abonnement Unibet Coolblue
pi_173066538
quote:
Merkel wil vluchtelingenverdrag met Libië

Het EU-verdrag met Turkije staat ondanks alle problematiek nog steeds overeind. Met Libië wil bondskanselier Merkel nu een vergelijkbaar model uitwerken. Daarbij zet ze vooral in op internationale hulporganisaties.

(..)

http://www.faz.net/aktuel(...)libyen-15146927.html
Dit zit er natuurlijk al een tijdlang aan te komen. Al bij het sluiten van de deal met Turkije was afzienbaar dat de vluchtelingenstroom zich tenminste deels naar de route Libie - Italie zou verplaatsen.
pi_173066593
:')

EU stelt zich lekker chantabel op.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2017 16:07:18 ]
pi_173066920
Misschien is het ook wel helemaal niet nodig.
quote:
Minder migranten maken oversteek vanuit Libië

De VN-vluchtelingenorganisatie meldt dat in een maand tijd een daling van 50 procent is te zien in het aantal migranten vanuit Libië.

(..)

Begin deze maand begon de Italiaanse marine met patrouilles in de territoriale wateren van Libië. Inmiddels is het eerste marineschip, de Comandante Borsini, in Tripoli aangekomen. Later volgen nog enkele andere schepen, plus vliegtuigen.

De samenwerking met de Libische kustwacht betekent dat mensen die van onzeewaardige bootjes worden gehaald, worden teruggebracht naar Libië. Amnesty International heeft de missie bestempeld als “een schandalige poging om de redding van migranten en vluchtelingen te omzeilen”.
(..)

https://www.nrc.nl/nieuws(...)teek-italie-a1569636
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:25:14 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173067022
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:21 schreef Igen het volgende:
Misschien is het ook wel helemaal niet nodig.

[..]

"Schandalig" hmm ok amnesty....
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173067035
vraag is natuurlijk sterk of de Libische regering(en) stabiel genoeg zijn om ook daadwerkelijk zulke akkoorden door te zetten...

Als dat zo is, is het eigenlijk juist een goed plan dat ook juist veel misstanden (van bv de smokkelaars die doodleuk vluchtelingen overboord zetten) beter zal voorkomen dan die handelswijze succesvol te laten zijn, doordat die vluchtelingen ook via die weg naar europa belanden uiteindelijk en zo het een aantrekkingskracht behoud, ondanks dat het levensgevaarlijk is.

wat dat betreft deel ik niet de mening van Amnesty
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:26:35 #6
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_173067056
en als Libie accoord is, gaan ze wel weer via Algarije/Marokka/Oekraine/Terschelling....
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_173067430
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:26 schreef greatgonzo het volgende:
en als Libie accoord is, gaan ze wel weer via Algarije/Marokka/Oekraine/Terschelling....
Terschelling :') _O-
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:10:49 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_173067815
Vraag me af wat Amnesty ermee bedoelt. Nu staat het er wel vreemd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173068497
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:10 schreef speknek het volgende:
Vraag me af wat Amnesty ermee bedoelt. Nu staat het er wel vreemd.
De situatie voor asielzoekers in Libië schijnt niet zo leuk te zijn (zie ook het andere topic in NWS). Amnesty is volgens een persbericht op hun website niet blij dat Italië met "legerschepen" mensen tegenhoudt om daarvoor te vluchten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2017 18:03:28 ]
pi_173068518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
:')

EU stelt zich lekker chantabel op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173068756
Amnesty zou dat moeten toejuichen. Na verloop van tijd proberen Afrikanen de oversteek niet meer.

Geen doden meer in de M-Z ^O^
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:23:49 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173068801
Lijkt me een goed idee. Sowieso kan de regering in Libië wel wat legitimiteit gebruiken. Dat was een probleem met de Turkije-deal wat betreft Erdogan maar die tegenwerping gaat hier niet op.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:43:12 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173069090
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:02 schreef Igen het volgende:

[..]

De situatie voor asielzoekers in Libië schijnt niet zo leuk te zijn (zie ook het andere topic in NWS). Amnesty is volgens een persbericht op hun website niet blij dat Italië met "legerschepen" mensen tegenhoudt om daarvoor te vluchten.
Vanaf Libië naar het zuiden zul je geen "legerschepen" tegenkomen... zomaar een tip..(voor de toevallige fok-lezer in Libië :') )
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173104954
Waar een burgeroorlog heerst?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_173107956
Deden we al jaren met Muammar Gaddafi, dus waarom niet? Nu nog een hek om Marokko, en die Spaanse eilanden uit de EU zetten en klaar zijn we. ^O^
pi_173108114
Lekker op tijd ook Merkel :z Inmiddels is Europa al overspoeld door een paar miljoen kansloze dobbernegers.
pi_173108228
Gaat ze een deal maken met Haftar? Anders dan maakt ze een deal met een regering die niet lang meer zit.
pi_173108264
Was dit al in de Nederlandse media?
quote:
Hulporganisaties onderbreken reddingsoperaties op de Middellandse Zee

(..)

Na Artsen Zonder Grenzen wil ook de organisatie Sea Eye voorlopig niet meer voor operaties voor het redden van in zeenood geraakte vluchtelingen in de westelijke Middellandse Zee uitvaren. Reden daarvoor is de veranderde veiligheidssituatie, nadat de Libische regering voor onbepaalde tijd en eenzijdig een uitbreiding van de territoriale wateren afgekondigd heeft - verbonden met een expliciete dreiging aan particuliere NGO's, zo deelde de groep uit Regensburg op zondag mede.

(..)

http://www.faz.net/aktuel(...)er-aus-15149097.html
Lijkt erop dat Merkel een beetje achter de feiten aan loopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2017 12:41:11 ]
pi_173108292
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 10:19 schreef HSG het volgende:
Waar een burgeroorlog heerst?
Afrika is zwaar overbevolkt, mede ten gevolge hiervan staat ondertussen bijna het hele continent in de ¨fik¨. Als je een burgeroorlog als criterium neemt kan je binnen 10 jaar bijna de gehele de bevolking van Afrika tot potentiele vluchteling rekenen. Gaat europa met ca 600 miljoen inwoners dit geboorte-overschot absorberen, zo ja wat voor gevolgen heeft het op langere termijn?

NWS / De grote volksverhuizing #3
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_173108420
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:40 schreef Igen het volgende:
Was dit al in de Nederlandse media?

[..]

Lijkt erop dat Merkel een beetje achter de feiten aan loopt.
Ik vermoed dat Libië er een flink belang in heeft een ¨Turkije deal¨ met Merkel c.s. te sluiten.
Veel van de inkomsten van mensensmokkelaars zullen bij terroristische organisaties terechtkomen. De libische overheid kan die geldstroom afsnijden door de mensensmokkel te bestrijden. De veerdiensten van NGO´s uit de territoriale wateren weren en het terugbrengen van migranten naar Libië die afgewezen zijn in ruil voor erkende vluchtelingen zoals de Turkije deal zijn effectieve maatregelen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_173108475
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat Libië er een flink belang in heeft een ¨Turkije deal¨ met Merkel c.s. te sluiten.
Veel van de inkomsten van mensensmokkelaars zullen bij terroristische organisaties terechtkomen. De libische overheid kan die geldstroom afsnijden door de mensensmokkel te bestrijden. De veerdiensten van NGO´s uit de territoriale wateren weren en het terugbrengen van migranten naar Libië die afgewezen zijn in ruil voor erkende vluchtelingen zoals de Turkije deal zijn effectieve maatregelen.
Het kan natuurlijk ook dat ze Italië geen excuus willen geven om zich ook met de oorlog in Libië te gaan bemoeien.
pi_173108485
quote:
De samenwerking met de Libische kustwacht betekent dat mensen die van onzeewaardige bootjes worden gehaald, worden teruggebracht naar Libië. Amnesty International heeft de missie bestempeld als “een schandalige poging om de redding van migranten en vluchtelingen te omzeilen”
Toch nog even voor de duidelijkheid want het staat er zo bizar dat ik het wel verkeerd zal hebben gelezen. Amnesty is dus van mening dat als je illegale migranten (die geen kans maken maken op asiel in Europa) redt van een gammel bootje voor de Libische kust en ze weer veilig aan land zet waar ze vandaan komen, dat je dan op een schandalige manier deze mensen in gevaar brengt????
pi_173108531
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik vermoed dat Libië er een flink belang in heeft een ¨Turkije deal¨ met Merkel c.s. te sluiten.
Veel van de inkomsten van mensensmokkelaars zullen bij terroristische organisaties terechtkomen. De libische overheid kan die geldstroom afsnijden door de mensensmokkel te bestrijden. De veerdiensten van NGO´s uit de territoriale wateren weren en het terugbrengen van migranten naar Libië die afgewezen zijn in ruil voor erkende vluchtelingen zoals de Turkije deal zijn effectieve maatregelen.
Op dit moment lijkt het erop dat vooral Italië er schoon genoeg van heeft en samen met Libië op eigen houtje voor voldongen feiten zorgt.

Het zou wel interessant zijn als iemand ook eens zou kunnen kijken wat in de Italiaanse media staat. Remlof kan toch bijv. Italiaans?
pi_173108798
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:02 schreef Igen het volgende:

[..]

De situatie voor asielzoekers in Libië schijnt niet zo leuk te zijn (zie ook het andere topic in NWS). Amnesty is volgens een persbericht op hun website niet blij dat Italië met "legerschepen" mensen tegenhoudt om daarvoor te vluchten.
Het merendeel van de migranten is geen vluchteling maar heeft economische motieven en zich willens en wetens blootgesteld aan de risicovolle situatie in Libië. De argumentatie van amnestie leidt tot meer migratie richting risicovolle gebieden wat me erg onwenselijk lijkt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_173109003
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 13:02 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het merendeel van de migranten is geen vluchteling maar heeft economische motieven en zich willens en wetens blootgesteld aan de risicovolle situatie in Libië. De argumentatie van amnestie leidt tot meer migratie richting risicovolle gebieden wat me erg onwenselijk lijkt.
Het is een logisch gevolg van dit soort regelgeving.

(Net zoals het in Amsterdam bijv. een tactiek is om een zo ellendig mogelijke sociale woningbouw in een stadsvernieuwingswijk uit te zoeken, in de hoop dat de boel binnen een paar jaar gesloopt wordt en je dan met stadsvernieuwingsvoorrang voor weinig geld en zonder eeuwig op de wachtlijst te staan op een top-locatie kan wonen.)
  zondag 13 augustus 2017 @ 13:11:16 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_173109047
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:49 schreef Dally het volgende:

[..]

Toch nog even voor de duidelijkheid want het staat er zo bizar dat ik het wel verkeerd zal hebben gelezen. Amnesty is dus van mening dat als je illegale migranten (die geen kans maken maken op asiel in Europa) redt van een gammel bootje voor de Libische kust en ze weer veilig aan land zet waar ze vandaan komen, dat je dan op een schandalige manier deze mensen in gevaar brengt????
Je moet ze dan ook niet terugsturen naar Libië (wat gewoon hun jump-off point is) maar naar hun thuislanden. Tenzij politiek vervolgd is er voor mensen uit Senegal, Ghana, Gambia etc geen enkele reden om asiel in Europa aan te komen vragen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')