- Hoher Innovativer Niederflur Triebzugquote:Op donderdag 17 augustus 2017 20:03 schreef James1988 het volgende:
De volgende modellen...
- Hoher Energieeffizienter Intelligenter Regionalzug mit Automatischer Türen
- Kraftiger Innovativer Niederflur und Doppelstockzug für Eisenbahne in die Regionen
Heb je het ook door? Dit heet "incompetentie"quote:Op donderdag 17 augustus 2017 20:25 schreef Salatrel het volgende:
Mooi man die werkzaamheden tussen 't Harde en Zwolle:
de Intercity Utrecht C - Groningen/Leeuwarden gaat dus niet verder dan 't Harde. tussen Nunspeet en 't Harde heeft men opeens 10 minuten rijtijd gepland oftewel je komt standaard te vroeg. er is echter maar 1 perron waar je aan kunt komen want het linkerspoor is niet bereikbaar want er ligt alleen een wissel van links maar rechts en het meest rechter perronspoor is niet bruikbaar omdat ze daar loopbruggen overheen gelegd hebben naar het tijdelijke busstation. je moet dus wachten tot de andere trein vertrokken is.
de bussen komen uiteraard ook voor een sluitende overweg te staan dus die mensen zien allemaal net de trein vertrekken en kunnen dus 25 minuten wachten. De stoptreinen gaan niet verder dan nunspeet en worden daar omgereden via het middenspoor en die mensen kunnen dus ook nog met een bus van nunspeet naar 't harde. daar komt dit weekend nog even een buitendienststelling Lelijkstad - Zwolle bij en volgens mij is daar in flevoland ook niet iets van lowlands ofzo? lekker met dat ongewassen festivalpubliek in de bus
Sala zelf waarschijnlijkquote:Op donderdag 17 augustus 2017 20:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je vraagt je af wie dit soort onzin bedenkt.
De datum voor dit jaar is al 3 jaar geleden vastgelegd. Vorig jaar waren er in dat weekend ook werkzaamheden. De pendelbussen vanaf 't Harde en Lelystad zijn gestopt nadat de Hanzelijn open is gegaan, daarna is het állemaal verplaatst naar Dronten. Iets wat ik voor reizigers uit Utrecht/Rotterdam en de lijn daaronder altijd al totaal waanzinnig heb gevonden.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:11 schreef FredvZ het volgende:
Lowlands kwam natuurlijk als een volslagen verrassing voor ProRail
Sinds wanneer zijn Lowlandsgangers klant van Prorail?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 21:11 schreef FredvZ het volgende:
Lowlands kwam natuurlijk als een volslagen verrassing voor ProRail
2.1.2quote:Bij het spreiden van GTVP’s op die momenten waarvoor door spoorwegondernemingen een opgave is gedaan voor:
a. extra vervoer, bijvoorbeeld bij een evenement of voor specifiek vervoer, of;
b. volledige beschikbaarheid van geplande treindiensten in verband met verwacht druk reizigersvervoer; worden in het LPO (en het verdere capaciteitsverdelingsproces) expliciete afwegingen gemaakt bij in de planning voorkomende conflicten.
2.4quote:LPO (Landelijk Platform Overleg)
Het LPO is het overleg waarin ProRail vervoerders consulteert, bij elk kader een voorgestelde datum toetst aan de regels voor landelijke programmering en een uitvoeringsdatum vaststelt.
quote:Geplande treinvrije periode (GTVP)
Een geplande treinvrije periode is een periode gedurende welke één of meerdere sporen en
wissels aan de capaciteit voor de trein- en rangeerdienst onttrokken worden ten behoeve van
onderhoud, nieuwbouw of vernieuwing.
Hoezo een nieuw type FLIRT?quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:33 schreef Peterselieman het volgende:
De FLIRT heeft de eerste test onder ATB-NG erop zitten, zoals hier te zien is in Nijverdal
http://www.destentor.nl/z(...)e-wierden~vad9339db/
Die van Syntus op Enschede-Zwolle-Kampen heeft ATB-NL aan boord, dus niet alleen ATB-EG voor het hoofdrailnet, maar ook ATB-NG, het systeem dat voornamelijk op dieselbaanvakken ligt. Die variant was er nog niet voor de FLIRT.quote:
Aha, nou, dat vind ik nou niet een heel nieuw typequote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die van Syntus op Enschede-Zwolle-Kampen heeft ATB-NL aan boord, dus niet alleen ATB-EG voor het hoofdrailnet, maar ook ATB-NG, het systeem dat voornamelijk op dieselbaanvakken ligt. Die variant was er nog niet voor de FLIRT.
klopt. Is ook geen nieuw type, maar er zijn testritten nodig om ook dit stukje toelating te regelen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, nou, dat vind ik nou niet een heel nieuw type
Heb je wel op de link geklikt? Ik citeerquote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja ze zijn nieuw voor de mensen die DS lezen langs die lijn. Duh.
Ja en ProRail heeft ooit eens verkondigd dat er 11.000 volt op de bovenleiding staat. Herpaderpa.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 22:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb je wel op de link geklikt? Ik citeer
Het gaat om een nieuw type flirt-trein dat nog nergens op het Nederlandse spoor rijdt.
Twee dingen gaan daar fout.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja en ProRail heeft ooit eens verkondigd dat er 11.000 volt op de bovenleiding staat. Herpaderpa.
Ja of we kunnen ons gewoon niet druk maken over pietluttige details in communicatie naar het grote publiek. Alsof er verschil is tussen 110v stopcontacten en 230v stopcontacten als het gaat om "brand in stopcontact". Ik "erger" me ook wel eens aan de fouten in de details bij artikels over geavanceerde computertechnologie in de media. Maar je kan niet van een leek verwachten dat ze de techniek goed kennen. In een optimale situatie moet het beide zijn, dat is gewoon niet altijd aan de hand. Ik heb liever een woordvoerder die gespecialiseerd is in woordvoeren dan eentje die gespecialiseerd is in techniek.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Twee dingen gaan daar fout.
1. een "waarheid" die nergens op slaat
2. het aantal mensen dat daar in gelooft.
Wat is Thalys dan?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou de controle hebben ze duidelijk nooit gehad. Hooguit het monopolie.
In Nederland geen zelfstandige vervoerder. Ze rijden onder het attest van NS en bovenaan de loonstrookjes van het Nederlandse personeel staat 'NS Internationaal'.quote:
Dus ze hebben geen monopolie op de HSL.quote:
Je krijgt hooguit 'We doen ons best' maar dat vind je vast ook niet goed. Alsjeblieft zeg..quote:
Maakt niet uit, het is geen NS, NS werkt samen en faciliteert wat. NS verzorgde ook af en toe de tractie voor de nachttreinen van DB, dat maakt ze geen DB Nachtzug.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 09:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Nederland geen zelfstandige vervoerder. Ze rijden onder het attest van NS en bovenaan de loonstrookjes van het Nederlandse personeel staat 'NS Internationaal'.
Iedere vervoerder, goederen & internationaal uitgezonderd (Voor goederen zijn ook wel weer uitzonderingen maar dan wordt het wel heel complex), heeft een monopolie op het gebied waar ze hun vervoer uitoefenen. NS heeft dus wel degelijk monopolie op het binnenlandse HSL deel maar niet op het internationale deel waar iedere vervoerder die ruimte krijgt van de infrastructuurbeheerder een dienst kan opstarten.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dus ze hebben geen monopolie op de HSL.
Dat is landelijk, ICd is wat lager. En het betreft cijfers eerste half jaar 2017, niet geheel 2016. Ik kan nergens die 81.2% punctualiteit herleiden, waar komt die vandaan?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ken de schrijver van het FD artikel schijnbaar, ben net met hem aan het converseren over het artikel, ze hebben de ruwe cijfers gepakt, die lage scores zijn inclusief niet aan NS-verwijtbare storingen zoals infraproblemen en spoorlopers.
De reizigerspunctualiteit ligt voor 2016 op 93,7% exclusief niet aan NS-verwijtbare storingen.
Me dunkt dat NS niet wil reageren. Als ik dat al binnen 10 minuten boven water kan halen door een CTRL-F in het jaarverslag te doen. Maar natuurlijk gaat de polletiek hier lekker populistisch mee aan de haal.
imgur doet het niet maar: Lennart Zandbergen We hebben ze dan ook nadat we erom vroegen van de NS gekregenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 10:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is landelijk, ICd is wat lager. En het betreft cijfers eerste half jaar 2017, niet geheel 2016. Ik kan nergens die 81.2% punctualiteit herleiden, waar komt die vandaan?
Hmm zonde dat je dat zo ervaren hebt. Veruit de meeste mensen hebben gisteren gewoon hun aansluiting gehaald (immers zat er een meer dan ruime hoeveelheid speling op, mits je de bus van xx:05 of xx:35 uit Zwolle hebt genomen. Die van xx:20 en xx:50 missen inderdaad net de trein en staan dan ook niet voor die route in de reisplanner).quote:Op donderdag 17 augustus 2017 20:25 schreef Salatrel het volgende:
Mooi man die werkzaamheden tussen 't Harde en Zwolle:
de Intercity Utrecht C - Groningen/Leeuwarden gaat dus niet verder dan 't Harde. tussen Nunspeet en 't Harde heeft men opeens 10 minuten rijtijd gepland oftewel je komt standaard te vroeg. er is echter maar 1 perron waar je aan kunt komen want het linkerspoor is niet bereikbaar want er ligt alleen een wissel van links maar rechts en het meest rechter perronspoor is niet bruikbaar omdat ze daar loopbruggen overheen gelegd hebben naar het tijdelijke busstation. je moet dus wachten tot de andere trein vertrokken is.
de bussen komen uiteraard ook voor een sluitende overweg te staan dus die mensen zien allemaal net de trein vertrekken en kunnen dus 25 minuten wachten. De stoptreinen gaan niet verder dan nunspeet en worden daar omgereden via het middenspoor en die mensen kunnen dus ook nog met een bus van nunspeet naar 't harde. daar komt dit weekend nog even een buitendienststelling Lelijkstad - Zwolle bij en volgens mij is daar in flevoland ook niet iets van lowlands ofzo? lekker met dat ongewassen festivalpubliek in de bus
ik zat gewoon in de trein hoor. Helemaal voorin zelfsquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 15:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hmm zonde dat je dat zo ervaren hebt. Veruit de meeste mensen hebben gisteren gewoon hun aansluiting gehaald (immers zat er een meer dan ruime hoeveelheid speling op, mits je de bus van xx:05 of xx:35 uit Zwolle hebt genomen. Die van xx:20 en xx:50 missen inderdaad net de trein en staan dan ook niet voor die route in de reisplanner).
quote:According to sources close to the project, Trenitalia wants to alter the nose design and the seating layout, modify the pantographs and onboard ETCS equipment and repaint the fleet in a new livery. Trenitalia has also asked for a full overhaul to be carried out.
*Fapje macht* wat voor loc is dat?quote:
Tussen Weesp en Station Diemen. Het spoor dat naar rechts buigt moet dat naar de Meer zijn. In de verte zie je het viaduct dat de Zuidtak met de Meer verbindt.quote:
Het idee was niet zo gek omdat het in de buurt ligt van de eerste locatie.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:44 schreef b2py het volgende:
Dat ligt in natuurgebied, je gaat me niet vertellen dat daar 28 jaar geleden bebouwing was en een tunneltje en dat dat inmiddels gesloopt is. Nee dit is elders, ik heb zelf geen idee waar maar dat terzijde
Dat is veel logischer iddquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:51 schreef James1988 het volgende:
Lang leve Google Images. Het is bij Lunetten.
en ik sporenplan van 1985 er maar bij pakken om tot een locatie te kunnen komenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 19:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is veel logischer idd
Wel flauw trouwens, Googlen
Wat moest die 120'er hier dan? Die kan toch niet rijden.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:15 schreef James1988 het volgende:
Hier is een grotere versie van de foto:
[ afbeelding ]
Zo af en toe komen ze nog wel eens naar Bad Bentheim ter vervanging van een 101. Verder heb ik ze in Mecklenburg-Vorpommern gezien, waar ze tegenwoordig planmatig met een setje Dosto's in de RE's worden ingezet. Niet alle RE's trouwens: ze rijden ook met 112's en zelfs een Taurus.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Worden 120'ers nog wel ingezet bij DB? Heb ze nog nooit gezien.
Heb de Flickr app, dan is het bijschrift standaard verborgen.quote:
Een BR182 neem ik aan? Lijkt me niet dat ÖBB met Duitse RE's rijdt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet alle RE's trouwens: ze rijden ook met 112's en zelfs een Taurus.
Een 182 inderdaad, maar dat is toch ook gewoon een Taurus?quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een BR182 neem ik aan? Lijkt me niet dat ÖBB met Duitse RE's rijdt.
Neubrandenburg Hbf? Vanaf perron 2/4 richting het westen kijkende, trein die binnenkomt is (gok ik) de RE richting Rostock of Lubeckquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 21:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een 182 inderdaad, maar dat is toch ook gewoon een Taurus?
[ afbeelding ]
Bonuspunten voor wie het station goed raadt
Het station en perron klopt, maar het is kijkend naar het oosten en de RE naar Stralsund. Overigens zelden zo'n onlogische spoornummer gezien als daar: langs het stationsgebouw ligt een perronloos spoor, dan komt spoor 4, vervolgens spoor 2, dan spoor 1 en tenslotte nog spoor 3quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 22:28 schreef boriq het volgende:
[..]
Neubrandenburg Hbf? Vanaf perron 2/4 richting het westen kijkende, trein die binnenkomt is (gok ik) de RE richting Rostock of Lubeck
Oosten bedoelde ik ook, daar lag het viaduct ookquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 22:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het station en perron klopt, maar het is kijkend naar het oosten en de RE naar Stralsund. Overigens zelden zo'n onlogische spoornummer gezien als daar: langs het stationsgebouw ligt een perronloos spoor, dan komt spoor 4, vervolgens spoor 2, dan spoor 1 en tenslotte nog spoor 3
Ik heb ze in december 2017 nog voor een Dosto-stam zien staan tbv RE9 bij Aken.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 20:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat moest die 120'er hier dan? Die kan toch niet rijden.
Worden 120'ers nog wel ingezet bij DB? Heb ze nog nooit gezien.
Hee Barabas, kom even terug naar augustus andersquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 13:15 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Ik heb ze in december 2017 nog voor een Dosto-stam zien staan tbv RE9 bij Aken.
Ze hebben daar natuurlijk wel een hoop voordelen van het warmere klimaat. Risico op ijs in de bodemplaten is al te verwaarlozenquote:Op vrijdag 18 augustus 2017 17:11 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd of het ze gaat lukken. Die treinen staan nu al een paar jaar in Italië, en TI denkt dat ze over een jaar prima treinen hebben?
Als dat zo blijkt te zijn mogen ze zich bij NS wel eens achter de oren gaan krabben.
Vroeger, toen er nog trams reden tussen Gouda en Alphen, reed de trein naar Leiden als versterking en was er dus een kwartierdienst (of iets wat daar op leek) in de spitsrichting.quote:Op vrijdag 18 augustus 2017 18:39 schreef dennistd het volgende:
Nee, ze reden alleen een kwartier verschoven in de spits en door naar Leiden.
_0- 2017=2016, stop de tijd.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee Barabas, kom even terug naar augustus anders
[ afbeelding ]
Zo. dat is inderdaad goed misgegaan daar als ze overgaan op dergelijke maatregelen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 16:08 schreef bork het volgende:
Meer info over situatie Ratstatt -> https://inside.bahn.de/tu(...)dbpr=152033178165965
Dat gaat dus nog weken duren lijkt mequote:Op zaterdag 19 augustus 2017 16:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zo. dat is inderdaad goed misgegaan daar als ze overgaan op dergelijke maatregelen.
Deutsche Grundlichkeit is niet zichtbaar in bouwprojecten. Wel opvallend, er is opvallend weinig literatuur (voor zo ver ik weet) over het mismanagement in Duitse infrastructuurprojecten..quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 16:32 schreef J.B. het volgende:
Welke grote infrastructuurprojecten gaan eigenlijk wel nog goed in Duitsland? Ik las laatst ook nog een verhaal dat de Denen compleet krankjorum beginnen te worden van het procedureel gepruts in Duitsland aangaande de Fehmarnbelttunnel. Zes jaar vertraging, en dan moet de bouw nog beginnen
Ik heb er voor mijn werk mee te maken en mijn indruk is dat alles zo geformaliseerd is, dat niemand meer weet wie nou eigenlijk verantwoordelijk voor dingen is.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 16:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Deutsche Grundlichkeit is niet zichtbaar in bouwprojecten. Wel opvallend, er is opvallend weinig literatuur (voor zo ver ik weet) over het mismanagement in Duitse infrastructuurprojecten..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |