abonnement Unibet Coolblue
pi_173095741
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P




En game on!
pi_173095761
Oops, had niet door dat ik hem sloot..
pi_173096562
Poetsen, ik hou er niet van, maar doe het braaf. Ik kan er ook niet goed tegen als het echt vies is in huis. Doe het meestal 's avonds als iedereen slaapt.
pi_173098119
Jagar :D nu slaapt hij wel? Met zn schoenen aan? :P
Heb je anders geen campingbedje die je kan gebruiken tot hij wel klaar is voor een groter bed?

Poetsen...ik heb er een gruwelijke hekel aan maar ook ik kan niet tegen een rommelig huis dus tja dan ontkom je er niet aan. Ik doe het gewoon waar de kinderen bij zijn. Stijn drukt 100x de stofzuiger uit, Mats trekt alles weer uit de kasten wat ik er net in deed en als ik niet uit kijk dan was ik mijn mobiel of de afstandsbediening ook mee doordat mijn kinderen willen 'helpen'. Maar verder gaat het best goed op die manier ;) als ze in bed liggen dan is mijn energie op en plof ik op de bank

Lesage fijn dat S weer beter is. Nu hopen dat hij weer snel weet waar de grenzen liggen.

Ik heb het hele opa en oma ding los gelaten. Ik geniet er nu van als ik zie hoe trots ze zijn en dat ze ze door en door verwennen. Daar zijn het opa's en oma's voor.
Mijn vader is 2 jaar geleden overleden en ik zou willen dat hij dat nog kon doen.
Thuis zijn er weer andere regels. Al probeert de oudste nu wel vaak zijn zin te krijgen met 'van opa/oma mag dat wel' *pruillip, bambiogen*

Pfff kiezen...leuk joh die vieze poepluiers die daarbij horen. We hadden vanmiddag een verjaardag. 2 waterdunne luiers. En stinken joh
:|W gelukkig had hij de poep tot in de nek luier vanmorgen al :D
pi_173099695
LeSage, best lastig he zo'n opa of oma die alles goed vindt. Zo mag O bij oma gewoon aan de tv zitten (met zn vingers op het scherm prikken). Vorige week was ik erbij dat hij dat deed waarop ik hem aanspreek dat dat niet mag waarna oma zegt dat het prima is. Dat is wel lastig hoor, het is oma's eigen risico dat hij hun tv verwoest, maar ik wil niet dat hij denkt dat dat oké is en het overal mag. Hetzelfde als dat hij daar de keukenkastjes mag openen en alles eruit mag halen, en een van zijn favoriete speeltjes een maatbeker, vergiet en pollepel zijn. Wat dat betreft ben ik stiekem wel blij dat hij komende dinsdag voor het laatst naar oma gaat en dan voortaan naar de opvang en slechts incidenteel naar oma. Hij mag daar echt alles en wordt gruwelijk verwend. Dat is prima voor af en toe, maar niet voor wekelijks.

Ik heb ook graag een schoon huis, maar hou niet van opruimen en van schoonmaken al helemaal niet. Maar als ik me er aan stoor maak ik er wel even tijd voor. Ik heb wel een robotstofzuiger gekocht omdat we wat vaker moeten stofzuigen, maar O begint al te gillen zodra ik dat ding aanraak om hem aan te zetten als we de deur uit gaan, en als we thuis komen terwijl hij nog bezig is weigert hij naar binnen te gaan :')

Wij vieren zaterdag O's verjaardag. Wel met alleen directe familie omdat we er eigenlijk niet zoveel zin in hebben maar het natuurlijk niet voorbij konden laten gaan (onze eigen verjaardagen in dezelfde week slaan we wel over, volgend jaar doen we wel weer een grote bbq ofzo). Ik had iedereen uitgenodigd tussen 14:00 tot 17:00 uur, maar bedacht me dus zojuist dat dat eigenlijk totaal onhandig is aangezien O meestal van 13:00 tot 15:00~16:00 uur slaapt :') Ik twijfel nu of ik het bezoek later zal laten komen (maar wil ze wel uiterlijk om 17:30 de deur uit hebben :@) of O op goed geluk een stuk vroeger naar bed zal brengen in de hoop dat hij dan om 14:00 uur wakker én gezellig is... Het lijkt me ook een beetje raar als er al een uur bezoek is terwijl hij nog slaapt, en hij heeft vaak ook even nodig om goed wakker te worden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:29:14 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173100996
Hahahaha, die T!
Prachtig!

Hier zegt Larf haar naam sinds vandaag ineens, damnnnnnnnnnnnn, wat een trots hier zeg. Die zag ik echt even niet aankomen nog O+

Huishouden klinkt als uhmmm, iets waarin ik kan ontwikkelen :')
Ooit maar weer geld fixen voor een goeie poets, en die ergens hopen te vinden :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173103525
Poetsen houd ik ook niet van en ik houd wel van een vies huis dus dat komt goed uit :p. Nee ik baal er wel van dat we daar nog niet zo'n goed ritme in hebben gevonden. Man & ik hebben het allebei niet zo hoog op het prioriteiten lijstje staan helaas. We hopen dat we na de geboorte van baby weer wat balans vinden en anders misschien ook denken over een poetsmevrouw.

Lastig FF. Als hij eerder al moe is en wel kan slapen is dat misschien een goede optie inderdaad. Zou jammer zijn als hij niet uitgerust van zijn feestje kan genieten. & wat heerlijk om het klein te houden. Ik vind zo'n kinderverjaardag toch al snel te druk. Vorig jaar wel tenminste toen L 1 werd.

Ah Molo! Wat leuk!!! Kan ze het ook gelijk goed uitspreken? Ik weet niet welke naam ze heeft. L kon het hier niet meteen goed. Ze zei haar naam maar met de H ervoor ipv de L. Maar ik vind het vaak ook erg schattig als ze iets niet helemaal goed uitspreekt 😄..
pi_173103899
:W meld! Mijn nieuwbakken dreumes heeft snot en koorts :') want een goed begin is het halve werk.
pi_173104525
Wat knap Molo! O noemt zichzelf pas sinds 2 weken Ow (vrijwel alle woorden bestaan bij hem nog uit 1 lettergreep, zijn naam dus ook). Maar ik heb ook geen idee hoe larf echt heet, Fabriziana uitspreken is een grotere prestatie dan Kim ;)

Vieve, klein is hier nog steeds wel redelijk groot vanwege 3 zussen 1 broer en een hele lading partners en 11 bijbehorende kinderen hier. Man heeft gelukkig maar 1 zus met 1 kleintje dusdat scheelt, maar alsnog is het dus zo'n 25 man als iedereen (tegelijk) komt. Maar geen vrienden en bbq of ander eten erbij dit jaar, dat scheelt.

Welkom en gefeliciteerd Crumpette!

We gaan morgen met het gezin naar Plaswijkpark voor mijn verjaardag, en O is dan ook nog net gratis. Ben er nog nooit geweest, dus benieuwd wat voor iets het is. Het klonk iig als iets dat O heel tof gaat vinden, en het is weer eens wat anders dan Blijdorp.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 13 augustus 2017 @ 10:11:50 #10
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173104863
Plaswijck is gaaf! Maar idd duur als je moet betalen :{

Succes alvast met het feest, ik vind het knap dat je zoiets wil organiseren!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173104907
Crump gefeliciteerd!

Molo wat schattig van haar naam
pi_173105697
_O- ik kan me gewoon geen Fabriziana voorstellen bij Molo! Maar wel tof, dat ze haar eigen naam kan zeggen. S. kent de namen van veel vriendjes en familie, maar zijn eigen naam wil hij niet prijsgeven.

Gefeliciteerd Crump! Dat je alweer een dreumes hebt zeg :o

Ik vind trouwens niet dat opa en oma niet mogen verwennen. Helemaal prima. Maar als er 'nee' gezegd wordt vind ik het wel storend dat opa dan toch 'ja' zegt als S. gaat drammen. Ach, nu is de vakantie over en ziet S. hem veel minder. Hij gaat wel 1 dag in de week naar die oma, maar opa werkt dan en oma is gelukkig wel consequent.
Wel grappig, bij hun honden gaat het precies hetzelfde _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 13 augustus 2017 @ 11:18:36 #13
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173106202
Plaswijckpark is tof :Y

Molo wat knap! :o hier aardig wat woordjes maar die naam gaat denk ik nog wel een jaar duren
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173108883
Ik kom amper aan posten toe hier, maar we zijn er nog hoor :W .

Mijn dreumes begint meer een peuter te worden. Hij kan zichzelf ineens zo goed uitdrukken. Hij snapt bijna alles wat we hem zeggen. Hij telt tot 10, kletst van alles en hij gaat keurig op de wc O+ .
pi_173109019
Het ligt er ook aan hoe moeilijk de naam is geloof ik. Mijn peuter zegt zijn eigen naam pas correct sinds 2.5 ofzo :') alle alternatieven waren ook zeer vermakelijk O+
pi_173110706
Crumpette, gefeliciteerd met je dreumes!

LeSage, lastig en herkenbaar ook wel. Twix weet dat bij ons nee echt nee is. We leggen wel altijd uit waarom. Bij Opa en Oma wordt nee na even jengelen toch soms ja. En dan moet Twix soms even omschakelen als hij weer thuis is.

Molo, wat knap! Twix kan dat nu net pas, maar zijn naam heeft wat lastige lettercombi's voor een dreumes.

FF, veel plezier!

Wij waren net op een verjaardag. Twix is het enige kindje. Maar zo leuk om te zien hoe hij dan rondscharrelt en zich op iedere schoot nestelt om samen met de persoon in kwestie een boekje te lezen. En zo lief spelen. Heerlijk! O+
  zondag 13 augustus 2017 @ 17:55:27 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173115417
Het is een makkelijke naam en maar twee lettergrepen, dat scheelt :D

Haar roepnaam dan, Latantu-y'quisha zal nog iets langer duren denk ik :+

Is er in Plaswijckpark wat te doen voor een net-dreumes?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 13 augustus 2017 @ 18:16:26 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_173115936
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:52 schreef FlyingFish het volgende:
Vieve, klein is hier nog steeds wel redelijk groot vanwege 3 zussen 1 broer en een hele lading partners en 11 bijbehorende kinderen hier. Man heeft gelukkig maar 1 zus met 1 kleintje dusdat scheelt, maar alsnog is het dus zo'n 25 man als iedereen (tegelijk) komt. Maar geen vrienden en bbq of ander eten erbij dit jaar, dat scheelt.
Wow wat veel mensen nog :D Zou het niet nog kleiner kunnen met alleen opa's en oma's? Of is dit de gewoonte bij al die kinderen in de familie? Ik zou zoiets graag doorbreken denk ik, ook ter behoud van mijn eigen weekenden :@
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_173115967
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 17:55 schreef Molo het volgende:
Het is een makkelijke naam en maar twee lettergrepen, dat scheelt :D

Haar roepnaam dan, Latantu-y'quisha zal nog iets langer duren denk ik :+

Is er in Plaswijckpark wat te doen voor een net-dreumes?
Maar Latantu streepje y komma quisha is ook wel een hele mond vol voor een dreumes.
pi_173116378
Mijn dreumes heeft dus een flesje zonnebrand uit zijn luiertas gevist en daar de vloerbedekking mee versierd :'( . 'T is nog waterproof ook en met een sopje gaat het er echt niet uit. Iemand een briljant idee om de vlekken eruit te krijgen? -O-
pi_173116815
Een stanleymes :o :'(
  zondag 13 augustus 2017 @ 18:52:16 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173116827
Weet niet of je micellaire make-up remover in huis hebt, dat werkt super. En dan zeiknat maken en met doek wegwrijven.
Anders gewoon afwasmiddel, amper verdunnen met wat heet water en er met een doek uitwrijven.

Is baggervet natuurlijk die handel :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173117122
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 18:52 schreef Molo het volgende:
Weet niet of je micellaire make-up remover in huis hebt, dat werkt super. En dan zeiknat maken en met doek wegwrijven.
Anders gewoon afwasmiddel, amper verdunnen met wat heet water en er met een doek uitwrijven.

Is baggervet natuurlijk die handel :{
Afwasmiddel geprobeerd; werkt niet, ik wrijf dat spul alleen maar uit. Die make up remover heb ik niet in huis; kan ik morgen wel om.

En anders vrees ik inderdaad voor het tapijt. Ellende :'(
pi_173117154
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 18:34 schreef silliegirl het volgende:
Mijn dreumes heeft dus een flesje zonnebrand uit zijn luiertas gevist en daar de vloerbedekking mee versierd :'( . 'T is nog waterproof ook en met een sopje gaat het er echt niet uit. Iemand een briljant idee om de vlekken eruit te krijgen? -O-
Kleedje erover ^O^
pi_173117252
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:05 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Kleedje erover ^O^
Dat wordt dan een kleed zo groot als de kamer (6x6 ofzo) want het zit echt OVERAL!

Inmiddels is dreumes helemaal over de zeik want mama is dat ook :'(
  zondag 13 augustus 2017 @ 19:15:14 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173117408
Je kunt altijd nog ook die extreem ontvettende Dasty van de Wibra proberen ook

Weghalen met een microvezeldoekje iig, die nemen echt bizar goed vette zooi op
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173117623
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 13:05 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom amper aan posten toe hier, maar we zijn er nog hoor :W .

Mijn dreumes begint meer een peuter te worden. Hij kan zichzelf ineens zo goed uitdrukken. Hij snapt bijna alles wat we hem zeggen. Hij telt tot 10, kletst van alles en hij gaat keurig op de wc O+ .
Wow, jij hebt een wonderkind...

Balen van de vloerbedekking....
pi_173117710
Ik zag vandaag ook goed hoe emoties weerspiegeld worden in een dreumes.

We zaten te ontbijten op een terrasje, en er waren nogal veel wespen. Ik hou echt niet van die beesten en reageerde nogal sterk. Ook een deel vermoeidheid, denk ik, normaal kan ik er beter mee overweg. T zag mij reageren, en toen er een beest dicht bij mij kwam moest hij heeel hard huilen. Toen moest ik mezelf nogal overwinnen en rustig blijven, want als ik rustig met hem bleef praten bleef hij ook rustig als ze bij hem in de buurt waren...
pi_173118517
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:24 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Wow, jij hebt een wonderkind...

Balen van de vloerbedekking....
Wonderkind? Nou, ik vind weinig wonderbaarlijks aan het versieren van vloerbedekking hoor :P

En herkenbaar, dat ze je emoties zo haarfijn aanvoelen en overnemen. Bijzonder ook.
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:13:47 #30
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173119061
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 17:55 schreef Molo het volgende:
Het is een makkelijke naam en maar twee lettergrepen, dat scheelt :D

Haar roepnaam dan, Latantu-y'quisha zal nog iets langer duren denk ik :+

Is er in Plaswijckpark wat te doen voor een net-dreumes?
De dieren zijn sowieso leuk om te kijken in Plaswijck. Schaapjes, varkentjes, schapen, konijnen aaien in de knuffelweide. Er is een speeltuin voor kinderen t/m 4 met een omheining. Daar zijn een zandbak, wipjes, schommels, glijbaan etc. Binnen heb je een ballenbak (boven), kunnen ze met grote blokken bouwen/gooien/smijten.
Ze kunnen mee in de draaimolen en met het treintje.
En ik ben vast nog wel wat vergeten 😉.
pi_173119185
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 18:16 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Wow wat veel mensen nog :D Zou het niet nog kleiner kunnen met alleen opa's en oma's? Of is dit de gewoonte bij al die kinderen in de familie? Ik zou zoiets graag doorbreken denk ik, ook ter behoud van mijn eigen weekenden :@
Dit is idd de gewoonte in mijn kant vd familie. Net als dat iedereen vaak maar een uurtje langs komt (muv opa en oma). Qua verjaardagen vieren valt het gelukkig mee, er is een drieling en de andere zus combineert 4 kinderen ook tot 2 gezamenlijke verjaardagen, en de oudste wordt volgend jaar 18 dus ik ga er eigenlijk vanuit dat die verjaardagen dan ook niet meer gevierd worden voor de hele familie en heb goede hoop dat de andere zus daar al met 12+ mee stopt. En verjaardagen voor volwassenen doen we niet aan.

Molo, ik ga morgen voor je kijken hoe dreumesproof het is. Het klinkt iig als iets dat mijn nog net dreumes geweldig gaat vinden.

Succes met het kleed sillie! Mijn oplossing zou een nieuw kleed zijn :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173119534
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Wonderkind? Nou, ik vind weinig wonderbaarlijks aan het versieren van vloerbedekking hoor :P

En herkenbaar, dat ze je emoties zo haarfijn aanvoelen en overnemen. Bijzonder ook.
Tot tien tellen en maanden voor zn tweede verjaardag zindelijk zijn wel...
pi_173119622
Poh wat een grote familie, ff. Hier komen alleen mijn ouders voor t z'n verjaardag. Maar goed, we wonen dan ook een heel eind weg..
pi_173121632
Woehoeee, mijn kind ligt in zijn eigen bed te slapen. En die fokwet maakt me niets uit. Al is het maar 10 minuten. Hij ging slapen zonder drama in zijn eigen bed *O* *O*

FF, bij ons zijn 'kleine' verjaardagen ook altijd met zoveel mensen hoor ;) en ik vind het meestal eigenlijk ook wel gezellig :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173121717
En Sillie, het enige wat ik écht vind helpen tegen vet is Dasty. En anders denk ik dat je op zoek mag naar een nieuw kleed :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173122329
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:29 schreef LeSage het volgende:
En Sillie, het enige wat ik écht vind helpen tegen vet is Dasty. En anders denk ik dat je op zoek mag naar een nieuw kleed :'(
De ellende is alleen dat echt de vloerbedekking is, niet een kleed... dus dan moet heel de vloerbedekking opnieuw gelegd :X
pi_173123078
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:44 schreef silliegirl het volgende:

[..]

De ellende is alleen dat echt de vloerbedekking is, niet een kleed... dus dan moet heel de vloerbedekking opnieuw gelegd :X
Ooooh, ik dacht een los kleed :@ vloerbedekking is nog veel meer janken :'( stoomreiniger?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173125831
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Tot tien tellen en maanden voor zn tweede verjaardag zindelijk zijn wel...
Je hebt tellen en je hebt tellen he... Als je er een soort liedje van maakt kan een gemiddelde dreumes dat prima. Daadwerkelijk tellen is wat anders. O kan sinds een week nadat we het bumba cijfers boek hebben alle cijfers herkennen (achterin staan ze door elkaar en dan vragen we hem "waar is de 8, waar is de muts, waar is de 4 etc). Maar hij is dan ook groot Bumba-fan en wil dat boekje de hele dag door lezen. Maar doordat ik daar de dingen hardop in tel, telt hij nu ook maar volgens mij nog zonder besef wat hij doet. Maar hij zat vanmiddag ook de kaarten op de deur een voor een aan te wijzen met dezelfde intonatie die ik gebruik bij het tellen in het boekje. Sowieso absorberen die hersenen momenteel alles, bij dergelijke plaatjesboeken kan hij na drie keer de meeste plaatjes al aanwijzen. Zindelijk kan ik me daarentegen nog totaal niets bij voorstellen hier :')

Fijn dat hij netjes is gaan slapen LeSage!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 13 augustus 2017 @ 23:39:23 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173125987
Voor de late opblijvers, Koos had Larf vandaag na het slapen aangekleed :D :D

Ze ging er helemaal voor poseren. Ik was er van overtuigd dat ik geen meisje meisje had, maar dit? Lachen man! :D

[img]

Ik haal straks weer weg dus graag plaatje niet quoten

[ Bericht 13% gewijzigd door Molo op 14-08-2017 00:21:32 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 13 augustus 2017 @ 23:44:06 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_173126118
Wat een mooi popje zo molo O+
disclaimer
  zondag 13 augustus 2017 @ 23:51:01 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173126289
Ja O+
Ze is zó onwijs tof, grappig, slim, nukkig, eigenwijs en mooi tegelijk :)

Ik heb dit rokje gekregen, zul je zien dat zulke dingen haar favoriete dingen worden natuurlijk :+

Hier zit ze ook echt helemaal genietend te poseren ervoor. Helemaal chill in haar hum ook bijna altijd. Lekker is dat, tevreden kind :)

[img]

(haal ik ook straks weer weg)

[ Bericht 5% gewijzigd door Molo op 14-08-2017 00:21:09 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173126417
Wat een tof kind heb je Molo O+ dat snoetje is echt geweldig!
pi_173126455
Tellen, mijn dreumes vindt alles TIENNNN! TIENNNN! Steevast gevolgd door peuter met "Wie niet weg is is gezien, ik kom!". En dan moet dreumes huilen want dan snapt hij het niet meer :') .
  zondag 13 augustus 2017 @ 23:59:16 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173126488
Ja het is dat ik zéker weet dat ze niet verwisseld is, maar soms denk ik weleens "hoe kan dit mijn kind zijn?" :D
Leukerd is het O+

quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 23:57 schreef Razztwizzle het volgende:
Tellen, mijn dreumes vindt alles TIENNNN! TIENNNN! Steevast gevolgd door peuter met "Wie niet weg is is gezien, ik kom!". En dan moet dreumes huilen want dan snapt hij het niet meer :') .
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173126536
Ah Molo wow O+

Wat een wijs snoetje ook. Echt zo geen baby meer :D
  maandag 14 augustus 2017 @ 00:04:27 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173126582
Klopt! Vind ik ook echt!

en nu ze gaat lopen neemt ook het spekvet af en past ze allemaal pakjes weer aan, en ziet ze er heel anders uit

Ben jij nou nu op vakantie Arja? Zo ja, hoe is het?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173126613
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 00:04 schreef Molo het volgende:
Klopt! Vind ik ook echt!

en nu ze gaat lopen neemt ook het spekvet af en past ze allemaal pakjes weer aan, en ziet ze er heel anders uit

Ben jij nou nu op vakantie Arja? Zo ja, hoe is het?
Ik snap wat je bedoelt. Ze heeft al bijna enkels :D

Nee nog een week werken. En we zijn 4 weken vrij en gaan maar 1 week weg naar De Ardennen met jacuzzi.
We zijn ook graag thuis en doen dagjes of lekker niks
  maandag 14 augustus 2017 @ 00:06:52 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173126625
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 00:06 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. Ze heeft al bijna enkels :D
Ja dat ook ja _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173126646
En verder is hij hier op vakantie het meest relaxte kind dat je maar bij je kan hebben. Slaapt overal, is tussen de slaapjes altijd blij en bekijkt alles met interesse en veel "Sdat?", "endie?", "DIE! DIE?" totdat we alles benoemd hebben. De woordenschat groeit ook per dag (Kabebaa, tein, bokoli, aipet :@ ) en hij adoreert z'n zus en moet huilen als ze bij de kinderdisco in de polonaise meestapt, waar hij alleen van begrijpt dat hij dat niet snapt :') .

Grote kleine Tas:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 00:09:46 ]
pi_173126679
De Ardennen met jacuzzi. Die wil ik ook wel, een weekje, zonder kinderen :7 .
  maandag 14 augustus 2017 @ 00:12:45 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173126703
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 00:11 schreef Razztwizzle het volgende:
De Ardennen met jacuzzi. Die wil ik ook wel, een weekje, zonder kinderen :7 .
Dit!

Maar vrij is sowieso lekker :Y

Wat een toffe foto's van Tas! Wat is bokoli? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173126736
Broccoli.
  maandag 14 augustus 2017 @ 00:15:55 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173126751
quote:
17s.gif Op maandag 14 augustus 2017 00:14 schreef Razztwizzle het volgende:
Broccoli.
Ah!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173126916
Balen van de vloerbedekking Sillie! Hopelijk vinden jullie nog een oplossing! Wat knap dat hij al zindelijk is!

Jagar dat voelen ze inderdaad goed aan! Hoewel dreumes ook panisch werd als ze bij de verloskundige mijn bloeddruk gingen meten, terwijl dat nu niet echt iets is wat ik eng vind. Maar miss vond ze de 'apparatuur' gewoon gek...

Molo wat een leuke foto van een knap meisje!

Tellen doet dreumes hier ook wel, maar dat is inderdaad meer de cijfers opnoemen... 1, 2, 3, 11 :p. 8,9,8.

Wat een leukerd Razz!!! ♡

Fijn van het slapen in zijn bedje LeSage! Hopelijk ook een goede nacht!

FF das inderdaad nog best wel druk ja! Hier vorig jaar 2 broers en 1 zus met aanhang + 1 kindje. De opa's en oma's, mijn nichtje met 2 kinderen & mijn beste vriendin + vriend. Dat vond ik al druk genoeg :p & dan een andere dag nog mijn opa en oma en peettante. Dit jaar wil ik het ook niet veel drukker laten worden, maar dat duurt nog even!
pi_173126917
Een week? Ik moet er niet aan denken. Ben pas 2 keer 1 nachtje zonder haar geweest.
Nee, lekker samen zwemmen, wandelen, schaapjes kijken en als zij slaapt, nemen B en ik een borrel en drinken die op in de jacuzzi met uitzicht over de bergen. Tussendoor even een lekker stuk vlees op de bbq en weer terug in de jacuzzi.
En dan 's ochtends haar blije snoetje weer zien O+

Tas O+
Met de ipad haha
pi_173128757
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 23:33 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Je hebt tellen en je hebt tellen he... Als je er een soort liedje van maakt kan een gemiddelde dreumes dat prima. Daadwerkelijk tellen is wat anders. O kan sinds een week nadat we het bumba cijfers boek hebben alle cijfers herkennen (achterin staan ze door elkaar en dan vragen we hem "waar is de 8, waar is de muts, waar is de 4 etc). Maar hij is dan ook groot Bumba-fan en wil dat boekje de hele dag door lezen. Maar doordat ik daar de dingen hardop in tel, telt hij nu ook maar volgens mij nog zonder besef wat hij doet. Maar hij zat vanmiddag ook de kaarten op de deur een voor een aan te wijzen met dezelfde intonatie die ik gebruik bij het tellen in het boekje. Sowieso absorberen die hersenen momenteel alles, bij dergelijke plaatjesboeken kan hij na drie keer de meeste plaatjes al aanwijzen. Zindelijk kan ik me daarentegen nog totaal niets bij voorstellen hier :')

Fijn dat hij netjes is gaan slapen LeSage!
W. heeft het tellen van het kdv (denk ik, want ik oefende het nooit met 'm). Toen hij een aflevering van nijntje zat te kijken waarin geteld werd deed hij mee en liep dan steeds een cijfer voor (dus riep nijntje een, dan W. twee enz.). Toen dacht ik "huh?" En ben ik het wel meer samen met 'm gaan doen. Inmiddels telt 'ie ook de treden van bijv. de trap als we naar boven klimmen, maar dat heb ik een paar keer voorgedaan. Ik denk dat 'ie vooral de riedel uit zijn hoofd kent (als ik bijv. Ineens "vier!" Roep, roept ie wel "vijf!") maar geen besef van hoeveelheid heeft nog.
pi_173128922
Ik ben nog nooit een nachtje zonder C geweest. Toen mijn ouders in het land waren heb ik het voor één nachtje gevraagd (met S en R mee), maar zij dachten dat ze er nog niet aan toe was :D . Ze waren er zelf niet aan toe, dat moge duidelijk zijn :') . Wat uiteraard prima is he, daar bedoel ik verder niks mee. ;)
pi_173129027
begin september gaat de duutser van zaterdag tot woensdag naar z'n ouders toe, met T. Ik kan niet wachten. Vooral omdat ik nu gewoon heel hard moet werken, en alle afleiding dan weg is. Maar ook omdat ik het heerlijk vind om zo nu en dan eens echt mijn ding te doen....
pi_173129672
Wij zijn vorig jaar zes dagen zonder O naar New York geweest, was heerlijk! Even geen papa en mama zijn maar samen weer wat leuks doen zonder rekening te moeten houden met slaapjes en dreumes entertainment! En hij vond het super leuk bij z'n tante en opa en oma. En met 13 maanden had hij daar ook de perfecte leeftijd voor, hij heeft iig niet laten merken dat hij ons gemist heeft, zelfs bij terugkomst niet. En indirect heeft hij daardoor nu twee zusjes :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173129846
hoezo indirect? Ben je op die reis zwanger geworden?

Ja, met z'n tweeen weg is ook even heerlijk. Het is er hier te druk voor op het moment, helaas. Het zou ons wel goed doen...
pi_173130417
Ik Ben ook nog nooit een nachtje weg geweest van A. Kan het me ook niet voorstellen :')

Hier ook een dreumes die telt. Zowel in het Nederlands als in het Engels. En het halve alfabet kan ze ook opdreunen. Lang leve BabyTV en joepoep (YouTube). Ik betwijfel of ze het echt al begrijpt, maar vind het wel knap dat ze snoepjes op een rij legt en ze telt O+ (wan doe drie foer) :') Oh Ja, kleuren heeft ze ook geleerd en vindt het geweldig als ik alle lampen (Philips Hue-verlichting hier) dan in allerlei kleurtjes aandoe. I.t.t. de meeste peuters vindt zij niet roze, maar paars het allertofst :')

Leuke foto's Razz! O+ klinkt ook als een fijne vakantie. Foto's van Molo heb ik gemist.

Sillie: succes met je kleed ;(
  maandag 14 augustus 2017 @ 11:46:01 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173132014
Ik probeerde net sadistisch beetje Brinta te voeren maar kreeg eerst een kokhalsopvoering te zien en werd daarna genegeerd en weggeduwd O+

Anarchie *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173132084
quote:
10s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:46 schreef Molo het volgende:
Ik probeerde net sadistisch beetje Brinta te voeren maar kreeg eerst een kokhalsopvoering te zien en werd daarna genegeerd en weggeduwd O+

Anarchie *O*
hoe voer je brinta sadistisch? Of is het sadistisch omdat het sowieso jakkiebah vies is?

En hoezo leidt dat tot anarchie?

zoveel vragen.

Zoweinig zin om te werken..
  maandag 14 augustus 2017 @ 11:53:35 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173132191
Enige wat ze echt vies vindt, pap. En ik zat het te eten terwijl ik met vriendin appte, die het ook horrorvoer vindt.
Dus toen demonstreerde ik even dat ze het echt vies vindt en hoe ze daar dan op reageert naar mij toe (ik filmde het :+ ).

Compleet onnodig, maar Larf voor al uw plesier ende vermaack

Jij aan je proefschrift?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173132225
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:53 schreef Molo het volgende:
Enige wat ze echt vies vindt, pap. En ik zat het te eten terwijl ik met vriendin appte, die het ook horrorvoer vindt.
Dus toen demonstreerde ik even dat ze het echt vies vindt en hoe ze daar dan op reageert naar mij toe (ik filmde het :+ ).

Compleet onnodig, maar Larf voor al uw plesier ende vermaack

Jij aan je proefschrift?
ah, zo!

Jups, de laatste loodjes. 2 oktober moet het naar de drukker...Langzaam tijd om een feestje te gaan organiseren!
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:00:33 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173132393
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ah, zo!

Jups, de laatste loodjes. 2 oktober moet het naar de drukker...Langzaam tijd om een feestje te gaan organiseren!
Oh wow! Spannende tijd, maar wel iets geweldigs ook om naar uit te kijken ja _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173132429
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh wow! Spannende tijd, maar wel iets geweldigs ook om naar uit te kijken ja _O_
Ja, dat het straks allemaal voorbij is...Ik kan echt niet wachten.
pi_173132454
Goed, mijn vloerbedekking is nu een groot schuimfeest; alles staat in de ossengaalzeep :o

Tip: plak al je flessen zonnebrand dicht en achter het behang, ofzo.
pi_173132473
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, dat het straks allemaal voorbij is...Ik kan echt niet wachten.
Nog even volhouden! Je bent er bijna! *O*
pi_173133034
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:02 schreef silliegirl het volgende:
Goed, mijn vloerbedekking is nu een groot schuimfeest; alles staat in de ossengaalzeep :o

Tip: plak al je flessen zonnebrand dicht en achter het behang, ofzo.
Kind achter het behang ^O^
En overal houten vloeren ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173133279
Jagar je bent gewoon bijna klaar :o *O*

Ik ben ook nog nooit een nachtje van mini weggeweest (sterker nog, ik ben ook maar weinig een dag van haar weg) en ik heb die behoefte ook niet zo. Ik heb ook niet zoiets van 'yes, eindelijk ontspannen, eindelijk mijn eigen gang gaan!' als ik zonder haar ben. Ik ben volgens mij relaxter als ik bij haar ben O+

Hier ook een teldreumes! zevenacht zijn vaak wel één getal en soms zit er twee keer drie in de reeks, maar a la ;) Tien wordt hier altijd triomfantelijk geroepen: "neee-ke, TIEENNNNN!!!!!" :D Ik verbaas me elke dag opnieuw over wat ze allemaal zegt en begrijpt.
Make your own kind of music.
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:41:51 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173133335
Larf roept hier 'mama'!' op de stukjes waar 'thunder!' wordt gezonden in het intro van Thunderstruck van ACDC _O_ _O_ _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173133421
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:41 schreef Molo het volgende:
Larf roept hier 'mama'!' op de stukjes waar 'thunder!' wordt gezonden in het intro van Thunderstruck van ACDC _O_ _O_ _O_
_O-
Make your own kind of music.
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:48:40 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173133485
Moet zo lachen om dat kindje, lopen durft ze nog niet echt maar dansen met één handje vast wel. Heerlijke genieter is het!

CassElliot, is jouw man weleens weg of beide geen behoefte aan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173133671
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:48 schreef Molo het volgende:
Moet zo lachen om dat kindje, lopen durft ze nog niet echt maar dansen met één handje vast wel. Heerlijke genieter is het!

CassElliot, is jouw man weleens weg of beide geen behoefte aan?
Ahhh O+

Mijn man werkt fulltime, dus die is overdag vaak vrij lang weg (9-19) Hij ziet haar dan vaak alleen 's ochtends een uurtje en verder niet, dus op zijn vrije dagen is hij het liefste bij ons. Hij is eigenlijk ook nooit een nachtje weg. Mini en ik zijn wel eens een paar dagen zonder hem weggeweest, dat was op zich ok, maar hij heeft ons toen wel erg gemist en was heel blij dat we weer terug waren. Nee, wij zijn volgens mij gewoon het meest tevreden en gelukkig als we met z'n allen bij elkaar zijn :@
Make your own kind of music.
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:56:27 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173133730
Is niks :@ aan toch. Als jullie je daar goed bij voelen is het prima
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173134901
Poetsen... Ik ben dus zo iemand die daar 'geen tijd' voor heeft :D M slaapt overdag nauwelijks, en in de avond ook lastig. Ik doe de was met haar erbij (in-uit de trommel, in-uit, in-uit x repeat). Stofzuigen doe ik even snel nadat zij gegeten heeft :P Badkamer&toilet doe ik voornamelijk wanneer man ook thuis is, en de keuken is zijn domein :+

Ik zag je foto's gisteravond Molo, wat een mooie dame O+ En idd, echt geen baby meer! Ik vind jouw verhalen over larf altijd zo leuk :9

Nog gefeliciteerd Crumpette!

Leuke collage van Tas Razz! O+

Wat knap al die pratende kindjes. Kan ik mij nog helemaal niets bij voorstellen. M haar woordenschat is nu TATATATA MAMAMA BABABA MAPA AAAAAAHHHH enzo. Mijn nichtje die 1 jaar ouder is dan M praat ook nog niet, dus denk dat ik mij er daarom ook niets bij kan voorstellen :D

Hier is M tot nu toe 3 keer een nachtje uit logeren geweest bij mijn schoonmoeder. Ging best goed, al werd ik denk ik uit gewoonte nog wel 's nachts wakker :P
pi_173135719
S. heeft al een aantal keer gelogeerd, ik heb daar niet zoveel moeite mee. Sterker nog, 4 dagen op vakantie zonder S. ging me zelfs best goed af. Vooral omdat thuiskomen zoveel leuker nog is O+
Nu is S. ook niet thuis, terwijl ik verlof heb. Raar gevoel, maar wel goed voor me, want het geeft wel wat hoognodige rust.

Larf _O_

Dat kletsen gaat dadelijk ineens heel snel, Miezziej. Zoveel woordjes die in de vakantie zijn bijgeleerd ineens. En ook het combineren zodat er 'zinnetjes' ontstaan. Wel heel prettig, want soms is het onbegrip zo lastig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173141283
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:54 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Ahhh O+

Mijn man werkt fulltime, dus die is overdag vaak vrij lang weg (9-19) Hij ziet haar dan vaak alleen 's ochtends een uurtje en verder niet, dus op zijn vrije dagen is hij het liefste bij ons. Hij is eigenlijk ook nooit een nachtje weg. Mini en ik zijn wel eens een paar dagen zonder hem weggeweest, dat was op zich ok, maar hij heeft ons toen wel erg gemist en was heel blij dat we weer terug waren. Nee, wij zijn volgens mij gewoon het meest tevreden en gelukkig als we met z'n allen bij elkaar zijn :@
Haha hier hetzelfde :) nog nooit nachten, en nog maar 1x een dag (twee uurtjes :') ) zonder een van ons.
Maar ik ga wel eens een dagje weg met een vriendin, of wat uurtjes op stap met m'n moeder. Maar dan is m'n lief altijd gewoon thuis
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173143463
Woei terug van een weekendje weg - kind helemaal gelukkig, de binnenspeeltuin en zwembad waren een groot succes *O* (wanneer niet eigenlijk, altijd goed natuurlijk).

Molo's foto's gemist helaas, die van O+ Tas O+ gelukkig niet (leuk Razz, hij groeit zo hard!), jagar succes met de laatste loodjes en de periode van veel op-en-neer naar België. Hoe is je Frans, of gaan jullie in het Vlaamstalige gedeelte wonen? :P
Sillie als je je dreumes nu al zindelijk hebt kan je 'm dan ook niet leren om niet met zonnebrand te spelen ;( :D (grapje natuurlijk he, gewoon balen. Maar zat er niet al een grote vlek in de vloerbedekking van pakembeet half jaar geleden?).
pi_173143803
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:04 schreef hetzusjevan het volgende:
Sillie als je je dreumes nu al zindelijk hebt kan je 'm dan ook niet leren om niet met zonnebrand te spelen ;( :D (grapje natuurlijk he, gewoon balen. Maar zat er niet al een grote vlek in de vloerbedekking van pakembeet half jaar geleden?).
Er gaat hier zoveel over de vloer dat ik niet meer weet wat er toendertijd overheen ging 8)7 . Maar nee; het stuk (of eigenlijk de kamer) waar nu de zonnenbrand zit was nog relatief vlekvrij :p . En op een klein vlekje na kreeg ik tot op heden ook alles er wel weer uit.

En dat zindelijk zijn heeft 'ie zichzelf geleerd :P dus ik weet niet precies hoe ik dat kan sturen nog, dat leren...
pi_173145513
Molo en Razz: wat een leuke fotos!

Zo leuk om de verschillen tussen kindjes te horen! Die van mij loopt als een malle, maar lijkt niet te beseffen dat je door je knieën kan gaan om te 'springen' terwijl zijn zus dat op die leeftijd allang deed. Hij papegaait bij het leven, maar gebruikt maar een paar woordjes veelvuldig (auto, blauw, zusjes naam, kijken, eten, vliegtuig en kikker). Hij heeft 1 pseudo zin in zijn repertoire: 'ije ooj' (ik ook). Alles natuurlijk in hoofdletters met uitroeptekens als je snapt wat ik bedoel ;). Hij roept tegenwoordig vaak Poe, poe en daarmee hoopt hij op het potje gezet te worden zodat hij die in- en uit elkaar kan zetten O+
pi_173153232
Leuke ontwikkelingen hè, Vosje. Mooi om te zien wat die kleintjes allemaal leren en hoe verschillend ze zijn.

S. is vanmorgen mijn verpleger. Ik ben ziek, dus kom met moeite de ochtend door, meneertje heeft ondertussen al extra veel geknuffeld en lief gespeeld. Na zijn ochtenddutje gaat hij lekker bij oma spelen. Leuker voor hem en voor mij ook wel prettig om wat te slapen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173159884
Springen met twee voeten kan O ook nog niet. Ik dacht dat dat een vaardigheid was die pas veel later kwam.

Plaswijckpark gisteren was leuk! Maar voor wie het nog niet weet, zwemluiers houden geen plas vast. We hadden O vast even zn zwemluier aangedaan omdat we later het water in zouden gaan, maar toen was hij opeens heel moe en is hij even gaan slapen. Werd hij wakker, heel zijn broek nat, het kwam er langs zijn pijpen uitstromen :') Gelukkig had ik schone spullen bij me voor na het zwemmen dus hij kon wel wat droogs aan, maar het was wel even heel sneu voor hem. Duurde ook wel weer even voordat hij weer vrolijk was.

O vond het overigens heel leuk, maar ik vond hem toch nog wat te jong ervoor. Ik denk dat het park vanaf 3 jaar echt leuk wordt zodat hij ook zelfstandig kan klimmen en spelen in het water. Voor nu is het vooral een grotere speeltuin met kinderboerderij, en daarvoor vind ik 12 euro best duur aangezien datzelfde hier in de buurt gratis kan. En ze hebben een parkeerterrein voor maar 20 auto's ofzo.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173160750
Beterschap LeSage!
Ik vind het Plaswijckpark ook zo leuk klinken, maar het lijkt mij ook leuker voor A als ze iets groter is. A is een echte klimgeit en in de speelhel gaat ze het liefst naar het gedeelte voor de kindjes vanaf 4 jaar (ach, dan mag ik lekker meeklauteren en van de glijbanen ^O^ ).

Maar FF: wat stom van die zwemluier! Ik dacht dat ze best wel wat konden absorberen.

A kwam vanochtend naar me toe met de mededeling dat ze moest poepen :') Toen:
Ik: moet je poepen?
A: Ja! WC!
Ik: kom, dan gaan we naar de Wc!
* A rent richting badkamer, maar slaat dan rechtsaf en rent de slaapkamer in. Komt terug met een knuffelbeer.
A: beer ook poepen!
* A zet de beer op het potje en legt de wc-brilverkleiner op de wc en begint enthousiast te bouncen :')

En warempel. Ze heeft voor het eerst op de wc gepoept *) Daarna hebben we samen de drol uitgezwaaid en doorgetrokken. Toen heeft ze de billen van de beer nog schoongepoetst met wc papier (en ik die van haar) en ging ze met haar beer op de bank zitten O+

Echt. Je maakt wat mee met zo'n dreumes
pi_173162236
Ik vind Plaswijck echt al kunnen hoor! En 't is zo goedkoop, kinderen onder de twee gratis, dus nog even snel gebruik van maken joh! Wij waren er zondag, echt te weinig tijd gehad eigenlijk (van 12 tot 19 geweest notabene! :D )
https://www.instagram.com(...)gW7TLRkncpfaLQ_5C00/

O+ met papa skelteren
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173169936
Pinquit wat een trots koppie, klinkt als een fijne (lange!) dag O+

Aerenia wauw poep uitzwaaien op de wc, wat knap zeg! Hoeveel maand is ze nu?

FF ach wat sneu voor O, het zijn idd echt alleen poep-netjes die zwemluiers. Volgens mij houden ze dunne poep ook niet echt goed tegen.

LeSage, beterschap! Zo lief dat ze daar al rekening mee kunnen houden hè.

Vosje, wat al een hoop woordjes! Of beter gezegd WOORDJES! :D Kleinste probeert de naam van z'n broer nu te zeggen, zo lief. En ze vinden ook dat ze allebei "broer" zijn (wat ook klopt natuurlijk!) Ik zeg nogal vaak "geef maar aan broer/wacht op broer/lief zijn voor broer/broer niet slaan", zal ze wat meer bij hun naam gaan noemen.

Miezziej, toen ik in dit topic kwam vond ik t ook zo'n ver van m'n bed show (lopen, praten, zindelijkheid), maar ineens komen er een paar sprongetjes en je hebt zo een échte dreumes rondhobbelen!

Wat een leuke Tas collage zag ik nog.

Molo, ik mis altijd je foto's helaas. ;(

Ik vind het zo wonderlijk om te zien hoeveel ze al begrijpen. Als ik zeg "waar is de sok?" gaan ze beide net zo lang zoeken tot ze m vinden (handig!).

Grootste kopieert echt álles wat ik doe, vanavond op muggenjacht in de slaapkamer en dan helpt ie door met z'n handen te wapperen en met een knuffelkonijn tegen de muur te slaan. O+
pi_173170297
Wat knap aerenia dat ze de aandrang voelde, maar ook nog even uit kon stellen toen ze de teddybeer haalde.

Madivi wat klinkt dat schattig zeg.

Als ik Emmy vraag wat een konijntje doet dan beweegt ze heel schattig haar neusje en snuift erbij.
Ze vindt het ook heel grappig om mijn handen te bewegen zodat ze een klappend geluid maken.
Ze snapt ook al veel. Als ik zeg waar is de bal dan haalt ze (soms, als ze daar zin in heeft) de bal.

Mijn zus paste vandaag op en had haar een tijdje niet gezien en ik kreeg een appje: wat een topkind! Ze zit heerlijk te spelen en ik kan mijn koffie heet opdrinken.
pi_173171392
Nou Arja, dat is nog eens een fijn compliment van je zus! ;)

Ik moet wel toegeven dat A bijna 10min op de wc zat alvorens ze daadwerkelijk poepte. Dat uitstellen doet ze met luier aan ook.

Madivi: over een dikke week is ze 22 maanden.

En wat schattig dat je jongens mee op vliegenjacht gaan O+

Misschien nemen A en ik in september bij erg mooi weer wel eens een kijkje in het Plaswijckpark. Vind dat zwembad er zo tof uitzien (en die skelters! ;))
pi_173176003
Arja, ook al zoveel interactie, leuk he? Topkind

Aerenia, zijn ook genoeg volwassenen die hun tijd ervoor nemen toch? Blijft knap! :%

Ik was nog vergeten een update te geven over De Trip. Gisteren aangeven dat het niet ging lukken op korte termijn en we gaan binnenkort ergens halverwege afspreken. Last van mijn schouders af voor nu!
pi_173176775
wat goed madivi, dat klinkt als een fijne oplossing.

En wat leuk om te horen is dat niet, Arja?

T kan de laatste tijd erg slecht alleen spelen. En hij heeft ook hele sterke meningen. De duutser mag met hem met duplo spelen. Ik niet. Als we allebei thuis zijn en ik ga op de grond zitten om met duplo te spelen dan verwijst hij me terug naar de bank of naar de keuken :') .
pi_173177232
Goed van je, Madivi! Gewoon je grenzen aangeven :)

T weet hoe je moet delegeren 8-) en moeders spelen niet met duplo, dat is voor mannen :{w
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173177479
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:51 schreef LeSage het volgende:
Goed van je, Madivi! Gewoon je grenzen aangeven :)

T weet hoe je moet delegeren 8-) en moeders spelen niet met duplo, dat is voor mannen :{w
ja, moeders staan in de keuken. Serieus, als hij honger heeft zegt hij mama, en wijst naar de keuken. Dat gaat goed met dat genderneutraal opvoeden....

Heeft iemand hier de duplo treinbaan? We zijn aan het overwegen die T voor z'n 2e verjaardag te geven. Is het leuk?
pi_173177838
Goede oplossing madivi.

Jagar jij kunt gewoon het lekkerst koken
pi_173178378
Ik baal :{

weg

[ Bericht 22% gewijzigd door groofskendezoveelste op 16-08-2017 22:08:28 ]
pi_173178938
Jemig groofs dat is klote :(
pi_173179325
shit zeg groof..sterkte met nog een keertje prikken...
pi_173179371
Dat klinkt behoorlijk slordig, Groofs. Nu weer opnieuw 3 maanden?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173180185
weg

[ Bericht 99% gewijzigd door groofskendezoveelste op 16-08-2017 22:08:52 ]
pi_173183997
Oi Oi wat slecht van die 3mnd. En natuurlijk superbalen dat 't misschien over moet :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173187054
Wat slordig Groofs. Maar fijn dat de urine wel goed was!

Madivi, goed dat je het door hebt gegeven!

Wat knap van A Aerenia! En dat zwembad zag er idd heel tof uit, maar was nu afgeladen met veel grotere kinderen. Buiten de vakantie is dat waarschijnlijk wel goed te doen!

Wij horen officieel niet meer in dit topic! Mijn grote man is vandaag een peuter geworden! Dat weet hij nog niet want voor zover hij weet is hij zaterdag pas jarig, al snapt hij ook dat nog niet denk ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173188213
Gefeliciteerd, FF! Echt een kereltje al met zijn mooie blond krullen!

Niks geen fokwet hier trouwens, gisteravond kort wat moppers, maar zonder mij in slaap gevallen en tot vanmorgen half 8 in eigen bed geslapen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173190237
Feli FF! Mooie krullen inderdaad

Lesage wat heerlijk dat hij goed slaapt.
pi_173190819
Van harte gefeliciteerd FF! Mooi mannetje :)!!!

LeSage wat heerlijk van de goede nacht. Dat kon je ook wel gebruiken toch? Ben je weer een beetje beter?

Madivi fijn! Goed dat je een mooie oplossing hebt gevonden!

Arja wat een lief compliment van je zus & fijn dat Emmy zo lief kan spelen!

Hier is dreumes de laatste tijd erg moe. Lange middagdutjes & aan het eind van de middag toch erg baldadig door de vermoeidheid. Ze beet me in mijn schouder vanmiddag : (. Niet hard, maar ik hoop maar dat het ook door de moeheid kwam en dat ze dat niet vaker gaat doen...

Verder is ze superlief en praat ze heel veel na. Ik geniet echt van deze fase! Zo leuk! ♡
pi_173192464
Ah FF, wat een dot heb je daar met zo'n guitig koppie en die blonde krulletjes! Felies met je verse peuter *O*
Je dametje gaat vast de lengte in als ze zoveel slaapt Vieve :)
LeSage, wat heerlijk zo'n slapertje he?
Madivi: wat fijn dat een middenweg ook kan.
Wat leuk dat meisje zo lief had gespeeld bij je zus Arja.
Mijn dreumes was gister echt sneu bij het wegbrengen naar het kdv. Zus ging niet mee (want blafhoest en koorts ;() dus hij bleef in de auto haar naam roepen en ik heb hem van me af moeten pellen toen ik wilde weggaan. Gelukkig was het verdriet van korte duur en heeft hij lekker gespeeld de rest van de dag :)
pi_173193334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, moeders staan in de keuken. Serieus, als hij honger heeft zegt hij mama, en wijst naar de keuken. Dat gaat goed met dat genderneutraal opvoeden....

Heeft iemand hier de duplo treinbaan? We zijn aan het overwegen die T voor z'n 2e verjaardag te geven. Is het leuk?
Duplo treinbaan: check! Met elektrische trein en extra baandelen. Dikke hit hier! Ik wissel het af met de houten treinbaan van Ikea die hij ook heeft (heel fijn, zoveel grootouders) en ondanks dat het allebei treinbanen zijn, speelt Twix met de ene baan wezenlijk anders dan met de andere.
pi_173194288
FF, gefeliciteerd met O *G*

Groofs, wat stom!

Jompels voor S van LeSage, zal jou ook goed doen, een doorslaap S. Hoe voel jij je?

Madivi, fijn dat het zo kan.

Vosje, rottig is dat dan hè. Fijn dat hij toch fijn gespeeld heeft.

Twix is ziekig. Na een week van zure tandenluiers en veel kwijlen is hij nu ook verkouden en stikbenauwd met koorts. En ik kan alles prima dealen, alleen dat benauwde vind ik te naar. Mijn arme jongetje happend naar adem en in paniek als dat voor zijn gevoel niet lukt. Hij moet er zo hard voor werken. Als het vannacht/morgenochtend niet beter is, gaan we voor de checkup richting ziekenhuis. Ergens fijn dat we die rechtstreekse ingang hebben, maar wel jammer dat het misschien weer nodig is om er gebruik van te maken. Maar goed, hij ligt nu wel vrij rustig te slapen dus hopelijk knapt hij wat op.
pi_173194753
Ach arme Twix ;( hij blijft dus toch last houden van zijn luchtwegen? Hoewel het geloof ik ook wel heerst.

Vosje, echte broer-zus-liefde! Wel sneu, maar vaak vergeten ze het verdriet ook weer snel hè?

Vieve, moe ook misschien van de verandering in het leven na de komst van haar zusje? Pittig is dat, zeker omdat vermoeidheid meestal ook wel wat doet met het humeur...

Ik ben aan het opknappen, maar blijf veel misselijk en slapjes. Herstel gaat zo hoogzwanger een stuk minder lekker en ik heb zoveel maagzuur.
Vannacht wel een echt goede nacht gehad doordat S. doorsliep. En ook vanavond zonder moppers naar bed gegaan. Zoveel leuker voor iedereen, een tevreden kindje dat gewoon lekker gaat slapen O+ -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173194985
Ah vosjes wat sneu en schattig tegelijk

Beterschap voor twix. Lijkt me heel naar om je kind zo benauwd te zien

Lesage oef maagzuur. Wat een ellende vond ik dat. Helpen rennies? Bij mij toen steeds maar 10 minuten. En mijn kussen verhogen
pi_173195020
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:37 schreef LeSage het volgende:
Ach arme Twix ;( hij blijft dus toch last houden van zijn luchtwegen? Hoewel het geloof ik ook wel heerst.

Vosje, echte broer-zus-liefde! Wel sneu, maar vaak vergeten ze het verdriet ook weer snel hè?

Vieve, moe ook misschien van de verandering in het leven na de komst van haar zusje? Pittig is dat, zeker omdat vermoeidheid meestal ook wel wat doet met het humeur...

Ik ben aan het opknappen, maar blijf veel misselijk en slapjes. Herstel gaat zo hoogzwanger een stuk minder lekker en ik heb zoveel maagzuur.
Vannacht wel een echt goede nacht gehad doordat S. doorsliep. En ook vanavond zonder moppers naar bed gegaan. Zoveel leuker voor iedereen, een tevreden kindje dat gewoon lekker gaat slapen O+ -O-
Jep, dat blijft wel een dingetje ja. Maar gelukkig zijn we de tijd dat hij met iedere verkoudheid in het ziekenhuis belandde wel voorbij.

Hopelijk vannacht weer een goede nacht voor jullie zodat je weer wat verder kunt aansterken. :*
pi_173195737
Fijn dat het niet meer zo vaak is als eerst, Malteser. Wel prettig dat je snel terecht kan in het ziekenhuis als je het niet helemaal vertrouwd. Gaan jullie trouwens naar het ziekenhuis in jullie dorp? Ik ga daar weer bevallen, fijn ziekenhuis!

Rennies werken maar heel even inderdaad. Die neem ik vooral ook net voor het slapen, zodat ik in slaap kan vallen. En hoger liggen ja. Ons nieuwe (elektrisch verstelbare) bed heeft helaas vertraging }:| was nu zeker welkom geweest. Als het goed is wel in de kraamweek hier O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173196309
Beterschap voor Twix Malteser! Hopelijk is de benauwdheid snel over!
pi_173197571
Vandaag (vriendhad zijn thuisdag) wilde dreumes telkens met zijn zieke zus knuffelen. Die broer-zus liefde is echt zo heerlijk om mee te mogen maken O+
Succes met het maagzuur LeSage, dat is zo irritant. Ik kwam van de week nog een aangebroken megapak van mijn zwangerschap tegen en heb die met groot genoegen weggegooid
Hopelijk doet Twix hetzelfde als mijn peuter gister: uiteindelijk fijn slapen (inclusief gat in de dag) en de volgende dag al een stuk minder benauwd!
pi_173200396
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:07 schreef LeSage het volgende:
Fijn dat het niet meer zo vaak is als eerst, Malteser. Wel prettig dat je snel terecht kan in het ziekenhuis als je het niet helemaal vertrouwd. Gaan jullie trouwens naar het ziekenhuis in jullie dorp? Ik ga daar weer bevallen, fijn ziekenhuis!

Rennies werken maar heel even inderdaad. Die neem ik vooral ook net voor het slapen, zodat ik in slaap kan vallen. En hoger liggen ja. Ons nieuwe (elektrisch verstelbare) bed heeft helaas vertraging }:| was nu zeker welkom geweest. Als het goed is wel in de kraamweek hier O+
Ja, dat ziekenhuis inderdaad. Ben er ook bevallen. En de kinderafdeling is super daar.

Balen van het bed!
pi_173200476
FF! :o O nu alweer 2, wat vliegt de tijd! Gefeliciteerd nog met O en een heel fijn feestje gewenst! *O*

Groofs wat super slordig, daar zou ik ook echt pissig om zijn.

Malteser wat naar, hopelijk is het zkh niet nodig en haal je hem deze ochtend al wat beter uit bed. Maar het is fijn dat je de optie hebt, just in case..

Aerenia wat knap van A! Semi-poepboks trouwens, E had op die dag twee keer zelf op het potje gepoept :7. Hoe trots je dan kan zijn he? Haha.

Arja fijn dat het zo goed ging bij je zus :).

LeSage lijkt me pittig idd zo hoogzwanger, hopelijl wordt de misselijkheid minder als je baby wat lager gaat liggen (of ligt de baby al laag?).
  donderdag 17 augustus 2017 @ 09:07:00 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173201466
Gefeliciteerd FF! Wat een mooie grote knul die Owen!

Hier steeds duidelijker dat ik echt een extra wijf in huis heb.
We zitten nu gebakken eitjes te eten.
En álles moet op haar vorkje gelegd worden en dan pas eet ze het of direct van het vorkje, of ze plukt het er met haar hand vanaf _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173202692
De baby ligt al laag. Dus die pret gaat niet op ;)

Ik vind de dagen met dreumes nu wel pittig merk ik. Zeker omdat hij haarscherp aanvoelt dat het bij mij niet meer zo soepel gaat en hij me zoveel uitdaagt. Veel meer dan bij papa of de oma's.
Maar als ie dan net in de kinderwagen liedjes aan het zingen is smelt ik toch weer O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173202700
Hoe gaat het nu met Twix? Goede nacht gehad?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173203307
Ah dat is inderdaad sneu Vosje. Gelukkig heeft hij daarna nog wel fijn kunnen spelen! Ik heb daar nog niet over nagedacht, wegbrengen van twee kinderen en dat één misschien soms niet mee kan. Lijkt me dan inderdaad niet leuk / gek voor de ander.

Wat sneu dat Twix ziek is Malteser. Hopelijk voelt hij zich vandaag weer wat beter!

Ik denk dat ik dan ook wel weet over welk ziekenhuis het gaat, als ik naar de woonplaats van LeSage kijk (facebook). Daar hoor je altijd over dat het inderdaad een ziekenhuis is met een super goede kinderafdeling. Er is vanuit ons zkh ook nog overleg geweest met dat zkh toen baby er misschien naar toe zou moeten ivm erg slechte start.

Hoe gaat het bij jullie Zusjevan!? Knap van op het potje :)!

Die trots is wel herkenbaar. Hier gaat L nog niet op het potje, maar ik heb dat wel bij elk nieuw woord / zinnetje dat ze zegt . Dat je dan denkt van: omg, wauw, hoor je wat mijn kind zegt en hoor dan hoe schattig ze het uitspreekt!!! :@ :@ :@ . Eigenlijk echt wel een beetje beschamend vind ik dat. Want je weet natuurlijk dat een ander dat niet zo zal ervaren omdat het niet zijn/haar kind is. Daarom laat ik het meestal ook maar bij deze gedachten :+ en spreek ik het niet uit. Behalve dan een overenthousiaste goedzo, als L iets goed doet/zegt.

Hahaha Molo, je schrijft altijd zo grappig. Een extra wijf :D . Leuk om te zien dat het zo precies moet gaan, zoals ze wil.

LeSage, heel herkenbaar! Die dagen zijn gewoon zwaar! Vooral als je ook nog wat laatste loodjes klachten hebt. Hoeveel weken ben je nu? 36? Nog een paar weekjes :* .
pi_173204732
Zaterdag 36 weken. Gaat echt heeeeel hard nu!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173204987
Lesage je kan bij de thuiszorgwinkel een kussen halen waardoor je wat rechter op in bed ligt. Misschien een idee ter overbrugging tot je nieuwe bed er is? Maagzuur sucks :r
Liedjes zingende S is dan weer wel *;

Duplo trein is een dikke aanrader. Super leuk en die blijft ook heel lang leuk. Ons buurjongetje van 6 speelt er ook nog veel mee
Stijn kreeg het racecircuit van de toettoet auto's voor zijn verjaardag, Die is ook echt super leuk
pi_173214889
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:09 schreef LeSage het volgende:
Hoe gaat het nu met Twix? Goede nacht gehad?
Lief dat je het vraagt. De nacht was opvallend goed, hij sliep probleemloos tot 5.15 uur en werd toen wakker van het hoesten. Bij/op mij nog verder gedoezeld tot de wekker ging.
Hij is wat minder benauwd dan gisteren dus vandaag fijn thuis geweest. Hopelijk zijn we over het hoogtepunt heen.
pi_173216497
Jagar, wij hebben de elektrische Duplo trein ook, maar O vindt het elektrische maar niks. De duwtrein zou nu nog beter zijn geweest (is dezelfde rails en wagons, dus kan gewoon gecombineerd worden). Die is ook veel goedkoper, dus misschien ook een optie? Kun je later evt nog naar de elektrische overstappen (voor kerst oid).

LeSage, O had hier hetzelfde. Die had ook door dat er iets te gebeuren stond waardoor hij zich anders gedroeg. Kwam na de bevalling redelijk snel weer goed.

Fijn dat het beter gaat met Twix Malteser!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173220045
Hoi, en eigenlijk ook dag :W F en ik zijn een beetje afwezig geweest de laatste maanden, omdat ie zich eigenlijk al een peuter vindt. Morgen is ie echt jarig, en nemen we dus officieel afscheid! Tot ziens in het peutertopic!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:47:47 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173220209
Alvast gefeliciteerd! Mooie dag morgen! :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173220504
Gefeliciteerd MM! *O*

Gelukkig gaat het beter met Twix!

Zusje: boks! heb je ook foto's gemaakt? Ik heb 3 foto's van een drol in de wc en heb die naar een aantal mensen geappt. Zo trots was ik! (What was I thinking? :'))
pi_173221454
_O- leuk om zn poep foto te mogen ontvangen. Hoe trots kan je zijn hè haha. Mooi O+

Fijn dat het beter gaat met twix. Lijkt me heel naar om je kindje zo benauwd te zien :*

MM gefeliciteerd met je peuter

Ik ben echt helemaal vergeten van peuter wanneer je de flessen verder af gaat bouwen. We zitten nu op:
Ochtend 120/4+schepje pap
Middag 120/4
Avond 150/5+schepje rijstebloem
Daarnaast eet hij gewoon met ons mee. Maar wanneer bouw je af en hoe dan? Gewone melk lusten hij (nog) niet
pi_173222009
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:04 schreef FlyingFish het volgende:
Jagar, wij hebben de elektrische Duplo trein ook, maar O vindt het elektrische maar niks. De duwtrein zou nu nog beter zijn geweest (is dezelfde rails en wagons, dus kan gewoon gecombineerd worden). Die is ook veel goedkoper, dus misschien ook een optie? Kun je later evt nog naar de elektrische overstappen (voor kerst oid).

LeSage, O had hier hetzelfde. Die had ook door dat er iets te gebeuren stond waardoor hij zich anders gedroeg. Kwam na de bevalling redelijk snel weer goed.

Fijn dat het beter gaat met Twix Malteser!
Is dit de elektrische variant trein? https://www.bol.com/nl/p/(...)Ii4PD_BwE#modal_open ?

Rijdt die trein dan ook echt zelf over de rails of maakt 'ie enkel geluid? 8)7
W. is ook weg van treinen op het moment, dus ik overweeg ook een trein voor zijn verjaardag..
pi_173222703
Die trein rijdt idd vanzelf als je op het knopje bovenop drukt. Het maakt zelfs een leuk tank geluidje als je de tankslang op het zwarte knopje drukt :D
Wij hebben een set voor de 2e verjaardag van peuter gekocht en later nog een set via mp.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173227331
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:25 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Is dit de elektrische variant trein? https://www.bol.com/nl/p/(...)Ii4PD_BwE#modal_open ?

Rijdt die trein dan ook echt zelf over de rails of maakt 'ie enkel geluid? 8)7
W. is ook weg van treinen op het moment, dus ik overweeg ook een trein voor zijn verjaardag..
Hij rijdt zelf over de rails en na het indrukken van de knop hoor je het geluid van een trein. "Hu Hu" zoals Twix dat nadoet. En inderdaad het tankgeluid zoals Ikke al zegt.
pi_173227854
Mousemicky gefeliciteerd! Leuke foto, het is een lief boefje volgens mij, of niet? O+

Aerenia _O- Wat knap trouwens, die zindelijkheidsacties hier! Hier speelt dat totaal nog niet, een keer toevallig een plasje op het potje voor het bad. Oudste was ook niet snel dus mij zou het vooral verrassen als Flip er opeens mee zou komen.

De Duplo trein klinkt heel leuk zeg! Zou hier ook goed in de smaak vallen denk ik, ik ga die onthouden voor Flips verjaardag! Ben totaal inspiratieloos, we hebben al zoveel.
Dus ik zat meer in de 'belevenissenhoek' te denken, maar het aanbod is niet zo heel groot hier. Muziek op schoot hebben we al gedaan, zwemmen lukt praktisch niet en vind ik zelf niet leuk :P en een museumkaart hebben we al. Blijft het dierentuinabbo over, maar ik wil ook weer niet elk weekend weg zijn naar een museum of dierentuin 'want we moeten die kaart toch gebruiken'. FWP, ik heb ze hoor :D.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:10:32 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173228125
Wij hebben een potje staan hier (was laatst toch in de IKEA, dus maar alvast meegenomen).
Larf is er al paar keer ingeklommen maar komt er als ze er goed ingezakt is niet zelf uit, dus brúllen dan _O-

Dit weekend maar eens op beetje muziek van Sean Paul ofzo het gaan zitten en staan eruit oefenen zodat ze het leuk gaat vinden en niet eng strakjes.
Helpt meestal wel, hoe fouter de muziek, hoe beter

En ik zit om werk nu maar heb zin om met haar door de kamer heen te dansen en te knuffelen en zulks
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173234497
Sommige dagen O+
Vanmorgen gezellig getekend en gespeeld. Toen een heerlijke dut van 2,5 uur. Samen lunchen, nog meer spelen. Tomaatjes snoepen met brandweerman Sam op de achtergrond. En hij moet zoveel lachen vandaag, alles wat ik doe is grappig of leuk :D
Klein puntje van verbetering: geen schone romper 5 minuten voor de tomaatjes..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173236122
Altijd op wit die vlekken, verwonderlijk genoeg :')
Mooi plaatje LeSage!
pi_173238155
Wat een leuk ventje lesage!
pi_173239524
Vandaag (bijna 14 maanden) bij het cb geweest en ze is gemiddeld qua lengte en gewicht. Bij het eerste prikje gaf ze geen kik. Bij de tweede even huilen, maar snel getroost.
En ze kroop zo lekker blij rond en overal om lachen. Heerlijk. Trots.
pi_173241594
MM, gefeliciteerd!

LeSage, wat een mooi ventje heb je toch.

Arja, wat fijn!

Hier vandaag de CB oproep binnengekregen voor de 2-jaars afspraak. Ik ben even hevig in de negeerstand gegaan. Niet vanwege het CB, want we hebben een fijn CB met aardige medewerkers. Maar 2 jaar. Mijn kind is heul nog geen 2 jaar. Nog langes niet. Heus niet.
pi_173241862
Hihi Arja, ik vind het CB daarom ook altijd leuk. Even showen hoe leuk en knap ons kind is O+

Bah Malteser, confronterend :o ;) mijn moeder deed vandaag ook zoiets. Allemaal van die vragen: vind je het nou ook zo snel gaan? Het is echt een kindje nu hè?
}:| niet doen. Het is mijn baby. En ik ben al labiel nu.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173242708
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:50 schreef LeSage het volgende:
Hihi Arja, ik vind het CB daarom ook altijd leuk. Even showen hoe leuk en knap ons kind is O+

Bah Malteser, confronterend :o ;) mijn moeder deed vandaag ook zoiets. Allemaal van die vragen: vind je het nou ook zo snel gaan? Het is echt een kindje nu hè?
}:| niet doen. Het is mijn baby. En ik ben al labiel nu.
Echt wel. Gelukkig doet Twix zijn uiterste best om klein te blijven 8)7 . Zijn ontwikkeling gaat gelukkig wel hartstikke prima dus heb het helemaal losgelaten.

En dat kletsen hè, dat is zo heerlijk. We fietsten van de week door de straat en er lag een dode vogel. "Oh nee mama, vogo kapot!"
pi_173251845
Twix :D. Héérlijk dat praten, vooral als ze hun logica gaan toepassen O+.

En tevens goede feedback ook, over hoe je zelf communiceert enzo :P.
pi_173252520
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:24 schreef Malteser het volgende:

[..]

Echt wel. Gelukkig doet Twix zijn uiterste best om klein te blijven 8)7 . Zijn ontwikkeling gaat gelukkig wel hartstikke prima dus heb het helemaal losgelaten.

En dat kletsen hè, dat is zo heerlijk. We fietsten van de week door de straat en er lag een dode vogel. "Oh nee mama, vogo kapot!"
Hehe, leuk! Mr T had laatst ook zo'n mooie. Iemand duwde een rolstoel met een vrouw erin. Hij wees ernaar en riep:

"Woooaah! Gloooooooote buggy!"
pi_173255092
Hahaha Twix en Mr.T! :D

Mooi plaatje LeSage! En inderdaad wonderbaarlijk dat dreumesjes bij witte kleertjes de grootste vlekken maken :')

Voor de meisjesmama's: de C&A heeft vanaf maat 92 best leuk spul! Heb me net een soort van arm geshopt. Zoveel leuke dingen in het donkerblauw met vogeltjesprint O+
Als je goed kijkt valt het wel mee qua stomme teksten ^O^
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:42:42 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173263632
Ik snap geen hol (hihaho) van broekmaten.
Sommige broekjes past ze 68 nog, maar de donderdag op de groei gekochte 80 past ook meer dan prima.
Raarrrrrr

Overigens is het spelletje 'commando pingelen' e.d. hier momenteel dikke hit.
Gouden tip als je nog wilt natafelen en een dreumes al uitgegeten is :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173263778
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:42 schreef Molo het volgende:
Ik snap geen hol (hihaho) van broekmaten.
Sommige broekjes past ze 68 nog, maar de donderdag op de groei gekochte 80 past ook meer dan prima.
Raarrrrrr

Overigens is het spelletje 'commando pingelen' e.d. hier momenteel dikke hit.
Gouden tip als je nog wilt natafelen en een dreumes al uitgegeten is :D
Bij Emmy is 80 echt nog te groot, maar 74 te klein. Kan wel kloppen ook want ze is 77,7 cm.
Het lastige van die te lange broeken is dat, hoewel ik de pijpen omsla, ze toch om haar voetjes gaan zitten en ze dus snel uitglijdt als ze staat.
Ze heeft volgens mij ook niet echt lange benen trouwens.

Emmy wordt steeds knuffeliger. Geregeld als ze aan het spelen is, komt ze even naar me toe en kruipt tegen me aan of komt op schoot O+
Het zijn zeer vluchtige momenten, maar ik smelt.

Ze zegt nog steeds geen papa (behalve een paar maanden geleden een paar keer). En hoeveel ik het ook oefen, ze zegt dan steevast mama. En ze zegt het zo schattig. Ik vind het het allermooiste woord van de wereld.
pi_173266601
Al dat gebabbel O+

En herkenbaar Arja! "Mama!" Is ook een geweldig woord.
Ik haalde W. van de week op de 't kdv (normaal doet man dat, maar die had een werkcrisis). Ik was later dan man normaal aankomt. De kindjes die nog niet opgehaald waren stonden al te wachten. Dus W. ziet mij, begint helemaal te huppelen en roept, al stralend: "mij mama! Mij mama! Mij mama!". Ik ben daar ter plekke gewoon gesmolten O+ .
pi_173268742
Ah zo lief sillie, om die ene speciale voor je kind te mogen zijn
pi_173277618
Aw 'mij mama' O+
Iemand nog een tip mbt lange haartjes achter bij een jongetje? Meneertje heeft eindelijk wat haar, maar nu ziet het er vanachter wat sullig uit. Om nu meteen naar de kapper te gaan is ook weer zowat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vosje6 op 20-08-2017 13:55:54 ]
pi_173280505
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 13:48 schreef Vosje6 het volgende:
Aw 'mij mama' O+
Iemand nog een tip mbt lange haartjes achter bij een jongetje? Meneertje heeft eindelijk wat haar, maar nu ziet het er vanachter wat sullig uit. Om nu meteen naar de kapper te gaan is ook weer zowat.
Kappersschaar bij de kruitvat halen en zelf knippen. :P Er staan op YouTube veel handige tips hoe je een jongetje het beste kan knippen.
  maandag 21 augustus 2017 @ 04:03:22 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173293618
Al ruim twee uur een keihard krijsend kind hier die vooral wil dansen en springen. Ja, leuk... Het is verdomme nacht, pffff
En dit is de vierde nacht op rij dat ze dit flikt, arggg :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173293882
Argh Molo. Succes vandaag!

Leuke jongen LeSage! En wat heerlijk he, zo'n dagen! Dagen vol liefde. Ik had er donderdag ook zo eentje en gisteren eigenlijk ook.

Pratende dreumessen! Grappig en lief.
Hier begint de nee-fase nu al. Van een NEE! tot een neeeeeeeheeeeeeeee en alles er tussenin.

Neem hem mee naar je eigen kapper als je zelf gaat Vosje. Hier knippen ze dan met liefde het matje er van af en de oortjes wat vrij.
Willem is zaterdag wel bij de kapper geweest voor een nieuw model. Ook wel een dingetje, want ik ben net blij dat ie uberhaupt haar heeft. Het staat hem wel, maar ik vind hem nu een 13 in een dozijn koppie hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door Adrian4 op 21-08-2017 07:02:51 ]
pi_173293889
Plaatje bij praatje

pi_173293971
Larf }:| dat is toch ook niet leuk voor je moeder. c_/ dan maar?

Hier juist andersom en hield ik S. wakker. En volgens mij heeft hij mijn hoest nu ook ;(

Wat een super leuk mannetje Adrian O+ En hij is al zo groot :o hoe vindt hij het om grote broer te zijn?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173293983
Wat een knappe vent Adrian! En LeSage ook al! (jouw foto heb ik eerder helemaal overheen gescrolld denk ik, sorrie).

Succes molo, veel c_/ dan maar..

E is tegenwoordig om 6 uur al wakker ofzo terwijl vriend pas om 6.30 opstaat en ik ergens tussen 6.45-7.00 pas eruit hoef. Nu legt vriend E tussen ons in bed, in de hoop dat ze nog even gaat slapen. Echter meestal begint ze uit volle borst liedjes te zingen.

Zodra mijn vriend opstaat begint ze mij te duwen: "mama uit! MAMA UIT! Uit bedje! Mama oppestaahn! Uit! Mama uit bedje!". Ik ben niet kapot van deze rise-and-shine functie :'). In het weekend doet ze het nl ook en mijn vriend mag altijd blijven liggen :(. Ik verdenk hem ervan haar dit geleerd te hebben maar hij ontkent :P.
pi_173294745
Wat een heerlijk mannetje Adrian! O+

Hahaha zusje! Zouden E en A dit onderling afgesproken hebben? A doet precies hetzelfde! Gisteren was het 7.45 en ik zei: "Nee, mamma blijft nog even liggen! Het is vroeg en het is zondag!"
Waarop A uit mijn bed kroop en naast mijn hoofd ging staan. Ze trok een moeilijk koppie en zei: "A. poepen! Weesee!". Dus ik als een speer eruit, want zindelijksheidpoging! A rende schaterend voor me uit naar de badkamer waar ze bij de WC bleef staan lachen en zei: "Niet poepen! :D"

Heb haar er wel op gezet, maar ze bleef herhalen dat ze niet hoefde te poepen }:|
_O-
pi_173294882
Wat een knappe mannetjes LeSage en Adrian!

Molo dat is niet zo'n succes! Sterkte vandaag! Maar een extra kopje koffie...

Jammer dat ze dat niet bij papa doet zusjevan! Hier meestal ook eerder bij mij : (

Aerenia wat slim van haar :p. Alleen jammer dat je niet wat langer kan uitrusten op zondag!

Hier ook Moe! Dit weekend vrienden op bezoek gehad die rond kwart voor 2 naar huis gingen. De volgende dag toch gewoon rond 5u wakker (baby fles) en daarna dreumes. Nog wel wat te weten rekken met wat afleveringen nijntje :p. Maar ik ben nu supermoe. Vannacht denk ik ook maar 5u geslapen dus dat helpt zeker niet.

Vanavond maar proberen wat bij te slapen...
pi_173306211
Mooi ventje met een mooi kapsel adrian.

OMG wat heb ik gedaan?
Mijn dreumes zegt de hele dag Bumba |:(
pi_173306409
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:14 schreef Arja het volgende:
Mooi ventje met een mooi kapsel adrian.

OMG wat heb ik gedaan?
Mijn dreumes zegt de hele dag Bumba |:(
Die van mij hoorde mij "aauw! G*dver*' vloeken toen ik keihard mn teen stootte vanochtend vroeg. Nu loopt 'ie al de hele dag "goffer! Goffer!" :')

Overigens heeft de spraakfunctie een mega upgrade gehad hier ofzo, want inmiddels komen er dingen als: "Mama! Machine (de wasmachine) klaar! "
"Mama! Bal weg! Pakke!" "Mama, slapuh, donki (donker) make?"
pi_173310088
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:14 schreef Arja het volgende:
Mooi ventje met een mooi kapsel adrian.

OMG wat heb ik gedaan?
Mijn dreumes zegt de hele dag Bumba |:(
Wees blij dat het alleen overdag is... Wij gingen gisteren rond 23:30 uur naar bed en iets later hoorde we uit O's slaapkamer hele (onbegrijpelijke) verhalen met in bijna elke zin wel Boeba. Heeft hij bijna een uur volgehouden. Wel super schattig om naar te luisteren overigens (en de tweeling was toch ook nog wakker). En het is hier overdag ook continu Boeba. naast mama en papa het enige woord van twee lettergrepen dat hij zegt :')

En mocht je de interesse een beetje willen voeden, er zijn erg leuke stevige (flapjes)boekjes van Bumba. Erg duidelijk getekend en vaak met meerdere dingen te zien die aangewezen of geteld kunnen worden. Hij heeft het grote Bumba zoekboek gekregen voor zijn verjaardag en dat is ook zeker een hit!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173310310
Arja, het gaat wel over (misschien :P)! A was van circa 12mnd tot 18mnd helemaal gek van Bumba. Toen kreeg ze een flapjesboek, een knuffel, gingen we Bumba opzoeken in Plopsaland en in het theater. Toen was ze er volledig klaar mee (en ik ook)! ^O^

Maar het heeft wat aandoenlijks als zo'n ukkie lange tijd een idool heeft (zoals O van FF) O+

A is nu helemaal wild van een enorm beige Happy Horse konijn en een klein konijntje sinds ik haar heb verteld dat dat Grote Haas en Hazeltje zijn. Dus we lezen voor het slapengaan dat boekje en dan gaat ze met beide knuffels in haar armpjes naar haar bedje O+
pi_173313208
Hahah lekker kind jouw A, Aerenia ;). Slimme meid :P.

Enne over Bumba, ik heb die pas bij 18 maanden geïntroduceerd, dus hopelijk is het snel over met 'm :P. E gebruikt de zin "Bumba kijken!" ook vnl om aan te geven dat ze op de iPad filmpjes wil kijken. Uiteindelijk klikt ze van alles aan, en niet noodzakelijk alleen Bumba gelukkig :P.

Het is inderdaad wel superschattig. Is Plopsaland leuk voor 18 maanders of moeten ze dan wat groter zijn trouwens? We zijn er nog nooit geweest.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 02:16:40 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173315194
Plopsaland, uhmmm, geen idee, klinkt wel als iets voor hele kleintjes eigenlijk.

En wat een leuk knap ventje Adrian! Karaktertje dat wel denk ik, mooie uitstraling heeft hij!

Ik probeer de verstandelijk beperkte clown Bumba beetje buiten de deurte houden hier, maar op de crèche vindt ze het ook wel tof en ik ontdekte laatst dat we een ringentoren in huis hebben ervan :'(

Maar ja, ik heb zelf weer andere domme dingen enzo enzo enzo.

Ze roept nu vanwege de afbeeldingen op de Lidl luiers heel enthousiast 'aap!' met nadruk op de P naar aapjes (en honden en katten... :') ) en ze kan Gigi van Gigi de Giraf zeggen.
Heeft iemand trouwens een idee wat dat beest zegt? Ik versta er echt werkelijk niets van joh :D
Het lijkt of die iets zegt over Sinterklaas, maar dat lijkt me niet heel erg logisch...

Hier favoriet qua liedjes nu zijn duidelijk de pinguïndans en Nijntje. Vind ik beide ook goed te pruimen wel, al ben ik bezig aan een stiekeme indoctrinatie met Sean Paul omdat ik de laatste tijd daar erg graag naar luister. Midlifecrisis dit dat.
Louter pure kwaliteit ik dit huis dus

Groot enthousiasme, met springen en al!

Ik vind deze zelf eigenlijk heel zoetjes

En voor het leren wat de diepere betekenis van leven en de wereld is, deze held

Overigens een diep slapende Larf hier vannacht (eindelijk weer, thankkkkkk youuuuuu lordddddd _O_ ) maar nu wakker door een op hol geslagen NL alert systeem vanwege een brand die al uren uit is :')

Gelukkig zat koffieapparaten op werk morgen *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173315712
Die van Nijntje vind ik ook zo lief O+ En S. klapt en stampt vrolijk mee en roept 'Nijnij'!

Zo fijn, Aerenia, als ze zo tevreden naar bed gaan!

Bumba is hier onbekend, dat zet ik gewoon niet aan :+ sowieso is de spanningsboog van S. op het gebied van tv erg laag. Soms wel jammer, want het kan best zijn.

Fijn Molo, door zoiets wakker worden. S. heeft de neiging om altijd uit te willen slapen als we vroeg op moeten. En dan is ie stikchagrijnig ;(

Sinds gisteren kan hij de naam van de hond roepen :D vindt hij vast heel prettig, want niets zo leuk als de hond commanderen. Als die iets doet wat volgens S. niet mag gaat hij ervoor staan, schudt met zijn vinger en zegt 'neenee'. De hond kijkt mij dan vervolgens aan van wat doet die kleine bemoeial eigenlijk _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173321501
Aerenia hazeltje lees ik hier ook vaak voor het slapen gaan. Zo'n zoet boekje. Bij het boekje zat ook een klein pluchen hazeltje.

Lesage ik zie die hond al staan :D
pi_173322615
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 07:31 schreef LeSage het volgende:
Die van Nijntje vind ik ook zo lief O+ En S. klapt en stampt vrolijk mee en roept 'Nijnij'!

Zo fijn, Aerenia, als ze zo tevreden naar bed gaan!

Bumba is hier onbekend, dat zet ik gewoon niet aan :+ sowieso is de spanningsboog van S. op het gebied van tv erg laag. Soms wel jammer, want het kan best zijn.

Fijn Molo, door zoiets wakker worden. S. heeft de neiging om altijd uit te willen slapen als we vroeg op moeten. En dan is ie stikchagrijnig ;(

Sinds gisteren kan hij de naam van de hond roepen :D vindt hij vast heel prettig, want niets zo leuk als de hond commanderen. Als die iets doet wat volgens S. niet mag gaat hij ervoor staan, schudt met zijn vinger en zegt 'neenee'. De hond kijkt mij dan vervolgens aan van wat doet die kleine bemoeial eigenlijk _O-
Hier ook geen echte spanningsboog ten aanzien van tv. Nu hebben we die ook bijna nooit aanstaan dus misschien dat hij het daarom ook niet goed kent. De iPad gebruiken we soms wel voor hem, hij heeft precies genoeg zitvlees voor één aflevering van Brandweerman Sam.

Wat leuk van S met de hond :).
pi_173322697
Adrian, wat een knapzak!

Molo, balen van het alarm. Zeker als het leed al geleden is.

Arja, Bumba.... sterkte!

Wij lieten vorige week foto's maken door JufMariska en ze zijn zo mooi! O+ Een van de foto's van Twix gebruiken we nu voor de uitnodiging voor zijn verjaardag. Want dat is al bijna :o.
Jammer dat ik weinig cadeautjesinspiratie heb.
pi_173326307
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:20 schreef Malteser het volgende:
Adrian, wat een knapzak!

Molo, balen van het alarm. Zeker als het leed al geleden is.

Arja, Bumba.... sterkte!

Wij lieten vorige week foto's maken door JufMariska en ze zijn zo mooi! O+ Een van de foto's van Twix gebruiken we nu voor de uitnodiging voor zijn verjaardag. Want dat is al bijna :o.
Jammer dat ik weinig cadeautjesinspiratie heb.
Ik heb voor haar verjaardag een stoeltje van haar geboortekaartje laten maken. Superleuk. Kan ze nog jaren op zitten als ze gaat knutselen of puzzels maken.

Emmy kan wel lang tv kijken eigenlijk. Het is dat ik er zelf een maximum aan verbind.
Soms wel handig als ik even wil koken, of me opmaken ofzo
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:49:04 #167
56471 pinquit
oh my lama!
pi_173328234
Alex krijgt een loopfietsje (puky) een boek (de muis en de leeuw) een setje houten stapeldieren (deze https://www.mini-momo.nl/(...)pel-speelgoed-i.html ) en een doos houten blokken.

Van z'n oma krijgt hij de duplotrein zonder batterijen. Verder weet ik 't ook niet. Denk dat ik van mijn opa en oma ook iets van een boek vraag ofzo.

Muziekinstrumenten doen 't hier ook leuk. Maar daar moet je zelf ook een beetje tegen kunnen :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173329650
W. Is gek op de ipad. Als 'ie er vanaf moet is het drama. Ik ben 1x in slaap gevallen op de bank terwijl W. naast me (in de box) een filmpje aan het kijken was op dat ding. Werd ik anderhalf uur later wakker en zat W. daar nog heel braaf 8)7 .

Maar hij mag niet zo lang en zoveel op de ipad (al kijk ik ook niet heel nauw op de klok, eigenlijk).
pi_173329713
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:49 schreef pinquit het volgende:
Alex krijgt een loopfietsje (puky) een boek (de muis en de leeuw) een setje houten stapeldieren (deze https://www.mini-momo.nl/(...)pel-speelgoed-i.html ) en een doos houten blokken.

Van z'n oma krijgt hij de duplotrein zonder batterijen. Verder weet ik 't ook niet. Denk dat ik van mijn opa en oma ook iets van een boek vraag ofzo.

Muziekinstrumenten doen 't hier ook leuk. Maar daar moet je zelf ook een beetje tegen kunnen :P
Thanks voor het meedenken.

We hebben een beetje een luxe positie wat dat betreft want Twix heeft drie paar grootouders die zowel met verjaardag als Sinterklaas royaal schenken. Wat wij overigens niet nodig vinden.
Dus we hebben al een loopfiets (gekregen met Sint 2016), Duplotrein (gekregen met Sint 2015), houten boerderij met extra dieren (gekregen met verjaardag 2016), houten blokken (gekregen met Sint 2015 en verjaardag 2016).
Muziekinstrumenten hier in overvloed vanwege muzikale papa. En verder dus ook al in het bezit van een houten treinbaan, heel veel Duplo, autootjes, blokken en hamerbank, Ikea keuken met toebehoren en een schommel, zand-picknicktafel en watertafel voor in de tuin.

Hij 'krijgt' van ons een Yepp Maxi zitje voor als hij een keer naar achter verhuist op de fiets (wat voorlopig niet aan de orde is maar dat moment komt ooit).
Hij krijgt van één stel grootouders een houten garage met auto's.

Verder op het lijstje tot nu toe:
Crayon Rocks Hearts krijtjes
Klei
Kleurboek
Boeken (oa Zwijntje en enkele zoekboeken)
Wobbel
Way to play
Skippykoe
Pyjama

Echt een luxe probleem dus.... en grootouders die elkaar de loef af willen steken met cadeaus. |:(
pi_173329971
Ook niet leuk, dan kun jij hem zelf niks meer geven.

Ik zou in gesprek gaan met de grootouders. Laat ze maar wat geld overmaken naar zijn spaarrekening.
Dan heb jij tenminste ook geen huis dat wordt overgenomen door speelgoed.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:56:06 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173330153
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:38 schreef silliegirl het volgende:
W. Is gek op de ipad. Als 'ie er vanaf moet is het drama. Ik ben 1x in slaap gevallen op de bank terwijl W. naast me (in de box) een filmpje aan het kijken was op dat ding. Werd ik anderhalf uur later wakker en zat W. daar nog heel braaf 8)7 .

Maar hij mag niet zo lang en zoveel op de ipad (al kijk ik ook niet heel nauw op de klok, eigenlijk).
Dat laatste is herkenbaar, maar dan met mijn telefoon met youtube erop :D

Ook nog braaf en chill daar en toen ik weer bij de mensen was zat ze me alleen maar soort van chill verbaasd aan te kijken :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:56:40 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173330179
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 19:49 schreef pinquit het volgende:
Alex krijgt een loopfietsje (puky) een boek (de muis en de leeuw) een setje houten stapeldieren (deze https://www.mini-momo.nl/(...)pel-speelgoed-i.html ) en een doos houten blokken.

Van z'n oma krijgt hij de duplotrein zonder batterijen. Verder weet ik 't ook niet. Denk dat ik van mijn opa en oma ook iets van een boek vraag ofzo.

Muziekinstrumenten doen 't hier ook leuk. Maar daar moet je zelf ook een beetje tegen kunnen :P
Wat leuk zeg, die stapeldieren!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173330290
Die stapeldieren heb ik ook meteen op Tas z'n lijstje gezet! Tof zijn ze!

Wat hier verder enorm leuk was met de tweede verjaardag was een tof rugzakje (zo'n Skip Hop beest) voor de PSZ, met een fruittrommeltje en een regenpak, etc. Boekje over 'Liselotje naar de Speelzaal' erbij. Ze vond het ook helemaal tof. Maar dan moet je kind daar wel heen gaan natuurlijk, anders is het nogal, eh, nouja, overbodig :') .

Duplo, ook altijd goed. En alles wat opgaat: stickers, klei, potloden, papier. Buitenspeelgoed kan ook nog goed, het is nog lang geen winter. Een leuke kruiwagen (Tas kan daar echt een uur zoet mee zijn, alles er in, er uit, er in).

Ik ben juist nu aan het nadenken wat leuk is voor peuter die bijna drie wordt, en aan het bedenken wat we haar geven en wat met Sint en wat dan weer voor Tas in maart. Het is eigenlijk ook ridicuul, zo'n hele cadeauplanning :@ .
pi_173330324
Mijn kleine Tas wordt echt groot joh. Vandaag heeft z'n zus hem de halve dierentuin laten zien, aan het handje. Overal staan wijzen. AAP! SJAF! OSISAT!. Het gat dat hij gisteravond in z'n voorhoofd viel op de punt van het nachtkastje deerde hem niet en hij was de hele dag blij en gezellig O+ . Bijna anderhalf ook, de tijd vliegt. Niks niet meer baby.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:41:24 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_173331615
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:40 schreef Malteser het volgende:

[..]

Thanks voor het meedenken.

We hebben een beetje een luxe positie wat dat betreft want Twix heeft drie paar grootouders die zowel met verjaardag als Sinterklaas royaal schenken. Wat wij overigens niet nodig vinden.
Dus we hebben al een loopfiets (gekregen met Sint 2016), Duplotrein (gekregen met Sint 2015), houten boerderij met extra dieren (gekregen met verjaardag 2016), houten blokken (gekregen met Sint 2015 en verjaardag 2016).
Muziekinstrumenten hier in overvloed vanwege muzikale papa. En verder dus ook al in het bezit van een houten treinbaan, heel veel Duplo, autootjes, blokken en hamerbank, Ikea keuken met toebehoren en een schommel, zand-picknicktafel en watertafel voor in de tuin.

Hij 'krijgt' van ons een Yepp Maxi zitje voor als hij een keer naar achter verhuist op de fiets (wat voorlopig niet aan de orde is maar dat moment komt ooit).
Hij krijgt van één stel grootouders een houten garage met auto's.

Verder op het lijstje tot nu toe:
Crayon Rocks Hearts krijtjes
Klei
Kleurboek
Boeken (oa Zwijntje en enkele zoekboeken)
Wobbel
Way to play
Skippykoe
Pyjama

Echt een luxe probleem dus.... en grootouders die elkaar de loef af willen steken met cadeaus. |:(
Wow das al een flinke verzameling :D vindt Twix puzzelen al leuk? Misschien is dat iets. Way to play is geweldig zeg! :o wat een mooi spul!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173331749
Ik vind inderdaad de kruiwagen een groot succes hier. Afgelopen week zelfs boodschappen mee gedaan :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben sinds een week een schommel hangen onder de overkapping, ook een dikke hit. Of een 'beleving' vragen: kaartjes voor de dierentuin/pretpark.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173332222
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:41 schreef pinquit het volgende:

[..]

Wow das al een flinke verzameling :D vindt Twix puzzelen al leuk? Misschien is dat iets. Way to play is geweldig zeg! :o wat een mooi spul!
Ja, echt hè.... Maar ik werk nog steeds met een doordraaisysteem dus hij heeft wel steeds ander aanbod.
Puzzelen is hij matig positief over. Knopjespuzzels legt hij zonder problemen, voor 'echte' puzzels kan hij nog niet altijd het geduld opbrengen. Twix is vooral een uh.... doener. Geen zitvlees dus ;).

Way to play is zo tof!!
pi_173332255
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:45 schreef LeSage het volgende:
Ik vind inderdaad de kruiwagen een groot succes hier. Afgelopen week zelfs boodschappen mee gedaan :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben sinds een week een schommel hangen onder de overkapping, ook een dikke hit. Of een 'beleving' vragen: kaartjes voor de dierentuin/pretpark.
Kruiwagen heeft hij bij Opa en Oma wel maar thuis niet. Dus dat zou kunnen.
Abonnement op de Efteling heb ik, dus we gaan wekelijks. Dat is dan weer helemaal mijn ding O+.
pi_173332413
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 20:48 schreef Arja het volgende:
Ook niet leuk, dan kun jij hem zelf niks meer geven.

Ik zou in gesprek gaan met de grootouders. Laat ze maar wat geld overmaken naar zijn spaarrekening.
Dan heb jij tenminste ook geen huis dat wordt overgenomen door speelgoed.
Daarom geven wij nu nog iets nuttigs. Een fietsstoel voor achterop dus. Want hij snapt het nu toch nog niet zo.
Dat gesprek hebben we al eens gevoerd. Maar mijn ouders zijn dus gescheiden en beiden hertrouwd en daar gaat het mis. Want de een wil niet onder doen voor de ander. Vreselijk kinderachtig.
pi_173333879
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 22:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, echt hè.... Maar ik werk nog steeds met een doordraaisysteem dus hij heeft wel steeds ander aanbod.
Puzzelen is hij matig positief over. Knopjespuzzels legt hij zonder problemen, voor 'echte' puzzels kan hij nog niet altijd het geduld opbrengen. Twix is vooral een uh.... doener. Geen zitvlees dus ;).

Way to play is zo tof!!
Way to Play O+ het is nog zo moeilijk leggen voor een peuter, maar er staat een O+ zebrapad O+ op ZOMG!

Je kunt nog nadenken over spelletjes van Haba, daar zitten leuke dingen bij. Of Memory/Domino, plaatjes bij elkaar zoeken gaat Twix binnenkort vast leuk vinden.
pi_173338096
Wat een leuke cadeautips lees ik hier! Komt goed van pas, dank! O+
pi_173339564
We zijn nu met S. en zijn tantes in een groot park met speeltuin en kinderboerderij en hij vindt het zo spannend allemaal. Wat een klein hummeltje is het dan toch nog O+
We gingen eigenlijk naar het krijspaleis, maar dat was door het goede weer gesloten. Beetje jammer als je bepakt en bezakt voor de deur staat }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173349546
Ja, hoi, ik meld mij hier officieel met een dreumes! Hele drukke, maar leuke dag gehad. L heeft genoten maar het was wel allemaal heftig voor hem. Hij snapte er helemaal niks van, al die aandacht en die cadeaus. Hij heeft hele leuke dingen gekregen en ik heb direct de rest uitgezocht want de box lag letterlijk bomvol. Een aantal dozen in de kelder gezet om af te wisselen.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 20:43:37 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173349568
Hoitjes Nazil!
Welkom en gefeliciteerd met de grote kleine man! *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173350593
Hoe temperaturen jullie je dreumes en?wij deden het tot nu toe rectaal, maar daar begint meneer tegen te sputteren, dus wil op zoek naar een andere methode..
pi_173350664
Welkom Nazil en nog van harte!

Molo, ik moest lachen om je clown omschrijving. Ik (en dus de boys) heb er nog nooit iets van gezien gelukkig.

LeSage, geweldige foto met kruiwagen!

Jager, oorthermometer misschien?

Wij zijn vandaag naar de Waddenzee geweest met opa en het was zo leuk en gezellig. Ze hebben zo heerlijk gespeeld in het water en op t strand. Kon het maar altijd zomer zijn. O+ O+

Wel een vraagje. De laatste tijd hebben de jongens soms fratsen met savonds gaan slapen. Ze zijn beneden hartstikke moe (gapen, oogjes wrijven, jengelen), boven doen we gewoon het bedritueel (pyjama aan, boekje lezen, muziekmobiel luisteren en dan in bed), ook dan veel tekenen van moe zijn. En dan liggen ze 5 minuten in bed en beginnen ze beide te draaien, gillen en lachen en als ik ze hun gang laat gaan rennen en spelen ze vervolgens nog een uur rond boven. :? Herkent iemand dit? Tips? Langer beneden houden is geen succes (wordt ruziën en gehuil), ze in bed "dwingen" (steeds weer terug leggen en instoppen) werkt maar heel soms, wel/niet extra dutje overdag maakt ook niet uit. Misschien is het een tweeling ding... :?
pi_173350839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe temperaturen jullie je dreumes en?wij deden het tot nu toe rectaal, maar daar begint meneer tegen te sputteren, dus wil op zoek naar een andere methode..
Oorthermometer :)
  woensdag 23 augustus 2017 @ 21:59:57 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173351397
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:26 schreef Madivi het volgende:
Welkom Nazil en nog van harte!

Molo, ik moest lachen om je clown omschrijving. Ik (en dus de boys) heb er nog nooit iets van gezien gelukkig.

LeSage, geweldige foto met kruiwagen!

Jager, oorthermometer misschien?

Wij zijn vandaag naar de Waddenzee geweest met opa en het was zo leuk en gezellig. Ze hebben zo heerlijk gespeeld in het water en op t strand. Kon het maar altijd zomer zijn. O+ O+

Wel een vraagje. De laatste tijd hebben de jongens soms fratsen met savonds gaan slapen. Ze zijn beneden hartstikke moe (gapen, oogjes wrijven, jengelen), boven doen we gewoon het bedritueel (pyjama aan, boekje lezen, muziekmobiel luisteren en dan in bed), ook dan veel tekenen van moe zijn. En dan liggen ze 5 minuten in bed en beginnen ze beide te draaien, gillen en lachen en als ik ze hun gang laat gaan rennen en spelen ze vervolgens nog een uur rond boven. :? Herkent iemand dit? Tips? Langer beneden houden is geen succes (wordt ruziën en gehuil), ze in bed "dwingen" (steeds weer terug leggen en instoppen) werkt maar heel soms, wel/niet extra dutje overdag maakt ook niet uit. Misschien is het een tweeling ding... :?
Wat top dat je Bumba hebt kunnen skippen :D

Bedgedoe, hier zelfde, maar gewoon neerleggen en laten brullen werkt 9 van de 10 keer.
Even afscheid nemen van de dag enzo, die moet zich echt even overgeven aan de slaap. En kan soms best lang duren maar uiteindelijk tukt ze dan heerlijk.
Prikkels weg, rust tot ze de dag kan loslaten. Kan me voorstellen dat dat voor tweelingen nog erger en moeilijker is.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173351980
Madivi, klinkt als een heerlijke dag aan het strand O+

Wij hadden net een fotoshoot bij een meertje in het zand, S. vond het fantastisch! Nu nog wachten op de foto's :)

Qua slapen geef ik maar geen tips, want hier gaat het nu net een week een beeeeetje oké. Wat (voor nu) werkt: rust voor het slapengaan. Maar dat kan goed volgende week weer anders zijn ;( :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173355356
Madivi, wij hebben inderdaad gemerkt dat ie rustig moet worden voordat hij naar boven gaat. Eerst met een fles melk op de bank een boekje lezen of kijken naar die rare clown (daar heb je hem weer) en dan pas naar boven. Als we dat niet doen is het minstens een uur feest boven incl. heel hard krijsen.

- edit - zo te lezen heb je al een rustmoment in je bedritueel. Verder geen tips, sorry 😳
pi_173355543
Bumba is hier favoriet :)
pi_173356183
Wat een leuk mannetje Adrian O+

M heeft eigenlijk nog geen interesse voor de tv. Telefoon vindt ze wel leuk, maar vooral om op te slaan/drukken dus filmpjes kijken werkt niet, die klikt ze steeds weg :D
Behalve de trivago reclame. Die vindt ze wel leuk. Was nog een kindje hier die die leuk vond of niet? :D

Leuke cadeauideeën kom er hier langs!

Welkom en gefeliciteerd Nazil *O*

Hier gaat het vaak ook zo Madivi. M geeft zich moeilijk toe aan slaap. Maar de aanhouder wint :P Laten huilen kan ik niet :@ Heb het vorige keer wel 1 minuut volgehouden :') Nou slaapt ze ook vaak bij ons in bed dus dan loop je ook niet zomaar weg natuurlijk :P (In november gaan we op vakantie naar Vietnam, daar zal ze ook bij ons slapen, dus zie nu het nut nog niet echt om haar aan iets anders te laten wennen). Gisteravond lag ik uiteindelijk lepeltje lepeltje met mijn dreumes :D :')

Van mijn schoonmoeder moest ik M schoenen aan doen omdat ze het anders nooit wil ofzo. Ik dacht, nouja, zal wel, trek wel even schoenen aan om mijn schoonmoeder te pleasen :') En nu pakt M elke keer die schoen en steekt ze haar voet uit :D Zit dus wel goed hoor schoonmams :7
pi_173357963
Lepeltje lepeltje met je dreumes is toch het fijnste wat er is? O+

Hebben jullie dreumessen ooit nachtmerries? Ik heb bij S. soms het idee dat hij 's nachts wakker wordt van nare dromen. Hij wordt vaak wakker, maar afgelopen nacht lag hij nog wel, op zijn buik en huilde hij ontroostbaar. Zelfs bij papa in bed (ik lag op de bank :') ) bleef hij maar huilen. Pas na dansen met zijn grote heldin Nijn kon hij verder slapen. Zo sneu ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173359958
Bumba hebben wij hier ook zo veel mogelijk vermeden. Tot nu toe nog gelukt O+ . Dreumes is eerder fan van Nijntje (wel prima) en ze vind het voorleesboek van Frozen nu ook geweldig. Verder Disney filmpjes (belle en het beest, jungle book en de kleine zeemeermin). Allemaal wel oké. Vooral de Disney liedjes vind ik ook wel leuk, lekker vals meezingen :D.

Hoe komt het dat je schoonmoeder dat denkt Miezziej? :).

Hier juist een liefhebster van schoenen. & als ze dan verlegen is, dan wijst ze altijd naar haar schoenen en zegt: Shoenen! O+ Meer dreumessen die dat doen?

Temperatuur heb ik pas ook geprobeerd te meten met de oorthermometer, maar dat was evenmin een succes. Ik zoek ook nog de gouden tip! Maar vaak voel ik gewoon haar voorhoofd (bijv. bij de waterpokken) en dan merk ik wel dat het warmer is dan normaal. Als er een goed verklaarbare reden voor is, zoals de waterpokken of als ze verder gewoon vrolijk is en goed speelt, eet en drinkt ga ik haar niet verder pesten met het opnemen van de temperatuur. Maarja, als ze echt ziek zijn dan wil je dat natuurlijk wel meten.

Ik lees ook mee voor kadoo tips! Maar ik denk dat we L een keukentje gaan geven voor haar 2e verjaardag :) O+ .

Wat sneu LeSage voor zo'n kleintje. :* Hoe gaat het verder met je?! Is het nog een beetje te doen met de laatste loodjes?
pi_173360443
Mijn dreumes is juist een enorme fan van de (rectale) thermometer, die ze steevast "koorts" noemt. Bijna elke avond vraagt ze erom (wordt een beetje huilen als ik niet toegeef) en als ik dan zeg dat ze is geslaagd met prachtige cijfers, klapt ze enthousiast in haar handen! Gek kind :') O+

A heeft een schoenentic en jurkjestic. Ik laat haar elke ochtend zelf kiezen. Werkt prima. Alleen als ik een tshirt/broek pak is het een groot drama :')

Verder is alles zelf laten doen nu het devies. Wil ze niet uit bad? Dan vraag ik of ze al uit bad kan klimmen. Wat ze meteen showt. En wil ze niet naar bed? Dan vraag ik of ze haar konijn naar bed kan brengen. Dan wil ze er meteen bij ^O^

Miezz: je hebt een hele aparte schoonmoeder! ;)

Welkom nog Nazil! :W
pi_173360515
Oja en welkom aan Nazil en L :)!
pi_173360708
Laatste loodjes gaan in principe goed, maar ik begin er wel genoeg van te krijgen. Ik zou graag weer wat van mijn originele energie en figuur terug willen krijgen ;)
Aan de andere kant: lekker nog even blijven zitten en kilootjes kweken is voor de baby beter, dus daar hoop (en reken) ik op :)

Jij hebt wel een lekkere diva volgens mij, Aerenia O+ Leuk ook ja, dat ze zo makkelijk om te krijgen zijn met een uitdaging erbij. Dat lukt zeker niet meer als ze 18 zijn hè? :{ :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173360926
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 11:03 schreef LeSage het volgende:
Lepeltje lepeltje met je dreumes is toch het fijnste wat er is? O+

Hebben jullie dreumessen ooit nachtmerries? Ik heb bij S. soms het idee dat hij 's nachts wakker wordt van nare dromen. Hij wordt vaak wakker, maar afgelopen nacht lag hij nog wel, op zijn buik en huilde hij ontroostbaar. Zelfs bij papa in bed (ik lag op de bank :') ) bleef hij maar huilen. Pas na dansen met zijn grote heldin Nijn kon hij verder slapen. Zo sneu ;(
Ja, het was ook wel heel schattig eigenlijk O+ Alleen lag ze op mijn arm en toen ging mijn hand slapen :') Maar toen was ze al ver genoeg vertrokken en kon ik mijn arm rustig weghalen :+

Ik heb soms ook het idee dat M een nachtmerrie heeft (of verlatingsangst?). Soms wordt ze huilend wakker en als ik dan mijn hand op haar buik/rug leg is het meestal wel weer goed.
Sneu dat hij zo bleef huilen ;(

Ik heb geen idee waarom mijn schoonmoeder dat denkt Vieve :P Misschien is dat een soort Vietnamees bijgeloof ofzo haha.
Man was in de Ikea een tijd terug, en daar was dat keukentje in de aanbieding voor family leden. Heeft hij dus maar gewoon alvast gekocht :') :D Dus cadeau voor de tweede verjaardag hebben we denk ik al :P Of misschien kerst, maar weet niet of het dan al leuk is voor haar.

Klinkt handig Aerenia! En die thermometer :') :D
pi_173361246
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:29 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Man was in de Ikea een tijd terug, en daar was dat keukentje in de aanbieding voor family leden. Heeft hij dus maar gewoon alvast gekocht :') :D Dus cadeau voor de tweede verjaardag hebben we denk ik al :P Of misschien kerst, maar weet niet of het dan al leuk is voor haar.

[...]
A kreeg dat keukentje toen ze 1 werd. En dat was meteen een dikke hit! Eindeloos deurtjes open en dichtdoen! En je kan er een boel speelgoed in kwijt! ^O^

Heb ivm omtrekgevaar wel het bovenste deel pas later (vorige maand) erop gezet. Voor een kleine dreumes is alleen het aanrechtje en de onderste kastjes al tof :)
  donderdag 24 augustus 2017 @ 17:00:57 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173365919
Die thermometer _O-
Ik wil hele ongepaste opmerkingen maken geloof ik, maar ken jullie niet goed genoeg dus hou me maar in :+

Mijn kind heeft dus net een decaf cappuccino weggetikt hier :')
Terwijl ze de fles niet wilde... :')
Mafkees is het
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173367128
Haha, you gotta love Larf O+
Ik kan wel wat hebben Molo, niet-zwanger zit ik elke donderdag aan de bar met mijn slagwerkgroep, die zijn vast nog wat schunniger :')

Werkende life-hack die ik van de week leerde: geef je dreumes soep met een rietje!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173368370
Emmy zet nu stapjes langs de tafel. Maar alleen als ze iets interessants wil pakken wat ze eigenlijk niet mag.
Nog geen intrinsieke motivatie ;)
pi_173369894
Fijn te lezen dat meer mensen het patroon herkennen. Het heeft denk ik ook te maken met de overgang van twee naar één slaapje overdag. Vandaag sliepen ze maar één keer en waren net zo moe dat ze binnen 5 minuten knockout waren (na nijntje, dribbel en nog een keer nijntje lezen :D).

Nachtmerries hier gelukkig maar weinig gehad, maar herken dat wel. Uit het niets van slapend naar overstuur huilen. Maar dat kan hier ook maagzuur/boertje/scheetje zijn.

Lol @ de thermometerfan en koffielarf. O+ het zijn al zo echt eigen persoonlijkheden aan het worden.

Arja, leuk om te zien hè? Voor je t weet loopt ze rond!

Oh en even spuien (weer) over die broerruzies, ik vind het zo rot om te zien. Grootste kan kleinste dan echt in een soort houdgreep op de grond drukken omdat hij óók even wil kijken bij de stofzuiger. Maar ik heb ook gemerkt dat grootste vooral ook mijn reactie daarop interessant vindt. Als ik het negeer is zijn "ruzie bui" het snelste voorbij, maar toch vind ik dat ook rot voor kleinste. Hoewel die het ook wel eens kan uitlokken, waardoor grootste eigenlijk alleen maar reageert. Pfff dat in goede banen leiden zonder iemand tekort te doen is lastig vind ik. :{
pi_173379880
Oh, dat lijkt me ook lastig madivi...


drama nacht hier. En uit vermoeidheid ruzie gemaakt met de duutser en tegen mini geschreeuwd. Bah bah bah.
pi_173384818
Misschien hebben de mama's-van-twee-of-meer tips voor je hier Madivi? Ik heb er nog maar 1tje dus ik weet ook echt niet hoe je dat het beste kunt aanpakken. Lijkt me heel lastig. Af en toe een beetje ruzie hoort er ook een beetje bij denk ik.. en ik hoop dat je rationeel gezien ook weet dat je ze echt niet tekort doet :*.

Jagar, niet leuk natuurlijk maar zeker wel begrijpelijk hoor. Ik kan er nu ook echt veel slechter tegen dan in het begin. Beetje koffie, vanmiddag even een dutje, vroeg naar bed vanavond..?

Had ik al gezegd dat E het zo goed doet op het kdv sinds een paar weken? Afscheid is nog steeds groot drama ;( maar daarna gaat het zó goed nu. Ze speelt lekker en ze plakt niet meer aan de leidsters *O*. Ik merk nu pas hoe zwaar ik dat vond, er is al zo'n last van mijn schouders af. Alhoewel ik dat gevoel van 'zou het vandaag wel goed gaan?' 's ochtends nog steeds heel moeilijk kan afschudden als ze weer zo huilt als ik wegga (het is ook geen nephuilen, het is echt Groot Verdriet). Maar goed er zit vooruitgang in..
pi_173387839
Madivi ik (H)erken je probleem. Ik heb dan wel geen tweeling, maar een zoon van net twee en dochter van 13 maanden. Ik merk dat ik dochter probeerde te beschermen als zoon haar wegduwde, speelgoed afpakte oid. wat vaak resulteerde in twee huilende kinderen..
Nu ze steeds meer 'van zich af bijt' en ik me er pas mee bemoei als het echt hardhandig word merk ik dat het veel beter gaat.
(En ik hoop soms maar dat het waar is wat ze zeggen.. dat 2de, 3de, 4de kinderen geboren worden met een inwendige helm 😂)
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:24:48 #207
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173390232
ja, helemaal waar! Ik was laatst in de speeltuin en kindjes bekogelde F. met zand en schepjes. Hij bleef gewoon stug lief doorspelen en keek niet eens op van zijn spel Als 4e maakt niets meer indruk :D
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:02:22 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173393705
We zijn onderweg naar vakantiehutje voor het weekend en volgens mij heb ik net toen we vertrokken waterpokken gespot _O- _O- _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173394012
Veel plezier en succes met de waterpokken Molo! Timing altijd, die kinderen.

Tand nummer 5 is gespot. Dit keer eindelijk zonder hoge koorts en doodziek (manflu, he has it) zijn. We hebben bloemencorso gekeken vanochtend. Hij heeft de hele corso gezien, alleen op momenten dat het te lang duurde voordat er een wagen kwam was hij aan het mokken. Verder vond hij het geweldig.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:18:56 #210
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_173394122
Meld! :W

Guppie hier is al (bijna) 1,5, maar ik lees graag mee. O, en hij mag morgen voor de eerste keer naar de kapper, kijken of die beach-look een beetje bijgeknipt kan.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_173403256
Welkom Frsh.
Het kwam er niet van te posten de laatste dagen, maar ik heb de tips voor jongensknips opgeslagen: bedankt! Mijnes heeft in vergelijking met de knappe kapsels die ik voorbij heb zien komen echt nog geen haar dus dat wordt zelf proberen of ik wat kan fatsoeneren met kapperschaar zonder hem in het proces ernstige schade toe te brengen :P. Lukt het niet, dan mee naar mijn kapper (al was het maar als reden om zelf eens te laten bijknippen :D).
Peuter en dreumes hadden na elkaar de afgelopen twee weken blafhoest, gevolgd door koorts, gevolgd door reutels, gevolgd door moeheid . Nu zijn ze weer wat bijgetrokken gelukkig en kan dreumes ineens duplo-en. Hij bouwt zich suf :)
pi_173403894
Ah Vosje, lekker zo met allemaal zieken. Dat hebben wij hier ook net achter de rug }:|
Wel leuk dat na zo'n periode je kind ineens nóg leuker is O+

S. kletst inmiddels de oren van je kop. Niet dat er samenhang is, of dat je echt snapt wat hij zegt, maar gezellig is het wel.

Hoi Frsh :W kapper goed gegaan?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173404555
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:54 schreef LeSage het volgende:
Ah Vosje, lekker zo met allemaal zieken. Dat hebben wij hier ook net achter de rug }:|
Wel leuk dat na zo'n periode je kind ineens nóg leuker is O+

S. kletst inmiddels de oren van je kop. Niet dat er samenhang is, of dat je echt snapt wat hij zegt, maar gezellig is het wel.

Hoi Frsh :W kapper goed gegaan?
Welkom Frsh!

Ik word soms juist stapelgek van dreumes. Hij houdt zn mond ook niet, en brabbelt nog veel. Maar het gaat op zo een volumen de hele tijd. Als hij wakker is kunnen de duutser en ik bijna geen gesprek voeren, want we kunnen er niet overheen praten. En vertellen dat wij nu even praten en hij daarna weer mag praten helpt niet. En vragen en voordoen hoe je zachtjes moet praten ook niet. Iemand tips?
pi_173404621
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:42 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Welkom Frsh!

Ik word soms juist stapelgek van dreumes. Hij houdt zn mond ook niet, en brabbelt nog veel. Maar het gaat op zo een volumen de hele tijd. Als hij wakker is kunnen de duutser en ik bijna geen gesprek voeren, want we kunnen er niet overheen praten. En vertellen dat wij nu even praten en hij daarna weer mag praten helpt niet. En vragen en voordoen hoe je zachtjes moet praten ook niet. Iemand tips?
Hier precies hetzelfde, niet echt tips. Met z'n allen gaan fluisteren helpt hier soms, maar wel kort. Tis vermoeiend, zo lastig als je jezelf niet kan verstaan. M'n oren piepen soms.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173404735
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:50 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde, niet echt tips. Met z'n allen gaan fluisteren helpt hier soms, maar wel kort. Tis vermoeiend, zo lastig als je jezelf niet kan verstaan. M'n oren piepen soms.
Ja, ik word er stapelgek van. Een normaal gesprek is echt bijna niet mogelijk.
pi_173405288
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 15:50 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hier precies hetzelfde, niet echt tips. Met z'n allen gaan fluisteren helpt hier soms, maar wel kort. Tis vermoeiend, zo lastig als je jezelf niet kan verstaan. M'n oren piepen soms.
Ik heb nooit last van piepende oren :P
Maar los daarvan: A weet niet beter of het heeft geen enkele zin om het volume bij mij omhoog te gooien. De meeste mensen in onze nabije omgeving (mijn ouders en broer dus) praten doorgaans geluidloos tegen mij uit gewenning. Geen idee waarom eigenlijk, maargoed... A heeft dat ook opgepakt. Ze praat altijd zonder stem of heel zachtjes tegen mij. Bij opa en oma spreekt ze op normaal volume (soms wel hard als ze niet meteen aandacht krijgt) en op het kdv op krijsniveau.

Ik denk dat ze zelf proberen uit te vinden waarmee ze in een specifieke situatie aandacht krijgen, en met gekrijs krijg je doorgaans de meeste aandacht tenzij je ontdekt dat het geen effect heeft. Dus niet echt tips, behalve oordoppen kopen en oostindisch doof zijn tot bij dreumes het kwartje valt :P
pi_173406480
Nou, het kletsen van S. is gelukkig niet super hard. De enige tip die ik zou kunnen bedenken is vooral negeren als er te hard gepraat wordt. Er wordt alleen geluisterd als er gewoon gepraat wordt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 27 augustus 2017 @ 12:16:04 #218
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_173419041
Kapper ging goed (met een beetje hulp van Dirk Scheele). Na een eerste paar traantjes mocht de kapster z'n hele haar fatsoeneren zonder een kik. Wel af en toe achterom kijken wat die mevrouw nou aan het doen was, maar hij vond t prima.

Nou is t een iets nettere versie van langharig tuig, maar daar houden we van.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zondag 27 augustus 2017 @ 13:06:57 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173419974
Wat een weertje zeg!
Gisteren en vandaag lekker buiten gezwommen met Larf, die bikkel had toch een lol in dat koude water :D

Heerlijk, even een weekendje weg nog, genieten *O*

Frsh: niks mis met langharig tuig _O_ O+

Jagär: ik vraag nog weleens bij de crèche voor tips of hoe ze iets (wat minder top gedrag zoals jenken bij tandenpoetsen) aanpakken met mijn kind. Vind er vaak verrassend goede en simpele trucjes en tips bij zitten.
Praat T. daar ook zo hard?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173432875
Ik kan er ooit niet bij dat S. al zo'n kindje aan het worden is. Vandaag kwam hij thuis van het logeren bij opa en oma, wandelt de kamer binnen en mij straal voorbij om de hond te zoeken en begroeten O+
Wel fantastisch hoe hij geniet van zo'n logeerpartijtje.
Gelukkig konden opa en oma wel vertellen dat hij vannacht even wakker werd, om zich heen keek en zei: 'Paaaapa? Maaaama?'
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 28 augustus 2017 @ 16:16:14 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173443895
Ik vind het wel echt immens prachtig om te zien hoe mijn dochter geniet. Heerlijk!
Weekendje weg geweest, topweer gehad en superleuke dingen gedaan. Echt even met zijn drietjes (en wat lieve vrienden die langs kwamen) van genoten.

En nu in de auto net lag ze heerlijk te snurken. Tot ik moest niezen, ze schrok wakker en keek me toch een partij boos aan _O- _O- _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173444062
Genietende dreumessen! Fijn hoor
Wij hebben ook genoten dit weekend. Heel druk met allemaal verschillende feesten. Maar ik ben super trots op hoe ze het gedaan hebben.

Nu zitten we met zijn drieen in de tuin / speelpaleis. Ik ben echt zo gelukkig nu.

pi_173450262
Wat gezellig Adrian!

Wij hebben weer een ouderwetse slaapweigeraar met heel hard huils ;( zo veel verdriet heeft hij dan. Hij had vandaag bij oma niet goed geslapen, dus het is ook wel te verklaren. Ik vraag me alleen altijd waarom het dan zo'n strijd moet zijn, terwijl slapen zo heerlijk is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173460346
Ik vind het zo schattig dat S. de laatste dagen ineens zelf boekjes wil lezen en zijn vingers aan het 'tellen' is (ik tel, hij wijst ze aan). Wát een ontwikkelingen toch steeds.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:54:52 #225
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_173461172
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2017 21:13 schreef LeSage het volgende:
Wat gezellig Adrian!

Wij hebben weer een ouderwetse slaapweigeraar met heel hard huils ;( zo veel verdriet heeft hij dan. Hij had vandaag bij oma niet goed geslapen, dus het is ook wel te verklaren. Ik vraag me alleen altijd waarom het dan zo'n strijd moet zijn, terwijl slapen zo heerlijk is.
Idem hier met slapen. We zijn 8 dagen op vakantie geweest zonder Gup, en nu is het Heel Erg Erg als papa of mama de kamer uitloopt, naar werk gaat, achterlaat bij KDV of dus met weglopen voor het slapengaan.

Dikke tranen, echt verdriet. Moet maar slijten denk ik, maar het is wel irritant.
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_173461437
Wat sneu van dat huilen voor het slapen gaan Lesage. Konden ze maar vertellen wat het was hè.
Hier helpt een extra fles voor het slapen gaan als hij huilt maar goed S is dan ook wel een vreetzakje :7
Wat een ontwikkelingen hè. Super leuk om die mega sprongen te zien.

Molo O+ heerlijk jou verhalen over je vrolijke dame

Adrian wat een gezellige foto O+
Fijn hè als je zn tuin hebt. Lekker relaxed in je eigen tuin

Hier gaat het ook allemaal heel snel. S loopt aan 1 hand, hij slaapt het klokje meer dan rond, eet als een bootwerker en net is zijn haar voor het eerst geknipt :D
Niks geen baby meer. Al die verhalen over pratende dreumesen daar herken ik dan nog niks van. Maar dat compenseert zijn broer wel, inclusief luidruchtig 'praten' :')

Nazil nog gefeliciteerd met je verse dreumes *O*
pi_173461710
Die volle fles krijgt hij al :') ik vermoed vaak dat het de afsluiting is. Gisteren na het eten even naar de Ikea geweest en daarna was oma nog snel hier, dat zijn toch teveel prikkels.

Frsh, kan me voorstellen dat de kleine jullie nu gewoon extra veel wil zien en knuffelen. Best een compliment, toch?

Een echte dreumes dan Ikke O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:40:01 #228
56471 pinquit
oh my lama!
pi_173461941
Jeej, mijn dreumes gaat eindelijk praten! Hij is een beetje ziekish, en ik was eergisteren snachts met 'm beneden, wat helemaal niet leuk is, maar daar zei hij ineens echt het woord APPEL! Yeaaaah, en niet iets dat erop lijkt ofzo, maar echt appel. Daarna zei hij ook nog aardbei, dus ik denk dat we de goede kant op gaan :D O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173462065
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 14:40 schreef pinquit het volgende:
Jeej, mijn dreumes gaat eindelijk praten! Hij is een beetje ziekish, en ik was eergisteren snachts met 'm beneden, wat helemaal niet leuk is, maar daar zei hij ineens echt het woord APPEL! Yeaaaah, en niet iets dat erop lijkt ofzo, maar echt appel. Daarna zei hij ook nog aardbei, dus ik denk dat we de goede kant op gaan :D O+
*O*
pi_173462205
Gezonde eerste woordjes ook meteen :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173462379
Nou inderdaad. Meteen super verantwoorde eerste woordjes! Fijn Pinq dat hij begint te praten.

LeSage, was het nog laat geworden met S of viel hij uiteindelijk toch in slaap?

Wij zitten ook in een mama-plakweek. Vorige week was hij overdag niet zo in zijn hum, dat gaat nu beter. Maar alles is mama. En echt huilen tot overgeven aan toe toen papa hem naar bed wilde brengen. Mijn arme moppie. Er gebeurt zoveel in dat koppie, volgens mij heeft hij daarom zo een sterke behoefte aan mij.
Meeveren dus.
En hoe heerlijk is het om mijn mannetje 's avonds tegen me aan in slaap te zien vallen, terwijl hij dat altijd prima zelf kon. Dat warme lijfje zo opgekruld tegen me aan O+. Van die momenten dat ik me besef dat ik voor hem echt de veilige haven ben die ik zelf altijd zo miste maar die ik ondanks alles dus wel ben en kan zijn en kan bieden voor mijn eigen kind. Dan ben je best een gezegend mens.
pi_173463353
Ikke die van jou gaat ook snel met aan de hand lopen! Zo ver is L echt nog niet. Hij drinkt sinds een paar weken echt goed uit de tuitbeker en sinds gisteren snapt hij ook ineens een rietjesbeker. Alleen een glas met een rietje snapt hij niet :+ verder is het een pietje precies, alle auto's in de oplegger moeten recht staan (oh wee als er een auto op kop ligt..) hij weet wat een 'auto' is en heeft daar zelf ook een soort van klank voor, als je dag dag zegt dan gaat hij zwaaien O+ en als ik vraag waar het hondje is in het boek, gaat hij die zoeken.
pi_173464798
Leuk is dat he, nazil die ontwikkeling..

Dreumes is op het balkon met water aan het spelen. Bloot. Kijk ik op, heeft hij gepoept en zit onder de poep te spelen. Leuk ook, de poep tussen de vlonders...
pi_173465207
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 17:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Leuk is dat he, nazil die ontwikkeling..

Dreumes is op het balkon met water aan het spelen. Bloot. Kijk ik op, heeft hij gepoept en zit onder de poep te spelen. Leuk ook, de poep tussen de vlonders...
Oh fijne verrassing :')

Ja heerlijk die ontwikkeling, het gaat zo snel nu!
pi_173465918
Malteser, half 10 geloof ik. Maar wel op de bank tussen ons in. Het duurde nog geen 5 minuten :')
Je beschrijft dat mooi, dat jij een veilig punt bent voor Twix O+

Nazil, zo tof hè, wat ze ineens allemaal kunnen. Vanaf 1 jaar vond ik het ook zo snel gaan ineens.

Oh bah, Jagar, wat een viespeuk is T.

S. heeft net lekker met 2 vriendjes en een vriendinnetje gespeeld. We zagen toch wel duidelijk verschil. Die mannetjes zijn zo ruw en fysiek met elkaar, het meisje is dan veel voorzichtiger en komt ook meteen miepen als die jongens te wild zijn. En S. is wel behoorlijk wild ook :') gelukkig kan hij het terug ook heel goed verdragen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173467052
Oh nazil en ikke wat gaan jullie jongens ook hard.
Emmy vertikt het nog om te lopen.

Help. Ik heb een schooi-dreumes. Als ik een chocolaatje eet, of mijn moeder een ijsje oid dan komt ze bij je staan en lacht dan heeeel lief naar je en wacht. En als dat niet lukt, probeert ze het te pikken _O-
pi_173467394
Wat leuk al die ontwikkelende dreumesjes, echte mensjes O+

Pinquit, mooie echte woorden!

Molo, heerlijk hè dat weer, zo genieten!

Malteser, bijzonder is dat hè? Vind ik ook nog steeds ontroerend.

LeSage zo sneu dat overprikkeld zijn, hopelijk vannacht een beter begin van de nacht.

Jagar, bah!

Nog bedankt voor de reacties van herkenning over het slapen en het vechten, geeft toch wat geruststelling als anderen dit herkennen. Ik zal idd het meerlingtopic weer eens omhoog schoppen..

Hier een paar echte jongens-dreumes momenten gehad. Grootste liep gister te klieren met de trap opkruipen en glijdt zo halverwege onder me weg de trap af op z'n buik en stoot z'n hoofd onderaan. Langs de huisarts geweest voor de zekerheid, hij heeft er alleen een schram aan over gehouden gelukkig. Maar wat een schrik.

Vandaag zit kleinste wild te doen met een speeltje in het speelbadje en ineens overal bloed. Schrok me dus weer kapot, zeker in t water lijkt t zo erg. Die ligt nu in bed met een hele dikke lip met sneetje erin (viel ook mee gelukkig). Pffff ik heb er meer schrik van gehad dan zij, dat belooft nog wat voor de toekomst. :X
pi_173468036
Pinq wat knap die woordjes. Dat hoor ik niet zo vaak dat ze dat als eerste kunnen zeggen :D

Lesage ze moeten soms ook zo veel verwerken van de dag. Wel sneu dat hij dan zo overstuur kan zijn.
Mijn S krijgt soms nog een fles na de pap fles ;) ik voed hem gewoon in slaap :P

Malteser O+ wat fijn dat je nu zelf die veilige haven kan zijn.
Wel rot voor je man dat hij zo verdrietig wordt bij hem als jij in de buurt bent. (Heel herkenbaar ook)

Jagar _O-
Dat is een fijn klusje geweest om alles goed schoon te krijgen.
En dan zeggen ze vaak dat baby's niet poepen in het water haha nou die van jou dus wel :D

Nazil heerlijk die ontwikkelingen O+
Leuk om te zien hoe secuur hij nu al kan zijn met zijn auto's. Die van mij houdt juist niet van orde, die van mij is meer van de chaos :D

Lesage leuk die verschillen van jongens en meisjes hè. Sommige dingen zijn echt niet aangeleerd maar zitten er gewoon in. Hier ook 2 echte (wilde) jongens.

Arja :D heerlijk toch zn schooi dreumes. Ze weten nu al wat lekker is

Madivi dat is zeker schrikken. Weer een paar grijze haren rijker :7
pi_173469378
Oeh Madivi, en dan ook allebei zoiets. Met een tweeling krijg je dus écht alles 2 keer ;)

Haha, is dat schooien dan ook meteen met dreumestantrum? Hier wel :Y

Ikke, niets slaapt zo lekker als een foodcoma :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173470591
Al die ontwikkelingen gaan soms te snel hoor.. Mijn dreumes heeft kiekeboe 2.0 ontdekt. Hij gaat zich nu steeds verstoppen (en dan ook echt zo dat ik hem niet 123 zie) en als ik 'm dan zoek (een enkele keer wel geschrokken want waaa! Hij zal de tuin toch niet uit zijn gelopen?) komt 'ie keihard "kieboee!!" roepend en lachend tevoorschijn _O- .

Malteser: Herkenbaar, die mama-plak fases. W. huilt de laatste weken steeds om mij als ik aan het werk ben, volgens man echt tranen met tuiten al "mama" snikkend. Zo sneu vind ik dat, maarja, ik moet toch ook wel is weg.

Oei! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent Madivi! :o

Jagar: :X . Heb je het goed schoongekregen?

En eerste woordjes bij Pinq! Voor je het weet kletst 'ie de oren van je hoofd! *O*
pi_173470943
Dat is dubbel schrikken madivi!

Lesage geen tantrum want ik ben in haar manipulatie getrapt. Ik vond haar zo creatief :@
pi_173471082
Haha, ik kan het vaak ook moeilijk weerstaan hoor Arja :) en eigenlijk vind ik het ook terecht dat hij ook iets lekkers wil als ik dat ook heb.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173472057
Hier ook zo'n hond die het ruikt als er voedsel in de kamer is en gaat schooien. Inclusief stervende zwaan als hij niks krijgt. Ik bewaar m'n chocola voor als hij in bed ligt tegenwoordig :+ en mijn ijsje heb ik straks maar half opgegeten en weer in de vriezer gezet omdat L anders echt te veel kreeg :')
  dinsdag 29 augustus 2017 @ 22:58:17 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173472119
Ik was avondje weg met collega's, dus Koos haalde haar op van de crèche

Blijkbaar was ze vanuit de crèche in de auto in slaap gevallen, heeft Koos haar anderhalf uur laten slapen.....

Dus Larf is nu klaarwakker en Koos slaapt lekker :')

Daarnaast had hij de chocolade niet goed opgeborgen, dus ik zag net dit gebeuren :')



_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173472517
Heb je al een gepaste straf voor Koos verzonnen? ~O>
pi_173475243
De dag die je wist dat zou komen! Oudste op school, kleine op de peuterspeelzaal, voor 't echie, zonder mama.
*voor zich uit staart* is 't al half 12? :') sjonge wat is dit onwennig.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173475255
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:08 schreef pinquit het volgende:
De dag die je wist dat zou komen! Oudste op school, kleine op de peuterspeelzaal, voor 't echie, zonder mama.
*voor zich uit staart* is 't al half 12? :') sjonge wat is dit onwennig.
snel, in bad met een grote capuccino en een fijn boek.

Geniet ervan!
pi_173475281
Arja met een schooiende dreumes O+.

Molo _O-

Pinquit, wat gek lijkt me dat ja. Uhm, geniet van je vrije ochtend....
pi_173475369
Mijn dreumes was na een prima nacht vanmorgen om 5.30 uur "slapen klaar mama". Jemig zeg, doettie anders nooit. En vrolijk dat hij was. Ik iets minder. Want ik sliep pas tegen 3.00 uur.
Dus nu is hij bij Oma en ik op mijn werk en koffie smaakt me vanwege de zwangerschap niet dus nu heb ik een glas mierenzoete ranja gemaakt. c_/
pi_173475518
Oeh Pinq, dat is even echt wennen ja! Toevallig ook mee bezig nu, de aanmelding voor de peuterspeelzaal. Ik dacht dat de keuze voor een basisschool al moeilijk was, maar dat geldt blijkbaar ook voor de psz. :')

Malteser, geen c_/ dan, maar wel succes vandaag!

Ik ben weer een dagje alleen thuis. S. is heerlijk aan het spelen bij opa en oma.
Vanmorgen vroeg ik of ik nog een kus kreeg, maar meneer riep 'daag' en huppelde naar de deur :') oma is z'n lievelings O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173475567
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:33 schreef LeSage het volgende:
Oeh Pinq, dat is even echt wennen ja! Toevallig ook mee bezig nu, de aanmelding voor de peuterspeelzaal. Ik dacht dat de keuze voor een basisschool al moeilijk was, maar dat geldt blijkbaar ook voor de psz. :')

Malteser, geen c_/ dan, maar wel succes vandaag!

Ik ben weer een dagje alleen thuis. S. is heerlijk aan het spelen bij opa en oma.
Vanmorgen vroeg ik of ik nog een kus kreeg, maar meneer riep 'daag' en huppelde naar de deur :') oma is z'n lievelings O+
Fijn is dat hè. Dat is hier ook. Ik bracht hem vanmorgen naar Oma. We zijn nog geen stap binnen of hij begon al te zwaaien. "Daaahaag mama, ik Oma spelen".
pi_173475574
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:33 schreef LeSage het volgende:
Oeh Pinq, dat is even echt wennen ja! Toevallig ook mee bezig nu, de aanmelding voor de peuterspeelzaal. Ik dacht dat de keuze voor een basisschool al moeilijk was, maar dat geldt blijkbaar ook voor de psz. :')

Malteser, geen c_/ dan, maar wel succes vandaag!

Ik ben weer een dagje alleen thuis. S. is heerlijk aan het spelen bij opa en oma.
Vanmorgen vroeg ik of ik nog een kus kreeg, maar meneer riep 'daag' en huppelde naar de deur :') oma is z'n lievelings O+
Hier ook een dreumes die dol is op oma. Zo erg zelfs dat toen we laatst met opa facetimden hij in tranen uitbarstte omdat oma er niet was....

Sterkte malteser!
  woensdag 30 augustus 2017 @ 09:55:38 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173475877
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 23:18 schreef Arja het volgende:
Heb je al een gepaste straf voor Koos verzonnen? ~O>
Net pissig whatsappje gestuurd, ben benieuwd wat zijn reactie is :')

Dit verwende wijf heeft verder alles al dus hij kan me niet echt inpakken met cadeaus ofzo :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 30 augustus 2017 @ 09:56:18 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173475891
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:19 schreef Malteser het volgende:
Mijn dreumes was na een prima nacht vanmorgen om 5.30 uur "slapen klaar mama". Jemig zeg, doettie anders nooit. En vrolijk dat hij was. Ik iets minder. Want ik sliep pas tegen 3.00 uur.
Dus nu is hij bij Oma en ik op mijn werk en koffie smaakt me vanwege de zwangerschap niet dus nu heb ik een glas mierenzoete ranja gemaakt. c_/
Weet niet hoe ver je bent in de zwangerschap maar stuiterkind nu door de suiker? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173476262
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 09:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Weet niet hoe ver je bent in de zwangerschap maar stuiterkind nu door de suiker? :D
Pas ergens tussen de 5 en de 6 weken. Heel pril dus.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 10:34:16 #256
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173476493
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:17 schreef Malteser het volgende:

[..]

Pas ergens tussen de 5 en de 6 weken. Heel pril dus.
Oh dan is stuiteren nog vooral een theoretisch iets :D

Gefeliciteerd trouwens!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173477147
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 10:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh dan is stuiteren nog vooral een theoretisch iets :D

Gefeliciteerd trouwens!
Dank je!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 30 augustus 2017 @ 11:14:32 #258
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173477182
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:12 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dank je!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begrijpelijk :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173477867
Even tussendoor weer: W. kwam vanochtend met verhoging uit bed. Inmiddels is dat opgelopen tot 39,9. Ik weet dat koorts een functie heeft, maar hij is echt totaaaal over zn toeren. Blijft maar huilen. Niks helpt. Dan mocht een zetpil wel toch? Ondanks dat de "koorts" dan zijn werk minder kan doen?

Echt hoor, nu wordt 'ie bijna 2 en ik twijfel nog altijd aan wat ik moet doen als 'ie ziek is -O-
pi_173477947
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 11:49 schreef silliegirl het volgende:
Even tussendoor weer: W. kwam vanochtend met verhoging uit bed. Inmiddels is dat opgelopen tot 39,9. Ik weet dat koorts een functie heeft, maar hij is echt totaaaal over zn toeren. Blijft maar huilen. Niks helpt. Dan mocht een zetpil wel toch? Ondanks dat de "koorts" dan zijn werk minder kan doen?

Echt hoor, nu wordt 'ie bijna 2 en ik twijfel nog altijd aan wat ik moet doen als 'ie ziek is -O-
ik probeer naar het gedrag te kijken, ipv de temperatuur. Laatst heeft T met 39.5 (hadden we later pas door) een rondje op de loopfiets gedaan en pasta gebunkerd als een volwassen man. Toen dus geen zetpil. Maar, als hij ziek en zielig is, absoluut wel eentje.
pi_173477954
Zetpil mag altijd, Sillie. Vooral als ze zich verder ziek voelen. Als hij verder nergens last van heeft kun je de koorts lekker laten, maar geen onnodig pijn/verdriet.
Beterschap voor W. Zieke kindjes zijn gewoon altijd verschrikkelijk ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173479227
Haha sillie, mijn oudste is 11 en bij hem twijfel ik soms nog.

Ik meet bijna nooit koorts, ik merk het vaak aan z'n oogjes en z'n koppie (en gedrag), tenzij het te gek wordt qua hitte of hij suf wordt.
Dus kijk vooral naar hoe hij er zelf onder is. Ik zou hem zeker pcm geven als hij zo overstuur is!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173479240
De goede werking van koorts komt wel weer als hij slaapt en de pcm is uitgewerkt ofzo.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173479328
Thanks voor jullie reacties :* .

Na een zetpil werd W. rustig in de Tula (voor het eerst sinds eeuwen weer op mn buik ipv mn rug) en is daar in slaap gevallen. Beetje warm wel voor hem
zo denk ik, maar goed, hij slaapt nu in ieder geval rustig..

Nu het volgende ding: normaliter gaat W. op donderdagen naar het kdv, maar in geval van nog ziek morgen hebben we een noodplan nodig. En opa en oma zijn dat normaal, maar die zijn op vakantie. Soms baal ik wel dat ik een baan heb waar ik niet zomaar even vrij kan nemen...
pi_173480859
Sillie wat naar dat hij ziek is.
Eens met wat de rest zegt wat betreft de zetpil.
Als je kindje ziek is en je hebt niemand anders voor de oppas dan is het niet anders dan dat je vrij moet nemen. Ik heb wel eens zorgverlof opgenomen in zn situatie. Niet ideaal voor mijn werk maar mijn kinderen gaan voor alles.

Lesage wat lief dat hij zo dol op oma is O+

Malteser wat een korte nacht! Veel limonade dan maar. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik duim voor een mooie plakker en voor betere nachten ;)

Molo :D zat jij wel met een stuiterbal na die chocola?
pi_173482200

O+ O+ O+
Foto's van de dikke-buiken-shoot waar ook een paar hele mooie van S. tussen zaten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 30 augustus 2017 @ 15:20:46 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173482249
Wat een kerel _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173482323
Beterschap voor W Sillie! Vervelend dat je niet zomaar een dagje vrij kan nemen. Hopelijk kan je man of anders een ander familielid oppassen.

Wat goed van A pinq! Meteen zeer verantwoorde woordjes ook! ;)

Lief van S en Twix dat ze zo gek zijn op opa en oma! O+

Ik werd vanochtend wakker gemaakt door mijn dreumes. Dacht dat het nog heel vroeg was, want was zo donker buiten. Was het al gewoon 7.30 :')
Gisteren zijn de lieveheersbeestje-regenlaarsjes voor A van Next binnengekomen (in maat 25.5! :X). Zijn meteen A haar lievelingsschoenen. Gelukkig is het weer er ook wel naar...

Hier ook een Chocolademonster O+ net als haar moeder trouwens. Eens per week krijgt ze een surprise-ei, waar ze zielsgelukkig van wordt. Moet kunnen :)
pi_173483642
Ah lesage wat een mooi ventje en leuk haar
pi_173483888
LeSage, wat een stoer mooi kereltje heb je daar!
pi_173486251
Gefeliciteerd Malteser!

Prachtige foto's van een mooi kereltje LeSage O+
pi_173486838
Malteser O+ een brusje voor twix!

quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:18 schreef LeSage het volgende:
[ afbeelding ]
O+ O+ O+
Foto's van de dikke-buiken-shoot waar ook een paar hele mooie van S. tussen zaten.
O+ ooh lesage wat een leuke foto's! Wat een knap ventje ^^.
pi_173488530
Wat een toffe foto's van S O+
Leuk ventje en wat een dikke bos haar heeft hij al!
pi_173488716
Dank jullie wel allemaal. Heel lief. Maar niks is nog zeker hè, heb nog geen echo gehad. En het gaat vaker mis dan goed bij ons. Maar we wachten het af.

LeSage, wat een vent is het toch O+ !

Pinq, hoe deed A het op de psz?

Aerenia, heb je najaarscollectie geshopt voor A? Zat er voor meisjes wel veel bij? Ik heb best veel zomercollectie gekocht voor Twix maar ik vind de najaarscollectie voorlopig nog om te huilen.
pi_173488741
Sillie, beterschap voor W! Kan je man makkelijker vrij nemen dan jij? Jullie zijn allebei W's ouders toch?
pi_173488902
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:15 schreef Malteser het volgende:
Sillie, beterschap voor W! Kan je man makkelijker vrij nemen dan jij? Jullie zijn allebei W's ouders toch?
Dank je! Man zit voor cursus aan de andere kant van het land, dus ik sta er alleen voor van de week... Normaal kan hij dat zeker makkelijker dan ik en doet hij dat dus ook.

Jij trouwens gefeliciteerd Malteser. Mijn duimen draaien ook voor je! :*

W. heeft net, nadat ie uit bad kwam, alles weer ondergespuugd, mijzelf inclusief }:| . Dus toen hebben we maar weer samen gedoucht en nu zijn we samen in bed gekropen. Zo sneu, als ze zo beroerd zijn.
pi_173488959
Veel sterkte met afwachten Malteser: lijkt me superlastig na zulke ervaringen :*
Echt supermooie foto's Lesage!
Beterschap voor je mups Sillie
Mijn dreumes verraste me vanochtend met drie nieuwe woordjes (Geej, Tanjeh en Ro), waar een nieuw shirtje met kleurrijke monstertjes al niet goed voor is :P
Hij vond het wel vervelend dat hij dat shirt dus aanhad, want dat maakt het bestuderen zo lastig :')
pi_173489022
Aw, das vervelend Sillie: samen in bed klinkt wel fijn. Als je je rot voelt is er toch niets fijner dan tegen iemand aan te kunnen kruipen
pi_173489106
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:21 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dank je! Man zit voor cursus aan de andere kant van het land, dus ik sta er alleen voor van de week... Normaal kan hij dat zeker makkelijker dan ik en doet hij dat dus ook.

Jij trouwens gefeliciteerd Malteser. Mijn duimen draaien ook voor je! :*

W. heeft net, nadat ie uit bad kwam, alles weer ondergespuugd, mijzelf inclusief }:| . Dus toen hebben we maar weer samen gedoucht en nu zijn we samen in bed gekropen. Zo sneu, als ze zo beroerd zijn.
Dat zul je net zien. Balen!
En wat sneu van het spugen, goed dat je samen in bed bent gekropen. Sterkte :*.
pi_173489119
Malteser ik snap je terughoudendheid, maar toch gefeliciteerd. Het begin is er.
pi_173490466
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 20:23 schreef Vosje6 het volgende:
Veel sterkte met afwachten Malteser: lijkt me superlastig na zulke ervaringen :*
Echt supermooie foto's Lesage!
Beterschap voor je mups Sillie
Mijn dreumes verraste me vanochtend met drie nieuwe woordjes (Geej, Tanjeh en Ro), waar een nieuw shirtje met kleurrijke monstertjes al niet goed voor is :P
Hij vond het wel vervelend dat hij dat shirt dus aanhad, want dat maakt het bestuderen zo lastig :')
Haha, mijn dreumes roept tegenwoordig ook heel hard "Tanjeh", maar dan heeft ie mij nodig... (raad maar hoe ik heet)

Gefeliciteerd Jager en Malteser! Ik had het helemaal gemist even. Mijn duimen draaien voor jullie beide.
pi_173490659
Ach Sillie, echt hartstikke ziek dus. En dan ook net in zo'n week dat het eigenlijk niet kan. Morgen toch maar thuis?
Is dat iets geks van mij of vinden jullie het dan stiekem wel heel fijn dat je dan het allerbelangrijkste bent in het leven van je kindje? Ik vind het best fijn als ie me nodig heeft :@

Vosje, doe dan ook niet zo'n leuk shirt aan, kan hij het zelf niet zien.

Dankjulliewel voor de lieve reacties. Ik vind vooral de foto van achteren zo leuk, omdat hij dus echt altijd zo macho loopt :')
En die bos haren heeft ie gelukkig van zijn moeder :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_173492487
Schitterende foto's LeSage! O+

Malteser: het waren alleen regenlaarsjes, een badjas en pyjama's. Vind de kleertjes op dit moment ook (nog) niet zo geweldig. Ben laatst wel goed geslaagd bij de C&A!
pi_173493028
LeSage wat een mooi mannetje zeg! & leuk om zulke foto's te hebben, ook voor nummer 2 :).

Sillie veel beterschap voor W. Wat lief dat hij lekker bij jou in bed ligt. Hopelijk knapt hij snel op!

Malteser wat een spannende tijd voor jullie :* . Ik ga duimen dat alles goed is!

Hier vandaag dreumes en baby weggebracht naar het KDV. Normaal brengt man dreumes altijd en baby was vandaag voor het eerst mee. L vond het toch wel gek dat ik haar ook mee ging brengen en ze was erg aanhankelijk. Uiteindelijk fijn kunnen spelen. Ze gingen met parapluutjes in de regen dansen O+ .

Verder deze week vakantie. O+ . Maandag naar de dierentuin geweest en een beer zien zwemmen.

Dreumes kan 'Duuurt lang' nazeggen :D . Maar misschien is het niet heel handig om dat haar te leren :p. Verder gaat ze uit haar zelf liedjes zingen (slaapkindjeslaap of kleinkleinkleutertje). Wat leuk toch zeg!

Ook leuk de gezonde woordenschat van Pinquits dreumes. & de monstertaal van Vosjes mannetje!

Is hij ook weer een beetje beter Pinquit? Aangezien hij naar de peuterzaal ging?! Hoe was je vrije ochtend nog? Heb je er wel een beetje van kunnen genieten!?
pi_173493046
Oh en Aerenia die lieveheersbeestlaarsjes heb ik meteen opgezocht! Wat een leuke zeg... O+ Ik snap wel dat A daar heel blij mee is!
  donderdag 31 augustus 2017 @ 15:47:36 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173504416
Fruit in je romper stoppen, top :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 31 augustus 2017 @ 15:52:54 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173504518
En nu glij ik net uit over een op de grond gegooide blauwe bes, dus spagaat weer geoefend en er zit een bes kapot geprakt tussen de houten plankenvloer :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173504814
Kinderen O+
Romper nachtje in de vlekverwijderaar en lang wassen doet het hier meestal goed ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 31 augustus 2017 @ 16:10:43 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_173504909
Oh, ja dat boeit me niet zo, maar kan haar weer omkleden, dat is wat minder.
En ze deed het echt expres, met haar boevenhoofd erbij _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_173526362
Een echte dreumes Molo.

Ik krijg net een foto van het KDV met mijn dreumes die met smaak komkommer eet... dat heb ik nog nooit naar binnen gekregen bij hem.
pi_173532853
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2017 15:05 schreef Adrian4 het volgende:
Een echte dreumes Molo.

Ik krijg net een foto van het KDV met mijn dreumes die met smaak komkommer eet... dat heb ik nog nooit naar binnen gekregen bij hem.
Ja echt he...
Die dreumes van mij zit op de crèche om half 10 een banaan en een appel te eten, om 12u 3 boterhammen met boter en worst/muisjes en 's middags crackers, tomaatjes, komkommer en paprika.

Als ik dat thuis vol trots op een mooi bord presenteer, krijg ik een boze blik en "Niet lekkur!" }:|
pi_173533127
Ik heb geen flauw idee wat hij allemaal eet op de opvang. Ja, fruit, brood en yoghurt met wat thee en tussendoortjes maar geen idee hoeveel.
Ik heb ontdekt dat l z'n avondeten graag koud eet :? De eerste happen worden allemaal uit z'n mond geplukt om te bekijken en de laatste happen een half uur later gaan er zo in. Kan ook met het herkennen van de smaak te maken hebben maar ik vind het wel raar.

En hij is zelf gaan staan vandaag *O* opgetrokken aan de spijlen van de box. helaas heb ik het niet gezien, het was bij man.
pi_173534284
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 21:17 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Ja echt he...
Die dreumes van mij zit op de crèche om half 10 een banaan en een appel te eten, om 12u 3 boterhammen met boter en worst/muisjes en 's middags crackers, tomaatjes, komkommer en paprika.

Als ik dat thuis vol trots op een mooi bord presenteer, krijg ik een boze blik en "Niet lekkur!" }:|
En dan noemen ze mijn E een bouwvakker qua eetgedrag :{w :P damn wat kan A eten O+!

Maar terechte klacht. Zelfde met staartjes maken hier trouwens, op het kdv mogen ze dat maar o wee als ik met een elastiekje kom aanzetten :{.
pi_173538930
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2017 22:34 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

En dan noemen ze mijn E een bouwvakker qua eetgedrag :{w :P damn wat kan A eten O+!

Maar terechte klacht. Zelfde met staartjes maken hier trouwens, op het kdv mogen ze dat maar o wee als ik met een elastiekje kom aanzetten :{.
A eet 's avonds dan weer vrijwel niets. Hooguit een paar muizenhapjes. E wel?
Heb de indruk dat ze overdag al genoeg eet voor het hele etmaal :')
pi_173538971
Bij T hangt het er ook echt vanaf hoe moe hij al is. Als hij moe is speelt hij alleen maar met het eten.

T en de duutser zijn vanmorgen voor 5 dagen weggegaan. Lang hoor, zo lang alleen. Nou ja, ik ga maar genieten van niet elke morgen om zes uur opstaan, en mijn favoriet: alleen ontbijten. Ik heb net al een uurtje gewerkt, en nu duik ik nog maar even in bed.
pi_173542685
Mijn dreumes is nog steeds ziek. Nu leek de koorts gezakt, zit 'ie ineens onder de rode vlekken :o . Zal wel 1 van die kinderziektes met vlekjes zijn..

ik vind het dus nogal vermoeiend, alleen met zieke dreumes. Het huis is een teringzooi want opruimen kom ik niet aan toe, ik eet al 3 dagen brood als diner want ja, ook geen tijd om te koken want plakdreumes. Gelukkig komt man zo thuis..

Lekker Jagar een paar dagen voor jezelf! Ook wel gek denk ik?
pi_173542833
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:29 schreef silliegirl het volgende:
Mijn dreumes is nog steeds ziek. Nu leek de koorts gezakt, zit 'ie ineens onder de rode vlekken :o . Zal wel 1 van die kinderziektes met vlekjes zijn..

ik vind het dus nogal vermoeiend, alleen met zieke dreumes. Het huis is een teringzooi want opruimen kom ik niet aan toe, ik eet al 3 dagen brood als diner want ja, ook geen tijd om te koken want plakdreumes. Gelukkig komt man zo thuis..

Lekker Jagar een paar dagen voor jezelf! Ook wel gek denk ik?
Beterschap!

Ja, heel gek. Het is zo ongelofelijk stil in huis!
pi_173542972
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:29 schreef silliegirl het volgende:
Mijn dreumes is nog steeds ziek. Nu leek de koorts gezakt, zit 'ie ineens onder de rode vlekken :o . Zal wel 1 van die kinderziektes met vlekjes zijn..

ik vind het dus nogal vermoeiend, alleen met zieke dreumes. Het huis is een teringzooi want opruimen kom ik niet aan toe, ik eet al 3 dagen brood als diner want ja, ook geen tijd om te koken want plakdreumes. Gelukkig komt man zo thuis..

Lekker Jagar een paar dagen voor jezelf! Ook wel gek denk ik?
Wat vervelend voor jullie sillie! Wel fijn dat je maar 1 kindje hebt dan, je kan met 'm meeveren voor zover jij dat trekt.
En vergeet thuisbezorgd.nl niet! ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173543508
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:46 schreef pinquit het volgende:

[..]

Wat vervelend voor jullie sillie! Wel fijn dat je maar 1 kindje hebt dan, je kan met 'm meeveren voor zover jij dat trekt.
En vergeet thuisbezorgd.nl niet! ;)
Ik woon in een gat. Thuisbezorgd.nl heeft geen enkel aangesloten punt in de buurt hier 8)7
pi_173544229
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2017 15:17 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik woon in een gat. Thuisbezorgd.nl heeft geen enkel aangesloten punt in de buurt hier 8)7
;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_173545085
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 14:29 schreef silliegirl het volgende:
Mijn dreumes is nog steeds ziek. Nu leek de koorts gezakt, zit 'ie ineens onder de rode vlekken :o . Zal wel 1 van die kinderziektes met vlekjes zijn..

ik vind het dus nogal vermoeiend, alleen met zieke dreumes. Het huis is een teringzooi want opruimen kom ik niet aan toe, ik eet al 3 dagen brood als diner want ja, ook geen tijd om te koken want plakdreumes. Gelukkig komt man zo thuis..

Lekker Jagar een paar dagen voor jezelf! Ook wel gek denk ik?
Dat was hier de 6e ziekte inderdaad! :Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')