abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173132963
Je hoort wielrenners bij een overstap naar een andere ploeg wel eens iets zeggen over een fiets. Zo vond Lars Boom de Bianchi's van Jumbo ineens niks meer toen hij de overstap had gemaakt naar Astana (Specialized).

Hoeveel maakt een fiets nu eigenlijk uit? En dan heb ik het niet over de extremen zoals de mislukte verende Roubaixfiets van Museeuw of een tijdritfiets. Ik heb het over de gewone, ouderwetse wegfiets.

Zou Froome de Tour ook winnen op een Cube of een Scott? Het antwoord zal vast 'ja' zijn, maar hoeveel verschil zit er tussen de high end-fietsen in het profpeloton? Ik ben benieuwd of er enige onderbouwing mogelijk is in deze discussie.
  PR/Manusje van alles maandag 14 augustus 2017 @ 12:37:00 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173133267
Met / zonder motor. Schijnt ook nog uit te maken.

OT: ik denk dat het naast wat minimale verschillen qua gewicht ed vooral tussen de oren zit. Als er niet goed gepresteerd wordt en de fiets zit niet lekker, dan zal het volgens de renner eerder aan de prestaties van de fiets liggen dan aan zijn eigen prestaties.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 14 augustus 2017 @ 13:19:32 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_173134390
Het zal vast uitmaken omdat de fysieke verschillen onderling ook maar klein zijn.
pi_173134527
Als een prof elke dag op merk x traint, dan kan ie lezen en schrijven met die fiets. Dus als hij het seizoen erna dan ineens op een nieuw merk y moet rijden, dan zal hij zeker moeten wennen aan het rijgedrag van de fiets. Hoe stabiel die is in bochten, wat de remweg is, waaraan je kan merken dat de grens van de grip bijna bereikt is.
Gelukkig stappen veel profs in het najaar over naar een nieuwe ploeg, en krijgen ze die nieuwe merk Y fiets ruim op tijd om eraan te wennen voor de wedstrijden die er echt toe doen.

Dan nog steeds kan het natuurlijk best zijn dat een bepaald merk je echt niet past en je er niet aan kan wennen. Maar in basis heeft elk topmodel van elk merk dezelfde specs die profs overal ter wereld zoeken: hard, stijf, met precies het kleine beetje comfort wat nodig is om ook de voorjaarskoersen door te komen.

Daarnaast zal een prof, doordat ie in zn carriere op zoveel verschillende merken heeft gereden en snel dat gedrag kan opmerken wat hij zoekt in een fiets, misschien makkelijker wennen aan iets nieuws dan jij en ik.
Vrij vertaald: als je echt goed bent, dan maakt die fiets niet zo veel uit, dan haal je altijd het beste eruit.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_173134999
Qua geometrie zit er vaak wel verschil tussen de merken. Dus dat zal op een bepaalde manier wel meespelen.

De Cauwer zei deze Tour dat de renners bij Cannondale niet zo tevreden zijn. En Frank VDB vond in zijn boek Ridley maar helemaal niks.

Op topniveau zijn alle fietsen wel goed, maar ik denk wel dat er verschil in zit.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')