abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_173068121
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik voor een uitzendbureau gewerkt maar zij willen mij pas uitbetalen wanneer ik het contract getekend heb. Ben ik dit wettelijk verplicht? Eerst laten werken en dan pas met een contract komen vind ik een beetje raar.

MVG,
ZMO
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:34:30 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_173068165
Goed vertrouwen denk ik. Je hebt zelf ook de keuze gemaakt te werken zonder contract.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_173068210
In principe heb je al een contract, maar dan mondeling. Zij willen graag een bevestiging op papier. In principe moeten dat soort zaken binnen een maand geregeld zijn.

Waarom wil je geen contract ondertekenen, eigenlijk? Gewoon eigenwijs, kont-tegen-de-krib-gedrag? of heb je een zwaarwegende reden?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_173068288
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:38 schreef Jordy-B het volgende:
In principe heb je al een contract, maar dan mondeling. Zij willen graag een bevestiging op papier. In principe moeten dat soort zaken binnen een maand geregeld zijn.

Waarom wil je geen contract ondertekenen, eigenlijk? Gewoon eigenwijs, kont-tegen-de-krib-gedrag? of heb je een zwaarwegende reden?
Meerdere afspraken gemaakt waar zij zich niet aan hebben gehouden. Wil dan ook liever niks meer met dit uitzendbureau te maken hebben.
pi_173068319
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:44 schreef zmozony het volgende:

[..]

Meerdere afspraken gemaakt waar zij zich niet aan hebben gehouden. Wil dan ook liever niks meer met dit uitzendbureau te maken hebben.
En zo werkt het dus niet.
pi_173068685
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:44 schreef zmozony het volgende:

[..]

Meerdere afspraken gemaakt waar zij zich niet aan hebben gehouden. Wil dan ook liever niks meer met dit uitzendbureau te maken hebben.
Dus dat geld moeten ze ook maar laten zitten?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_173068957
Waarom ben jij überhaupt aan het werk gegaan voordat je een contract getekend hebt :?
pi_173069133
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:47 schreef GMTA het volgende:

[..]

En zo werkt het dus niet.
Want?

Als TS en het uitzendbureau een arbeidsovereenkomst aangaan dan hebben beiden zich daaraan te houden.
Dan kan een van de partijen niet achteraf dat de overeenkomst niet meer bestaat als de ander de vorm niet wil wijzigen. (van mondeling naar schriftelijk)

En misschien staat in het contract meer dan mondeling is overeengekomen.
Bijvoorbeeld een relatiebeding waar TS geen trek in heeft.

Natuurlijk is het de vraag wat precies is overeengekomen.
Komt het uitzendbureau echt ineens met een schriftelijk contract aan of is bij de intake al besproken dat het contract nog zal worden opgestuurd?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_173069947
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:45 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Want?

Als TS en het uitzendbureau een arbeidsovereenkomst aangaan dan hebben beiden zich daaraan te houden.
Dan kan een van de partijen niet achteraf dat de overeenkomst niet meer bestaat als de ander de vorm niet wil wijzigen. (van mondeling naar schriftelijk)

En misschien staat in het contract meer dan mondeling is overeengekomen.
Bijvoorbeeld een relatiebeding waar TS geen trek in heeft.

Natuurlijk is het de vraag wat precies is overeengekomen.
Komt het uitzendbureau echt ineens met een schriftelijk contract aan of is bij de intake al besproken dat het contract nog zal worden opgestuurd?
Bedankt voor je reactie.

Er is bij de intake alleen besproken waar mijn interesses liggen en vanaf wanneer ik beschikbaar zou zijn. Een aantal dagen later werd ik opgebeld en kon direct aan de slag als verhuizer (Blijkbaar is blikjes van pallet naar pallet sjouwen het werk van een verhuizer). Er werd mij verteld dat het goedbetaald werk was en dat ik ook nog voor mijn vakantie kon worden uitbetaald. Pas toen ik het werk eenmaal had verricht, werd mij gevraagd een contract te komen ondertekenen. Daarnaast hebben zij verschillende beloftes gemaakt die niet zijn nagekomen. Bij zo'n instanties blijf ik liever uit de buurt.

Aangezien ik gewoon gewerkt heb, en er niks op papier is gezet, behalve het werkrooster en dergelijke, zijn ze toch zeker verplicht mij gewoon uit te betalen ook al teken ik niks?
pi_173070422
Je kunt ze inderdaad zeggen dat er al een mondelinge overeenkomst is en je dus verwacht dat ze gaan uitbetalen.

Maar als ze dan weigeren om zonder schriftelijk contract te gaan betalen dan zou ik wel even goed nadenken hoe moeilijk je nu echt wil gaan doen.
Jij wil immers je loon en daarna niets meer ze te maken hebben.
Als je dat bereikt door toch dat contract te tekenen waarom zou je een uitgebreid conflict starten?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_173071668
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:24 schreef zmozony het volgende:

Aangezien ik gewoon gewerkt heb, en er niks op papier is gezet, behalve het werkrooster en dergelijke, zijn ze toch zeker verplicht mij gewoon uit te betalen ook al teken ik niks?
Wat staat er in het contract?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:43:35 #12
378801 Tuttel
Krab Krabt Krullen
pi_173075875
Wellicht is het een tijdelijk contract met een maand opzegtermijn. Als meneer dan tekent zit hij ook aan die afspraak vast waar hij duidelijk niet op zit te wachten...
pi_173078742
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:43 schreef Tuttel het volgende:
Wellicht is het een tijdelijk contract met een maand opzegtermijn. Als meneer dan tekent zit hij ook aan die afspraak vast waar hij duidelijk niet op zit te wachten...
Alsof niet tekenen je aan een contract voor onbepaalde tijd helpt?
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 03:29:52 #14
378801 Tuttel
Krab Krabt Krullen
pi_173080229
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 00:23 schreef Queller het volgende:

[..]

Alsof niet tekenen je aan een contract voor onbepaalde tijd helpt?
Nee grapjas denk eens even na, als hij nu dat contract gaat ondertekenen om zn geld te krijgen/claimen dat het mondeling overeengekomen is, dan kan de werkgever ook eisen om nog zn opzegtermijn na te komen.

Uiteindelijk gaat het erom wat er in het contract staat.
pi_173081692
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:43 schreef Tuttel het volgende:
Wellicht is het een tijdelijk contract met een maand opzegtermijn. Als meneer dan tekent zit hij ook aan die afspraak vast waar hij duidelijk niet op zit te wachten...
En welke gevolgen heeft het dan als hij geen contract heeft getekend? Volgens mij moeten proeftijden bijv. schriftelijk worden vastgelegd.
pi_173082046
Ik heb ervaring met het uitbetalen van medewerkers en kan je vertellen dat het kan kloppen wat je werkgever zegt. Om je uit te kunnen betalen, zou het kunnen zijn dat je eerst volledig moet worden ingevoerd in het uitbetaalsysteem. Bij ons betekent dat dat je contract getekend moet zijn en je je loonheffingskortingformulier hebt ingelevers. Tevens een kopie van je ID is noodzakelijk.
pi_173082307
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:43 schreef Beatific het volgende:
Ik heb ervaring met het uitbetalen van medewerkers en kan je vertellen dat het kan kloppen wat je werkgever zegt. Om je uit te kunnen betalen, zou het kunnen zijn dat je eerst volledig moet worden ingevoerd in het uitbetaalsysteem.
Hoe de werkgever het invoert, is zijn probleem. Ook als het systeem tekort schiet voor onvoorziene situaties.

quote:
Bij ons betekent dat dat je contract getekend moet zijn en je je loonheffingskortingformulier hebt ingelevers.
beide zijn niet nodig. Contract mag mondeling gesloten zijn en als de werknemer geen loonheffingskortingformulier invult, wordt simpelweg de loonheffingskorting niet toegepast.


quote:
Tevens een kopie van je ID is noodzakelijk.
Dat was voor aanvang van de werkzaamheden al noodzakelijk, dus kan niet een probleem zijn voor de uitbetaling. Of het betreffende uitzendbureau is een administratieve bende.
pi_173084714
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 03:29 schreef Tuttel het volgende:
Nee grapjas denk eens even na, als hij nu dat contract gaat ondertekenen om zn geld te krijgen/claimen dat het mondeling overeengekomen is, dan kan de werkgever ook eisen om nog zn opzegtermijn na te komen.

Uiteindelijk gaat het erom wat er in het contract staat.
De enige grapjes hier ben jij hoor ^O^
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 11:00 schreef Ivo1985 het volgende:
beide zijn niet nodig.
Lees nou nog eens goed wat Beatific zegt :{
pi_173085561
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:59 schreef Queller het volgende:

[..]

De enige grapjes hier ben jij hoor ^O^

[..]

Lees nou nog eens goed wat Beatific zegt :{
Dat heb ik gelezen. Door werkgever zelfverzonnen regeltjes staan niet boven de wet, dus mijn opmerking blijft staan.

Een en ander neemt natuurlijk niet weg dat wanneer een werknemer herhaaldelijk niet de regels opvolgt dit kan leiden tot ontslag of het niet verlengen van een tijdelijk contract, voor zover de ingestelde regels redelijk zijn. Maar nooit vervalt hierdoor de verplichtingen tot uitbetalen van gewerkte uren.
pi_173085715
Niemand kan je verplichten om een contract te tekenen, en als je gewerkt hebt, heb je gewoon recht op je geld, dat is vrij eenvoudig.

Daadwerkelijk je geld krijgen daarentegen kan wel ingewikkeld worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')