abonnement Unibet Coolblue
pi_173140543
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Wel een land kiezen wat geen dienstplicht heeft dan, he? Anders moet je daar alsnog :D
Niet als dat land niet bij dit conflict (of een ander conflict) betrokken raakt.
pi_173140576
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als ik het goed heb kun jij je paspoort cq nationaliteit niet inleveren zonder een andere te hebben.
Klopt. Hij zal dus eerst nog een andere nationaliteit moeten zien te versieren.
pi_173158175
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ho, ho, zo simpel is dat niet, lidstaten hoeven een beroep op Artikel 5 niet te honoreren en zelfs als ze dat wel doen dan kan de steun niet meer zijn dan toezegging voor logistieke ondersteuning.
Uhm, jawel. Mits voldaan wordt aan de voorwaarden (o.a. geografisch zoals al opgemerkt) die in het NAVO-verdrag zijn afgesproken is de steun niet optioneel als een beroep gedaan wordt op Artikel 5.

En dan kom je ook niet weg met een "toezegging voor logistieke ondersteuning".
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:30:43 #104
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_173159515
Als het echt bal wordt dan zullen de marine en luchtmacht sowieso die kant wel op gaan denk ik? Vraag me af of we ook grondtroepen zouden sturen. Daar zitten de Zuid-Koreanen zelf niet bepaald om verlegen.

En dan nog: hoezo zouden wij in NL direct last krijgen van zo'n conflict? NK ligt letterlijk aan de andere kant van de wereld. Europa ligt voor de verandering eens niet tussen de grootmachten in. De last is eerder indirect; economische en ecologische gevolgen oid.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_173159563
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 17:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als ik het goed heb kun jij je paspoort cq nationaliteit niet inleveren zonder een andere te hebben.
Nou dan dan is men hem verloren en weet het niet meer, onder welke vlag dat men vallen doet.

Als dat niet direct een S5 word dan weet ik het niet meer, of een stempel vluchteling?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2017 14:34:14 ]
pi_173159635
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat zijn we niet. Mischien moet jij je eerst maar eens verdiepen in de status van het Korea conflict.
Als Noord-Korea de VS aanvalt dan zijn we dit verplicht onder het NAVO-verdrag. Als Noord-Korea Guam aanvalt dan zijn we dit volgens de letter van het verdrag niet verplicht maar er is geen NAVO-bondgenoot die geen steun zal geven puur op basis van zo'n formaliteit.
pi_173159690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als Noord-Korea de VS aanvalt dan zijn we dit verplicht onder het NAVO-verdrag. Als Noord-Korea Guam aanvalt dan zijn we dit volgens de letter van het verdrag niet verplicht maar er is geen NAVO-bondgenoot die geen steun zal geven puur op basis van zo'n formaliteit.
Stond of staat dat niet op de tocht, doordat de landen in Europa niet genoeg bij gedragen hebben?
pi_173159801
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stond of staat dat niet op de tocht, doordat de landen in Europa niet genoeg bij gedragen hebben?
Als dat zo is dan zou de NAVO niet bestaan want volgens mij staat deze alliantie bij militaire steun in geval van een aanval op een van de bondgenoten. Zover ik weet lijkt me dat niet afhankelijk van een militaire bijdrage.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:29:16 #109
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173160627
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als Noord-Korea de VS aanvalt dan zijn we dit verplicht onder het NAVO-verdrag. Als Noord-Korea Guam aanvalt dan zijn we dit volgens de letter van het verdrag niet verplicht maar er is geen NAVO-bondgenoot die geen steun zal geven puur op basis van zo'n formaliteit.
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn buiten het feit dat NK en de VS al sinds het Korea conflict in oorlog zijn met elkaar EN het feit dat dit onder VN mandaat valt.

Formaliteiten zijn best relevant in dit soort situaties. Het is geen NAVO conflict en nooit geweest ook, dat was al niet zo in de jaren 50 en ik zie de rationele optie niet omdat nu wel het geval te laten zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173160800
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn buiten het feit dat NK en de VS al sinds het Korea conflict in oorlog zijn met elkaar EN het feit dat dit onder VN mandaat valt.

Formaliteiten zijn best relevant in dit soort situaties. Het is geen NAVO conflict en nooit geweest ook, dat was al niet zo in de jaren 50 en ik zie de rationele optie niet omdat nu wel het geval te laten zijn.
Daar ga je de mist in want technisch gezien zijn Noord-Korea en de Verenigde Staten nooit met elkaar in oorlog geweest. De Korea-oorlog werd gevochten onder de vlag van de Verenigde Naties en door President Truman als politieke actie bestempeld. Het Amerikaanse Congress heeft nooit de oorlog verklaard aan Noord-Korea of toestemming geven voor een militaire interventie. Formaliteiten zijn belangrijk maar NAVO-landen zullen deze de formaliteit van Guam niet gebruiken om steun aan Amerika te weigeren. Bij een Noord-Koreaanse aanval op Amerika zal het NAVO-verdrag wel degelijk in werking treden normaal gesproken.
pi_173160884
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat zou Nederland kunnen bijdragen dan? Die 8 kanonnen die we nog hebben? De lease leopard? De vij F16s die nog vliegen?
We huizen toch Amerikaanse kernwapens onder de grond?
Worden die eerst terugverscheept naar de VS of direkt vanaf Nederlandse bodem afgevuurd?
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:43:01 #112
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173160908
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar ga je de mist in want technisch gezien zijn Noord-Korea en de Verenigde Staten nooit met elkaar in oorlog geweest. De Korea-oorlog werd gevochten onder de vlag van de Verenigde Naties en door President Truman als politieke actie bestempeld. Het Amerikaanse Congress heeft nooit de oorlog verklaard aan Noord-Korea of toestemming geven voor een militaire interventie. Formaliteiten zijn belangrijk maar NAVO-landen zullen deze de formaliteit van Guam niet gebruiken om steun aan Amerika te weigeren. Bij een Noord-Koreaanse aanval op Amerika zal het NAVO-verdrag wel degelijk in werking treden normaal gesproken.
Normaal gesproken dus niet. Guam ligt in de Pacifische Oceaan, niet de Atlantische waar de A van NAVO voor staat. Er zit een geografische beperking in het verdrag.

Excuus, ja, Noord en Zuid Korea zijn in oorlog en hebben een wapenstilstand. Mijn fout.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173160942
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar ga je de mist in want technisch gezien zijn Noord-Korea en de Verenigde Staten nooit met elkaar in oorlog geweest. De Korea-oorlog werd gevochten onder de vlag van de Verenigde Naties en door President Truman als politieke actie bestempeld. Het Amerikaanse Congress heeft nooit de oorlog verklaard aan Noord-Korea of toestemming geven voor een militaire interventie. Formaliteiten zijn belangrijk maar NAVO-landen zullen deze de formaliteit van Guam niet gebruiken om steun aan Amerika te weigeren. Bij een Noord-Koreaanse aanval op Amerika zal het NAVO-verdrag wel degelijk in werking treden normaal gesproken.
De VS fuckt nooit met kernmachten. Dus n Korea wilt nu gewoon publiekelijk duidelijkmaken dat niet met ze gefuckt moet worden. Zoals Amerika doet met Venezuela Syrië Afghanistan Irak Albanië Rusland etcetera. Ik denk dat als je Trump en Kim Oen even laten uit-bekvechten. Dan is er niks aan de hand.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tamabralski op 15-08-2017 15:52:16 ]
pi_173160955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Normaal gesproken dus niet. Guam ligt in de Pacifische Oceaan, niet de Atlantische waar de A van NAVO voor staat. Er zit een geografische beperking in het verdrag.

Excuus, ja, Noord en Zuid Korea zijn in oorlog en hebben een wapenstilstand. Mijn fout.
Ik ontken dat gedeelte van het NAVO-verdrag ook niet, en het klopt wat je zegt, bij de letter van het verdrag zal het niet in werking hoeven treden. Maar tot dusverre heb ik in de meeste analyses gelezen dat de NAVO-bondgenoten zich hier niet op zullen beroepen.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:47:11 #115
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173161010
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:41 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

We huizen toch Amerikaanse kernwapens onder de grond?
Worden die eerst terugverscheept naar de VS of direkt vanaf Nederlandse bodem afgevuurd?
Word een beetje lastig, wat in Nederland ligt zijn voornamelijk kernkoppen, geen systemen om ze af te vuren, volgens mij. Dus die zullen eerst ergens anders heen vervoerd moeten worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173161014
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:44 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

De VS fuckt nooit met kernmachten. Dus n Korea wilt nu gewoon publiekelijk duidelijkmaken dat niet met ze geruckt moet worden. Zoals Amerika doet met Venezuela Syrië Afghanistan Irak Albanië Rusland etcetera. Ik denk dat als je Trump en Kim Oen even laten uit-bekvechten. Dan is er niks aan de hand.
Ik ben er nog niet zo zeker van, kijk naar Syrie, een grootschalige interventie hoeven we niet te verwachten maar Trump lijkt me allerminst iemand die niet op militaire wijze zal laten zien, al is het maar met een kleinschalige aanval, dat hij meent wat hij zegt. Bovendien wordt hij omringd door generaals en militaire die de soft power strategie van Obama zat waren, niet dat ze tegen diplomatie waren of zijn, maar dat het te ver was doorgeschoten. Dus ik ben erg benieuwd.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:49:00 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173161062
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik ben er nog niet zo zeker van, kijk naar Syrie, een grootschalige interventie hoeven we niet te verwachten maar Trump lijkt me allerminst iemand die niet op militaire wijze zal laten zien, al is het maar met een kleinschalige aanval, dat hij meent wat hij zegt. Bovendien wordt hij omringd door generaals en militaire die de soft power strategie van Obama zat waren, niet dat ze tegen diplomatie waren of zijn, maar dat het te ver was doorgeschoten. Dus ik ben erg benieuwd.
Leuk voor de generaals maar het is vooral het Amerikaanse volk wat zijn buik vol had van militaire avonturen, natuurlijk, en Obama heeft vooral geprobeerd te vermijden om grondtroepen in te zetten, verder was hij helemaal niet terughoudend met militaire inzet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173161100
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik ben er nog niet zo zeker van, kijk naar Syrie, een grootschalige interventie hoeven we niet te verwachten maar Trump lijkt me allerminst iemand die niet op militaire wijze zal laten zien, al is het maar met een kleinschalige aanval, dat hij meent wat hij zegt. Bovendien wordt hij omringd door generaals en militaire die de soft power strategie van Obama zat waren, niet dat ze tegen diplomatie waren of zijn, maar dat het te ver was doorgeschoten. Dus ik ben erg benieuwd.
Obama was militair absoluut niet soft. Zie Libië,Irak, en nu Syrië. In het Midden-Oosten haten ze hem. Inclusief Hillary Clinton, de adviseuse vanuit de Council of foreign relations.

De Trump actie tegen Syrie had geen gevolgen voor de Amerikaanse bodem of kust. Met N-Korea kan dat anders uitpakken.
pi_173161808
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leuk voor de generaals maar het is vooral het Amerikaanse volk wat zijn buik vol had van militaire avonturen, natuurlijk, en Obama heeft vooral geprobeerd te vermijden om grondtroepen in te zetten, verder was hij helemaal niet terughoudend met militaire inzet.
De tactiek van Obama was vooral soft power, diplomatiek resultaat boeken, en militair vooral inzetten op kleinschalige acties zoals Special-Ops e.a.. Vooral covered actions werden er gebruikt. Veel tactiek dus maar weinig strategie. Het Amerikaanse volk heeft inderdaad zijn buik vol van militaire avonturen maar zowel legertop als Trump zullen geen grootschalige militaire interventie voorbereiden met boots on the ground. Het gaat er vooral om dat Amerika publiekelijk laat zien dat het niet met zich laat sollen (die aanval in Syrie stelde uiteindelijk ook maar weinig voor naar het schijnt maar het heeft bepaalde partijen wel flink doen vrezen).
pi_173161827
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:50 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Obama was militair absoluut niet soft. Zie Libië,Irak, en nu Syrië. In het Midden-Oosten haten ze hem. Inclusief Hillary Clinton, de adviseuse vanuit de Council of foreign relations.

De Trump actie tegen Syrie had geen gevolgen voor de Amerikaanse bodem of kust. Met N-Korea kan dat anders uitpakken.
Obama was zeer soft, heeft zich ontzettend terughoudend opgesteld, er waren wel acties maar vaak covered en wanneer er gebruik gemaakt kon worden van soft power werd dit meteen gebruikt. Het ging er ook nog eens om dat op zeer strategische punten er geen gebruik werd gemaakt van de militaire optie, bijvoorbeeld toen Obama's red line werd overschreden, dat wordt hem nog kwalijk genomen in veel kringen.
  Moderator dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:41:39 #121
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173162193
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

De tactiek van Obama was vooral soft power, diplomatiek resultaat boeken, en militair vooral inzetten op kleinschalige acties zoals Special-Ops e.a.. Vooral covered actions werden er gebruikt. Veel tactiek dus maar weinig strategie. Het Amerikaanse volk heeft inderdaad zijn buik vol van militaire avonturen maar zowel legertop als Trump zullen geen grootschalige militaire interventie voorbereiden met boots on the ground. Het gaat er vooral om dat Amerika publiekelijk laat zien dat het niet met zich laat sollen (die aanval in Syrie stelde uiteindelijk ook maar weinig voor naar het schijnt maar het heeft bepaalde partijen wel flink doen vrezen).
Nee, tactische acties zijn wel degelijk een strategie. Een hele sterke strategie op een moment dat boots on the ground onverkoopbaar zijn aan de stemmers.

Er is geen land geweest dat het waagde om de VS aan te vallen in Obama's periode en NK hield zich aardig koest onder Obama. Zelfs Iran was bereid om een stap terug te doen.
Wat hebben we nu? Nucleaire spanning in de Korea's, Iran onder sancties waardoor het akkoord met hun naar de kloten is en dus weer nucleaire spanning in het M-O.

Fraai resultaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173164930
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 16:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, tactische acties zijn wel degelijk een strategie. Een hele sterke strategie op een moment dat boots on the ground onverkoopbaar zijn aan de stemmers.

Er is geen land geweest dat het waagde om de VS aan te vallen in Obama's periode en NK hield zich aardig koest onder Obama. Zelfs Iran was bereid om een stap terug te doen.
Wat hebben we nu? Nucleaire spanning in de Korea's, Iran onder sancties waardoor het akkoord met hun naar de kloten is en dus weer nucleaire spanning in het M-O.

Fraai resultaat.
Het heeft toch niks met aanvallen te maken? In de periode Ombama zijn een heleboel landen toch een stuk inbieler geworden. Dat heeft er ook mee te maken dat landen en groepen verwachten dat de VS niet verder zal optreden. Tactiek is geen strategie, je kan tactiek gebruiken in een strategie, maar er was geen strategie. Noord-Korea ontwikkelde het wapenprogramma onder Obama rustig door, Iran is sterker dan ooit dankzij het nucleaire akkoord [negatieve invloed op de regio], openlijk een belangrijke bondgenoot in diezelfde regio afvallen in de vorm van Israel, en een heleboel landen zijn naar de klote of bijna naar de klote doordat de VS niet eenduidig heeft opgetreden (Libie, Egypte, Syrie etc.) en dan houdt het niet op. Wat dat betreft hebben Obama, Clinton, en Kerry toch echt gefaald en eveneens hun tactiek.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 02:12:19 #123
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_173200111
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:17 schreef Firewarrior het volgende:
Ik weet niet of er al een topic over is; maar ik vroeg me af of jullie denken dat Nederland ook in de toekomst betrokken zou worden bij de oorlog tussen Noord-Korea en de VS.
Als ik je posts zo lees in deze draad heb ik het gevoel dat je voornamelijk erg bang gemaakt bent door de media.
Ik kan je bijna garanderen dat je niet zult sterven door vijandelijk vuur.
Emigreren zal je levenskwaliteit in 9/10 gevallen verminderen.
Mocht je toch opgeroepen worden: So be it, je zal er geen spijt van krijgen, je word er een kerel en samen met je makkers zij aan zij help je elkaar erdoorheen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_173200130
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 02:12 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Als ik je posts zo lees in deze draad heb ik het gevoel dat je voornamelijk erg bang gemaakt bent door de media.
Ik kan je bijna garanderen dat je niet zult sterven door vijandelijk vuur.
Emigreren zal je levenskwaliteit in 9/10 gevallen verminderen.
Mocht je toch opgeroepen worden: So be it, je zal er geen spijt van krijgen, je word er een kerel en samen met je makkers zij aan zij help je elkaar erdoorheen.
Ik ben niet bang gemaakt door de media, ik heb mezelf bang gemaakt. Ik ben van nature gewoon angstig en voorzichtig tbh. Je kunt mij niet garanderen dat ik niet zal sterven door vijandelijk vuur, want de kans is zeker wel aanwezig dat wij straks ook moeten vechten.

Ik zal er wel spijt van krijgen als ik opgeroepen word, al helemaal als ik gewond raak. Als ik sterf kan ik daar geen spijt van hebben, want dan ben ik al dood, maar vooraf zal ik zeker bang zijn dat ik zal sneuvelen tijdens de oorlog.

Emigreren zal mijn levenskwaliteit niet per se verminderen, ik snap ook niet waarom je denkt van wel. Als ik naar een ander rijk westerse land als Nieuw-Zeeland emigreer zal mijn levenskwaliteit misschien zelfs omhoog gaan omdat de mensen daar mogelijk aardiger zijn en omdat ik daar ergens kan wonen waar de buren ver van mij vandaan wonen. In Nederland zitten de buren dicht op je, tenzij je een groot huis hebt. En dat is niet altijd zo fijn.

Nederlanders zijn eigenlijk gewoon asociaal, en ik heb gehoord dat mensen in Nieuw-Zeeland over het algemeen aardiger zijn. Daarnaast zal ik me in een land waar minder snel oorlog komt veiliger voelen als dit soort conflicten plaatsvinden.

PS: Ik zie wel in dat emigreren lastig kan zijn omdat ik moet integreren in een andere cultuur en een andere taal moet leren, of er aan moet wennen dat ik dagelijks een andere taal spreek. Daarnaast verhuis ik liever helemaal niet, omdat het een gedoe is. Maar ik ben sowieso lui.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 02:31:45 #125
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_173200159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 02:20 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ik ben niet bang gemaakt door de media, ik heb mezelf bang gemaakt. Ik ben van nature gewoon angstig en voorzichtig tbh. Je kunt mij niet garanderen dat ik niet zal sterven door vijandelijk vuur, want de kans is zeker wel aanwezig dat wij straks ook moeten vechten.

Ik zal er wel spijt van krijgen als ik opgeroepen word, al helemaal als ik gewond raak. Als ik sterf kan ik daar geen spijt van hebben, want dan ben ik al dood, maar vooraf zal ik zeker bang zijn dat ik zal sneuvelen tijdens de oorlog.

Emigreren zal mijn levenskwaliteit niet per se verminderen, ik snap ook niet waarom je denkt van wel. Als ik naar een ander rijk westerse land als Nieuw-Zeeland emigreer zal mijn levenskwaliteit misschien zelfs omhoog gaan omdat de mensen daar mogelijk aardiger zijn en omdat ik daar ergens kan wonen waar de buren ver van mij vandaan wonen. In Nederland zitten de buren dicht op je, tenzij je een groot huis hebt. En dat is niet altijd zo fijn.

Nederlanders zijn eigenlijk gewoon asociaal, en ik heb gehoord dat mensen in Nieuw-Zeeland over het algemeen aardiger zijn. Daarnaast zal ik me in een land waar minder snel oorlog komt veiliger voelen als dit soort conflicten plaatsvinden.

PS: Ik zie wel in dat emigreren lastig kan zijn omdat ik moet integreren in een andere cultuur en een andere taal moet leren, of er aan moet wennen dat ik dagelijks een andere taal spreek. Daarnaast verhuis ik liever helemaal niet, omdat het een gedoe is. Maar ik ben sowieso lui.
Ik weet niet hoe oud je bent?
Toen ik puber/tiener was kon ik ook over niets anders praten dan dat.
Was zelf ook nogal bang en onzeker aangelegd. Geloof me, dat verdwijnt met de jaren.
Inmiddels weet ik dat de wereld niet zo angstaanjagend is als ik hem toen zag. Je levenskwaliteit zit hem in de kleine dingen die je niet zelf kunt sturen. Leef gewoon lekker je leven en geniet van de dagen die je in vrijheid kunt leven, je weet nooit wat morgen brengt. Btw, als je toch sterft door vijandelijk vuur is dat denk ik eerder in Nederland dan ergens op een onbekende vlakte.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')