abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:05:48 #201
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173099311
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In NL kun je als burgemeester gewoon een demonstratie verbieden, omdat je denkt (c.q. aanwijzingen hebt) dat je de openbare orde niet kunt bewaren, daar ging het om, in VS niet. Maar hier in NL ben ik daar gewoon wel blij mee. In Dld kan het ook. En dat is een stukje common sense kennelijk die onze wetgever bedoelde hiermee. Ben ik blij mee.
waarom ben je dan zo blij met een die wetgeving ?

ik vind het juist niet .....

want als er nou van uit de politiek iets gedaan word wat grote nadelen heeft voor de Nederlandse bevolking dan zouden ze het hele land kunnen verbieden om te gaan demonteren.
omdta hun denken dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden.

Maar dit is gewoon monddood maken van betogers die niet de zelfde gedachten hebben als burgemeesters

Hoe vaak op deze nep angst al demonstraties verboden zijn , het is gewoon schandalig dat deze wetgeving is ingevoerd.

dat is juist een van de wetgevingen die er voor gemaakt is om burgers klein te houden en geen spanningen te brengen in een land .. dus de burgers bij voorbaat al mond dood maken
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173099315
Wat betreft verwachtingen van bepaalde users is dit topic wel lekker bevestigend.
pi_173099321
Die topictitel klopt trouwens van geen kant.
Robert Lee was zelf geen voorstander van de slavernij. Zijn motivatie was het behoud van het zelfbeslissingsrecht van "zijn" Virginia.
Toen het er naar uit zag dat er een gewapend conflict zou ontstaan tussen Virginia en 'Washington' werd hem zelfs het opperbevel van de noordelijk troepen aangeboden door President Lincoln.
Wie dit leest is gek
pi_173099342
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:17 schreef bijstandboy het volgende:
Hebben ze al wat naar buiten gebracht over de achtergrond van de dader?
Neonazi.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:07:02 #205
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173099347
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je lacht, maar er zijn vast mensen die het een false-flag zullen noemen.
Je hebt het nog niet gezegd of het is al een feit in het AMV topic in POL.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173099363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Op zich ben ik het hier wel mee eens, maar in een de facto tweepartijenstelsel ligt dat mogelijk toch net iets anders kan ik me indenken.
Nah, in een tweepartijenstelsel heb je wel vleugels natuurlijk, maar ook weer geen nazi-vleugels, het draait altijd om het midden, centrumrechtse, centrumlinkse deel van de bevolking in een tweepartijenstelsel. Ging mij daar vooral om.
Alleen ja, VS heeft een andere geschiedenis, heel interessante en grootste geschiedenis, maar ze hebben het nazisme als bevolking niet aan den lijve ondervonden natuurlijk, daarom kunnen ze met die vlaggetjes wapperen. Ikzelf vind het walgelijk.
Verder denk ik gewoon dat een democratie zich moet verdedigen, in feite is democratie dus ook een ideologie en een ideologie die de macht heeft en dan een linkse en rechtse poot heeft. Alleen valt nazisme, communisme, politieke-islam daar buiten, die willen ook geen democratie nl.
I´m back.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:17:12 #208
192592 SureD1
------------------------------
pi_173099588
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
Die topictitel klopt trouwens van geen kant.
Robert Lee was zelf geen voorstander van de slavernij. Zijn motivatie was het behoud van het zelfbeslissingsrecht van "zijn" Virginia.
Toen het er naar uit zag dat er een gewapend conflict zou ontstaan tussen Virginia en 'Washington' werd hem zelfs het opperbevel van de noordelijk troepen aangeboden door President Lincoln.
Idd waarna hij zijn 'Virginia before the Republic' uitsprak, en de VS daarmee een van zijn meest capabele zo niet de meest capabele legerleider verloor. Ze moesten daardoor eerst langs types als McClellan, voordat ze uiteindelijk bij Grant uitkwamen...

Maar je verwacht toch niet zo'n soort nuance in een topic als dit?
pi_173099590
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:05 schreef RAVW het volgende:

[..]

waarom ben je dan zo blij met een die wetgeving ?

ik vind het juist niet .....

want als er nou van uit de politiek iets gedaan word wat grote nadelen heeft voor de Nederlandse bevolking dan zouden ze het hele land kunnen verbieden om te gaan demonteren.
omdta hun denken dat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden.

Maar dit is gewoon monddood maken van betogers die niet de zelfde gedachten hebben als burgemeesters

Hoe vaak op deze nep angst al demonstraties verboden zijn , het is gewoon schandalig dat deze wetgeving is ingevoerd.

dat is juist een van de wetgevingen die er voor gemaakt is om burgers klein te houden en geen spanningen te brengen in een land .. dus de burgers bij voorbaat al mond dood maken
Je kunt de openbare orde bewaren met die wetgeving en en passant extremisme dus onderdrukken. Zoals ik zeg democratie is in die zin ook een ideologie. Is vervelend voor mensen die denken dat er maar een dictatuur moet komen en een totalitaire staat, maar geschiedenis wijst uit dat een dictatuur uiteindelijk tot nog meer ellende leidt.
I´m back.
pi_173099599
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah, in een tweepartijenstelsel heb je wel vleugels natuurlijk, maar ook weer geen nazi-vleugels, het draait altijd om het midden, centrumrechtse, centrumlinkse deel van de bevolking in een tweepartijenstelsel. Ging mij daar vooral om.
Alleen ja, VS heeft een andere geschiedenis, heel interessante en grootste geschiedenis, maar ze hebben het nazisme als bevolking niet aan den lijve ondervonden natuurlijk, daarom kunnen ze met die vlaggetjes wapperen. Ikzelf vind het walgelijk.
Verder denk ik gewoon dat een democratie zich moet verdedigen, in feite is democratie dus ook een ideologie en een ideologie die de macht heeft en dan een linkse en rechtse poot heeft. Alleen valt nazisme, communisme, politieke-islam daar buiten, die willen ook geen democratie nl.
Maar juist dat midden is de laatste jaren behoorlijk kapot, ofwel de democraten of de republikeinen moeten een meerderheid hebben om nog iets te kunnen doen waar het vroeger zo was dat vanuit beide partijen wel naar elkaar bewogen werd om elkaar 'in het midden' te ontmoeten.
Ik weet niet meer waar ik het gezien heb maar het was niet om vrolijk van te worden.
Die zelfde verdeling zie je ook terug onder het volk met natuurlijk de groeiende extremen aan beide kanten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:18:09 #211
192592 SureD1
------------------------------
pi_173099607
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je hebt het nog niet gezegd of het is al een feit in het AMV topic in POL.
Door een stereotype bevestigende user die nu een TR aan zijn broek heeft...
pi_173099670
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 21:06 schreef Mani89 het volgende:
Murica.

[ afbeelding ]
Dat land verdient het om naar de klote te gaan als dit gewoon legaal is...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_173099694
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
Die topictitel klopt trouwens van geen kant.

Psst, dit is deel 2 en ik ben niet zo goed in nieuwe delen te voorzien van updates enzo. Zelfs #2 paste niet meer erbij én ik moest snel zijn omdat niemand het leuk vindt om te wachten. O-)
Komt vast wel goed in het volgende topic. ;)
´
pi_173099709
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:17 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Idd waarna hij zijn 'Virginia before the Republic' uitsprak, en de VS daarmee een van zijn meest capabele zo niet de meest capabele legerleider verloor. Ze moesten daardoor eerst langs types als McClellan, voordat ze uiteindelijk bij Grant uitkwamen...

Maar je verwacht toch niet zo'n soort nuance in een topic als dit?
Nee dat niet, maar ik erger me aan de geschiedsvervalsing, ook in de andere media.
Wie dit leest is gek
pi_173099733
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Argumenten waarom nazisme niet...

Nee gewoon nee.

Dit is een gevalletje je moeder moet je een pak rammel geven als het ooit in je opkomt. Morele kader definieren.

Nazisme is slecht punt. Je hoeft geen argumenten te bedenken wat iedereen die geen randmongool is ziet dat. Het bediscussiëren is het legitimeren. Daar zet je juist de deur mee openen.
Binnen familiaire context mag er zeker hard op gereageerd worden. Pak rammel van moeder, sociale uitsluiting, beledigingen, etc. Mag/moet allemaal. 'Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid om jezelf voor lul te zetten - om geminacht en gehaat te worden.'' Ik zou moeders wel adviseren om uitleg bij het pak rammel te geven opdat het morele kader geïnternaliseerd kan worden.

Als je er vanuit gaat dat nazi's alleen nazi's kunnen worden omdat ze randmongolen zijn, dan heb je niet goed opgelet. Ook niet als je denkt een heropleving tegen te kunnen houden door ze uit te sluiten en randmongolen te noemen. De houding van 'Het is fout/boe, bek houden dus' is, met een groeiende (gevoelsmatige) afstand van de geschiedenis, mogelijk niet afdoende.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2017 23:25:19 ]
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:24:21 #216
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_173099738
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je hebt het nog niet gezegd of het is al een feit in het AMV topic in POL.
Onwaar, hij zei niet dat het een false flag was. Het is denk ik wel een punt van aandacht dat we niet meteen naar conclusies moeten springen ... we weten zelf ook nog niks van de dader. Hoe slap het noemen van iemand @ 4chan als bron ook moge zijn.
pi_173099740
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat land verdient het om naar de klote te gaan als dit gewoon legaal is...
:')
pi_173099783
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Maar juist dat midden is de laatste jaren behoorlijk kapot, ofwel de democraten of de republikeinen moeten een meerderheid hebben om nog iets te kunnen doen waar het vroeger zo was dat vanuit beide partijen wel naar elkaar bewogen werd om elkaar 'in het midden' te ontmoeten.
Ik weet niet meer waar ik het gezien heb maar het was niet om vrolijk van te worden.
Die zelfde verdeling zie je ook terug onder het volk met natuurlijk de groeiende extremen aan beide kanten.
Ja, akkoord daar hebben we natuurlijk ook mee te maken, neemt niet weg dat een democratie zich moet verdedigen tegen extremismen (zolang de democratie nog bestaat). Vaak hoef je trouwens niet veel te doen, omdat extremisme in feite maar weinig voorkomt.
In het interbellum had je in feite een zelfde situatie: weinig mensen waren nog maar overtuigd van de democratie in heel veel landen, je hebt gezien wat je dan krijgt.
I´m back.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:27:51 #219
192592 SureD1
------------------------------
pi_173099813
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:22 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nee dat niet, maar ik erger me aan de geschiedsvervalsing, ook in de andere media.
Het idee van de Confederatie is inmiddels symbool komen te staan voor iets anders, en dat treft alle symboliek.

Die neo-nazis staan ook niet het standbeeld van Lee te verdedigen omdat ze hem zo'n goede legerleider vonden of omdat ze zijn ideëen omtrent souvereiniteisverdeling tussen de VS en haar staten steunen...
pi_173099824
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah, in een tweepartijenstelsel heb je wel vleugels natuurlijk, maar ook weer geen nazi-vleugels, het draait altijd om het midden, centrumrechtse, centrumlinkse deel van de bevolking in een tweepartijenstelsel. Ging mij daar vooral om.
Alleen ja, VS heeft een andere geschiedenis, heel interessante en grootste geschiedenis, maar ze hebben het nazisme als bevolking niet aan den lijve ondervonden natuurlijk, daarom kunnen ze met die vlaggetjes wapperen. Ikzelf vind het walgelijk.
Verder denk ik gewoon dat een democratie zich moet verdedigen, in feite is democratie dus ook een ideologie en een ideologie die de macht heeft en dan een linkse en rechtse poot heeft. Alleen valt nazisme, communisme, politieke-islam daar buiten, die willen ook geen democratie nl.
''The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow a very lively debate within that spectrum...''

- Doe eens een gok
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:32:23 #221
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173099903
Ben in ieder geval blij dat de President beide zijdes heeft veroordeeld. Neo-Nazisme is niet goed te praten, maar het feit dat steeds meer mensen in de armen van extreem-rechts worden gedreven heeft natuurlijk een oorzaak. De steeds hardere grip van Marxisme op de samenleving, het verwijderen van monumenten uit een ''glorieus'' verleden, steeds feller racisme tegen blanken en het bewust proberen vernietigen van de cultuur van blanke mensen, het is naïef om te denken dat iedereen op de grond blijft liggen en wacht op het einde.

Haat kweekt haat. Ik hoop dat mensen daar hun ogen openen voordat het te laat is.
pi_173099964
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:27 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Het idee van de Confederatie is inmiddels symbool komen te staan voor iets anders, en dat treft alle symboliek.

Die neo-nazis staan ook niet het standbeeld van Lee te verdedigen omdat ze hem zo'n goede legerleider vonden of omdat ze zijn ideëen omtrent souvereiniteisverdeling tussen de VS en haar staten steunen...
Overigens was Generaal Lee wel een veel betere Generaal dan McClellan (in het begin de Noordelijke hoogste generaal), alleen hij had én de zich ontwikkelende technologie van het Noorden tegen zich (fijnmazig spoorlijnennet plus telegrafie, Lincoln maakte daar strategisch gebruik van, geen uitgebreide zware industrie, geen lichtere industrie die alles vervaardigden wat men nodig had) én een president van de Noordelijken, die op één of andere manier toch van een formaat was die men nooit daarvoor en daarna meer tegen is gekomen. Later kreeg hij betere tegenstanders als Generaal zoals Grant en Sherman.

(Overigens denk ik dat er een triumviraat is van zeer opmerkelijke presidenten: Lincoln, Washington en FDR. Moeilijk om aan te geven wie nou de beste was.)
I´m back.
pi_173099978
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Binnen familiaire context mag er zeker hard op gereageerd worden. Pak rammel van moeder, sociale uitsluiting, beledigingen, etc. Mag/moet allemaal. 'Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid om jezelf voor lul te zetten - om geminacht en gehaat te worden.'' Ik zou moeders wel adviseren om uitleg bij het pak rammel te geven opdat het morele kader geïnternaliseerd kan worden.

Als je er vanuit gaat dat nazi's alleen nazi's kunnen worden omdat ze randmongolen zijn, dan heb je niet goed opgelet. Ook niet als je denkt een heropleving tegen te kunnen houden door ze uit te sluiten en randmongolen te noemen. De houding van 'Het is fout/boe, bek houden dus' is, met een groeiende (gevoelsmatige) afstand van de geschiedenis, mogelijk niet afdoende.
Nee, gewoon nee!

Men zou eens bij zichzelf te rade kunnen gaan of ze wel goed opvoeden, daarna zou het geweldig zijn als word uitgelegd wat nazisme is en waarom het zo ongewenst is, men zou zomaar eens de intelligentie kunnen wekken in de kinders/jeugdigen, hebben ze veel meer aan dan rammel of uitsluiting.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173099991
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

''The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow a very lively debate within that spectrum...''

- Doe eens een gok
Hitler? Soros? :D.

Nou ja, maakt mij verder niet uit hoor, ik zie het niet als vrijheid als het nazisme salonfähig wordt. Dat is hetzelfde als die moslimmannekes alle macht geven, dat ga je uiteindelijk bezuren.
I´m back.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:39:07 #225
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_173100007
Het gekke is toch wel dat de moderne Hitlermannetjes nog het meest lijken op de politieke-islam-mannetjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')