abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173074305
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb voor tijdelijk gebruik een fiatje op de kop getikt. Ik hoef hem enkel 5 week te gebruiken. Nu heb ik gezien dat waarschijnlijk de koppakking lek is, bij stationair wordt hij in ieder geval rokend heet.

Echter, kan ik er nog 5 week mee rijden of is dit een miskoopje. Ook een paar keer lange ritten van +-200 km

Het betreft een Fiat cinquento sporting 1.1
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:52:16 #2
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_173074383
Een echte Sporting is nooit een miskoopje. ;)
Niet harder dan 100, en geen files.
Dan haal je wel 2-3 weken. :)
#ivorytowerlivesmatter
pi_173074390
Al lid van de wegenwacht?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:55:59 #4
401520 SebbeSwensje
Sebbe+Swensje=SebbeSwensje
pi_173074496
registreer om deze reclame te verbergen
Lekke koppakking bij een auto die sowieso al economisch total loss is, is hoe dan ook een miskoop.

Gewoon aftrappen dat ding zover dat nog mogelijk is. Dat 1.1 sporting monsterblok.
Dit snap ik ook niet.
pi_173074568
Voor haast geen geld gekocht. Bedankt voor de reacties ik hoop dat hij het 5 week doet

quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:52 schreef Stien_Struis het volgende:
Al lid van de wegenwacht?
yes 😎
pi_173074627
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:58 schreef RozeDorky het volgende:
Voor haast geen geld gekocht. Bedankt voor de reacties ik hoop dat hij het 5 week doet

De kans op grote witte rookwolk op de snelweg is groter.
pi_173074719
registreer om deze reclame te verbergen
Hij wordt heet -> lekke koppakking.

bijzondere redenatie.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173074725
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:59 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

De kans op grote witte rookwolk op de snelweg is groter.
Als ik heen en weer kom is het prima
pi_173074784
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:02 schreef Sounddragon het volgende:
Hij wordt heet -> lekke koppakking.

bijzondere redenatie.
zeer klein verlies olie en kvs en borrelende kvs was mijn redenatie
pi_173074795
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:02 schreef RozeDorky het volgende:

[..]

Als ik heen en weer kom is het prima
Wanneer je van gokken houdt, kun je het proberen.
pi_173074884
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:04 schreef RozeDorky het volgende:

[..]

zeer klein verlies olie en kvs en borrelende kvs was mijn redenatie
Dat borrelen is niet goed idd, maar als je zorgt dat er voldoende olie en kvs in zit en de temperatuur loopt niet teveel op, is er met een lekke koppakking prima te rijden.. als er iets anders aan de hand is, kan het ook zomaar op een vastlopertje ofzo uitlopen.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173074973
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat borrelen is niet goed idd, maar als je zorgt dat er voldoende olie en kvs in zit en de temperatuur loopt niet teveel op, is er met een lekke koppakking prima te rijden.. als er iets anders aan de hand is, kan het ook zomaar op een vastlopertje ofzo uitlopen.
Wanneer het oliepeil stijgt hoef je dat niet bij te vullen.
pi_173075165
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:12 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Wanneer het oliepeil stijgt hoef je dat niet bij te vullen.
En waarom zou dat stijgen?
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173075202
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En waarom zou dat stijgen?
Dat kan met lekke koppakking.
pi_173075247
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:21 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Dat kan met lekke koppakking.
Ja, zonder lekke koppakking ook, en nu?
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173075298
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, zonder lekke koppakking ook, en nu?
Jij stelt de vraag wijsneus.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:35:32 #17
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_173077782
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:02 schreef Sounddragon het volgende:
Hij wordt heet -> lekke koppakking.

bijzondere redenatie.
Zo snel mogelijk verbrassen voor winst en milieu verkloten.

Zelfde redenatie als mensen met een Outlander PHEV.....
pi_173083373
quote:
12s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:12 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Wanneer het oliepeil stijgt hoef je dat niet bij te vullen.
Heeft de auto dan een bron aangeboord?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_173091554
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 11:52 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Heeft de auto dan een bron aangeboord?
Er kan koelvloeistof bij de olie komen waardoor het peil kan stijgen, vandaar die opmerking vermoed ik.

@TS: Je zou de dop op je radiator (als daar een dop op zit) of de dop op het expansievat een stukje los kunnen draaien, dan bouwt het systeem geen druk op.
pi_173151528
Ben reuze benieuwd hoeveel je ervoor betaald hebt ts.
pi_173151531
Die koppaking is bij dat blokkie relatief simpel te vervangen, wat TS wil is ergens onderweg stranden
pi_173153273
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 04:21 schreef Stien_Struis het volgende:
Die koppaking is bij dat blokkie relatief simpel te vervangen, wat TS wil is ergens onderweg stranden
ow, dus dan hoeven de spruitstukken er niet af, de distributie niet los enzo, dat is ideaal *O*
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173153459
Maatje van mij had er zo een, met een grote Tweety voorop. Top wagens.

Voor de rest niets toe te voegen ;)
pi_173158294
Er zijn wel speciale middeltjes te krijgen om in je koelsysteem te gooien. Dat zou ik gewoon proberen als je er echt maar een paar weken mee hoeft te rijden.
Als je hem voor langere tijd wilt rijden dan moet je hem gewoon repareren.
My dials are pupillated.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:44:18 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173158459
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:39 schreef Hendroit het volgende:
Er zijn wel speciale middeltjes te krijgen om in je koelsysteem te gooien. Dat zou ik gewoon proberen als je er echt maar een paar weken mee hoeft te rijden.
Als je hem voor langere tijd wilt rijden dan moet je hem gewoon repareren.
Zeg dan gewoon niets als je geen idee hebt.. Die middeltjes zijn om een lek in het koelsysteem te dichten (waar je beter een paardekeutel of een ei in kan gooien trouwens..)
Een lekke koppakking gaat nergens vanzelf mee dicht..
pi_173160420
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er kan koelvloeistof bij de olie komen waardoor het peil kan stijgen, vandaar die opmerking vermoed ik.

@TS: Je zou de dop op je radiator (als daar een dop op zit) of de dop op het expansievat een stukje los kunnen draaien, dan bouwt het systeem geen druk op.
dat heeft helemaal geen zin, een KVS systeem moet druk opbouwen om koken te voorkomen, als het gaat koken is het doei koelcapaciteit en stopt de flow met pech (lucht bij waterpomp pompt niet lekker) en dat gaat het blokkie zeker gaar.

Als het zo is dat je een koppakking kapot hebt, is mijn advies thermostaat eruit, kopbouten een slag vaster draaien (bij rekbouten geloof ik een no go) en kijken maar hoelang hij het volhoudt.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_173160949
- weg -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sounddragon op 15-08-2017 23:05:51 ]
pi_173161421
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 18:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Er kan koelvloeistof bij de olie komen waardoor het peil kan stijgen, vandaar die opmerking vermoed ik.

@TS: Je zou de dop op je radiator (als daar een dop op zit) of de dop op het expansievat een stukje los kunnen draaien, dan bouwt het systeem geen druk op.
Meer van, het oliepijl kan alleen stijgen als er inderdaad koelwater ofzo bijkomt. Komt de smering niet bepaald ten goede.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_173165481
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 15:19 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

dat heeft helemaal geen zin, een KVS systeem moet druk opbouwen om koken te voorkomen, als het gaat koken is het doei koelcapaciteit en stopt de flow met pech (lucht bij waterpomp pompt niet lekker) en dat gaat het blokkie zeker gaar.

Als het zo is dat je een koppakking kapot hebt, is mijn advies thermostaat eruit, kopbouten een slag vaster draaien (bij rekbouten geloof ik een no go) en kijken maar hoelang hij het volhoudt.
Onder druk ligt het kookpunt idd hoger, dat weet ik.
Maar als het niet onder druk staat is de kans dat de vloeistof ergens heen geperst wordt ook veel kleiner.
Dat jij die methode niet kent wil niet zeggen dat het niet werkt.
pi_173172480
Effe opgeruimd, en nu weer een beetje normaal doen aub.

Als het je niet zint wat er gepost wordt, is er altijd de optie om lekker weg te klikken.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_173176720
Zou wel na iedere rit de koelvloeitsof controleren en bijvullen. Daarnaast rijden met de verwarming aan :p.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173287353
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 04:17 schreef balmoralmartijn het volgende:
Ben reuze benieuwd hoeveel je ervoor betaald hebt ts.
100 knaken om 5 week te rijden. Ook alweer verkocht trouwens voor 150
pi_173287416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:25 schreef MichelWuyts het volgende:
Zou wel na iedere rit de koelvloeitsof controleren en bijvullen. Daarnaast rijden met de verwarming aan :p.
ok bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verder
  zondag 20 augustus 2017 @ 22:33:03 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173290900
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:36 schreef RozeDorky het volgende:

[..]

ok bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verder
Daardoor raakt ie op die manier zn warmte kwijt.. Blower erbij aan helpt nog meer.. ;)
pi_173294961
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 20:36 schreef RozeDorky het volgende:

[..]

ok bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verder
Met rijwand en verwarming aan raakt de motor zijn warmte enigszins kwijt. Ik heb echt nog 2 maanden door gereden op deze manier. Je moet wel tegen hitte kunnen :P
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_173296697
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 22:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Daardoor raakt ie op die manier zn warmte kwijt.. Blower erbij aan helpt nog meer.. ;)
Tijdens het rijden is de motor op een kwart (volgens de thermo), rond de 70 graden dus.
Bij stilstaan loopt hij op tot 130 en gaat hij roken.
Nu gereden met de kachel aan komt de motor niet boven de 50
  maandag 21 augustus 2017 @ 11:17:31 #37
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173296781
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2017 11:12 schreef RozeDorky het volgende:

[..]

Tijdens het rijden is de motor op een kwart (volgens de thermo), rond de 70 graden dus.
Bij stilstaan loopt hij op tot 130 en gaat hij roken.
Nu gereden met de kachel aan komt de motor niet boven de 50
Bij gewoon rijden is het allemaal niet zo spannend.. het is vooral file, stad en stilstaan waar je voor op moet letten..
Als ie gaat roken onder de kap dan is het niet best, en zou ik minimaal een 6 kg brandblusser meesleuren (die 1kg dingen hebben geen zin, dan kun je er net zo goed een keertje op spugen en overheen pissen)
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')