abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 02:33:36 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173102839
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 02:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Precies. En zo moet je oppassen. Want je mag wel klagen over bloemkool.
dit is Nederland, je mag over alles klagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173102847
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 02:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit is Nederland, je mag over alles klagen
Het weer zit soms niet mee. We wonen dan ook niet in een warm klimaat
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 02:36:20 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173102853
al staat bij klachten over spruitjes wel geenstijl voor de deur en stelt Wilders kamervragen

maar in theorie mag je gewoon klagen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 02:38:54 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173102870
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 02:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het weer zit soms niet mee. We wonen dan ook niet in een warm klimaat
realistisch gezien is het best aardig juist
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173102879
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 02:36 schreef sp3c het volgende:
al staat bij klachten over spruitjes wel geenstijl voor de deur en stelt Wilders kamervragen

maar in theorie mag je gewoon klagen
GS liegt zo enorm dat men niet meer serieus genomen wordt. Schandalig. ook van die 'allochtoon' die het niet wist. Dat weet je wel.
  zondag 13 augustus 2017 @ 05:11:20 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173103350
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:49 schreef de_boswachter het volgende:
En terecht.
inderdaad

heb eens een paar mensen hier gehad die op de Vietnamese manier kookten met visolie, nou zeg wat een lucht vreselijk

Ik heb ze moeten zeggen om onmiddellijk het pand te verlaten , de hele straat stonk er naar

Vreselijk
Ze waren met 20 minuten het pand uit
met wokpan en al
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 13 augustus 2017 @ 05:11:59 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173103353
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk tegen het zere been van linkse hyperprogressiefjes en het door hun gedroomde maakbare samenleving.
wat is dat nou voor zinloze opmerking

het gaat over eten koken ja
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_173103573
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Oh jawel bij de echt fanatieke knoflookgebruikers ruik je dat prima. Kende een Chinees stel echt walgelijk die knoflook stank, alsof ze zich er zelf in marineerden.
Zoals eerder door mij gezegd. Men kan niets ruiken door de weersomstandigheden. Het is hier te koud en te vochtig en daardoor stijgen de kwalijke dampen niet naar boven.
  zondag 13 augustus 2017 @ 07:53:11 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173103596
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 07:46 schreef torentje het volgende:

[..]

Zoals eerder door mij gezegd. Men kan niets ruiken door de weersomstandigheden. Het is hier te koud en te vochtig en daardoor stijgen de kwalijke dampen niet naar boven.
Ik geef toe dat het niet in Nederland was, maar in Midden-Duitsland, in een koud, nat weekend.

Als in zo'n appartementencomplex een bepaalde vorm van ventilatie is, is "opstijgen" niet eens nodig en zit iedereen die op het ventilatiesysteem is aangesloten in de stank. En bij langdurig koken, wat ze kennelijk bedoelen met niet-westers, wordt het in zo'n keuken vanzelf heet en vochtig. Wat in het kader van onderhoud evenmin prettig is.
pi_173103750
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 02:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

naja de uitleg is natuurlijk ook gewoon dat ze het heel fout hebben verwoord dus wat dat betreft zijn de klachten ook wel terecht

dat zien ze zelf ook in, de uitleg is verder gewoon prima
Ik vind het racisme verhaal daarna nogal overtrokken.

Het gaat erom dat bij een overspannen Amsterdamse huizenmarkt verhuurders absurde eisen kunnen stellen die mijnsinziens wettelijk niet eens door de beugel kunnen.

Want een verhuurder heeft wettelijk geen enkel recht te bepalen wat de huurder kookt en hoe je kookt. (tenzij de veiligheid van het pand bewezen in gevaar komt)

Maar mensen houden zelf die gekte in stand. Miljoenen neerleggen voor een pandje waarvoor je in de provincie een villa kunt kopen. En dan ook nog binnen een gebiedje wat inmiddels is uitgegroeid tot een openlucht kermis voor toeristen. Er is zoveel méér mooi Amsterdam dan alleen het centrum.
pi_173103954
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 08:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind het racisme verhaal daarna nogal overtrokken.

Het gaat erom dat bij een overspannen Amsterdamse huizenmarkt verhuurders absurde eisen kunnen stellen die mijnsinziens wettelijk niet eens door de beugel kunnen.

Want een verhuurder heeft wettelijk geen enkel recht te bepalen wat de huurder kookt en hoe je kookt. (tenzij de veiligheid van het pand bewezen in gevaar komt)

Maar mensen houden zelf die gekte in stand. Miljoenen neerleggen voor een pandje waarvoor je in de provincie een villa kunt kopen. En dan ook nog binnen een gebiedje wat inmiddels is uitgegroeid tot een openlucht kermis voor toeristen. Er is zoveel méér mooi Amsterdam dan alleen het centrum.
Jouw zin: 'miljoenen neerleggen enz.' vind ik wel erg grappig. ;)

Er wordt helemaal niet bepaald wat iemand mag koken, want dat mag inderdaad niet. Wel kun je door voorselectie de kans op specifieke problemen minimaliseren. Zo zet je ook niet in ieder pand drie alleenstaande mannen. Ook een recept voor specifieke problemen.

En dat is waar het hier om gaat.

Niemand zal bij de weigering van die mannen roepen dat het discriminatie is van alleenstaanden of van mannen (al was het maar omdat vrouwen vaak een nog ranziger bende er van maken zoals voor minimaal 3 weken aan vuil ondergoed verspreid over de kamer, ik heb haar aangeraden een handel erin te beginnen als ze zo'n hekel heeft aan ondergoed wassen en je dus ook niet helemaal goed bij je hoofd bent om in een mooi pand 3 alleenstaande vrouwen toe te staan).

Maar omdat het hier nu om een buitenlander gaat is het discriminatie. Dat is gewoon zot.

Als eigenaar wil je een huurder die netjes met jouw eigendom omgaat, geen overlast veroorzaakt voor omwonenden en die netjes op tijd betaalt.

Dat is dan kennelijk niet liberaal meer voor doorgeschoten linksdenkers als tomatenboer, maar het recht voor overlastveroorzakers, pandenslopers en wanbetalers om ook wat moois te mogen huren bestaat nu eenmaal niet.
pi_173104100
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 08:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar omdat het hier nu om een buitenlander gaat is het discriminatie. Dat is gewoon zot.

Ik vraag me af of het hier om een buitenlander gaat. Blanke Nederlanders koken toch ook vaak niet westers? Sowieso vind ik de term westers koken een wat vreemde term.

We delen in ieder geval de mening dat een verhuurder niet kan bepalen wat iemand kookt. Dat is natuurlijk echt van de zotte.

Je weet dat die woninkjes in het centrum gehorig zijn en dat de vloeren en muren niet al te bestand zijn voor geurtjes en lawaai. Heb zelf jarenlang in een Amsterdams studentenhuis gewoond en toen had je al het verschijnsel van klagende provinciale yuppen die met hun getrokken portemonnee Amsterdammertje willen gaan spelen en denken diens omgeving te kunnen controleren. Dan kennen ze niet de echte Amsterdamse mentaliteit, want daar zijn ze meestal te boers voor. :')

Maar goed, zoals altijd wint het grote geld en zijn de echte doorsnee Amsterdammers uit het centrum verjaagd waardoor we nu in deze malle situatie zijn beland. Al zouden ze me geld toegeven, voor geen goud zou ik meer tussen dat yuppen-volk willen wonen.
pi_173104198
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het hier om een buitenlander gaat. Blanke Nederlanders koken toch ook vaak niet westers? Sowieso vind ik de term westers koken een wat vreemde term.

We delen in ieder geval de mening dat een verhuurder niet kan bepalen wat iemand kookt. Dat is natuurlijk echt van de zotte.

Je weet dat die woninkjes in het centrum gehorig zijn en dat de vloeren en muren niet al te bestand zijn voor geurtjes en lawaai. Heb zelf jarenlang in een Amsterdams studentenhuis gewoond en toen had je al het verschijnsel van klagende provinciale yuppen die met hun getrokken portemonnee Amsterdammertje willen gaan spelen en denken diens omgeving te kunnen controleren. Dan kennen ze niet de echte Amsterdamse mentaliteit, want daar zijn ze meestal te boers voor. :')

Maar goed, zoals altijd wint het grote geld en zijn de echte doorsnee Amsterdammers uit het centrum verjaagd waardoor we nu in deze malle situatie zijn beland. Al zouden ze me geld toegeven, voor geen goud zou ik meer tussen dat yuppen-volk willen wonen.
De tekst westers koken is gewoon een domme kwalificatie van een binnendienst medewerker.

Het gaat niet zo zeer om het gerecht dat je kookt, maar de manier waarop.

Daar komt nog eens bij dat Indisch eten totaal anders is dan wat we hier in Nederland eten onder de noemer Indisch (net zoals verreweg de meeste Nederlanders nog nooit in leven Chinees hebben gegeten, want wat we hier Chinees noemen is veel meer geinspireerd op Indonesisch en dan nog met een enorme draai eraan). Het enige uit die regio wat hier in Nederland herkenbaar wordt geserveerd is Thais. Maar dat moet je in de VS weer niet proberen, want daar lijkt het dus echt nergens op (zeldzaam smerig).

Het probleem is dus niet racisme, maar een domme medewerker. Sop is de kool niet waard.
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:35:02 #64
175984 Vojnovitsj
Vladimir Vojnovitsj
pi_173104296
Waarschijnlijk heeft deze persoon "last" gehad van iemand die -in zijn ogen - niet Westers kookte. Hij probeert het op deze wijze te fixen.
Hij kan ook gewoon een goede afzuigkap nemen met zo'n koolstoffilter of hoe die dingen ook heten. Plaats zo'n ding in dat huis en niet meer zeuren.
Hij zou ook gewoon werk kunnen zoeken om niet de hele dag in de kooklucht te zitten of hij vraagt om een werkend iemand.
Hij kan ook wat specifieke restaurants aanschrijven of een van hun kok's een slaapplaats zoekt. Het liefst dan een pannenkoekenrestaurant. Heb je dat hele gezeik niet.
Wat hij verder kan doen is, de huizen omwisselen. Dat hij onder gaat wonen en zij boven en een zonnescherm nemen onder.
Hij kan ook op het moment dat diegene kookt zelf koken en zo de lucht wegjagen. Ik stel voor dat hij dan wat spekjes gaat bakken.
Hij kan ook aanbellen en vragen "hey, ehm leuk dat je de hele dag kookt hier enzo., maar dit is geen fucking restaurant. Hier heb je een Hollands kookboek. Zou je voortaan je voedsel hieruit kunnen halen?"

Prima opties allemaal. Als dit allemaal niet kan. Moet je dan wel shit verhuren?
Moskou 2042
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:42:42 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173104393
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:35 schreef Vojnovitsj het volgende:
Waarschijnlijk heeft deze persoon "last" gehad van iemand die -in zijn ogen - niet Westers kookte. Hij probeert het op deze wijze te fixen.
Hij kan ook gewoon een goede afzuigkap nemen met zo'n koolstoffilter of hoe die dingen ook heten. Plaats zo'n ding in dat huis en niet meer zeuren.
Hij zou ook gewoon werk kunnen zoeken om niet de hele dag in de kooklucht te zitten of hij vraagt om een werkend iemand.
Hij kan ook wat specifieke restaurants aanschrijven of een van hun kok's een slaapplaats zoekt. Het liefst dan een pannenkoekenrestaurant. Heb je dat hele gezeik niet.
Wat hij verder kan doen is, de huizen omwisselen. Dat hij onder gaat wonen en zij boven en een zonnescherm nemen onder.
Hij kan ook op het moment dat diegene kookt zelf koken en zo de lucht wegjagen. Ik stel voor dat hij dan wat spekjes gaat bakken.
Hij kan ook aanbellen en vragen "hey, ehm leuk dat je de hele dag kookt hier enzo., maar dit is geen fucking restaurant. Hier heb je een Hollands kookboek. Zou je voortaan je voedsel hieruit kunnen halen?"

Prima opties allemaal. Als dit allemaal niet kan. Moet je dan wel shit verhuren?
Deze persoon?
De "verhuurder" is een tussenpersoon die de bezichtigingen en huurdersselectie doet is een bedrijf dat op expats gericht is.
Degene die deze reactie kreeg is ook een expat.

Lekker makkelijk om te doen alsof het om een particulier gaat die z'n woning verhuurt, maar zo zit het niet, het zou me ook niet verbazen als het niet de eerste keer is dat ze zo'n reactie sturen.

Tevens denk ik niet dat een kok bij een pannenkoekenrestaurant genoeg verdient om 1.500 huur per maand af te tikken, zelfs niet als ze in Amsterdam werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 13-08-2017 09:53:24 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:43:13 #66
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_173104403
Al wil hij het alleen maar verhuren aan mensen met paarsgeverfd haar.

Helemaal prima.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:45:59 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173104438
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:43 schreef MichaelScott het volgende:
Al wil hij het alleen maar verhuren aan mensen met paarsgeverfd haar.

Helemaal prima.
Moeten ze dat in de advertentie zetten, en niet als reactie geven als er een man reageert die zo oud is dat hij waarschijnlijk kaal is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173104449
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Deze persoon?
De verhuurder is gewoon Parius, en de tussenpersoon die de bezichtigingen en huurdersselectie doet is een bedrijf dat op expats gericht is.
Degene die deze reactie kreeg is ook een expat.

Lekker makkelijk om te doen alsof het om een particulier gaat die z'n woning verhuurt, maar zo zit het niet, het zou me ook niet verbazen als het niet de eerste keer is dat ze zo'n reactie sturen.

Tevens denk ik niet dat een kok bij een pannenkoekenrestaurant genoeg verdient om 1.500 huur per maand af te tikken, zelfs niet als ze in Amsterdam werken.
Pararius is een website. Grof gezegd de 'verhuurtegenhanger' van Funda. Al doen ze tegenwoordig beide zowel koop als huur.
pi_173104459
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moeten ze dat in de advertentie zetten, en niet als reactie geven als er een man reageert die zo oud is dat hij waarschijnlijk kaal is.
Want? Eerst afwachten of er wel vraag naar is onder paarsharigen lijkt mij normaal.
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:50:34 #70
175984 Vojnovitsj
Vladimir Vojnovitsj
pi_173104500
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Deze persoon?
De verhuurder is gewoon Parius, en de tussenpersoon die de bezichtigingen en huurdersselectie doet is een bedrijf dat op expats gericht is.
Degene die deze reactie kreeg is ook een expat.

Lekker makkelijk om te doen alsof het om een particulier gaat die z'n woning verhuurt, maar zo zit het niet, het zou me ook niet verbazen als het niet de eerste keer is dat ze zo'n reactie sturen.

Tevens denk ik niet dat een kok bij een pannenkoekenrestaurant genoeg verdient om 1.500 huur per maand af te tikken, zelfs niet als ze in Amsterdam werken.
Doet er niet toe of het een particulier is of niet. Er zit iemand achter of is het een computergestuurde organisatie? Er heeft iemand ergens last van gehad. Ik bied hier fantastische oplossingen.

En ja, hij/zij zou het allemaal kunnen aanmelden bij een of andere anti-discriminatie commissie. De organisatie kan dan uitleggen dat het een stagiair was die het heeft gemaild. Sorry sorry en klaar. Terwijl het probleem blijft natuurlijk. En daar heb ik plausibele oplossingen voor geboden.

Ik denk dat jij je zou verbazen hoeveel een pannenkoekenbakker verdient.
Moskou 2042
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:52:01 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173104524
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Pararius is een website. Grof gezegd de 'verhuurtegenhanger' van Funda. Al doen ze tegenwoordig beide zowel koop als huur.
Ook goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173104552
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:50 schreef Vojnovitsj het volgende:

[..]

Doet er niet toe of het een particulier is of niet. Er zit iemand achter of is het een computergestuurde organisatie? Er heeft iemand ergens last van gehad. Ik bied hier fantastische oplossingen.

En ja, hij/zij zou het allemaal kunnen aanmelden bij een of andere anti-discriminatie commissie. De organisatie kan dan uitleggen dat het een stagiair was die het heeft gemaild. Sorry sorry en klaar. Terwijl het probleem blijft natuurlijk. En daar heb ik plausibele oplossingen voor geboden.

Ik denk dat jij je zou verbazen hoeveel een pannenkoekenbakker verdient.
Dan is er nog hoop voor al die koekenbakkers hier die zonder te weten waar het om gaat denken precies te weten hoe en wat.
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:54:23 #73
175984 Vojnovitsj
Vladimir Vojnovitsj
pi_173104573
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan is er nog hoop voor al die koekenbakkers hier die zonder te weten waar het om gaat denken precies te weten hoe en wat.
idd, zelfs voor ons Fokkers is er nog hoop.
Moskou 2042
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:55:23 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173104592
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:54 schreef Vojnovitsj het volgende:

[..]

idd, zelfs voor ons Fokkers is er nog hoop.
Ja voor pizza bestellers en Mac Donald eters is er altijd plek uiteraard
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:56:19 #75
175984 Vojnovitsj
Vladimir Vojnovitsj
pi_173104608
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook goed.
Nou eigenlijk niet "Ook goed". Je wist dus niet waar het over ging. Ik had gelijk met deze persoon. Misschien kan je dat even toegeven. Ik probeer verder geen gelijk te halen ofzo, maar je was zo wijsneuzerig bezig net. Ik bied hier een oplossing gelijke een oplossing van het Palestina probleem aan en jij wuift het eventjes weg met "ja is geen persoon". Daarna komt het keihard terug zeg je "ook goed". Dat kunnen we niet zomaar laten gaan natuurlijk.
Moskou 2042
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:59:11 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173104669
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:50 schreef Vojnovitsj het volgende:

[..]

Doet er niet toe of het een particulier is of niet. Er zit iemand achter of is het een computergestuurde organisatie? Er heeft iemand ergens last van gehad. Ik bied hier fantastische oplossingen.

En ja, hij/zij zou het allemaal kunnen aanmelden bij een of andere anti-discriminatie commissie. De organisatie kan dan uitleggen dat het een stagiair was die het heeft gemaild. Sorry sorry en klaar. Terwijl het probleem blijft natuurlijk. En daar heb ik plausibele oplossingen voor geboden.

Ik denk dat jij je zou verbazen hoeveel een pannenkoekenbakker verdient.
De eigenaar van een restaurant misschien, maar een gewone pannenkoekenbakker in loondienst pakt geen loon dat volgens verhuurders hoog genoeg is om 1.500 per maand aan huur te betalen.

Maar goed het is sowieso al absurd te denken dat een expat naast een drukke baan wel even dagelijks uren in de keuken gaat staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 13 augustus 2017 @ 10:02:35 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173104727
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:56 schreef Vojnovitsj het volgende:

[..]

Nou eigenlijk niet "Ook goed". Je wist dus niet waar het over ging. Ik had gelijk met deze persoon. Misschien kan je dat even toegeven. Ik probeer verder geen gelijk te halen ofzo, maar je was zo wijsneuzerig bezig net. Ik bied hier een oplossing gelijke een oplossing van het Palestina probleem aan en jij wuift het eventjes weg met "ja is geen persoon". Daarna komt het keihard terug zeg je "ook goed". Dat kunnen we niet zomaar laten gaan natuurlijk.
Ja, daar ging mijn "ook goed" ook over hè...

Maar ga jij het probleem in Palestina maar even oplossen ^O^

De verhuurder verhuurt aan expats, daarmee geeft hij al aan dat jouw "oplossing", de pannenkoekenbakker zijn doelgroep niet is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 13 augustus 2017 @ 10:05:41 #78
175984 Vojnovitsj
Vladimir Vojnovitsj
pi_173104770
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, daar ging mijn "ook goed" ook over hè...

Maar ga jij het probleem in Palestina maar even oplossen ^O^

De verhuurder verhuurt aan expats, daarmee geeft hij al aan dat jouw "oplossing", de pannenkoekenbakker zijn doelgroep niet is.
Want expats kunnen geen pannenkoekenbakkers zijn?

En nee ik ga het Palestina-probleem niet oplossen. Ik zei dat de oplossing in waarde gelijk was aan een oplossing voor het Palestina-dinges.

Maar dankjewel voor je bericht. Het duidt op grootheid als je het zo toe kan geven.
Moskou 2042
pi_173104865
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

De eigenaar van een restaurant misschien, maar een gewone pannenkoekenbakker in loondienst pakt geen loon dat volgens verhuurders hoog genoeg is om 1.500 per maand aan huur te betalen.

Maar goed het is sowieso al absurd te denken dat een expat naast een drukke baan wel even dagelijks uren in de keuken gaat staan.
Zijn vrouw daarentegen...
  zondag 13 augustus 2017 @ 10:17:46 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_173104933
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

Zijn vrouw daarentegen...
Dit ging om een vrouwelijke expat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_173104979
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dit ging om een vrouwelijke expat.
Die kan ook een vrouw hebben. ;)

En overigens, ook die besteden doorgaans veel
tijd in de keuken.

Ze vinden in zijn algemeenheid de hollandse kost niet de moeite waard. Ik kan ze niet echt ongelijk geven.
  zondag 13 augustus 2017 @ 10:37:35 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173105241
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]


Ze vinden in zijn algemeenheid de hollandse kost niet de moeite waard. Ik kan ze niet echt ongelijk geven.
nee gebakken visolie das ekker
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_173105488
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee gebakken visolie das ekker
Nou ja, ik vind gekookte aardappels niets. Stamppot is ook niet echt voor mij. Afvalvlees in meerdere variaties per week (boomstammetje, slavink, enz) laat ik ook graag aan mij voorbij gaan. Speklapjes zou ik nog niet eens aan de kat geven. En kapotgekookte fabrieksgroenten is ook al niet mijn ding.

Dat wil niet meteen zeggen dat ik al het andere eten wel lekker vind.
  zondag 13 augustus 2017 @ 10:50:58 #84
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173105549
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind gekookte aardappels niets. Stamppot is ook niet echt voor mij. Afvalvlees in meerdere variaties per week (boomstammetje, slavink, enz) laat ik ook graag aan mij voorbij gaan. Speklapjes zou ik nog niet eens aan de kat geven. En kapotgekookte fabrieksgroenten is ook al niet mijn ding.

klopt
Licht gekookte groenten met runderbouillon snel klaar en goedkoop
soort super gevulde groentesoep , maak ik vaak
Eerst de runderbouillon twee minuten koken en dan de gemengde groenten er in

prima gezond , goedkoop en in 3 minuten totaal klaar
geen koolhydraten , aardappels of pasta


Maar haal nooit een Vietnamees op kamers , want die gaan visolie bakken

jeeee wat een lucht zeg
De hele straat stinkt er naar

Zo smerig heb je nog nooit geroken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 13 augustus 2017 @ 11:20:46 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173106273
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:35 schreef Vojnovitsj het volgende:
Waarschijnlijk heeft deze persoon "last" gehad van iemand die -in zijn ogen - niet Westers kookte. Hij probeert het op deze wijze te fixen.
Hij kan ook gewoon een goede afzuigkap nemen met zo'n koolstoffilter of hoe die dingen ook heten. Plaats zo'n ding in dat huis en niet meer zeuren.
Hij zou ook gewoon werk kunnen zoeken om niet de hele dag in de kooklucht te zitten of hij vraagt om een werkend iemand.
Hij kan ook wat specifieke restaurants aanschrijven of een van hun kok's een slaapplaats zoekt. Het liefst dan een pannenkoekenrestaurant. Heb je dat hele gezeik niet.
Wat hij verder kan doen is, de huizen omwisselen. Dat hij onder gaat wonen en zij boven en een zonnescherm nemen onder.
Hij kan ook op het moment dat diegene kookt zelf koken en zo de lucht wegjagen. Ik stel voor dat hij dan wat spekjes gaat bakken.
Hij kan ook aanbellen en vragen "hey, ehm leuk dat je de hele dag kookt hier enzo., maar dit is geen fucking restaurant. Hier heb je een Hollands kookboek. Zou je voortaan je voedsel hieruit kunnen halen?"

Prima opties allemaal. Als dit allemaal niet kan. Moet je dan wel shit verhuren?
Zo'n tekst verzin je als verhuurbedrijf niet zomaar. Vermoedelijk hebben ze in het verleden regelmatig klachten gekregen over specifiek dit probleem: mensen die door "niet-westers" te koken overlast bij de buren verooorzaakten wat tot niet op te lossen conflicten leiden.
Dan stel je zo'n tekst op om toekomstige conflicten te vermijden. Je wilt toch dat zoveel mogelijk huurders tevreden zijn en niet alleen die ene met een voorkeur voor niet-westers koken. Hoewel dat wat beter verwoord had kunnen worden.

En ja, je mag bijna alles in je huurhuis doen wat je leuk vindt tenzij je overlast veroorzaakt. Dat kan op zoveel manieren dat het meestal niet is gespecificeerd.
pi_173106737
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zo'n tekst verzin je als verhuurbedrijf niet zomaar. Vermoedelijk hebben ze in het verleden regelmatig klachten gekregen over specifiek dit probleem: mensen die door "niet-westers" te koken overlast bij de buren verooorzaakten wat tot niet op te lossen conflicten leiden.
Dan stel je zo'n tekst op om toekomstige conflicten te vermijden.
Het lijkt mij dat je zoiets dan beter al in de advertentie kunt zetten.

Niets raars aan om in de advertentie te zetten dat: ivm geringe afvoermiddelen zijn wij voor deze woning op zoek naar een huurder die niet te geurrijk en uitgebreid kookt.

Dat zou de meest logische manier zijn, om de eis al in de advertentie te zetten.
pi_173106961
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:38 schreef FYazz het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je zoiets dan beter al in de advertentie kunt zetten.

Niets raars aan om in de advertentie te zetten dat: ivm geringe afvoermiddelen zijn wij voor deze woning op zoek naar een huurder die niet te geurrijk en uitgebreid kookt.

Dat zou de meest logische manier zijn, om de eis al in de advertentie te zetten.
Dat zou ook tot reacties leiden. De praktijk voor dit soort panden is dat bepaalde groepen gewoon niet in aanmerking komen.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 11:47:46 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173106966
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 08:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind het racisme verhaal daarna nogal overtrokken.
ik vind die enorme stuip waar mensen inschieten bij de term racisme nogal overtrokken

doet er verder niet zoveel toe natuurlijk

quote:
Het gaat erom dat bij een overspannen Amsterdamse huizenmarkt verhuurders absurde eisen kunnen stellen die mijnsinziens wettelijk niet eens door de beugel kunnen.

Want een verhuurder heeft wettelijk geen enkel recht te bepalen wat de huurder kookt en hoe je kookt. (tenzij de veiligheid van het pand bewezen in gevaar komt)

Maar mensen houden zelf die gekte in stand. Miljoenen neerleggen voor een pandje waarvoor je in de provincie een villa kunt kopen. En dan ook nog binnen een gebiedje wat inmiddels is uitgegroeid tot een openlucht kermis voor toeristen. Er is zoveel méér mooi Amsterdam dan alleen het centrum.
nee daar gaat het niet om, dat is een compleet ander onderwerp
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 11:48:31 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173106993
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat zou ook tot reacties leiden. De praktijk voor dit soort panden is dat bepaalde groepen gewoon niet in aanmerking komen.
waarom zou dat in vredesnaam tot reacties leiden?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 13 augustus 2017 @ 11:53:14 #90
175984 Vojnovitsj
Vladimir Vojnovitsj
pi_173107127
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zo'n tekst verzin je als verhuurbedrijf niet zomaar. Vermoedelijk hebben ze in het verleden regelmatig klachten gekregen over specifiek dit probleem: mensen die door "niet-westers" te koken overlast bij de buren verooorzaakten wat tot niet op te lossen conflicten leiden.
Dan stel je zo'n tekst op om toekomstige conflicten te vermijden. Je wilt toch dat zoveel mogelijk huurders tevreden zijn en niet alleen die ene met een voorkeur voor niet-westers koken. Hoewel dat wat beter verwoord had kunnen worden.

En ja, je mag bijna alles in je huurhuis doen wat je leuk vindt tenzij je overlast veroorzaakt. Dat kan op zoveel manieren dat het meestal niet is gespecificeerd.
Nou is het nou een verhuurbedrijf of een particulier? Dan nog, je kan niet alles gaan fixen in het leven. Mensen die bij een boerderij gaan wonen en zeiken over stankoverlast. Kom zeg. Ik begrijp natuurlijk wel als de bewoner weg is dat je liever niet eenzelfde persoon ervoor terug hebt om gezeik te voorkomen. Dan zou ik het nog niet in tekst zetten. Organiseer een open dag met gegadigden, laat ze kijken en kijk zelf ook. Is gewoon netter dan het op papier te zetten. Nu komt er gezeur uit. Want waarom zou zo'n iemand/bedrijf niet wensen kunnen hebben? Zoveel advertenties met liever een vrouw bij kameradvertenties.
Moskou 2042
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:01:19 #91
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173107284
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:53 schreef Vojnovitsj het volgende:

[..]

Mensen die bij een boerderij gaan wonen en zeiken over stankoverlast. Kom zeg.
Het is hier andersom: er is niks aan de hand en er verhuist er een (potentiële) overlastgever naartoe. Dat kun je voorkomen. Net zoals je kunt protesteren als er ineens een varkensboerderij naast jouw huis was gevestigd terwijl er in het bestemmingsplan een woonfunctie staat.
pi_173107328
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zou dat in vredesnaam tot reacties leiden?
Overgevoeligheid.
pi_173107345
Er stijgt een flinke spruitjeslucht op uit het berichtje van de makelaar, maar ik heb niet het idee dat het om iets anders gaat dan stankoverlast. Gewoon een medewerker met een wat bekrompen visie op etenslucht, wat van ver komt stinkt maar bakbokking, spruitjes en oliebollen denkt hij niet aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 12:09:59 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173107477
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Overgevoeligheid.
bij jou ja _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:15:26 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173107592
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is hier andersom: er is niks aan de hand en er verhuist er een (potentiële) overlastgever naartoe. Dat kun je voorkomen. Net zoals je kunt protesteren als er ineens een varkensboerderij naast jouw huis was gevestigd terwijl er in het bestemmingsplan een woonfunctie staat.
Whut? Ga je nu al doen alsof het een potentiële overlastgever is op basis van naam?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:32:51 #96
175984 Vojnovitsj
Vladimir Vojnovitsj
pi_173108040
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:01 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is hier andersom: er is niks aan de hand en er verhuist er een (potentiële) overlastgever naartoe. Dat kun je voorkomen. Net zoals je kunt protesteren als er ineens een varkensboerderij naast jouw huis was gevestigd terwijl er in het bestemmingsplan een woonfunctie staat.
Je haalt het nu uit de context. Er staat een hele tekst omheen. Zelfde als wat jij zegt zeg ik ook in de tekst.
Moskou 2042
pi_173110180
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

bij jou ja _O-
Nee. Maar het is voor mij ook onmogelijk om mij te ergeren aan de buren. Of ik moet ze toevallig ergens tegen komen. En dan nog.
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 14:09:18 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173110516
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee. Maar het is voor mij ook onmogelijk om mij te ergeren aan de buren. Of ik moet ze toevallig ergens tegen komen. En dan nog.
lijkt me niet waar

of relevant
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173110547
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat zou ook tot reacties leiden. De praktijk voor dit soort panden is dat bepaalde groepen gewoon niet in aanmerking komen.
Waarom zou dat tot negatieve reacties leiden? Het is dan juist vooraf al duidelijk en door het algemeen te houden en uit te leggen waarom stoot je niemand voor het hoofd.

Als je het gewoon in de advertentie zet is het een soortgelijke eis als: Geen jongerengroepen, niet roken of geen huisdieren.
pi_173110695
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 14:10 schreef FYazz het volgende:

[..]

Waarom zou dat tot negatieve reacties leiden? Het is dan juist vooraf al duidelijk en door het algemeen te houden en uit te leggen waarom stoot je niemand voor het hoofd.

Als je het gewoon in de advertentie zet is het een soortgelijke eis als: Geen jongerengroepen, niet roken of geen huisdieren.
Als zwarte piet gerekend wordt tot institutioneel racisme, dan is aangeven dat je liever geen mensen wil die koken op een wijze die kenmerkend is voor bepaalde groepen buitenlanders ook verdacht. Wat je hier ook ziet. Niets wijst op racisme en alles op dat men iets tegen de geur heeft en toch wordt de racismekaart getrokken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')