abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173088162
Maar goed, dat is westerse cultuur, dus daar moeten we respect voor hebben.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_173088359
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kan zijn dat ze 1 keer een slechte ervaring hebben gehad idd.
Ik bedoel, als je een soort Kramer van Seinfeld in één van je appartementen krijgt zal het ook geen lolletje zijn wrs.
Ik heb tijdens m'n studententijd ook jarenlang bij PostNL gewerkt en pakketjes bezorgd, voornamelijk bij Indiërs rook ik vaak sterke etensgeuren en bij autochtone paupers kwam vaak de geur van sigaretten, hond of frietenketel naar buiten, of een combinatie daarvan.

Ik vind persoonlijk de tweede categorie aanzienlijk storender, niet in de laatste plaats omdat ik soms m'n best moest doen om niet te kokhalzen :') Maar goed, als je permanent in sterke hardnekkige etensgeuren moet leven geloof ik graag dat mensen daar niet op zitten te wachten. Echter, als je frituren tot 'westers'voedsel rekent schiet je met zo'n eis dus weinig op.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.B. op 12-08-2017 16:20:45 ]
pi_173088381
Tja, bijzonder onhandig, ook weer niet meer dan dat.

quote:
Maar waarom dan dat woordje 'westers'? 'Ja dat is gewoon dom. Als je de hele dag spruiten staat te koken, geeft dat dezelfde overlast. Er had natuurlijk moeten staan dat de woning niet geschikt is voor intensief koken.' Rootring voelt zich er ongemakkelijk bij. 'Ik word er een beetje emotioneel van, ik vind dit heel vervelend voor deze mevrouw. Maar ik weet zeker dat de intentie zuiver was.'
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173088404
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:11 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik heb tijdens m'n studententijd ook jarenlang bij PostNL gewerkt en pakketjes bezorgd, voornamelijk bij Indiërs rook ik vaak sterke etensgeuren en bij autochtone paupers kwam vaak de geur van sigaretten, hond of frietenketel naar buiten, of een combinatie daarvan.

Ik vind persoonlijk de tweede categorie aanzienlijk storender, niet in de laatste plaats omdat ik soms m'n best moest doen om niet te kokhalzen :') Maar goed, als je permanent in sterke hardnekkige etensgeuren moet leven geloof ik graag dat mensen daar niet op zitten te wachten. Echter, als je frietenketels tot 'westers'voedsel rekent schiet je met zo'n eis dus weinig op.
Wat zijn frietenketels in hemelsnaam?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_173088477
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat zijn frietenketels in hemelsnaam?
Limburgs/Vlaams voor frietketel/friteuse. Voor de volledigheid: de geur van het vet dus.
pi_173089055
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:40 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat dus... Als je als eis hebt dat er niet gerookt mag worden, dat je boven de 50 moet zijn, of dat huisdieren en kinderen niet zijn toegestaan, kijkt niemand daar van op. Maar oooh wat erg als er bij voorbaat vermeld wordt dat je geen overlast mag veroorzaken met je kooklucht, dan gaat het discriminatiealarm ineens loeien.
Mag dat in Nederland? Denk dat in België de meeste daarvan onwettelijk zijn. Huurcontracten bevatten wel vaak een verbod op (bepaalde) huisdieren, maar eigenaars die naar de rechter stappen om het af te dwingen krijgen zelden gelijk.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:42:16 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173089108
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:40 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat dus... Als je als eis hebt dat er niet gerookt mag worden, dat je boven de 50 moet zijn, of dat huisdieren en kinderen niet zijn toegestaan, kijkt niemand daar van op. Maar oooh wat erg als er bij voorbaat vermeld wordt dat je geen overlast mag veroorzaken met je kooklucht, dan gaat het discriminatiealarm ineens loeien.
als dat er vermeld stond dan had je er niemand over gehoord
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173089201
Als verhuurder kan je ook zelf kiezen wie er wel of niet in je woning komt. Het is imo nogal belachelijk dat je dat in een advertentie zet. Roken no go duidelijk, huisdieren ook. Maar koken pleur op zeg
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_173089297
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:46 schreef Soury het volgende:
Als verhuurder kan je ook zelf kiezen wie er wel of niet in je woning komt. Het is imo nogal belachelijk dat je dat in een advertentie zet. Roken no go duidelijk, huisdieren ook. Maar koken pleur op zeg
Lees het nieuwsbericht anders even!
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:56:27 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173089344
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:46 schreef Soury het volgende:
Als verhuurder kan je ook zelf kiezen wie er wel of niet in je woning komt. Het is imo nogal belachelijk dat je dat in een advertentie zet. Roken no go duidelijk, huisdieren ook. Maar koken pleur op zeg
Het stond dan ook niet in de advertentie, mevrouw mocht komen bezichtigen als ze niet niet-westers zou koken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_173089597
Prima om je eigen eisen te stellen aan je eigen verhuur. Wil je daar niet huren, zoek je een ander.

Makkelijk zat.

"Tolerantie"fascisten, de ironie. :')
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173089746
Dit topic :')
´
pi_173089829
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:53 schreef danos het volgende:

[..]

Lees het nieuwsbericht anders even!
Welk nieuwsbericht
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_173089842
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

als dat er vermeld stond dan had je er niemand over gehoord
Oh zeker wel hoor. Als er op de één of andere manier in de advertentie had gestaan dat ''niet westers'' koken niet toe gestaan is, ook dan was de racisme/discriminatie kaart op tafel gelegd, en hadden we hier precies dezelfde discussie gehad.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_173089867
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:11 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Prima om je eigen eisen te stellen aan je eigen verhuur. Wil je daar niet huren, zoek je een ander.

Makkelijk zat.

"Tolerantie"fascisten, de ironie. :')
Lijkt me een beetje lastig om kook gedoe op te dragen. Ik weet wel dat sommige mensen niet happy zijn met gas of electra en dan op gas pitten gaan wokken. Dat is gevaarlijk
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_173090041
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:26 schreef FYazz het volgende:

[..]

Ik kook meer geurrijk eten dan geurloos. Verdeling per week is denk ik 2 om 5. Dus mijn buren ruiken eigenlijk de hele week wel exotische of scherpe geurtjes. Gelukkig ervaren zij het niet als overlast :)

Ik vind het ook wel vergezocht dat het om etniciteit zou gaan, de verhuurder is immers een bureau voor expats.

Maar ik vind de inhoud van de mail en de uitleg daarna door het bureau zelf onvoldoende om etniciteit helemaal uit te sluiten als reden.

Ze hebben immers wel op basis van vooroordelen de mail geschreven, want aan iemand met de achternaam Jansen of Van Buren hadden ze dit zeker niet zo geschreven.
Ook wordt er alleen gesproken over geurtjes van eten, niet over geurtjes van andere zaken zoals roken, huisdieren, wierook etc.
Misschien dat de bewoners wellicht wat zeikerig kunnen doen en dat de verhuurder na eerder mee gemaakte situaties herhaling wil voorkomen. Maar de manier hoe is super onhandig ja.

Mensen die dan roepen dat het om etniciteit gaat..... Mocht dat echt het geval zijn, dan zou ik mij kapot lachen als de reactie van de geinteresseerde zou zijn ''ow prima, ben wel exotische afkomst, maar dat eten vind ik toch niks''. _O-

Het geeft ook wel aan dat wanneer het een grijs gebied is, mensen die scherp op racisme/discriminatie zijn ook erg lange tenen kunnen hebben. Beetje vermoeiend wel, dat je overal zo erg goed op moet letten, anders worden mensen ''gekwetst''.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:37:44 #292
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_173090054
Probeer hier maar de racisme kaart te trekken.
Gewoon at5akenews inschakelen en dat door Amsterdammers laten doen, adres is voort gemak vermeld voor mensen die hun recht willen halen.
  Moderator zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:54:19 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173090341
quote:
15s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Oh zeker wel hoor. Als er op de één of andere manier in de advertentie had gestaan dat ''niet westers'' koken niet toe gestaan is, ook dan was de racisme/discriminatie kaart op tafel gelegd, en hadden we hier precies dezelfde discussie gehad.
'verboden voor spruitjes _O-

krijg je dezelfde ophef van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173090366
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, kan zijn dat ze 1 keer een slechte ervaring hebben gehad idd.
Ik bedoel, als je een soort Kramer van Seinfeld in één van je appartementen krijgt zal het ook geen lolletje zijn wrs.
Ik denk sowieso dat deze 'eis' inderdaad is gebaseerd op eerdere ervaring(en).
pi_173090583
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 17:29 schreef Soury het volgende:

[..]

Lijkt me een beetje lastig om kook gedoe op te dragen. Ik weet wel dat sommige mensen niet happy zijn met gas of electra en dan op gas pitten gaan wokken. Dat is gevaarlijk
Als ik mijn paleisje wil verhuren aan iemand bepaal ik ook lekker zelf wie erin komt en welke regels ik opstel.

Niemand die daar wat anders van maakt, kom nou.

En ik woon een stuk westerser dan jullie. :D
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173090652
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:07 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:

[..]

Als ik mijn paleisje wil verhuren aan iemand bepaal ik ook lekker zelf wie erin komt en welke regels ik opstel.

Niemand die daar wat anders van maakt, kom nou.

En ik woon een stuk westerser dan jullie. :D
Wie is jullie?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_173090695
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:11 schreef Soury het volgende:

[..]

Wie is jullie?
Goed, als je in Californië woont, win jij.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173090728
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 09:44 schreef Toefjes het volgende:
Ik hou van Italiaans eten, dus het zou niks voor mij zijn.
Daar zitten toch niet echt zulke geurige kruiden in die je door het hele huis heen ruikt? Met Indonesisch heb je dat veel sterker in ieder geval, daarbij vergeleken is spaghetti of macaroni geurloos.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173090750
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar zitten toch niet echt zulke geurige kruiden in die je door het hele huis heen ruikt? Met Indonesisch heb je dat veel sterker in ieder geval, daarbij vergeleken is spaghetti of macaroni geurloos.
Ik stop ermee met koken.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:17:33 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_173090770
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar zitten toch niet echt zulke geurige kruiden in die je door het hele huis heen ruikt? Met Indonesisch heb je dat veel sterker in ieder geval, daarbij vergeleken is spaghetti of macaroni geurloos.
Ik zit boven en wist al dat we broccoli zouden eten voor er iemand mee naar boven zou komen, en dat stinkt ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')