De kans op grote witte rookwolk op de snelweg is groter.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 21:58 schreef RozeDorky het volgende:
Voor haast geen geld gekocht. Bedankt voor de reacties ik hoop dat hij het 5 week doet
Als ik heen en weer kom is het primaquote:Op vrijdag 11 augustus 2017 21:59 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
De kans op grote witte rookwolk op de snelweg is groter.
zeer klein verlies olie en kvs en borrelende kvs was mijn redenatiequote:Op vrijdag 11 augustus 2017 22:02 schreef Sounddragon het volgende:
Hij wordt heet -> lekke koppakking.
bijzondere redenatie.
Wanneer je van gokken houdt, kun je het proberen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 22:02 schreef RozeDorky het volgende:
[..]
Als ik heen en weer kom is het prima
Dat borrelen is niet goed idd, maar als je zorgt dat er voldoende olie en kvs in zit en de temperatuur loopt niet teveel op, is er met een lekke koppakking prima te rijden.. als er iets anders aan de hand is, kan het ook zomaar op een vastlopertje ofzo uitlopen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 22:04 schreef RozeDorky het volgende:
[..]
zeer klein verlies olie en kvs en borrelende kvs was mijn redenatie
Wanneer het oliepeil stijgt hoef je dat niet bij te vullen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat borrelen is niet goed idd, maar als je zorgt dat er voldoende olie en kvs in zit en de temperatuur loopt niet teveel op, is er met een lekke koppakking prima te rijden.. als er iets anders aan de hand is, kan het ook zomaar op een vastlopertje ofzo uitlopen.
En waarom zou dat stijgen?quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 22:12 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Wanneer het oliepeil stijgt hoef je dat niet bij te vullen.
Ja, zonder lekke koppakking ook, en nu?quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 22:21 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Dat kan met lekke koppakking.
Jij stelt de vraag wijsneus.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 22:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, zonder lekke koppakking ook, en nu?
Zo snel mogelijk verbrassen voor winst en milieu verkloten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 22:02 schreef Sounddragon het volgende:
Hij wordt heet -> lekke koppakking.
bijzondere redenatie.
Heeft de auto dan een bron aangeboord?quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 22:12 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Wanneer het oliepeil stijgt hoef je dat niet bij te vullen.
Er kan koelvloeistof bij de olie komen waardoor het peil kan stijgen, vandaar die opmerking vermoed ik.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 11:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heeft de auto dan een bron aangeboord?
ow, dus dan hoeven de spruitstukken er niet af, de distributie niet los enzo, dat is ideaalquote:Op dinsdag 15 augustus 2017 04:21 schreef Stien_Struis het volgende:
Die koppaking is bij dat blokkie relatief simpel te vervangen, wat TS wil is ergens onderweg stranden
Zeg dan gewoon niets als je geen idee hebt.. Die middeltjes zijn om een lek in het koelsysteem te dichten (waar je beter een paardekeutel of een ei in kan gooien trouwens..)quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 13:39 schreef Hendroit het volgende:
Er zijn wel speciale middeltjes te krijgen om in je koelsysteem te gooien. Dat zou ik gewoon proberen als je er echt maar een paar weken mee hoeft te rijden.
Als je hem voor langere tijd wilt rijden dan moet je hem gewoon repareren.
dat heeft helemaal geen zin, een KVS systeem moet druk opbouwen om koken te voorkomen, als het gaat koken is het doei koelcapaciteit en stopt de flow met pech (lucht bij waterpomp pompt niet lekker) en dat gaat het blokkie zeker gaar.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 18:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er kan koelvloeistof bij de olie komen waardoor het peil kan stijgen, vandaar die opmerking vermoed ik.
@TS: Je zou de dop op je radiator (als daar een dop op zit) of de dop op het expansievat een stukje los kunnen draaien, dan bouwt het systeem geen druk op.
Meer van, het oliepijl kan alleen stijgen als er inderdaad koelwater ofzo bijkomt. Komt de smering niet bepaald ten goede.quote:Op zaterdag 12 augustus 2017 18:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Er kan koelvloeistof bij de olie komen waardoor het peil kan stijgen, vandaar die opmerking vermoed ik.
@TS: Je zou de dop op je radiator (als daar een dop op zit) of de dop op het expansievat een stukje los kunnen draaien, dan bouwt het systeem geen druk op.
Onder druk ligt het kookpunt idd hoger, dat weet ik.quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 15:19 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
dat heeft helemaal geen zin, een KVS systeem moet druk opbouwen om koken te voorkomen, als het gaat koken is het doei koelcapaciteit en stopt de flow met pech (lucht bij waterpomp pompt niet lekker) en dat gaat het blokkie zeker gaar.
Als het zo is dat je een koppakking kapot hebt, is mijn advies thermostaat eruit, kopbouten een slag vaster draaien (bij rekbouten geloof ik een no go) en kijken maar hoelang hij het volhoudt.
100 knaken om 5 week te rijden. Ook alweer verkocht trouwens voor 150quote:Op dinsdag 15 augustus 2017 04:17 schreef balmoralmartijn het volgende:
Ben reuze benieuwd hoeveel je ervoor betaald hebt ts.
oké bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verderquote:Op woensdag 16 augustus 2017 09:25 schreef MichelWuyts het volgende:
Zou wel na iedere rit de koelvloeitsof controleren en bijvullen. Daarnaast rijden met de verwarming aan :p.
Daardoor raakt ie op die manier zn warmte kwijt.. Blower erbij aan helpt nog meer..quote:Op zondag 20 augustus 2017 20:36 schreef RozeDorky het volgende:
[..]
oké bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verder
Met rijwand en verwarming aan raakt de motor zijn warmte enigszins kwijt. Ik heb echt nog 2 maanden door gereden op deze manier. Je moet wel tegen hitte kunnenquote:Op zondag 20 augustus 2017 20:36 schreef RozeDorky het volgende:
[..]
oké bedankt voor de tip. Vanwaar de verwarming? Ik heb er weinig verstand van verder
Tijdens het rijden is de motor op een kwart (volgens de thermo), rond de 70 graden dus.quote:Op zondag 20 augustus 2017 22:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Daardoor raakt ie op die manier zn warmte kwijt.. Blower erbij aan helpt nog meer..
Bij gewoon rijden is het allemaal niet zo spannend.. het is vooral file, stad en stilstaan waar je voor op moet letten..quote:Op maandag 21 augustus 2017 11:12 schreef RozeDorky het volgende:
[..]
Tijdens het rijden is de motor op een kwart (volgens de thermo), rond de 70 graden dus.
Bij stilstaan loopt hij op tot 130 en gaat hij roken.
Nu gereden met de kachel aan komt de motor niet boven de 50
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |