abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 augustus 2017 @ 11:37:07 #1
408813 crew  trein2000
pi_173131818
De nieuwe top van de KNVB krijgt vorm. Vanaf volgende maand is Jan Smit de nieuwe voorzitter van de Raad van Commissarissen. Later dit jaar wordt Eric Gudde, die op 30 november als directeur vertrekt bij Feyenoord, de nieuwe algemeen directeur betaald voetbal van de voetbalbond.

De 71-jarige Smit zwaaide onlangs na 19 jaar af als voorzitter van Heracles. Hij gaat met de RvC onder meer toezicht houden op Eric Gudde. De huidige directeur van Feyenoord wordt de nieuwe baas van de profsectie van de bond.

Heracles
Oud-Heracles-voorzitter Smit tekent voor drie seizoenen in Zeist, Gudde verbindt zich vermoedelijk vanaf 1 december voor vier jaar aan de KNVB. Smit wordt op 4 september voorgedragen door de clubs, die na alle trammelant bij de bond een ervaren voetbalbestuurder en ondernemen aan het roer willen. De 71-jarige Smit zwaaide onlangs na 19 jaar af als voorzitter van Heracles.

Smit gaat met de Raad van Commissarissen (RvC) onder meer toezicht houden op Gudde. De huidige directeur van Feyenoord volgt dan Bert van Oostveen op. Die vertrok een jaar geleden bij de KNVB. Hij werd opgevolgd door interim-directeur Jean-Paul Decossaux.

Selectiecommissie
De selectiecommissie van de KNVB, onder aanvoering van oud-Ajax-voorzitter John Jaakke en PSV-directeur Toon Gerbrands, denkt met Smit en Gudde bestuurlijke en voetbaltechnische kennis te hebben toegevoegd aan de KNVB.

Bron:Tubantia.nl
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 14 augustus 2017 @ 11:38:36 #2
408813 crew  trein2000
pi_173131853
Vind ik toch wel verrassend, maar wel goede keuzes denk ik.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_173131912
Lekker ambitieus ook..
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 11:42:14 #4
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_173131944
Op de afschaffing van kunstgras hoeven we niet te rekenen :+

Het lijken me beide wel geschikte figuren om daar te gaan zitten. Beter dan een Hans van Breukelen of dat soort namen
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_173132079
Niet de meest sprankelende figuren, maar goed... hebben beide wel ervaring.
pi_173132252
Smit ^O^
pi_173132323
Smiss
U MAD?
pi_173132485
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:49 schreef Cyanide- het volgende:
Niet de meest sprankelende figuren,
Die heb je dan ook niet nodig voor bondswerk.
pi_173132489
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:03 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Die heb je dan ook niet nodig voor bondswerk.
Mensen met ervaring niet?
pi_173132501
quote:
9s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:03 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Mensen met ervaring niet?
Mn edit was te traag.. Maar heel geestig hoor.
pi_173132541
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:42 schreef Tagliano het volgende:
Op de afschaffing van kunstgras hoeven we niet te rekenen :+
Dat weet ik niet. In hoeverre bepaalt de RvC de inhoudelijke koers bij de KNVB?
  Moderator maandag 14 augustus 2017 @ 12:07:34 #12
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_173132586
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. In hoeverre bepaalt de RvC de inhoudelijke koers bij de KNVB?
Nauwelijks, waarschijnlijk. Daarom was die opmerking ook niet helemaal serieus bedoeld :@
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 augustus 2017 @ 12:11:14 #13
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173132703
Lijkt me geen verkeerde keuze. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173133172
Smit gaat die bende even opruimen daar ^O^
pi_173133560
Hij had het beter bij zingen kunnen houden.
pi_173135143
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:42 schreef Tagliano het volgende:
Op de afschaffing van kunstgras hoeven we niet te rekenen :+

Het lijken me beide wel geschikte figuren om daar te gaan zitten. Beter dan een Hans van Breukelen of dat soort namen
Ook beter dan een voormalig directeur van Peijnenburg koek.
pi_173136051
Meer kunstgras in die Mickey Mouse League 8)7
pi_173136947
Fossielen aan de macht
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_173138773
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:11 schreef borisz het volgende:
Lijkt me geen verkeerde keuze. :s)
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:37:24 #20
263417 Keyos
Like a Boss
pi_173140251
Zolang Feyenoord Eric Gudde maar op een anti-kunstgrasmissie in de Eredivisie heeft gestuurd vind ik alles best.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:13:51 #21
416931 yats
(non) Average Joe
pi_173150974
Jammer, dat betekent nog jaren naar dat ku(ns)tgras kijken. Verder wel blij dat er eindelijk eens iemand zit die niet puur alleen aan de top 3 denkt...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_173151776
Jan SmitGOD
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:17:48 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_173153736
De nieuwe leiding van de KNVB krijgt de komende drie jaar een bijzonder hoog voetbalgehalte. Personen, die hun sporen hebben verdiend in het Nederlandse voetbal. Op de enige vrouwelijke commissaris na – Elsemieke Havenga – hebben ze allemaal met ’(kunst)gras tussen hun tenen’ gestaan op allerlei niveaus.



Havenga is afkomstig uit het hockey en brengt een enorme dosis ervaring in de topsport mee naar Zeist. In haar actieve verleden heeft ze de olympische titel gewonnen en diverse wereldtitels. Later dook ze op in de televisiewereld en heeft ze een eigen communicatiebureau.

Met de commissarissen Jan Smit (voorzitter), Erik Mulder (financiën), Niek Jan van Kesteren (maatschappelijk), Han Berger (techniek), Havenga (marketing en media) en Eric Gudde als nieuwe directeur krijgen de profclubs een vertegenwoordiging bij de KNVB waar om is gesmeekt.

Al jarenlang vinden de clubs dat het Zeister apparaat veel te ver afstaat van de werkvloer. Volgens de clubs hielden commissarissen en directie bij de KNVB zich te veel horende doof en ziende blind voor de problemen waarmee de betaald voetbalclubs in de afgelopen jaren worstelden. De afstand was veel te groot en de clubs werden te vaak naar hun zin ’overvallen’ door Zeist. Daar ontpopte zich naar hun oordeel een bureaucratisch bolwerk met technocratische bestuurders in een ivoren toren zonder voeling met de basis.



Zo verzilverde commercieel directeur Jean-Paul Decossaux bijvoorbeeld het succes van Oranje op de WK’s in Zuid-Afrika en Brazilië met grote sponsorcontracten. Tegelijkertijd werd de commerciële expertise in Zeist nauwelijks gedeeld met de clubs. Zeker in de crisistijd had een helpende hand troost geboden voor opdrogende commerciële inkomsten bij de profclubs. Overleeft Decossaux – naast commercieel directeur is hij nu tevens interim-directeur – de schoonveegactie in Zeist dan wordt van hem meer toenadering richting de clubs verwacht.

De selectiecommissie maakte gisteren de voordracht voor een nieuwe rvc betaald voetbal bij de KNVB openbaar. De vijf kandidaten zullen tijdens de algemene vergadering betaald voetbal op 4 september in Zeist worden voorgedragen, waarna de aanstelling van het kwintet een hamerstuk zal zijn. Gelijk met deze rvc heeft de selectiecommissie een aanbeveling gegeven om Eric Gudde te benoemen als directeur betaald voetbal als opvolger van de vorig jaar vertrokken Bert van Oostveen en de huidige interim-directeur Decossaux.

Daarmee zit het werk van de selectiecommissie erop. Uiteindelijk bestond deze nog uit drie personen van de oorspronkelijke vijf. Voorzitter John Jaakke, Toon Gerbrands en secretaris Jan Rapmund maakten het hele proces mee, terwijl Niek Jan van Kesteren eind juni afhaakte om zich beschikbaar te stellen voor een zetel in de rvc. Edwin Mulder legde eerder vanwege privéomstandigheden zijn functie neer.



Het ligt voor de hand dat Gudde officieel pas per 1 januari 2018 in dienst treedt van de KNVB. Zijn dienstverband bij Feyenoord loopt tot 30 november van dit jaar en daarna wil Gudde een maand uit beeld verdwijnen voor een wereldreis.

De clubs reageerden gisteren positief op de aanstelling van de nieuwe KNVB-leiding.

http://www.telegraaf.nl/t(...)_KNVB-leiding__.html

Ziet er prima uit allemaal. Op Havinga na.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:19:10 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_173153758
John Jaakke, samen met Toon Gerbrands en adviseur Jan Rapmund lid van de selectiecommissie die de rvc en directeur betaald voetbal moest selecteren, is blij met de nieuwe KNVB-leiding.

"Wij zijn er van overtuigd dat deze kandidaten samen de ingezette koers van de KNVB verder inhoud en vorm kunnen geven”, aldus Jaakke. "Het is een bekwame groep mensen met relevante ervaring."

"Zij vullen elkaar aan, zowel qua persoon als kennis en kunde. En last but not least: zij hebben hart voor voetbal en willen zich inzetten voor het betaalde voetbal en de KNVB."



http://www.telegraaf.nl/t(...)voor_voetbal___.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')