abonnement Unibet Coolblue
pi_173146642
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We hebben in Nazi-Duitsland kunnen zien wat de consequenties daarvan zijn.
Spaar me, dit soort groepjes heeft in de VS vrijwel geen aanhang. Alleen de opkomst van extreem-links heeft extreem rechts een nieuwe impuls gegeven. Vrijwel iedereen negeert dit soort losers (net zoals de Westboro Church aanhang). Ze hadden het recht om daar te demonstreren (de ACLU heeft zich daar hard voor gemaakt, want First Amendment), en men had ze gewoon NUL aandacht moeten geven. Maar nee, alles moet tegenwoordig op scherp worden gezet. Heb je de antifa niet met honkbalknuppels en ijzeren pijpen rond zien lopen? Voorheen had men zoiets van "ach, het zijn die losers weer, laat ze lekker", maar nu continu veldslagen tussen extremen worden uitgevochten gaat het, zoals zo vaak, mis.

De gemiddelde persoon zal het rotzorg zijn dat er een zeer klein groepje van die neo-nazi's (die waarschijnlijk géén idee hebben van wat er voor en tijdens WO2 gebeurde trouwens) rondloopt ergens, maar nu krijgen ze precies wat ze willen; heel veel aandacht.
  maandag 14 augustus 2017 @ 21:46:13 #177
192592 SureD1
------------------------------
pi_173146686
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

'Fighting words' is dan ook gewoon simpelweg daadwerkelijk oproepen tot geweld.

Geen idee hoe dat je punt zou moeten ondersteunen op wat voor manier dan ook.
Niet alleen fighting words hoor - wat de Daily Stormer vandaag over die omgekomen vrouw schreef, was unprotected speech.

Klaar nu wat mij betreft - het is helder; jij vindt het VS systeem beter; ik het Europese.

En ik was inderdaad onnauwkeurig in mijn terminologie: waar ik hate speech zei, had ik unprotected speech moeten zeggen. I gracefully stand corrected.
pi_173146721
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:44 schreef drexciya het volgende:

[..]

Spaar me, dit soort groepjes heeft in de VS vrijwel geen aanhang. Alleen de opkomst van extreem-links heeft extreem rechts een nieuwe impuls gegeven. Vrijwel iedereen negeert dit soort losers (net zoals de Westboro Church aanhang). Ze hadden het recht om daar te demonstreren (de ACLU heeft zich daar hard voor gemaakt, want First Amendment), en men had ze gewoon NUL aandacht moeten geven. Maar nee, alles moet tegenwoordig op scherp worden gezet. Heb je de antifa niet met honkbalknuppels en ijzeren pijpen rond zien lopen? Voorheen had men zoiets van "ach, het zijn die losers weer, laat ze lekker", maar nu continu veldslagen tussen extremen worden uitgevochten gaat het, zoals zo vaak, mis.

De gemiddelde persoon zal het rotzorg zijn dat er een zeer klein groepje van die neo-nazi's (die waarschijnlijk géén idee hebben van wat er voor en tijdens WO2 gebeurde trouwens) rondloopt ergens, maar nu krijgen ze precies wat ze willen; heel veel aandacht.
Het nazisme wint, in de vorm van de alt right beweging, juist weer terrein. Veel jonge Amerikanen voelen zich aangetrokken tot deze stroming. Een levensgevaarlijke ontwikkeling.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 14 augustus 2017 @ 21:48:16 #179
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173146752
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het nazisme wint, in de vorm van de alt right beweging, juist weer terrein. Veel jonge Amerikanen voelen zich aangetrokken tot deze stroming. Een levensgevaarlijke ontwikkeling.
En wat moet men er tegen doen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173146818
quote:
5s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En wat moet men er tegen doen?
Verbaal de strijd aangaan. Duidelijk blijven maken dat hun denkbeelden hartstikke gevaarlijk zijn.

Maar ik weet dat jij hoopt dat ik ga zeggen dat we die jochies moeten neerknuppelen. Om de een of andere reden ben je daar al de hele avond op uit, en ik ben schijnbaar je jongste doelwit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 14 augustus 2017 @ 21:50:58 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173146837
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verbaal de strijd aangaan. Duidelijk blijven maken dat hun denkbeelden hartstikke gevaarlijk zijn.
Zoals men dus doet. Mooi toch.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173146917
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:44 schreef drexciya het volgende:

[..]

Spaar me, dit soort groepjes heeft in de VS vrijwel geen aanhang. Alleen de opkomst van extreem-links heeft extreem rechts een nieuwe impuls gegeven. Vrijwel iedereen negeert dit soort losers (net zoals de Westboro Church aanhang). Ze hadden het recht om daar te demonstreren (de ACLU heeft zich daar hard voor gemaakt, want First Amendment), en men had ze gewoon NUL aandacht moeten geven. Maar nee, alles moet tegenwoordig op scherp worden gezet. Heb je de antifa niet met honkbalknuppels en ijzeren pijpen rond zien lopen? Voorheen had men zoiets van "ach, het zijn die losers weer, laat ze lekker", maar nu continu veldslagen tussen extremen worden uitgevochten gaat het, zoals zo vaak, mis.

De gemiddelde persoon zal het rotzorg zijn dat er een zeer klein groepje van die neo-nazi's (die waarschijnlijk géén idee hebben van wat er voor en tijdens WO2 gebeurde trouwens) rondloopt ergens, maar nu krijgen ze precies wat ze willen; heel veel aandacht.
Dit ^O^
pi_173146933
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het nazisme wint, in de vorm van de alt right beweging, juist weer terrein. Veel jonge Amerikanen voelen zich aangetrokken tot deze stroming. Een levensgevaarlijke ontwikkeling.
En hoe komt dat? Door extreem links; die maken blanke mannen voor van alles en nog wat uit, en sluiten ze uit. En om te suggereren dat ze meteen richting nazisme schuiven is gehuil van jouw kant. Veel mensen zijn door extreem links naar rechts geduwd. Met name het iedereen die niet voor je is, meteen wegzetten als extreem rechts is een gekende aanpak; dat scoort echt heel erg goed natuurlijk.

Het nazisme waar jij aan refereert is nog altijd vrij zeldzaam in de VS. Maar goed blijf vooral in je waanidee dat nazisme serieus voet aan de grond krijgt in de VS.

vertel me even wat nazisme is? Ik heb bij alt-rechts geen spoor van nazisme gezien, al zitten er wel af en toe wat anti-Joodse sentimenten in. Maar ja, die groep heeft wel een grote invloed achter de schermen. En als je, als goed Amerikaan, overal een complot in ziet (dat scoort daar wel hoog), is dat ook wel te verklaren.
  Overall beste user 2022 maandag 14 augustus 2017 @ 21:53:15 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_173146934
quote:
5s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En wat moet men er tegen doen?
Laten imploderen in een enorme riedel aan mislukte wetgeving en schandalen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_173146961
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verbaal de strijd aangaan. Duidelijk blijven maken dat hun denkbeelden hartstikke gevaarlijk zijn.

Maar ik weet dat jij hoopt dat ik ga zeggen dat we die jochies moeten neerknuppelen. Om de een of andere reden ben je daar al de hele avond op uit, en ik ben schijnbaar je jongste doelwit.
Oh ja en iedereen die zogenaamd een nazi is mag je klappen geven. Dat is echt een heel goed werkende vorm van de discussie aangaan.
pi_173147031
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verbaal de strijd aangaan. Duidelijk blijven maken dat hun denkbeelden hartstikke gevaarlijk zijn.

Maar ik weet dat jij hoopt dat ik ga zeggen dat we die jochies moeten neerknuppelen. Om de een of andere reden ben je daar al de hele avond op uit, en ik ben schijnbaar je jongste doelwit.
Sure1D is van mening dat deze mensen geruimd moeten worden.
Ironisch, want dat is exact wat nazis doen.
Helaas reageert hij niet meer sinds hij daarop is gewezen.

Ik ben overigens nog steeds benieuwd wat hij verstaat onder whataboutism.
pi_173147081
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:53 schreef drexciya het volgende:

[..]

En hoe komt dat? Door extreem links; die maken blanke mannen voor van alles en nog wat uit, en sluiten ze uit. En om te suggereren dat ze meteen richting nazisme schuiven is gehuil van jouw kant. Veel mensen zijn door extreem links naar rechts geduwd. Met name het iedereen die niet voor je is, meteen wegzetten als extreem rechts is een gekende aanpak; dat scoort echt heel erg goed natuurlijk.

Het nazisme waar jij aan refereert is nog altijd vrij zeldzaam in de VS. Maar goed blijf vooral in je waanidee dat nazisme serieus voet aan de grond krijgt in de VS.

vertel me even wat nazisme is? Ik heb bij alt-rechts geen spoor van nazisme gezien, al zitten er wel af en toe wat anti-Joodse sentimenten in. Maar ja, die groep heeft wel een grote invloed achter de schermen. En als je, als goed Amerikaan, overal een complot in ziet (dat scoort daar wel hoog), is dat ook wel te verklaren.
Antisemitisme tiert welig in de alt rechtse hoek. Het is intolerante, enge stroming.

Met het overige deel van je post kan ik weinig. Slachtoffergejank. Extreem-links maakt jonge kereltjes nazistisch? Whut? Nee, hun rare gedachtegoed maakt ze dat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173147144
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:56 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Sure1D is van mening dat deze mensen geruimd moeten worden.
Ironisch, want dat is exact wat nazis doen.
Helaas reageert hij niet meer sinds hij daarop is gewezen.

Ik ben overigens nog steeds benieuwd wat hij verstaat onder whataboutism.
Jouw doorlopende gejank over Antifa, terwijl er net een aanslag is gepleegd door een nazi.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:01:19 #190
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_173147222
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:53 schreef drexciya het volgende:

[..]

En hoe komt dat? Door extreem links; die maken blanke mannen voor van alles en nog wat uit, en sluiten ze uit.
Discriminatie op basis van ras en geslacht lijkt me bij uitstek juist extreem rechts. Ze zullen vast denken dat ze radicaal links zijn hoor, maar dat lijkt me op basis van wat je hier schetst geen goede klassificatie.

Ik heb overigens ook de indruk dat deze groep nogal uitvergroot wordt in met name rechtse media... mogelijk juist om het effect te sorteren wat je beschrijft.
pi_173147283
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Antisemitisme tiert welig in de alt rechtse hoek. Het is intolerante, enge stroming.

Met het overige deel van je post kan ik weinig. Slachtoffergejank. Extreem-links maakt jonge kereltjes nazistisch? Whut? Nee, hun rare gedachtegoed maakt ze dat.
Volgens mij woon je niet in de VS, waar het anti-blanke man sentiment, met dank aan bepaalde partijen (de media speelt ook een grote rol - ze maakten er meteen maar 3 doden van door de 2 doden van het helikopterongeluk erbij op te tellen, hoezo false narrative?), hoogtij viert. Als jij denkt dat de opkomst van alt-rechts daar géén reactie op is, dan heb je een redelijke plaat voor je hoofd.

En ik zie geen enkele aanwijzing van een grote aanhang voor echt extreem-rechts, maar goed mensen zoals jij hebben dat vijandbeeld blijkbaar nodig.

Laten we sowieso vaststellen dat de kleine groep white supremacists al heel lang bestaat in de VS en weinig klaarspeelt. Wat doet jou denken dat ze nu ineens zoveel meer aanhang hebben?
pi_173147309
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Antisemitisme tiert welig in de alt rechtse hoek. Het is intolerante, enge stroming.

Met het overige deel van je post kan ik weinig. Slachtoffergejank. Extreem-links maakt jonge kereltjes nazistisch? Whut? Nee, hun rare gedachtegoed maakt ze dat.
Die raketgeleerde die laatst een shirt met getekende dames had en opeens een golf van haat over zich heen kreeg vanuit linkse hoek. Dat soort fratsen worden mensen rechts van. En zo ook die google engineer die op volwassen wijze een discussie aan gaat en oprecht wil dat het bedrijf waar hij werkt wil verbeteren... maar ook weer een golf van haat over zich heen krijgt vanuit linkse hoek.

Kom uit je bubbel en kijk om je heen. Het gebeurt overal.

[ Bericht 6% gewijzigd door Reya op 15-08-2017 10:58:19 ]
pi_173147424
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:03 schreef Refragmental het volgende:

[..]

:')
Kooskansloos dit.

Die raketgeleerde die laatst een shirt met getekende dames had en opeens een golf van haat over zich heen kreeg vanuit linkse hoek. Dat soort fratsen worden mensen rechts van. En zo ook die google engineer die op volwassen wijze een discussie aan gaat en oprecht wil dat het bedrijf waar hij werkt wil verbeteren... maar ook weer een golf van haat over zich heen krijgt vanuit linkse hoek.

Kom uit je bubbel en kijk om je heen. Het gebeurt overal. Je lijkt er alleen stekeblind voor.
Klopt, ik zie op internet gefrustreerde jochies alt rechtse trekjes ontwikkelen.

In de echte wereld zie ik vooral mensen die daar niets van moeten hebben. Oh, en ze zijn wel rechts hoor, maar ze stemmen gewoon VVD. Ze voelen zich geen slachtoffer van de grote, boze maatschappij. In tegenstelling tot die alt rechtse gasten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173147494
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Discriminatie op basis van ras en geslacht lijkt me bij uitstek juist extreem rechts. Ze zullen vast denken dat ze radicaal links zijn hoor, maar dat lijkt me op basis van wat je hier schetst geen goede klassificatie.

Ik heb overigens ook de indruk dat deze groep nogal uitvergroot wordt in met name rechtse media... mogelijk juist om het effect te sorteren wat je beschrijft.
Extremen komen uiteindelijk weer bij elkaar. Als je naar alle extremistische fratsen op univesiteiten en dergelijke kijkt, dan zie je dat een middenpositie volledig wordt weggevaagd. Voor extreem-links is het nooit goed genoeg. Dat is geen exclusief punt van extreem-rechts in mijn ogen.

Onder de BLM en feministen zie je allerlei figuren terug die letterlijk een anti blanke man standpunt uitdragen. En daar gewoon mee weg komen. In Nederland speelt dit niet (al deed Sylvana met haar alle blanke mannen zijn racist een redelijke poging), maar duw je mensen wel in de verdediging, en dus naar rechts.
pi_173147505
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:53 schreef drexciya het volgende:

[..]

En hoe komt dat? Door extreem links; die maken blanke mannen voor van alles en nog wat uit, en sluiten ze uit.
Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden hiervan om een beetje een compleet beeld te krijgen :)
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:10:33 #196
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_173147536
Door zwarte mensen die blanke mannen discrimineren is het logisch om een beweging aan te hangen die meer dan 6 miljoen doden op hun naam heeft staan (in een paar jaren).

Weltrusten allemaal. w/
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_173147594
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hebben jullie allemaal deze discussie niet al 10 keer gevoerd in jullie leven? Het komt altijd neer op hetzelfde ... mensen die vinden dat het recht op vrije meningsuiting bijna absoluut zou moeten zijn omdat dat eerlijker is vs mensen die denken dat tolerantie van intolerantie leidt tot het uitroeien van tolerantie in de samenleving en het dus wel gerechtvaardigd is om wat safeguards in te bouwen om de samenleving te beschermen.
hola, keuze 3: dat je de optie kiest die het beste resultaat oplevert (minste geweld).
Denken dat een probleem per definitie kleiner wordt als je het verbiedt is als denken dat een verbod op burkini's en hoofddoekjes tot minder aanslagen zal leiden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173147636
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden hiervan om een beetje een compleet beeld te krijgen :)
Prince of Queens maakte hier wel een redelijk duidelijk filmpje over. Dat is notabene een linkse homo, die door extreem links wordt geweerd, omdat hij nogal anti-SJW is. Zijn punt is dat door alles op scherp te zetten mensen juist naar de extreme kant worden geduwd:
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:15:26 #199
192592 SureD1
------------------------------
pi_173147688
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik kom hier wel eens terug als er weer AMV-nieuws of -achtergronden worden gepost. Drie dagen deze ellende wordt me teveel.

Tabee :W
Same :W
  maandag 14 augustus 2017 @ 22:16:39 #200
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_173147713
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 22:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar voorbeelden hiervan om een beetje een compleet beeld te krijgen :)
Hier komt wel regelmatig wat van die onzin voorbij: https://www.reddit.com/r/TumblrInAction/

Geen flauw idee hoe groot de groep is, of deze groeiende is, wat hun leeftijd is...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')