abonnement Unibet Coolblue
pi_173153305
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:42 schreef Fargo het volgende:

[..]

Welk rekensommetje maak jij dan om een transferbedrag te bepalen?
(Lengte contract x salaris x leeftijd speler x kwaliteit speler x status club waarvan je koopt x lengte resterende transferperiode x status competetitie x vorm speler x status speler binnen club x status als international)

Simpel.
pi_173153333
Ik ben diep teleurgesteld in Sanchez. Wat is er nou mis mee met nog een seizoen voor Ajax te voetballen? Hij zou de zonnige kant ervan moeten inzien: je hebt bij Ajax dé kans om in je eentje een verdediging te leiden en overeind te houden, en je mag dat het een lieve lust is de fouten van je matige medeverdedigers corrigeren— okee, wacht nu wordt het ironisch, maar ik bedoelde het redelijk serieus. Dus nog een keer, het heeft toch ook iets romantisch om voor een team zo belangrijk te zijn als Sanchez dat was het voorbije seizoen, dat relatieve belang voor een team zal hij bij een Spurs of Barcelona niet krijgen, daar is ie gewoon een van de velen.
pi_173153343
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:48 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

(Lengte contract x salaris x leeftijd speler x kwaliteit speler x status club waarvan je koopt x lengte resterende transferperiode x status competetitie x vorm speler x status speler binnen club x status als international)

Simpel.
Peanuts inderdaad.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:50:39 #104
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_173153346
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:49 schreef AmaninFull het volgende:
Ik ben diep teleurgesteld in Sanchez. Wat is er nou mis mee met nog een seizoen voor Ajax te voetballen. Hij zou de zonnige kant ervan moeten inzien: je hebt bij Ajax dé kans om in je eentje een verdediging te leiden en overeind te houden, en je mag dat het een lieve lust is de fouten van je matige medeverdedigers corrigeren— okee wacht nu wordt het ironisch, maar ik bedoelde het redelijk serieus. Dus nog een keer, het heeft toch ook iets romantisch om voor een team zo belangrijk te zijn als Sanchez, dat relatieve belang voor een team zal hij bij een Spurs of Barcelona niet krijgen, daar is ie gewoon een van de velen.
hier gaat Davidson van wakker liggen. tekent morgen het nieuwe contract
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:51:38 #105
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_173153357
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:48 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

(Lengte contract x salaris x leeftijd speler x kwaliteit speler x status club waarvan je koopt x lengte resterende transferperiode x status competetitie x vorm speler x status speler binnen club x status als international)

Simpel.
dan kom ik op 47,5 miljoen uit.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:52:40 #106
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_173153372
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:49 schreef AmaninFull het volgende:
Ik ben diep teleurgesteld in Sanchez. Wat is er nou mis mee met nog een seizoen voor Ajax te voetballen? Hij zou de zonnige kant ervan moeten inzien: je hebt bij Ajax dé kans om in je eentje een verdediging te leiden en overeind te houden, en je mag dat het een lieve lust is de fouten van je matige medeverdedigers corrigeren— okee wacht nu wordt het ironisch, maar ik bedoelde het redelijk serieus. Dus nog een keer, het heeft toch ook iets romantisch om voor een team zo belangrijk te zijn als Sanchez, dat relatieve belang voor een team zal hij bij een Spurs of Barcelona niet krijgen, daar is ie gewoon een van de velen.
Hij kan in een topcompetitie spelen, zijn salaris waarschijnlijk vervijfvoudigen, geen kunstgras, snellere ontwikkeling. Moet ik nog even doorgaan?

Zelfs een De Ligt, 17 jaar en elke week een blunder roept in een interview dat hij best nog een jaartje wil blijven bij Ajax :')

Wanneer gaan mensen eens inzien dat de eredivisie volkomen kut is en allang al geen opstap meer naar de absolute top.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173153398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:43 schreef klaasweetalles het volgende:
Allemaal onzin om salarissen te verhogen

Niet haalbaar voor Nederlandse club in het algemeen, maar het zou de enige redding zijn van het Nederlandse voetbal.

Het feit dat je nu al jongens kwijt rijkt op 21/22 jarige leeftijd zegt al genoeg. Helaas ben je een klein landje waar dus ook een van de belangrijkste structurele inkomen (tv gelden) altijd laag zou blijven.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:54:58 #108
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_173153410
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:52 schreef Caland het volgende:

[..]

Hij kan in een topcompetitie spelen, zijn salaris waarschijnlijk vervijfvoudigen, geen kunstgras, snellere ontwikkeling. Moet ik nog even doorgaan?

Zelfs een De Ligt, 17 jaar en elke week een blunder roept in een interview dat hij best nog een jaartje wil blijven bij Ajax :')

Wanneer gaan mensen eens inzien dat de eredivisie volkomen kut is en allang al geen opstap meer naar de absolute top.
dit is natuurlijk niet helemaal zo, Als Sanchez in 1 jaar van Ajax naar Tottenham gaat(in hoeverre dat de absolute top is, is een andere discussie) is dat wel uitnodigend voor andere spelers om naar Ajax te komen.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_173153426
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:54 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Niet haalbaar voor Nederlandse club in het algemeen, maar het zou de enige redding zijn van het Nederlandse voetbal.

Het feit dat je nu al jongens kwijt rijkt op 21/22 jarige leeftijd zegt al genoeg. Helaas ben je een klein landje waar dus ook een van de belangrijkste structurele inkomen (tv gelden) altijd laag zou blijven.
Voor de top-3 wellicht. Voor de rest is het oprekken van het salarisplafond nauwelijks een optie en zou het meer de ondergang dan een redding kunnen betekenen.
pi_173153460
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:54 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

dit is natuurlijk niet helemaal zo, Als Sanchez in 1 jaar van Ajax naar Tottenham gaat(in hoeverre dat de absolute top is, is een andere discussie) is dat wel uitnodigend voor andere spelers om naar Ajax te komen.
In deze markt maakt het geen zak uit wat absolute top is. Jongens gaan liever naar een nummer 15 van Engeland, omdat je daar gewoon 2x zo veel verdiend als de bij de grote clubs in Nederland.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173153487
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:55 schreef Fargo het volgende:

[..]

Voor de top-3 wellicht. Voor de rest is het oprekken van het salarisplafond nauwelijks een optie en zou het meer de ondergang dan een redding kunnen betekenen.
Dat is wat ik zeg :s)

Het zou de enige redding zijn, maar helaas niet haalbaar. Had je de tv inkomsten zoals in Engeland dan komt er bij iedere club structureel meer geld binnen en kan elke club in Nederland het salarisplafond op krikken.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_173153715
Bij Ajax maken veel spelers de stap naar de top en met grote transferbedragen. Als we met de transferbedragen kunnen aanhaken bij de huidige markt , groeien we financieel wel mee. Beter dan dat je als eredivisie nog steeds maar wegkomt met max 25milj. En sanchez is geen uitzondering, Onana en vd Beek zijn ook goede kanshebbers. Je hebt natuurlijk het liefst je kapitaal op het veld staan maar hoe meer geld je gaat vangen voor transfers hoe steviger je in de onderhandelingen komt te staan en hoe groter de kans is dat je een speler kan behouden door bijv. tussentijds te verlengen met beter aanbod. Sanchez is gewoon een klasse apart en het is jammer dat het maar voor een seizoen was. Hij is voor iedere ploeg een aanwinst en al verschrikkelijk stabiel na een seizoen.

Iedereen loopt Overmars wel af te zeiken maar die heeft wel de vele parels gehaald die nu tientallen miljoenen waard zijn en waarmee we in de EL finale stonden. Qua inkoop zit het wel goed.

Hoogste transferbedragen van de afgelopen jaren wereldwijd



Eredivisie

"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_173153898
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:16 schreef Stiggie het volgende:
Bij Ajax maken veel spelers de stap naar de top en met grote transferbedragen. Als we met de transferbedragen kunnen aanhaken bij de huidige markt , groeien we financieel wel mee. Beter dan dat je als eredivisie nog steeds maar wegkomt met max 25milj. En sanchez is geen uitzondering, Onana en vd Beek zijn ook goede kanshebbers. Je hebt natuurlijk het liefst je kapitaal op het veld staan maar hoe meer geld je gaat vangen voor transfers hoe steviger je in de onderhandelingen komt te staan en hoe groter de kans is dat je een speler kan behouden door bijv. tussentijds te verlengen met beter aanbod. Sanchez is gewoon een klasse apart en het is jammer dat het maar voor een seizoen was. Hij is voor iedere ploeg een aanwinst en al verschrikkelijk stabiel na een seizoen.

Iedereen loopt Overmars wel af te zeiken maar die heeft wel de vele parels gehaald die nu tientallen miljoenen waard zijn en waarmee we in de EL finale stonden. Qua inkoop zit het wel goed.

Hoogste transferbedragen van de afgelopen jaren wereldwijd

[ afbeelding ]

Eredivisie

[ afbeelding ]
Overmars doet iets niet goed want die oranje lijn gaat naar beneden in 2017 :)

in 2007 staat die oranje lijn hoog....welke grote transfers waren er toen dan.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:26:26 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173153900
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:52 schreef Caland het volgende:

[..]

Hij kan in een topcompetitie spelen, zijn salaris waarschijnlijk vervijfvoudigen, geen kunstgras, snellere ontwikkeling. Moet ik nog even doorgaan?

Zelfs een De Ligt, 17 jaar en elke week een blunder roept in een interview dat hij best nog een jaartje wil blijven bij Ajax :')

Wanneer gaan mensen eens inzien dat de eredivisie volkomen kut is en allang al geen opstap meer naar de absolute top.
dat laatste schijnt inderdaad moeilijk te zijn
pi_173153936
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:26 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Overmars doet iets niet goed want die oranje lijn gaat naar beneden in 2017 :)

in 2007 staat die oranje lijn hoog....welke grote transfers waren er toen dan.....
2008 is dat volgens mij, Sneijder in ieder geval, Huntelaar, etc

Volgens mij heeft PSV ook wat verpatst dat jaar
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:33:42 #116
51286 w00h00
Digital man!
pi_173154039
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:16 schreef Stiggie het volgende:
Bij Ajax maken veel spelers de stap naar de top en met grote transferbedragen. Als we met de transferbedragen kunnen aanhaken bij de huidige markt , groeien we financieel wel mee. Beter dan dat je als eredivisie nog steeds maar wegkomt met max 25milj. En sanchez is geen uitzondering, Onana en vd Beek zijn ook goede kanshebbers. Je hebt natuurlijk het liefst je kapitaal op het veld staan maar hoe meer geld je gaat vangen voor transfers hoe steviger je in de onderhandelingen komt te staan en hoe groter de kans is dat je een speler kan behouden door bijv. tussentijds te verlengen met beter aanbod. Sanchez is gewoon een klasse apart en het is jammer dat het maar voor een seizoen was. Hij is voor iedere ploeg een aanwinst en al verschrikkelijk stabiel na een seizoen.

Iedereen loopt Overmars wel af te zeiken maar die heeft wel de vele parels gehaald die nu tientallen miljoenen waard zijn en waarmee we in de EL finale stonden. Qua inkoop zit het wel goed.

Hoogste transferbedragen van de afgelopen jaren wereldwijd

[ afbeelding ]

Eredivisie

[ afbeelding ]
Toch wel bijzonder dat Onana in potentie ook zoveel geld waard is. Zeker als je het verslag van zijn aankoop uit het rapport van Tscheu la Ling leest:

quote:
Aankoop Onana
- het is onduidelijk wie heeft besloten dat Onana gekocht moest worden
- er wordt per sms gecommuniceerd, er is geen duidelijke TH besluitvorming
- er is één scoutingrapport, die is van een voetbalscout en geen overtuigend advies
- de keeperstrainer en jeugdscout voor de keepers Rene Stam is niet betrokken in het besluit en kreeg alleen een mededeling
- na een toevallige ontmoeting met de keeperstrainer van FC Barcelona bleek dat Barcelona blij was dat zij van Onana af te zijn (referentie: Peter den Otter en Rene Stam) en dat zij het ongelofelijk vonden dat Ajax hem had gekocht. Daarnaast vonden zij jeugdkeeper Stam van Bladeren in de wedstrijden die zij hadden gezien zelfs meer potentie hebben dan Onana
- achteraf blijkt dat Onana geen directe meerwaarde is. De Boer geeft op 16 juli 2015 tegenover AT5 aan Onana heeft nog één of twee jaar nodig
- het eindresultaat is alle drie de keepers van het eerste zijn aangekocht
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:35:02 #117
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_173154074
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:26 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Overmars doet iets niet goed want die oranje lijn gaat naar beneden in 2017 :)

in 2007 staat die oranje lijn hoog....welke grote transfers waren er toen dan.....
want Overmars is verantwoordelijk voor alle transfers van de eredivise....
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:35:43 #118
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_173154088
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:33 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Toch wel bijzonder dat Onana in potentie ook zoveel geld waard is.

Nah, dat is eigenlijk alleen in dit topic het geval.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:36:42 #119
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_173154111
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:33 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Toch wel bijzonder dat Onana in potentie ook zoveel geld waard is. Zeker als je het verslag van zijn aankoop uit het rapport van Tscheu la Ling leest:

[..]

Ik had na zijn periode in Jong ook niet verwacht dat hij het zo goed zou doen. Niet dat ik denk dat hij op dit moment en in de huidige markt zoveel waard is als hier geroepen wordt
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_173154112
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 09:54 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Niet haalbaar voor Nederlandse club in het algemeen, maar het zou de enige redding zijn van het Nederlandse voetbal.

Het feit dat je nu al jongens kwijt rijkt op 21/22 jarige leeftijd zegt al genoeg. Helaas ben je een klein landje waar dus ook een van de belangrijkste structurele inkomen (tv gelden) altijd laag zou blijven.
De enige redding van het Nederlands voetbal zou gewoon de kosten zo laag mogelijk houden
- dus de salarissen zo laag mogelijk houden onder de top. maar ook in de top niet boven salarisplafonds gaan
- blijven opleiden en jeugd laten doorstromen

Nederland wordt in europa gezien als een opleidingsland.Volgens mij is er in europa geen land waar de gemiddelde leeftijd zo laag is in het betaalde voetbal

Nederland is te klein om mee te doen met de grote landen. Mensen die roepen dat we met de europese top mee moeten gaan doen zijn gewoon knettergek.

Je kan een keer een elftal hebben dat heel veel jonge talenten hebben die van topnivo zijn zoals in 1995 maar dat zal meer uitzondering zijn dan regel over tientallen jaren.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:40:49 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_173154230
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:36 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

De enige redding van het Nederlands voetbal zou gewoon de kosten zo laag mogelijk houden
- dus de salarissen zo laag mogelijk houden onder de top. maar ook in de top niet boven salarisplafonds gaan
- blijven opleiden en jeugd laten doorstromen

Nederland wordt in europa gezien als een opleidingsland.Volgens mij is er in europa geen land waar de gemiddelde leeftijd zo laag is in het betaalde voetbal

Nederland is te klein om mee te doen met de grote landen. Mensen die roepen dat we met de europese top mee moeten gaan doen zijn gewoon knettergek.

Je kan een keer een elftal hebben dat heel veel jonge talenten hebben die van topnivo zijn zoals in 1995 maar dat zal meer uitzondering zijn dan regel over tientallen jaren.
dat van 95 is al niet meer te realiseren, om een beetje elftal op te bouwen heb je 3 jaar nodig, die tijd heb je in NL niet meer
pi_173154254
Danilo gaat snel tekenen bij Ajax. Was al een tijdje geleden rond maar het gaat nu toch echt gebeuren.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:44:03 #123
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_173154319
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:41 schreef TheJanitor het volgende:
Danilo gaat snel tekenen bij Ajax. Was al een tijdje geleden rond maar het gaat nu toch echt gebeuren.
Begint niet in het eerste toch?
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_173154346
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:44 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Begint niet in het eerste toch?
Nee, in de A1.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:57:42 #125
51286 w00h00
Digital man!
pi_173154637
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:36 schreef Tagliano het volgende:

[..]

Ik had na zijn periode in Jong ook niet verwacht dat hij het zo goed zou doen. Niet dat ik denk dat hij op dit moment en in de huidige markt zoveel waard is als hier geroepen wordt
True. Toch blijf ik me verbazen als ik dat rapport lees over hoe de aankoop van een speler verliep/verloopt. Zelfs met een korreltje zout moeilijk voor te stellen dat miljoenen worden uitgegeven door een beetje communicatie via sms, geen goede scouting/analyse en geen unanieme besluitvorming.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')