abonnement Unibet Coolblue
pi_173117535
De relatie met mijn ex is al enige tijd voorbij (door mij beëindigd). Destijds heb ik aangegeven dat we wat mij betreft vrienden kunnen blijven. Reden hiervoor was 1. Om het voor beiden, maar voornamelijk haar 'makkelijker' te maken (omdat niet alles wegvalt). 2. Omdat ik daar op dat moment geen probleem in zag. 3. Omdat ze een goed hart heeft en ik geen haat oid jegens haar had/heb.

De maanden verstrijken en ik merkte dat ik zelf geen behoefte had/heb aan contact. Ze heeft me lang genoeg (te)veel energie gekost en ik ben blij dat die relatie voorbij is. Zij zoekt echter regelmatig contact. Elke keer als zij dat doet voel ik dat de energie uit mij gezogen wordt. Ze neemt mijn gedachten gedurende de daaropvolgende dagen grotendeels over. Ik vraag me dan af óf en hoe ik zal reageren. Ik wil haar nu namelijk niet betrekken bij m'n persoonlijke leven dus dat maakt oprecht contact dat verder gaat dan oppervlakkig wel lastig. Ik geef nog wel om haar waardoor ik me dit zo aantrek denk ik. Ik associeer contact vanuit haar iig direct met stress zo lijkt het. Uiteindelijk komt het dan neer op negeren (omdat ik niet goed weet wat ik ermee aan moet) waarna er vervolgens berichten komen in de trant van 'wat heb ik nu weer verkeerd gedaan?'. (Niets dus, want haar berichten zijn normaal, maar ik wil niet meer de diepte in qua gesprekken met haar en een maandelijks oppervlakkig 'hee, hoe gaat het?' kan me gestolen worden)

Vrienden zijn met je ex is denk ik in veel gevallen ook een soort 'tussenin wereld'. Je zal er meestal niet hetzelfde mee omgaan als met echte vrienden. Beide partijen zullen bijv gevoeliger op iets reageren dan bij normale vrienden.
Het 'vrienden' zijn is voor mij nu meer een soort van 'no hard feelings', zonder verdere behoefte te hebben aan contact. Misschien over een of meerdere jaren, maar nu echt geen behoefte aan. Ik probeer m'n leven weer op te bouwen en ik kan juist haar daar niet bij gebruiken. Contact met haar belemmert mij daarbij.

Ik heb haar in de loop der tijd proberen duidelijk te maken (door kortaf te zijn, te negeren, door aan te geven dat de manier zoals zij de vriendschap nu ziet, ik daar niet aan kan voldoen omdat dat mij teveel energie kost. Ik heb haar gevraagd mij met rust te laten voor langere tijd).
Hoewel het contact zoeken vanuit haar sindsdien een stuk minder regelmatig is geworden, blijft ze dit van tijd tot tijd doen. De gebruikelijke 'hoe gaat het', gecombineerd met een random verhaaltje en dat ze nog altijd om me geeft.

Omdat ze er dus mee door blijft gaan heb ik nu besloten haar overal te blokkeren. Dus niet vanuit haat, maar omdat me dat het beste lijkt voor mij. Zodat ik mezelf meer de ruimte geef en mezelf niet hoef af te vragen of er opeens weer een lading berichten klaarstaat. Of als ik net m'n gedachten op andere dingen gericht heb / weer in balans aan het komen ben, ik opeens verrast word door berichten.
Aan de andere kant kan ik me ook verplaatsen in haar, heeft ze zoals gezegd een goed hart en daar komen haar berichten ook vandaan. Ik wil haar geen pijn doen en dat gaat ze wel hebben als ze zich realiseert dat ze geblokkeerd is.
Toch denk ik dat ze me niet echt een andere keus laat. Als ik haar negeer moet ik de steeds meer gekwetste berichten lezen die mij weer de nodige stress geven en er uiteindelijk toe leiden dat ik toch weer reageer. En dan blijft dit op dezelfde manier doorgaan. Als ik wederom aangeef met rust gelaten te willen worden dan heb ik weer rust voor enkele maandjes waar ik ook weinig mee bereik. Als ik zou vragen geen contact met me te zoeken maar te wachten tot ik er aan toe ben en zelf contact opneem, dan creëer ik een soort tijdsbestek / aan het lijntje houden en dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Het voelt gewoon apart om een iemand (in dit geval een ex) te blokkeren, die totaal geen kwaad in de zin heeft en alleen casual contact zoekt. Daarnaast, mocht ik over een x-periode wel behoefte krijgen aan contact of daar geen probleem meer in zien, dan kan het zijn dat dat niet meer mogelijk is. Bijv. omdat ze niets meer met mij te maken wil hebben omdat ik haar nu geblokkeerd heb. Hoe dan ook, ik blijf dit maar tegen elkaar afwegen en voel me wat klote dat ik haar blokkeer. Maar zoals het hiervoor was, werkte ook niet.

Graag jullie gedachten hierover.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pomtips op 13-08-2017 19:36:21 ]
pi_173117600
Lang verhaal, wat ik niet gelezen heb (sorry). Maar ik zou zeggen: blokkeren en na een jaar unblocken.
  Spellchecker zondag 13 augustus 2017 @ 19:25:29 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_173117669
Ik zeg "blokkeren".
Anders kom je nooit los van haar. Klinkt hard maar het geeft jou rust. Sterkte.
pi_173118133
Wat is er nou zo moeilijk aan blokkeren?
Ik heb alleen mensen waar ik iets mee heb en die iets toevoegen aan mijn leven.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173118545
Duidelijker zijn, je bent toch geen wijf? Je zegt dat je het haar duidelijk hebt gemaakt door kortaf te zijn, te negeren etcetera, maar het is voor haar blijkbaar niet duidelijk. Waarom zou je haar dan pats-boem blokkeren, terwijl je nota bene zelf hebt voorgesteld om vrienden te blijven!

Gewoon een kerel zijn en uitleggen dat je geen heil meer ziet in vriendschap, omdat jullie teveel historie hebben. Wens haar het beste en zeg dat je het contact gaat verbreken. Als ze dan aan de gang blijft, kan je haar gerust blokkeren.
pi_173118577
Hoe zoekt zij dan contact met jou? Slechts door berichten te sturen via de telefoon of zien en ontmoeten jullie elkaar ook nog regelmatig?
pi_173118913
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:55 schreef The_Temp het volgende:
Duidelijker zijn, je bent toch geen wijf? Je zegt dat je het haar duidelijk hebt gemaakt door kortaf te zijn, te negeren etcetera, maar het is voor haar blijkbaar niet duidelijk. Waarom zou je haar dan pats-boem blokkeren, terwijl je nota bene zelf hebt voorgesteld om vrienden te blijven!

Gewoon een kerel zijn en uitleggen dat je geen heil meer ziet in vriendschap, omdat jullie teveel historie hebben. Wens haar het beste en zeg dat je het contact gaat verbreken. Als ze dan aan de gang blijft, kan je haar gerust blokkeren.
Heb haar enige tijd geleden uitgelegd dat het voor mij - op dit moment - niet mogelijk is om vrienden te zijn. Je zou verwachten dat ze dan geen contact opneemt tot ik dat evt doe. Echter, na een tijdje probeert ze het weer.
Misschien heb je gelijk en ik moet nog één keer heel duidelijk zijn.
pi_173118926
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:56 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoe zoekt zij dan contact met jou? Slechts door berichten te sturen via de telefoon of zien en ontmoeten jullie elkaar ook nog regelmatig?
Berichten. We zien elkaar niet.
pi_173119048
Je zou bijna denken dat dit topic van vrouwelijke hand komt :D
Man, man, man, altijd maar dat blokkeren deblokkeren blokkeren deblokkeren, het zou hilarisch zijn als het niet zo sneu was.

Verbreek contact als je niet kunt hendelen, hou contact als je graag je opties open houdt.
pi_173119082
Ja
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:18:17 #11
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173119215
Ik zou met haar kort ff een gesprek aangaan in persoon. Kan misschien ff klote zijn. Maar zou dan face to face het er ff over hebben dat het beter is voor jouw dat je haar ff blokt voor een tijd. Je lontje is blijkbaar korter geworden door bepaalde dingen die jullie hebben meegemaakt. Als ze nog steeds om je geeft zal ze het begrijpen denk ik. Denk dat ze het minder zal waarderen als je dit via WhatsApp doet of zonder enige kennisgeving je haar zomaar gaat blokken.
pi_173119624
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:08 schreef Pomtips het volgende:

[..]

Heb haar enige tijd geleden uitgelegd dat het voor mij - op dit moment - niet mogelijk is om vrienden te zijn. Je zou verwachten dat ze dan geen contact opneemt tot ik dat evt doe. Echter, na een tijdje probeert ze het weer.
Misschien heb je gelijk en ik moet nog één keer heel duidelijk zijn.
Doen ja, kan gewoon in een berichtje.
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:31:48 #13
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_173119642
Stuur haar de tekst zoals je die in de op hebt staan in bv een mail. En dan blokkeren.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:34:07 #14
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_173119708
Je kan je ex ook gewoon voor een jaar dempen op WA. Heb ik ook gedaan en scheelt me een berg stress.

Gewoon weten dat je telefoon afgaat en dat het dan zeker niet je ex is.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_173119818
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:08 schreef Pomtips het volgende:

[..]

Berichten. We zien elkaar niet.
En dat noemen jullie 'met elkaar bevriend blijven'?
Gezien de enorme emotionele impact die dit op jou heeft, lijkt het mij dat jij er meer moeite mee hebt dan zij.
quote:
Als ik haar negeer moet ik de steeds meer gekwetste berichten lezen die mij weer de nodige stress geven en er uiteindelijk toe leiden dat ik toch weer reageer. En dan blijft dit op dezelfde manier doorgaan. Als ik wederom aangeef met rust gelaten te willen worden dan heb ik weer rust voor enkele maandjes waar ik ook weinig mee bereik. Als ik zou vragen geen contact met me te zoeken maar te wachten tot ik er aan toe ben en zelf contact opneem, dan creëer ik een soort tijdsbestek / aan het lijntje houden en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Je zit in een vicieuze cirkel die je zelf moet zien te doorbreken.
Net zoals iemand hier al eerder schreef, wees een vent en hak de knoop door.
Maar ik heb het idee (en dit is geen persoonlijke aanval op jou) dat jij het ergens diep in je hart wel prettig vindt dat zij steeds contact blijft zoeken.
Gewoon voor jezelf de vraag beantwoorden of je contact met haar wilt blijven houden. Ja of nee.
Als jouw antwoord nee is, dan moet je leren omgaan met die schuldgevoelens en stress die dit contact geven.
Hoe je het wilt doen is jouw zaak, maar dat het initiatief van jouzelf moet komen, is je hopelijk wel duidelijk.
Jij moet kiezen.
pi_173120149
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Stuur haar de tekst zoals je die in de op hebt staan in bv een mail. En dan blokkeren.
Dat lijkt me wat overdreven om toe te sturen
pi_173120172
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:34 schreef M1stral het volgende:
Je kan je ex ook gewoon voor een jaar dempen op WA. Heb ik ook gedaan en scheelt me een berg stress.

Gewoon weten dat je telefoon afgaat en dat het dan zeker niet je ex is.
Ze is al gedempt. Maar uiteindelijk staan de berichten er toch, ookal krijg je geen 'popup' of geluid. Dus maakt weinig verschil voor mij.
pi_173120215
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:37 schreef Hiddendoe het volgende:
Gezien de enorme emotionele impact die dit op jou heeft, lijkt het mij dat jij er meer moeite mee hebt dan zij.
Dat klopt. Zoals ik aangaf ervaar ik stress wanneer ze contact opneemt.
pi_173120282
Heb ook pas zelf die knoop doorgehakt. Gewoon omdat ik het emotioneel niet meer trok. Elke keer als je contact hebt blijft die ex weer een aantal dagen in je hoofd spoken en zo geraak je er nooit meer van af.

Gewoon met haar afgesproken en verteld dat het voor mij niet ging en ik zelf heel lang geen contact wou (1 of meerdere jaren op zijn minst). Toen op alles geblokkeerd en dit heeft me wel erg vooruit geholpen! (Desondanks ze heel graag vrienden wou blijven snapte ze het zelf ook wel..)

Dus je moet zelf de keuze maken of je de aandacht leuk vindt en dus nog een lange nasleep wilt. Of je hakt de knoop door en vertelt haar dat je geen contact meer wilt omdat dat emotioneel beter is en je blokkeert haar overal.
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:59:58 #20
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173120570
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:51 schreef OeiGeenIdee het volgende:
Heb ook pas zelf die knoop doorgehakt. Gewoon omdat ik het emotioneel niet meer trok. Elke keer als je contact hebt blijft die ex weer een aantal dagen in je hoofd spoken en zo geraak je er nooit meer van af.

Gewoon met haar afgesproken en verteld dat het voor mij niet ging en ik zelf heel lang geen contact wou (1 of meerdere jaren op zijn minst). Toen op alles geblokkeerd en dit heeft me wel erg vooruit geholpen! (Desondanks ze heel graag vrienden wou blijven snapte ze het zelf ook wel..)

Dus je moet zelf de keuze maken of je de aandacht leuk vindt en dus nog een lange nasleep wilt. Of je hakt de knoop door en vertelt haar dat je geen contact meer wilt omdat dat emotioneel beter is en je blokkeert haar overal.
Dit dus..

Wel in persoon afspreken, lijkt me heel balangrijk aangezien je haar niet wilt kwetsen.
pi_173120803
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:59 schreef Puk1234 het volgende:

[..]

Dit dus..

Wel in persoon afspreken, lijkt me heel balangrijk aangezien je haar niet wilt kwetsen.
Sorry hoor, maar daar zit die ander toch ook niet op te wachten? Afspraak maken, er naar toe reizen, misschien wel je erop verheugen, en dan na 5 minuten nogmaals afgewezen worden door iemand die het al een keer met je uitgemaakt heeft.

Gewoon een berichtje of een mail zonder al dat drama. Goede toon raken, vooral duidelijk zijn. Het zit er niet in, veel succes met je verdere leven, het ga je goed!
pi_173120856
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:05 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar daar zit die ander toch ook niet op te wachten? Afspraak maken, er naar toe reizen, misschien wel je erop verheugen, en dan na 5 minuten nogmaals afgewezen worden door iemand die het al een keer met je uitgemaakt heeft.

Gewoon een berichtje of een mail zonder al dat drama. Goede toon raken, vooral duidelijk zijn. Het zit er niet in, veel succes met je verdere leven, het ga je goed!
Als het dan al (om wat voor bizarre reden dan ook) al zo ver moet komen dan inderdaad dit. Maak het niet meer dan het is, jullie hebben geen verplichtingen meer naar elkaar toe.
pi_173120919
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:05 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar daar zit die ander toch ook niet op te wachten? Afspraak maken, er naar toe reizen, misschien wel je erop verheugen, en dan na 5 minuten nogmaals afgewezen worden door iemand die het al een keer met je uitgemaakt heeft.

Gewoon een berichtje of een mail zonder al dat drama. Goede toon raken, vooral duidelijk zijn. Het zit er niet in, veel succes met je verdere leven, het ga je goed!
Jij zou dus definitief het contact verbreken en niet zoals 'oeigeenidee' spreken over één of meerdere jaren?
pi_173120972
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:09 schreef Pomtips het volgende:

[..]

Jij zou dus definitief het contact verbreken en niet zoals 'oeigeenidee' spreken over één of meerdere jaren?
Hou het simpel, wel of niet. Creëer geen valse hoop voor de ander en maak het niet onnodig moeilijk voor jezelf. Wat de toekomst doet zie je vanzelf wel weer.
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:11:37 #25
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_173121007
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:05 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar daar zit die ander toch ook niet op te wachten? Afspraak maken, er naar toe reizen, misschien wel je erop verheugen, en dan na 5 minuten nogmaals afgewezen worden door iemand die het al een keer met je uitgemaakt heeft.

Gewoon een berichtje of een mail zonder al dat drama. Goede toon raken, vooral duidelijk zijn. Het zit er niet in, veel succes met je verdere leven, het ga je goed!
Ik denk daar anders over. Weet je hoe gevoelig vrouwen zijn op dit gebied. Ik denk dat het ff kut is op het moment zelf, maar denk dat ze het zal waarderen op langere termijn. Is toch vet onpersoonlijk via de mail of zo..
Maar zo heeft iedereen zijn manier.

Denk wel dat TS niet hier lang mee moet wachten. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')