abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:33:05 #226
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173226344
registreer om deze reclame te verbergen
Trein in de spits is een waanzinnige puinzooi. Vandaag was alles weer stuk vanaf deurne. Met 2 uur vertraging. Gigantische teringzooi. Dat is elke week zo onderhand.
pi_173227355
Ga dan met de auto of de fiets.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:17:58 #228
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_173228259
Doei Plug :W
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_173228638
registreer om deze reclame te verbergen
NS dreigt controle op het snel spoor te verliezen aldus de NOS via het FD.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:41:44 #230
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_173228727
Nou de controle hebben ze duidelijk nooit gehad. Hooguit het monopolie.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_173228955
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou de controle hebben ze duidelijk nooit gehad. Hooguit het monopolie.
Wat is Thalys dan?
Bier.
pi_173229031
registreer om deze reclame te verbergen
Niet van NS
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:57:10 #233
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173229036
"NS heeft geen behoefte om commentaar te geven"

Gvd, wie zijn indirect de 17 miljoen aandeelhouders. Waarvan er n deel ook nog dagelijks gebruiker/klant is.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_173229058
Wat verwacht je dat ze zeggen dan?
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:58:20 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173229064
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wat is Thalys dan?
In Nederland geen zelfstandige vervoerder. Ze rijden onder het attest van NS en bovenaan de loonstrookjes van het Nederlandse personeel staat 'NS Internationaal'.
We are shaping the future.
  Moderator vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:59:37 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173229082
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:58 schreef b2py het volgende:
Wat verwacht je dat ze zeggen dan?
Een of andere lulverhaal :+
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_173229110
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:57 schreef b2py het volgende:
Niet van NS
Dus ze hebben geen monopolie op de HSL.
Bier.
pi_173229118
[quote]1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:57 schreef derLudolf het volgende:
Gvd, wie zijn indirect de 17 miljoen aandeelhouders./quote]
Nee, dat zijn we niet.
Bier.
pi_173229140
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een of andere lulverhaal :+
Je krijgt hooguit 'We doen ons best' maar dat vind je vast ook niet goed. Alsjeblieft zeg..
pi_173229141
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

In Nederland geen zelfstandige vervoerder. Ze rijden onder het attest van NS en bovenaan de loonstrookjes van het Nederlandse personeel staat 'NS Internationaal'.
Maakt niet uit, het is geen NS, NS werkt samen en faciliteert wat. NS verzorgde ook af en toe de tractie voor de nachttreinen van DB, dat maakt ze geen DB Nachtzug.
Bier.
pi_173229206
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dus ze hebben geen monopolie op de HSL.
Iedere vervoerder, goederen & internationaal uitgezonderd (Voor goederen zijn ook wel weer uitzonderingen maar dan wordt het wel heel complex), heeft een monopolie op het gebied waar ze hun vervoer uitoefenen. NS heeft dus wel degelijk monopolie op het binnenlandse HSL deel maar niet op het internationale deel waar iedere vervoerder die ruimte krijgt van de infrastructuurbeheerder een dienst kan opstarten.
pi_173229376
Ik ken de schrijver van het FD artikel schijnbaar, ben net met hem aan het converseren over het artikel, ze hebben de ruwe cijfers gepakt, die lage scores zijn inclusief niet aan NS-verwijtbare storingen zoals infraproblemen en spoorlopers.
De reizigerspunctualiteit ligt voor 2016 op 93,7% exclusief niet aan NS-verwijtbare storingen.

Me dunkt dat NS niet wil reageren. Als ik dat al binnen 10 minuten boven water kan halen door een CTRL-F in het jaarverslag te doen. Maar natuurlijk gaat de polletiek hier lekker populistisch mee aan de haal.
Bier.
pi_173229463
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ken de schrijver van het FD artikel schijnbaar, ben net met hem aan het converseren over het artikel, ze hebben de ruwe cijfers gepakt, die lage scores zijn inclusief niet aan NS-verwijtbare storingen zoals infraproblemen en spoorlopers.
De reizigerspunctualiteit ligt voor 2016 op 93,7% exclusief niet aan NS-verwijtbare storingen.

Me dunkt dat NS niet wil reageren. Als ik dat al binnen 10 minuten boven water kan halen door een CTRL-F in het jaarverslag te doen. Maar natuurlijk gaat de polletiek hier lekker populistisch mee aan de haal.
Dat is landelijk, ICd is wat lager. En het betreft cijfers eerste half jaar 2017, niet geheel 2016. Ik kan nergens die 81.2% punctualiteit herleiden, waar komt die vandaan?
pi_173229620
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 10:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is landelijk, ICd is wat lager. En het betreft cijfers eerste half jaar 2017, niet geheel 2016. Ik kan nergens die 81.2% punctualiteit herleiden, waar komt die vandaan?

imgur doet het niet maar: Lennart Zandbergen We hebben ze dan ook nadat we erom vroegen van de NS gekregen
Bier.
pi_173229636
Ah oke :Y
pi_173235799
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:25 schreef Salatrel het volgende:
Mooi man die werkzaamheden tussen 't Harde en Zwolle:

de Intercity Utrecht C - Groningen/Leeuwarden gaat dus niet verder dan 't Harde. tussen Nunspeet en 't Harde heeft men opeens 10 minuten rijtijd gepland oftewel je komt standaard te vroeg. er is echter maar 1 perron waar je aan kunt komen want het linkerspoor is niet bereikbaar want er ligt alleen een wissel van links maar rechts en het meest rechter perronspoor is niet bruikbaar omdat ze daar loopbruggen overheen gelegd hebben naar het tijdelijke busstation. je moet dus wachten tot de andere trein vertrokken is.

de bussen komen uiteraard ook voor een sluitende overweg te staan dus die mensen zien allemaal net de trein vertrekken en kunnen dus 25 minuten wachten. De stoptreinen gaan niet verder dan nunspeet en worden daar omgereden via het middenspoor en die mensen kunnen dus ook nog met een bus van nunspeet naar 't harde. daar komt dit weekend nog even een buitendienststelling Lelijkstad - Zwolle bij en volgens mij is daar in flevoland ook niet iets van lowlands ofzo? lekker met dat ongewassen festivalpubliek in de bus :r
Hmm zonde dat je dat zo ervaren hebt. Veruit de meeste mensen hebben gisteren gewoon hun aansluiting gehaald (immers zat er een meer dan ruime hoeveelheid speling op, mits je de bus van xx:05 of xx:35 uit Zwolle hebt genomen. Die van xx:20 en xx:50 missen inderdaad net de trein en staan dan ook niet voor die route in de reisplanner).

Sterker nog, ik heb tot nu toe louter positieve reacties gehoord over de goed uitgevoerde busdienst.
“There is nothing as deceptive as an obvious fact”
pi_173236134
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 15:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Hmm zonde dat je dat zo ervaren hebt. Veruit de meeste mensen hebben gisteren gewoon hun aansluiting gehaald (immers zat er een meer dan ruime hoeveelheid speling op, mits je de bus van xx:05 of xx:35 uit Zwolle hebt genomen. Die van xx:20 en xx:50 missen inderdaad net de trein en staan dan ook niet voor die route in de reisplanner).


ik zat gewoon in de trein hoor. Helemaal voorin zelfs :)
pi_173236340
Over vervangende NS-bussen gesproken... De bussen van de NS zijn tussen Delft en Rijswijk niet alleen langzamer dan de bussen van Connexxion, maar worden ook nog eens gereden door randdebielen die niet weten hoe buspleinen en/of stoplichten werken. Je zou bijna denken dat rood licht in combinatie met een overstekende fietser reden genoeg is om te stoppen, maar toch mocht ik nog vol in de rem om niet tegen de zijkant van de bus te belanden.
pi_173237452
Trenitalia reveals plans to modify V250 fleet

quote:
According to sources close to the project, Trenitalia wants to alter the nose design and the seating layout, modify the pantographs and onboard ETCS equipment and repaint the fleet in a new livery. Trenitalia has also asked for a full overhaul to be carried out.
_O-
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:11:00 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_173237554
Ik ben benieuwd of het ze gaat lukken. Die treinen staan nu al een paar jaar in Itali, en TI denkt dat ze over een jaar prima treinen hebben?

Als dat zo blijkt te zijn mogen ze zich bij NS wel eens achter de oren gaan krabben.
We are shaping the future.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')