abonnement Unibet Coolblue
pi_173066801
170811_266257_dmf_topic_header2.jpg

Dutch Motorcycle Festival

Testritten, gave stunts, jouw favoriete motormerken en goede muziek zijn natuurlijk de hoofdingrediënten van ons mooie festival. Maar verwacht nog veel meer! Denk aan de gaafste shows, veel spektakel, kinderactiviteiten, de lekkerste foodtrucks, super veel motoren en tourtochten vanuit alle windstreken! Dutch Motorcycle Festival is er natuurlijk ook voor alle fans die nog geen rijbewijs hebben. De instructeurs van BOVAG staan klaar voor je eerste rijles!

Dit festival vindt plaats op zaterdag 26 augustus op Vliegveld Twenthe van 12.00 tot 22.00 uur.

170811_50937_DMC-prijsvraag2.jpg

Winnen!!

Wij mogen in samenwerking met de Jaarbeurs in Utrecht 5 x 2 kaarten weggeven!
Heb jij zin om te gaan? Ga dan snel naar de prijsvraag en doe mee!

Meedoen kan tot en met vrijdag 18 augustus 2017.
Na deze datum worden er uit de juiste antwoorden vijf winnaars getrokken.
pi_173145249
Wie gaat er sowieso naartoe :9 ?

Ik heb helaas al andere plannen die dag, anders was ik zeker gegaan!
pi_173228481
Laatste dag om mee te dingen naar vrijkaartjes *O* !
pi_173234640
Ik ben benieuwd :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_173300199
En de winnaars zijn.... *tromgeroffel*

johandeleng
Den_Haag
Wanders
GoldenBatt
SpeedySteve

Gefeliciteerd *O* ! Jullie ontvangen zo een e-mail van mij!
pi_173315600
Super tof, dankjewel! :D

De mail gisteren netjes binnen gekregen, en tickets liggen ondertussen al geprint klaar. Ben erg benieuwd, zal mijn bevindingen hier nog laten weten :)
  Moderator dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:06:57 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_173318050
Veel plezier winnaars
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_173446349
Het topic hier is erg rustig, in tegen stelling tot het festival zelf :D

Anyway, toen ik met vriendin met de motor aan kwamen rijden rond 13:15 mochten we helemaal doorrijden, door een al volle parkeerplek, en ze bleven seinen dat we door moesten rijden richting de entree. Was zelf lichtelijk verbaast dat we helemaal tot aan de entree poort moesten rijden, voorbij de parkeerplaats, en na het scannen van het ticket zelfs het festival terrein moesten oprijden, we mochten op het festival terrein parkeren. Lichtelijk verbaast, maar wel tof :Y



Verder was het een beetje zoals je de motorbeurs kent, alleen stuk kleiner, kraampjes met wat kleding enz, en wat stunts. Er stonden een goed aantal foodtrucks, die food festival dingen, welke opzich prima voer hadden. Natuurlijk wel tegen eenigsinds festival prijzen, maar goed, ik had niet anders verwacht. Al het voer en drinken was met munten te betalen, 2,50 de munt. Bier en fris was 1 munt, flesje water anderhalf. Voer begon ergens bij 2. Dit allemaal wel uit het hoofd, ik ben daar niet actief op de prijzen aan het letten geweest :')

Er stonden verder een goed aantal pis plekken en dixies die een beetje buiten het terrein waren weg gewerkt, net achter tentjes/aan de zijkanten. Er waren verschillende dingen om te doen. Bij Ducati blijven ze af en aan rijden met motoren die je kon proberen, er stonden wat electrische moteren om te proberen, try-the-bike & en zelfs voor de kleintjes waren er kleine motoren om te proberen.



Allemaal erg tof, en wat ik vooral lekker vondt, er hing een heerlijk relaxte, ongedwongen sfeer. Het voelde stukken minder commercieel aan dan ik de motorbeurs vindt aanvoelen. Het outdoor zal er zeker bij mee helpen. Je kon heerlijk zitten bij de food trucks op plekken met schaduw (was echt nodig in de zon 8-)). Er stonden redelijk wat zit plekken over het hele terrein, plekken waar je in een hangmat kon liggen. Dit incl live muziek, en beetje motoren kijken maakte het een prima plek om rond te lopen en te kijken naar het een en het ander :)

Het was echter nog wel wat "klein schalig", niet dat het heel erg was, en zeker voor een eerste keer dat het evenement staat. Ik was er echter wel na een 2,5 uur wat uitgekeken. Had opzich nog makkelijk kunnen blijven zitten, het weer was uitstekend, met wat te drinken en muziek prima uit te houden, echter besloten vriendin en ik om zelf lekker een stuk te rijden naar Uelsen om daar bij schoonvader op de camping nog iets te drinken, zodat we ook lekker van het touren zelf konden genieten, aangezien wij op 15 KM vanaf het terrein afwonen hadden we nog niet veel gereden die dag.

Hier ging het echter was mis voor ons, we hadden de pech dat de motor van vriendin (1990 Honda CB-1) niet wou lopen. T voelde voor haar een beetje als karma, we zagen 3 exact de zelfde modellen, elk met meer schade en roest dan die van haar, die zit echt nog strak in de lak *). Natuurlijk trek je dan genoeg bekijks, zeker omdat we nog op het festival terrein zelf stonden. Wel genoeg mensen die even wouden kijken en helpen (erg fijn), of anderen die lachend vrienden roepen met "Hej, Honda loopt toch altijd volgens jou, kom even kijken _O-"... Ach ja, pech i guess, blijf gelukkig altijd kalm, het komt wel goed.

Uit eindelijk buiten het festival terrein gaan staan, en nog even staan kijken. Er zat benzine in, kraantje stond open, of op reserve. Accu had prik, start motor liep, hij wou gewoon niet. ANWB gebeld en die kwam tot de conclusie dat benzine toevoer verstopt zou zitten, met een spuitbusje remreiniger in de lucht invoer spuiten en hij liep wel. Wel weer grappig aangezien schoonvader zelf ANWB'er is en zijn collega natuurlijk genoeg grapjes maakte over schoonvader (hij kende schoonvader natuurlijk) _O-. Uit eindelijk kregen we hem daar niet gestart, dus is hij thuis gebracht dankzij de ANWB Service, en met een beetje aandacht en liefde krijgen we hem wel weer op de been :Y)



Al met al was het festival zelf erg geslaagd naar mijn idee. Zoals eerder gezegd een erg relaxte sfeer, en het was goed druk. Genoeg motoren kunnen kijken, dingen kunnen zien en proberen. Het eindigde alleen voor ons wat minder, maar goed, dat mogen we niet mee rekenen O-)

Ga er vanuit dat ze volgend jaar weer het festival willen opzetten op de vliegbasis hier, en dan ben ik er zeker wel weer bij, erg goed bevallen *O*

Fok & Dutch Motorcycle Festival, nogmaals bedankt voor de tickets <O)
pi_173448486
Dankjewel dat je zo uitgebreid de moeite neemt om even een verslag te tikken! Erg tof!
Wel bummer dat de motor van je vriendin niet meer naar huis wilde gaan :P.
pi_173448724
Ja ach, daardoor zijn we uit eindelijk wat langer blijven hangen bij de poort, zo'n 2 uur voordat de ANWB en sleepdienst er waren in totaal, maar goed, t koste dan weer niks. Ben al lang blij dat de motor op een goede manier thuis kwam, even klussen maken we wel tijd voor, is niet het moeilijkste.

De ANWB'er heeft daarna nog even snel 2 andere motormuizen geholpen, eentje met een lege accu, en een 2de met een kapote koppelings kabel. Dus uiteindelijk nog wat mensen indirect kunnen helpen _O- *)
pi_173485891
Nog maar even een schaamteloze spam link, maar het geeft natuurlijk een stuk beter beeld van het festival al wat ik heb getypt. En sommige mensen kijken liever plaatjes/filmpjes dan dat ze lezen ;)

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')