abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173293889
registreer om deze reclame te verbergen
Plaatje bij praatje

8Pj7CT.jpg
pi_173293971
Larf }:| dat is toch ook niet leuk voor je moeder. c_/ dan maar?

Hier juist andersom en hield ik S. wakker. En volgens mij heeft hij mijn hoest nu ook ;(

Wat een super leuk mannetje Adrian O+ En hij is al zo groot :o hoe vindt hij het om grote broer te zijn?
pi_173293983
Wat een knappe vent Adrian! En LeSage ook al! (jouw foto heb ik eerder helemaal overheen gescrolld denk ik, sorrie).

Succes molo, veel c_/ dan maar..

E is tegenwoordig om 6 uur al wakker ofzo terwijl vriend pas om 6.30 opstaat en ik ergens tussen 6.45-7.00 pas eruit hoef. Nu legt vriend E tussen ons in bed, in de hoop dat ze nog even gaat slapen. Echter meestal begint ze uit volle borst liedjes te zingen.

Zodra mijn vriend opstaat begint ze mij te duwen: "mama uit! MAMA UIT! Uit bedje! Mama oppestaahn! Uit! Mama uit bedje!". Ik ben niet kapot van deze rise-and-shine functie :'). In het weekend doet ze het nl ook en mijn vriend mag altijd blijven liggen :(. Ik verdenk hem ervan haar dit geleerd te hebben maar hij ontkent :P.
pi_173294745
Wat een heerlijk mannetje Adrian! O+

Hahaha zusje! Zouden E en A dit onderling afgesproken hebben? A doet precies hetzelfde! Gisteren was het 7.45 en ik zei: "Nee, mamma blijft nog even liggen! Het is vroeg en het is zondag!"
Waarop A uit mijn bed kroop en naast mijn hoofd ging staan. Ze trok een moeilijk koppie en zei: "A. poepen! Weesee!". Dus ik als een speer eruit, want zindelijksheidpoging! A rende schaterend voor me uit naar de badkamer waar ze bij de WC bleef staan lachen en zei: "Niet poepen! :D"

Heb haar er wel op gezet, maar ze bleef herhalen dat ze niet hoefde te poepen }:|
_O-
pi_173294882
Wat een knappe mannetjes LeSage en Adrian!

Molo dat is niet zo'n succes! Sterkte vandaag! Maar een extra kopje koffie...

Jammer dat ze dat niet bij papa doet zusjevan! Hier meestal ook eerder bij mij : (

Aerenia wat slim van haar :p. Alleen jammer dat je niet wat langer kan uitrusten op zondag!

Hier ook Moe! Dit weekend vrienden op bezoek gehad die rond kwart voor 2 naar huis gingen. De volgende dag toch gewoon rond 5u wakker (baby fles) en daarna dreumes. Nog wel wat te weten rekken met wat afleveringen nijntje :p. Maar ik ben nu supermoe. Vannacht denk ik ook maar 5u geslapen dus dat helpt zeker niet.

Vanavond maar proberen wat bij te slapen...
pi_173306211
Mooi ventje met een mooi kapsel adrian.

OMG wat heb ik gedaan?
Mijn dreumes zegt de hele dag Bumba |:(
pi_173306409
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:14 schreef Arja het volgende:

OMG wat heb ik gedaan?
Die van mij hoorde mij "aauw! G*dver*' vloeken toen ik keihard mn teen stootte vanochtend vroeg. Nu loopt 'ie al de hele dag "goffer! Goffer!" :')

Overigens heeft de spraakfunctie een mega upgrade gehad hier ofzo, want inmiddels komen er dingen als: "Mama! Machine (de wasmachine) klaar! "
"Mama! Bal weg! Pakke!" "Mama, slapuh, donki (donker) make?"
pi_173310088
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:14 schreef Arja het volgende:

OMG wat heb ik gedaan?
Wees blij dat het alleen overdag is... Wij gingen gisteren rond 23:30 uur naar bed en iets later hoorde we uit O's slaapkamer hele (onbegrijpelijke) verhalen met in bijna elke zin wel Boeba. Heeft hij bijna een uur volgehouden. Wel super schattig om naar te luisteren overigens (en de tweeling was toch ook nog wakker). En het is hier overdag ook continu Boeba. naast mama en papa het enige woord van twee lettergrepen dat hij zegt :')

En mocht je de interesse een beetje willen voeden, er zijn erg leuke stevige (flapjes)boekjes van Bumba. Erg duidelijk getekend en vaak met meerdere dingen te zien die aangewezen of geteld kunnen worden. Hij heeft het grote Bumba zoekboek gekregen voor zijn verjaardag en dat is ook zeker een hit!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173310310
Arja, het gaat wel over (misschien :P)! A was van circa 12mnd tot 18mnd helemaal gek van Bumba. Toen kreeg ze een flapjesboek, een knuffel, gingen we Bumba opzoeken in Plopsaland en in het theater. Toen was ze er volledig klaar mee (en ik ook)! ^O^

Maar het heeft wat aandoenlijks als zo'n ukkie lange tijd een idool heeft (zoals O van FF) O+

A is nu helemaal wild van een enorm beige Happy Horse konijn en een klein konijntje sinds ik haar heb verteld dat dat Grote Haas en Hazeltje zijn. Dus we lezen voor het slapengaan dat boekje en dan gaat ze met beide knuffels in haar armpjes naar haar bedje O+
pi_173313208
Hahah lekker kind jouw A, Aerenia ;). Slimme meid :P.

Enne over Bumba, ik heb die pas bij 18 maanden geïntroduceerd, dus hopelijk is het snel over met 'm :P. E gebruikt de zin "Bumba kijken!" ook vnl om aan te geven dat ze op de iPad filmpjes wil kijken. Uiteindelijk klikt ze van alles aan, en niet noodzakelijk alleen Bumba gelukkig :P.

Het is inderdaad wel superschattig. Is Plopsaland leuk voor 18 maanders of moeten ze dan wat groter zijn trouwens? We zijn er nog nooit geweest.
pi_173315194
Plopsaland, uhmmm, geen idee, klinkt wel als iets voor hele kleintjes eigenlijk.

En wat een leuk knap ventje Adrian! Karaktertje dat wel denk ik, mooie uitstraling heeft hij!

Ik probeer de verstandelijk beperkte clown Bumba beetje buiten de deurte houden hier, maar op de crèche vindt ze het ook wel tof en ik ontdekte laatst dat we een ringentoren in huis hebben ervan :'(

Maar ja, ik heb zelf weer andere domme dingen enzo enzo enzo.

Ze roept nu vanwege de afbeeldingen op de Lidl luiers heel enthousiast 'aap!' met nadruk op de P naar aapjes (en honden en katten... :') ) en ze kan Gigi van Gigi de Giraf zeggen.
Heeft iemand trouwens een idee wat dat beest zegt? Ik versta er echt werkelijk niets van joh :D
Het lijkt of die iets zegt over Sinterklaas, maar dat lijkt me niet heel erg logisch...

Hier favoriet qua liedjes nu zijn duidelijk de pinguïndans en Nijntje. Vind ik beide ook goed te pruimen wel, al ben ik bezig aan een stiekeme indoctrinatie met Sean Paul omdat ik de laatste tijd daar erg graag naar luister. Midlifecrisis dit dat.
Louter pure kwaliteit ik dit huis dus

Groot enthousiasme, met springen en al!

Ik vind deze zelf eigenlijk heel zoetjes

En voor het leren wat de diepere betekenis van leven en de wereld is, deze held

Overigens een diep slapende Larf hier vannacht (eindelijk weer, thankkkkkk youuuuuu lordddddd _O_ ) maar nu wakker door een op hol geslagen NL alert systeem vanwege een brand die al uren uit is :')

Gelukkig zat koffieapparaten op werk morgen *O*
How I'll never be anything I hate
You smile, mention something that you like
How you'd have a happy life
if you did the things you like
pi_173315712
Die van Nijntje vind ik ook zo lief O+ En S. klapt en stampt vrolijk mee en roept 'Nijnij'!

Zo fijn, Aerenia, als ze zo tevreden naar bed gaan!

Bumba is hier onbekend, dat zet ik gewoon niet aan :+ sowieso is de spanningsboog van S. op het gebied van tv erg laag. Soms wel jammer, want het kan best zijn.

Fijn Molo, door zoiets wakker worden. S. heeft de neiging om altijd uit te willen slapen als we vroeg op moeten. En dan is ie stikchagrijnig ;(

Sinds gisteren kan hij de naam van de hond roepen :D vindt hij vast heel prettig, want niets zo leuk als de hond commanderen. Als die iets doet wat volgens S. niet mag gaat hij ervoor staan, schudt met zijn vinger en zegt 'neenee'. De hond kijkt mij dan vervolgens aan van wat doet die kleine bemoeial eigenlijk _O-
pi_173321501
Aerenia hazeltje lees ik hier ook vaak voor het slapen gaan. Zo'n zoet boekje. Bij het boekje zat ook een klein pluchen hazeltje.

Lesage ik zie die hond al staan :D
pi_173322615
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 07:31 schreef LeSage het volgende:
Die van Nijntje vind ik ook zo lief O+ En S. klapt en stampt vrolijk mee en roept 'Nijnij'!

Zo fijn, Aerenia, als ze zo tevreden naar bed gaan!

Bumba is hier onbekend, dat zet ik gewoon niet aan :+ sowieso is de spanningsboog van S. op het gebied van tv erg laag. Soms wel jammer, want het kan best zijn.

Fijn Molo, door zoiets wakker worden. S. heeft de neiging om altijd uit te willen slapen als we vroeg op moeten. En dan is ie stikchagrijnig ;(

Sinds gisteren kan hij de naam van de hond roepen :D vindt hij vast heel prettig, want niets zo leuk als de hond commanderen. Als die iets doet wat volgens S. niet mag gaat hij ervoor staan, schudt met zijn vinger en zegt 'neenee'. De hond kijkt mij dan vervolgens aan van wat doet die kleine bemoeial eigenlijk _O-
Hier ook geen echte spanningsboog ten aanzien van tv. Nu hebben we die ook bijna nooit aanstaan dus misschien dat hij het daarom ook niet goed kent. De iPad gebruiken we soms wel voor hem, hij heeft precies genoeg zitvlees voor één aflevering van Brandweerman Sam.

Wat leuk van S met de hond :).
pi_173322697
Adrian, wat een knapzak!

Molo, balen van het alarm. Zeker als het leed al geleden is.

Arja, Bumba.... sterkte!

Wij lieten vorige week foto's maken door JufMariska en ze zijn zo mooi! O+ Een van de foto's van Twix gebruiken we nu voor de uitnodiging voor zijn verjaardag. Want dat is al bijna :o.
Jammer dat ik weinig cadeautjesinspiratie heb.
pi_173326307
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:20 schreef Malteser het volgende:
Adrian, wat een knapzak!

Molo, balen van het alarm. Zeker als het leed al geleden is.

Arja, Bumba.... sterkte!

Wij lieten vorige week foto's maken door JufMariska en ze zijn zo mooi! O+ Een van de foto's van Twix gebruiken we nu voor de uitnodiging voor zijn verjaardag. Want dat is al bijna :o.
Jammer dat ik weinig cadeautjesinspiratie heb.
Ik heb voor haar verjaardag een stoeltje van haar geboortekaartje laten maken. Superleuk. Kan ze nog jaren op zitten als ze gaat knutselen of puzzels maken.

Emmy kan wel lang tv kijken eigenlijk. Het is dat ik er zelf een maximum aan verbind.
Soms wel handig als ik even wil koken, of me opmaken ofzo
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:49:04 #167
56471 pinquit
oh my lama!
pi_173328234
Alex krijgt een loopfietsje (puky) een boek (de muis en de leeuw) een setje houten stapeldieren (deze https://www.mini-momo.nl/(...)pel-speelgoed-i.html ) en een doos houten blokken.

Van z'n oma krijgt hij de duplotrein zonder batterijen. Verder weet ik 't ook niet. Denk dat ik van mijn opa en oma ook iets van een boek vraag ofzo.

Muziekinstrumenten doen 't hier ook leuk. Maar daar moet je zelf ook een beetje tegen kunnen :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173329650
W. Is gek op de ipad. Als 'ie er vanaf moet is het drama. Ik ben 1x in slaap gevallen op de bank terwijl W. naast me (in de box) een filmpje aan het kijken was op dat ding. Werd ik anderhalf uur later wakker en zat W. daar nog heel braaf 8)7 .

Maar hij mag niet zo lang en zoveel op de ipad (al kijk ik ook niet heel nauw op de klok, eigenlijk).
pi_173329713
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:49 schreef pinquit het volgende:
Alex krijgt een loopfietsje (puky) een boek (de muis en de leeuw) een setje houten stapeldieren (deze https://www.mini-momo.nl/(...)pel-speelgoed-i.html ) en een doos houten blokken.

Van z'n oma krijgt hij de duplotrein zonder batterijen. Verder weet ik 't ook niet. Denk dat ik van mijn opa en oma ook iets van een boek vraag ofzo.

Muziekinstrumenten doen 't hier ook leuk. Maar daar moet je zelf ook een beetje tegen kunnen :P
Thanks voor het meedenken.

We hebben een beetje een luxe positie wat dat betreft want Twix heeft drie paar grootouders die zowel met verjaardag als Sinterklaas royaal schenken. Wat wij overigens niet nodig vinden.
Dus we hebben al een loopfiets (gekregen met Sint 2016), Duplotrein (gekregen met Sint 2015), houten boerderij met extra dieren (gekregen met verjaardag 2016), houten blokken (gekregen met Sint 2015 en verjaardag 2016).
Muziekinstrumenten hier in overvloed vanwege muzikale papa. En verder dus ook al in het bezit van een houten treinbaan, heel veel Duplo, autootjes, blokken en hamerbank, Ikea keuken met toebehoren en een schommel, zand-picknicktafel en watertafel voor in de tuin.

Hij 'krijgt' van ons een Yepp Maxi zitje voor als hij een keer naar achter verhuist op de fiets (wat voorlopig niet aan de orde is maar dat moment komt ooit).
Hij krijgt van één stel grootouders een houten garage met auto's.

Verder op het lijstje tot nu toe:
Crayon Rocks Hearts krijtjes
Klei
Kleurboek
Boeken (oa Zwijntje en enkele zoekboeken)
Wobbel
Way to play
Skippykoe
Pyjama

Echt een luxe probleem dus.... en grootouders die elkaar de loef af willen steken met cadeaus. |:(
pi_173329971
Ook niet leuk, dan kun jij hem zelf niks meer geven.

Ik zou in gesprek gaan met de grootouders. Laat ze maar wat geld overmaken naar zijn spaarrekening.
Dan heb jij tenminste ook geen huis dat wordt overgenomen door speelgoed.
pi_173330153
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:38 schreef silliegirl het volgende:
W. Is gek op de ipad. Als 'ie er vanaf moet is het drama. Ik ben 1x in slaap gevallen op de bank terwijl W. naast me (in de box) een filmpje aan het kijken was op dat ding. Werd ik anderhalf uur later wakker en zat W. daar nog heel braaf 8)7 .

Maar hij mag niet zo lang en zoveel op de ipad (al kijk ik ook niet heel nauw op de klok, eigenlijk).
Dat laatste is herkenbaar, maar dan met mijn telefoon met youtube erop :D

Ook nog braaf en chill daar en toen ik weer bij de mensen was zat ze me alleen maar soort van chill verbaasd aan te kijken :D
pi_173330179
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:49 schreef pinquit het volgende:

Wat leuk zeg, die stapeldieren!
pi_173330290
Die stapeldieren heb ik ook meteen op Tas z'n lijstje gezet! Tof zijn ze!

Wat hier verder enorm leuk was met de tweede verjaardag was een tof rugzakje (zo'n Skip Hop beest) voor de PSZ, met een fruittrommeltje en een regenpak, etc. Boekje over 'Liselotje naar de Speelzaal' erbij. Ze vond het ook helemaal tof. Maar dan moet je kind daar wel heen gaan natuurlijk, anders is het nogal, eh, nouja, overbodig :') .

Duplo, ook altijd goed. En alles wat opgaat: stickers, klei, potloden, papier. Buitenspeelgoed kan ook nog goed, het is nog lang geen winter. Een leuke kruiwagen (Tas kan daar echt een uur zoet mee zijn, alles er in, er uit, er in).

Ik ben juist nu aan het nadenken wat leuk is voor peuter die bijna drie wordt, en aan het bedenken wat we haar geven en wat met Sint en wat dan weer voor Tas in maart. Het is eigenlijk ook ridicuul, zo'n hele cadeauplanning :@ .
pi_173330324
Mijn kleine Tas wordt echt groot joh. Vandaag heeft z'n zus hem de halve dierentuin laten zien, aan het handje. Overal staan wijzen. AAP! SJAF! OSISAT!. Het gat dat hij gisteravond in z'n voorhoofd viel op de punt van het nachtkastje deerde hem niet en hij was de hele dag blij en gezellig O+ . Bijna anderhalf ook, de tijd vliegt. Niks niet meer baby.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:41:24 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_173331615
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Thanks voor het meedenken.

We hebben een beetje een luxe positie wat dat betreft want Twix heeft drie paar grootouders die zowel met verjaardag als Sinterklaas royaal schenken. Wat wij overigens niet nodig vinden.
Dus we hebben al een loopfiets (gekregen met Sint 2016), Duplotrein (gekregen met Sint 2015), houten boerderij met extra dieren (gekregen met verjaardag 2016), houten blokken (gekregen met Sint 2015 en verjaardag 2016).
Muziekinstrumenten hier in overvloed vanwege muzikale papa. En verder dus ook al in het bezit van een houten treinbaan, heel veel Duplo, autootjes, blokken en hamerbank, Ikea keuken met toebehoren en een schommel, zand-picknicktafel en watertafel voor in de tuin.

Hij 'krijgt' van ons een Yepp Maxi zitje voor als hij een keer naar achter verhuist op de fiets (wat voorlopig niet aan de orde is maar dat moment komt ooit).
Hij krijgt van één stel grootouders een houten garage met auto's.

Verder op het lijstje tot nu toe:
Crayon Rocks Hearts krijtjes
Klei
Kleurboek
Boeken (oa Zwijntje en enkele zoekboeken)
Wobbel
Way to play
Skippykoe
Pyjama

Echt een luxe probleem dus.... en grootouders die elkaar de loef af willen steken met cadeaus. |:(
Wow das al een flinke verzameling :D vindt Twix puzzelen al leuk? Misschien is dat iets. Way to play is geweldig zeg! :o wat een mooi spul!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')