abonnement Unibet Coolblue
pi_173086746
Hallo Fokkers

Ik loop al een tijdje te klooien met 2 dingen:
De HiFi installatie van mijn E46: Ik heb recent een (nieuwe) passieve scheidingsfilter gekocht om het geluid te verdelen in de auto. Het gaat om het volgende exemplaar:


Een ogenschijnlijk eenvoudige aansluiting, maar ik krijg het maar niet goed werkend. Ik heb de tweeter op de tweeter aansluiting aangesloten, de luidspreker op de woofer aansluiting, en mijn subwoofer op de amplifier aansluiting. Nu gaat, elke keer als ik een nummer met een hoge bass wil afspelen, de bass via de luidspreker i.p.v. de subwoofer. Heeft iemand enig idee hoe ik dit goed aan kan sluiten? En weet iemand waar midrange voor staat?

Ook heb ik sinds kort een defecte (passagiers) deurhendel. Van binnenuit werkt de hendel wel maar van buiten niet. Hierdoor kan ik ook mijn auto niet meer ver/ontgrendelen met mijn sleutel. Iemand? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SGJ op 12-08-2017 15:04:55 ]
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:18:52 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173087171
Midrange is voor de luidspreker. Subwoofer op woofer. Amplifier is voor een eventuele versterker.
And so is the past
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:20:40 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_173087219
Maar om heel eerlijk te zijn zou je je ver weg moeten houden van je autoelektra als je woofer op amplifier aansluit en luidspreker op woofer.
And so is the past
pi_173087475
:')
amplifier is voor een versterker en je speakers zitten ook niet goed aangesloten.
pi_173088235
Sowieso heb je twee van die filters nodig.
pi_173088293
De subwoofer gaat een versterker in en de kabels van de versterker zijn op de amplifier aangesloten.
pi_173088403
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:06 schreef Treinhomo het volgende:
Sowieso heb je twee van die filters nodig.
Heb er een voor rechts en een voor links.
pi_173088447
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2017 16:12 schreef SGJ het volgende:
Heb er een voor rechts en een voor links.
Mooi. Dan is dat alvast in orde.
Kun je verder eens, stapje voor stapje, uitleggen wat voor onderdelen en bekabeling je in je auto hebt en hoe je dat nu aangesloten hebt ?

Want om eerlijk te zijn kon ik van je vorige post geen chocolade maken. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2017 16:15:06 ]
pi_173088987
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:14 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mooi. Dan is dat alvast in orde.
Kun je verder eens, stapje voor stapje, uitleggen wat voor onderdelen en bekabeling je in je auto hebt en hoe je dat nu aangesloten hebt ?

Want om eerlijk te zijn kon ik van je vorige post geen chocolade maken. :@
Komt ie: Ik probeer mijn hifi in mijn auto goed werkend te krijgen. Recent heb ik geprobeerd mijn boven vermelde scheidingsfilter aan te sluiten, alleen ben ik niet bekend met de benamingen, en google gaf hier ook geen duidelijk antwoord op.
ik heb twee luidsprekers, twee tweeters (beide gemonteerd in het deurpaneel van mijn auto) en een kabel die loopt van de subwoofer, via de versterker naar het deurpaneel om aangesloten te worden op de scheidingsfilter. Nu heb ik de tweeter aangesloten op de Tweeter (obvious) de luidspreker heb ik nu aangesloten op de Midrange (waar hij eerst op de woofer aangesloten stond), Nu rest de vraag: de kabel die vanaf de versterker loopt, sluit ik die aan op de Amplifier of op de woofer?
pi_173090775
Dit word em zo niet hè. Je tweeter heeft al een filter die je eerst moet weghalen dan. Dan moet je een midrange in de deur apart bekabelen naar je filter en ergens moet je een sub bijplaatsen want die zit er niet in nu.
Ergo....laat het doen.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:59:30 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173091591
'Amplifier' is bypass, die geeft gewoon door wat er in komt zonder iets mee te doen, die is dus geschikt om in een versterker te proppen, al weet ik nou niet of dat dan een high in moet zijn, denk het wel, anders was het wel tulp.If so kun je er intheorie ook een full range speaker aan hangen, maar dan zal de impedantie een beetje raar gaan doen denk ik.
High op je tweeter, als die al gefilterd is, is het bullshit, maar het kan wel.., midrange op de 'woofer' in je deuren, en als je een dubbele middentoner in je deur hebt, zou je daar nog de woofer uitgang voor kunnen gebruiken, dan speelt alles binnen en bepaald bereik. Een deurspeaker kan in de regel niet veel met geluid onder de 80Hz.. 60 als je hele goede op een versterker hebt, misschien 50 als je heeeeele goede hebt en je dempt alles heel profi..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 19:04:29 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173091723
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:36 schreef SGJ het volgende:

[..]

Komt ie: Ik probeer mijn hifi in mijn auto goed werkend te krijgen. Recent heb ik geprobeerd mijn boven vermelde scheidingsfilter aan te sluiten, alleen ben ik niet bekend met de benamingen, en google gaf hier ook geen duidelijk antwoord op.
ik heb twee luidsprekers, twee tweeters (beide gemonteerd in het deurpaneel van mijn auto) en een kabel die loopt van de subwoofer, via de versterker naar het deurpaneel om aangesloten te worden op de scheidingsfilter. Nu heb ik de tweeter aangesloten op de Tweeter (obvious) de luidspreker heb ik nu aangesloten op de Midrange (waar hij eerst op de woofer aangesloten stond), Nu rest de vraag: de kabel die vanaf de versterker loopt, sluit ik die aan op de Amplifier of op de woofer?
Ik zou er geen touwtjes op aansluiten die UIT een versterker komen.. geeft wel tof vuurwerk als je het hard zet.. maar dat is maar tijdelijk. Er zit ook niks in het filter om power af te vloeien; in de betere filters zit vaak een lampje wat oververmogen opbrandt. als dat lampje mee gaat gloeien met het geluid moet dan dus gaan oppassen.. deze doet gewoon ploefffff :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173103702
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:59 schreef Sounddragon het volgende:
'Amplifier' is bypass, die geeft gewoon door wat er in komt zonder iets mee te doen,
Nee, dat is de voedende kant, er moet ergens signaal in in dat filtertje....
pi_173103741
Wat voor radio/headunit heb je en welke kabels komen daaruit.

En welke aansluiting op de versterker gebruik je. Maak foto's
.
  zondag 13 augustus 2017 @ 10:20:16 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173104964
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 08:15 schreef Buikboor het volgende:

[..]

Nee, dat is de voedende kant, er moet ergens signaal in in dat filtertje....
hmm, daar heb je een punt, maar wel verwarrend.. Beter zet je daar 'input', of 'audio-in' bij..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')