abonnement Unibet Coolblue
pi_173139209
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:04 schreef liedetector het volgende:

[..]

water op je ketel neem ik aan? maar kan je dan ook meteen douchen of is dat weer andere stap?
Dan kan ik ook douchen hoor ;) Badkamer heb ik niks aan gedaan. Alleen van 2 van de 3 verwarmingscircuits de leidingen vervangen.

In principe zou ik al kunnen douchen als ik de ketel weer aan zet, maar de cv uit. Maar ik heb om problemen te voorkomen de stekker van de ketel uit het stopcontact gehaald.
pi_173139325
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:48 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Dan kan ik ook douchen hoor ;) Badkamer heb ik niks aan gedaan. Alleen van 2 van de 3 verwarmingscircuits de leidingen vervangen.

In principe zou ik al kunnen douchen als ik de ketel weer aan zet, maar de cv uit. Maar ik heb om problemen te voorkomen de stekker van de ketel uit het stopcontact gehaald.
ahh check ik snap m

*duimt dat alles meteen goed zit

en tering mini, nu is het wel heel echt echt...... darn!!!!
pi_173139386
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:53 schreef liedetector het volgende:

[..]

ahh check ik snap m

*duimt dat alles meteen goed zit
Ik ook.. Heel de middag op zolder gezeten, precies in de hoek waar het schuine dak over gaat in de zoldervloer. Dubbelgevouwen tussen de glaswol, zweten als een otter :').
pi_173139403
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:56 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ik ook.. Heel de middag op zolder gezeten, precies in de hoek waar het schuine dak over gaat in de zoldervloer. Dubbelgevouwen tussen de glaswol, zweten als een otter :').
btw toen ik met uponor aan de slag ging had gewoon het installatie bedrijf om de hoek voor nop een tang te leen zonder probleem...me nooit gerealiseert dat dat dus een dingetje is

*las dat ji opzich geen last van glaswol hebt...die mazzel heb ik dus ook...... alleen opletten met dikkere vezels die kunnen spliteren (bad etc) dt ik dan ff handen bescherm...verder nooit last
pi_173139444
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:57 schreef liedetector het volgende:

[..]

btw toen ik met uponor aan de slag ging had gewoon het installatie bedrijf om de hoek voor nop een tang te leen zonder probleem...me nooit gerealiseert dat dat dus een dingetje is
Haha mooi toch :) Voor een vrouw zullen ze dat denk ik toch al sneller doen. Hier leent niemand wat uit aan wildvreemden en ik heb helaas geen loodgieter/installateur met tang in m'n kennissenkring.

Ach, deze tang heeft zich ondertussen al terugverdiend hoor.
pi_173139492
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:58 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Haha mooi toch :) Voor een vrouw zullen ze dat denk ik toch al sneller doen. Hier leent niemand wat uit aan wildvreemden en ik heb helaas geen loodgieter/installateur met tang in m'n kennissenkring.

Ach, deze tang heeft zich ondertussen al terugverdiend hoor.
nee die vent is juist een eikel die geen vrouw serieus neemt..... wel eens mn zwager gestuurd met een gekke vraag omdat ik dacht dat ie zou zeggen heb je haar weer... dus goed uitgelegd wat mn oplossing was (inbouwkraan zonder plaat erachter en ezelf alles koppelen..gedoe en doe nooit meer een kraan op uiterlijk op die manier) maar kwam toen wel thuis met wat ik wilde...weet zeker dat ik een halve middag had lopen steggelen

*iets met oude stempel en vrouwen wetenm echt niks..... man is vast ook bijna 70... maar irritant it is*
pi_173139525
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:00 schreef liedetector het volgende:

[..]

nee die vent is juist een eikel die geen vrouw serieus neemt..... wel eens mn zwager gestuurd met een gekke vraag omdat ik dacht dat ie zou zeggen heb je haar weer... dus goed uitgelegd wat mn oplossing was (inbouwkraan zonder plaat erachter en ezelf alles koppelen..gedoe en doe nooit meer een kraan op uiterlijk op die manier) maar kwam toen wel thuis met wat ik wilde...weet zeker dat ik een halve middag had lopen steggelen
Haha mooi toch :) ik moet ook een beetje beunhazen vanwege m'n haaks onderblok.

Ff kijken of ik ergens een muurplaat kan vinden die zou werken.. Anders moet ik een 'openingetje' in mn muur laten vrees ik.
pi_173139554
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:58 schreef FranticDJ het volgende:
Hier leent niemand wat uit aan wildvreemden
eerste keer mn visboer en pinautomaat aan de overkant weg.. (hij geen pin dus) oww kom morgen maar brengen....en dat in de stad..... ik wordt blij van deze buurt...appekutterveen is lastiger it seems
pi_173139672
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:58 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

er was gelukkig een pinautomaat in de supermarkt, en heb nog een pasje waarvan ik de code wel wist. Daar heb ik bargeld mee gehaald.

Het duitse banksysteem is zo stom, we hebben een pasje waar je bij alle banken geld uit de muur kan halen (gratis), maar betalen in de winkel is daarmee duur. Dan hebben we een normale pinpas waarmee je kunt betalen in de winkel, maar alleen geld uit de muur kunt halen bij banken die hetzelfde "systeem" hebben. Van die laatste wist ik de code niet meer....
Pinnen in Duitsland :X heel vaak kun je niet met pin betalen in een winkel. Of wel maar niet met een buitenlandse pas. En ze willen je al-tijd door het proces heenpraten. Pinpas uit je hand rukken en in de automaat duwen, dan komt de riedel "uw pincode invoeren en met groen bevestigen" en wee je gebeente als je zelf je pas eruithaalt. Lieve mensen echt, ik doet al jaren met grote regelmaat. Ik.kan.het.zelf.

Zo.

:+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173139712
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Pinnen in Duitsland :X heel vaak kun je niet met pin betalen in een winkel. Of wel maar niet met een buitenlandse pas. En ze willen je al-tijd door het proces heenpraten. Pinpas uit je hand rukken en in de automaat duwen, dan komt de riedel "uw pincode invoeren en met groen bevestigen" en wee je gebeente als je zelf je pas eruithaalt. Lieve mensen echt, ik doet al jaren met grote regelmaat. Ik.kan.het.zelf.

Zo.

:+
ken het probleem vooral bij onbemande pompen in belgie die ineens eigen passen schijnen te hebben...lekker als je op je lampje rijd net buiten brussel.....
pi_173139737
Hier staat er standaard iemand bij de slagbomen van een groot parkeerterrein, omdat belgen niet snappen dat je munten bij het uitrijden in moet werpen :')

Maar goed, Belgen snappen de voorrangsregels ook niet. Geven fietsers op rotondes voorrang terwijl die duidelijk voor de haaientanden moeten stoppen. Heeft al meer dan eens bijna een gebitsafdruk in een stuur opgeleverd.

Zo kan ik nog wel even door gaan hoor, over parkeren.. Het feit dat ze 70 rijden terwijl overal bordjes 80 staan, grote auto hebben en er niet mee kunnen rijden etc. Haal de belgen van de weg in NL en het zou een hoop problemen schelen.
pi_173139759
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:42 schreef minilot het volgende:

[..]

BAM! KIJK DAN HOE FUCKING SCHATTIG!

[ afbeelding ]

:7

Klaar nu.
*O* mooie duidelijke foto's!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_173139848
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:11 schreef FranticDJ het volgende:
Hier staat er standaard iemand bij de slagbomen van een groot parkeerterrein, omdat belgen niet snappen dat je munten bij het uitrijden in moet werpen :')

Maar goed, Belgen snappen de voorrangsregels ook niet. Geven fietsers op rotondes voorrang terwijl die duidelijk voor de haaientanden moeten stoppen. Heeft al meer dan eens bijna een gebitsafdruk in een stuur opgeleverd.

Zo kan ik nog wel even door gaan hoor, over parkeren.. Het feit dat ze 70 rijden terwijl overal bordjes 80 staan, grote auto hebben en er niet mee kunnen rijden etc. Haal de belgen van de weg in NL en het zou een hoop problemen schelen.
je vergeet mijn grootste ergernis....
afslag bordjes NA de afslag

*ik heb op de snel weg wel een en ford transit in mn achterste gehad ja..... voor me vrachtwagen op invoegstrook met klapband....vent lette duidelijk niet op..... ik remde wel hij niet...uren in de kokende hitte gestaan voor er politie was.... wat een ellende)
pi_173140212
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:03 schreef liedetector het volgende:

[..]

eerste keer mn visboer en pinautomaat aan de overkant weg.. (hij geen pin dus) oww kom morgen maar brengen....en dat in de stad..... ik wordt blij van deze buurt...appekutterveen is lastiger it seems
Notabene in Rotterdam ook eens gehad. Afhaalmaaltijd al in de hand en ontdekken dat ik mijn portomonee vergeten was... "oh joh, ga lekker naar huis om te eten! Kom je daarna even afrekenen!" O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_173140339
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Notabene in Rotterdam ook eens gehad. Afhaalmaaltijd al in de hand en ontdekken dat ik mijn portomonee vergeten was... "oh joh, ga lekker naar huis om te eten! Kom je daarna even afrekenen!" O+
toffe dingen zijn dat
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:44:13 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173140421
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:08 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Pinnen in Duitsland :X heel vaak kun je niet met pin betalen in een winkel. Of wel maar niet met een buitenlandse pas. En ze willen je al-tijd door het proces heenpraten. Pinpas uit je hand rukken en in de automaat duwen, dan komt de riedel "uw pincode invoeren en met groen bevestigen" en wee je gebeente als je zelf je pas eruithaalt. Lieve mensen echt, ik doet al jaren met grote regelmaat. Ik.kan.het.zelf.

Zo.

:+
Flikte me laatst idd iemand, die brulde ik op orkaansterkte aan dat ze GVD hun klauwen van mijn pas te houden hadden.
Dat soort zaken kom ik echt niet terug
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173140435
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:11 schreef FranticDJ het volgende:
Maar goed, Belgen snappen de voorrangsregels ook niet. Geven fietsers op rotondes voorrang terwijl die duidelijk voor de haaientanden moeten stoppen. Heeft al meer dan eens bijna een gebitsafdruk in een stuur opgeleverd.
Afhankelijk van de precieze verkeerssituatie, wil ik hier nog wel eens met je over discussiëren :D
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_173140518
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:44 schreef mjan het volgende:

[..]

Afhankelijk van de precieze verkeerssituatie, wil ik hier nog wel eens met je over discussiëren :D
Zo'n beetje elke rotonde, ik stop soms zelf ook hoor. Vooral bij ouderen en kinderen.

Het is zelfs zo extreem (andersom gezien) met Belgische fietsers, die in de PZC (de lokale krant) gaan klagen dat auto's niet stoppen bij een 'rondpunt' zoals ze dat noemen. Nee, wij stoppen niet, want je heb t geen voorrang. Ben ook al eens bijna van m'n motor afgeduwd door zo'n kudde belgen te fiets die 5 breed rijden..
pi_173140560
Er komen steeds meer rotondes waar fietsers juist voorrang hebben.
Spoilers!
pi_173140580
quote:
6s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er komen steeds meer rotondes waar fietsers juist voorrang hebben.
Hier in de regio kan ik er misschien 1 of 2 opnoemen in Terneuzen. Voor de rest nergens.. Het maakt mij niet uit of ze voorrang krijgen hoor, heb meer moeite met de mensen die de ter plaatse geldende regels niet volgen :+
pi_173140781
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:50 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hier in de regio kan ik er misschien 1 of 2 opnoemen in Terneuzen. Voor de rest nergens.. Het maakt mij niet uit of ze voorrang krijgen hoor, heb meer moeite met de mensen die de ter plaatse geldende regels niet volgen :+
Rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang op afslaand verkeer en het kan goed zijn dat die haaientanden voor de fietsers alleen betrekking hebben op het kruisende verkeer, dus de auto's die de rotonde op willen rijden. Ligt eraan hoe ver het fietspad verwijderd is van de rotonde; vijf meter of minder, dan hoort het fietspad gewoon bij de rotonde en heeft de fietser ondanks haaientanden gewoon voorrang op afslaand verkeer van de rotonde.

Verder ben ik het wel met je eens dat voorrang geven aan mensen die het niet hebben mega storend is. Zelfs als ik degene ben die onterecht voorrang krijg, loop ik hardop te mopperen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  maandag 14 augustus 2017 @ 18:06:46 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_173141018
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:48 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Zo'n beetje elke rotonde, ik stop soms zelf ook hoor. Vooral bij ouderen en kinderen.

Het is zelfs zo extreem (andersom gezien) met Belgische fietsers, die in de PZC (de lokale krant) gaan klagen dat auto's niet stoppen bij een 'rondpunt' zoals ze dat noemen. Nee, wij stoppen niet, want je heb t geen voorrang. Ben ook al eens bijna van m'n motor afgeduwd door zo'n kudde belgen te fiets die 5 breed rijden..
Bij Bath ligt een Containerschip op het strand lees ik net, CSL Jupiter, iets meer dan 350 meter, geen kleintje. Bij jou in de buurt dat Bath? Als ik in Zeeland was geweest ging ik ramptoeristje spelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_173141080
Ik ga eens kijken of ik de ijssalon van Krak kan vinden en hopen dat 'ie open is :9
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_173141117
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij Bath ligt een Containerschip op het strand lees ik net, CSL Jupiter, iets meer dan 350 meter, geen kleintje. Bij jou in de buurt dat Bath? Als ik in Zeeland was geweest ging ik ramptoeristje spelen.
Is de krapste bocht van heel de Westerschelde. Naja moet wel even rijden wil ik 't zien. Maar ik geloof 't wel eerlijk gezegd :+ Veel meer is er toch niet te zien dan de foto's op diverse sites al laten zien..

Als stuurman zijn er dan weer wel bepaalde uitdagingen. Met name de stabiliteit als het water stijgt.

quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:47 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ik ken die bocht zeer goed. En ja, je vaart met een loods. Niet op zitten letten is onzin, een technisch falen is zo gebeurd. Als er bv een brandstofleiding besluit dat je t zelf mag gaan doen, dan stopt die motor er toch echt mee. En zonder voortstuwing heb je nauwelijks tot geen druk op je roer, dus kan je niet meer sturen (of überhaupt het bedrijf achteruit laten draaien). Het feit dat ie zo hoog en droog ligt duidt er imo op dat de motor er op een slecht moment mee gestopt is.

Overigens ligt alleen t verkeer van/naar Antwerpen stil. Terneuzen enzo is nog allemaal bereikbaar.

Edit: en inmiddels heb ik de bevestiging gekregen dat de motor idd uitgevallen was.
pi_173141127
Iemand nog een goed idee voor op of bij de bbq?
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')