abonnement Unibet Coolblue
pi_173070669
In mijn eerste jaar als bachelor student op de universiteit heb ik mijn P gekregen, ondanks dat een vak niet gehaald had. In latere jaren was het wel verplicht om alle eerstejaars vakken met eenvoldoende af te sluiten, alvorens het krijgen van je P. Nu heb ik nog steeds 1 vak openstaan uit het eerste jaar en kan ik door dat vak niet mijn bachelor afronden. (Het lukt me ook poging na poging niet om het vak te halen)

Het vak staat eigenlijk niet in mijn afstudeerprogramma, maar zorgt er nu wel voor dat ik niet kan afstuderen omdat het nu wel in het afstudeerprogramma staat.

Toen ik mijn P kreeg was dat het eerste jaar dat dit vak werd opgenomen in de studie en waarschijnlijk zijn ze daarom coulant geweest, maar in principe staat het nu dus in het boekje als vak wat je moet halen voor je P - maar voor mij is het nu dus een obstakel geworden aan het einde van mijn afstudeertraject. Iemand ervaring met dergelijke zooi? Of tips?
pi_173095183
Hoe kan het dat je als laatstejaars bachelor een eerstejaarsvak nog niet onder de knie hebt? Zijn er geen ouderejaarsvakken die op dat vak doorgaan?

Hoe vaak heb je tentamen gedaan in dat vak? Ben je altijd naar de inzage gegaan? Dat kan je veel leren over hoe het fout kan gaan.
pi_173104410
Wazig verhaal inderdaad, toch niet zoiets simpels als de rekentoets of introductie statistiek he? Anders ben je m.i. je diploma ook niet waard.
pi_173105755
Even voor de duidelijkheid, ik vraag me gewoon af of de school een fout heeft gemaakt die in mijn voordeel kan werken op dit moment. Zo heb ik gevraagd om een alternatieve toetsingsmethode, maar het enige wat ze aanbieden is een mondeling. Zo'n mondeling vond ik nog heftiger dan een schriftelijk, dus nu is het idee dat ik jaar in jaar uit terug blijf komen om die toets te maken tot ik het een keer haal.

Bij ons zijn er een aantal vakken die je van andere faculteiten moet volgen en dit is er een van.
Ze noemen het basisvakken en inhoudelijk gaat het erom dat je vanaf je eerste jaar per kwartiel een vak van een andere faculteit moet halen. Je mag niet zelf kiezen wanneer of welk vak je doet, dat is gewoon een vast programma.
Overigens is dit het enige vak uit dit verplichte pakket wat ik niet gehaald heb.
Toch bedankt voor het in twijfel trekken van mijn rekencapaciteiten en de gouden toets-inzage-tip.
Laten we in ieder geval zeggen dat het probleem 'em niet ligt in dat ik ronduit dom ben.

Maar eigenlijk wil ik het daar dus ook helemaal niet over hebben, ik ben gewoon benieuwd of de school dit zo kan maken en of er niks anders op zit dan na het afronden van alles toch (steeds) terug te moeten gaan voor een eerstejaars vak terwijl ik mijn P heb.
Stoppen met de studie is natuurlijk ook een optie, maar dan zit ik de rest van mijn leven in de schulden vanwege 5 studiepunten die ik mis. Dus die optie skip ik liever.
pi_173105901
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:00 schreef fokemx3 het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik vraag me gewoon af of de school een fout heeft gemaakt die in mijn voordeel kan werken op dit moment.
Wat zij de school toen je ze dit vroeg?
pi_173106063
[..]

Wat zij de school toen je ze dit vroeg?
[/quote]

De decaan zei "goede vraag, daar heb ik het antwoord niet op, maar het is zeker een goede vraag om te stellen"

Mijn studieadviseur zei "misschien eens kijken of hier op juridisch vlak iets over te zeggen valt"

De rest van de mensen die erbij betrokken zijn zeggen dat ik "het gewoon moet halen" omdat ze ervan overtuigd zijn dat ik niet mijn best doe/heb gedaan ervoor. Tenminste, zo komt het op mij over.
pi_173106824
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:00 schreef fokemx3 het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik vraag me gewoon af of de school een fout heeft gemaakt die in mijn voordeel kan werken op dit moment. Zo heb ik gevraagd om een alternatieve toetsingsmethode, maar het enige wat ze aanbieden is een mondeling. Zo'n mondeling vond ik nog heftiger dan een schriftelijk, dus nu is het idee dat ik jaar in jaar uit terug blijf komen om die toets te maken tot ik het een keer haal.

Bij ons zijn er een aantal vakken die je van andere faculteiten moet volgen en dit is er een van.
Ze noemen het basisvakken en inhoudelijk gaat het erom dat je vanaf je eerste jaar per kwartiel een vak van een andere faculteit moet halen. Je mag niet zelf kiezen wanneer of welk vak je doet, dat is gewoon een vast programma.
Overigens is dit het enige vak uit dit verplichte pakket wat ik niet gehaald heb.
Toch bedankt voor het in twijfel trekken van mijn rekencapaciteiten en de gouden toets-inzage-tip.
Laten we in ieder geval zeggen dat het probleem 'em niet ligt in dat ik ronduit dom ben.

Maar eigenlijk wil ik het daar dus ook helemaal niet over hebben, ik ben gewoon benieuwd of de school dit zo kan maken en of er niks anders op zit dan na het afronden van alles toch (steeds) terug te moeten gaan voor een eerstejaars vak terwijl ik mijn P heb.
Stoppen met de studie is natuurlijk ook een optie, maar dan zit ik de rest van mijn leven in de schulden vanwege 5 studiepunten die ik mis. Dus die optie skip ik liever.
OK, ik ging er vanuit dat het een vak van je eigen studie was.
Inruilen voor een ander vak is blijkbaar geen optie, ken je niet toevallig iemand die een hoog cijfer heeft gehaald en jou het vak kan uitleggen?

Stoppen lijkt mij geen goed plan vanwege 5 studiepunten. Kan je niet een individuele bespreking met de docent organiseren en alle vragen die je nog had met hem doorspreken? Dan weet je zeker dat je het daarna echt snapt en zie je meteen waar het fout gaat.
pi_173107094
Dankjewel voor het meedenken!
Al deze dingen heb ik echter al gedaan, heb zelfs extra lessen gehad van de docent.
Hij snapt niet wat mijn probleem is en heeft niet het idee dat hij me nog verder kan helpen.
pi_173107160
Kan je een ander eerstejaarsvak doen?
pi_173107234
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Kan je een ander eerstejaarsvak doen?
Nee dat mag niet helaas
pi_173107810
Wat voor een vak is het?
pi_173109795
Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar dit vak?
pi_173111189
Het gaat om natuurkunde, maar ik zie niet echt wat voor verschil dat maakt voor de situatie
pi_173113585
Het lijkt mij nogal raar dat je na al die jaren nogsteeds niet een eerstejaars vak weet te halen ookal is het niet van je eigen opleiding. Daarom zijn mensen benieuwd naar wat voor een vak dat dan wel niet moet zijn..

Sowieso is het raar dat iemand een bachelor of master kan halen met een 5 in zijn cijferlijst.
  zondag 13 augustus 2017 @ 17:45:01 #15
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_173115132
Misschien toch dat mondeling overwegen? Ik snap dat dat eng lijkt, maar tijdens een mondeling kan je ook op een bepaalde manier "geholpen worden". Je denkt hardop dus je docent merkt waar het mis gaat en kan je met extra vragen de goede denkrichting op sturen. Een docent kan op deze manier beter je begrip peilen en bedenken of het goed genoeg is voor een 6. Nog een voordeel is dat je dat gewoon met de docent samen kan plannen, en dus niet hoeft te wachten met het afronden van je studie tot het volgende schriftelijke toetsingsmoment.
pi_173116182
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 17:45 schreef Gentianella het volgende:
Misschien toch dat mondeling overwegen? Ik snap dat dat eng lijkt, maar tijdens een mondeling kan je ook op een bepaalde manier "geholpen worden". Je denkt hardop dus je docent merkt waar het mis gaat en kan je met extra vragen de goede denkrichting op sturen. Een docent kan op deze manier beter je begrip peilen en bedenken of het goed genoeg is voor een 6. Nog een voordeel is dat je dat gewoon met de docent samen kan plannen, en dus niet hoeft te wachten met het afronden van je studie tot het volgende schriftelijke toetsingsmoment.
Dit lijkt mij wel een goed punt. Ook als TS het mondeling niet haalt krijgt hij wel meer inzicht in waar hij de fout in gaat.
pi_173163665
Waar gaat het over dan? Natuurkunde is wel erg breed...
There are only 151 Pokémon.
pi_173163702
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 17:45 schreef Gentianella het volgende:
Misschien toch dat mondeling overwegen? Ik snap dat dat eng lijkt, maar tijdens een mondeling kan je ook op een bepaalde manier "geholpen worden". Je denkt hardop dus je docent merkt waar het mis gaat en kan je met extra vragen de goede denkrichting op sturen. Een docent kan op deze manier beter je begrip peilen en bedenken of het goed genoeg is voor een 6. Nog een voordeel is dat je dat gewoon met de docent samen kan plannen, en dus niet hoeft te wachten met het afronden van je studie tot het volgende schriftelijke toetsingsmoment.
Haha, mondelingen zijn geen 1 op 1 sessies.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:20:21 #19
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_173164369
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Haha, mondelingen zijn geen 1 op 1 sessies.
Haha, de mondelingen tijdens mijn studie wel.

Ik weet ook niet hoe dat mijn verhaal zou veranderen.
pi_173166118
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Haha, mondelingen zijn geen 1 op 1 sessies.
Bij mij wel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 18:20 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Haha, de mondelingen tijdens mijn studie wel.

Ik weet ook niet hoe dat mijn verhaal zou veranderen.
En dit ook vooral, als TS inzicht kan krijgen in waar het fout gaat lijkt het mij de moeite waard.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:37:35 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173219829
Volgens mij volg je de boom die er was toen je startte met je studie en moet er een overgangsregeling zijn.

Ik zou ten eerste een verzoek bij de examencommissie indienen.
pi_173219942
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:37 schreef Mishu het volgende:
Volgens mij volg je de boom die er was toen je startte met je studie en moet er een overgangsregeling zijn.
boom?
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:42:17 #23
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_173220003
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:40 schreef MCH het volgende:

[..]

boom?
Mijn zwager is HBO docent en zo noemt hij het studieprogramma. Dat kan gewijzigd worden maar je volgt altijd je eigen oorspronkelijke programma.
pi_173226817
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 21:42 schreef Mishu het volgende:

[..]

Mijn zwager is HBO docent en zo noemt hij het studieprogramma. Dat kan gewijzigd worden maar je volgt altijd je eigen oorspronkelijke programma.
True, al kan een curriculum wel aan een overgangsprogramma onderhevig zijn
I walked into this empty church, I had no place else to go<br />When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul<br />I don't need to be forgiven for loving you so much<br />It's written in the scriptures, It's written ther
pi_173229342
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:00 schreef fokemx3 het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik vraag me gewoon af of de school een fout heeft gemaakt die in mijn voordeel kan werken op dit moment. Zo heb ik gevraagd om een alternatieve toetsingsmethode, maar het enige wat ze aanbieden is een mondeling. Zo'n mondeling vond ik nog heftiger dan een schriftelijk, dus nu is het idee dat ik jaar in jaar uit terug blijf komen om die toets te maken tot ik het een keer haal.

Bij ons zijn er een aantal vakken die je van andere faculteiten moet volgen en dit is er een van.
Ze noemen het basisvakken en inhoudelijk gaat het erom dat je vanaf je eerste jaar per kwartiel een vak van een andere faculteit moet halen. Je mag niet zelf kiezen wanneer of welk vak je doet, dat is gewoon een vast programma.
Overigens is dit het enige vak uit dit verplichte pakket wat ik niet gehaald heb.
Toch bedankt voor het in twijfel trekken van mijn rekencapaciteiten en de gouden toets-inzage-tip.
Laten we in ieder geval zeggen dat het probleem 'em niet ligt in dat ik ronduit dom ben.

Maar eigenlijk wil ik het daar dus ook helemaal niet over hebben, ik ben gewoon benieuwd of de school dit zo kan maken en of er niks anders op zit dan na het afronden van alles toch (steeds) terug te moeten gaan voor een eerstejaars vak terwijl ik mijn P heb.
Stoppen met de studie is natuurlijk ook een optie, maar dan zit ik de rest van mijn leven in de schulden vanwege 5 studiepunten die ik mis. Dus die optie skip ik liever.
Jaren nodig hebben om een 6sje te halen voor een vak. Man man man

[X] ongeschikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door superniger op 18-08-2017 10:16:36 ]
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')