abonnement Unibet Coolblue
pi_173641040
Advocaat #1 stuurt me n.a.v. bericht ("Ik ga het bezwaar op me nemen, kunnen we even overleggen?") van Advocaat #2 een mailtje: "Ik denk dat er sprake is van een vertrouwensbreuk, dus ik ga u niet meer bijstaan in uw Beroepszaak.."

Een vertrouwensbreuk!? How f*cking DARE you. Je verbreekt al maanden elke afspraak die we maken, hebt geen enkel contact opgenomen met behandelaren of UWV-artsen, houdt mij niet op de hoogte van de stand van zaken, stuurt brieven naar UWV/rechtbank zonder briefhoofd (of overleg met mij) en negeert 80% van mijn mailtjes, zelfs als daar 'SPOED' boven staat... En nu ga JIJ zaniken over een vertrouwensbreuk?

Holy guacamole.

Ik ben echt bloedlink.
  donderdag 7 september 2017 @ 17:18:01 #102
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_173641839
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:36 schreef User16909 het volgende:
Advocaat #1 stuurt me n.a.v. bericht ("Ik ga het bezwaar op me nemen, kunnen we even overleggen?") van Advocaat #2 een mailtje: "Ik denk dat er sprake is van een vertrouwensbreuk, dus ik ga u niet meer bijstaan in uw Beroepszaak.."

Een vertrouwensbreuk!? How f*cking DARE you. Je verbreekt al maanden elke afspraak die we maken, hebt geen enkel contact opgenomen met behandelaren of UWV-artsen, houdt mij niet op de hoogte van de stand van zaken, stuurt brieven naar UWV/rechtbank zonder briefhoofd (of overleg met mij) en negeert 80% van mijn mailtjes, zelfs als daar 'SPOED' boven staat... En nu ga JIJ zaniken over een vertrouwensbreuk?

Holy guacamole.

Ik ben echt bloedlink.
Natuurlijk ben je bloedlink.
Maar hij doet waarschijnlijk even alsof hij dom en achterlijk is omdat hij nog even wil doen alsof hij echt dacht dat alles volgens plan verliep zodat die rekeningen betaald worden. Of hij is echt achterlijk natuurlijk.

Hoe boos je ook bent, reageren is niet handig. Voorleggen aan #2.
pi_173649468
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:36 schreef User16909 het volgende:
Advocaat #1 stuurt me n.a.v. bericht ("Ik ga het bezwaar op me nemen, kunnen we even overleggen?") van Advocaat #2 een mailtje: "Ik denk dat er sprake is van een vertrouwensbreuk, dus ik ga u niet meer bijstaan in uw Beroepszaak.."

Een vertrouwensbreuk!? How f*cking DARE you. Je verbreekt al maanden elke afspraak die we maken, hebt geen enkel contact opgenomen met behandelaren of UWV-artsen, houdt mij niet op de hoogte van de stand van zaken, stuurt brieven naar UWV/rechtbank zonder briefhoofd (of overleg met mij) en negeert 80% van mijn mailtjes, zelfs als daar 'SPOED' boven staat... En nu ga JIJ zaniken over een vertrouwensbreuk?

Holy guacamole.

Ik ben echt bloedlink.
Het verhaal van #1 klopt, hij constateert dat je geen vertrouwen meer in heb hebt dus is er een vertrouwensbreuk. Je moet je je dus verder niet druk over maken en het niet zien als kritiek van hem op jou, voorzover ik het kan beoordelen is het zijn eerste goede analyse.
pi_173653803
wat een gedoe allemaal. boh!

succes en sterkte!
  vrijdag 8 september 2017 @ 11:56:31 #105
3542 Gia
User under construction
pi_173655725
TS, heb je al eens overwogen om in gesprek te gaan met maatschappelijk werk?
Dit zou als ondersteuning echt wel kunnen helpen. Je kunt je verhaal kwijt, hij/zij kan mee naar gesprekken van UWV, artsen e.d.
Zij weten ook hoe de regeltjes tussen alle instanties onderling werken, en kunnen je beter begeleiden en de weg wijzen in regeltjesland.

Ik heb dit ook, lang geleden, meegemaakt. Gevalletje herkeuring WAO, waar ze me uit wilden bonjouren. Dankzij hulp van maatschappelijk werk en mijn standvastigheid, is dat niet doorgegaan.
pi_173655942
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:56 schreef Gia het volgende:
TS, heb je al eens overwogen om in gesprek te gaan met maatschappelijk werk?
Dit zou als ondersteuning echt wel kunnen helpen. Je kunt je verhaal kwijt, hij/zij kan mee naar gesprekken van UWV, artsen e.d.
Zij weten ook hoe de regeltjes tussen alle instanties onderling werken, en kunnen je beter begeleiden en de weg wijzen in regeltjesland.

Ik heb dit ook, lang geleden, meegemaakt. Gevalletje herkeuring WAO, waar ze me uit wilden bonjouren. Dankzij hulp van maatschappelijk werk en mijn standvastigheid, is dat niet doorgegaan.
Ja, ik had een M.W.'er, maar die is vorige week ontslagen :')
Vanaf de 19e krijg ik weer een 'nieuwe', maar dan moet het meeste regelwerk al gedaan zijn (moet komende week Bijstand en Bijz. Bijstand aanvragen, heb een lotgenotengroep benaderd -daar begin ik volgende week-, heb al wat betalingsregelingen moeten treffen voor dingen die ik vorig jaar vernaaid heb)...

Maar ik wil héél graag weer iemand die me helpt prioriteiten stellen, die me tegenhoudt als ik het UWV wil platbombarderen, die helpt uitvogelen wat mijn volgende stappen zijn...

Want ik houd dit op eigen kracht niet veel langer vol.

#cryingagain #fuckingbrain

Ik ben pas drie uur wakker en ben nu alweer compleet gesloopt. En dan ben ik nog niet eens naar de supermarkt geweest... Van het idéé alleen al schiet ik volledig in de paniek.

Dat wordt een diepvriesmaaltijd vanavond :{
  vrijdag 8 september 2017 @ 13:01:54 #107
3542 Gia
User under construction
pi_173656669
Je kunt in elk geval met je nieuwe advocaat aan het werk.

Verder wil ik je aanraden om te proberen zoveel mogelijk op te schrijven, wat je voelt, hoe je slaapt (of niet), of je medicatie gebruikt dan wel zou willen gebruiken, wat je voor de toekomst wilt, enz.....
Niet om het therapeutisch van je af te schrijven, maar om een spiekbriefje te hebben als je de 19de naar de maatschappelijk werker gaat.

Ik weet uit ervaring dat je thuis vanalles weet wat je zou willen zeggen, maar dat je dichtklapt als je er eenmaal tegenover zit. Ook omdat het gesprek soms een andere kant op wordt gestuurd en je daarna nog eigenlijk een heleboel punten had om te bespreken, maar waar je dan niet aan denkt.
En dan zit je thuis: Oh, ik had nog dit willen zeggen, of dat....verdorie.

Dus, alles wat je tegen ons vertelt, tegen familie of kennissen, tegen de advocaat enz...opschrijven. Al is het maar een notitie, het helpt je om voor je neer te leggen als je in gesprek gaat met instanties. Want je hoofd tolt waarschijnlijk om.

Ook kan het je rust geven. Als je het opgeschreven hebt, hoef je er niet meer over te malen, want je gaat het niet vergeten.

Sterkte!
pi_173709950
Ik huil al een half uur en kan niet stoppen.

Kom net bij de instantie vandaan die Bijstand regelt, hier in de stad.

Ik snáp die mensen niet.

Ik had een gesprek met een bijstand-mevrouw (vanaf hier 'b-m') over de mogelijkheden.

B-m: "Dus... Waarom zit u hier?"
Ik (met tranen in mijn ogen): "ZW is stopgezet, nu -ten onrechte- in WW, die loopt af. Ben bezig met beroep en bezwaar."
B-m: "ZW?"
Ik (huilend): "Ja. Paniekstoornis. Buitenshuis komen en groepen met mensen zijn eng."
B-m: "Dat klinkt niet leuk. Dus ik schrijf u in voor de informatiegroepsbijeenkomst, morgenochtend..."
Ik (licht wanhopig): "Morgen? Groep? Nee... Psychiater morgen."
B-m: "Jeetje, u bent wel lastig zeg. Ik kan een een-op-een-afspraak proberen te plannen. Okee. Dit is uw enige mogelijkheid, overmorgen 9.00 uur. Dan kijken we meteen even wanneer u kunt beginnen met werken. Want u ziet er niet echt ziek uit..."

Oh ja. Én de Bijstand gaat het IND inlichten, die mijn lief het land uit kunnen zetten.

:'(

Ik wéét het gewoon niet meer. Waar halen ze deze randdebielen met 0,0 people skills toch vandaan?!?

Ik ga morgen bij de psych een verklaring vragen waarop met koeienletters 'niet elke aandoening is zichtbaar!' staat.

Volgens mij word ik nu écht gek.
  donderdag 14 september 2017 @ 20:40:11 #109
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173779278
quote:
Volgens mij word ik nu écht gek.
dat word je niet zo snel hoor , ik loop al 22 jaar tegen dit soort ongein aan .. en bespaar me de details , een mens kan veel hebben .....
nu voor het eerst is er iemand bereid om eens " mijn dossier " in te gaan kijken , want volgens hun gaat er toch even iets fout bij het bedrijf

die bewijzen heb ik al vanaf 1996 en even dreigen met PSA

https://www.arboportaal.n(...)ale-arbeidsbelasting

verplicht vanaf 2007 , en nu ik daar mee gedreigd heb en hun 0.1 % van mijn Dossier heb laten zien ... ( dus niet het Dossier van het bedrijf)
terwijl ze daar nooit naar gevraagd hebben .. dus dat is nu hun probleem .... gaan ze in eens actie ondernemen ...

- IOP ( niet na gekomen )
- Aantekende brief niet aanpakken ( poortwachter )
- rechtszaak in mijn voordeel gewonnen
- mails onbeantwoord en zelf her vraag via mail staan nog open
- loon verhoging beloven en als ik daar met mail naar vraag ( geen antwoord meer )

ect ect .... dus je bent niet de enige die hier tegen aan loopt ( externe instanties zeggen allemaal dat de fout bij mijn werkgever ligt ..... alleen zitten dit niet zwart op wit :-(

maar gewoon blijven vechten

maar zorg dat je alles bewaard en zwart op wit heb
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_173816286
Zit me hier gewoon op te winden wat een k*t en kil bedrijf UWV is.
Ik heb er vroeger ook gedoe mee gehad (uit de wao geknikkert en aangvochten, beruchte herkeuringen en uitkering weer kwijt)
We (ik en mijn man)hebben het laten zitten omdat ik er knetter gek van werd en mij pychische/fysieke gezondheid belangrijker was dan dat geld. (we hebben het niet breed maar we redden het wel gelukkig.)

Vreselijke situatie waarin je op dit moment zit.ik hoop dat je het gevecht zal winnen en wat anderen ook zeggen: Ga er nooit alleen heen. Neem des noods je vriend mee, dan heb je wat backup. zeker met stress en angst denk ik dat het beter is.

Het word tijd dat "onzichtbare" aandoeningen erkend gaat worden.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_173816547
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 20:53 schreef JediMasterLucia het volgende:
Zit me hier gewoon op te winden wat een k*t en kil bedrijf UWV is.
Ik heb er vroeger ook gedoe mee gehad (uit de wao geknikkert en aangvochten, beruchte herkeuringen en uitkering weer kwijt)
We (ik en mijn man)hebben het laten zitten omdat ik er knetter gek van werd en mij pychische/fysieke gezondheid belangrijker was dan dat geld. (we hebben het niet breed maar we redden het wel gelukkig.)

Vreselijke situatie waarin je op dit moment zit.ik hoop dat je het gevecht zal winnen en wat anderen ook zeggen: Ga er nooit alleen heen. Neem des noods je vriend mee, dan heb je wat backup. zeker met stress en angst denk ik dat het beter is.

Het word tijd dat "onzichtbare" aandoeningen erkend gaat worden.
Ik heb geen keuze, omdat de Bijstand ook echt niet de juiste plek is voor ons. Gelukkig is mijn nieuwe advocaat echt een goede kerel, maar de zaak gaat langzaam.
En ik ben blij dat mijn huis-ADHD'er en ik elkaar kunnen laten lachen, anders was ik er allang onderdoor gegaan.

Ik geef niet op. Nog niet. Maar ik heb niet veel mentale reserves over. Inmiddels ben ik op dinsdagmiddag al toe aan weekend, dan is mijn energie compleet op. En dan heb ik meestal nog twee of drie dagen vol instanties en afspraken.

Sociaal leven: 0,0
Geld: 0,0

Maar ik ben verdomme NIET suïcidaal en weiger het te worden!
pi_173816701
quote:
Ik geef niet op. Nog niet. Maar ik heb niet veel mentale reserves over. Inmiddels ben ik op dinsdagmiddag al toe aan weekend, dan is mijn energie compleet op. En dan heb ik meestal nog twee of drie dagen vol instanties en afspraken.
Het eet een hoop energie dat gedoe met instanties. Maar goed van je dat je niet opgeeft. Ik hoop dat je met je nieuwe advocaat deze zaak zal winnen en dat je de tijd kan nemen om aan jezelf te werken. en dat je dan ook de zekerheid van een inkomen hebt, dat zal al een hele jas schelen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_173816869
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 21:10 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]

Het eet een hoop energie dat gedoe met instanties. Maar goed van je dat je niet opgeeft. Ik hoop dat je met je nieuwe advocaat deze zaak zal winnen en dat je de tijd kan nemen om aan jezelf te werken. en dat je dan ook de zekerheid van een inkomen hebt, dat zal al een hele jas schelen.
Precies. :Y
pi_173866271
Deze kwam ik vanmorgen tegen:

quote:
Procederen tegen het UWV: de slager die zijn eigen vlees keurt?
Is een door het UWV ingeschakelde medisch deskundige wel onpartijdig?

Door Pascal Willems - 14/09/20170258

In bezwaar en (hoger) beroep komt het regelmatig voor dat het UWV zich beroept op een medische rapportage van zijn eigen deskundige: de verzekeringsarts.

Bij veel rechtzoekenden leidt dit tot grote frustraties; is deze medisch deskundige wel onpartijdig? Of is dit een typisch geval van de spreekwoordelijke slager die zijn eigen vlees keurt…

Hetzelfde geldt voor andere deskundigen die in opdracht van het UWV onderzoek verrichten. De Centrale Raad van Beroep heeft, samen met de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, recent uitgangspunten voor de rechter ontwikkeld in zaken waarin de overheid zich beroept op een advies van een eigen medisch deskundige.

Geen recht op WIA-uitkering

In deze kwestie die speelde in juni 2017 ging het om een (oud) werknemer die als allround medewerker in de bouw had gewerkt. Hij belandde in de WW, werd ziek en vroeg uiteindelijk een WIA-uitkering aan.

De WIA-uitkering werd echter geweigerd omdat de arbeidsdeskundige een arbeidsongeschiktheidspercentage vaststelde van 20,11 procent. De verzekerde was daardoor minder dan 35 procent arbeidsongeschikt en kon geen aanspraak maken op een WIA-uitkering.

Het bezwaar van de verzekerde werd ongegrond verklaard door het UWV. De beslissing op bezwaar van het UWV berustte op een rapport van een verzekeringsarts bezwaar en beroep van het UWV.

In beroep verklaarde de rechtbank het beroep van de verzekerde eveneens ongegrond. De rechtbank stelde vast dat de verzekeringsartsen van het UWV op zorgvuldige wijze onderzoek hadden verricht.

Onpartijdigheid rechter

In hoger beroep heeft de verzekerde een beroep gedaan op het zogenaamde Koro¨ec arrest Van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens. In dit arrest is bepaald, dat voor de neutraliteit/onpartijdigheid van een(medisch) deskundige die door de rechter is benoemd de volgende drie factoren van belang zijn:

de aard van de aan de deskundige opgedragen taak;
de positie van de deskundige in de hiërarchie tot het betrokken bestuursorgaan; en
de rol van de deskundige in de procedure, in het bijzonder het gewicht dat aan het oordeel van de deskundige wordt toegekend.
Deze factoren zijn volgens het Koro¨ec arrest ook van belang bij de beoordeling van de onpartijdigheid van de medisch deskundigen die, in opdracht van een bestuursorgaan, advies uitbrengen en waarbij die adviezen een rol spelen in de rechterlijke procedure.

Het fundamentele recht op een eerlijk proces brengt naar het oordeel van het Europese Hof met zich mee dat elke partij een redelijke kans of gelegenheid moet hebben om haar zaak te bepleiten, zonder dat sprake is van een substantieel ongelijke positie ten opzichte van de wederpartij.

Verzekeringsgeneeskundig onderzoek

In het verlengde van het Koro¨ec arrest is door de Centrale Raad van Beroep in de zaak van de bouwmedewerker vastgesteld dat, in zaken waarin het UWV een beoordeling doet op basis van (artikel 2 van) het Schattingsbesluit, een verzekeringsgeneeskundig onderzoek plaatsvindt door verzekeringsartsen.

De rapportages van de verzekeringsartsen vormen de basis voor de besluitvorming door het UWV. Deze verzekeringsartsen zijn ofwel in dienst van het UWV, of hebben anderszins een overeenkomst met het UWV waardoor er twijfel kan rijzen over de onpartijdigheid van de verzekeringsarts. Dit betekent dat de verzekerde in zoverre in beginsel niet in een gelijke positie ten opzichte van het UWV verkeert.

Uit het Koro¨ec arrest volgt dat de twijfel aan de onpartijdigheid van de medisch deskundige tot een schending van het recht op een eerlijk proces leidt als men deze twijfel objectief kan onderbouwen. Het is aan de bestuursrechter om eventueel compensatie te bieden als een partij niet in een gelijke positie verkeert.

In de uitspraak van deze zaak heeft de Centrale Raad van Beroep de volgende drie uitgangspunten ontwikkeld.

Stap 1: zorgvuldigheid van de besluitvorming

De besluitvorming van het UWV moet aan strikte eisen voldoen op grond van de Algemene Wet Bestuursrecht en het Schattingsbesluit.

Rapportages moeten op grond van het Schattingsbesluit blijk geven van een zorgvuldig onderzoek, deugdelijk worden gemotiveerd, inzichtelijk en consistent zijn.

Als de rapportage van de verzekeringsarts niet voldoet aan de eisen die worden gesteld in het Schattingsbesluit, dan kan het besluit van het UWV om die reden al geen stand houden.

Stap 2: Equality of arms

Bij deze tweede stap moet de bestuursrechter toetsen of de verzekerde voldoende ruimte heeft gehad om de medische bevindingen van de verzekeringsarts te betwisten, bijvoorbeeld door zelf medische stukken in te dienen.

Als de bestuursrechter uit alle gegevens afleidt dat er onvoldoende gelijkheid tussen partijen bestaat, moet hij waarborgen dat het evenwicht wordt hersteld. De verzekerde kan bijvoorbeeld in de gelegenheid worden gesteld om alsnog medische gegevens in het geding te brengen, of om een deskundige in te schakelen.

Als door de verzekerde een rapportage in het geding wordt gebracht van een door hem ingeschakelde medisch deskundige, is in beginsel voldaan aan de vereiste gelijke procespositie. De bestuursrechter moet een afwijzing van het verzoek van een verzekerde om een deskundige te benoemen, motiveren.

Stap 3: Inhoudelijke beoordeling

Als de verzekerde de conclusie van de verzekeringsarts(en) gemotiveerd betwist, kan dit bij de bestuursrechter leiden tot twijfel over de juistheid van de beoordeling door het UWV.

Als de bestuursrechter twijfelt aan de juistheid van de beoordeling door het UWV, kan dit voor de rechter een reden zijn om een medisch deskundige te benoemen.

Zorgvuldig onderzoek

In deze casus hebben de uitgangspunten de verzekerde niet geholpen. De Centrale Raad van Beroep oordeelde (kort gezegd) dat het onderzoek van de verzekeringsartsen zorgvuldig is geweest. Door de verzekerde was in een eerdere procedure al een rapportage van een ingeschakelde medisch deskundige ingediend en de inhoud van deze rapportage was al meegenomen in de beoordeling door de verzekeringsartsen. Er was dan ook geen aanleiding om een deskundige te benoemen.

Of de geformuleerde uitgangspunten door de Centrale Raad van Beroep andere verzekerden in de praktijk wel zullen helpen om een rapportage van de verzekeringsarts in rechte onderuit te halen, zal de praktijk moeten uitwijzen.

De uitgangspunten bieden de verzekerde en de arts-gemachtigde of advocaat in ieder geval meer concrete handvatten om de juistheid van een rapportage van de verzekeringsarts van het UWV te betwisten, dan wel de bestuursrechter te bewegen om een onpartijdige medisch deskundige te benoemen.

Pascal Willems
https://www.wvo-advocaten.nl/
pi_173873192
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 09:41 schreef Queller het volgende:
Deze kwam ik vanmorgen tegen:

[..]

Dit maakt me in eerste plaats doodnerveus, maar ook pislink. Ik zou echt zo graag de landelijke media, de politiek en iedereen willen betrekken bij mijn zaak, zodat er eindelijk eens een duidelijk "pleur op, UWV!"-geluid naar buiten komt, maar wil ook tot mijn zaak voor de rechter komt in november geen smaad-zaak of iets dergelijks erbij hebben.

Mijn hoofd staat op ontploffen :{
pi_173875371
Niet vervelend bedoelt ofzo, maar stel dat je alle energie en moeite die je nu moet doen stopt in een rustig baantje van een paar uurtjes per dag?

Zou dat niet veel beter voor je zijn?
Dan ben je van niemand afhankelijk, grote stress factor weg, financieel onafhankelijk van de politieke veranderingen etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2017 18:54:49 ]
pi_173875463
Mijn god wat een gedoe en wat maak je je er moe mee. Als je zo strijdlustig bent kun je gerust weer aan de slag. Het UWV is geen bedrijf maar een overheidsinstelling gefundeerd door de werkende bevolking. Je zou best wat dankbaarheid kunnen tonen naar het UWV, zij houden je momenteel uit de goot.
<hr>
pi_173875518
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:00 schreef Dawnbreaker het volgende:
Mijn god wat een gedoe en wat maak je je er moe mee. Als je zo strijdlustig bent kun je gerust weer aan de slag. Het UWV is geen bedrijf maar een overheidsinstelling gefundeerd door de werkende bevolking. Je zou best wat dankbaarheid kunnen tonen naar het UWV, zij houden je momenteel uit de goot.
Dat gevoel bekruipt mij dus ook ja.

Heel vervelend dat je er huilend zit, maar je zit er wel als het moet.
Ik kan me niet voorstellen dat de drempel lager wordt met thuis zitten eerlijk gezegd?

Je hoeft toch niet gelijk FT aan de slag te gaan? Dan kan therapie ernaast gevolgd blijven worden.
Daarnaast ben je in 1 klap van je huidige grote stress-factor af.

Dat een therapeut aangeeft dat werken nog niet kan is 1, en daar ga je in mee.
Als de therapeut zei dat het wel kon, ging je daar dan tegenin?

Je moet toch zelf het initiatief nemen om weer aan de slag te gaan. Niemand komt het je brengen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2017 19:05:34 ]
pi_173875615
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:00 schreef Dawnbreaker het volgende:
Mijn god wat een gedoe en wat maak je je er moe mee. Als je zo strijdlustig bent kun je gerust weer aan de slag. Het UWV is geen bedrijf maar een overheidsinstelling gefundeerd door de werkende bevolking. Je zou best wat dankbaarheid kunnen tonen naar het UWV, zij houden je momenteel uit de goot.
Dat doen ze helemaal niet, of je hebt het topic niet begrepen.

Daarnaast heb ik zelf ook jarenlange ervaring met het UWV, er zitten goeie mensen tussen maar die moet je maar net tegenkomen.

Verzekeringsartsen van het UWV keuren je al goed als je daar aankomt met een burnout, maar ze zagen je even lachen op de gang toen je een kopje koffie ging pakken met je *vul in*.

Geen greintje sympathie in die figuren, verdraaien feiten, laten feiten weg als het beter uitkomt.
Zo ook bij een vriend van me die nu nog in de wajong zit (ikzelf niet meer al een behoorlijk tijd) maar hele rapportage was praktisch.. tja vervalst? wil ik het nog niet noemen maar er is een hoop onbenoemd geweest + feiten letterlijk eruit gelaten uit gesprekken.

Dat had een hoop gezeik voor hem betekent (arbeidsvermogen met alle ellende van dien in zijn geval), geprobeerd beroep aan te tekenen bij bestuursrechter, maar gelukkig via via (en dus ook via het UWV) is die verzekeringsarts teruggefloten door zowel een arbeidsdeskundige als een andere arts die op de feiten wees.

Nee, je moet maar net bij de juiste terecht komen + de weg weten, vaak weten ze het zelf immers ook niet wat wel en niet mag blijkbaar.
pi_173875673
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat doen ze helemaal niet, of je hebt het topic niet begrepen.

Daarnaast heb ik zelf ook jarenlange ervaring met het UWV, er zitten goeie mensen tussen maar die moet je maar net tegenkomen.

Verzekeringsartsen van het UWV keuren je al goed als je daar aankomt met een burnout, maar ze zagen je even lachen op de gang toen je een kopje koffie ging pakken met je *vul in*.

Geen greintje sympathie in die figuren, verdraaien feiten, laten feiten weg als het beter uitkomt.
Zo ook bij een vriend van me die nu nog in de wajong zit (ikzelf niet meer al een behoorlijk tijd) maar hele rapportage was praktisch.. tja vervalst? wil ik het nog niet noemen maar er is een hoop onbenoemd geweest + feiten letterlijk eruit gelaten uit gesprekken.

Dat had een hoop gezeik voor hem betekent (arbeidsvermogen met alle ellende van dien in zijn geval), geprobeerd beroep aan te tekenen bij bestuursrechter, maar gelukkig via via (en dus ook via het UWV) is die verzekeringsarts teruggefloten door zowel een arbeidsdeskundige als een andere arts die op de feiten wees.

Nee, je moet maar net bij de juiste terecht komen + de weg weten, vaak weten ze het zelf immers ook niet wat wel en niet mag blijkbaar.
Dat is grappig, ik heb net een hele andere ervaring ermee, namelijk mensen die liever lui zijn, die bewust een dag gaan werken om een bedrijf voor de te laten opdraaien, mensen die zich ziek melden voor lange duur en er wel zwart bij beunen.
<hr>
pi_173875694
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:14 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Dat is grappig, ik heb net een hele andere ervaring ermee, namelijk mensen die liever lui zijn, die bewust een dag gaan werken om een bedrijf voor de te laten opdraaien, mensen die zich ziek melden voor lange duur en er wel zwart bij beunen.
Volgens mij heb jij het over collega's op de werkvloer en niet over het reilen en zeilen bij het UWV.
Vervelend voor je natuurlijk die nare ervaring wat jouw persoonlijk diep raakt, maar volgens is TS niet zo'n "geval".
pi_173875760
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het over collega's op de werkvloer en niet over het reilen en zeilen bij het UWV.
Vervelend voor je natuurlijk die nare ervaring wat jouw persoonlijk diep raakt, maar volgens is TS niet zo'n "geval".
Helaas vergis je je, ik heb dagelijks contact als werkgeversvertegenwoordiger met onze contactpersonen bij het uwv.
<hr>
pi_173875852
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 18:54 schreef Blue_note het volgende:
Niet vervelend bedoelt ofzo, maar stel dat je alle energie en moeite die je nu moet doen stopt in een rustig baantje van een paar uurtjes per dag?

Zou dat niet veel beter voor je zijn?
Dan ben je van niemand afhankelijk, grote stress factor weg, financieel onafhankelijk van de politieke veranderingen etc.
Twee uurtjes per week bij een of andere instantie over de vloer komen en me daar de hele week over opnaaien... Een half uurtje per dag buiten rondwandelen en daarna een uur te moeten slapen... Plus drie telefoontjes waar ik een week wakker van lig. Lijkt me niet hetzelfde als elke dag meerdere uren van huis zijn om te werken, wel?

:)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:00 schreef Dawnbreaker het volgende:
Mijn god wat een gedoe en wat maak je je er moe mee. Als je zo strijdlustig bent kun je gerust weer aan de slag. Het UWV is geen bedrijf maar een overheidsinstelling gefundeerd door de werkende bevolking. Je zou best wat dankbaarheid kunnen tonen naar het UWV, zij houden je momenteel uit de goot.
En nee, ik ben die eikels níet dankbaar. Ze hebben me een jaartje geholpen (op financiëel gebied, op emotineel gebied niet met hun last-minute afspraken en onverwachte telefoongesprekken die van invloed zijn op uitkering) en daarna keihard onderuit getrapt.

:N

[ Bericht 18% gewijzigd door User16909 op 19-09-2017 19:53:46 ]
pi_173875869
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:19 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Helaas vergis je je, ik heb dagelijks contact als werkgeversvertegenwoordiger met onze contactpersonen bij het uwv.
Er zullen vast wel rotte appels tussen zitten.

Maar het klinkt ook een beetje alsof jij dat er in leest, die zaken waar jij iets over te horen krijgt, een eenzijdig verhaal zeg maar.
pi_173875932
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2017 19:19 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Helaas vergis je je, ik heb dagelijks contact als werkgeversvertegenwoordiger met onze contactpersonen bij het uwv.
Laat ook maar. |:(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')