abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 20:18:28 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173216891
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:17 schreef b2py het volgende:
Tijd voor een rijmpje dan maar? :D
Doektoch :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 augustus 2017 @ 20:18:57 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173216904
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:03 schreef James1988 het volgende:
De volgende modellen...

- Hoher Energieeffizienter Intelligenter Regionalzug mit Automatischer Türen
- Kraftiger Innovativer Niederflur und Doppelstockzug für Eisenbahne in die Regionen
- Hoher Innovativer Niederflur Triebzug
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173217084
Mooi man die werkzaamheden tussen 't Harde en Zwolle:

de Intercity Utrecht C - Groningen/Leeuwarden gaat dus niet verder dan 't Harde. tussen Nunspeet en 't Harde heeft men opeens 10 minuten rijtijd gepland oftewel je komt standaard te vroeg. er is echter maar 1 perron waar je aan kunt komen want het linkerspoor is niet bereikbaar want er ligt alleen een wissel van links maar rechts en het meest rechter perronspoor is niet bruikbaar omdat ze daar loopbruggen overheen gelegd hebben naar het tijdelijke busstation. je moet dus wachten tot de andere trein vertrokken is.

de bussen komen uiteraard ook voor een sluitende overweg te staan dus die mensen zien allemaal net de trein vertrekken en kunnen dus 25 minuten wachten. De stoptreinen gaan niet verder dan nunspeet en worden daar omgereden via het middenspoor en die mensen kunnen dus ook nog met een bus van nunspeet naar 't harde. daar komt dit weekend nog even een buitendienststelling Lelijkstad - Zwolle bij en volgens mij is daar in flevoland ook niet iets van lowlands ofzo? lekker met dat ongewassen festivalpubliek in de bus :r
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 20:35:01 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173217372
Ach in de bus zit altijd ongewassen volk :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 20:36:42 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173217417
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:25 schreef Salatrel het volgende:
Mooi man die werkzaamheden tussen 't Harde en Zwolle:

de Intercity Utrecht C - Groningen/Leeuwarden gaat dus niet verder dan 't Harde. tussen Nunspeet en 't Harde heeft men opeens 10 minuten rijtijd gepland oftewel je komt standaard te vroeg. er is echter maar 1 perron waar je aan kunt komen want het linkerspoor is niet bereikbaar want er ligt alleen een wissel van links maar rechts en het meest rechter perronspoor is niet bruikbaar omdat ze daar loopbruggen overheen gelegd hebben naar het tijdelijke busstation. je moet dus wachten tot de andere trein vertrokken is.

de bussen komen uiteraard ook voor een sluitende overweg te staan dus die mensen zien allemaal net de trein vertrekken en kunnen dus 25 minuten wachten. De stoptreinen gaan niet verder dan nunspeet en worden daar omgereden via het middenspoor en die mensen kunnen dus ook nog met een bus van nunspeet naar 't harde. daar komt dit weekend nog even een buitendienststelling Lelijkstad - Zwolle bij en volgens mij is daar in flevoland ook niet iets van lowlands ofzo? lekker met dat ongewassen festivalpubliek in de bus :r
Heb je het ook door? Dit heet "incompetentie"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles donderdag 17 augustus 2017 @ 20:56:14 #206
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173218050
Je vraagt je af wie dit soort onzin bedenkt.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 20:58:28 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173218129
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je vraagt je af wie dit soort onzin bedenkt.
Sala zelf waarschijnlijk :P }>
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:11:05 #208
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_173218688
Lowlands kwam natuurlijk als een volslagen verrassing voor ProRail
So we just called him Fred
pi_173218899
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:11 schreef FredvZ het volgende:
Lowlands kwam natuurlijk als een volslagen verrassing voor ProRail
De datum voor dit jaar is al 3 jaar geleden vastgelegd. Vorig jaar waren er in dat weekend ook werkzaamheden. De pendelbussen vanaf 't Harde en Lelystad zijn gestopt nadat de Hanzelijn open is gegaan, daarna is het állemaal verplaatst naar Dronten. Iets wat ik voor reizigers uit Utrecht/Rotterdam en de lijn daaronder altijd al totaal waanzinnig heb gevonden.

Ik zoek trouwens nog een kaartje.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 21:21:24 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173219175
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:11 schreef FredvZ het volgende:
Lowlands kwam natuurlijk als een volslagen verrassing voor ProRail
Sinds wanneer zijn Lowlandsgangers klant van Prorail? :{w :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173219357
Ik was wat aan het Googlen geslagen kwam dit document tegen op de ProRail website via Google omtrent het plannen van buitendienststellingen: https://www.prorail.nl/sites/default/files/corridorboek_2014.pdf
De bijlagen: https://www.prorail.nl/si(...)orridorboek_2014.pdf

Iets verouderd maar dat terzijde.

4.3.c
quote:
Bij het spreiden van GTVP’s op die momenten waarvoor door spoorwegondernemingen een opgave is gedaan voor:
a. extra vervoer, bijvoorbeeld bij een evenement of voor specifiek vervoer, of;
b. volledige beschikbaarheid van geplande treindiensten in verband met verwacht druk reizigersvervoer; worden in het LPO (en het verdere capaciteitsverdelingsproces) expliciete afwegingen gemaakt bij in de planning voorkomende conflicten.
2.1.2
quote:
LPO (Landelijk Platform Overleg)
Het LPO is het overleg waarin ProRail vervoerders consulteert, bij elk kader een voorgestelde datum toetst aan de regels voor landelijke programmering en een uitvoeringsdatum vaststelt.
2.4
quote:
Geplande treinvrije periode (GTVP)
Een geplande treinvrije periode is een periode gedurende welke één of meerdere sporen en
wissels aan de capaciteit voor de trein- en rangeerdienst onttrokken worden ten behoeve van
onderhoud, nieuwbouw of vernieuwing.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 augustus 2017 @ 22:33:01 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173222321
De FLIRT heeft de eerste test onder ATB-NG erop zitten, zoals hier te zien is in Nijverdal

http://www.destentor.nl/z(...)e-wierden~vad9339db/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 22:36:45 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173222481
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
De FLIRT heeft de eerste test onder ATB-NG erop zitten, zoals hier te zien is in Nijverdal

http://www.destentor.nl/z(...)e-wierden~vad9339db/
Hoezo een nieuw type FLIRT?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173222990
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo een nieuw type FLIRT?
Wat nou nieuw.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 augustus 2017 @ 22:50:28 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173223066
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoezo een nieuw type FLIRT?
Die van Syntus op Enschede-Zwolle-Kampen heeft ATB-NL aan boord, dus niet alleen ATB-EG voor het hoofdrailnet, maar ook ATB-NG, het systeem dat voornamelijk op dieselbaanvakken ligt. Die variant was er nog niet voor de FLIRT.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 22:50:43 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173223077
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat nou nieuw.
Dat zegt de Stentor...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 22:51:41 #217
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173223118
quote:
14s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die van Syntus op Enschede-Zwolle-Kampen heeft ATB-NL aan boord, dus niet alleen ATB-EG voor het hoofdrailnet, maar ook ATB-NG, het systeem dat voornamelijk op dieselbaanvakken ligt. Die variant was er nog niet voor de FLIRT.
Aha, nou, dat vind ik nou niet een heel nieuw type -O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 augustus 2017 @ 22:52:44 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173223158
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Aha, nou, dat vind ik nou niet een heel nieuw type -O-
klopt. Is ook geen nieuw type, maar er zijn testritten nodig om ook dit stukje toelating te regelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173223178
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat zegt de Stentor...
Ja ze zijn nieuw voor de mensen die DS lezen langs die lijn. Duh.
Bier.
  Moderator donderdag 17 augustus 2017 @ 22:55:48 #220
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173223301
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja ze zijn nieuw voor de mensen die DS lezen langs die lijn. Duh.
Heb je wel op de link geklikt? Ik citeer
Het gaat om een nieuw type flirt-trein dat nog nergens op het Nederlandse spoor rijdt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173223402
Journalisten :')
pi_173223717
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 22:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heb je wel op de link geklikt? Ik citeer
Het gaat om een nieuw type flirt-trein dat nog nergens op het Nederlandse spoor rijdt.
Ja en ProRail heeft ooit eens verkondigd dat er 11.000 volt op de bovenleiding staat. Herpaderpa.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 17 augustus 2017 @ 23:17:28 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173224122
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja en ProRail heeft ooit eens verkondigd dat er 11.000 volt op de bovenleiding staat. Herpaderpa.
Twee dingen gaan daar fout.

1. een "waarheid" die nergens op slaat
2. het aantal mensen dat daar in gelooft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173224293
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Twee dingen gaan daar fout.

1. een "waarheid" die nergens op slaat
2. het aantal mensen dat daar in gelooft.
Ja of we kunnen ons gewoon niet druk maken over pietluttige details in communicatie naar het grote publiek. Alsof er verschil is tussen 110v stopcontacten en 230v stopcontacten als het gaat om "brand in stopcontact". Ik "erger" me ook wel eens aan de fouten in de details bij artikels over geavanceerde computertechnologie in de media. Maar je kan niet van een leek verwachten dat ze de techniek goed kennen. In een optimale situatie moet het beide zijn, dat is gewoon niet altijd aan de hand. Ik heb liever een woordvoerder die gespecialiseerd is in woordvoeren dan eentje die gespecialiseerd is in techniek.
Bier.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:23:55 #225
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173226277
Trein is een bende in de spits nog steeds. Deze is niet te koop.

  vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:33:05 #226
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173226344
Trein in de spits is een waanzinnige puinzooi. Vandaag was alles weer stuk vanaf deurne. Met 2 uur vertraging. Gigantische teringzooi. Dat is elke week zo onderhand.
pi_173227355
Ga dan met de auto of de fiets.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:17:58 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173228259
Doei Plug :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:41:44 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173228727
Nou de controle hebben ze duidelijk nooit gehad. Hooguit het monopolie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173228955
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou de controle hebben ze duidelijk nooit gehad. Hooguit het monopolie.
Wat is Thalys dan?
Bier.
pi_173229031
Niet van NS
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:57:10 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173229036
"NS heeft geen behoefte om commentaar te geven"

Gvd, wie zijn indirect de 17 miljoen aandeelhouders. Waarvan er één deel ook nog dagelijks gebruiker/klant is.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173229058
Wat verwacht je dat ze zeggen dan?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:58:20 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173229064
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat is Thalys dan?
In Nederland geen zelfstandige vervoerder. Ze rijden onder het attest van NS en bovenaan de loonstrookjes van het Nederlandse personeel staat 'NS Internationaal'.
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:59:37 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173229082
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:58 schreef b2py het volgende:
Wat verwacht je dat ze zeggen dan?
Een of andere lulverhaal :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173229110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:57 schreef b2py het volgende:
Niet van NS
Dus ze hebben geen monopolie op de HSL.
Bier.
pi_173229118
[quote]1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:57 schreef derLudolf het volgende:
Gvd, wie zijn indirect de 17 miljoen aandeelhouders./quote]
Nee, dat zijn we niet.
Bier.
pi_173229140
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een of andere lulverhaal :+
Je krijgt hooguit 'We doen ons best' maar dat vind je vast ook niet goed. Alsjeblieft zeg..
pi_173229141
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

In Nederland geen zelfstandige vervoerder. Ze rijden onder het attest van NS en bovenaan de loonstrookjes van het Nederlandse personeel staat 'NS Internationaal'.
Maakt niet uit, het is geen NS, NS werkt samen en faciliteert wat. NS verzorgde ook af en toe de tractie voor de nachttreinen van DB, dat maakt ze geen DB Nachtzug.
Bier.
pi_173229206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dus ze hebben geen monopolie op de HSL.
Iedere vervoerder, goederen & internationaal uitgezonderd (Voor goederen zijn ook wel weer uitzonderingen maar dan wordt het wel heel complex), heeft een monopolie op het gebied waar ze hun vervoer uitoefenen. NS heeft dus wel degelijk monopolie op het binnenlandse HSL deel maar niet op het internationale deel waar iedere vervoerder die ruimte krijgt van de infrastructuurbeheerder een dienst kan opstarten.
pi_173229376
Ik ken de schrijver van het FD artikel schijnbaar, ben net met hem aan het converseren over het artikel, ze hebben de ruwe cijfers gepakt, die lage scores zijn inclusief niet aan NS-verwijtbare storingen zoals infraproblemen en spoorlopers.
De reizigerspunctualiteit ligt voor 2016 op 93,7% exclusief niet aan NS-verwijtbare storingen.

Me dunkt dat NS niet wil reageren. Als ik dat al binnen 10 minuten boven water kan halen door een CTRL-F in het jaarverslag te doen. Maar natuurlijk gaat de polletiek hier lekker populistisch mee aan de haal.
Bier.
pi_173229463
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ken de schrijver van het FD artikel schijnbaar, ben net met hem aan het converseren over het artikel, ze hebben de ruwe cijfers gepakt, die lage scores zijn inclusief niet aan NS-verwijtbare storingen zoals infraproblemen en spoorlopers.
De reizigerspunctualiteit ligt voor 2016 op 93,7% exclusief niet aan NS-verwijtbare storingen.

Me dunkt dat NS niet wil reageren. Als ik dat al binnen 10 minuten boven water kan halen door een CTRL-F in het jaarverslag te doen. Maar natuurlijk gaat de polletiek hier lekker populistisch mee aan de haal.
Dat is landelijk, ICd is wat lager. En het betreft cijfers eerste half jaar 2017, niet geheel 2016. Ik kan nergens die 81.2% punctualiteit herleiden, waar komt die vandaan?
pi_173229620
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is landelijk, ICd is wat lager. En het betreft cijfers eerste half jaar 2017, niet geheel 2016. Ik kan nergens die 81.2% punctualiteit herleiden, waar komt die vandaan?

imgur doet het niet maar: Lennart Zandbergen We hebben ze dan ook nadat we erom vroegen van de NS gekregen
Bier.
pi_173229636
Ah oke :Y
pi_173235799
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:25 schreef Salatrel het volgende:
Mooi man die werkzaamheden tussen 't Harde en Zwolle:

de Intercity Utrecht C - Groningen/Leeuwarden gaat dus niet verder dan 't Harde. tussen Nunspeet en 't Harde heeft men opeens 10 minuten rijtijd gepland oftewel je komt standaard te vroeg. er is echter maar 1 perron waar je aan kunt komen want het linkerspoor is niet bereikbaar want er ligt alleen een wissel van links maar rechts en het meest rechter perronspoor is niet bruikbaar omdat ze daar loopbruggen overheen gelegd hebben naar het tijdelijke busstation. je moet dus wachten tot de andere trein vertrokken is.

de bussen komen uiteraard ook voor een sluitende overweg te staan dus die mensen zien allemaal net de trein vertrekken en kunnen dus 25 minuten wachten. De stoptreinen gaan niet verder dan nunspeet en worden daar omgereden via het middenspoor en die mensen kunnen dus ook nog met een bus van nunspeet naar 't harde. daar komt dit weekend nog even een buitendienststelling Lelijkstad - Zwolle bij en volgens mij is daar in flevoland ook niet iets van lowlands ofzo? lekker met dat ongewassen festivalpubliek in de bus :r
Hmm zonde dat je dat zo ervaren hebt. Veruit de meeste mensen hebben gisteren gewoon hun aansluiting gehaald (immers zat er een meer dan ruime hoeveelheid speling op, mits je de bus van xx:05 of xx:35 uit Zwolle hebt genomen. Die van xx:20 en xx:50 missen inderdaad net de trein en staan dan ook niet voor die route in de reisplanner).

Sterker nog, ik heb tot nu toe louter positieve reacties gehoord over de goed uitgevoerde busdienst.
pi_173236134
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hmm zonde dat je dat zo ervaren hebt. Veruit de meeste mensen hebben gisteren gewoon hun aansluiting gehaald (immers zat er een meer dan ruime hoeveelheid speling op, mits je de bus van xx:05 of xx:35 uit Zwolle hebt genomen. Die van xx:20 en xx:50 missen inderdaad net de trein en staan dan ook niet voor die route in de reisplanner).


ik zat gewoon in de trein hoor. Helemaal voorin zelfs :)
pi_173236340
Over vervangende NS-bussen gesproken... De bussen van de NS zijn tussen Delft en Rijswijk niet alleen langzamer dan de bussen van Connexxion, maar worden ook nog eens gereden door randdebielen die niet weten hoe buspleinen en/of stoplichten werken. Je zou bijna denken dat rood licht in combinatie met een overstekende fietser reden genoeg is om te stoppen, maar toch mocht ik nog vol in de rem om niet tegen de zijkant van de bus te belanden.
pi_173237452
Trenitalia reveals plans to modify V250 fleet

quote:
According to sources close to the project, Trenitalia wants to alter the nose design and the seating layout, modify the pantographs and onboard ETCS equipment and repaint the fleet in a new livery. Trenitalia has also asked for a full overhaul to be carried out.
_O-
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:11:00 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173237554
Ik ben benieuwd of het ze gaat lukken. Die treinen staan nu al een paar jaar in Italië, en TI denkt dat ze over een jaar prima treinen hebben?

Als dat zo blijkt te zijn mogen ze zich bij NS wel eens achter de oren gaan krabben.
pi_173237606
Ik vermoed dat ze in Italie iets makkelijker omgaan met bepaalde eisen, gezien ook hoe ze de grens over kwamen en ze dachten dat ze zo wel in dienst konden komen ;)
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:21:37 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173237760
Dat Hitachi er nu bij betrokken is zal ook wel meehelpen.
pi_173237959
Ik heb niet de illusie dat onder een nieuwe eigenaar direct alles veranderd. Het blijven Italianen en alleen hoger management wordt wellicht wat Japans..
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:34:43 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173238022
Er zullen inmiddels wel wat veranderingen zijn doorgevoerd in de engineering- en quality control-afdelingen. In Pistoia bouwt men nu ook aan treinen voor het VK (Class 802 voor GWR) en Italië.
pi_173239035
Op de website van ProRail kwam ik een artikel tegen waarin werd gezegd dat er enkele weken met man en macht gewerkt om een kwartier dienst mogelijk te maken tussen Gouda en Alphen aan den Rijn. Echter daar reden vroeger toch ook al elke 15 minuten treinen in de spits?
  Redactie Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:39:17 #256
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173239057
Nee, ze reden alleen een kwartier verschoven in de spits en door naar Leiden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_173239842
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:24:40 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173239963
Leuk zo'n 1500-loc met DDM-1 op de Flevolijn. Boog van/naar Weesp gok ik?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:25:20 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173239985
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:19 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
*Fapje macht* wat voor loc is dat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173239994

Waar is deze gemaakt dan? :P
pi_173240050
Oeh, en dit is ook een gaaf kaartje: http://www.openrailwaymap.org/
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:35:18 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173240184
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:25 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Waar is deze gemaakt dan? :P
Tussen Weesp en Station Diemen. Het spoor dat naar rechts buigt moet dat naar de Meer zijn. In de verte zie je het viaduct dat de Zuidtak met de Meer verbindt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173240391
Dat ligt in natuurgebied, je gaat me niet vertellen dat daar 28 jaar geleden bebouwing was en een tunneltje en dat dat inmiddels gesloopt is. Nee dit is elders, ik heb zelf geen idee waar maar dat terzijde :P
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:51:53 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173240554
Lang leve Google Images. Het is bij Lunetten.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:52:15 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173240566
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:44 schreef b2py het volgende:
Dat ligt in natuurgebied, je gaat me niet vertellen dat daar 28 jaar geleden bebouwing was en een tunneltje en dat dat inmiddels gesloopt is. Nee dit is elders, ik heb zelf geen idee waar maar dat terzijde :P
Het idee was niet zo gek omdat het in de buurt ligt van de eerste locatie.

Het zou eventueel ook nabij Lunetten kunnen zijn geweest
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173240640
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:51 schreef James1988 het volgende:
Lang leve Google Images. Het is bij Lunetten.
Dat is veel logischer idd :Y

Wel flauw trouwens, Googlen :P
pi_173240664
150 jaar Spoor in Nederland, een film door NS

  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 19:58:52 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_173240688
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 19:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is veel logischer idd :Y

Wel flauw trouwens, Googlen :P
en ik sporenplan van 1985 er maar bij pakken om tot een locatie te kunnen komen _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_173240695
Dat is veel leuker inderdaad!
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:15:46 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:19:37 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173241192
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:15 schreef James1988 het volgende:
Hier is een grotere versie van de foto:

[ afbeelding ]
Wat moest die 120'er hier dan? Die kan toch niet rijden.

Worden 120'ers nog wel ingezet bij DB? Heb ze nog nooit gezien.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173241218
Lees de tekst bij de foto eens? :')
  Redactie Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:42:02 #273
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173241667
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Worden 120'ers nog wel ingezet bij DB? Heb ze nog nooit gezien.
Zo af en toe komen ze nog wel eens naar Bad Bentheim ter vervanging van een 101. Verder heb ik ze in Mecklenburg-Vorpommern gezien, waar ze tegenwoordig planmatig met een setje Dosto's in de RE's worden ingezet. Niet alle RE's trouwens: ze rijden ook met 112's en zelfs een Taurus.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:45:52 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173241752
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:20 schreef b2py het volgende:
Lees de tekst bij de foto eens? :')
Heb de Flickr app, dan is het bijschrift standaard verborgen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:45:56 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173241756
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:42 schreef dennistd het volgende:

[..]

Niet alle RE's trouwens: ze rijden ook met 112's en zelfs een Taurus.
Een BR182 neem ik aan? Lijkt me niet dat ÖBB met Duitse RE's rijdt. :P
  Redactie Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:17:39 #276
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173242546
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een BR182 neem ik aan? Lijkt me niet dat ÖBB met Duitse RE's rijdt. :P
Een 182 inderdaad, maar dat is toch ook gewoon een Taurus?



Bonuspunten voor wie het station goed raadt :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:33:14 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173242904
Taurus is de naam die ÖBB hanteert, PKP gebruikt de naam Husarz voor soortgelijke locomotieven. De typenaam die Siemens gebruikt is ES64U2 of ES64U4.

(Nitpicking, I know :P)
pi_173243238
ES64U4 _O_

Wel slechte herinnering aan, beestje ging stuk in Hegyshalom en heb daar 1.5 uur geparkeerd. Positieve aan de zaak, Oostenrijkse WiFi bleef werken dus wel nog interwebzz
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:28:55 #279
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_173244487
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een 182 inderdaad, maar dat is toch ook gewoon een Taurus?

[ afbeelding ]

Bonuspunten voor wie het station goed raadt :+
Neubrandenburg Hbf? Vanaf perron 2/4 richting het westen kijkende, trein die binnenkomt is (gok ik) de RE richting Rostock of Lubeck

[ Bericht 6% gewijzigd door boriq op 18-08-2017 22:37:30 ]
  Redactie Sport vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:43:08 #280
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_173244790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:28 schreef boriq het volgende:

[..]

Neubrandenburg Hbf? Vanaf perron 2/4 richting het westen kijkende, trein die binnenkomt is (gok ik) de RE richting Rostock of Lubeck
Het station en perron klopt, maar het is kijkend naar het oosten en de RE naar Stralsund. Overigens zelden zo'n onlogische spoornummer gezien als daar: langs het stationsgebouw ligt een perronloos spoor, dan komt spoor 4, vervolgens spoor 2, dan spoor 1 en tenslotte nog spoor 3 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:43:52 #281
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_173244806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het station en perron klopt, maar het is kijkend naar het oosten en de RE naar Stralsund. Overigens zelden zo'n onlogische spoornummer gezien als daar: langs het stationsgebouw ligt een perronloos spoor, dan komt spoor 4, vervolgens spoor 2, dan spoor 1 en tenslotte nog spoor 3 8)7
Oosten bedoelde ik ook, daar lag het viaduct ook |:(
pi_173252941


He dat is een eigenaardige spoorkruising, even van dichtbij bekijken.



Holy wat is deze



Seems good, goede oplossing om een kruising te voorkomen



He een trein kan nu passeren



Vet, allemaal wagentjes waar suikerriet in vervoerd kan worden over het spoor

Note to all: op het geelektrificeerde hoofdspoor wordt 160 km/h gereden.
pi_173253105
Waar is dat? Australië?
pi_173253130
Yup :Y
pi_173253359
Deze:

Waarom ze niet gewoon een kruis leggen zoals hier is me dan niet duidelijk, alleen vanwege de hogere snelheid?:
dag
pi_173253438
Duurder in onderhoud
pi_173253532
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:26 schreef b2py het volgende:
Duurder in onderhoud
Een automatische brug is toch duurder en storingsgevoeliger dan vast spoor :?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:55:13 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173253891
ik denk dat je aan zo'n vast kruis veel slijtage hebt, ook aan wielbanden en zo. Zo'n suikerrietbaantje is niet zo veel voor nodig lijkt me. Kan allemaal best licht uitgevoerd zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173254182
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat moest die 120'er hier dan? Die kan toch niet rijden.

Worden 120'ers nog wel ingezet bij DB? Heb ze nog nooit gezien.
Ik heb ze in december 2017 nog voor een Dosto-stam zien staan tbv RE9 bij Aken.
Bij twijfel: gebruik beton.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:17:13 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173254211
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:15 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Ik heb ze in december 2017 nog voor een Dosto-stam zien staan tbv RE9 bij Aken.
Hee Barabas, kom even terug naar augustus anders :P

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173254589
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:11 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd of het ze gaat lukken. Die treinen staan nu al een paar jaar in Italië, en TI denkt dat ze over een jaar prima treinen hebben?

Als dat zo blijkt te zijn mogen ze zich bij NS wel eens achter de oren gaan krabben.
Ze hebben daar natuurlijk wel een hoop voordelen van het warmere klimaat. Risico op ijs in de bodemplaten is al te verwaarlozen :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:17:10 #292
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173256154
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:39 schreef dennistd het volgende:
Nee, ze reden alleen een kwartier verschoven in de spits en door naar Leiden.
Vroeger, toen er nog trams reden tussen Gouda en Alphen, reed de trein naar Leiden als versterking en was er dus een kwartierdienst (of iets wat daar op leek) in de spitsrichting.
Dat moest ook wel, anders was er geen sprake van trams en gewone treinen op hetzelfde spoor en daar ging die hele lightrailproef juist om.
pi_173256717
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee Barabas, kom even terug naar augustus anders :P

[ afbeelding ]
_0- 2017=2016, stop de tijd. :)
Bij twijfel: gebruik beton.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:08:05 #294
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_173257020
Meer info over situatie Ratstatt -> https://inside.bahn.de/tu(...)dbpr=152033178165965

Ondertussen liggen er meerdere routes plat in Duitsland https://www.bahn.de/p/view/service/aktuell/fernverkehr.shtml

Wegens vandalisme heeft het Fernvekehr vanuit en naar Berlijn 2 uur vertraging.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_173257197
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:08 schreef bork het volgende:
Meer info over situatie Ratstatt -> https://inside.bahn.de/tu(...)dbpr=152033178165965

Zo. dat is inderdaad goed misgegaan daar als ze overgaan op dergelijke maatregelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:26:15 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_173257258
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zo. dat is inderdaad goed misgegaan daar als ze overgaan op dergelijke maatregelen.
Dat gaat dus nog weken duren lijkt me :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_173257339
Welke grote infrastructuurprojecten gaan eigenlijk wel nog goed in Duitsland? Ik las laatst ook nog een verhaal dat de Denen compleet krankjorum beginnen te worden van het procedureel gepruts in Duitsland aangaande de Fehmarnbelttunnel. Zes jaar vertraging, en dan moet de bouw nog beginnen :')
pi_173257375
In Duitsland kan men ook echt niks meer hè. :(
pi_173257417
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:32 schreef J.B. het volgende:
Welke grote infrastructuurprojecten gaan eigenlijk wel nog goed in Duitsland? Ik las laatst ook nog een verhaal dat de Denen compleet krankjorum beginnen te worden van het procedureel gepruts in Duitsland aangaande de Fehmarnbelttunnel. Zes jaar vertraging, en dan moet de bouw nog beginnen :')
Deutsche Grundlichkeit is niet zichtbaar in bouwprojecten. Wel opvallend, er is opvallend weinig literatuur (voor zo ver ik weet) over het mismanagement in Duitse infrastructuurprojecten..
pi_173257750
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Deutsche Grundlichkeit is niet zichtbaar in bouwprojecten. Wel opvallend, er is opvallend weinig literatuur (voor zo ver ik weet) over het mismanagement in Duitse infrastructuurprojecten..
Ik heb er voor mijn werk mee te maken en mijn indruk is dat alles zo geformaliseerd is, dat niemand meer weet wie nou eigenlijk verantwoordelijk voor dingen is.

En dan komen dus dingen voor, zoals bijv. bij het vliegveld BER, dat een onbevoegde stagiair een natuurkundig onmogelijke rookafzuiginstallatie ontwerpt en niemand dat checkt en doorheeft, totdat de boel al gebouwd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')