abonnement Unibet Coolblue
pi_173096456
Klopt en ik ben het nu ook een beetje aan het uitbouwen. Zo ga ik bijvoorbeeld binnenkort naar een druk feestje, om maar iets te noemen. Gewoon om normaal te worden.

Met mijn stage zal ik er ook gewoon aan moeten wennen. Ik zorg ervoor dat ik mijn vriend vaak zie en gewoon praat over wat er in mijn hoofd gebeurd. Het is eng, maar ik durf wel vertrouwen te hebben
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173096535
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 21:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Klopt en ik ben het nu ook een beetje aan het uitbouwen. Zo ga ik bijvoorbeeld binnenkort naar een druk feestje, om maar iets te noemen. Gewoon om normaal te worden.

Met mijn stage zal ik er ook gewoon aan moeten wennen. Ik zorg ervoor dat ik mijn vriend vaak zie en gewoon praat over wat er in mijn hoofd gebeurd. Het is eng, maar ik durf wel vertrouwen te hebben
Maar wil je per se normaal worden? Ik snap dat naar een feestje gaan leuk is en dat je dat wil, maar normaal worden? :P

Verder denk ik inderdaad dat er over praten, en zelfs het van je afschrijven al veel kan helpen; succes met gelukkig blijven. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173096857
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hoi allemaal :W,

Voor het eerst in mijn leven ben ik tot een punt gekomen waar ik me echt heel erg gelukkig voel. In het begin durfde ik er niet in te geloven, want ik eigenlijk van kinds af aan depressief was, alleen het gevoel van geluk blijft. Alles heb ik wat ik wil in mijn leven: een partner die lief is, studie die goed gaat, leuke vrienden en ik kan alleen op mezelf ook gelukkig zijn.
Natuurlijk heb ik af en toe een slippertje dat ik een dagje terugval in de eetstoornis bijvoorbeeld of in een dissociatie schiet, maar dat is zelden (hooguit eens per dag gok ik). Ik ben nog steeds in therapie (momenteel twee gesprekken per week en medicatie).

Ik zit nu met de vraag hoe ik dit het beste kan vasthouden. Ergens ben ik bang om weer zo diep ongelukkig te worden. Het diepste dal heb ik meegemaakt en daar wil ik nooit meer naar terug. Mijn stemming is iets dat ik zorgvuldig in de gaten houd en ik maak G-schema's wanneer iets me bezig houdt.
Nu heb ik veel vrij ivm de zomervakantie, maar na de zomer ga ik voltijd stage lopen. Er is mij door veel mensen/hulpverleners voorspeld dat ik dat niet ga trekken. Alleen ik wil het per se proberen. Ik wil een diploma halen. Ik faal liever dan dat ik het niet geprobeerd heb.

Heeft iemand tips om het geluk, de vrede in mijn hoofd en de stabiliteit (geen eetstoornisgedrag, PTSS onder controle en psychoses onder controle) kan behouden? Wat doe jij om gelukkig te blijven? Wat helpt hierin?

Heel erg bedankt vast!
Lijkt op een manische depressie....
Pas op dus aub
pi_173097004
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 21:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar wil je per se normaal worden? Ik snap dat naar een feestje gaan leuk is en dat je dat wil, maar normaal worden? :P

Verder denk ik inderdaad dat er over praten, en zelfs het van je afschrijven al veel kan helpen; succes met gelukkig blijven. :)
Niet echt normaal, maar een gemiddelde draagkracht ;) Ik ben volgens anderen een beetje vreemd, maar ik heb genoeg vrienden om me daar niet druk over te maken ;)

Schrijven is inderdaad een goede! Zie zet ik sowieso in mijn plan!

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:03 schreef hoechst het volgende:

[..]

Lijkt op een manische depressie....
Pas op dus aub
Gelukkig heb ik geen last van die aandoening (voor zover ik weet, het is nooit onderzocht, al tijdens de opname ben ik ook wel in de separeer gezet omdat ik te vrolijk was). Ik heb PTSS, eetstoornis en een psychotische persoonlijkheidsstructuur. Met mijn medicatie weet ik de stemming gelijkmatig te houden (al schiet ik soms beide kanten op door).
Oppassen doe ik zeker :) Ik houd mezelf goed in de gaten, want ik wil niet weer doorslaan :) Dank je wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173097107
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Niet echt normaal, maar een gemiddelde draagkracht ;) Ik ben volgens anderen een beetje vreemd, maar ik heb genoeg vrienden om me daar niet druk over te maken ;)

Schrijven is inderdaad een goede! Zie zet ik sowieso in mijn plan!

[..]

Gelukkig heb ik geen last van die aandoening (voor zover ik weet, het is nooit onderzocht, al tijdens de opname ben ik ook wel in de separeer gezet omdat ik te vrolijk was). Ik heb PTSS, eetstoornis en een psychotische persoonlijkheidsstructuur. Met mijn medicatie weet ik de stemming gelijkmatig te houden (al schiet ik soms beide kanten op door).
Oppassen doe ik zeker :) Ik houd mezelf goed in de gaten, want ik wil niet weer doorslaan :) Dank je wel
Niks mis met een beetje vreemd, zie ik vaak zat als een positief iets bij mensen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173097135
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niks mis met een beetje vreemd, zie ik vaak zat als een positief iets bij mensen.
Helemaal mee eens!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:37:05 #32
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_173098245
Genoeg groente eten.
pi_173098527
Ik begrijp het gezien je verleden (referenties) volkomen. Maar denk dat je vooral er naar moet streven om in het nu te leven, en het daar zo veel mogelijk bij zien te houden.
Nu is er gelukzaligheid. Geniet van dit huidige moment! Komt het leven anders, dan mag het er ook zijn. Maar nu is het enige wat werkelijk bestaat. Je angst voor als het weer minder gaat, is een toekomstdroom, een denkbeeld, fantasie... als je die gedachten hebt, bedenk je dat dan gewoon, dat je zit te fantaseren, dingen te denken die zich alleen in je hoofd afspelen, je zit in je geheugen te dwalen die je projecteert op de toekomst. En stap daar dan uit en zie dat je nu leeft en gelukkig bent. Maak onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid!
pi_173099410
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:37 schreef borbit het volgende:
Genoeg groente eten.
Hahahhaa, doe ik zeker

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:43 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:
Ik begrijp het gezien je verleden (referenties) volkomen. Maar denk dat je vooral er naar moet streven om in het nu te leven, en het daar zo veel mogelijk bij zien te houden.
Nu is er gelukzaligheid. Geniet van dit huidige moment! Komt het leven anders, dan mag het er ook zijn. Maar nu is het enige wat werkelijk bestaat. Je angst voor als het weer minder gaat, is een toekomstdroom, een denkbeeld, fantasie... als je die gedachten hebt, bedenk je dat dan gewoon, dat je zit te fantaseren, dingen te denken die zich alleen in je hoofd afspelen, je zit in je geheugen te dwalen die je projecteert op de toekomst. En stap daar dan uit en zie dat je nu leeft en gelukkig bent. Maak onderscheid tussen fantasie en werkelijkheid!
Daar heb je zeker gelijk in. Het is gewoon een gevoel waaraan ik moet wennen. En je hebt gelijk, stilstaan in het hier en nu. Ik kan me veel beter druk maken om de dingen die me gelukkig maken. Proberen die fantasieën en angsten los te laten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_173099532
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Daar heb je zeker gelijk in. Het is gewoon een gevoel waaraan ik moet wennen. En je hebt gelijk, stilstaan in het hier en nu. Ik kan me veel beter druk maken om de dingen die me gelukkig maken. Proberen die fantasieën en angsten los te laten
Geniet vooral nu van die heerlijke up. ;)
pi_173099763
Ik wil niet de onnodige spelbreker zijn maar misschien ben ik dat wel met deze reactie. Wil eigenlijk alleen nog zeggen voor vandaag dat hetzelfde gevoel wat er nu voor zorgt dat je zo blij bent ook gewoon hetzelfde soort van emotievolheid is om het zo maar te zeggen dat je ook zo vatbaar maakt voor juist depressie blijkbaar.

Dus als ik hoor dat je nu zo blij bent zegt dat me vrij weinig. Zegt me vooral dat je nu een goede periode hebt en ook weer een slechte periode kan krijgen. Sowieso blij zijn wanneer je het kan zijn (of bent) natuurlijk. Maar om het zo maar te zeggen, als je zo wordt dat je minder vatbaar wordt voor depressie ben je ook automatisch minder vatbaar voor extreme blijheid. Dus dat je nu blij bent is vanuit mijn oogpunt juist nog een soort van punt om over in te zitten.

Pas als je je leven echt op orde hebt en ermee tevreden/blij bent met normale redenen dan heb ik het idee dat het goed zit. Zelf heb ik het idee dat dit wat jij nu ervaart net zo goed nog een teken kan zijn dat je nog wel gewoon flink emotioneel vatbaar bent en ook terug kan vallen.
Fylax is op televisie geweest
pi_173100149
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:25 schreef jodelahity het volgende:
Ik wil niet de onnodige spelbreker zijn maar misschien ben ik dat wel met deze reactie. Wil eigenlijk alleen nog zeggen voor vandaag dat hetzelfde gevoel wat er nu voor zorgt dat je zo blij bent ook gewoon hetzelfde soort van emotievolheid is om het zo maar te zeggen dat je ook zo vatbaar maakt voor juist depressie blijkbaar.

Dus als ik hoor dat je nu zo blij bent zegt dat me vrij weinig. Zegt me vooral dat je nu een goede periode hebt en ook weer een slechte periode kan krijgen. Sowieso blij zijn wanneer je het kan zijn (of bent) natuurlijk. Maar om het zo maar te zeggen, als je zo wordt dat je minder vatbaar wordt voor depressie ben je ook automatisch minder vatbaar voor extreme blijheid. Dus dat je nu blij bent is vanuit mijn oogpunt juist nog een soort van punt om over in te zitten.

Pas als je je leven echt op orde hebt en ermee tevreden/blij bent met normale redenen dan heb ik het idee dat het goed zit. Zelf heb ik het idee dat dit wat jij nu ervaart net zo goed nog een teken kan zijn dat je nog wel gewoon flink emotioneel vatbaar bent en ook terug kan vallen.
Blij zijn een reden om nog eens extra over in te gaan zitten? Why..?
En wat is dat, 'je leven op orde hebben'? Wanneer kun je je leven officieel zo betitelen?
pi_173100303
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:47 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Blij zijn een reden om nog eens extra over in te gaan zitten? Why..?
En wat is dat, 'je leven op orde hebben'? Wanneer kun je je leven officieel zo betitelen?
Omdat voor de langere termijn het niks zegt of je op de korte termijn blij bent. Mensen met borderline bijvoorbeeld zijn soms ook heel blij en soms ook heel verdrietig juist. Als je blij bent is dat gewoon een periode die je hebt, is geen teken van genezing of verbetering. Als iemand neutraal wordt in emoties is dat een verbetering vaak. Daarom meld ik het juist ook als enige blijkbaar.

Over je 2e zin. Ik denk in dit geval als ze haar studie heeft, geen terugval heeft gehad in de komende 3 jaar en nog steeds tevreden/blij is. Zoiets zou al wel een indicatie kunnen zijn dat het echt de goede kant op gaat lijkt me. Ik geloof best dat ze nu goed bezig is, vooruitgang boekt en ook dat het in de toekomst erg mooi voor haar kan worden.
Fylax is op televisie geweest
pi_173103087
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:14 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Geniet vooral nu van die heerlijke up. ;)
Dat sowieso!

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:25 schreef jodelahity het volgende:
Ik wil niet de onnodige spelbreker zijn maar misschien ben ik dat wel met deze reactie. Wil eigenlijk alleen nog zeggen voor vandaag dat hetzelfde gevoel wat er nu voor zorgt dat je zo blij bent ook gewoon hetzelfde soort van emotievolheid is om het zo maar te zeggen dat je ook zo vatbaar maakt voor juist depressie blijkbaar.

Dus als ik hoor dat je nu zo blij bent zegt dat me vrij weinig. Zegt me vooral dat je nu een goede periode hebt en ook weer een slechte periode kan krijgen. Sowieso blij zijn wanneer je het kan zijn (of bent) natuurlijk. Maar om het zo maar te zeggen, als je zo wordt dat je minder vatbaar wordt voor depressie ben je ook automatisch minder vatbaar voor extreme blijheid. Dus dat je nu blij bent is vanuit mijn oogpunt juist nog een soort van punt om over in te zitten.

Pas als je je leven echt op orde hebt en ermee tevreden/blij bent met normale redenen dan heb ik het idee dat het goed zit. Zelf heb ik het idee dat dit wat jij nu ervaart net zo goed nog een teken kan zijn dat je nog wel gewoon flink emotioneel vatbaar bent en ook terug kan vallen.
Je bent geen spelbreker, je bent een realist (ik heb even liggen denken over wat je zei). Een van de redenen waarom ik dit topic aanmaakte is dat ik bang ben dat ik weer terugklap (dat was niet bewust de insteek, maar nu ik erover nadenk zit dat er wel achter). Het is extremer geweest, alleen euforie blijft maar tijdelijk hangen en in dit soort periodes kan ik mezelf ook te veel uitputten. Het concept hypomanie moet ik eens serieus gaan bespreken met mijn psych (ook omdat mijn vriend erom vraagt, want die zet zich bewijze van spreken ook schrap).
Op dit moment weet ik alleen niet goed wat te doen om dit vast te houden, want ik heb geen behoefte aan een down, ik wil gewoon op deze manier doorgaan, of inderdaad rustig neutraal zijn. Ik weet dat ik de komende week in een up zit (vakantie). De week daarna waarschijnlijk relatief neutraal met dipjes (scriptie perfectioneren) en daarna naar een down ga (scripie inleveren en op mijn cijfer wachten). Bij een O ga ik op zwart en bij een V ga ik weer naar extreem blij. Het voelt zo machteloos dat ik dit zo kan voorspellen, maar niet weet hoe ik erop in moet grijpen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')