abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173097054
registreer om deze reclame te verbergen
Zit hier opvallend veel verschil in.

Aangezien er gezegd wordt dat een gechipte C200 minder lang kan blijven rijden terwijl ze dezelfde motorinhoud hebben (het dus eigenlijk al gewoon een C220 is).

[ Bericht 5% gewijzigd door hoechst op 12-08-2017 23:21:17 ]
pi_173099189
Ja
pi_173099197
Misschien
pi_173099222
registreer om deze reclame te verbergen
Ja, daar zit wel verschil in.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:15:24 #5
466226 ToiletMond_
ToiletMond voor mooie vrouwen!
pi_173100773
Welke C200/C220?
De W203, W204 of W205.

[ Bericht 17% gewijzigd door derLudolf op 13-08-2017 00:37:16 ]
pi_173106406
Geloel..

Levensduur van een motor heeft meer met onderhoud van doen als met het feit of hij gechipt is.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173106749
registreer om deze reclame te verbergen
Het gaat blijkbaar om dieselversies...
W203?
Beetje info kan geen kwaad als je goed advies wil krijgen...

Mercedes brengt soms - zoals meerdere fabrikanten doen - dezelfde motor uit met verschillende vermogens, softwarematig geregeld.

Qua levensduur kom je dan al snel uit op onderhoud, wat SD al zegt, maar ook: hoe ga je er mee om.
You have to be very clean to get really dirty
pi_173107642
Ts geeft 0.0 informatie, welke generatie? Wat voor brandstof?
pi_173137435
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:09 schreef hoechst het volgende:
Lokquote
Wordt dit een topic of is het een opiniepeiling?
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173139702
quote:
6s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:17 schreef Andyy het volgende:
Ts geeft 0.0 informatie, welke generatie? Wat voor brandstof?
pardon!!!

Betreft een 2.15 liter Turbo op Diesel met 123Pk.
staat 2 Ton op de teller.
  maandag 14 augustus 2017 @ 19:46:21 #11
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173143072
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:39 schreef Sometimes het volgende:

Mercedes brengt soms - zoals meerdere fabrikanten doen - dezelfde motor uit met verschillende vermogens, softwarematig geregeld.

Toch kan er wel verschil in zitten. Weet bv dat Volvo, bij de geblazen 5-cylinders, voor verschillende vermogens soms een andere cylinderwand gebruikte. Dus je kon bv een 2.5t laten chippen naar het vermogen van een T5, maar dan had je wel een iets dunnere cylinderwand dan een originele T5.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173143290
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:09 schreef hoechst het volgende:

[..]

pardon!!!

Betreft een 2.15 liter Turbo op Diesel met 123Pk.
staat 2 Ton op de teller.
Welke generatie?
pi_173143723
alleen de groene
pi_173276825
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 19:56 schreef Andyy het volgende:

[..]

Welke generatie?
2e
pi_173343342
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:18 schreef hoechst het volgende:

[..]

2e
200 en 220 zijn al sinds jaar en dag dezelfde motor met andere software. Het lijkt me logisch dat een motor die iets meer vermogen levert ook ietsje harder zal slijten, maar ik denk dat deze motor in beide gevallen met goed onderhoud zonder problemen minstens 5 tot 6 ton moet kunnen lopen.

De jouwe heeft er net 2 ton op zitten, dus die kan nog wel eventjes mee, of je hem nou chipt of niet.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173349952
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 14:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

200 en 220 zijn al sinds jaar en dag dezelfde motor met andere software. Het lijkt me logisch dat een motor die iets meer vermogen levert ook ietsje harder zal slijten, maar ik denk dat deze motor in beide gevallen met goed onderhoud zonder problemen minstens 5 tot 6 ton moet kunnen lopen.

De jouwe heeft er net 2 ton op zitten, dus die kan nog wel eventjes mee, of je hem nou chipt of niet.
Bij de W204 C /W212 E is dat niet helemaal meer zo:

Allemaal OM651:
C/E200 heeft een enkele turbo 136 pk / 360 nm ofzo
C/E220 heeft een dubbele turbo 170 pk / 400 nm (vergis je niet met de vorige OM642 motor, die heeft ook 170 pk en 400 nm maar een heel andere koppelkromme omdat er maar een enkele turbo inzit.)
C/E250 heeft ook een dubbele turbo 204 / pk 500 nm

De 250 is echt een juweel van een motor, 6 cilinder power met verbruik van een 4 cilinder maarrrrrr is wel luidruchtig, luidruchtiger dan een 220 terwijl dat blok al niet superstil is. Ze lopen wel ongelofelijk soepel, bijna geen trillingen in de auto. Een 6 inlijn / V6 is wel stiller en loopt wel veel rustiger.
pi_173350731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 20:59 schreef yup het volgende:

[..]

Bij de W204 C /W212 E is dat niet helemaal meer zo:

Allemaal OM651:
C/E200 heeft een enkele turbo 136 pk / 360 nm ofzo
C/E220 heeft een dubbele turbo 170 pk / 400 nm (vergis je niet met de vorige OM642 motor, die heeft ook 170 pk en 400 nm maar een heel andere koppelkromme omdat er maar een enkele turbo inzit.)
C/E250 heeft ook een dubbele turbo 204 / pk 500 nm

De 250 is echt een juweel van een motor, 6 cilinder power met verbruik van een 4 cilinder maarrrrrr is wel luidruchtig, luidruchtiger dan een 220 terwijl dat blok al niet superstil is. Ze lopen wel ongelofelijk soepel, bijna geen trillingen in de auto. Een 6 inlijn / V6 is wel stiller en loopt wel veel rustiger.
Leuke info, maar we hebben het over een 203, en daarbij geldt dat gewoon nog wel. Heb me nog niet verdiept in new generation diesels met bluetec enzo.. Kan ik toch nog niet betalen :P

En is een OM642 niet een 3.0V6? Anders denk ik dat mijn viercilinder te veel verstuivers heeft :+
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173350870
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Leuke info, maar we hebben het over een 203.

En is een OM642 niet een 3.0V6? Anders denk ik dat mijn viercilinder te veel verstuivers heeft.
OM642 = OM646 uiteraard. Foutje van mijn kant.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')