abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:55:50 #26
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_173072552
Mijn oude Akai-geluidsinstallatie met dubbel cassettedeck zal voorlopig blijven.
Maar er staat hier ook een doos met cassettebandjes. Binnenkort ga ik digitaliseren wat ik wil bewaren en dan gaat die hele doos weg :W
De cassetteopbergbakken kan ik vast wel verkopen.
Zouden mijn cassettes uit de jaren '70/'80 ook iets opleveren? Sommige klinken nog best acceptabel.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:37:04 #27
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173075690
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:55 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn oude Akai-geluidsinstallatie met dubbel cassettedeck zal voorlopig blijven.
Maar er staat hier ook een doos met cassettebandjes. Binnenkort ga ik digitaliseren wat ik wil bewaren en dan gaat die hele doos weg :W
De cassetteopbergbakken kan ik vast wel verkopen.
Zouden mijn cassettes uit de jaren '70/'80 ook iets opleveren? Sommige klinken nog best acceptabel.
Ik zou er niet teveel van verwachten. Op Ebay zitten de 'buy now' prijzen van gangbare albums weliswaar veelal tussen de 5 en 10 euro maar ik zie ze voor dat soort prijzen niet zo heel makkelijk verkocht worden. De verzamelaarsmarkt is nog heel onderontwikkeld.

Blanco tapes (en dan speciaal de hele goeie chrome-tapes) lijken trouwens, zolang ze nog ongebruikt zijn, wel veel waard te zijn.

pi_173075788
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Voor de early nerds hebben ze trouwens een dubbele betekenis. Mijn eerste spellen stonden er ook op.
Opnemen van de radio. Die zonder toen op een vast moment spellen uit. Wat gewoon gekraak was zegmaar. Opnemen en inladen in je computer en dan had je een gratis spel. Geniaal was dat. Eigenlijk ook een soort van downloaden ofzo. Alleen dan heel primitief. :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:44:19 #29
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173075902
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:40 schreef Geralt het volgende:

[..]

Opnemen van de radio. Die zonder toen op een vast moment spellen uit. Wat gewoon gekraak was zegmaar. Opnemen en inladen in je computer en dan had je een gratis spel. Geniaal was dat. Eigenlijk ook een soort van downloaden ofzo. Alleen dan heel primitief. :D
Hobbyscoop heette dat radioprogramma. Ik herinner het me nog wel. Uit de tijd dat computergebruik nog heel kneuterig en onpopulair was. Maar dit was achteraf gezien nog wel heel vooruitstrevend. :)
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:44:25 #30
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_173075907
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ook een PT Cruiser toevallig? :@.
Saab 9-5 ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:24 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Originele cassettes klinken in de regel slecht. Die worden meestal op normale tape opgenomen ipv op chroom.

Als jij zelf je bandjes opneemt, kan de kwaliteit nooit die van de bron overstijgen. En dat jij de mindere kwaliteit mooi vindt klinken, maakt het natuurlijk niet ineens hoge kwaliteit.
Het is geen "mindere kwaliteit", het geluid verandert natuurlijk wel en het is niet meer dat wat het ooit als master was, maar dat moet ook niet.

Ik zie het meer zo:



Dus tape heeft minder dan wat het was, maar klinkt dieper, in mijn oren dan toch ;)
Vinyl heeft dit ook.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:46:14 #31
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_173075980
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:37 schreef beantherio het volgende:

Blanco tapes (en dan speciaal de hele goeie chrome-tapes) lijken trouwens, zolang ze nog ongebruikt zijn, wel veel waard te zijn.

Chrometapes koop ik ook voor 25ct/stuk new old stock. Metal-tapes zijn over het algemeen duurder.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_173076020
Mijn cassettedecks zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:47:21 #33
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173076038
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:46 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Chrometapes koop ik ook voor 25ct/stuk new old stock. Metal-tapes zijn over het algemeen duurder.
Je hebt gelijk. Ik bedoelde ook eigenlijk metal. In het filmpje waar ik eerder naar linkte wordt er ook over gesproken.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:49:00 #34
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_173076101
quote:
8s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:47 schreef Stien_Struis het volgende:
Mijn cassettedecks zijn aan de straatstenen niet kwijt te raken.
Is ook geen klap waard, tenzij het hele bijzondere modellen zijn van heel bijzondere merken. Maar een beetje goeie Denon mag je blij zijn met 10 euro.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_173076166
Ik heb pas nog alle cassettes weggegooid, nog in de verpakking en een stuk of 200 bandjes met Dikvoor mekaarshows! Wat moet ik ermee?
Drie radio-cassetterecorders langs de straat gezet, waren binnen een kwartier weg.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173076210
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:49 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Is ook geen klap waard, tenzij het hele bijzondere modellen zijn van heel bijzondere merken. Maar een beetje goeie Denon mag je blij zijn met 10 euro.
Een simpele Technics Direct Drive draaitafel uit dezelfde tijd brengt het vijfvoudige op.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:51:23 #37
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_173076223
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:50 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb pas nog alle cassettes weggegooid, nog in de verpakking en een stuk of 200 bandjes met Dikvoor mekaarshows! Wat moet ik ermee?
Drie radio-cassetterecorders langs de straat gezet, waren binnen een kwartier weg.
Die nieuwe cassettes zoek ik al een tijd, vaker in V&A kijken ;( Ik wil meer bandjes voor in de auto :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:52:41 #38
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_173076311
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:51 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Een simpele Technics Direct Drive draaitafel uit dezelfde tijd brengt het vijfvoudige op.
Ja, maar vinyl is veel hipper wat dat betreft. Ik heb een supergoed cassettedeck van Onkyo en daar heb ik een tientje voor betaald. De prijzen liggen laag (en wellicht vind ik het daarom ook zo leuk, naast dat ik van de sound hou) en dat zie ik niet heel snel veranderen, op een paar uitzonderingen na dus.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_173076376
Oude taperecorders zijn dan weer wel veel geld waard en veruit superieur aan zo'n cassetteding.
pi_173076495
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:51 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Die nieuwe cassettes zoek ik al een tijd, vaker in V&A kijken ;( Ik wil meer bandjes voor in de auto :D
Sorry, zijn ze niet meer te koop dan?
Ik heb enorme schoonmaak gehouden. Van voetbalkaartjes tot aan tape-decks met banden en telescopen toe.
Is totaal geen interesse meer voor. Alles staat op YouTube.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:57:59 #41
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173076566
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:49 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Is ook geen klap waard, tenzij het hele bijzondere modellen zijn van heel bijzondere merken. Maar een beetje goeie Denon mag je blij zijn met 10 euro.
Voor dat soort prijzen (ietsje meer dan) heb ik er vorig jaar ook een drietal gekocht (ik was een tijdje in een tape-bui) maar ik zie ze op Ebay toch wel voor duidelijk meer geld staan tegenwoordig. Het zijn nog wel het soort decks waarbij het verstandig is om er zuinig op te zijn.

Voor een gemiddeld merk deck zou ik trouwens weinig moeite doen.
pi_173076599
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:44 schreef beantherio het volgende:

[..]

Hobbyscoop heette dat radioprogramma. Ik herinner het me nog wel. Uit de tijd dat computergebruik nog heel kneuterig en onpopulair was. Maar dit was achteraf gezien nog wel heel vooruitstrevend. :)
Zou zomaar kunnen die naam. Toen was het echt nog kneuterig ja. Kon je in de bieb ook boeken lenen waar dan spellen in stonden die je kon overtypen. En als je dan na al die pagina's overtypen erachter kwam dat je ergens een foutje gemaakt deed ie het niet en dan kon je gaan zoeken. :D

Mooie tijden waren dat.

Later ook de tijden van als je bv een nieuwe geluidskaart gekocht had en dan thuis kwam en die werkte dan niet. Plug en play bestond niet. Dus handmatig moeten kloten met jumpertjes, IRQ's, DMA's etc etc en allemaal vanuit een slecht vertaalde japanse handleiding naar het onbegrijpelijk engels. Samen met je pa en er niet uitkomen en dan was het ver voorbij bedtijd en dan werkte heel dat kutding waar je al je spaargeld aan uitgegeven had nog niet en dan hoorde je dat je pa en ma ruzie hadden waarom ie nog niet in bed lag met dat gekut met die stomme computer en dat je dan daags erna beneden kwam en dat je pa het dan toch voor elkaar gekregen had. _O_ _O_ _O_

Sorry voor de offtopic :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:00:11 #43
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_173076653
Dat cassette slecht klinkt is trouwens zeker geen regel. Het kan (met een goeie opname en goeie kwaliteit tape) beter klinken dan cd. Ik heb bepaalde albums zowel op cd als vinyl als cassette waarbij ie op tape duidelijk het beste klinkt. Daarbij gaat het trouwens opvallend vaak om rap.
pi_173076730
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:00 schreef beantherio het volgende:
Ik heb bepaalde albums zowel op cd als vinyl als cassette waarbij ie op tape duidelijk het beste klinkt. Daarbij gaat het trouwens opvallend vaak om rap.
Ligt dat niet ook aan de manier van "mixen" zegmaar? Ik bedoel sommige uitgaves worden compleet kapotgemixed, loudness wars etc. Dynamiek is doorgaans ver te zoeken tegenwoordig. Het klinkt al vlug als een grote constante brei van herrie door elkaar. Erg jammer. Vooral omdat je goeie speakers hebt. En dan dus naar kutgeluid zit te luisteren.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173076754
Hobbyscoop nam ik ook altijd op. Werkte perfect op de C64.
Overtikprogramma's zijn nog steeds op internet. Hele jaargangen van jaren80 tijdschriften.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_173076792
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:00 schreef beantherio het volgende:
Dat cassette slecht klinkt is trouwens zeker geen regel. Het kan (met een goeie opname en goeie kwaliteit tape) beter klinken dan cd. Ik heb bepaalde albums zowel op cd als vinyl als cassette waarbij ie op tape duidelijk het beste klinkt. Daarbij gaat het trouwens opvallend vaak om rap.
In die tijd werden de opnames in de studio analoog op tape gemaakt.
Hoe breder de kopie tape daarvan des te beter het geluid.
pi_173076874
Na het wegdoen van de cassetteapparaten heb ik van de bijzondere machines alleen nog een Philips d29999 wereldontvanger van vroeger bewaard. Briljant apparaat.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:14:30 #48
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_173077153
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:57 schreef beantherio het volgende:

[..]

Voor dat soort prijzen (ietsje meer dan) heb ik er vorig jaar ook een drietal gekocht (ik was een tijdje in een tape-bui) maar ik zie ze op Ebay toch wel voor duidelijk meer geld staan tegenwoordig. Het zijn nog wel het soort decks waarbij het verstandig is om er zuinig op te zijn.

Voor een gemiddeld merk deck zou ik trouwens weinig moeite doen.
eBay is een andere markt en eBay heeft tegenwoordig enorme commissies, dus vandaar dat de prijzen daar veel hoger liggen dan gemiddeld.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:16:19 #49
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_173077219
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:56 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Sorry, zijn ze niet meer te koop dan?
Ik heb enorme schoonmaak gehouden. Van voetbalkaartjes tot aan tape-decks met banden en telescopen toe.
Is totaal geen interesse meer voor. Alles staat op YouTube.
Ja, ze zijn nog wel te koop, maar dan heb je meteen golddiggers die er veel geld voor vragen. Een paar euro voor een doos tapes is gewoon een realistische prijs, op Marktplaats willen ze er dan meteen een slaatje van een paar tientjes uit slaan. Niet dat het er ooit voor verkocht wordt, het zijn geen metaltapes.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_173077342
Nu heb ik spijt. ;(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')