abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173100863
In de stad Charlottesville in Virginia is gisteravond geprotesteerd tegen het plan om een standbeeld van een generaal uit de Amerikaanse burgeroorlog weg te halen.

Honderden extreem-rechtse demonstranten liepen met fakkels over het universiteitsterrein in Charlottesville en riepen leuzen als "witte levens doen ertoe" (white lives matter), "één volk, één natie", "maak een eind aan immigratie", "jullie zullen ons niet vervangen" en "Joden zullen ons niet vervangen". Ook werd de nazigroet gebracht.

Het beeld is van generaal Robert E. Lee. In de burgeroorlog, ruim 150 jaar geleden, was hij opperbevelhebber van het leger van de zuidelijke staten, die meer zelfbestuur wilden en de slavernij wilden handhaven.

Vorige maand waren er ook al protesten tegen de verwijdering van het beeld. Toen was een deel van de demonstranten gekleed in Ku Klux Klan-kleding. Sommige KKK-betogers droegen toen ook de Confederatievlag.

Vandaag zijn er opnieuw (tegen-)demonstranten op de been.

Op heel veel plekken in het zuiden van Amerika zijn er nog symbolen van de burgeroorlog aanwezig, zoals vlaggen en standbeelden. Die worden door veel mensen beschouwd als aanstootgevend. Sinds een aanslag op een zwarte kerk in South Carolina worden deze symbolen steeds vaker weggehaald door de autoriteiten.

Livestream van de betoging:

Voor/van Ryan;

[ Bericht 10% gewijzigd door LelijKnap op 13-08-2017 00:52:04 ]
Leven is het verliezen van illusies. - LK
pi_173100869
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Luister eens in feite klopt dat niet voor ons NLse perspectief hè. Ik heb zeker heel veel vraagtekens en heel veel kritiek bij de islam en ook bij die SJW-gekkies en daardoor word je af en toe idd uitgemaakt voor nazi of dan zeggen de mensen in POLSC dat je een beetje geschift bent geworden oid. Leuk en aardig hoor dat die mensen dat zeggen.
Maar daardoor word je niet in de armen gedrukt van het nazisme. Dat is hun fout om zo te redeneren, Ik zou dom zijn om dan in de contramine te gaan en nazisme te propageren imho. Nee, ik ben gewoon centrumlinks gebleven, dat sommige mensen niet willen inzien dat de islam een gevaar kan betekenen, wil niet zeggen dat ik nu maar met een nazi-vlaggetje ga rondlopen.
Luister jij eens. Op Reddit werden massa's aan dissidenten (van ''misschien is moslimmigratie naar Europa niet zo'n goed idee'') verbannen van de grootste subs. Die mensen waren in de handen gedreven van alt-right, op subs waar geen weerwoord gegeven werd. Alt-right heeft zichzelf in zulke echokamers gevormd tot hoe we het nu kennen. Ik heb het aan den lijve ondervonden.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:21:44 #3
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_173100876
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welke andere reden is er dan om op de PVV te stemmen?
Er zijn in ieder geval ook een goed deel aan allochtonen en vrouwen die op de PVV stemmen.

Qua allochtonen heb ik het artikel niet direct voor de hand, hier wel een aantal statistieken om mee te spelen:

https://nos.nl/artikel/21(...)op-welke-partij.html
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:22:02 #4
142235 Jigzoz
Angel to some; demon to others
pi_173100882
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Exact. Niet elke PVV stemmer is een boze blanke man namelijk.

Net zo min als elke GL'er een SJW'er is.

Maar blijkbaar hebben links georiënteerde mensen er een probleem mee dat PVV stemmers ook op de PVV stemmen zonder dat ze een 'boze blanke man' zijn, maar op de PVV stemmen om andere redenen.
Ja, het kan ook dat ze het gewoon een superdegelijke club vinden met realistische standpunten en dat ze verwachten dat Nederland een veel fijner land wordt als dat verkiezingsprogramma een regeerakkoord zou heten.

Persoonlijk acht ik dan zelfs een willekeurige boze blanke man nog hoger, maar daar verschillen de meningen vast over.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:22:25 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Stuur me pics van je tieten
pi_173100886
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er zijn in ieder geval ook een goed deel aan allochtonen en vrouwen die op de PVV stemmen.

Qua allochtonen heb ik het artikel niet direct voor de hand, hier wel een aantal statistieken om mee te spelen:

Leuk hoor, maar welke andere reden is er om PVV te stemmen dan een onredelijke angst voor de toekomst?
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:23:02 #6
8369 speknek
(((Globali$t)))
pi_173100896
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik had dit al aan je meegeven nadat je in het memo-topc stelde dat Milo niets op Berkeley te zoeken had:

[..]

Ah oeps ik dacht dat dat alleen voor state universities gold. Heeft Milo er als querulant nog steeds niets te zoeken natuurlijk, maar mag ie inderdaad ook niet geweerd worden.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:23:06 #7
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_173100898
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Leuk hoor, maar welke andere reden is er om PVV te stemmen dan een onredelijke angst voor de toekomst?
Zij vinden dit niet onredelijk natuurlijk he...
pi_173100906
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, Merkel wil alweer meer vluchtelingen binnenhalen dan de quota die nu bestaan. De Lubbersdeal zeg maar. Voor ons 25K ieder jaar extra. Maar goed is een ander onderwerp toch.
Nou ja, de hoe en wat (en waarom)-vraag is een ander onderwerp. De vraag hoe we er mee moeten omgaan, en waarom transformatie-voorstanders het te komen dilemma niet onderkennen, hoort er wel weer bij.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:23:51 #9
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_173100907
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Luister jij eens. Op Reddit werden massa's aan dissidenten (van ''misschien is moslimmigratie naar Europa niet zo'n goed idee'') verbannen van de grootste subs. Die mensen waren in de handen gedreven van alt-right, op subs waar geen weerwoord gegeven werd. Alt-right heeft zichzelf in zulke echokamers gevormd tot hoe we het nu kennen. Ik heb het aan den lijve ondervonden.
Dat is wat anders dan met swastika rond lopen en hitlergroet brengen imho. Ik ben het niet eens met censuur op het internet tenzij het van een karakter is waarvan alle partijen zeggen, dit gaat het beetje te ver, mien jong. Op straat rondlopen en internet zijn wel twee verschillende dingen imho.
Ik ben in principe op internet een puntloosiaan.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:24:15 #10
308438 Ser_Ciappelletto
pi_173100914
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:23 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zij vinden dit niet onredelijk natuurlijk he...
Als die angst gebaseerd is op een gebrek aan inzicht en empathie, mag je die toch met een zekere objectiviteit 'onredelijk' noemen.
pi_173100935
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oké, maar wat houdt de white sharia in dan? Bij mijn weten heeft blank zijn iets te maken met de pigmentatie van je huid. Ik heb er tenminste nooit een wetboek bij gekregen.
Ik heb geen idee wat het precies inhoudt. Maar het is al jaren bekend die white jihad. Zij vinden dat hitler gelijk had (joden probleem)
Ooit stond de docu ' white jihad' op youtube maar die is eraf gehaald. Waarom weet ik niet

Zoals die van gasten aryan nations ooit zei na 11 september

" we working on relationship with the muslim world ( who we believe are ishmaelites, our cousins through nahor), as the wordwide attack agaist the yehudi shataan itensifies we, the watchers on the wall, know full well that the enemy of our enemy is our friend"
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:26:15 #12
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_173100943
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:21 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Geschiedsvervalsing tenzij je bewijs hier van kunt leveren. Er zijn wel subs over mensen die van /r/the_donald verbannen zijn voor het anti-donald mening, dat wel. Dus ja, /r/the_donald is zoals ik het zie de meest extreme echo-kamer die er is, waar bv. /r/politics mensen niet direct banned voor hun mening, maar wel een overwegend anti-donald geluid heeft.
pi_173100944
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou ja, de SJW's maken zich druk over ongelijke behandeling, de boze blanke man maakt zich druk over omvolking en islamitische overheersing. Tenzij je wilt beweren dat discriminatie niet bestaat of dat er een masterplan is om de witte man te onderwerpen, maakt de ene kant zich een stuk terechter druk.
Discriminatie (en racisme) bestaat, zowel vanuit links of rechts gezien, dus daarover geen twist. Het gaat erom of de strijd tegen ongelijke behandeling eigenlijk ooit wel gewonnen kan worden. Natuurlijk niet! Discriminatie en ongelijkheid zal altijd blijven bestaan. Ieder mens heeft voorkeuren. Het is alleen zaak om die voorkeuren niet te veralgemenen.
She's been working late, She comes home, Gets on the phone, Calls up a few close friends, Gets a bottle of wine or something, And as the evening draws on they sit and reminisce....
pi_173100963
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan met swastika rond lopen en hitlergroet brengen imho. Ik ben het niet eens met censuur op het internet tenzij het van een karakter is waarvan alle partijen zeggen, dit gaat het beetje te ver, mien jong. Op straat rondlopen en internet zijn wel twee verschillende dingen imho.
Ik ben in principe op internet een puntlosiaan.
Mja, ik ben via hen voornamelijk met het joden-aspect van het alles in aanraking gekomen. (Ongeacht die bestaat of niet). Dat zat eerder niet in m'n hoofd, en toen was het plots een reële aanname. Als ik niet zo'n genuanceerd persoon ( :D ) was geweest, dan had ik wellicht ook met een nazivlag op straat gestaan.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:28:36 #15
308438 Ser_Ciappelletto
pi_173100980
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

Discriminatie (en racisme) bestaat, zowel vanuit links of rechts gezien, dus daarover geen twist. Het gaat erom of de strijd tegen ongelijke behandeling eigenlijk ooit wel gewonnen kan worden. Natuurlijk niet! Discriminatie en ongelijkheid zal altijd blijven bestaan. Ieder mens heeft voorkeuren. Het is alleen zaak om die voorkeuren niet te veralgemenen.
Discriminatie en vallen op blonde vrouwen met dikke tieten zijn twee heel andere dingen hé.
pi_173100995
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welke andere reden is er dan om op de PVV te stemmen?
Wow......je bent echt geïndoctrineerd, niet?

Ouderenzorg bv?
She's been working late, She comes home, Gets on the phone, Calls up a few close friends, Gets a bottle of wine or something, And as the evening draws on they sit and reminisce....
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 00:29:45 #17
403866 crew  richolio
#MacMasterrace
pi_173101001
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:29 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ouderenzorg bv?
De ouderenzorg is een reden om op de PVV te stemmen? Neuh
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173101006
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:26 schreef Montagui het volgende:

[..]

De voorkeur is er dan ook. Maar voor de rest met je eens.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:30:41 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_173101020
quote:

[..]

Ouderenzorg bv?
Dan kun je ook op andere partijen stemmen en 1 regel in een verkiezingsprogramma zegt echt geen reet over hoe extra geld besteed zou moeten worden of waar het vandaan zou komen.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:30:43 #20
308438 Ser_Ciappelletto
pi_173101021
quote:

[..]

Ouderenzorg bv?
Wat biedt de PVV qua ouderenzorg dat andere partijen niet realistischer en beter bieden?
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:31:03 #21
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_173101025
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mja, ik ben via hen voornamelijk met het joden-aspect van het alles in aanraking gekomen. (Ongeacht die bestaat of niet). Dat zat eerder niet in m'n hoofd, en toen was het plots een reële aanname. Als ik niet zo'n genuanceerd persoon ( :D ) was geweest, dan had ik wellicht ook met een nazivlag op straat gestaan.
Nou ja, niet alleen joden natuurlijk, hoe dan ook in NL wordt dat niet gezien als een gebbetje, in rest van Europa ook niet. VS ligt het vanwege diverse redenen anders.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:31:34 #22
192592 SureD1
------------------------------
pi_173101034
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Echokamers zijn het probleem... alt-right is daarbij een net zo groot probleem als de SJW-ers die niet geconfronteerd willen worden met afwijkende meningen. Generalisatie en polarisatie (waar zowel Trump als Wilders zich schuldig aan maken) werkt als een gewillige katalysator in dat proces.

Een democratie moet strijdbaar zijn, met andere woorden, zich wapenen tegen diegenen die de democratie daadwerkelijk willen afbreken. De concessie die je doet is dat er een normatief oordeel geveld wordt over wat wel en niet binnen een democratie past. De VS is daar (ook gezien haar geschiedenis; zij was de safe haven voor iedereen die in Europa niet gewenst was) altijd veel te neutraal in gebleven. Hier in Europa zijn we daar (zeker na WOII) veel uitgesprokener in. Kijk maar naar het EHRM daar vind je zowel voorbeelden van uitspraken waarin een (Nederlandse) extreem-rechtse politicus zich niet kon beroepen op het EVRM omdat hij de afschaffing van de democratie en de vrijheid van meningsuiting betoogde als van een moslima die zich niet op Godsdienstvrijheid mocht beroepen om haar hoofddoek om te doen naar een examen van haar universiteit (zaak tegen Turkije) omdat volgens het Hof een hoofdoek een symbool van onderdrukking was en indruiste tegen de waarden die het EVRM probeert te beschermen. Die aanpak biedt ook soelaas voor de worsteling waae Ryan3 mee zat in het vorige topic.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 00:31:36 #23
403866 crew  richolio
#MacMasterrace
pi_173101035
quote:
Videos of VSP aircrafts patrolling the air have been shared since the riots broke out this morning. The crash comes after video surfaced of a car ramming into a group of counterprotesters at today’s white supremacist rally taking place at the university. In the video, a group waving LGBTQ flags and “Black Lives Matter” signs is run down by a vehicle. According to Charlottesville Mayor Mike Signer, at least one person is dead from the attack with another 19 injured.

The suspect is believed to be a white supremacist.

Verschrikkelijk.

Nogmaals: ik hoop dat Trump snel het beestje bij de naam noemt. Daar wordt hij immers normaliter zo om geprezen door rechts Amerika, echter weigert hij dat nu blijkbaar te doen. Hij moet zeggen wat het is: right wing white supremacists.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173101039
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Discriminatie en vallen op blonde vrouwen met dikke tieten zijn twee heel andere dingen hé.
Zeker, maar dat geldt voor zowel links als rechts.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:31:54 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_173101040
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nu pak je het subtieler aan, doch schijn je alsnog dezelfde mening te hebben. En daarnaast een angry whit men-complexje met het bijbehorende aanhangen van bepaalde complottheorietjes.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')