abonnement Unibet Coolblue
pi_173140185
Mannen worden in Nederland en andere westerse landen (zoals Amerika) op slinkse wijze onderdrukt. Vrouwen worden hier als heilig gezien en ze hebben allerlei maatschappelijk privileges. Je zou dus kunnen zeggen dat mannen in Nederland niet helemaal gelijk zijn aan vrouwen.

Manieren waarop dat gebeurt:
- Double standards
- Je mag geen vrouwen slaan, maar ze mogen jou wel slaan. Dus jezelf verdedigen in zo'n geval mag kennelijk niet.
- Als je bepaald soort gedrag vertoont of je emoties wilt uiten reageren mensen daar vreemd op, omdat je een echte man moet zijn en niet zo'n "wijf" moet zijn. Een vrouw mag echter wel haar emoties uiten. Dit is ook een vorm van onderdrukking.
- Bij rechtszaken in het geval van een conflict tussen een man en een vrouw hebben vrouwen een voordeel. Als je als man zijnde dan verkracht of mishandelt wordt kan zij makkelijk het verhaal omdraaien, en dan kan het ook nog zo zijn dat jij dan naar de gevangenis moet, terwijl zij de dader was en jij het slachtoffer.
- Vrouwen hebben nog meer maatschappelijke privileges die ik nog niet opgenoemd heb. Dat is ook oneerlijk.
- Vrouwen worden minder snel mishandeld.
Later kan ik misschien nog meer dingen aan dit lijstje toevoegen.

Klacht: Mannen worden onderdrukt, en vanwege de maatschappelijk privileges die vrouwen hebben niet als gelijkwaardig behandeld.

Hier nog een voorbeeld van seksisme t.o.v mannen. NWS / U bent man? Dan betaalt u meer voor uw koffie in dit eetcafé
De wagegap is een hoax, vrouwen verdienen alleen minder doordat ze minder uur per week werken en doordat ze een baan hebben die minder betaald. Het is echt niet zo dat vrouwen puur vanwege hun geslacht minder betaald worden dan een man die precies hetzelfde werk doet.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 17:37:01 ]
  Forum Admin maandag 14 augustus 2017 @ 17:37:02 #2
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173140242
:') dit is zieliger dan de nieuwste golf feminisme
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173140250
Het type mensen als TS behandel ik in mijn recente topic:
KLB / PUA's en andere sociaal achtergestelde mensen online
pi_173140270
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:37 schreef Pharkus het volgende:
:') dit is zieliger dan de nieuwste golf feminisme
Dit is de waarheid, maar het kan nog even duren voordat een ruime hoeveelheid mensen dit begrijpen.

quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:37 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het type mensen als TS behandel ik in mijn recente topic:
KLB / PUA's en andere sociaal achtergestelde mensen online
Dus als je de waarheid weet en slimmer bent dan domme massa zombies ben je sociaal achtergesteld? Oké dan.

Ik denk ook dat jij in hokjes denkt en labeltjes plakt.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 17:39:58 ]
pi_173140388
Ja TS het is de schuld van seksisme dat jij zo'n mislukking bent.
pi_173140423
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:42 schreef jatochneetoch het volgende:
Ja TS het is de schuld van seksisme dat jij zo'n mislukking bent.
Z'n vader ging al vroeg 'een pakje sigaretten halen', dan krijg je dat.
pi_173140449
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:44 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Z'n vader ging al vroeg 'een pakje sigaretten halen', dan krijg je dat.
Zou ik ook doen als m'n wijf zoiets uit der kut drukt :X
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:07:27 #8
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173141036
Zo veel mis met die OP dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen

Maar kom jij maar in opstand hoor, TS. FORZA MANNEN
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:07:40 #9
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173141040
Lads, lads, lads
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  † In Memoriam † maandag 14 augustus 2017 @ 18:18:34 #10
88815 The_Emotion
98.3
pi_173141292
Ben je nu alweer door een meisje in elkaar geslagen op het schoolplein?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_173141333
Ik voel me bepaald niet benadeeld vanwege het feit dat ik een man ben. Hoef voor niemand bang te zijn, kan 's nachts in het bos lopen. Voel me sowieso nooit bedreigd op straat. Ik zie alleen maar positieve dingen aan man zijn. Oh, en een vrouw die mij slaat krijgt een corrigerende tik in haar gezicht.

(ik loop vaak te roepen dat ik shemale ben maar dat is totale onzin)
  Forum Admin maandag 14 augustus 2017 @ 18:21:36 #12
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_173141359
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:20 schreef Mutiilation het volgende:
Ik voel me bepaald niet benadeeld vanwege het feit dat ik een man ben. Hoef voor niemand bang te zijn, kan 's nachts in het bos lopen. Voel me sowieso nooit bedreigd op straat. Ik zie alleen maar positieve dingen aan man zijn. Oh, en een vrouw die mij slaat krijgt een corrigerende tik in haar gezicht.

(ik loop vaak te roepen dat ik shemale ben maar dat is totale onzin)
Quote for future reference
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_173141365
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:07 schreef richolio het volgende:
Zo veel mis met die OP dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen

Maar kom jij maar in opstand hoor, TS. FORZA MANNEN
Leg maar uit wat d'r mis is met die OP dan. Ik heb het snel afgeraffeld, 't is toch maar KLB. Mocht ik elders een topic openen (in bijv POL) moet ik wel met iets beters aanzetten.
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:24:25 #14
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173141409
Karma! Wij mannen hebben dat meer dan verdiend met al die eeuwen vrouwenonderdrukking. Weten wij ook eens hoe het voelt!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173141902
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:33 schreef Firewarrior het volgende:
vrouwen verdienen alleen minder doordat ze (...) een baan hebben die minder betaald.
Tering wat ben jij intelligent.
pi_173142054
Terechte klacht want Maxim Harman verwoorde het een hele tijd terug perfect bij Eva Jinek.


NL is gewoon een door vrouwen gedomineerd land, daarom zijn de meeste autochtone Hollandse jongens doetjes en krijg je dus dat hangjongeren altijd doorgaan met pesten omdat ze weten dat die 'doetjes' toch niks durven. Dat krijg je dus.
pi_173142265
Inderdaad hypocriet TS. Maar als ze dan in bed liggen dan zijn ze ineens onderdanig en willen ze een Spartacus die hun kutje helemaal uit elkaar scheurt van geilheid.
U MAD?
pi_173142655
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:24 schreef Villas__Rubin het volgende:
Karma! Wij mannen hebben dat meer dan verdiend met al die eeuwen vrouwenonderdrukking. Weten wij ook eens hoe het voelt!
Dat zeggen ze wel eens. Maar wij hebben die tijd van vrouwenonderdrukking niet eens meegemaakt, dat waren onze voorouders. Dus 't is niet onze schuld, derhalve ben je niet grappig en verdienen we het niet.

Maar dit is idd een schijnargument die door veel vrouwen wordt gebruikt.

quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:59 schreef Iwanius het volgende:
Terechte klacht want Maxim Harman verwoorde het een hele tijd terug perfect bij Eva Jinek.


NL is gewoon een door vrouwen gedomineerd land, daarom zijn de meeste autochtone Hollandse jongens doetjes en krijg je dus dat hangjongeren altijd doorgaan met pesten omdat ze weten dat die 'doetjes' toch niks durven. Dat krijg je dus.
Vrouwen bepalen in de maatschappij veel, maar ons land wordt vooral door mannen bestuurd.

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 19:27:48 ]
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:27:53 #19
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173142694
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:25 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dat zeggen ze wel eens. Maar wij hebben die tijd van vrouwenonderdrukking niet eens meegemaakt, dat waren onze voorouders. Dus 't is niet onze schuld, derhalve ben je niet grappig en verdienen we het niet.

Maar dit is idd een schijnargument die door veel vrouwen wordt gebruikt.
Karma werkt door, en is niet (altijd) individueel.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173142731
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:27 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Karma werkt door, en is niet (altijd) individueel.
Dit is gewoon niet grappig. Jij snapt nog geeneens hoe karma werkt. En dat het überhaupt bestaat is ook al niet bewezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 19:30:29 ]
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:31:30 #21
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173142753
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:30 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Dit is gewoon niet grappig. Jij snapt nog geeneens hoe karma werkt. En dat het überhaupt bestaat is ook al niet bewezen.
Karma niet bestaat? :')

Het is gewoon een woord voor iets. Komt uit het sanskriet, en staat in feite gewoon voor het oorzaak en gevolg principe.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_173142801
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:31 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Karma niet bestaat? :')

Het is gewoon een woord voor iets. Komt uit het sanskriet, en staat in feite gewoon voor het oorzaak en gevolg principe.
Ok. Stel jij steelt vandaag een auto. 25 jaar later ben je een zwerver. Is dat dan karma?

Zo werkt karma hé, oorzaak-gevolg is iets anders en heeft niks te maken met wraak nemen op iemand's voorouders.
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:44:48 #23
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173143038
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:33 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ok. Stel jij steelt vandaag een auto. 25 jaar later ben je een zwerver. Is dat dan karma?

Zo werkt karma hé, oorzaak-gevolg is iets anders en heeft niks te maken met wraak nemen op iemand's voorouders.
Het zou kunnen, ligt eraan hoe het precies werkt.

Maar binnen het onderwerp van dit topic, is het niet zo heel raar dat één de gevolgen van eeuwenlang vrouwen onderdrukken, is dat er een tijd komt waarin dit een keer countert en de vrouw haar positie opeist en dit gevolgen heeft voor de mannen. Ook dat is karma.

Probleem met 'karma' is dat het weer zo'n magisch eigen leventje is gaan leiden, en de magische definitie natuurlijk weer het meest blijft hangen bij de grote massa.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:53:04 #24
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_173143220
Hebben vrouwen ook privileges zoals vrijelijk kunnen verkrachten of waren dat alleen moslims TS?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_173143224
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:44 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Het zou kunnen, ligt eraan hoe het precies werkt.

Maar binnen het onderwerp van dit topic, is het niet zo heel raar dat één de gevolgen van eeuwenlang vrouwen onderdrukken, is dat er een tijd komt waarin dit een keer countert en de vrouw haar positie opeist en dit gevolgen heeft voor de mannen. Ook dat is karma.

Probleem met 'karma' is dat het weer zo'n magisch eigen leventje is gaan leiden, en de magische definitie natuurlijk weer het meest blijft hangen bij de grote massa.
Het is niet terecht om op zo'n manier wraak te nemen voor je voorouders. Misschien kunnen we in deze eeuw werken aan echte gelijkheid tussen beide geslachten, daarvoor moeten we wel de problemen uit de OP wegwerken, en nog een paar anderen. En ja, ik erken dat vrouwen ook nog op bepaalde manieren onderdrukt worden, maar ze hebben ook maatschappelijke privileges die mannen niet hebben.

Manieren waarop vrouwen nog onderdrukt worden:
- Ze moeten aan een schoonheidsideaal voldoen (dun zijn enzo)
- Ze worden nog vaak afgebeeld als sexy/seksueel (niet zo zeer als object though)
- Ze zijn eerder slachtoffer van seksueel geweld. Ik moet bekennen dat een hijab dragen daar eigenlijk wel een oplossing voor is.
Ik kan er wss nog een paar bedenken, maar die komen nu niet in me op.

quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:53 schreef Fretwork het volgende:
Hebben vrouwen ook privileges zoals vrijelijk kunnen verkrachten of waren dat alleen moslims TS?
Ze komen er wel makkelijker mee weg als ze een man verkrachten, maar het is sowieso moeilijk voor een vrouw om een man te verkrachten, toch is het niet onmogelijk en gebeurt het wel. Ze kunnen vaak wel vrijelijk een man mishandelen of aanranden.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 19:55:00 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')