abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 20:18:06 #276
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173286955
quote:
US-South Korea drills could lead to ‘uncontrollable phase of nuclear war,’ North warns

Pyongyang has described the US-South Korea annual military drills, set to kick off on Monday, as the “most explicit expression of hostility,” voicing fears that the war games, known as the Ulchi Freedom Guardian, may “evolve into actual fighting.”

Some 40,000 American and South Korean troops as well as civilians, training civil defense response, will participate in the exercises.

The ‘Ulchi-Freedom Guardian’ drills are designed to “enhance readiness, protect the region and maintain stability on the Korean Peninsula,” the US State Department said on Friday.

“The joint exercise is the most explicit expression of hostility against us, and no one can guarantee that the exercise won't evolve into actual fighting,” an editorial in the Rodong Sinmun, the North's official newspaper, said on Sunday, South Korea's Yonhap News Agency reported.

“If the United States is lost in a fantasy that war on the peninsula is at somebody else's door far away from them across the Pacific, it is far more mistaken than ever,” it noted, adding that Washington will be “adding fuel to the fire” by moving ahead with the exercises.

“The Trump group's declaration of the reckless nuclear war exercises against the DPRK [Democratic People's Republic of Korea] ... is a reckless behavior driving the situation into the uncontrollable phase of a nuclear war,” the editorial went on to say, as cited by CNN.

“The US should pay heed to the statement of the DPRK government that we would not rule out the use of any final means,” Rodong Sinmun warned in another article, published on Wednesday.

“Reckless and wild acts of the US can accelerate its final ruin,” it concluded.

The Ulchi-Freedom Guardian exercises are held annually, with North Korea saying the drills are nothing but preparation for war. The 2017 wargames, scheduled to take place between August 21 and 31, were planned before the outbreak of the current crisis and won’t be rescheduled, military officials in the South Korean capital, Seoul, told AP last week.

US President Donald Trump added that he hopes that North Korean leader Kim Jong-un “will find another path.”

Trump’s comments came a day after US Defense Secretary Jim Mattis said that Washington and its allies “now possess the most precise, rehearsed and robust defensive and offensive capabilities on Earth.”

“The DPRK regime’s actions will continue to be grossly overmatched by ours and would lose any arms race or conflict it initiates,” he noted.

Tensions in the region show no sign of abating, escalating following a new round of UN sanctions against North Korea earlier in August, in response to fresh missile tests by Pyongyang.

In July, North Korea claimed to have test-fired two intercontinental ballistic missiles (ICBM). Russia, however, said that the missiles were intermediate range. In response to the tests, the US and South Korea repeatedly fired surface-to-surface missiles into neutral waters close to Pyongyang.

https://www.rt.com/news/400315-us-korea-drills-pyongyang/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 00:12:42 #277
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173292737
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 21 augustus 2017 @ 04:29:20 #278
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173293648
yeah elk jaar hetzelfde met die oefeningen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173294139
abcbarbm twitterde op maandag 21-08-2017 om 07:44:58 North Korea says Australian support for US in any conflict with Pyongyang is a 'suicidal act' of 'political immaturity' @abcnews @JChengWSJ reageer retweet
pi_173294159
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 08:03 schreef Houtenbeen het volgende:
abcbarbm twitterde op maandag 21-08-2017 om 07:44:58 North Korea says Australian support for US in any conflict with Pyongyang is a 'suicidal act' of 'political immaturity' @abcnews @JChengWSJ reageer retweet
Ok dus buiten Amerika, Zuid Korea en Japan leggen ze dus ook Australië compleet in de as? :o
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 09:49:25 #281
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173295334
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 04:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
yeah elk jaar hetzelfde met die oefeningen.
Tot een van de partijen per ongeluk een foutje maakt ;)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 09:50:58 #282
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173295360
quote:
Zuid-Koreaanse president Moon waarschuwt Noord-Korea voor provocaties



De Zuid-Koreaanse president Moon Jae-in heeft zijn buren in het noorden maandag gewaarschuwd de jaarlijkse militaire oefening met de Amerikanen niet te gebruiken als excuus voor provocaties.

De oefeningen zijn ''helemaal niet bedoeld om de militaire spanningen op het Koreaanse schiereiland te laten oplopen'', zei Moon maandag na regeringsoverleg. Het gaat er volgens hem vooral om de militaire en civiele paraatheid te testen.

Tienduizenden militairen, onder wie 17.500 Amerikanen, nemen vanaf maandag deel aan de jaarlijkse oefening die geldt als voorbereiding op een mogelijke oorlog met Noord-Korea. Vorig jaar vuurde Noord-Korea tijdens die oefening een ballistische raket af vanaf een onderzeeër.

China riep vorige week op de oefening uit te stellen om met Noord-Korea te gaan onderhandelen. Dit in verband met de aankondiging van Noord-Korea dat het land een raketaanval op het Amerikaanse eiland Guam overweegt. Als gevolg daarvan liepen met name de spanningen tussen het Aziatische land en de Verenigde Staten op.

De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un liet uiteindelijk weten zijn besluit over de aanval uit te stellen en de reactie van de Amerikanen af te wachten. "Een wijs en weloverwogen besluit", aldus de Amerikaanse president Donald Trump. Sindsdien zijn de spanningen tussen de landen weer enigszins bekoeld.

http://www.nu.nl/algemeen(...)rea-provocaties.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:51:09 #283
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173295365
quote:
6s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Tot een van de partijen per ongeluk een foutje maakt ;)
Ja met de Amerikaanse marine is het inderdaad uitkijken :{ Voor je het weet rammen ze opeens een stilstaande Noord-Koreaanse vissersboot.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 09:52:29 #284
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173295384
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja met de Amerikaanse marine is het inderdaad uitkijken :{ Voor je het weet rammen ze opeens een stilstaande Noord-Koreaanse vissersboot.
OF ze knallen een passagiersvliegtuig uit de lucht :@

Een foutje is snel gemaakt maar een foutje in die hoek kan grote gevolgen hebben.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 21 augustus 2017 @ 09:56:37 #285
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173295459
quote:
6s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:52 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

OF ze knallen een passagiersvliegtuig uit de lucht :@

Een foutje is snel gemaakt maar een foutje in die hoek kan grote gevolgen hebben.
Even serieus, ik denk dat het wel meevalt. Een ongeluk leidt niet meteen tot een all-out oorlog.

Er zijn namelijk al een hoop van dat soort ongelukken geweest in het nabije verleden, met als dieptepunt het beschieten van een Zuid-koreaans eiland door NK, waarbij toen ook burgers omkwamen. Ook dat heeft niet tot een oorlog geleid.

Tenzij je met ongelukje bedoelt dat Amerika 'per ongeluk' een dikke raket op de hoofdstad afschiet natuurlijk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:02:46 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_173295572
De Multi miljardairs in de wereld in China en de USA hebben de macht , geld regeert en die laten niet toe dat er iemand kernraketten gaat afschieten

Dus het zal allemaal wel meevallen
iedereen weet dat de wereld in twee dagen 300 keer vernietigd kan worden,
Het begint met een klein kernraketje en eindigt in een eeuwigdurende zwarte stofwolk die in een nieuwe ijstijd resulteert

De wereld is dan pas over 10.000 jaar weer schoon, en kan het spel van de evolutie opnieuw beginnen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 10:13:21 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173295764
quote:
2s.gif Op maandag 21 augustus 2017 09:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Even serieus, ik denk dat het wel meevalt. Een ongeluk leidt niet meteen tot een all-out oorlog.

Er zijn namelijk al een hoop van dat soort ongelukken geweest in het nabije verleden, met als dieptepunt het beschieten van een Zuid-koreaans eiland door NK, waarbij toen ook burgers omkwamen. Ook dat heeft niet tot een oorlog geleid.

Tenzij je met ongelukje bedoelt dat Amerika 'per ongeluk' een dikke raket op de hoofdstad afschiet natuurlijk.
Hmm.... ja, daar heb je gelijk in. Maar waren de spanningen op dat moment ook zo hoog als dat ze nu zijn? Volgens mij zijn de spanningen nu op een hoogtepunt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 21 augustus 2017 @ 10:18:17 #288
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173295869
quote:
6s.gif Op maandag 21 augustus 2017 10:13 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hmm.... ja, daar heb je gelijk in. Maar waren de spanningen op dat moment ook zo hoog als dat ze nu zijn? Volgens mij zijn de spanningen nu op een hoogtepunt.
Lastig te zeggen hoeveel spanning er echt is, en hoeveel we als burger denken dat er is door de media. Ik bedoel, er gingen ook geruchten dat Amerika al maanden gewoon contact heeft over de situatie met Noord-Korea in het geheim.

Soms denk ik wel eens dat Trump en Kim iets onderling afspreken, zodat ze beide harde taal kunnen uitslaan voor het volk.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173321330
RT_com twitterde op dinsdag 22-08-2017 om 13:57:34 BREAKING: N. Korea will ‘never step back an inch’ from nuclear arms development – diplomat to UN… https://t.co/jnj9rCyNUQ reageer retweet
pi_173335464
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 10:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hm ik ben daar niet zo zeker van.

Volgens analisten in de VS kan Kim de VS al raken met nucleaire wapens, alleen is de zekerheid niet 100%. Maar het effect is in principe al hetzelfde. Ik denk dat ze al te laat zijn met ingrijpen. In ieder geval op een manier zonder dat er heel veel doden gaan vallen.

En zoals Zuid-Korea heeft gezegd zullen ze alles op alles zetten om oorlog te voorkomen. Als ze de VS geen toestemming geven zal de VS aanvallen moeten uitvoeren vanaf Japan of vanaf zee.

Persoonlijk denk ik dat Zuid-Korea nooit toestemming gaaft geven aan Amerika voor een eerste slag. Zuid-Korea heeft teveel te verliezen bij een totale oorlog. Het hele land zal compleet fucked zijn als er bommen op Seoul vallen.

edit: en je zegt dat ze het regime omver gaan werpen. Komt er dan een Amerikaans regime, een Chinees regime of een Zuid-Koreaans regime? Of laten ze het land in chaos achter zoals ze meestal lijken te doen.
Het eerste punt ben ik het mee eens, je kan niet 100% uitsluiten dat ze nu al de VS kunnen bereiken.

Zuid-Korea heeft helemaal niks te zeggen. Ze zijn totaal afhankelijk van de VS. De VS bepaald wat er gebeurt, wat Moon zegt is allemaal voor de show. Koreanen zijn altijd al de speelbal van grotere machten geweest, en Moon wil met zijn uitspraak laten blijken dat dit nu niet het geval is. Maar in werkelijkheid, als de VS actie wilt ondernemen, zal Zuid-Korea mee moeten werken. Het is Zuid-Korea wat de klappen gaat opvangen, en dan kan je beter die klappen opvangen met de hulp van de VS.

Daarnaast is het interessant om in je achterhoofd te houden dat een stroming binnen China vindt dat een groot gedeelte van Korea (Goguryeo, Northeast Project) onderdeel zou moeten zijn van China. Noord-Korea valt volledig binnen het oude Goguryeo. Long-term, is het niet onwaarschijnlijk dat China een beleid wil volgen wat uiteindelijk zou kunnen leiden tot annexatie van (een groot gedeelte van) Korea.

Ik verwacht dat achterkamer diplomatiek van de VS zich daar ook gedeeltelijk op richt. De VS kan het aantrekkelijker maken voor China om de strenge sancties door te voeren, als men China toestemming geeft om na het vallen van het regiem, Noord-Korea binnen te vallen. Dit zou echter een dolk in de rug van Zuid-Korea zijn.

Opnieuw, Zuid-Korea heeft hierin helemaal niks te zeggen.

Als ze hier iets aan willen veranderen, moeten ze zelf kernwapens gaan krijgen. Dit is een logisch gevolg, en er gaan nu ook steeds meer stemmen voor op binnen Korea. Daarnaast zijn ze nu ook enorm kwetsbaar voor een invasie van Noord-Korea als het regiem niet gaan vallen, omdat er ooit een president gaat komen dat daadwerkelijk "America First" is, en geen honderd duizenden Amerikanen wilt opofferen voor Zuid-Korea.

Wanneer Zuid-Korea kernwapens gaat krijgen, zal dit voor een kettingreactie in Azie gaan zorgen. Japan en anderen zullen snel volgen. De VS is daar niet blij mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Paganitzu op 23-08-2017 04:09:40 ]
  woensdag 23 augustus 2017 @ 07:10:03 #292
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_173336008
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 03:46 schreef Paganitzu het volgende:

[..]

Het eerste punt ben ik het mee eens, je kan niet 100% uitsluiten dat ze nu al de VS kunnen bereiken.

Zuid-Korea heeft helemaal niks te zeggen. Ze zijn totaal afhankelijk van de VS. De VS bepaald wat er gebeurt, wat Moon zegt is allemaal voor de show. Koreanen zijn altijd al de speelbal van grotere machten geweest, en Moon wil met zijn uitspraak laten blijken dat dit nu niet het geval is. Maar in werkelijkheid, als de VS actie wilt ondernemen, zal Zuid-Korea mee moeten werken. Het is Zuid-Korea wat de klappen gaat opvangen, en dan kan je beter die klappen opvangen met de hulp van de VS.

Daarnaast is het interessant om in je achterhoofd te houden dat een stroming binnen China vindt dat een groot gedeelte van Korea (Goguryeo, Northeast Project) onderdeel zou moeten zijn van China. Noord-Korea valt volledig binnen het oude Goguryeo. Long-term, is het niet onwaarschijnlijk dat China een beleid wil volgen wat uiteindelijk zou kunnen leiden tot annexatie van (een groot gedeelte van) Korea.

Ik verwacht dat achterkamer diplomatiek van de VS zich daar ook gedeeltelijk op richt. De VS kan het aantrekkelijker maken voor China om de strenge sancties door te voeren, als men China toestemming geeft om na het vallen van het regiem, Noord-Korea binnen te vallen. Dit zou echter een dolk in de rug van Zuid-Korea zijn.

Opnieuw, Zuid-Korea heeft hierin helemaal niks te zeggen.

Als ze hier iets aan willen veranderen, moeten ze zelf kernwapens gaan krijgen. Dit is een logisch gevolg, en er gaan nu ook steeds meer stemmen voor op binnen Korea. Daarnaast zijn ze nu ook enorm kwetsbaar voor een invasie van Noord-Korea als het regiem niet gaan vallen, omdat er ooit een president gaat komen dat daadwerkelijk "America First" is, en geen honderd duizenden Amerikanen wilt opofferen voor Zuid-Korea.

Wanneer Zuid-Korea kernwapens gaat krijgen, zal dit voor een kettingreactie in Azie gaan zorgen. Japan en anderen zullen snel volgen. De VS is daar niet blij mee.
Dank voor je inzicht. Interessante punten. Dat ZK helemaal niets erin te zeggen heeft ben ik nog steeds niet helemaal met je eens. Of althans, Zuid-Korea zou ervoor kunnen kiezen om zich afzijdig te houden als Amerika toch als eerste aanvalt. Ik denk dat ZK het belangrijker vind om Seoul intact te houden dan Amerika tevreden te stellen, dus als het echt zover komt... ik weet het niet. Er is ook steeds meer weerstand tegen de houding van de Amerikanen, en met een houding van 'je hebt niets te zeggen', niet geheel vreemd natuurlijk.

Ik ben wel met je eens dat zo'n kettingreactie niet goed is voor de wereld als geheel... Hoe meer kernwapens er zijn hoe makkelijker het ook wordt voor terroristen om er ergens 1 te scoren.

Hoe dan ook:

http://www.nu.nl/noord-ko(...)programma-voort.html

quote:
Kim Jong-un, de leider van Noord-Korea, heeft zijn militaire fabrieken opdracht gegeven betere raketkoppen en motoren te bouwen. Dat hebben de Noord-Koreaanse staatsmedia woensdag bekendgemaakt.
Het nieuws komt kort nadat de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Rex Tillerson juist Noord-Korea prees omdat het geen provocaties meer had gedaan.

Bij zijn bezoek aan een ontwikkelingsfaciliteit van de Noord-Koreaanse Defensie heeft Kim zich laten voorlichten over de productie van raketkoppen en raketmotoren.

Volgens het staatspersbureau van Noord-Korea, KCNA, heeft de leider bevolen dat de raketkoppen en motoren met carbon of carboncomposiet te produceren.

Respect
Kim Jong-un onthield zich van provocerende uitspraken. President Trump sprak dinsdag tijdens een toespraak in Phoenix nog positief over de Noord-Koreaanse dictator. ''Ik respecteer het feit dat hij begonnen is ons te respecteren. Misschien dat daar iets positiefs uitkomt."
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_173341675
Zat er natuurlijk aan te komen. Noord-Korea blijft zijn eigen gang gaan als het om het ontwikkelen van een kernraket gaat. Verenigde Staten heeft dus enkel aan tijd gewonnen, iets waar Noord-Korea alleen maar van profiteert.
pi_173342245
quote:
2s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dank voor je inzicht. Interessante punten. Dat ZK helemaal niets erin te zeggen heeft ben ik nog steeds niet helemaal met je eens. Of althans, Zuid-Korea zou ervoor kunnen kiezen om zich afzijdig te houden als Amerika toch als eerste aanvalt. Ik denk dat ZK het belangrijker vind om Seoul intact te houden dan Amerika tevreden te stellen, dus als het echt zover komt... ik weet het niet. Er is ook steeds meer weerstand tegen de houding van de Amerikanen, en met een houding van 'je hebt niets te zeggen', niet geheel vreemd natuurlijk.

Nou ja, als Amerika iets doet dan ligt Seoul binnen secondes onder vuur. Ze hebben niet echt te tijd om eventjes te melden dat ze neutraal blijven.

Daarnaast, Seoul platleggen is een afschrikmiddel wat Noord-Korea heeft. Zonder dat, heeft Amerika nog meer redenen om Noord-Korea binnen te vallen.

Tot slot, zelfs al zou Zuid-Korea kunnen melden dat ze neutraal blijven voordat Noord-Korea Seoul plat heeft gelegd, dan nog is het zeer onwaarschijnlijk dat Noord-Korea dat zal accepteren. Zij zullen denken dat Zuid-Korea gaat wachten tot Noord-Korea in puin ligt, om vervolgens het land binnen te trekken.

Dus ja, Zuid-Korea heeft niets te zeggen.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 24 augustus 2017 @ 14:38:38 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173362389
quote:
Germany ‘will not automatically side with US’ in war with N. Korea - Merkel



Berlin will not “automatically” side with the US should it face an armed conflict with North Korea, German Chancellor Angela Merkel has said. Merkel believes the North Korean crisis cannot be resolved through military means.

The German chancellor was speaking at the ‘Deutschland Live’ event organized by national newspaper Handelsblatt, where the ongoing North Korean crisis was among the key topics addressed.

When asked about the worst-case scenario, namely an armed conflict between Washington and Pyongyang, Merkel said that Germany would not necessarily back America.

“No, not automatically. I do not see any military solution to [the crisis with] North Korea. I think it is wrong,” Merkel said.

The German leader called for a peaceful resolution to tensions, insisting that “diplomatic means have not been utilized in full.”

Merkel has rejected any military option for North Korea, while Washington and Pyongyang continue to be embroiled in a war of words. At the height of recent tensions, US President Donald Trump promised to meet any further threats from North Korea with “fire and fury,” while the North threatened to strike a US base in Guam.

“Germany will be intensively involved in any non-military solutions,” Merkel said. “But an escalation of rhetoric is the wrong answer.”

In light of Merkel’s comments, RT looks back at other points of contention between the US and European nations.

Meanwhile, Berlin has also voiced support for the Russian-Chinese initiative for a “double freeze” to resolve the Korean crisis. The plan involves simultaneously stopping missile tests by North Korea and halting South Korean drills with the US.

Washington rebuffed the calls, however, and is currently holding the large-scale Ulchi-Freedom Guardian exercises on the Korean Peninsula with Seoul. Despite the US saying that the drills are designed to enhance readiness and protect the region, Pyongyang sees them as a direct threat its security.

Russia's deputy envoy to the United Nations, Vladimir Safronkov, warned in July that “any attempts to justify a military solution are inadmissible and will lead to unpredictable consequences for the region.”

“In the same manner, attempts to economically strangle North Korea are equally unacceptable, as millions of North Koreans remain in need of humanitarian aid,” he added.

https://www.rt.com/news/400738-germany-support-us-korea/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_173363944
merkel moet al helemaal der bek houwe
There are only 151 Pokémon.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:51:22 #297
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173381751
quote:
‘Protected by nukes’: Pyongyang-backed Russian tour agency touts ‘safe & unique’ trips to N. Korea

A tour operator offering Russians vacations in North Korea has opened its offices in Moscow with the full backing of Pyongyang, which has promised to protect its visitors with nuclear weapons. It says the trips are “safer than an evening stroll in London.”

NKOREAN offers a variety of tours between four and 15 days for groups of up to 10 people. The most expensive is a 15-day “full immersion” trip into the secretive culture of the DPRK (Democratic People’s Republic of Korea) costing 118,090 rubles ($1,997), which includes several days in Pyongyang to see the various sites and museums, trips to the mountains, caves, beaches, Buddhist temples and a communal farm, all accommodation, visa fees as well as flights to and from Vladivostok, in the Russian Far East.

The firm boasts multilingual guide tours in Russian, English, Chinese and other languages.

There are, of course, some restrictions. Prospective visitors must be subject to a background check, and on arrival will be accompanied by guides who will ensure the “adequate behavior of the tourist and guarantee their safety” at all times. In addition, taking photos of government or military facilities is “prohibited” while “long conversations with people living in North Korea are not recommended for tourists.”

Some more exotic rules include “not standing at the doorstep of a house, or else you will let evil spirits in,”“not talking about death, ruination or divorce” because it might bring bad luck, and not eating with your mouth closed.

NKOREAN is said to be the first Russian company officially affiliated with Pyongyang. It is not possible to enter North Korea without going through an official tour operator or being invited by the government. The number of tourists going to North Korea is still very low – according to the Russian Union of Travel Industry, only 423 Russians visited the DPRK last year, most of them from the Far East.

In the past, a number of Western tourists have gotten in trouble with the North Korean authorities. The most high-profile in recent months was the case of Otto Warmbier, a 22-year-old American sentenced to 15 years hard labor for apparently trying to steal a propaganda poster from a hotel in 2015. Warmbier was released in June 2017 but came back to the United States in a coma and died a week later, prompting the US State Department to order a travel ban to North Korea for American passport holders.

However, tourists picking NKOREAN are promised complete security with the full support of the DPRK’s embassy in Moscow. In a press conference, embassy aide Kim Sen Khun said the safety of law-abiding tourists is backed by his country’s nuclear arsenal.

"The DPRK, one of the safest countries in the world, fully guarantees the safety of tourists who observe the law and order of the country,"Interfax quoted him as saying, adding that Pyongyang’s nuclear forces "fully guarantee security and peace on the Korean peninsula."

Meanwhile on NKOREAN’s website, the trips to North Korea are touted as “otherworldly,” a “unique experience” and “safer than an evening stroll in London.”

Tensions are currently running high on the Korean Peninsula, however, as US President Donald Trump has stepped up his rhetoric against Pyongyang, threatening to unleash “fire and fury” earlier this month if the DPRK does not cease its nuclear and ballistic missile programs. Pyongyang responded by saying it was working on a plan to launch a medium-range ballistic missile close to the US territory of Guam, some 3,200 kilometers from North Korea. South Korea, which now houses the American THAAD missile defense system, continues irking the North by staging military drills with the US, which recently included supersonic strategic B-1 bombers.

https://www.rt.com/news/400817-north-korea-safe-tours-russians/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:52:51 #298
104871 remlof
Europees federalist
pi_173381790
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:41 schreef Eenskijken het volgende:
merkel moet al helemaal der bek houwe
Ze heeft anders wel gewoon gelijk.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:09:50 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173382174
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:41 schreef Eenskijken het volgende:
merkel moet al helemaal der bek houwe
Ze zegt eindelijk iets verstandigs en nu moet ze haar 'bek houwe'? Verklaar je nader?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:29:41 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_173390335
quote:
North Korea threatens Britain with ‘miserable end’ if it joins with US forces

Britain “faces a miserable end” if it takes part in US and South Korean military exercises, North Korea has warned, as tensions over the rogue state’s nuclear weapons continue to rise.

The Ulchi Freedom Guardian drills began on Monday and run until the end of the month. Britain is not currently taking part in the military drills.

Seoul and Washington say the exercises are an opportunity for the allies to improve their defensive capabilities, but Pyongyang routinely denounces them as a dress rehearsal for war against North Korea.

In a statement, North Korea’s official KCNA news agency denounced Washington and Seoul as “warmongers” and said the drills are proof of their intention to invade. It also branded its enemies as “war maniacs” and “dull immature infants.”

The reality vividly shows that the US ambition for stifling the DPRK [North Korea] remains unchanged no matter how much water may flow under the bridge and the puppet group’s ambition for invading the North remains unchanged,” it said.

“We solemnly warn not only the US and puppet group, but also satellites, including the UK and Australia, which are taking advantage of the present war maneuvers against the north, that they would face a miserable end if they join in play with fire by tiger moths of war.”

The state-run media outlet dismissed South Korea’s insistence that the annual exercises are merely defensive, claiming: “Formations of strategic bombers loaded with nuclear bombs are always ready for sorties.”

Meanwhile, an editorial in the North Korean Rodong Sinmun newspaper said the joint military exercise is “the most explicit expression of hostility against us, and no one can guarantee that the exercise won’t evolve into actual fighting.”

It added that the exercise was like “pouring gasoline on fire and worsening the state of the [Korean] peninsula.”

Washington and Pyongyang have traded a series of threats since Kim Jong-un’s hermit regime announced it is now capable of striking US territory with an intercontinental ballistic missile (ICBM) carrying a nuclear warhead.

US President Donald Trump responded by promising “fire and fury” and warned his military is “locked and loaded.”

Britain, America’s top European ally, could formally refuse Trump’s call for help in waging a war against North Korea, as long as Kim does not strike Hawaii or the US mainland.

The UK’s membership of NATO does not automatically oblige it to participate in a conflict between the US and North Korea, even if the latter attacks military bases in the Pacific.

Although Article 5 of the North Atlantic Treaty states that an attack on one NATO member is an act of aggression against the entire military alliance, the application of this provision is limited only to attacks on member states’ territories in North America, Europe and the Atlantic.

Consequently, if Kim’s warheads strike US military bases in the Pacific, the US could ask for Britain’s assistance, but cannot formally compel the UK and other NATO allies to join the military efforts against North Korea.

https://www.rt.com/uk/400836-north-korea-miserable-end/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')