FOK!forum / Vraag & Aanbod / [TK] BMW K100 RS 16 valve
matspontiusmaandag 14 augustus 2017 @ 14:35
Prijs: ¤1300

Kilometerstand: 53.000 km

Locatie: Voorschoten, ongeveer 12 km vanaf Den Haag

Foto's op aanvraag via wetransfer

Bouwjaar: 1991

Merk: BMW

Categorie: Toer

Cilinderinhoud: 1000 cc

Model: K 100 RS

Kleur: Zwart

Land op kenteken: Nederland

Accessoires en opties: ABS

Motor heeft jarenlang in de opslag gestaan, eigenaren hebben zeer weinig op de motor gereden - vandaar de lage km stand. Motor moet dus goed nagekeken worden voordat deze de weg opgaat. Heeft wat lichte lak schade (niet van een ongeval!) maar niets wat niet te verhelpen is. Daarnaast ontbreekt het stuurconsole vanwege een verhoogd stuur. Er zit een nieuwe accu in van goede kwaliteit.

Inclusief goed passende motorhoes, originele BMW accu druppellader, originele BMW sleutel set, origineel BMW manual.

Filmpje:
Specificaties
Aantal cilinders: 4
Boring x slag: 67 mm * 70 mm
Cilinderinhoud: 987 cc
Compressieverhouding: 11 : 1
Vermogen / r.p.m.: 74 kW (100pk) / 8000
Koppel / r.p.m.: 100Nm / 6750
Materiaal cilinder: aluminium met scanmet laagje
Materiaal cilinderkop: aluminium
Kleppen per cilinder: 4 kopkleppen DOHC
Kleppenaandrijving: ketting/nokkenassen
Stroomvoorziening: wisselstroomdynamo 12V, 460W
Startsysteem: startmotor 700W
Ontsteking: contactloos, elektronisch Bosch Motronic MA 2.1
Bougies: Bosch R 5 DC, Beru 12 R-5 DU
Accu: Y60-N24AL-B of Y60-24L-A
Brandstofvoorziening: benzine inspuiting, Bosch Motronic MA 2.1
Koppeling: enkele plaat, droog, diafragma veer
Versnellingsbak: 5 versnellingen
Primaire overbrenging: enkele ketting
Secundaire overbrenging: cardanas/hypoïd tandwielen
Versn. overbrenging: 4,50 / 2,96 / 2,30 / 1,88 / 1,61 : 1
Eindoverbrenging: 11/31 (1 : 2,81)
Frame-opbouw: buizensecties, motorblok dragend gedeelte
Vering voor (veerweg): telescoop, hydraulisch gedempt (135 mm)
Vering achter (veerweg): paralever monoshock swingarm (140 mm)
Velg maat voor: 3,50 - 17 MT H2
Velg maat achter: 4,50 - 18 MT H2
Bandenmaat voor: 120/70 ZR 17 tubeless
Bandenmaat achter: 160/60 ZR 18 tubeless
Rem voor: dubbele schijf Ø 305 mm, hydraulisch
Rem achter: enkele schijf Ø 285 mm, hydraulisch
Topsnelheid: 232 km/h
Acceleratie 0 - 100 km/h: 3,9 s
Verbruik: 4,2 l/100 km (bij 90 km/h constant)
Lengte: 2230 mm
Breedte: 875 mm
Hoogte: 1260 mm
Grondspeling: 140 mm
Wielbasis: 1565 mm
Drooggewicht: 235 kg
Tankinhoud: 22 liter
Carter inhoud: 3,5 liter
Productie tijdvak: 1989-1992

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 14-08-2017 15:00:52 ]
BrandXmaandag 14 augustus 2017 @ 14:55
richtprijs is verplicht.

V&A / [V&A Policy & FAQ] Lees dit door voor je een topic opent
matspontiusmaandag 14 augustus 2017 @ 15:00
quote:
Excuus - richtprijs is erbij vermeld :Y
matspontiusdonderdag 14 september 2017 @ 08:20
Niemand? Zonde, is toch echt wel een fraaie motor!
PetervdKdonderdag 14 september 2017 @ 08:55
Misschien helpen wat fotos bij de verkoop? Op autoscout ed doe je dat toch ook niet "op aanvraag"....
matspontiusdonderdag 14 september 2017 @ 09:10
Foto's van de motor.

large

large

large

large

large

large
whY...donderdag 14 september 2017 @ 10:36
Ik heb voorzichtige interesse, wel jammer van dat stuurconsole. Heeft hij handvatverwarming?
matspontiusdonderdag 14 september 2017 @ 11:24
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 10:36 schreef whY... het volgende:
Ik heb voorzichtige interesse, wel jammer van dat stuurconsole. Heeft hij handvatverwarming?
Nee, geen handvatverwarming. Ja, de vorige eigenaar vond dit stuur veel prettiger en meer ontspannen rijden. Hij was er nog niet aan toegekomen om het stuurconsole aan te passen. Je kan, indien gewenst, natuurlijk een origineel stuur terug plaatsen. Maar ik moet zeggen dat ik het ook wel prettig vond rijden. Als je nog meer foto's wil bekijken kan ik ze toesturen via wetransfer
whY...donderdag 14 september 2017 @ 14:50
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 11:24 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, geen handvatverwarming. Ja, de vorige eigenaar vond dit stuur veel prettiger en meer ontspannen rijden. Hij was er nog niet aan toegekomen om het stuurconsole aan te passen. Je kan, indien gewenst, natuurlijk een origineel stuur terug plaatsen. Maar ik moet zeggen dat ik het ook wel prettig vond rijden. Als je nog meer foto's wil bekijken kan ik ze toesturen via wetransfer
Hoe oud zijn de bandjes? Want dat is ook best prijzig.
matspontiusdonderdag 14 september 2017 @ 15:09
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 14:50 schreef whY... het volgende:

[..]

Hoe oud zijn de bandjes? Want dat is ook best prijzig.
De banden zijn volgens mij nog in prima staat want er is weinig op gereden. Als je wil kan ik je via wetransfer meer foto's sturen, kun je het zelf bekijken. Je mailadres kan je in mijn privebox plaatsen.
whY...donderdag 14 september 2017 @ 15:17
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:09 schreef matspontius het volgende:

[..]

De banden zijn volgens mij nog in prima staat want er is weinig op gereden. Als je wil kan ik je via wetransfer meer foto's sturen, kun je het zelf bekijken. Je mailadres kan je in mijn privebox plaatsen.
Het is meer dat het rubber uitdroogt.
matspontiusdonderdag 14 september 2017 @ 15:36
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2017 15:17 schreef whY... het volgende:

[..]

Het is meer dat het rubber uitdroogt.
Aha, dat bedoel je. Ik zie geen schuren, barsten of iets dergelijks in de banden. Als je foto's wil mail me dan.
whY...donderdag 14 september 2017 @ 21:46
DM gestuurd. 😊
matspontiuszaterdag 16 september 2017 @ 09:11
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:35 schreef matspontius het volgende:
Prijs: ¤1100

Kilometerstand: 53.000 km

Locatie: Voorschoten, ongeveer 12 km vanaf Den Haag

Foto's op aanvraag via wetransfer

Bouwjaar: 1991

Merk: BMW

Categorie: Toer

Cilinderinhoud: 1000 cc

Model: K 100 RS

Kleur: Zwart

Land op kenteken: Nederland

Accessoires en opties: ABS

Motor heeft jarenlang in de opslag gestaan, eigenaren hebben zeer weinig op de motor gereden - vandaar de lage km stand. Motor moet dus goed nagekeken worden voordat deze de weg opgaat. Heeft wat lichte lak schade (niet van een ongeval!) maar niets wat niet te verhelpen is. Daarnaast ontbreekt het stuurconsole vanwege een verhoogd stuur. Er zit een nieuwe accu in van goede kwaliteit.

Inclusief goed passende motorhoes, originele BMW accu druppellader, originele BMW sleutel set, origineel BMW manual.

Filmpje:
Specificaties
Aantal cilinders: 4
Boring x slag: 67 mm * 70 mm
Cilinderinhoud: 987 cc
Compressieverhouding: 11 : 1
Vermogen / r.p.m.: 74 kW (100pk) / 8000
Koppel / r.p.m.: 100Nm / 6750
Materiaal cilinder: aluminium met scanmet laagje
Materiaal cilinderkop: aluminium
Kleppen per cilinder: 4 kopkleppen DOHC
Kleppenaandrijving: ketting/nokkenassen
Stroomvoorziening: wisselstroomdynamo 12V, 460W
Startsysteem: startmotor 700W
Ontsteking: contactloos, elektronisch Bosch Motronic MA 2.1
Bougies: Bosch R 5 DC, Beru 12 R-5 DU
Accu: Y60-N24AL-B of Y60-24L-A
Brandstofvoorziening: benzine inspuiting, Bosch Motronic MA 2.1
Koppeling: enkele plaat, droog, diafragma veer
Versnellingsbak: 5 versnellingen
Primaire overbrenging: enkele ketting
Secundaire overbrenging: cardanas/hypoïd tandwielen
Versn. overbrenging: 4,50 / 2,96 / 2,30 / 1,88 / 1,61 : 1
Eindoverbrenging: 11/31 (1 : 2,81)
Frame-opbouw: buizensecties, motorblok dragend gedeelte
Vering voor (veerweg): telescoop, hydraulisch gedempt (135 mm)
Vering achter (veerweg): paralever monoshock swingarm (140 mm)
Velg maat voor: 3,50 - 17 MT H2
Velg maat achter: 4,50 - 18 MT H2
Bandenmaat voor: 120/70 ZR 17 tubeless
Bandenmaat achter: 160/60 ZR 18 tubeless
Rem voor: dubbele schijf Ø 305 mm, hydraulisch
Rem achter: enkele schijf Ø 285 mm, hydraulisch
Topsnelheid: 232 km/h
Acceleratie 0 - 100 km/h: 3,9 s
Verbruik: 4,2 l/100 km (bij 90 km/h constant)
Lengte: 2230 mm
Breedte: 875 mm
Hoogte: 1260 mm
Grondspeling: 140 mm
Wielbasis: 1565 mm
Drooggewicht: 235 kg
Tankinhoud: 22 liter
Carter inhoud: 3,5 liter
Productie tijdvak: 1989-1992
whY...zaterdag 16 september 2017 @ 10:15
Als je een goed bod krijgt dan moet je hem niet voor mij vasthouden, maar als ik weer bij Den Haag ben dan wil ik komen kijken.
Zolderkamerzaterdag 16 september 2017 @ 10:23
Iets bekend over het onderhoud?
Is het originele stuur+console nog aanwezig?
Wat is er nog meer niet origineel aan?
Oh en de DOT code (of datum) op de banden zou wel fijn zijn idd
matspontiuszaterdag 16 september 2017 @ 15:43
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 september 2017 10:23 schreef Zolderkamer het volgende:
Iets bekend over het onderhoud?
Is het originele stuur+console nog aanwezig?
Wat is er nog meer niet origineel aan?
Oh en de DOT code (of datum) op de banden zou wel fijn zijn idd
Onderhoudsboekje is aanwezig maar sumier ingevuld. Vorige (1e) eigenaar was een klusser met een eigen garage, vandaar denk ik. Maar er is gewoon weinig op de motor gereden. Origineel stuur is niet aanwezig (dit stuur rijd prima overigens), origineel stuurconsole heb ik nog wel. Behalve het stuur is verder alles origineel aan de motor.

Datum banden ga ik even checken - laat ik je nog weten
Zolderkamerzaterdag 16 september 2017 @ 16:14
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 15:43 schreef matspontius het volgende:

[..]

Onderhoudsboekje is aanwezig maar sumier ingevuld. Vorige (1e) eigenaar was een klusser met een eigen garage, vandaar denk ik. Maar er is gewoon weinig op de motor gereden. Origineel stuur is niet aanwezig (dit stuur rijd prima overigens), origineel stuurconsole heb ik nog wel. Behalve het stuur is verder alles origineel aan de motor.

Datum banden ga ik even checken - laat ik je nog weten
Oke.. en kun je nog een plaatje maken vd hele of onderste deel vd motorfiets zoals de eerste foto maar dan in de huidige staat?
Ik zie wat roest op de uitlaat op de plaatjes in de stalling die er op de eerste foto niet op zit en vroeg me af of ie pekel heeft gezien?
matspontiuszondag 8 oktober 2017 @ 09:47
Slotje en verwijderen s.v.p. Is inmiddels verkocht
Housekeepermaandag 9 oktober 2017 @ 18:46
Verkocht :)