abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173165392
Irritant mannetje die altijd loopt te zuigen. Waarschijnlijk dus terecht zijn kaak gebroken. Next.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 15-08-2017 19:12:41 ]
pi_173165446
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:39 schreef GGMM het volgende:

[..]

Huh?? :')

Waar zat jij met je gedachten toen je dit typte?
Zo veel reacties op die post :o

Wat ik ermee wou zeggen, is dat uitlokking niet het gebruik van geweld legitimeert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 19:05:41 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:06:37 #203
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_173165478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 19:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo veel reacties op die post :o

Wat ik ermee wou zeggen, is dat uitlokking niet het gebruik van geweld legitimeert.
Ohhh, was dat.

Zou je dan in het vervolg gewoon niet een compleet debiele vergelijking willen maken? Bedankt alvast.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173165582
Peter R maakte net Hofman met de grond gelijk.. En terecht!!
pi_173165784
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, en meisjes die geen hoofddoekje dragen moeten ook niet miepen als ze een keer de verkeerde treffen en worden verkracht. Toch? Of is dat ineens iets anders?
Log uit. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:45:49 #206
7889 tong80
Spleenheup
pi_173168107
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries heeft geen goed woord over voor de werkwijze van BNN-presentator Tim Hofman (29) die gisteren in Nijmegen een gebroken kaak opliep tijdens een gesprek met een vastgoedhandelaar. ,,Dat Tim gewond raakte heeft hij over zichzelf afgeroepen met een te provocerende, schijtlollige manier van 'journalistiek' bedrijven'', aldus De Vries.



Tim Hofman ging voor zijn reportagereeks #Boos met een boze huurder naar het kantoor van ondernemer Ton Hendriks: de verhuurder. Eenmaal binnen stak Hofman twee confettikanonnen af en hij weigerde het pand te verlaten toen Hendriks daar nadrukkelijk om vroeg. Tijdens een woordenwisseling die ontstond zou Hendriks Hofman zó hard in het gezicht hebben geslagen dat de BNN'er zijn kaak brak en gewond raakte aan een jukbeen.

,,Eigen schuld, dikke bult'', vindt Peter R. de Vries die in RTL Boulevard de handelswijze van Hofman op hoge toon afkeurde. ,,Hij heeft dit gewoon uitgelokt. Dit was pure provocatie van Tim en dan moet hij niet raar opkijken dat iemand geen trek heeft in zijn manier van optreden.'' Volgens De Vries had Hofman kunnen weten dat er iets zou kunnen gebeuren bij het onaangekondigd naar binnen gaan van een gebouw. ,,En je bent niet goed bij je hoofd als je in zo'n situatie ook nog twee confettikanonnen af laat gaan. Dat is extreem en heeft niks te maken met problemen oplossen. Het is al met al geen journalistieke aanpak maar schijtlolligheid ten faveure van zijn eigen programma.''

Wat De Vries betreft heeft Hofman er 'een flinke puinhoop van gemaakt'. ,,Het kan best zijn dat een rechter straks tegen Tim zegt 'u heeft er zelf om gevraagd'.'' De Vries vindt verder dat Hofman niet zielig moet doen. ,,Hij overrompelt mensen en dan moet je achteraf niet kinderachtig zijn.'' Een bijna vuurspuwende De Vries waagde zich verder niet aan de schuldvraag. Over de huisbaas in kwestie: ,,Slaan is nooit goed, maar er kunnen door een rechter bepaalde afwegingen worden gemaakt waardoor Tim de zaak niet zal winnen.''

Huisbaas Hendriks liet gisteren aan De Gelderlander weten dat hij uit pure zelfverdediging handelde. ,,Tim probeerde mij te slaan. Toen sloeg ik terug.’’ De Nijmegenaar gaat aangifte doen tegen de programmamaker wegens huisvredebreuk. ,,We hebben Tim drie keer gevraagd te vertrekken, maar dat deed hij niet’’, vertelt Hendriks. Dat Tim Hofman inmiddels in het ziekenhuis zou liggen, vindt Hendriks merkwaardig. ,,Er was niet eens bloed te zien’’, aldus de vastgoedmagnaat.

Tegen zakenblad Quote gaf Hendriks nog meer details over het incident op zijn kantoor. ,,Ik heb drie keer gezegd dat ze naar buiten moesten, maar dat deden ze niet. Vervolgens hebben we de politie gebeld. Hij wilde er nog steeds niet uit en probeerde mij op een bepaald moment te slaan. Toen sloeg ik terug. Als hij gewoon naar buiten was gegaan was er niets gebeurd.''

Tim Hofman kwam gisteren met een Instagramfoto waarbij hij meldde dat zijn kaak in tweeën ligt en dat hij zes weken alleen vloeibaar mag eten. Vandaag deelde hij een kort filmpje met zijn volgers op sociale media. Daarin was hij alweer enigszins lachend te zien. De BNN-presentator heeft vanavond op Twitter kort gereageerd op de zienswijze van Peter R. de Vries. ,,Als iemand de botten in 't gezicht van Peter ooit stuk slaat tijdens 'n repo neem ik 't voor hem op. en dat meen ik'', schreef Hofman letterlijk. Hij kondigde verder aan donderdag met zijn kant van het verhaal naar buiten te komen.

BNN en Tim Hofman gaan hoe dan ook aangifte doen tegen de Nijmeegse huisbaas. ,,Voor de mensen die zich afvragen of we aangifte doen: ja, deze mannen hebben Tim een gebroken kaak geslagen. Dus die doet aangifte. Net als de mensen uit zijn team en BNNVARA'', zo laat de omroep vandaag weten.

http://www.ad.nl/show/pet(...)tim-hofman~a14449ed/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_173168431
"overrompelt mensen" ... "schijtlollig" ... beweert daar nou nota bene een misdaadverslaggever dat dat valide argumenten zijn om geweld te rechtvaardigen?

Had hij die gebroken kaak minder verdiend als hij bloedserieus en met aankondiging vooraf huisvredebreuk had gepleegd ofzo? 8)7

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 20:57:45 ]
pi_173168553
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:57 schreef Igen het volgende:
"overrompelt mensen" ... "schijtlollig" ... beweert daar nou nota bene een misdaadverslaggever dat dat valide argumenten zijn om geweld te rechtvaardigen?
Huisvredebreuk, zeker in deze vorm, kan weldegelijk de conclusie rechtvaardigen dat enige vorm van geweld toegestaan was.

Dus daar heeft peter op zichzelf een punt.

Blijft staan dat ik een gebroken kaak wat al te dol vind, maar ik was er niet bij. Dat Tim zichzelf minstens zo misdragen heeft met deze actie staat voor mij echter wel. Hij heeft zich bewust in deze situatie gezet en ja, dan kom je vanzelf ook de verkeerde tegen. Dus 0,0 medelijden.
pi_173168580
Peter R de Vries zal waarschijnlijk wel een belangetje hebben bij Ton Hendriks.

Juist hij die mensen overrompelt. Pot verwijt de ketel. Wat een tenenkrommend tv optreden van hem. Helaas gaf luuk in de uitzending nul tegengas. Peter noemde zijn woorden complete bullshit.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:04:01 #210
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173168650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:45 schreef tong80 het volgende:
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries heeft geen goed woord over voor de werkwijze van BNN-presentator Tim Hofman (29) die gisteren in Nijmegen een gebroken kaak opliep tijdens een gesprek met een vastgoedhandelaar. ,,Dat Tim gewond raakte heeft hij over zichzelf afgeroepen met een te provocerende, schijtlollige manier van 'journalistiek' bedrijven'', aldus De Vries.

[ afbeelding ]

Tim Hofman ging voor zijn reportagereeks #Boos met een boze huurder naar het kantoor van ondernemer Ton Hendriks: de verhuurder. Eenmaal binnen stak Hofman twee confettikanonnen af en hij weigerde het pand te verlaten toen Hendriks daar nadrukkelijk om vroeg. Tijdens een woordenwisseling die ontstond zou Hendriks Hofman zó hard in het gezicht hebben geslagen dat de BNN'er zijn kaak brak en gewond raakte aan een jukbeen.

,,Eigen schuld, dikke bult'', vindt Peter R. de Vries die in RTL Boulevard de handelswijze van Hofman op hoge toon afkeurde. ,,Hij heeft dit gewoon uitgelokt. Dit was pure provocatie van Tim en dan moet hij niet raar opkijken dat iemand geen trek heeft in zijn manier van optreden.'' Volgens De Vries had Hofman kunnen weten dat er iets zou kunnen gebeuren bij het onaangekondigd naar binnen gaan van een gebouw. ,,En je bent niet goed bij je hoofd als je in zo'n situatie ook nog twee confettikanonnen af laat gaan. Dat is extreem en heeft niks te maken met problemen oplossen. Het is al met al geen journalistieke aanpak maar schijtlolligheid ten faveure van zijn eigen programma.''

Wat De Vries betreft heeft Hofman er 'een flinke puinhoop van gemaakt'. ,,Het kan best zijn dat een rechter straks tegen Tim zegt 'u heeft er zelf om gevraagd'.'' De Vries vindt verder dat Hofman niet zielig moet doen. ,,Hij overrompelt mensen en dan moet je achteraf niet kinderachtig zijn.'' Een bijna vuurspuwende De Vries waagde zich verder niet aan de schuldvraag. Over de huisbaas in kwestie: ,,Slaan is nooit goed, maar er kunnen door een rechter bepaalde afwegingen worden gemaakt waardoor Tim de zaak niet zal winnen.''

Huisbaas Hendriks liet gisteren aan De Gelderlander weten dat hij uit pure zelfverdediging handelde. ,,Tim probeerde mij te slaan. Toen sloeg ik terug.’’ De Nijmegenaar gaat aangifte doen tegen de programmamaker wegens huisvredebreuk. ,,We hebben Tim drie keer gevraagd te vertrekken, maar dat deed hij niet’’, vertelt Hendriks. Dat Tim Hofman inmiddels in het ziekenhuis zou liggen, vindt Hendriks merkwaardig. ,,Er was niet eens bloed te zien’’, aldus de vastgoedmagnaat.

Tegen zakenblad Quote gaf Hendriks nog meer details over het incident op zijn kantoor. ,,Ik heb drie keer gezegd dat ze naar buiten moesten, maar dat deden ze niet. Vervolgens hebben we de politie gebeld. Hij wilde er nog steeds niet uit en probeerde mij op een bepaald moment te slaan. Toen sloeg ik terug. Als hij gewoon naar buiten was gegaan was er niets gebeurd.''

Tim Hofman kwam gisteren met een Instagramfoto waarbij hij meldde dat zijn kaak in tweeën ligt en dat hij zes weken alleen vloeibaar mag eten. Vandaag deelde hij een kort filmpje met zijn volgers op sociale media. Daarin was hij alweer enigszins lachend te zien. De BNN-presentator heeft vanavond op Twitter kort gereageerd op de zienswijze van Peter R. de Vries. ,,Als iemand de botten in 't gezicht van Peter ooit stuk slaat tijdens 'n repo neem ik 't voor hem op. en dat meen ik'', schreef Hofman letterlijk. Hij kondigde verder aan donderdag met zijn kant van het verhaal naar buiten te komen.

BNN en Tim Hofman gaan hoe dan ook aangifte doen tegen de Nijmeegse huisbaas. ,,Voor de mensen die zich afvragen of we aangifte doen: ja, deze mannen hebben Tim een gebroken kaak geslagen. Dus die doet aangifte. Net als de mensen uit zijn team en BNNVARA'', zo laat de omroep vandaag weten.

http://www.ad.nl/show/pet(...)tim-hofman~a14449ed/

:P
Oh Petooorrrrr vind er ook iets van?
Over "journalisme" gesproken.. :')

pi_173168652
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Huisvredebreuk, zeker in deze vorm, kan weldegelijk de conclusie rechtvaardigen dat enige vorm van geweld toegestaan was.

Dus daar heeft peter op zichzelf een punt.

Blijft staan dat ik een gebroken kaak wat al te dol vind, maar ik was er niet bij. Dat Tim zichzelf minstens zo misdragen heeft met deze actie staat voor mij echter wel. Hij heeft zich bewust in deze situatie gezet en ja, dan kom je vanzelf ook de verkeerde tegen. Dus 0,0 medelijden.
Eens.

Maar Peter R de Vries, en ook sommigen in dit topic, lijken zich te ergeren aan Tim's lollige karakter en proberen dát als rechtvaardiging voor geweld te presenteren. Van een anonieme Fok!'er is dat tot daar aan toe, maar van een professioneel misdaadverslaggever mag je toch meer verwachten.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:07:03 #212
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173168743
Oh verder:

Als je Tim heet en 25kg weegt, dan moet je natuurlijk niet met een grote bek ergens irritant gaan doen... :7
pi_173168750
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Eens.

Maar Peter R de Vries, en ook sommigen in dit topic, lijken zich te ergeren aan Tim's lollige karakter en proberen dát als rechtvaardiging voor geweld te presenteren. Van een anonieme Fok!'er is dat tot daar aan toe, maar van een professioneel misdaadverslaggever mag je toch meer verwachten.
Een lollig karakter is heel wat anders dan met een cameraploeg een bedrijf binnenstappen met een stapel beschuldiging, vervolgens vuurwerk af te steken en weigeren te vertrekken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:07:55 #214
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173168775
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een lollig karakter is heel wat anders dan met een cameraploeg een bedrijf binnenstappen met een stapel beschuldiging, vervolgens vuurwerk af te steken en weigeren te vertrekken.
dit dus
pi_173168816
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Een lollig karakter is heel wat anders dan met een cameraploeg een bedrijf binnenstappen met een stapel beschuldiging, vervolgens vuurwerk af te steken en weigeren te vertrekken.
Klopt.

Waarom noemt Peter R de Vries het woord "schijtlollig" dan, als het daar niet om gaat?
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:08:57 #216
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173168819
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Eens.

Maar Peter R de Vries, en ook sommigen in dit topic, lijken zich te ergeren aan Tim's lollige karakter en proberen dát als rechtvaardiging voor geweld te presenteren. Van een anonieme Fok!'er is dat tot daar aan toe, maar van een professioneel misdaadverslaggever mag je toch meer verwachten.
nou de schijtlol zal zeker weten bijgedragen hebben aan de reactie natuurlijk

als iemand gewoon normaal rustig tegen je zegt dat het dak lekt dan komt het heel anders over als wanneer iemand er gekke bekken bij trekt en met confetti staat te knallen

als er dan een worstelingetje ontstaat (om de camera waarschijnlijk) dan is het een stuk sneller raak lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173168862
Dit soort geweld is nooit te rechtvaardigen Peter. Maarja wat wil je, als iemand jou eens aan de tand voelt over je eigen geintjes, en je een paar schoppen geeft ga je er als een haas vandoor om achteraf superzielig te doen.
pi_173168871
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt.

Waarom noemt Peter R de Vries het woord "schijtlollig" dan, als het daar niet om gaat?
Geen idee, ik ben het vaak zat oneens met Peterrrrrrr.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173168896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Eens.

Maar Peter R de Vries, en ook sommigen in dit topic, lijken zich te ergeren aan Tim's lollige karakter en proberen dát als rechtvaardiging voor geweld te presenteren. Van een anonieme Fok!'er is dat tot daar aan toe, maar van een professioneel misdaadverslaggever mag je toch meer verwachten.
Daar heb je een punt.
pi_173168904
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou de schijtlol zal zeker weten bijgedragen hebben aan de reactie natuurlijk

als iemand gewoon normaal rustig tegen je zegt dat het dak lekt dan komt het heel anders over als wanneer iemand er gekke bekken bij trekt en met confetti staat te knallen

als er dan een worstelingetje ontstaat (om de camera waarschijnlijk) dan is het een stuk sneller raak lijkt me
Ja kijk, ik begrijp het zelf ook wel, maar ik keur het daarom nog niet goed.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:11:46 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173168918
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja kijk, ik begrijp het zelf ook wel, maar ik keur het daarom nog niet goed.
dat vraagt toch ook niemand van je?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:12:18 #222
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_173168938
Stel iemand loopt jou huiskamer binnen, en weigert vervolgens te vertrekken. Wat doen jullie dan?
pi_173168991
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat vraagt toch ook niemand van je?
Nee, van mij persoonlijk vraagt niemand dat.

Peter R lijkt echter te suggereren dat de rechter het zal laten meewegen in z'n afweging.

Het wekt de indruk dat rechters zo kijken van "Ja, met zo'n irritante hipsterbaard vraag je ook om in elkaar geslagen te worden. Onder die omstandigheden is de reactie van de verdachte begrijpelijk en proportioneel te noemen. Vrijspraak!" Ik denk en hoop dat dat níét is hoe rechters redeneren.
pi_173169021
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, van mij persoonlijk vraagt niemand dat.

Peter R lijkt echter te suggereren dat de rechter het zal laten meewegen in z'n afweging.

Het wekt de indruk dat rechters zo kijken van "Ja, met zo'n irritante hipsterbaard vraag je ook om in elkaar geslagen te worden. Onder die omstandigheden is de reactie van de verdachte begrijpelijk en proportioneel te noemen. Vrijspraak!" Ik denk en hoop dat dat níét is hoe rechters redeneren.
Peter heeft wel regelmatig gelijk wat betreft rechtspraak volgens mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173169090
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 21:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Peter heeft wel regelmatig gelijk wat betreft rechtspraak volgens mij.
Ja.

Maar zou dat dan ook in andere zaken kunnen worden toegepast?
Stel dat een man z'n vrouw die vreemdging vermoordt. "In overweging nemende dat het onbegrijpelijk is dat je zó'n mooie vrouw vermoordt, zelfs al gaat ze vreemd, oordeel ik schuldig met levenslang en TBS" :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')