abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:14:57 #276
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173138453
quote:
14s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus willen we eerst iedereen toelaten? Klinkt als een logische conclusie.
In Nederland is er geen controle aan de grens meer. Iedereen mag het land binnen.

De procedure voor asielzoekers is dat ze de resultaten van hun asielaanvraag in ons land afwachten. En als ze niet mogen blijven, ze weer netjes oprotten.

Dát bedoel ik met eerst iedereen toelaten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173138460
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

We hebben als Europa wel wat meer grenzen dan alleen de Middellandse Zee.. maar de Turkije-route hebben we inmiddels behoorlijk dichter getimmerd.

Uiteindelijk zul je die bootjes met migranten met geweld moeten keren als je ze echt tegen wil houden? Of denk je dat ze netjes weggaan als de kustwacht dat vraagt?
De eerste gevallen zullen inderdaad met geweld benaderd moeten worden. De hoop is dat de boodschap aankomt. Het is geen leuke PR natuurlijk, maar tegenover het aantal lijken dat nu al op de zeebodem ligt, zal het relatief kosteloos blijken. Het liefst zou ik daarbij ook een terugbreng-zone creëren/opeisen, ergens in Noord-Afrika. Desnoods via een deal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 16:35:03 ]
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:15:36 #278
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173138464
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe komt "iedereen" dan bij die grens?
Meestal met bootjes de oversteek wagen naar het Europese vasteland, nu Turkije de grenzen op slot heeft gegooid.

Je vraagt wel veel naar de bekende weg, hoor.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173138477
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, dus daarom hebben we controles langs de Europese buitengrenzen? En daarom is dus een deal gesloten met de Turken? Dat is allemaal omdat we eerst iedereen toelaten en daarna eens na gaan denken over procedures. Klinkt volkomen logisch.
Iemand die met het vliegtuig naar Nederland komt en op Schiphol asiel aanvraagt kan voor zover ik weet gewoon het hele Schengengebied door reizen zolang zijn aanvraag loopt (en ook als zijn aanvraag is afgewezen trouwens).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 16:17:10 ]
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:16:32 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173138487
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:15 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De eerste gevallen zullen inderdaad met geweld benaderd moeten worden. De hoop is dat de boodschap aankomt. Het is geen leuke PR-natuurlijk, maar tegenover het aantal lijken dat nu al op de zeebodem ligt, zal het relatief kosteloos blijken. Het liefst zou ik daarbij ook een terugbreng-zone creëren/opeisen, ergens in Noord-Afrika. Desnoods via een deal.
Die deals zijn blijkbaar het enige politiek haalbare momenteel. Landen aan onze grenzen afkopen zodat zij vuile handen maken en niet wijzelf.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173138519
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Iemand die met het vliegtuig naar Nederland komt en op Schiphol asiel aanvraagt kan voor zover ik weet gewoon het hele Schengengebied door reizen zolang zijn aanvraag loopt (en ook als zijn aanvraag is afgewezen trouwens).
quote:
Asielzoekers die met het vliegtuig zijn gekomen, kunnen zich melden bij de Koninklijke Marechaussee op Schiphol. Aan hen wordt in de regel de toegang tot Nederland geweigerd. Dat betekent dat hun asielaanvraag in de zogenoemde grensprocedure wordt behandeld. Tijdens de afhandeling verblijft de asielzoeker op het aanmeldcentrum Schiphol.
Van https://www.rijksoverheid(...)ndeling-asielzoekers
pi_173138526
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er zijn bergen luitjes die graag van de EU een soevereine staat willen maken.. Ik dacht dat jij er geen was :P
Dat is nou een van de dingen die ik als onvermijdelijk acht. Alleen heb ik een fundamenteel ander beeld over hoe de weg daarnaartoe moet zijn. Federalisering dmv (afgedwongen) diversiteit (opheffing nationale culturen/identiteiten) is de minst wenselijke wmb. Als we het 'natuurlijke' willen omarmen, dan lijkt het me verstandiger om de natuurlijke(re) weg tot Europese eenheid te betreden.
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:19:18 #283
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173138538
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als we het 'natuurlijke' willen omarmen, dan lijkt het me verstandiger om de natuurlijke(re) weg tot Europese eenheid te betreden.
Een sterke leider die heel Europa militair verovert? :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173138581
quote:
Interessant.

Vraag ik me wel af waarom er dan zo'n storm van kritiek komt als Hongarije hetzelfde aan de grens met Servie doet.
pi_173138585
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die deals zijn blijkbaar het enige politiek haalbare momenteel. Landen aan onze grenzen afkopen zodat zij vuile handen maken en niet wijzelf.
Mja, in al die deals zitten clausules verborgen die de voortzetting van stromen (tot zover mogelijk) verzekeren. Liefst gewoon x miljard voor een stukje grond waar de dobbers teruggeplaatst kunnen worden. Vanaf daar maar zien of ze bereid zijn om terug naar huis te wandelen.
pi_173138615
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Meestal met bootjes de oversteek wagen naar het Europese vasteland, nu Turkije de grenzen op slot heeft gegooid.

Je vraagt wel veel naar de bekende weg, hoor.
Dat is iedereen? En hoe komen die dan in Nederland waar we iedereen eerst toelaten?

Of was dit weer zo'n dommige overdrijving van je?
pi_173138641
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Iemand die met het vliegtuig naar Nederland komt en op Schiphol asiel aanvraagt kan voor zover ik weet gewoon het hele Schengengebied door reizen zolang zijn aanvraag loopt (en ook als zijn aanvraag is afgewezen trouwens).
En daarmee willen we dus eerst iedereen toelaten. Echt waterdicht klinkt het niet.
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:24:11 #288
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173138642
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mja, in al die deals zitten clausules verborgen die de voortzetting van stromen (tot zover mogelijk) verzekeren. Liefst gewoon x miljard voor een stukje grond waar de dobbers teruggeplaatst kunnen worden. Vanaf daar maar zien of ze bereid zijn om terug naar huis te wandelen.
Maar dit soort deals zijn momenteel het 'hoogst haalbare' voor de groeiende groep mensen die de migrantenstromen graag wat minder zien.

Politici die pleiten voor wachttorens, grensposten en een kustwacht die desnoods met geweld de vluchtelingenbootjes tegenhoudt.. die maken momenteel niet zo veel kans in de meeste Westerse landen.

Alhoewel ze er in de VS juist eentje hebben verkozen :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173138651
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Een sterke leider die heel Europa militair verovert? :P
Voornamelijk via taal en de al bestaande verworvenheid tussen (de meest belangrijke eigenschappen van) de Europese culturen - en de bijbehorende gewilligheid om voor elkaar open te staan. Alhoewel die gewilligheid event. (deels) gemanipuleerd moet worden. In elk geval niet vluchtelingenquota's afdwingen bij landen als Poland, wat alleen maar frictie (Exit's) bewerkstelligt.
pi_173138657
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Interessant.

Vraag ik me wel af waarom er dan zo'n storm van kritiek komt als Hongarije hetzelfde aan de grens met Servie doet.
Wellicht omdat het niet helemaal hetzelfde is?
pi_173138677
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wellicht omdat het niet helemaal hetzelfde is?
Je mag graag het verschil aanwijzen. :)
pi_173138696
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Je mag graag het verschil aanwijzen. :)
Bedoel je nou het verschil tussen mensen op je luchthaven houden tot de asielaanvraag is verwerkt en een hoog hek op de grens?
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:27:00 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173138701
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Voornamelijk via taal en de al bestaande verworvenheid tussen (de meest belangrijke eigenschappen van) de Europese culturen - en de bijbehorende gewilligheid om voor elkaar open te staan. Alhoewel die gewilligheid event. (deels) gemanipuleerd moet worden. In elk geval niet vluchtelingenquota's afdwingen bij landen als Poland, wat alleen maar frictie (Exit's) bewerkstelligt.
Dat is een proces van decennia. En zoals je ziet aan de Brexit, niet een proces dat ervoor zorgt dat je gegarandeerd naar elkaar toegroeit.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173138761
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar dit soort deals zijn momenteel het 'hoogst haalbare' voor de groeiende groep mensen die de migrantenstromen graag wat minder zien.

Politici die pleiten voor wachttorens, grensposten en een kustwacht die desnoods met geweld de vluchtelingenbootjes tegenhoudt.. die maken momenteel niet zo veel kans in de meeste Westerse landen.

Alhoewel ze er in de VS juist eentje hebben verkozen :P
Ik vind dat toch moeilijk om te accepteren afgaande de economische en politieke macht die de EU heeft. Het is volgens mij veeleer een kwestie van gewilligheid deze toe te passen. Zie immers maar met hoeveel gemak men zich vrij acht om in dezelfde regio's bommen te gooien, regime's te verwijderen, etc.

Maar ja, het is niet salonfähig om daarvoor te pleiten. Het ruikt zelfs 'onmenselijk', na jaren van zieligheidsretoriek. Het zou daarom vanuit diezelfde kant moeten komen, die op genuanceerde wijze aan haar diversiteitsburger kan uitleggen waarom het wenselijk is dat..
pi_173138762
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bedoel je nou het verschil tussen mensen op je luchthaven houden tot de asielaanvraag is verwerkt en een hoog hek op de grens?
Ik bedoel het verschil tussen asielzoekers het aanmeldcentrum van Schiphol niet uitlaten zolang de aanvraag nog loopt en asielzoekers het aanmeldcentrum van Röszke niet uitlaten zolang de aanvraag nog loopt.

(En om Schiphol staat trouwens ook een hek heen.)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 16:30:41 ]
pi_173138796
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat is een proces van decennia. En zoals je ziet aan de Brexit, niet een proces dat ervoor zorgt dat je gegarandeerd naar elkaar toegroeit.
Ik denk dat hoe men (vanuit de EU) omging met de migratiestromen één van de belangrijkste oorzaken was van de Brexit. Terecht of niet; het werd met elkaar verbonden. Juist daardoor is al die decennia aan het naar elkaar toegroeien teniet gedaan.
pi_173138809
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Je mag graag het verschil aanwijzen. :)
Had Hongarije al nette opvanglocaties ingericht waar deze mensen een eerlijke procedure kunnen afwachten?
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:33:41 #298
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173138827
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik vind dat toch moeilijk om te accepteren afgaande de economische en politieke macht die de EU heeft. Het is volgens mij veeleer een kwestie van gewilligheid deze toe te passen. Zie immers maar met hoeveel gemak men zich vrij acht om in dezelfde regio's bommen te gooien, regime's te verwijderen, etc.

Maar ja, het is niet salonfähig om daarvoor te pleiten. Het ruikt zelfs 'onmenselijk', na jaren van zieligheidsretoriek. Het zou daarom vanuit diezelfde kant moeten komen, die op genuanceerde wijze aan haar diversiteitsburger kan uitleggen waarom het wenselijk is dat..
Maar je ziet hopelijk wel dat actie op dat gebied behoorlijk wat vraagt van politici. Als je echt wat wil veranderen aan migratiestromen zijn er maatregelen nodig die veel mensen (nog?) niet willen.

Als je ze collectief van iets zinnigs wil beschuldigen dan zou het eerder te weinig actie moeten zijn dan een kwaadaardig complot.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:34:49 #299
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173138856
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik denk dat hoe men (vanuit de EU) omging met de migratiestromen één van de belangrijkste oorzaken was van de Brexit. Terecht of niet; het werd met elkaar verbonden. Juist daardoor is al die decennia aan het naar elkaar toegroeien teniet gedaan.
Het heeft zeker een grote rol gespeeld. Al vraag ik me af of de Brexit ze zoveel goeds gaat opleveren de komende decennia, maar dat is een andere discussie.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173138922
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Had Hongarije al nette opvanglocaties ingericht waar deze mensen een eerlijke procedure kunnen afwachten?
Heeft Nederland dat dan? Ik meende dat er nogal wat kritiek uit mensenrechtenhoek was, wat het aanmeldcentrum op Schiphol betreft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')