RozeDorky | vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:49 |
Ik heb voor tijdelijk gebruik een fiatje op de kop getikt. Ik hoef hem enkel 5 week te gebruiken. Nu heb ik gezien dat waarschijnlijk de koppakking lek is, bij stationair wordt hij in ieder geval rokend heet. Echter, kan ik er nog 5 week mee rijden of is dit een miskoopje. Ook een paar keer lange ritten van +-200 km Het betreft een Fiat cinquento sporting 1.1 | |
Hyperdude | vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:52 |
Een echte Sporting is nooit een miskoopje. Niet harder dan 100, en geen files. Dan haal je wel 2-3 weken. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:52 |
Al lid van de wegenwacht? | |
#ANONIEM | vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:55 |
Lekke koppakking bij een auto die sowieso al economisch total loss is, is hoe dan ook een miskoop. Gewoon aftrappen dat ding zover dat nog mogelijk is. Dat 1.1 sporting monsterblok. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2017 21:56:42 ] | |
RozeDorky | vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:58 |
Voor haast geen geld gekocht. Bedankt voor de reacties ik hoop dat hij het 5 week doet yes 😎 | |
#ANONIEM | vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:59 |
De kans op grote witte rookwolk op de snelweg is groter. | |
Sounddragon | vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:02 |
Hij wordt heet -> lekke koppakking. bijzondere redenatie. | |
RozeDorky | vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:02 |
Als ik heen en weer kom is het prima | |
RozeDorky | vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:04 |
zeer klein verlies olie en kvs en borrelende kvs was mijn redenatie | |
#ANONIEM | vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:05 |
Wanneer je van gokken houdt, kun je het proberen. | |
Sounddragon | vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:08 |
Dat borrelen is niet goed idd, maar als je zorgt dat er voldoende olie en kvs in zit en de temperatuur loopt niet teveel op, is er met een lekke koppakking prima te rijden.. als er iets anders aan de hand is, kan het ook zomaar op een vastlopertje ofzo uitlopen. | |
#ANONIEM | vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:12 |
Wanneer het oliepeil stijgt hoef je dat niet bij te vullen. | |
Sounddragon | vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:19 |
En waarom zou dat stijgen? | |
#ANONIEM | vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:21 |
Dat kan met lekke koppakking. | |
Sounddragon | vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:23 |
Ja, zonder lekke koppakking ook, en nu? | |
#ANONIEM | vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:25 |
Jij stelt de vraag wijsneus. | |
PluggieOD | vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:35 |
Zo snel mogelijk verbrassen voor winst en milieu verkloten. Zelfde redenatie als mensen met een Outlander PHEV..... | |
Sjoegerd | zaterdag 12 augustus 2017 @ 11:52 |
Heeft de auto dan een bron aangeboord? | |
vannelle | zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:57 |
Er kan koelvloeistof bij de olie komen waardoor het peil kan stijgen, vandaar die opmerking vermoed ik. @TS: Je zou de dop op je radiator (als daar een dop op zit) of de dop op het expansievat een stukje los kunnen draaien, dan bouwt het systeem geen druk op. | |
balmoralmartijn | dinsdag 15 augustus 2017 @ 04:17 |
Ben reuze benieuwd hoeveel je ervoor betaald hebt ts. | |
#ANONIEM | dinsdag 15 augustus 2017 @ 04:21 |
Die koppaking is bij dat blokkie relatief simpel te vervangen, wat TS wil is ergens onderweg stranden | |
Sounddragon | dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:47 |
ow, dus dan hoeven de spruitstukken er niet af, de distributie niet los enzo, dat is ideaal | |
Coritchando | dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:57 |
Maatje van mij had er zo een, met een grote Tweety voorop. Top wagens. Voor de rest niets toe te voegen | |
Hendroit | dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:39 |
Er zijn wel speciale middeltjes te krijgen om in je koelsysteem te gooien. Dat zou ik gewoon proberen als je er echt maar een paar weken mee hoeft te rijden. Als je hem voor langere tijd wilt rijden dan moet je hem gewoon repareren. | |
Zolderkamer | dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:44 |
Zeg dan gewoon niets als je geen idee hebt.. Die middeltjes zijn om een lek in het koelsysteem te dichten (waar je beter een paardekeutel of een ei in kan gooien trouwens..) Een lekke koppakking gaat nergens vanzelf mee dicht.. | |
eXplorer1 | dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:19 |
dat heeft helemaal geen zin, een KVS systeem moet druk opbouwen om koken te voorkomen, als het gaat koken is het doei koelcapaciteit en stopt de flow met pech (lucht bij waterpomp pompt niet lekker) en dat gaat het blokkie zeker gaar. Als het zo is dat je een koppakking kapot hebt, is mijn advies thermostaat eruit, kopbouten een slag vaster draaien (bij rekbouten geloof ik een no go) en kijken maar hoelang hij het volhoudt. | |
OxygeneFRL | dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:44 |
- weg - [ Bericht 95% gewijzigd door Sounddragon op 15-08-2017 23:05:51 ] | |
Sjoegerd | dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:06 |
Meer van, het oliepijl kan alleen stijgen als er inderdaad koelwater ofzo bijkomt. Komt de smering niet bepaald ten goede. | |
vannelle | dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:06 |
Onder druk ligt het kookpunt idd hoger, dat weet ik. Maar als het niet onder druk staat is de kans dat de vloeistof ergens heen geperst wordt ook veel kleiner. Dat jij die methode niet kent wil niet zeggen dat het niet werkt. | |
Sounddragon | dinsdag 15 augustus 2017 @ 23:03 |
Effe opgeruimd, en nu weer een beetje normaal doen aub. Als het je niet zint wat er gepost wordt, is er altijd de optie om lekker weg te klikken. | |
MichelWuyts | woensdag 16 augustus 2017 @ 09:25 |
Zou wel na iedere rit de koelvloeitsof controleren en bijvullen. Daarnaast rijden met de verwarming aan :p. | |
RozeDorky | zondag 20 augustus 2017 @ 20:33 |
100 knaken om 5 week te rijden. Ook alweer verkocht trouwens voor 150 | |
RozeDorky | zondag 20 augustus 2017 @ 20:36 |
oké bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verder | |
Zolderkamer | zondag 20 augustus 2017 @ 22:33 |
Daardoor raakt ie op die manier zn warmte kwijt.. Blower erbij aan helpt nog meer.. | |
MichelWuyts | maandag 21 augustus 2017 @ 09:30 |
Met rijwand en verwarming aan raakt de motor zijn warmte enigszins kwijt. Ik heb echt nog 2 maanden door gereden op deze manier. Je moet wel tegen hitte kunnen | |
RozeDorky | maandag 21 augustus 2017 @ 11:12 |
Tijdens het rijden is de motor op een kwart (volgens de thermo), rond de 70 graden dus. Bij stilstaan loopt hij op tot 130 en gaat hij roken. Nu gereden met de kachel aan komt de motor niet boven de 50 | |
Zolderkamer | maandag 21 augustus 2017 @ 11:17 |
Bij gewoon rijden is het allemaal niet zo spannend.. het is vooral file, stad en stilstaan waar je voor op moet letten.. Als ie gaat roken onder de kap dan is het niet best, en zou ik minimaal een 6 kg brandblusser meesleuren (die 1kg dingen hebben geen zin, dan kun je er net zo goed een keertje op spugen en overheen pissen) |