abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173242546
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een BR182 neem ik aan? Lijkt me niet dat BB met Duitse RE's rijdt. :P
Een 182 inderdaad, maar dat is toch ook gewoon een Taurus?

MdY19Y5h.jpg

Bonuspunten voor wie het station goed raadt :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:33:14 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173242904
Taurus is de naam die BB hanteert, PKP gebruikt de naam Husarz voor soortgelijke locomotieven. De typenaam die Siemens gebruikt is ES64U2 of ES64U4.

(Nitpicking, I know :P)
We are shaping the future.
pi_173243238
ES64U4 _O_

Wel slechte herinnering aan, beestje ging stuk in Hegyshalom en heb daar 1.5 uur geparkeerd. Positieve aan de zaak, Oostenrijkse WiFi bleef werken dus wel nog interwebzz
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:28:55 #279
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_173244487
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 21:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een 182 inderdaad, maar dat is toch ook gewoon een Taurus?

[ afbeelding ]

Bonuspunten voor wie het station goed raadt :+
Neubrandenburg Hbf? Vanaf perron 2/4 richting het westen kijkende, trein die binnenkomt is (gok ik) de RE richting Rostock of Lubeck

[ Bericht 6% gewijzigd door boriq op 18-08-2017 22:37:30 ]
pi_173244790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:28 schreef boriq het volgende:

[..]

Neubrandenburg Hbf? Vanaf perron 2/4 richting het westen kijkende, trein die binnenkomt is (gok ik) de RE richting Rostock of Lubeck
Het station en perron klopt, maar het is kijkend naar het oosten en de RE naar Stralsund. Overigens zelden zo'n onlogische spoornummer gezien als daar: langs het stationsgebouw ligt een perronloos spoor, dan komt spoor 4, vervolgens spoor 2, dan spoor 1 en tenslotte nog spoor 3 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:43:52 #281
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_173244806
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 22:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het station en perron klopt, maar het is kijkend naar het oosten en de RE naar Stralsund. Overigens zelden zo'n onlogische spoornummer gezien als daar: langs het stationsgebouw ligt een perronloos spoor, dan komt spoor 4, vervolgens spoor 2, dan spoor 1 en tenslotte nog spoor 3 8)7
Oosten bedoelde ik ook, daar lag het viaduct ook |:(
pi_173252941
registreer om deze reclame te verbergen
fMsb2Td.jpg

He dat is een eigenaardige spoorkruising, even van dichtbij bekijken.

Mz68lyc.jpg

Holy wat is deze

iCrk38b.jpg

Seems good, goede oplossing om een kruising te voorkomen

n5sdh9m.jpg

He een trein kan nu passeren

bXjfEZR.jpg

Vet, allemaal wagentjes waar suikerriet in vervoerd kan worden over het spoor

Note to all: op het geelektrificeerde hoofdspoor wordt 160 km/h gereden.
pi_173253105
Waar is dat? Australi?
pi_173253130
Yup :Y
pi_173253359
Deze:

Waarom ze niet gewoon een kruis leggen zoals hier is me dan niet duidelijk, alleen vanwege de hogere snelheid?:
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_173253438
Duurder in onderhoud
pi_173253532
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 12:26 schreef b2py het volgende:
Duurder in onderhoud
Een automatische brug is toch duurder en storingsgevoeliger dan vast spoor :?
pi_173253891
ik denk dat je aan zo'n vast kruis veel slijtage hebt, ook aan wielbanden en zo. Zo'n suikerrietbaantje is niet zo veel voor nodig lijkt me. Kan allemaal best licht uitgevoerd zijn.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_173254182
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 20:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat moest die 120'er hier dan? Die kan toch niet rijden.

Worden 120'ers nog wel ingezet bij DB? Heb ze nog nooit gezien.
Ik heb ze in december 2017 nog voor een Dosto-stam zien staan tbv RE9 bij Aken.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_173254211
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:15 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Ik heb ze in december 2017 nog voor een Dosto-stam zien staan tbv RE9 bij Aken.
Hee Barabas, kom even terug naar augustus anders :P

teletijdmachine.jpg
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_173254589
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 17:11 schreef James1988 het volgende:
Ik ben benieuwd of het ze gaat lukken. Die treinen staan nu al een paar jaar in Itali, en TI denkt dat ze over een jaar prima treinen hebben?

Als dat zo blijkt te zijn mogen ze zich bij NS wel eens achter de oren gaan krabben.
Ze hebben daar natuurlijk wel een hoop voordelen van het warmere klimaat. Risico op ijs in de bodemplaten is al te verwaarlozen :)
and there was some silence
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:17:10 #292
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_173256154
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 18:39 schreef dennistd het volgende:
Nee, ze reden alleen een kwartier verschoven in de spits en door naar Leiden.
Vroeger, toen er nog trams reden tussen Gouda en Alphen, reed de trein naar Leiden als versterking en was er dus een kwartierdienst (of iets wat daar op leek) in de spitsrichting.
Dat moest ook wel, anders was er geen sprake van trams en gewone treinen op hetzelfde spoor en daar ging die hele lightrailproef juist om.
pi_173256717
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee Barabas, kom even terug naar augustus anders :P

[ afbeelding ]
_0- 2017=2016, stop de tijd. :)
Bij twijfel: gebruik beton.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:08:05 #294
67518 bork
Veel afwezig is, momenteel
pi_173257020
Meer info over situatie Ratstatt -> https://inside.bahn.de/tu(...)dbpr=152033178165965

Ondertussen liggen er meerdere routes plat in Duitsland https://www.bahn.de/p/view/service/aktuell/fernverkehr.shtml

Wegens vandalisme heeft het Fernvekehr vanuit en naar Berlijn 2 uur vertraging.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Trume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_173257197
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:08 schreef bork het volgende:
Meer info over situatie Ratstatt -> https://inside.bahn.de/tu(...)dbpr=152033178165965

Zo. dat is inderdaad goed misgegaan daar als ze overgaan op dergelijke maatregelen.
and there was some silence
pi_173257258
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zo. dat is inderdaad goed misgegaan daar als ze overgaan op dergelijke maatregelen.
Dat gaat dus nog weken duren lijkt me :X
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_173257339
Welke grote infrastructuurprojecten gaan eigenlijk wel nog goed in Duitsland? Ik las laatst ook nog een verhaal dat de Denen compleet krankjorum beginnen te worden van het procedureel gepruts in Duitsland aangaande de Fehmarnbelttunnel. Zes jaar vertraging, en dan moet de bouw nog beginnen :')
pi_173257375
In Duitsland kan men ook echt niks meer h. :(
pi_173257417
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:32 schreef J.B. het volgende:
Welke grote infrastructuurprojecten gaan eigenlijk wel nog goed in Duitsland? Ik las laatst ook nog een verhaal dat de Denen compleet krankjorum beginnen te worden van het procedureel gepruts in Duitsland aangaande de Fehmarnbelttunnel. Zes jaar vertraging, en dan moet de bouw nog beginnen :')
Deutsche Grundlichkeit is niet zichtbaar in bouwprojecten. Wel opvallend, er is opvallend weinig literatuur (voor zo ver ik weet) over het mismanagement in Duitse infrastructuurprojecten..
pi_173257750
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Deutsche Grundlichkeit is niet zichtbaar in bouwprojecten. Wel opvallend, er is opvallend weinig literatuur (voor zo ver ik weet) over het mismanagement in Duitse infrastructuurprojecten..
Ik heb er voor mijn werk mee te maken en mijn indruk is dat alles zo geformaliseerd is, dat niemand meer weet wie nou eigenlijk verantwoordelijk voor dingen is.

En dan komen dus dingen voor, zoals bijv. bij het vliegveld BER, dat een onbevoegde stagiair een natuurkundig onmogelijke rookafzuiginstallatie ontwerpt en niemand dat checkt en doorheeft, totdat de boel al gebouwd is.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')