abonnement Unibet Coolblue
pi_173067541
Hallo Fok! lezers,

Heb me voor het eerst aangemeld voor een speeddate avond, en weet eigenlijk niet wat ik er nou van moet verwachten.

Zijn er hier mede-lezers die al is een keer hebben ge-speeddate en zeg maar de gebruiken er om heen kennen en hier in advies kunnen geven?

Wat ik vooral zoek is dus ervaringen van hoe zo iets in zijn werking gaat.
Reden waarom ik het vraag is om dat ik sociaal niet echt bijster sterk ben en niet compleet wil afgaan.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:12:54 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173067857
Nouja het is heel simpel
Iedereen komt aan, doet een drankje, spreekt al eventueel wat met elkaar.
Gaat zitten aan het toegewezen tafeltje, dingen worden uitgelegd.
Kletst 3 minuten (ongeveer) met degene tegenover je, de bel gaat en de heren gaan een tafeltje verder.

Gesprekken gaan maar net over datgene wat je zelf wilt. Kan je redelijk in sturen. Sommigen hebben echt lijstjes die ze willen afwerken, anderen ouwehoeren maar wat.
Tja, tis maar net wie er zijn hoe het loopt.

Je kruist aan wie je wel leuk vindt
Je gaat naar huis / of kletst wat na met de mensen.

En de dag erna krijg je een mail met de matches die je hebt en kan je gaan mailen met elkaar :)
pi_173068023
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:12 schreef Cue_ het volgende:

Je gaat samen naar huis / of kletst wat na met de mensen.

Echt?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:00:54 #4
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_173069423
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:12 schreef Cue_ het volgende:
Nouja het is heel simpel
Iedereen komt aan, doet een drankje, spreekt al eventueel wat met elkaar.
Gaat zitten aan het toegewezen tafeltje, dingen worden uitgelegd.
Kletst 3 minuten (ongeveer) met degene tegenover je, de bel gaat en de heren gaan een tafeltje verder.

Gesprekken gaan maar net over datgene wat je zelf wilt. Kan je redelijk in sturen. Sommigen hebben echt lijstjes die ze willen afwerken, anderen ouwehoeren maar wat.
Tja, tis maar net wie er zijn hoe het loopt.

Je kruist aan wie je wel leuk vindt
Je gaat naar huis / of kletst wat na met de mensen.

En de dag erna krijg je een mail met de matches die je hebt en kan je gaan mailen met elkaar :)
Hm, lijkt me wel wat. :D
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:12:11 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173069655
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:24 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Echt?
Uhm, niet helemaal haha. Typte dat toen ik op t punt stond weg te gaan :')

Maar t kan natuurlijk wel haha.
pi_173069676
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:12 schreef Cue_ het volgende:
Nouja het is heel simpel
Iedereen komt aan, doet een drankje, spreekt al eventueel wat met elkaar.
Gaat zitten aan het toegewezen tafeltje, dingen worden uitgelegd.
Kletst 3 minuten (ongeveer) met degene tegenover je, de bel gaat en de heren gaan een tafeltje verder.

Gesprekken gaan maar net over datgene wat je zelf wilt. Kan je redelijk in sturen. Sommigen hebben echt lijstjes die ze willen afwerken, anderen ouwehoeren maar wat.
Tja, tis maar net wie er zijn hoe het loopt.

Je kruist aan wie je wel leuk vindt
Je gaat naar huis / of kletst wat na met de mensen.

En de dag erna krijg je een mail met de matches die je hebt en kan je gaan mailen met elkaar :)
Hartelijk dank voor de info, dan heb ik nu in ieder geval al een iets beter idee van hoe het er aan toe gaat.
pi_173075580
Ik heb meegedaan met die wereldrecordpoging speeddaten in Nijmegen, vorig jaar. De conclusie was dat vrouwen bijna nooit 'ja' aankruisen en mannen bijna altijd of iig vaak.

De vrouwen aan wie ik het gevraagd heb hadden letterlijk 0 of 1 keer ja aangevinkt van de 20+ gesprekken. Let wel, een 'ja' op de vraag of je dan ander nog een keer zou willen zien. Niet of je gelijk met hem of haar zou willen trouwen ofzo :')
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_173081369
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:34 schreef Puntenjager het volgende:
Ik heb meegedaan met die wereldrecordpoging speeddaten in Nijmegen, vorig jaar. De conclusie was dat vrouwen bijna nooit 'ja' aankruisen en mannen bijna altijd of iig vaak.

De vrouwen aan wie ik het gevraagd heb hadden letterlijk 0 of 1 keer ja aangevinkt van de 20+ gesprekken. Let wel, een 'ja' op de vraag of je dan ander nog een keer zou willen zien. Niet of je gelijk met hem of haar zou willen trouwen ofzo :')
Bedankt voor de informatie, dan kan ik mijn verwachtingen alvast een beetje bijstellen.
pi_173081828
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:34 schreef Puntenjager het volgende:
Ik heb meegedaan met die wereldrecordpoging speeddaten in Nijmegen, vorig jaar. De conclusie was dat vrouwen bijna nooit 'ja' aankruisen en mannen bijna altijd of iig vaak.

De vrouwen aan wie ik het gevraagd heb hadden letterlijk 0 of 1 keer ja aangevinkt van de 20+ gesprekken. Let wel, een 'ja' op de vraag of je dan ander nog een keer zou willen zien. Niet of je gelijk met hem of haar zou willen trouwen ofzo :')
Als vrouw betekent 'ja' vrijwel zeker een match. Als je 15 keer 'ja' aankruist heb je dus 13 matches. Daarom kruisen ze er hooguit 2 aan, die ze écht leuk vinden.

Als man heb je voor iedere 'ja' een veel kleinere kans op een match. Als je dus 2 keer 'ja' aankruist loop je een vrij grote kans dat je geen matches hebt, terwijl er ook 2 dames waren die je nog eens wilden zien en die jij ook best oké vond. Daarom kruisen ze er hooguit 2 niet aan, die ze écht kut vonden.

Natuurlijk zijn dit niet altijd bewuste overwegingen, maar het is iets waartoe we getraind zijn door onze sociale dynamiek (of waar we van nature aanleg toe hebben, afhankelijk van wie je het vraagt). Je zult dit dus blijven terugzien op alle plekken waar mannen en vrouwen samenkomen om (eventueel) te daten, of het nou speeddaten, tinder, of een kroeg is.

Dat is dus geen verrassende conclusie.
pi_173081894
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:51 schreef anotherRandomdude het volgende:

Reden waarom ik het vraag is om dat ik sociaal niet echt bijster sterk ben en niet compleet wil afgaan.
Dan kan je beter niet gaan en een vrouwelijke nerd zoeken die ook sociaal onhandig is.

Lekker met zijn 2en hand in hand achter het computer scherm :)

Bij speeddaten moet je een goede babbel hebben en goed de 5 minuten kunnen vollullen in een gesprekje waar je wat te weten komt van de ander.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_173084943
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:51 schreef anotherRandomdude het volgende:
Hallo Fok! lezers,

Heb me voor het eerst aangemeld voor een speeddate avond, en weet eigenlijk niet wat ik er nou van moet verwachten.

Zijn er hier mede-lezers die al is een keer hebben ge-speeddate en zeg maar de gebruiken er om heen kennen en hier in advies kunnen geven?

Wat ik vooral zoek is dus ervaringen van hoe zo iets in zijn werking gaat.
Reden waarom ik het vraag is om dat ik sociaal niet echt bijster sterk ben en niet compleet wil afgaan.
Laat je weten hoe je het vond en beleefd heb? Ik ben ook wel nieuwsgierig naar zoiets, het leek me wel leuk om het een keertje uit te proberen.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_173085350
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 13:12 schreef Prisha het volgende:

[..]

Laat je weten hoe je het vond en beleefd heb? Ik ben ook wel nieuwsgierig naar zoiets, het leek me wel leuk om het een keertje uit te proberen.
Zal zodra het geweest is wel een post doen met hoe ik het heb ervaren.
pi_173085412
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan kan je beter niet gaan en een vrouwelijke nerd zoeken die ook sociaal onhandig is.

Lekker met zijn 2en hand in hand achter het computer scherm :)

Bij speeddaten moet je een goede babbel hebben en goed de 5 minuten kunnen vollullen in een gesprekje waar je wat te weten komt van de ander.
Zit waarschijnlijk wel wat in maar die vind je ook niet zo heel snel, en iets onder het mom van ''niet geschoten altijd mis''
pi_173099743
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 10:28 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Als vrouw betekent 'ja' vrijwel zeker een match. Als je 15 keer 'ja' aankruist heb je dus 13 matches. Daarom kruisen ze er hooguit 2 aan, die ze écht leuk vinden.

Als man heb je voor iedere 'ja' een veel kleinere kans op een match. Als je dus 2 keer 'ja' aankruist loop je een vrij grote kans dat je geen matches hebt, terwijl er ook 2 dames waren die je nog eens wilden zien en die jij ook best oké vond. Daarom kruisen ze er hooguit 2 niet aan, die ze écht kut vonden.

Natuurlijk zijn dit niet altijd bewuste overwegingen, maar het is iets waartoe we getraind zijn door onze sociale dynamiek (of waar we van nature aanleg toe hebben, afhankelijk van wie je het vraagt). Je zult dit dus blijven terugzien op alle plekken waar mannen en vrouwen samenkomen om (eventueel) te daten, of het nou speeddaten, tinder, of een kroeg is.

Dat is dus geen verrassende conclusie.
Absoluut waar. Het lijkt alleen wel een beetje op hoe mijn moeder haar gsm1 gebruikt. Ze zet hem alleen aan als ze iemand wil bellen...
Net als op de datingmarkt: hoe in godsnaam gaat dat werken als iedereen dat doet!? |:(

1 gsm, ja. Niet smartfoon. Overigens is ze geen digibeet want ze heeft wel een tablet en een computer.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_173103337
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 13:43 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Zit waarschijnlijk wel wat in maar die vind je ook niet zo heel snel, en iets onder het mom van ''niet geschoten altijd mis''
Duizenden kudos van mijn kant, maar toch blijft de kans klein.

Tenzij je wat PUA trucs in leest, kan een ego boost geven :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_173108991
een lijntje doet wonderen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_173109105
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:24 schreef Puntenjager het volgende:
Het lijkt alleen wel een beetje op hoe mijn moeder haar gsm1 gebruikt. Ze zet hem alleen aan als ze iemand wil bellen...
:D.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2017 13:13:42 ]
pi_173257679
De desbetreffende Speeddate is geweest, en zoals gevraagd zal ik mijn ervaring delen.

Kwam op de locatie aan en werd vervolgens een nummer een brief gegeven met daarop de namen van de vrouwen. Het nummer wat je kreeg bepaalde bij welk tafeltje je moest starten.
Toen kwam er nog even een algemene uitleg en begon het.

Dan zit je dus tegen over iemand en de ene keer verloopt het gesprek wat beter als de andere keer maar dat leek mij ook niet echt vreemd.
Vond het wel een beetje intensief allemaal, maar dat zal vast wel aan mij liggen.

Na afloop gingen de meeste mensen er wel vrij vlot vandoor.

Helaas geen matches gehad -O- .
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 17:10:39 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173257998
Hoevaak heb je zelf ja aangekruist?
pi_173259048
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 17:10 schreef Cue_ het volgende:
Hoevaak heb je zelf ja aangekruist?
9/13 had ik ja voor aangekruist. Leek mij vrij redelijk.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 18:01:35 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_173259167
Dat is best veel :o
Jammer dat het niet wederzijds was.

In de pauze nog leuk gekletst met de mensen of tijdens een naborrel?
pi_173260071
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:01 schreef Cue_ het volgende:
Dat is best veel :o
Jammer dat het niet wederzijds was.

In de pauze nog leuk gekletst met de mensen of tijdens een naborrel?
Pauze wel vrolijk zitten praten, echter na borrel was niet echt sprake van.
Al met al was het wel een gezellige avond geweest
pi_173261441
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 18:38 schreef anotherRandomdude het volgende:

[..]

Pauze wel vrolijk zitten praten, echter na borrel was niet echt sprake van.
Al met al was het wel een gezellige avond geweest
Dan was het een suffe stad zoals Zwolle ofzo... In Den Haag of Amsterdam gaan ze vaak de stad nog in :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')