abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:20:52 #251
8369 speknek
Another day another slay
pi_173291921
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
Waar en in welke context zei je hem dan? Welk programma oid?
A devil's chaplain was een van de hoofdredenen waarom ik de wetenschap in ging (overigens zie ik nu ook wel dat een aantal dingen erin niet kloppen). In de huidige tijd zie ik vooral incidenten op internet, ik volg hem inderdaad niet heel goed meer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173291930
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:10 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, het laat hem onverschillig of er wel of geen god bestaat. Hij ziet alleen religie in een samenleving als gegeven voor gedrag en handelen van groepen. ik snap daardoor zijn afkeer van hardcore atheïsten wel. Het gaat hem er niet om een afgebakende definitie van wat god wel of niet zou zijn.
Ik denk ook dat Dawkins bij uitstek het vakgebied heeft waarin je werkelijk geconfronteerd wordt met beperkingen die door religie zijn opgelegd. Dat heeft de Waal veel minder.
pi_173291953
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:17 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dat zijn antitheïsten zoals ik, niet atheïsten.
Dat is leuk voor je, maar de Waal doelde op de vocale beweging onder leiding van mensen als Dawkins.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:24:20 #254
8369 speknek
Another day another slay
pi_173291997
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:19 schreef golfer het volgende:
Vermakelijke populair-wetenschappelijke TV.
Niet al te diepgravend verder.
Het mocht denk ik ook niet de diepte ingaan. Janine kapte hem een paar keer af terwijl hij een wetenschappelijke methode aan het uitleggen was, dat vond ik wel hinderlijk. Maar goed, ik kijk er anders naar dan anderen. Vraag me af of iemand anders het doorhad dat ze langs elkaar heen aan het praten waren toen het over behaviorisme ging.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:25:03 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_173292008
Dat ass
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:26:00 #256
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_173292028
Lost in Translation is een van mijn favoriete films.
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:29:38 #257
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_173292097
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Het mocht denk ik ook niet de diepte ingaan. Janine kapte hem een paar keer af terwijl hij een wetenschappelijke methode aan het uitleggen was, dat vond ik wel hinderlijk. Maar goed, ik kijk er anders naar dan anderen. Vraag me af of iemand anders het doorhad dat ze langs elkaar heen aan het praten waren toen het over behaviorisme ging.
Nee ik had het ook door. Janine had zich wel voorbereid met allerlei wetenschappelijke feiten enzo. Maar in vergelijking met wat Frans weet en wil vertellen, waar de kennis van Janine toch wat oppervlakkig. Gesprek liep ook niet altijd even soepel inderdaad.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_173292104
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is leuk voor je, maar de Waal doelde op de vocale beweging onder leiding van mensen als Dawkins.
Dat bedoel ik, die zie ik meer als antitheisten dan alleen atheïsten .
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173292200
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Nee ik had het ook door. Janine had zich wel voorbereid met allerlei wetenschappelijke feiten enzo. Maar in vergelijking met wat Frans weet en wil vertellen, waar de kennis van Janine toch wat oppervlakkig. Gesprek liep ook niet altijd even soepel inderdaad.
Ik heb bij Janine toch net als bij Lubach altijd het idee dat ze heel erg op dat oppervlakkige populairwetenschappelijke niveau blijft hangen waarbij de meeste complexiteit en nuance nog achterwege wordt gelaten. Als het wat dieper gaat haken dat soort mensen al snel af en je merkt aan Janine ook dat ze dat soort zaken snel afkapt, net zoals ze bij Hertzberger deed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173292268
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb bij Janine toch net als bij Lubach altijd het idee dat ze heel erg op dat oppervlakkige populairwetenschappelijke niveau blijft hangen waarbij de meeste complexiteit en nuance nog achterwege wordt gelaten. Als het wat dieper gaat haken dat soort mensen al snel af en je merkt aan Janine ook dat ze dat soort zaken snel afkapt, net zoals ze bij Hertzberger deed.
Maar anders is het toch voor velen (waaronder ik) het niet meer te volgen? Als het echt de, door jou gewenste diepte ingaat, dan haak ik ook af en waarschijnlijk met mij velen
We have far more in common than that which devides us..
pi_173292280
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb bij Janine toch net als bij Lubach altijd het idee dat ze heel erg op dat oppervlakkige populairwetenschappelijke niveau blijft hangen waarbij de meeste complexiteit en nuance nog achterwege wordt gelaten. Als het wat dieper gaat haken dat soort mensen al snel af en je merkt aan Janine ook dat ze dat soort zaken snel afkapt, net zoals ze bij Hertzberger deed.
Waarschijnlijk omdat dan de meeste mensen afhaken. Niet iedereen die kijkt is wetenschapper of pretendeert dat te zijn. Je kan heel diep in die materie duiken maar dan zappen mensen weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2017 23:40:33 ]
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:42:31 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_173292308
Toen ik in Tokyo woonde ben ik ook naar dezelfde karaoketoren geweest als in deze film, en een avond naar Club Air gegaan waar ze ook uitgaan. Drinken in de Park Hyatt bar maar niet gedaan. Minimale couvert was 45 euro ofzo, waarschijnlijk omdat ze gek werden van alle westerlingen die de locaties uit de film wilden bezoeken hehe..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173292343
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb bij Janine toch net als bij Lubach altijd het idee dat ze heel erg op dat oppervlakkige populairwetenschappelijke niveau blijft hangen waarbij de meeste complexiteit en nuance nog achterwege wordt gelaten. Als het wat dieper gaat haken dat soort mensen al snel af en je merkt aan Janine ook dat ze dat soort zaken snel afkapt, net zoals ze bij Hertzberger deed.
En nog even, ik vind de uitdrukking "dat soort mensen" niet echt prettig klinken.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 20 augustus 2017 @ 23:48:55 #264
8369 speknek
Another day another slay
pi_173292432
Anna Faris en Chris Pratt gaan uit elkaar ;(. Echte liefde bestaat niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173292538
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En nog even, ik vind de uitdrukking "dat soort mensen" niet echt prettig klinken.
Bèta's hebben daar geen antenne voor.
pi_173292560
quote:
6s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:57 schreef Tem het volgende:

[..]

Bèta's hebben daar geen antenne voor.
Beta mannetje?
  maandag 21 augustus 2017 @ 00:05:20 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_173292640
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:44 schreef Kaatje1 het volgende:

En nog even, ik vind de uitdrukking "dat soort mensen" niet echt prettig klinken.
Alfa vrouwtje?
/wegrent
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_173293204
Wat fluistert Bill Murray op het eind tegen die chick? "Mijn emailadres is billmurray apenstaartje gmail punt com"?
standaarddrinker
pi_173293473
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 01:13 schreef DrDentz het volgende:
Wat fluistert Bill Murray op het eind tegen die chick? "Mijn emailadres is billmurray apenstaartje gmail punt com"?
Dat weten de acteurs zelf ook niet (meer)
  maandag 21 augustus 2017 @ 06:05:43 #270
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_173293728
beetje ongemakelijk begin wel, hij is bloednerveus, lol

lijkt of Janine er ook beetje moeite mee heeft, begin en onderwerp aankaarten is totaal ingestudeerd, klik mist een beetje

wel super interessant onderwerp

Janine doet dit wel erg goed verder, klik met een total nerd is lastig als je een vlotte vrouw bent, lol, maar begin is wel beetje geforceerd met 'ingelezen' redactie vragen, is niet helemaal haar onderwerp volgens mij.

Krijg een beetje het gevoel dat ze moeite moet doen en het niet een natuurlijk gesprek is, weet niet of dat aan de klik ligt of aan het onderwerp, ze heeft zich erg ingelezen iig.

wel enorm goed onderwerp en goed verhaal, beste van dit seizoen tot nu toe imo.

dit is toch niveau +10 dan van zo'n burgemeester die in z'n eigen straatje lult

[ Bericht 16% gewijzigd door klabbakus op 21-08-2017 06:17:50 ]
pi_173293855
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb bij Janine toch net als bij Lubach altijd het idee dat ze heel erg op dat oppervlakkige populairwetenschappelijke niveau blijft hangen waarbij de meeste complexiteit en nuance nog achterwege wordt gelaten. Als het wat dieper gaat haken dat soort mensen al snel af en je merkt aan Janine ook dat ze dat soort zaken snel afkapt, net zoals ze bij Hertzberger deed.
welk soort mensen is dat?
pi_173294029
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 06:46 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

welk soort mensen is dat?
Het soort mensen dat geïnteresseerd is in de 'rationele wetenschap', maar een stuk minder in de nuance die onder het populair-wetenschappelijke oppervlak ligt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173294748
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb bij Janine toch net als bij Lubach altijd het idee dat ze heel erg op dat oppervlakkige populairwetenschappelijke niveau blijft hangen waarbij de meeste complexiteit en nuance nog achterwege wordt gelaten. Als het wat dieper gaat haken dat soort mensen al snel af en je merkt aan Janine ook dat ze dat soort zaken snel afkapt, net zoals ze bij Hertzberger deed.
Is ook wel de aard van hun werk, als je bovenop de gehele actualiteit moet zitten wordt het een stuk lastiger ook nog echte diepgang te hebben
pi_173294843
Heb weer alleen de eerste twee uur gezien. Vond het vermakelijk en interessant, maar inderdaad wel diepgang missen. Dat kwam zeker niet alleen door Janine, maar ook door De Waal die veel standaard dieren fragmenten had van het soort dat je vroeger altijd gewoon op national Geographic of Discovery channel zag. De fragmenten die niet over dieren (i.e. filmfragmenten) gingen vond ik totaal niet bijzonder.

Vond het wel goed dat hij wat geschiedenis van wetenschappers oprakelde en de rol van Vrij Nederland (god hebbe zijn ziel), en zodra het over primaten ging - wat mij betreft had hij andere dieren achterwege kunnen laten.
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:26:32 #275
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_173294908
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 23:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb bij Janine toch net als bij Lubach altijd het idee dat ze heel erg op dat oppervlakkige populairwetenschappelijke niveau blijft hangen waarbij de meeste complexiteit en nuance nog achterwege wordt gelaten. Als het wat dieper gaat haken dat soort mensen al snel af en je merkt aan Janine ook dat ze dat soort zaken snel afkapt, net zoals ze bij Hertzberger deed.
We zijn niet allemaal zo intelligent en knap als jij.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')