abonnement Unibet Coolblue
pi_173061729
(Dit is de oorspronkelijke OP:) <-- Fout, OP is van #3, in ieder geval niet van mij, als TS van #4 en nu #5 en #6.

quote:
Google ontslaat werknemer die omstreden gender-memo schreef

Alphabet, het moederbedrijf van Google, heeft maandag een ingenieur ontslagen omdat hij een omstreden memo had geschreven over het diversiteitsbeleid van het technologiebedrijf.

Bewerkt door: Redactie 08-08-17, 05:44 Bron: REUTERS

James Damore bevestigt tegenover Reuters dat hij op straat is gezet. Hij schreef een interne memo waarin hij betoogt dat sekseverschillen in de technologische sector voortkomen uit biologische verschillen. 'De verdeling van voorkeuren en vaardigheden van mannen en vrouwen zijn gedeeltelijk te wijten aan biologische oorzaken. Deze biologische verschillen kunnen verklaren waarom we geen gelijke vertegenwoordiging van mannen en vrouwen zien in technologie en in leidinggevende posities', zo schreef Damore vorige week.

Het betoog lekte uit en kwam Google op enorme kritiek te staan. Het bedrijf liet al snel weten dat de ideeën in de memo niet het bedrijfsstandpunt zijn. Google geeft geen toelichting op het ontslag maar een interne mail over de zaak lekte uit en daarin zegt topman Sundar Pichai dat delen van de memo in strijd zijn met de gedragscode van het bedrijf. Damore laat weten dat hij alle mogelijke juridische middelen onderzoekt om zijn ontslag aan te vechten.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:24 schreef speknek het volgende:
Gaan we nog een derde thread openen over een arme Harvard graduate die ergens ontslagen is?
Echt, fucking kanker van de maatschappij dit.

Blij wanneer over een paar jaar die hele politieke correctheid uitgebannen is.
Het resultaat is vooral dat door politieke correctheid steeds meer mensen naar de rechterkant van het politieke spectrum worden geduwd omdat dialoog onmogelijk blijkt.

Je moet eens opletten hoeveel mensen van links naar rechts switchen en hoe weinig mensen van rechts naar links gaan. Links vreet zichzelf op in een soort penismeetwedstrijd om te zien wie zichzelf de meeste slachtofferrollen kan aanmeten.

Game on. ^O^ . <--- This little nugget heb ik wel zelf toegevoegd btw. Het is een SunChaserisme.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173061737
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:16 schreef Refragmental het volgende:

[..]

De discussie ging enigszins goed... en opeens denk je, "laat ik in plaats van normaal doen, mijn mentale diarree er dik overheen smeren, want ik heb inhoudelijk niks meer te zeggen."
Niveautje, dit. Ben je nu echt zo gepikeerd dat ik Elzies eens vraag wat hij bedoelt met zijn uitspraken over mensen die niet gelijkwaardig zijn?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173061809
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

zijn we klaar
Een lapo-hunter die niet eens een nieuw topic opent... Raar.
pi_173061822
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niveautje, dit. Ben je nu echt zo gepikeerd dat ik Elzies eens vraag wat hij bedoelt met zijn uitspraken over mensen die niet gelijkwaardig zijn?
Was een 7e reeks openen hiervoor nou echt nodig? Het heeft niet eens met het topic te maken.
We handelen het wel verder af in PM als het je zo dwars zit.
Ik ben in ieder geval klaar met dit topic. :W
pi_173061833
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een lapo-hunter die niet eens een nieuw topic opent... Raar.
Vrouwen zijn gewoon, biologisch gezien, niet overal even goed in als mannen.
pi_173061923
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Was een 7e reeks openen hiervoor nou echt nodig? Het heeft niet eens met het topic te maken.
We handelen het wel verder af in PM als het je zo dwars zit.
Ik ben in ieder geval klaar met dit topic. :W
Ik denk dat er nog genoeg te discussiëren valt, ik open het niet specifiek om jou aan te vallen.

Wel vraag ik me nog steeds af waarom ik Elzies blijkbaar niet mag vragen naar wat hij precies bedoelt zonder dat jij daar verrassend fel op reageert.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173061941
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:26 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Vrouwen zijn gewoon, biologisch gezien, niet overal even goed in als mannen.
Dit is uitlokking.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173061952
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:26 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Vrouwen zijn gewoon, biologisch gezien, niet overal even goed in als mannen.
Mannen ook.
pi_173062073
quote:
,,Suggereren dat een groep collega's kenmerken heeft die hen biologisch minder geschikt maken voor hun werk is kwetsend en niet oké. Onze collega's horen zich geen zorgen te hoeven maken dat ze elke keer als ze hun mond opendoen in een vergadering, moeten bewijzen dat ze niet - zoals het memo stelt -'meegaand' in plaats van assertief zijn, minder tolerantie voor stress tonen of neurotisch zijn."
Eigenlijk vind ik dit helemaal niet zo vreemd klinken.
pi_173062219
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niveautje, dit. Ben je nu echt zo gepikeerd dat ik Elzies eens vraag wat hij bedoelt met zijn uitspraken over mensen die niet gelijkwaardig zijn?
Ach, jij vindt het - denk ik - heel lekker om trollen en idioten te voeren. Het onderwerp in kwestie interesseert je niet echt: je zei het memo niet eens gelezen te hebben.
Je weet best wat Elzies bedoelt, en je vindt het lekker om daar over te zuigen. Dè manier om een discussieforum naar de kloten te helpen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_173062288
Google is bezig met een purge van rechtse conservatieven:

http://www.independent.co(...)d-silk-a7887576.html

Zelfs mensen die zwart zijn worden aangepakt. Is dat racisme?
pi_173062294
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:41 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ach, jij vindt het - denk ik - heel lekker om trollen en idioten te voeren. Het onderwerp in kwestie interesseert je niet echt: je zei het memo niet eens gelezen te hebben.
Idioten voeren sowieso, het tweede klopt niet. Het onderwerp an sich is best interessant.

quote:
Je weet best wat Elzies bedoelt, en je vindt het lekker om daar over te zuigen. Dè manier om een discussieforum naar de kloten te helpen.
Ik vind het gewoon goed als eens duidelijk wordt wat Elzies precies bedoelt. Dat heb ik bij wel meer mensen op Fok! trouwens. Dat vind ik niet per sé zuigen, meer proberen Elzies eens een keer concreet te laten zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173062301
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Een lapo-hunter die niet eens een nieuw topic opent... Raar.
omdat dit onderwerp al lang totaal uitgemolken is en alleen maar op elkaar gezeken wordt.
Dus helemaal niet raar
pi_173062320
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

omdat dit onderwerp al lang totaal uitgemolken is en alleen maar op elkaar gezeken wordt.
Dus helemaal niet raar
Doe je dat bij alle topics die je stom vindt?
pi_173062324
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:44 schreef Homey het volgende:
Google is bezig met een purge van rechtse conservatieven:

http://www.independent.co(...)d-silk-a7887576.html

Zelfs mensen die zwart zijn worden aangepakt. Is dat racisme?
Paul Joseph Watson :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_173062413
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is uitlokking.
De toon moest weer even gezet worden zo in een nieuw topic.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:55:38 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062474
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:26 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Vrouwen zijn gewoon, biologisch gezien, niet overal even goed in als mannen.
Vrouwen hebben inderdaad wat meer moeite om een erectie te krijgen dan mannen. Daar houdt het ook wel op.
pi_173062500
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vrouwen hebben inderdaad wat meer moeite om een erectie te krijgen dan mannen. Daar houdt het ook wel op.
Gek dan dat vrouwen gemiddeld niet zo goed zijn als mannen in sport.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:57:48 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062529
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dit helemaal niet zo vreemd klinken.
Best redelijk toch? Zoals ik eerder al aangaf, heeft die kerel zichzelf alleen al onmogelijk gemaakt door de suggestie te wekken dat hij iedere vrouw als excuustruus ziet. Geen vrouw die nog met hem wil samenwerken, want die zijn allemaal bang dat ze weggezet worden als stressgevoelige excuusmiepen. Dat heet een vijandige werkomgeving en daar is die knakker verantwoordelijk voor.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:58:01 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062539
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:44 schreef Homey het volgende:
Google is bezig met een purge van rechtse conservatieven:

http://www.independent.co(...)d-silk-a7887576.html

Zelfs mensen die zwart zijn worden aangepakt. Is dat racisme?
Nee.
pi_173062557
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee.
Volgens de SJW doctrine wel. Die vrouwen worden geweerd omdat ze zwart zijn. Dat is toch racisme?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:59:20 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062560
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:56 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Gek dan dat vrouwen gemiddeld niet zo goed zijn als mannen in sport.
Nu begin je opeens over gemiddeld. Beetje lafjes om eerst zo'n generaliserende trollopmerking te maken en dan snel allemaal nuance aan te brengen als iemand je erop wijst.
pi_173062569
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In Nederland? Zeker wel. Gereformeerden zijn in de minderheid, maar er wordt wel degelijk rekening mee gehouden. Homo's zijn een minderheid, houden we expliciet rekening mee. Gehandicapten, bejaarden, noem maar op. Zelfs met de toch vrij infantiele frustraties van het PVV-electoraat wordt rekening gehouden. Nederland is een en al rekening-houden-met. Al decennia.
Dat ontken ik toch ook helemaal niet? Echter wordt er wel op een realistische maatschappelijk aanvaardbare manier rekening mee gehouden. Ook zijn dat zaken die 24/7/365 valide zijn en niet een paar weken per jaar zoals Sinterklaas...

Als morgen een handvol bejaarden gaat klagen over Lowlands wordt dat ook niet afgeschaft. En worden ze zeker niet serieus genomen en krijgen ook geen maandenlang durend podium.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:01:31 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062615
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:59 schreef Homey het volgende:

[..]

Volgens de SJW doctrine wel. Die vrouwen worden geweerd omdat ze zwart zijn. Dat is toch racisme?
Er is geen SJW-doctrine. En het is geen racisme om zwarte mensen aan te pakken als dat gebeurt om redenen die niets te maken hebben met de huidskleur van de persoon. Het is niet racistisch om een zwarte te ontslaan als die zijn werk niet goed doet.
pi_173062625
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:44 schreef Homey het volgende:
Google is bezig met een purge van rechtse conservatieven:

http://www.independent.co(...)d-silk-a7887576.html

Zelfs mensen die zwart zijn worden aangepakt. Is dat racisme?
Het gaat erom dat mensen die een mening hebben die bepaalde mensen (de ingehuurde gedachtenpolitie) niet bevalt. Dat is inmiddels genoeg om je filmpjes op YouTube demonetized te krijgen. Wat al eerder opvallend terugkomt is dat mensen automatisch unsubscribed worden van bepaalde kanalen, die opvallend vaak in een bepaalde hoek zitten.

Natuurlijk heeft Google geen officiële opdracht om neutraal te zijn, maar gezien hun vrijwel monopolie ligt het in mijn ogen wat subtieler.

Grappig dat je ook zwarten noemt; het blijkt dat er zwarten zijn die tegen BLM zijn, en soms zelfs pro Trump. Dat kan natuurlijk helemaal niet, en daar moet natuurlijk iets tegen worden gedaan. Tot zover openheid, diversiteit en een platform aanbieden voor een breed publiek.
pi_173062634
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat ontken ik toch ook helemaal niet? Echter wordt er wel op een realistische maatschappelijk aanvaardbare manier rekening mee gehouden. Ook zijn dat zaken die 24/7/365 valide zijn en niet een paar weken per jaar zoals Sinterklaas...

Als morgen een handvol bejaarden gaat klagen over Lowlands wordt dat ook niet afgeschaft. En worden ze zeker niet serieus genomen en krijgen ook geen maandenlang durend podium.
Wel als het bij hen in de achtertuin plaatsvindt.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:02:49 #27
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173062653
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dit helemaal niet zo vreemd klinken.
Nee het klinkt niet vreemd, maar helemaal mee eens ben ik het ook niet. Ga ik weer even terug naar menstruatie. Een gedeelte van de vrouwen is daar echt fysiek ziek van en een nog groter deel is op zijn minst niet helemaal zichzelf meer. In een maandag tot en met vrijdag 9 tot 5 werkcultuur kan het dus goed voorkomen dat je van een vrouw een paar dagen per maand minder effectiviteit hebt.

Nou kan je twee dingen doen wat mij betreft.
1) Als een man dit punt opbrengt in een discussie kun je hem reprimanderen, belachelijk maken of ontslaan voor het in stand houden van schadelijke stereotypen.
2) Even verder luisteren en als dan blijkt dat die man ervoor pleit om het werk anders te maken zodat vrouwen beter tot hun recht komen dan is dat toch prijzenswaardig?

In zijn memo heb ik niet echt duidelijke oplossingen voor specifieke issues gezien. Maar ik kan wel wat verzinnen voor menstruatie. Als je een vrouw bent die er echt veel last van heeft zou je voor bepaalde functies de werktijden flexibeler kunnen maken. Sla wat weekdagen over en kom in het weekend inhalen. Of tijdens je contractbespreking kun je vastleggen dat je tot 4-5 dagen per maand vrij verlof op wil nemen als parttime opzet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:03:44 #28
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062675
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat ontken ik toch ook helemaal niet? Echter wordt er wel op een realistische maatschappelijk aanvaardbare manier rekening mee gehouden. Ook zijn dat zaken die 24/7/365 valide zijn en niet een paar weken per jaar zoals Sinterklaas...

Als morgen een handvol bejaarden gaat klagen over Lowlands wordt dat ook niet afgeschaft. En worden ze zeker niet serieus genomen en krijgen ook geen maandenlang durend podium.
Hahaha, wel dus;
http://www.lc.nl/frieslan(...)-Grave-21559989.html
https://l1.nl/solar-festi(...)n-omwonenden-130971/
https://www.parool.nl/opi(...)omwonenden~a3736007/
https://www.trouw.nl/home(...)t-of-last-~a54565ff/
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:05:10 #29
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062704
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:01 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het gaat erom dat mensen die een mening hebben die bepaalde mensen (de ingehuurde gedachtenpolitie) niet bevalt. Dat is inmiddels genoeg om je filmpjes op YouTube demonetized te krijgen. Wat al eerder opvallend terugkomt is dat mensen automatisch unsubscribed worden van bepaalde kanalen, die opvallend vaak in een bepaalde hoek zitten.

Natuurlijk heeft Google geen officiële opdracht om neutraal te zijn, maar gezien hun vrijwel monopolie ligt het in mijn ogen wat subtieler.

Grappig dat je ook zwarten noemt; het blijkt dat er zwarten zijn die tegen BLM zijn, en soms zelfs pro Trump. Dat kan natuurlijk helemaal niet, en daar moet natuurlijk iets tegen worden gedaan. Tot zover openheid, diversiteit en een platform aanbieden voor een breed publiek.
Zou het niet zo kunnen zijn dat die YouTube-kanalen inderdaad content bieden die haatzaaiend is? Je doet alsof het zo vanzelfsprekend is dat de kanalen die gesloten worden, alleen gesloten worden vanwege de politieke ideologie die ze aanhangen.
pi_173062707
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:02 schreef nixxx het volgende:

[..]

Nee het klinkt niet vreemd, maar helemaal mee eens ben ik het ook niet. Ga ik weer even terug naar menstruatie. Een gedeelte van de vrouwen is daar echt fysiek ziek van en een nog groter deel is op zijn minst niet helemaal zichzelf meer. In een maandag tot en met vrijdag 9 tot 5 werkcultuur kan het dus goed voorkomen dat je van een vrouw een paar dagen per maand minder effectiviteit hebt.

Nou kan je twee dingen doen wat mij betreft.
1) Als een man dit punt opbrengt in een discussie kun je hem reprimanderen, belachelijk maken of ontslaan voor het in stand houden van schadelijke stereotypen.
2) Even verder luisteren en als dan blijkt dat die man ervoor pleit om het werk anders te maken zodat vrouwen beter tot hun recht komen dan is dat toch prijzenswaardig?

In zijn memo heb ik niet echt duidelijke oplossingen voor specifieke issues gezien. Maar ik kan wel wat verzinnen voor menstruatie. Als je een vrouw bent die er echt veel last van heeft zou je voor bepaalde functies de werktijden flexibeler kunnen maken. Sla wat weekdagen over en kom in het weekend inhalen. Of tijdens je contractbespreking kun je vastleggen dat je tot 4-5 dagen per maand vrij verlof op wil nemen als parttime opzet.
Geen gek voorbeeld. Hieruit blijkt wel dat de werkweek gebaseerd is op mannelijke voorkeuren en aangezien de helft van de bevolking uit vrouwen bestaat, is dat best raar.
pi_173062708
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nu begin je opeens over gemiddeld. Beetje lafjes om eerst zo'n generaliserende trollopmerking te maken en dan snel allemaal nuance aan te brengen als iemand je erop wijst.
Ik zou denken dat elke uitspraak over mannen en vrouwen "gemiddelden" betreft.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173062710
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vrouwen hebben inderdaad wat meer moeite om een erectie te krijgen dan mannen. Daar houdt het ook wel op.
Vrouwen mogen tegenwoordig ook solliciteren bij het korps commandotroepen en de mariniers. Echter hebben we tot groot verdriet van Hennis nog steeds geen vrouwelijke commando of marinier...
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:06:45 #33
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062730
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zou denken dat elke uitspraak over mannen en vrouwen "gemiddelden" betreft.
Tja, je kunt zo veel nuance lezen als je wilt, totdat iedere post acceptabel is voor jezelf. Dan ben je niet meer aan het discussiëren met een ander, maar met een stropop.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:06:58 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062735
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vrouwen mogen tegenwoordig ook solliciteren bij het korps commandotroepen en de mariniers. Echter hebben we tot groot verdriet van Hennis nog steeds geen vrouwelijke commando of marinier...
Nou en?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:08:22 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062768
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is het afgeschaft?
Is Zwarte Piet afgeschaft?
pi_173062769
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is het afgeschaft?
Dat is wat anders hè. Je kunt prima rekening houden met mensen zonder een evenement compleet af te schaffen.
pi_173062813
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tja, je kunt zo veel nuance lezen als je wilt, totdat iedere post acceptabel is voor jezelf. Dan ben je niet meer aan het discussiëren met een ander, maar met een stropop.
Dus als iemand beweert dat vrouwen minder verdienen dan mannen, dan moet ik die voor idioot uitmaken want een vrouwelijke CEO van een multinational verdient meer dan een Pakistaanse straatveger?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173062860
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is wat anders hè. Je kunt prima rekening houden met mensen zonder een evenement compleet af te schaffen.
Jij weet net zo goed als ik dat vwb zwarte piet afschaffen de enige optie is als het aan het anti kamp ligt. Speknek heeft zelfs zijn vrinden weten te overtuigen dat zwarte piet racisme is.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:13:18 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062865
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dus als iemand beweert dat vrouwen minder verdienen dan mannen, dan moet ik die voor idioot uitmaken want een vrouwelijke CEO van een multinational verdient meer dan een Pakistaanse straatveger?
Ja, als je zo veel moeite hebt met context en zo dat je de juiste betekenis er niet uit kan halen, mag je dat wel doen.
pi_173062904
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat vwb zwarte piet afschaffen de enige optie is als het aan het anti kamp ligt. Speknek heeft zelfs zijn vrinden weten te overtuigen dat zwarte piet racisme is.
Ja, het uiterlijk ervan is dan ook een zuiver racistisch stereotype. Weinig aan te ontkennen. Oplossing is dus om dat figuur te ontdoen van alle kenmerken die het een racistisch stereotype maken. Klaar. Niks afgeschaft, iedereen gelukkig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2017 13:15:49 ]
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:15:55 #42
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062918
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als ik dat vwb zwarte piet afschaffen de enige optie is als het aan het anti kamp ligt. Speknek heeft zelfs zijn vrinden weten te overtuigen dat zwarte piet racisme is.
Je hoeft Quinsy Gario en Sunny Bergman ook geen 100% gelijk te geven om te kunnen erkennen dat Zwarte Piet in z'n huidige incarnatie twijfelachtige elementen bevat die negatieve stereotypering van negers in de hand werken. Je kunt ook gerust erkennen dat er een wage gap is zonder meteen alle voorstellen van extremistische feministen over te willen nemen.
pi_173062923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zou het niet zo kunnen zijn dat die YouTube-kanalen inderdaad content bieden die haatzaaiend is? Je doet alsof het zo vanzelfsprekend is dat de kanalen die gesloten worden, alleen gesloten worden vanwege de politieke ideologie die ze aanhangen.
Google heeft ondermeer de ADL (anti defamation league) ingehuurd om content op YouTube te beoordelen. Dat is ene groep die niet echt als neutraal te zien is. Van een paar van de genoemde kanalen heb ik wel eens wat gezien, en ik kan me niet echt voorstellen dat dit als haatzaaiend wordt gezien.

Natuurlijk wordt er af en toe redelijke ruwe taal gebuikt, maar dat is in mijn ogen helemaal niet spannend. In dat geval zou ook een kanaal als dat van Jonathan Pie (erg amusant trouwens) moeten worden getroffen door censuur. Dus het gaat niet om het taalgebruik.

Diamond and Silk kende ik helemaal niet, maar dat blijken twee zwarte vrouwen te zijn die expliciet pro-Trump zijn. Niets mis mee als tegenhanger voor de BLM aanhang mijns inziens. Wat je nu ziet neigt heel erg naar censuur, en dat is nu net wat alleen maar de boel erger maakt. De polarisatie is al heel ver gevorderd, maar door dit soort verkapte censuur kweek je alleen nog maar verdere polarisatie.

De machtspositie van YouTube is een nog groter probleem in mijn ogen; er zijn nog geen vergelijkbare alternatieven, en je wilt eigenlijk een neutraal platform, waar iedereen zijn ding doet. Natuurlijk zijn er grenzen, maar die moet je dan in alle openheid bespreken en vastleggen. Dat is ook al zoiets wat in dit geval niet gedaan wordt. Het is allemaal zeer arbitrair en niet transparant.
pi_173062924
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, als je zo veel moeite hebt met context en zo dat je de juiste betekenis er niet uit kan halen, mag je dat wel doen.
Ik stelde een vraag over jouw capaciteit om begrijpend te lezen. Maar goed...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173062946
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:16 schreef drexciya het volgende:

[..]

Google heeft ondermeer de ADL (anti defamation league) ingehuurd om content op YouTube te beoordelen. Dat is ene groep die niet echt als neutraal te zien is. Van een paar van de genoemde kanalen heb ik wel eens wat gezien, en ik kan me niet echt voorstellen dat dit als haatzaaiend wordt gezien.

Natuurlijk wordt er af en toe redelijke ruwe taal gebuikt, maar dat is in mijn ogen helemaal niet spannend. In dat geval zou ook een kanaal als dat van Jonathan Pie (erg amusant trouwens) moeten worden getroffen door censuur. Dus het gaat niet om het taalgebruik.

Diamond and Silk kende ik helemaal niet, maar dat blijken twee zwarte vrouwen te zijn die expliciet pro-Trump zijn. Niets mis mee als tegenhanger voor de BLM aanhang mijns inziens. Wat je nu ziet neigt heel erg naar censuur, en dat is nu net wat alleen maar de boel erger maakt. De polarisatie is al heel ver gevorderd, maar door dit soort verkapte censuur kweek je alleen nog maar verdere polarisatie.

De machtspositie van YouTube is een nog groter probleem in mijn ogen; er zijn nog geen vergelijkbare alternatieven, en je wilt eigenlijk een neutraal platform, waar iedereen zijn ding doet. Natuurlijk zijn er grenzen, maar die moet je dan in alle openheid bespreken en vastleggen. Dat is ook al zoiets wat in dit geval niet gedaan wordt. Het is allemaal zeer arbitrair en niet transparant.
Stap over op LiveLeak. Opgelost.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:17:46 #47
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062954
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is een kwestie an tijd. Ik ben echt niet zo naief om te denken dat men niet zwicht voor de schreeuwende minderheid.
Nou, dan is het een kwestie van tijd voordat de schreeuwende minderheid al die festivals de nek om heeft gedraaid.
pi_173062960
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik stelde een vraag over jouw capaciteit om begrijpend te lezen. Maar goed...
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij steeds een bepaald filter toepast op alles wat hij leest. Dat is wel ietwat vermoeiend.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:18:50 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062974
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:16 schreef drexciya het volgende:

[..]

Google heeft ondermeer de ADL (anti defamation league) ingehuurd om content op YouTube te beoordelen. Dat is ene groep die niet echt als neutraal te zien is. Van een paar van de genoemde kanalen heb ik wel eens wat gezien, en ik kan me niet echt voorstellen dat dit als haatzaaiend wordt gezien.

Natuurlijk wordt er af en toe redelijke ruwe taal gebuikt, maar dat is in mijn ogen helemaal niet spannend. In dat geval zou ook een kanaal als dat van Jonathan Pie (erg amusant trouwens) moeten worden getroffen door censuur. Dus het gaat niet om het taalgebruik.

Diamond and Silk kende ik helemaal niet, maar dat blijken twee zwarte vrouwen te zijn die expliciet pro-Trump zijn. Niets mis mee als tegenhanger voor de BLM aanhang mijns inziens. Wat je nu ziet neigt heel erg naar censuur, en dat is nu net wat alleen maar de boel erger maakt. De polarisatie is al heel ver gevorderd, maar door dit soort verkapte censuur kweek je alleen nog maar verdere polarisatie.

De machtspositie van YouTube is een nog groter probleem in mijn ogen; er zijn nog geen vergelijkbare alternatieven, en je wilt eigenlijk een neutraal platform, waar iedereen zijn ding doet. Natuurlijk zijn er grenzen, maar die moet je dan in alle openheid bespreken en vastleggen. Dat is ook al zoiets wat in dit geval niet gedaan wordt. Het is allemaal zeer arbitrair en niet transparant.
Je hebt mijn vraag niet beantwoord: kan het niet zo zijn dat die kanalen terecht ontdaan zijn van financiering?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:19:02 #51
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173062979
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik stelde een vraag over jouw capaciteit om begrijpend te lezen. Maar goed...
Spannend hoor.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:20:31 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063001
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus snijdt je "erectie" opmerking geen hout.
Waarom niet? Het feit dat er momenteel nog geen enkele geschikte vrouw bereid is gevonden de genderbarrière binnen die korpsen te doorbreken, betekent niet dat er geen geschikte vrouwen zijn.
pi_173063005
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je kunt ook gerust erkennen dat er een wage gap is zonder meteen alle voorstellen van extremistische feministen over te willen nemen.
Blijkbaar niet want dan word je ontslagen door Google.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:21:16 #54
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063009
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Blijkbaar niet want dan word je ontslagen door Google.
Dat is je reinste onzin.
pi_173063020
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou, dan is het een kwestie van tijd voordat de schreeuwende minderheid al die festivals de nek om heeft gedraaid.
Nee hoor. Want dan kom je in het vaarwater van de kliek die het morele gelijk aan hun kant meent te hebben.

Dit is typisch zo'n geval dat de "minderheid" plotseling niet meer mee telt.
pi_173063030
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:01 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het gaat erom dat mensen die een mening hebben die bepaalde mensen (de ingehuurde gedachtenpolitie) niet bevalt. Dat is inmiddels genoeg om je filmpjes op YouTube demonetized te krijgen. Wat al eerder opvallend terugkomt is dat mensen automatisch unsubscribed worden van bepaalde kanalen, die opvallend vaak in een bepaalde hoek zitten.

Natuurlijk heeft Google geen officiële opdracht om neutraal te zijn, maar gezien hun vrijwel monopolie ligt het in mijn ogen wat subtieler.

Grappig dat je ook zwarten noemt; het blijkt dat er zwarten zijn die tegen BLM zijn, en soms zelfs pro Trump. Dat kan natuurlijk helemaal niet, en daar moet natuurlijk iets tegen worden gedaan. Tot zover openheid, diversiteit en een platform aanbieden voor een breed publiek.
Dat valt mij ook op. Er zijn genoeg zwarten, hispanics, bruine mensen en weet ik wat die op Trump hebben gestemd. Miljoenen. Die krijgen totaal geen aandacht. Weerspreekt natuurlijk het racistische idee dat mensen met een huidskleur per definitie links zouden moeten zijn.

Mijn conclusie is dat racisme virulent is in SJW kringen. Maar het neemt een wat andere gedaante aan dan traditioneel neo-nazi rechts. Het heet 'the racism of lower expectations'. Google eens op deze term. Komt er op neer dat blanke mensen zulke lage verwachtingen hebben van gekleurde mensen puur vanwege hun huidskleur dat ze zogenaamd moeten opkomen voor deze gekleurde mensen. Dat toont de superioriteit van de blanke mens. Blanken zijn zo slim, zo capabel en zo moreel hoogwaardig, dat alleen zij de wereld kunnen redden.

Kijk maar eens naar al die NGO's, anti-discriminatie bureaut'jes, subsidiesponzen, etcetera. Altijd zijn blanken de baas. Bij War Child bijvoorbeeld zijn alle 100+ medewerkers blank. Of SJW media zoals DWDD, Jinek, Paul, etcetera. Alleen blanken werken daar.

Zwarten spelen het sufferdje, het zielige negertje wat geholpen moet worden. Geholpen door een linkse blanke uiteraard, wie anders moet de wereld redden?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:24:11 #57
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063072
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee hoor. Want dan kom je in het vaarwater van de kliek die het morele gelijk aan hun kant meent te hebben.

Dit is typisch zo'n geval dat de "minderheid" plotseling niet meer mee telt.
Ik durf te wedden dat de tegenstanders van die festivals ook vinden dat ze het morele gelijk aan hun kant hebben.
pi_173063093
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:22 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat valt mij ook op. Er zijn genoeg zwarten, hispanics, bruine mensen en weet ik wat die op Trump hebben gestemd. Miljoenen. Die krijgen totaal geen aandacht. Weerspreekt natuurlijk het racistische idee dat mensen met een huidskleur per definitie links zouden moeten zijn.
Wie zegt dat dan?
pi_173063116
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom niet? Het feit dat er momenteel nog geen enkele geschikte vrouw bereid is gevonden de genderbarrière binnen die korpsen te doorbreken, betekent niet dat er geen geschikte vrouwen zijn.
Er hebben zich al meerdere aangemeld. Niemand kwam verder dan de kennismakingsdagen... Dus helaas voor jou, hier spelen de fysieke/ biologische verschillen de hoofdrol, hoe graag jij dat ook anders zou willen zien.

GI-Jane was een film he.
pi_173063119
Het heeft niet zoveel zin om hier een complot achter te zoeken. Het is namelijk pure commercie. Houd het onschuldig, leuk en blij en je product verkoopt. Daarom heeft Facebook zo lang getwijfeld over het introduceren van een 'vind-ik-niet-leukknop'.

Google en Facebook zijn de absolute marktleiders omdat ze een positief imago hebben. Zodra YouTube het imago krijgt van zuur, verbitterd platform vol racisten en ander extreemrechts klaagvolk, dan is het heel erg snel gedaan.

Zelfde geldt voor Facebook. Daar moet je geconfronteerd worden met dingen waar je je prettig en veilig bij voelt. Dat is nieuws dat bij je past en redelijk positief is en persoonlijke zaken. Niet vanwege ideologie, maar omdat je platform zo succesvol blijft.

Bedrijven als Google en Facebook hebben helemaal geen neiging om de wereld te hervormen. Ze willen miljarden verdienen en de absolute alleenheersers blijven.
pi_173063126
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je hebt mijn vraag niet beantwoord: kan het niet zo zijn dat die kanalen terecht ontdaan zijn van financiering?
Die vraag heb ik beantwoord; ik zie geen reden om de genoemde kanalen te ontdoen van financiering. Als men dat doet, moet men dat sowieso open en met argumentatie doen; dat is dus niet het geval, en dan gaan mensen bedenken waarom dat wel zo is. En dan loopt het alleen maar verder uit de hand.

Ik zie geen vorm van geweld tegen groepen oproepen. Natuurlijk kunnen mensen zich gekwetst voelen door bepaalde uitspraken, maar dan kun je ook domweg niet naar desbetreffende kanalen kijken. Waarom moeten we censuur toelaten door een groep die al heel snel iets als kwetsend ervaart? Waar ligt de grens wanneer iets kwetsend is of niet en wie bepaalt dat?
pi_173063146
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat de tegenstanders van die festivals ook vinden dat ze het morele gelijk aan hun kant hebben.
Jij snapt best wat ik bedoel. Daar ben je slim genoeg voor.
pi_173063151
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:22 schreef Homey het volgende:

media zoals DWDD, Jinek, Paul, etcetera. Alleen blanken werken daar.
Je vergeet in deze categorie RTL Late Night met Humberto Tan. Heel succesvol, al 3 jaar.
Het is logisch dat als de bevolking voor 90% of meer blank is, dat ook goede talkshowmasters veelal blank zijn. Inclusief hun redacties. Maar nu weet jij niet of er alleen blanken werken in de genoemde redacties.

En Rayman had ook een aantal jaren een goed bekeken talkshow. Nu niet meer.
pi_173063156
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:26 schreef Jigzoz het volgende:
Het heeft niet zoveel zin om hier een complot achter te zoeken. Het is namelijk pure commercie. Houd het onschuldig, leuk en blij en je product verkoopt. Daarom heeft Facebook zo lang getwijfeld over het introduceren van een 'vind-ik-niet-leukknop'.

Google en Facebook zijn de absolute marktleiders omdat ze een positief imago hebben. Zodra YouTube het imago krijgt van zuur, verbitterd platform vol racisten en ander extreemrechts klaagvolk, dan is het heel erg snel gedaan.

Zelfde geldt voor Facebook. Daar moet je geconfronteerd worden met dingen waar je je prettig en veilig bij voelt. Dat is nieuws dat bij je past en redelijk positief is en persoonlijke zaken. Niet vanwege ideologie, maar omdat je platform zo succesvol blijft.

Bedrijven als Google en Facebook hebben helemaal geen neiging om de wereld te hervormen. Ze willen miljarden verdienen en de absolute alleenheersers blijven.
Ik heb een goeie boektip voor je: throwing rocks at the google bus'. Gaat niet over politiek, maar over het feit dat Google en Facebook super commercieel zijn en alle persoonlijke data opslaan van mensen. Het boekt top tot socialere initiatieven die eer doen de privacy van mensen en het winstoogmerk op een lager pitje zetten.
pi_173063161
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Idioten voeren sowieso, het tweede klopt niet. Het onderwerp an sich is best interessant.

[..]

Ik vind het gewoon goed als eens duidelijk wordt wat Elzies precies bedoelt. Dat heb ik bij wel meer mensen op Fok! trouwens. Dat vind ik niet per sé zuigen, meer proberen Elzies eens een keer concreet te laten zijn.
Het onderwerp is blijkbaar niet interessant genoeg om het memo gelezen te hebben en het daarover te hebben.

Verder is het al jaren duidelijk wat Elzies precies bedoelt, als je ook maar enigszins instaat bent tot begrijpend lezen.
Jij gaat lopen zuigen in de hoop dat hij het zwart op wit zet, zodat je hem een bannetje kan aansmeren.
En dan? Wat schiet je daar mee op? Is ie een weekje weg en gaat daarna weer vrolijk verder. Ondertussen verziek jij de discussie door idioten te voeren. Sowieso, zoals je zegt.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:28:59 #66
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063166
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er hebben zich al meerdere aangemeld. Niemand kwam verder dan de kennismakingsdagen... Dus helaas voor jou, hier spelen de fysieke/ biologische verschillen de hoofdrol, hoe graag jij dat ook anders zou willen zien.

GI-Jane was een film he.
Dat er vrouwen bereid waren om de genderbarrière te doorbreken, betekent niet dat ze vanzelfsprekend geschikt zijn.

Daarnaast kun je best hardop de vraag stellen in hoeverre hun geslacht een rol heeft gespeeld bij het afkeuren van die dames.
pi_173063168
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:26 schreef Jigzoz het volgende:
Het heeft niet zoveel zin om hier een complot achter te zoeken. Het is namelijk pure commercie. Houd het onschuldig, leuk en blij en je product verkoopt. Daarom heeft Facebook zo lang getwijfeld over het introduceren van een 'vind-ik-niet-leukknop'.

Google en Facebook zijn de absolute marktleiders omdat ze een positief imago hebben. Zodra YouTube het imago krijgt van zuur, verbitterd platform vol racisten en ander extreemrechts klaagvolk, dan is het heel erg snel gedaan.

Zelfde geldt voor Facebook. Daar moet je geconfronteerd worden met dingen waar je je prettig en veilig bij voelt. Dat is nieuws dat bij je past en redelijk positief is en persoonlijke zaken. Niet vanwege ideologie, maar omdat je platform zo succesvol blijft.

Bedrijven als Google en Facebook hebben helemaal geen neiging om de wereld te hervormen. Ze willen miljarden verdienen en de absolute alleenheersers blijven.
Dus links is leuk en blij en recht is evil en boos.
Dit moet nog wel de mooiste generalisatie zijn in dit topic.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:29:39 #68
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063185
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:26 schreef drexciya het volgende:

[..]

Die vraag heb ik beantwoord; ik zie geen reden om de genoemde kanalen te ontdoen van financiering. Als men dat doet, moet men dat sowieso open en met argumentatie doen; dat is dus niet het geval, en dan gaan mensen bedenken waarom dat wel zo is. En dan loopt het alleen maar verder uit de hand.

Ik zie geen vorm van geweld tegen groepen oproepen. Natuurlijk kunnen mensen zich gekwetst voelen door bepaalde uitspraken, maar dan kun je ook domweg niet naar desbetreffende kanalen kijken. Waarom moeten we censuur toelaten door een groep die al heel snel iets als kwetsend ervaart? Waar ligt de grens wanneer iets kwetsend is of niet en wie bepaalt dat?
Ze hebben dat wel gedaan: die kanalen zaaien haat.
pi_173063186
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je vergeet in deze categorie RTL Late Night met Humberto Tan. Heel succesvol, al 3 jaar.
Het is logisch dat als de bevolking voor 90% of meer blank is, dat ook goede talkshowmasters veelal blank zijn. Inclusief hun redacties. Maar nu weet jij niet of er alleen blanken werken in de genoemde redacties.
Dat weet ik wel. Het is erg vreemd, omdat hun redacties gehuisvest zijn in een stad waarvan zeker een derde niet blank is. De Correspondent is ook 100% blank.
pi_173063193
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dus links is leuk en blij en recht is evil en boos.
Dit moet nog wel de mooiste generalisatie zijn in dit topic.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173063199
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dus links is leuk en blij en recht is evil en boos.
Dit moet nog wel de mooiste generalisatie zijn in dit topic.
Dat is wel de logica die voor Google en Facebook werkt.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:31:13 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063220
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij snapt best wat ik bedoel. Daar ben je slim genoeg voor.
Snap je mijn antwoord ook? Iedereen denkt van zichzelf dat hij het morele gelijk aan zijn kant heeft. Dat het bij de Zwarte Piet-klagers wel helpt en bij de festival-klagers niet, is omdat anderen merites zien in die claim. Oftewel, de Zwarte Piet-klagers krijgen gehoor omdat anderen inderdaad denken dat ze een punt hebben.
pi_173063224
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je vergeet in deze categorie RTL Late Night met Humberto Tan. Heel succesvol, al 3 jaar.
Het is logisch dat als de bevolking voor 90% of meer blank is, dat ook goede talkshowmasters veelal blank zijn. Inclusief hun redacties. Maar nu weet jij niet of er alleen blanken werken in de genoemde redacties.

En Rayman had ook een aantal jaren een goed bekeken talkshow. Nu niet meer.
https://decorrespondent.nl/home#who

alleen blanken, hun kantoor zit in een buurt met 50% niet blanken. Tja.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:34:03 #74
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063281
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dus links is leuk en blij en recht is evil en boos.
Dit moet nog wel de mooiste generalisatie zijn in dit topic.
Nou ja, de retoriek van rechts draait wel voor een groot deel om negatieven. Tegen immigratie, tegen diversiteit, moslims zijn eng, verandering is eng, et cetera. Links is veel meer voor dingen. Voor diversiteit, immigratie heeft goede kanten, we kunnen samen werken aan een betere toekomst, ga zo maar door.
pi_173063292
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:26 schreef Jigzoz het volgende:
Het heeft niet zoveel zin om hier een complot achter te zoeken. Het is namelijk pure commercie. Houd het onschuldig, leuk en blij en je product verkoopt. Daarom heeft Facebook zo lang getwijfeld over het introduceren van een 'vind-ik-niet-leukknop'.

Google en Facebook zijn de absolute marktleiders omdat ze een positief imago hebben. Zodra YouTube het imago krijgt van zuur, verbitterd platform vol racisten en ander extreemrechts klaagvolk, dan is het heel erg snel gedaan.

Zelfde geldt voor Facebook. Daar moet je geconfronteerd worden met dingen waar je je prettig en veilig bij voelt. Dat is nieuws dat bij je past en redelijk positief is en persoonlijke zaken. Niet vanwege ideologie, maar omdat je platform zo succesvol blijft.

Bedrijven als Google en Facebook hebben helemaal geen neiging om de wereld te hervormen. Ze willen miljarden verdienen en de absolute alleenheersers blijven.
Meen je dat echt? Ik zie eerder het tegengestelde. Mensen met een onschuldig kanaal, die om wat voor reden dan ook, kunnen worden aangevallen omdat er toevallig iets inzit wat verkeerd wordt geïntepreteerd. Het voorbeeld was van een of andere Duitser die de werking van een steekwerend vest liet zien. Dat lijkt me redelijk onschuldige materie, maar de maker kreeg een partij ellende over zich heen.

En jij noemt het zure materie, ik zie het als kanalen die blijkbaar iets toevoegen, en veel hits scoren (en veel likes!). Zet daar de filmpjes, zoals de beruchte "dear white people" MTV materie, tegenover met heel veel dislikes en naar verhouding weinig views.

Naast politieke kanalen zijn er ook heel veel kanalen van mensen die gewoon iets met een hobby te maken hebben. Nu alles wordt gepolitiseerd (dankjewel SJWs) worden ook die kanalen slachtoffer van deze gang van zaken. dat begon al eerder met de demonitization in het algemeen. Een heleboel kanalen zijn te ondersteunen via Patreon of anderszins, maar als het YouTube platform zelf wegvalt of Patreon zelf gaat censureren, dan houdt het allemaal op.
pi_173063308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:31 schreef Homey het volgende:

[..]

https://decorrespondent.nl/home#who

alleen blanken, hun kantoor zit in een buurt met 50% niet blanken. Tja.
je link gaat niet naar een artikel over genoemde redacties.
Bedoel je de redactie van de correspondent ?
Meestal hebben redacties niet stafleden uit de buurt waar men gevestigd is. Dus dat zegt niks.
pi_173063316
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat er vrouwen bereid waren om de genderbarrière te doorbreken, betekent niet dat ze vanzelfsprekend geschikt zijn.

Daarnaast kun je best hardop de vraag stellen in hoeverre hun geslacht een rol heeft gespeeld bij het afkeuren van die dames.
Kennismakingsdagen staan los van een keuring. Er moeten gewoon eisen gehaald worden, zoveel meter hardlopen in zoveel tijd, zoveel kilo over zoveel meter verslepen, de hindernisbaan afleggen binnen zoveel tijd etc. Tijd/ eis niet gehaald? Spullen pakken en terug naar het station. Man of vrouw maakt niet uit.

Dus die vraag hoef je helemaal niet te stellen.
pi_173063339
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:28 schreef OllieA het volgende:

[..]

Het onderwerp is blijkbaar niet interessant genoeg om het memo gelezen te hebben en het daarover te hebben.
Inmiddels wel hoor, rustig aan maar. Ik kwam het topic gewoon pas binnen op het moment dat er een of andere rare SJW-discussie bezig was.

quote:
Verder is het al jaren duidelijk wat Elzies precies bedoelt, als je ook maar enigszins instaat bent tot begrijpend lezen.
Dat weet ik.

quote:
Jij gaat lopen zuigen in de hoop dat hij het zwart op wit zet, zodat je hem een bannetje kan aansmeren.
Het lijkt mij prima als Elzies zijn mening eens duidelijk geeft. Het lijkt mij ook dat die mening banwaardig is, of zou moeten zijn. Zeggen dat blanken inherent beter zijn dan zwarten is immers niet niks.

quote:
En dan? Wat schiet je daar mee op? Is ie een weekje weg en gaat daarna weer vrolijk verder. Ondertussen verziek jij de discussie door idioten te voeren. Sowieso, zoals je zegt.
Dan hoef ik een week niet naar Elzies' post te kijken, wat voor mij en de rest van Fok! een zegen is. Zo draag ik mijn steentje bij aan een community waar normaal gediscussieerd kan worden zonder dat figuren als Elzies elke discussie kapen met hun langspeelplaat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:36:23 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063340
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kennismakingsdagen staan los van een keuring. Er moeten gewoon eisen gehaald worden, zoveel meter hardlopen in zoveel tijd, zoveel kilo over zoveel meter verslepen, de hindernisbaan afleggen binnen zoveel tijd etc. Tijd/ eis niet gehaald? Spullen pakken en terug naar het station. Man of vrouw maakt niet uit.

Dus die vraag hoef je helemaal niet te stellen.
Oké, dan doe ik dat niet. Dan blijft het bij het eerste punt.
pi_173063380
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

je link gaat niet naar een artikel over genoemde redacties.
Bedoel je de redactie van de correspondent ?
Meestal hebben redacties niet stafleden uit de buurt waar men gevestigd is. Dus dat zegt niks.
Ga zelf eens googlen, jij mag ook wat moeite doen.

Vind je het zelf niet heel erg hypocriet dat deze partijen te pas en te onpas racisme roepen, maar zelf 100% blank zijn? Dat spreekt elkaar toch keihard tegen?
pi_173063391
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Snap je mijn antwoord ook? Iedereen denkt van zichzelf dat hij het morele gelijk aan zijn kant heeft. Dat het bij de Zwarte Piet-klagers wel helpt en bij de festival-klagers niet, is omdat anderen merites zien in die claim. Oftewel, de Zwarte Piet-klagers krijgen gehoor omdat anderen inderdaad denken dat ze een punt hebben.
Nee, omdat "anderen" meteen in de racistische, alt-right, klu klux gang hoek worden gedrukt. En daar wil je niet inzitten dus kun je maar beter met de flow meegaan.
pi_173063398
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ze hebben dat wel gedaan: die kanalen zaaien haat.
Leg me even uit hoe een kanaal als Diamond and Silk haat zaait? Alleen maar door pro-Trump te zijn? Dat PJW reacties oproept okee, maar haatzaaien, nou nee, dat zie ik niet. Maar jij WILT dat zien blijkbaar. En PJW hanteert gedeeltelijk dezelfde stijl als Jonathan Pie (typisch Engels) en daar mag je best wel stevig uit de hoek komen; dat is heel anders dan haatzaaien. Sowieso is die term al zodanig geinflateerd dat we die, net zoals racisme, facisme en discriminatie, al op de vuilnishoop kunnen gooien (of in de kliko).
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:39:48 #83
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173063403
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, omdat "anderen" meteen in de racistische, alt-right, klu klux gang hoek worden gedrukt. En daar wil je niet inzitten dus kun je maar beter met de flow meegaan.
Dat gaat natuurlijk twee kanten op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173063405
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:26 schreef Jigzoz het volgende:
Zodra YouTube het imago krijgt van zuur, verbitterd platform vol racisten en ander extreemrechts klaagvolk, dan is het heel erg snel gedaan.
Wie zo'n videos niet bekijkt weet nauwelijks dat ze bestaan, tenzij youtube ze zelf aanraadt. Ik krijg aanbevelingen voor

18. The Dark Years: Vichy France (YaleCourses)
Iridium - The MOST RARE Metal on Earth!
Hot Chocolate - Emma
787-8 Dreamliner Cockpit View Takeoff from Glasgow Airport
...
(en een aantal climate change conspiracy video's; maar goed..)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173063417
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:34 schreef drexciya het volgende:

[..]

Meen je dat echt? Ik zie eerder het tegengestelde. Mensen met een onschuldig kanaal, die om wat voor reden dan ook, kunnen worden aangevallen omdat er toevallig iets inzit wat verkeerd wordt geïntepreteerd. Het voorbeeld was van een of andere Duitser die de werking van een steekwerend vest liet zien. Dat lijkt me redelijk onschuldige materie, maar de maker kreeg een partij ellende over zich heen.

En jij noemt het zure materie, ik zie het als kanalen die blijkbaar iets toevoegen, en veel hits scoren (en veel likes!). Zet daar de filmpjes, zoals de beruchte "dear white people" MTV materie, tegenover met heel veel dislikes en naar verhouding weinig views.

Naast politieke kanalen zijn er ook heel veel kanalen van mensen die gewoon iets met een hobby te maken hebben. Nu alles wordt gepolitiseerd (dankjewel SJWs) worden ook die kanalen slachtoffer van deze gang van zaken. dat begon al eerder met de demonitization in het algemeen. Een heleboel kanalen zijn te ondersteunen via Patreon of anderszins, maar als het YouTube platform zelf wegvalt of Patreon zelf gaat censureren, dan houdt het allemaal op.
Ja, dat meen ik echt. Er zit geen andere ideologie achter dan de markt willen domineren. En een positieve, intieme sfeer verkoopt nu eenmaal beter dan een negatieve.

Iets dichter bij huis: zie de FP. Daar is toen dat +/--systeem ingevoerd en de sfeer holde achteruit. Gevolg was dat mensen massaal wegbleven en dat het steeds meer een zure eenheidsworst werd van mensen die elkaar probeerden te overtreffen in doemdenken en klagen. Jaren geleden was 10.000 views niet eens genoeg om in de top tien van best gelezen berichten te komen en nu gebeurt het regelmatig dat het best gelezen bericht van de dag nog niet eens tot de 5.000 komt.

Inmiddels is de - geschrapt. En niet omdat dat serverruimte scheelt of zo.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:40:57 #86
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063428
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, omdat "anderen" meteen in de racistische, alt-right, klu klux gang hoek worden gedrukt. En daar wil je niet inzitten dus kun je maar beter met de flow meegaan.
Er zijn genoeg groepen die zich van precies dezelfde retoriek bedienen, die geen gelijk krijgen. Extreemrechts bijvoorbeeld, AFA en nog een paar van die rare clubjes.
pi_173063438
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 12:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nu begin je opeens over gemiddeld. Beetje lafjes om eerst zo'n generaliserende trollopmerking te maken en dan snel allemaal nuance aan te brengen als iemand je erop wijst.
Nuance? Het betekent gewoon hetzelfde :D

Als ik zeg: Mannen zijn groter dan vrouwen. Ga jij dan zeggen: Maar niet allemaal!!!! :(
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:41:57 #88
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063446
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:39 schreef drexciya het volgende:

[..]

Leg me even uit hoe een kanaal als Diamond and Silk haat zaait? Alleen maar door pro-Trump te zijn? Dat PJW reacties oproept okee, maar haatzaaien, nou nee, dat zie ik niet. Maar jij WILT dat zien blijkbaar. En PJW hanteert gedeeltelijk dezelfde stijl als Jonathan Pie (typisch Engels) en daar mag je best wel stevig uit de hoek komen; dat is heel anders dan haatzaaien. Sowieso is die term al zodanig geinflateerd dat we die, net zoals racisme, facisme en discriminatie, al op de vuilnishoop kunnen gooien (of in de kliko).
Ik heb die filmpjes nooit gezien (ook een zin in, om eerlijk te zijn), maar ik vind gewoon dat je te makkelijk censuur roept. Je geeft me niet de indruk dat je de bewering van YouTube een eerlijke kans hebt gegeven.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:42:18 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173063452
Volgens mij is het heel simpel... je hebt twee ranzige extreme clubjes; SJWs en alt-right. Daar tussenin zit een grote groep normaal denkende mensen, die zich niet zo aanstellerig en schreeuwend opstelt en derhalve minder zichtbaar is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:42:54 #90
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063459
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:41 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nuance? Het betekent gewoon hetzelfde :D

Als ik zeg: Mannen zijn groter dan vrouwen. Ga jij dan zeggen: Maar niet allemaal!!!! :(
Jep.
pi_173063470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jep.
Dan ben je echt zo dom.
pi_173063490
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oké, dan doe ik dat niet. Dan blijft het bij het eerste punt.
Even voor jouw beeldvorming, er doen dus ook al actief dienende militairen mee aan de kennismakingsdagen. Dan heb je fysiek/ conditioneel gezien al wat bovengemiddelde vrouwen die meedoen.

Dus nogmaals, biologische en fysieke verschillen spelen de hoofdrol. Dat kun je blijven ontkennen of net doen alsof dat niet bestaat maar zo zijn de feiten nou eenmaal.
pi_173063493
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat meen ik echt. Er zit geen andere ideologie achter dan de markt willen domineren. En een positieve, intieme sfeer verkoopt nu eenmaal beter dan een negatieve.

Iets dichter bij huis: zie de FP. Daar is toen dat +/--systeem ingevoerd en de sfeer holde achteruit. Gevolg was dat mensen massaal wegbleven en dat het steeds meer een zure eenheidsworst werd van mensen die elkaar probeerden te overtreffen in doemdenken en klagen. Jaren geleden was 10.000 views niet eens genoeg om in de top tien van best gelezen berichten te komen en nu gebeurt het regelmatig dat het best gelezen bericht van de dag nog niet eens tot de 5.000 komt.

Inmiddels is de - geschrapt. En niet omdat dat serverruimte scheelt of zo.
Een plus/min systeem is inderdaad listig, maar dat is niet hetzelfde als wat je op YouTube ziet. Dat is niet met elkaar te vergelijken. Als je duidelijke en transparante regels opstelt op YouTube is iedereen blij. Maar door arbitrair te werk te gaan, zoals nu, word je zelf een partij, want je neemt een duidelijk standpunt in.

Wat betreft het aantal views; het aantal websites en forums is alleen maar gegroeid in de afgelopen jaren, dus dat kan ook een oorzaak zijn. Sowieso heb ik geen tijd en zin om iedere post te lezen of me in alle discussies te mengen.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:46:30 #94
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063538
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Dan ben je echt zo dom.
Balen joh.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:46:45 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173063545
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:39 schreef drexciya het volgende:

[..]

Leg me even uit hoe een kanaal als Diamond and Silk haat zaait? Alleen maar door pro-Trump te zijn? Dat PJW reacties oproept okee, maar haatzaaien, nou nee, dat zie ik niet. Maar jij WILT dat zien blijkbaar. En PJW hanteert gedeeltelijk dezelfde stijl als Jonathan Pie (typisch Engels) en daar mag je best wel stevig uit de hoek komen; dat is heel anders dan haatzaaien. Sowieso is die term al zodanig geinflateerd dat we die, net zoals racisme, facisme en discriminatie, al op de vuilnishoop kunnen gooien (of in de kliko).
Nee hoor. Racisme is nog steeds dat walgelijke idee dat één bepaalde groep mensen op basis van ras beter is dan het andere. Of het nu komt van de Black Israelites, voor wie alle blanken honden zijn, of van die alt-right club, die zwarten zien als veredelde apen, racisme blijft racisme.

Wat veel erger is, is dat zogenaamde 'realisten' zich proberen in te dekken tegen beschuldigingen van racisme terwijl ze precies dezelfde retoriek hanteren als de bovengenoemde clubs. De standaardriedel: "... maar dat mag je niet zeggen, want dan ben je een racist." Ja. Als je stelt dat bepaalde mensen beter zijn dan anderen op basis van een vaststaande eigenschap als ras, ben je een racist. Stel je dat niet, ben je het niet. Simpel.

Niets geïnflateerd. Het is wat het is
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173063561
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:44 schreef drexciya het volgende:

[..]

Een plus/min systeem is inderdaad listig, maar dat is niet hetzelfde als wat je op YouTube ziet. Dat is niet met elkaar te vergelijken. Als je duidelijke en transparante regels opstelt op YouTube is iedereen blij. Maar door arbitrair te werk te gaan, zoals nu, word je zelf een partij, want je neemt een duidelijk standpunt in.
Hangt er vanaf wat je doel is. Een medium zijn waar voor iedereen ruimte is om te delen wat hij wil? Dan is de huidige strategie verrot. Heel slecht. Willen ze vooral zoveel mogelijk geld verdienen en de allergrootste blijven? Dan doen ze het uitstekend.
quote:
Wat betreft het aantal views; het aantal websites en forums is alleen maar gegroeid in de afgelopen jaren, dus dat kan ook een oorzaak zijn. Sowieso heb ik geen tijd en zin om iedere post te lezen of me in alle discussies te mengen.
Volgens mij zijn er juist bijna geen fora meer over en behalve op Facebook kun je bijna nergens meer reageren op nieuwsberichten.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:47:21 #97
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063566
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Even voor jouw beeldvorming, er doen dus ook al actief dienende militairen mee aan de kennismakingsdagen. Dan heb je fysiek/ conditioneel gezien al wat bovengemiddelde vrouwen die meedoen.

Dus nogmaals, biologische en fysieke verschillen spelen de hoofdrol. Dat kun je blijven ontkennen of net doen alsof dat niet bestaat maar zo zijn de feiten nou eenmaal.
Hoeveel vrouwen dienen er überhaupt in het leger? Hoe groot is de kans dat die vrouwen in de 1% van de vrouwen zitten?

Echt, er zijn zo veel meer factoren die je voor het gemak even vergeet.
pi_173063594
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb die filmpjes nooit gezien (ook een zin in, om eerlijk te zijn), maar ik vind gewoon dat je te makkelijk censuur roept. Je geeft me niet de indruk dat je de bewering van YouTube een eerlijke kans hebt gegeven.
Omdat YouTube niet open en transparant is, en omdat de ADL een clubje is wat overal kwetsende materie in ziet. Dat maakt de bewering van YouTube erg ongeloofwaardig. YouTube moet hier bovenstaan, en niet de indruk willen wekken dat ze gerichte censuur toepassen. Als je iets blokkeert of iets dergelijks, dan moet je dat onderbouwen en de betroffen persoon informeren. Wat er nu gebeurd is domweg met de botte bijl verbergen of hinderen van uploads zonder onderbouwing.
pi_173063607
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou ja, de retoriek van rechts draait wel voor een groot deel om negatieven. Tegen immigratie, tegen diversiteit, moslims zijn eng, verandering is eng, et cetera. Links is veel meer voor dingen. Voor diversiteit, immigratie heeft goede kanten, we kunnen samen werken aan een betere toekomst, ga zo maar door.
Ah en nu wel de 'over het algemeen' nuance. Hypocrisie ten top gewoon weer.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:49:38 #100
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063617
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:49 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ah en nu wel de 'over het algemeen' nuance. Hypocrisie ten top gewoon weer.
Huh?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:50:56 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173063645
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat gaat natuurlijk twee kanten op.
Met het verschil dat je in het publieke debat absoluut niet de extreem rechtse hoek ingeduwd wil worden (want maatschappelijk absoluut niet getolereerd)... Dan is het einde verhaal voor je. Dus zal men er ook alles aan doen om vooral niet in die hoek terecht te komen, zelfs als dat betekent dat je tegen je zin je mening bij moet stellen.

Andersom is het niet zo'n probleem.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:51:41 #102
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063658
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:48 schreef drexciya het volgende:

[..]

Omdat YouTube niet open en transparant is, en omdat de ADL een clubje is wat overal kwetsende materie in ziet. Dat maakt de bewering van YouTube erg ongeloofwaardig. YouTube moet hier bovenstaan, en niet de indruk willen wekken dat ze gerichte censuur toepassen. Als je iets blokkeert of iets dergelijks, dan moet je dat onderbouwen en de betroffen persoon informeren. Wat er nu gebeurd is domweg met de botte bijl verbergen of hinderen van uploads zonder onderbouwing.
Net zo ongeloofwaardig als de bewering dat YouTube bewust rechtse videomakers pest vanwege een groot links complot.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:51:57 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173063664
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Met het verschil dat je in het publieke debat absoluut niet de extreem rechtse hoek ingeduwd wil worden (want maatschappelijk absoluut niet getolereerd)... Dan is het einde verhaal voor je. Dus zal men er ook alles aan doen om vooral niet in die hoek terecht te komen, zelfs als dat betekent dat je tegen je zin je mening bij moet stellen.

Andersom is het niet zo'n probleem
.
Juist, ooit van Jesse Klaver gehoord? Of Alexander Pechtold? De bagger die die mensen over zich heen krijgen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173063669
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:10 schreef speknek het volgende:
1. Milo heeft natuurlijk niks op Berkeley te zoeken. Net zoals creationisten die zijn ze op een gegeven moment ook niet meer uit gaan nodigen. Heeft verder niks met censuur te maken en alles aan geen academische legitimatie geven aan querulanten.
2. Het gedachtegoed achter alt rechts is redelijk tam... je weet dat alt rechts een construct van Richard Spencer is, die letterlijk een nazi is?
3. Ik wil doxen nooit goedkeuren, mar je weet dat de voorloper van alt rechts, Gamergate, daarmee begon?
1. Milo was uitgenodigd en dus had hij er iets te zoeken:

quote:
Since the announcement of Mr. Yiannopoulos’s visit, we have received many requests that we ban him from campus and cancel the event. Although we have responded to these requests directly, we would like to explain to the entire campus community why the event will be held as planned. First, from a legal perspective, the U.S. Constitution prohibits UC Berkeley, as a public institution, from banning expression based on its content or viewpoints, even when those viewpoints are hateful or discriminatory. Longstanding campus policy permits registered student organizations to invite speakers to campus and to make free use of meeting space in the Student Union for that purpose. As mentioned, the BCR is the host of this event, and therefore it is only they who have the authority to disinvite Mr. Yiannopoulos. Consistent with the dictates of the First Amendment as uniformly and decisively interpreted by the courts, the university cannot censor or prohibit events, or charge differential fees. Some have asked us whether attacks on individuals are also protected. In fact, critical statements and even the demeaning ridicule of individuals are largely protected by the Constitution; in this case, Yiannopoulos’s past words and deeds do not justify prior restraint on his freedom of expression or the cancellation of the event.

http://news.berkeley.edu/(...)ent-on-yiannopoulos/
2. Milo, homo én jood =/= alt-right
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:52:45 #105
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173063684
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom niet? Het feit dat er momenteel nog geen enkele geschikte vrouw bereid is gevonden de genderbarrière binnen die korpsen te doorbreken, betekent niet dat er geen geschikte vrouwen zijn.
Moeten we daar dan niet een quotum van 50% opleggen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:53:20 #106
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063695
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Met het verschil dat je in het publieke debat absoluut niet de extreem rechtse hoek ingeduwd wil worden (want maatschappelijk absoluut niet getolereerd)... Dan is het einde verhaal voor je. Dus zal men er ook alles aan doen om vooral niet in die hoek terecht te komen, zelfs als dat betekent dat je tegen je zin je mening bij moet stellen.

Andersom is het niet zo'n probleem.
De jaren '90 zijn afgelopen, je ziet hier op FOK! al dat een boel mensen het helemaal niet meer erg vinden om rechts genoemd te worden. Een deel vindt zelfs 'racist' geen negatief oordeel meer.

Bovendien werkt het net zo goed andersom; kijk hoe hier 'SJW' als pejoratief wordt gebruikt, en hoe lang woorden als '(s)link(s)' en 'gutmensch' al gemeengoed zijn in het debat.
pi_173063710
ADL is de organisatie waarvan het motto is; ''Vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar...''

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2017 13:55:14 ]
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:54:00 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063712
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:52 schreef nixxx het volgende:

[..]

Moeten we daar dan niet een quotum van 50% opleggen?
Nee hoor.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:54:24 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063724
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:53 schreef LelijKnap het volgende:
EDL is de organisatie waarvan het motto is; ''Vrijheid van meningsuiting is belangrijk, maar...''
De English Defence League, ja?
pi_173063736
Oops, net wakker.
pi_173063748
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Juist, ooit van Jesse Klaver gehoord? Of Alexander Pechtold? De bagger die die mensen over zich heen krijgen?
Worden niet buitengesloten op universiteiten of van interviews of debatten voor hun visies. Of ik moet het mis hebben.
pi_173063764
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Worden niet buitengesloten op universiteiten of van interviews of debatten voor hun visies. Of ik moet het mis hebben.
Dat lijken me dan ook niet echt equivalenten van Milo Dinges.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:57:05 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173063774
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:55 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Worden niet buitengesloten op universiteiten of van interviews of debatten voor hun visies. Of ik moet het mis hebben.
Ze liggen inderdaad ontzettend goed, in het 'publieke debat'... Vink je even het aantal topics aan waarin deze heren neutraal worden ontvangen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:57:16 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173063782
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoeveel vrouwen dienen er überhaupt in het leger? Hoe groot is de kans dat die vrouwen in de 1% van de vrouwen zitten?

Echt, er zijn zo veel meer factoren die je voor het gemak even vergeet.
Ik vergeet niks. Er moeten gewoon eisen en een opleiding gehaald worden. Tot nu toe heeft in tegenstelling tot tienduizenden mannen geen enkele vrouw het gehaald... En dan ga jij met droge ogen beweren dat we allemaal "hetzelfde" zijn?

Waarom gaan we de Olympische Spelen ook niet gewoon gemengd maken, gewoon mannen en vrouwen tegen elkaar bij atletiek oid...
pi_173063815
Oké, als Emiel Ratelband door een stel studenten werd uitgenodigd om te komen spreken op een conferentie over... psychologie, noem maar wat, dan zou ik het inderdaad niet gek vinden als de universiteit zou zeggen: prima, maar niet hier.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:59:31 #116
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173063830
Maar goed. Google. Ontslag. Seksistisch. Niet seksistisch.

https://www.washingtonpos(...)-controversial-memo/

De opmerking:
"Vrouwen zijn van nature..."
is natuurlijk inherent seksistisch. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:00:34 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173063855
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Juist, ooit van Jesse Klaver gehoord? Of Alexander Pechtold? De bagger die die mensen over zich heen krijgen?
Ja, hier op Fok!, facebook en Twitter... Echt niet in het publieke debat en ze mogen nog steeds overal aanschuiven.
pi_173063862
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ze liggen inderdaad ontzettend goed, in het 'publieke debat'... Vink je even het aantal topics aan waarin deze heren neutraal worden ontvangen?
Iedereen krijgt haat online, en rechtse mensen worden daarbij ook in levende lijve buitengesloten.
pi_173063866
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, hier op Fok!, facebook en Twitter... Echt niet in het publieke debat en ze mogen nog steeds overal aanschuiven.
Dit dus.
pi_173063900
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Iedereen krijgt haat online, en rechtse mensen worden daarbij ook in levende lijve buitengesloten.
Hoe komt iemand als Loek Hermans dan bijvoorbeeld aan zijn 30 bijbaantjes? En Zalm aan de ene na de andere topfunctie?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:02:06 #121
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173063901
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik vergeet niks. Er moeten gewoon eisen en een opleiding gehaald worden. Tot nu toe heeft in tegenstelling tot tienduizenden mannen geen enkele vrouw het gehaald... En dan ga jij met droge ogen beweren dat we allemaal "hetzelfde" zijn?

Waarom gaan we de Olympische Spelen ook niet gewoon gemengd maken, gewoon mannen en vrouwen tegen elkaar bij atletiek oid...
Ja, waarom niet? Gaat leuk worden bij gymnastiek.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:02:28 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173063916
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, hier op Fok!, facebook en Twitter... Echt niet in het publieke debat en ze mogen nog steeds overal aanschuiven.
Constant Kusters zit toch ook gewoon bij Pauw? Ongeveer even vaak als ik daar iemand van extreem-links zie zitten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:02:58 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173063927
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Iedereen krijgt haat online, en rechtse mensen worden daarbij ook in levende lijve buitengesloten.
Rutte buitengesloten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173063958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Rutte buitengesloten?
Wilders (extreen rechts) wel en Klaver (extreem links) niet.
pi_173063969
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou ja, de retoriek van rechts draait wel voor een groot deel om negatieven. Tegen immigratie, tegen diversiteit, moslims zijn eng, verandering is eng, et cetera. Links is veel meer voor dingen. Voor diversiteit, immigratie heeft goede kanten, we kunnen samen werken aan een betere toekomst, ga zo maar door.
Oh ja, is links niet tegen homogeniteit, tegen nationalisme, tegen cohesie, tegen behoud/conservatisme, tegen soevereiniteit, tegen westerse culturen, tegen veiligheid, tegen sociale voorzieningen, tegen betaalbare huizen, etc?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:04:47 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:04:51 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173063973
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wilders (extreen rechts) wel en Klaver (extreem links) niet.
Wilders extreem rechts?
Klaver extreem links?

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173063982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Wilders (extreen rechts) wel en Klaver (extreem links) niet.
Klaver is toch niet extreem links man... De PvdA van 15 jaar geleden was nog linkser.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:05:06 #130
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173063984
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee hoor.
10% dan? Een quotum kon toch werken om een slecht patroon te doorbreken?

Misschien vrouwen 20% minder laten rennen of tillen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:05:12 #131
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173063985
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:59 schreef SicSicSics het volgende:
Maar goed. Google. Ontslag. Seksistisch. Niet seksistisch.

https://www.washingtonpos(...)-controversial-memo/

De opmerking:
"Vrouwen zijn van nature..."
is natuurlijk inherent seksistisch. :D
Seksistisch blaadje:
https://www.vn.nl/gejaagd-door-het-leven/
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173063996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wilders extreem rechts?
Klaver extreem links?

:')
Blijf gewoon op fok.be als je toch alleen maar komt trollen. :D
pi_173063997
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik geef het op...
Ik denk dat we nogal van mening verschillen over wat nu precies extreem links en extreem rechts is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:05:42 #134
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173064000
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:00 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Iedereen krijgt haat online, en rechtse mensen worden daarbij ook in levende lijve buitengesloten.
Niet 'rechtse mensen'. Mark Rutte mag nog steeds over aanschuiven, Bart De Wever is een graaggeziene gast op de Vlaamse TV, de Amerikaanse Republikeinse Partij krijgt bijna overal een podium waar ze willen, ga zo maar door.

Extreemrechtse trolls worden inderdaad buitengesloten. Omdat hun uitspraken niets bijdragen aan het publieke debat.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:05:58 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064007
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik geef het op...
Sorry, maar ik vind het nogal erg sneeuwvlokkerig, die houding. "Wij arme rechtsen..."
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:06:30 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064019
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Blijf gewoon op fok.be als je toch alleen maar komt trollen. :D
OK...

Wat maakt Wilders extreem-rechts, en wat maakt Klaver extreem-links?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173064027
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:05 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Blijf gewoon op fok.be als je toch alleen maar komt trollen. :D
Radicaal-rechts of radicaal-links zou nog wel kunnen. Voor de definitie extreem moet er eigenlijk geweld (of oproep tot geweld) bij komen kijken vanuit de ideologie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_173064033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind het nogal erg sneeuwvlokkerig, die houding. "Wij arme rechtsen..."
Is ook gewoon kut als je nergens kunt marcheren zonder dat je ruzie krijgt met de 30 Antifa'ers die Nederland rijk is.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:07:18 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173064038
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:05 schreef nixxx het volgende:

[..]

10% dan? Een quotum kon toch werken om een slecht patroon te doorbreken?

Misschien vrouwen 20% minder laten rennen of tillen?
Binnen defensie zijn de fysieke en conditionele eisen voor vrouwen al lager dan voor mannen... :')
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:07:43 #140
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173064051
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:04 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Oh ja, is links niet tegen homogeniteit, tegen nationalisme, tegen cohesie, tegen behoud/conservatisme, tegen soevereiniteit, tegen westerse culturen, tegen veiligheid, tegen sociale voorzieningen, tegen betaalbare huizen, etc?
Met uitzondering van conservatisme: nee, daar zijn ze niet tegen.
pi_173064053
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Radicaal-rechts of radicaal-links zou nog wel kunnen. Voor de definitie extreem moet er eigenlijk geweld (of oproep tot geweld) bij komen kijken vanuit de ideologie.
Demonstranten door hun knieën schieten bijvoorbeeld?
pi_173064061
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Radicaal-rechts of radicaal-links zou nog wel kunnen. Voor de definitie extreem moet er eigenlijk geweld (of oproep tot geweld) bij komen kijken vanuit de ideologie.
Dit dan. Dank u.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:08:23 #143
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173064076
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:05 schreef nixxx het volgende:

[..]

10% dan? Een quotum kon toch werken om een slecht patroon te doorbreken?

Misschien vrouwen 20% minder laten rennen of tillen?
Het zou een oplossing kunnen zijn. Maar zoals ik al zei, ben ik daar niet voor.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:08:46 #144
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173064089
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:59 schreef SicSicSics het volgende:
Maar goed. Google. Ontslag. Seksistisch. Niet seksistisch.

https://www.washingtonpos(...)-controversial-memo/

De opmerking:
"Vrouwen zijn van nature..."
is natuurlijk inherent seksistisch. :D
Vrouwen zijn van nature slechter in het produceren van zaadcellen.
Vrouwen zijn van nature meer geneigd oestrogeen te produceren.
Vrouwen zijn van nature beter in het bloeden uit hun genitalia.

Seksistisch, mja maar daarom nog niet minder waar.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173064096
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, waarom niet? Gaat leuk worden bij gymnastiek.
Ze hebben zelfs het verschil tussen de tijden van mannen en vrouwen op de lange afstanden in een formule kunnen gieten

https://mauricesteketee.w(...)annen-en-de-vrouwen/
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:09:42 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064117
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:08 schreef nixxx het volgende:

[..]

Vrouwen zijn van nature slechter in het produceren van zaadcellen.
Vrouwen zijn van nature meer geneigd oestrogeen te produceren.
Vrouwen zijn van nature beter in het bloeden uit hun genitalia.

Seksistisch, mja maar daarom nog niet minder waar.
Inderdaad van hetzelfde kaliber als "Vrouwen zijn van nature minder geschikt tot leiding geven".

:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:10:04 #147
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173064127
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Binnen defensie zijn de fysieke en conditionele eisen voor vrouwen al lager dan voor mannen... :')
Oh dat wist ik nog niet eens :D Mariniers en Commandotroepen ook?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:10:31 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173064140
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Inderdaad van hetzelfde kaliber als "Vrouwen zijn van nature minder geschikt tot leiding geven".

:') :')
Vrouwen zijn van nature stressgevoeliger.
https://www.vn.nl/gejaagd-door-het-leven/
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:11:04 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064155
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vrouwen zijn van nature stressgevoeliger.
https://www.vn.nl/gejaagd-door-het-leven/
Tuurlijk. Is allemaal 'wetenschappelijk' onderbouwd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:11:29 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173064166
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tuurlijk. Is allemaal 'wetenschappelijk' onderbouwd.
Geloof jij niks van natuurlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173064186
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Binnen defensie zijn de fysieke en conditionele eisen voor vrouwen al lager dan voor mannen... :')
Pfff meen je dat? Je wil je toch laten verdedigen door de sterksten/slimsten?

Kan me voorstellen dat je voor staffuncties lagere eisen hebt op fysiek gebied, maar dat zou dan voor zowel man als vrouw moeten zijn.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:13:00 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173064213
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat we nogal van mening verschillen over wat nu precies extreem links en extreem rechts is.
Het gaat erom dat mensen die in het "midden" zitten absoluut niet in de (extreem) rechtse hoek geduwd willen worden en daardoor al heel snel een club als de anti zwarte pieten brigade (als voorbeeld) gelijk geven. Dat is relatief veilig en word je zeker niet voor bruinhemd oid uitgemaakt.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:13:17 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064222
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

Geloof jij niks van natuurlijk.
Dat er biologische verschillen zijn lijkt mij een vaststaand gegeven; dat gebruiken om alle personen behorende tot een bepaald gender bij voorbaat in het hokje 'minder stressbestendig' te douwen, eerder een vorm van wensdenken die in de 19e eeuw thuishoort.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:13:22 #154
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173064227
quote:
Seksisme is het discrimineren of het vellen van een waardeoordeel op basis van geslacht. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_173064235
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tuurlijk. Is allemaal 'wetenschappelijk' onderbouwd.
uit het artikel

quote:
Dat constateren in elk geval de Amerikaanse gynaecologen Stephanie McClellan en Beth Hamilton in een lijvig werk dat volgende week in Nederland uitkomt onder de naam Chill! De ultieme antistress-gids voor vrouwen. ‘Vrouwen hebben een grotere afgifte van chemische “triggers” voor stress,’ schrijven ze. Het gaat om hormonen die ook nog langer aanwezig blijven in een vrouwenlichaam dan in dat van een man. Bovendien blijken vrouwen gevoeliger te zijn voor de fysieke symptomen van stress vanwege de sekseverschillen bij de verwerking door de hersenen. Vanwege deze biologische verschillen zijn ze stressgevoeliger en duurt hun stressreactie langer dan die van mannen.’

Voor wie uit principe niet gelooft wat Amerikanen allemaal beweren: de Groningse hoogleraar neurobiologie Gert ter Horst zegt dat het klopt dat bij vrouwen de gevolgen van stress ingrijpender zijn.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:14:28 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064253
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat erom dat mensen die in het "midden" zitten absoluut niet in de (extreem) rechtse hoek geduwd willen worden en daardoor al heel snel een club als de anti zwarte pieten brigade (als voorbeeld) gelijk geven. Dat is relatief veilig en word je zeker niet voor bruinhemd oid uitgemaakt.
Super links hier, en vind die hele anti zwarte piet onzin een farce. Nog nooit 'buitengesloten' daarom, laat staan uitgemaakt worden voor bruinhemd
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:14:53 #157
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173064262
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:10 schreef nixxx het volgende:

[..]

Oh dat wist ik nog niet eens :D Mariniers en Commandotroepen ook?
Daar hebben ze nog geen vrouwen dus hoeft daar nog niet over nagedacht te worden. De eisen bij de kennismakingsdagen zijn voor iedereen gelijk.

Edit: gelijke eisen bij marns en kct lees ik net.

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 11-08-2017 14:22:34 ]
pi_173064277
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]
Bart De Wever is een graaggeziene gast op de Vlaamse TV
Jammer genoeg. De VRT heeft De Wever groot gemaakt, net zoals Boris Johnson en Jacob Rees-Mogg hun populariteit aan de BBC (HIGNFY) te danken hebben.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:15:21 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173064280
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:12 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Pfff meen je dat? Je wil je toch laten verdedigen door de sterksten/slimsten?

Kan me voorstellen dat je voor staffuncties lagere eisen hebt op fysiek gebied, maar dat zou dan voor zowel man als vrouw moeten zijn.
Lijkt me dat je een zo effectief mogelijke krijgsmacht wilt. Als diversiteit die slagkracht verbetert, kun je inderdaad zo'n maatregel overwegen om de diversiteit te vergroten.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:15:34 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064289
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:13 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

uit het artikel

[..]

Ja, en nu? Dit aannemen als empirisch bewijs dat 'de vrouw' minder geschikt is tot leiding geven?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:16:43 #161
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173064317
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:08 schreef nixxx het volgende:
Vrouwen zijn van nature slechter in het produceren van zaadcellen.
Vrouwen zijn van nature meer geneigd oestrogeen te produceren.
Vrouwen zijn van nature beter in het bloeden uit hun genitalia.

Seksistisch, mja maar daarom nog niet minder waar.
Ik was niet helemaal volledig. :)
Aangevuld met een waardeoordeel.
Vrouwen zijn van nature... , dus ...

Jouw voorbeelden zijn absoluut voorbeelden van seksisme. Het hoeft niet niet waar te zijn om seksistische te zijn?

Je kunt een lekker wijf op je werk constant 'lekker wijf' noemen.
You're right, but you're still an asshole! :D
En seksistisch. :D
En je kunt ervoor ontslagen worden. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:17:17 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173064328
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:13 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

uit het artikel

[..]

Daarom dus minder geschikt als leidinggevende. Wetenschappelijk bewezen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173064356
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het gaat erom dat mensen die in het "midden" zitten absoluut niet in de (extreem) rechtse hoek geduwd willen worden en daardoor al heel snel een club als de anti zwarte pieten brigade (als voorbeeld) gelijk geven. Dat is relatief veilig en word je zeker niet voor bruinhemd oid uitgemaakt.
Ik ken anders genoeg mensen die op een heel normale manier voor Zwarte Piet kunnen zijn. Ik ken echter ook wel wat mensen die vinden dat Zwarte Piet zwart moet zijn en dat alle negers hun bek moeten houden en dankbaar moeten zijn, tja, die komen dan wel een beetje in die hoek.

Het hangt er een beetje vanaf wat je zegt, merk ik toch vooral. Veel figuren die op Fok! klagen dat ze voor racist worden uitgemaakt zeggen bijvoorbeeld ook gewoon dubieuze dingen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:18:36 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064360
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daarom dus minder geschikt als leidinggevende. Wetenschappelijk bewezen.
:')

1890 belde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173064362
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en nu? Dit aannemen als empirisch bewijs dat 'de vrouw' minder geschikt is tot leiding geven?
Nee, dit aannemen als empirsch bewijs dat de memo schrijver gelijk heeft dat het bedrijf intern zo moeten veranderen dat ook daarmee rekening gehouden wordt. Want dat was de kern van de memo schrijvers betoog.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:18:46 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173064370
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Super links hier, en vind die hele anti zwarte piet onzin een farce. Nog nooit 'buitengesloten' daarom, laat staan uitgemaakt worden voor bruinhemd
Hier is dat niet zo'n probleem maar in het publieke debat staat het zo'n beetje gelijk aan zelfmoord.
Heb je Rutte niet zien wezelen met dit dossier?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:18:52 #167
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173064374
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:17 schreef Perrin het volgende:
Daarom dus minder geschikt als leidinggevende. Wetenschappelijk bewezen.
En dat is dus het waardeoordeel. :D
Dat mag niet en dat zal je per geval moeten bekijken. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:18:58 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173064375
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jammer genoeg. De VRT heeft De Wever groot gemaakt, net zoals Boris Johnson en Jacob Rees-Mogg hun populariteit aan de BBC (HIGNFY) te danken hebben.
Niets mis met De Wever. Ik ben het lang niet eens met al zijn standpunten, maar hij onderbouwt ze keurig en hij is over het algemeen een sterke debater. Nou heeft hij wel het voordeel dat zijn tegenstanders hem niet op zijn niveau denken te hoeven te counteren, omdat het idee 'Rechts/vlaamsgezind is bij voorbaat fout' onder hen nog leeft.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:19:22 #169
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173064384
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')

1890 belde.
Vind jij dat daadwerkelijk een argument? '1890 belde'?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:20:00 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173064398
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daarom dus minder geschikt als leidinggevende. Wetenschappelijk bewezen.
Als je 'stressbestendigheid' als enige of belangrijk criterium voor leidinggeven wilt zien. Daar kun je ook nog een boom over opzetten.
pi_173064402
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

:')

1890 belde.
de Beauvoir was toen pas 4 hoor.
pi_173064403
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Net zo ongeloofwaardig als de bewering dat YouTube bewust rechtse videomakers pest vanwege een groot links complot.
Dat is jouw interpretatie (met jouw typische filter); als je een organisatie inhuurt waarvan bekend is dat ze een bias hebben tegen bepaalde meningen, en extreem snel de hate-speech kaart trekken, dan is dat geen complot, maar een duidelijk teken dat je niet slim bezig bent.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:21:37 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064425
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vind jij dat daadwerkelijk een argument? '1890 belde'?
Mijn argument heb ik al eerder gegeven, kennelijk heb je daar overheen gelezen.

Dat er biologische verschillen zijn is een feit. Dat gebruiken om tot generaliseringen te komen is een politieke agenda.

Blijft moeilijk voor conservatieven, het idee van individuen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173064432
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:20 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie (met jouw typische filter); als je een organisatie inhuurt waarvan bekend is dat ze een bias hebben tegen bepaalde meningen, en extreem snel de hate-speech kaart trekken, dan is dat geen complot, maar een duidelijk teken dat je niet slim bezig bent.
Google is een offensief begonnen. Dat is niet 'niet slim bezig zijn'. Het is een gecalculeerde zet.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:22:00 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173064433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:12 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Pfff meen je dat? Je wil je toch laten verdedigen door de sterksten/slimsten?

Kan me voorstellen dat je voor staffuncties lagere eisen hebt op fysiek gebied, maar dat zou dan voor zowel man als vrouw moeten zijn.
De jaarlijks verplicht af te leggen eenvoudige sporttest:

https://www.google.nl/amp(...)ditie-proef-dcp/amp/
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:22:10 #176
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173064437
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je 'stressbestendigheid' als enige of belangrijk criterium voor leidinggeven wilt zien. Daar kun je ook nog een boom over opzetten.
Nou nog een dan..

Vrouwen zijn van nature minder competitief..
http://www.seo.nl/pagina/article/nature-versus-nurture/
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:22:53 #177
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173064446
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Blijft moeilijk voor conservatieven, het idee van individuen.
Ik ben helemaal niet conservatief :P maar fijn dat je me in een hokje propt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173064462
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mijn argument heb ik al eerder gegeven, kennelijk heb je daar overheen gelezen.

Dat er biologische verschillen zijn is een feit. Dat gebruiken om tot generaliseringen te komen is een politieke agenda.

Blijft moeilijk voor conservatieven, het idee van individuen.
en dit was mijn reactie daarop

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:18 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Nee, dit aannemen als empirsch bewijs dat de memo schrijver gelijk heeft dat het bedrijf intern zo moeten veranderen dat ook daarmee rekening gehouden wordt. Want dat was de kern van de memo schrijvers betoog.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:23:45 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064468
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nou nog een dan..

Vrouwen zijn van nature minder competitief..
http://www.seo.nl/pagina/article/nature-versus-nurture/
Nee, ik ben om, Perrin... 'Minder competitief'. Echt, laten we vrouwen weer terug de keuken in trappen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:24:04 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_173064471
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Lijkt me dat je een zo effectief mogelijke krijgsmacht wilt. Als diversiteit die slagkracht verbetert, kun je inderdaad zo'n maatregel overwegen om de diversiteit te vergroten.
Je vroeg net hoeveel procent vrouwen. De huidige verdeling is ongeveer 85-15.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:24:14 #181
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173064474
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, ik ben om, Perrin... 'Minder competitief'. Echt, laten we vrouwen weer terug de keuken in trappen.
Ze zijn gewoon duidelijk minder geschikt voor topfuncties, door de bank genomen. De wetenschap legt ons uit waarom.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:24:24 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064477
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:23 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

en dit was mijn reactie daarop

[..]

Ik heb in wezen dan ook niet zoveel tegen die memo, op het gejank over marxisme in de voetnoten na.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:25:14 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064500
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon duidelijk minder geschikt voor topfuncties, door de bank genomen. De wetenschap legt ons uit waarom.
'Ze'...

En mannen grijpen eerder naar de fles, volgens onderzoek. Beter gaan we robots produceren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:25:29 #184
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_173064506
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:22 schreef Perrin het volgende:
Nou nog een dan..

Vrouwen zijn van nature minder competitief..
http://www.seo.nl/pagina/article/nature-versus-nurture/
Dat is prima toch? :)
Niks mis mee ook.
Maar wanneer je zegt dat daarom alle vrouwen minder geschikt zijn in een leiderschapsfunctie. Dan ga je weer de mist in. ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:26:05 #185
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173064524
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nou nog een dan..

Vrouwen zijn van nature minder competitief..
http://www.seo.nl/pagina/article/nature-versus-nurture/
Je bron stelt dat nurture van groot belang is bij volwassenen, en dat er een (heel zwakke) aanwijzing bestaat dat nature bij driejarigen een rol kan spelen. Als je daarin de conclusie trekt dat vrouwen van nature minder competitief zijn, ben je wel heel creatief aan het lezen.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:26:37 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173064537
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is prima toch? :)
Niks mis mee ook.
Maar wanneer je zegt dat daarom alle vrouwen minder geschikt zijn in een leiderschapsfunctie. Dan ga je weer de mist in. ^O^
Nee idd, 'álle vrouwen', dat is natuurlijk aantoonbare onzin. Er zijn bakken goede topvrouwen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:26:44 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173064544
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je vroeg net hoeveel procent vrouwen. De huidige verdeling is ongeveer 85-15.
Oké.
pi_173064547
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Beter gaan we robots produceren.
Dat is natuurlijk de grap van dit hele debacle. Hoelang zal de discussie überhaupt nog relevant zijn :')?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:27:29 #189
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173064566
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je bron stelt dat nurture van groot belang is bij volwassenen, en dat er een (heel zwakke) aanwijzing bestaat dat nature bij driejarigen een rol kan spelen. Als je daarin de conclusie trekt dat vrouwen van nature minder competitief zijn, ben je wel heel creatief aan het lezen.
quote:
Het is dus niet alleen een kwestie van nature. Uit ander onderzoek blijkt echter dat het ook niet louter nurture kan zijn (http://ftp.iza.org/dp5015.pdf). Uit onderzoek onder Oostenrijkse kinderen op de kleuterschool blijkt dat meisjes van 3 jaar al veel minder geneigd zijn om te kiezen voor het concurrentiemodel. Het verschil is dus al heel vroeg aanwezig wat meer in de richting van nature wijst.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:28:42 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173064601
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:27 schreef Perrin het volgende:

[..]

[..]

We zijn al helemaal om hoor Perrin. O+
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:29:03 #191
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173064615
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

We zijn al helemaal om hoor Perrin. O+
Top, mijn werk hier is gedaan.



[ Bericht 9% gewijzigd door sp3c op 11-08-2017 15:44:19 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173064694
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik heb in wezen dan ook niet zoveel tegen die memo, op het gejank over marxisme in de voetnoten na.
Dat zal meer zijn omdat het in de VS veel sterker speelt, dat hij dat er ook in heeft opgenomen. Na de Trump mania is de polarisatie daar nog veel verder verscherpt en dat hoort daarbij.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:42:26 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_173064900
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon duidelijk minder geschikt voor topfuncties, door de bank genomen. De wetenschap legt ons uit waarom.
Vrouwen kunnen beter omgaan met kinderen, daarom zijn ze meer geschikt als leider. Vrouwen zijn empathischer, en kunnen beter de individuele wensen van werknemers aanvoelen, daarom zijn ze meer geschikt als leider. Vrouwen handelen minder uit eigenbelang, daarom zijn ze meer geschikt als leider. Vrouwen halen hogere cijfers op school, daarom zijn ze meer geschikt als leider.

De wetenschap legt ons uit waarom!

Allemaal kwatsch natuurlijk. De premisse niet, maar de gevolgtrekking wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:44:16 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173064941
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen beter omgaan met kinderen, daarom zijn ze meer geschikt als leider. Vrouwen zijn empathischer, en kunnen beter de individuele wensen van werknemers aanvoelen, daarom zijn ze meer geschikt als leider. Vrouwen handelen minder uit eigenbelang, daarom zijn ze meer geschikt als leider. Vrouwen halen hogere cijfers op school, daarom zijn ze meer geschikt als leider.

De wetenschap legt ons uit waarom!

Allemaal kwatsch natuurlijk. De premisse niet, maar de gevolgtrekking wel.
Shit, betrapt ;(

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 11-08-2017 15:41:47 ]
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173065070
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niets mis met De Wever. Ik ben het lang niet eens met al zijn standpunten, maar hij onderbouwt ze keurig en hij is over het algemeen een sterke debater. Nou heeft hij wel het voordeel dat zijn tegenstanders hem niet op zijn niveau denken te hoeven te counteren, omdat het idee 'Rechts/vlaamsgezind is bij voorbaat fout' onder hen nog leeft.
Een man die zelf uit de regering blijft zodat hij populistische kritiek kan leveren op een regering waarin de NVA de grootste partij is. Een burgemeester wiens politiekorps homo's aanmaande niet te kussen in het openbaar toen De Wever's vriendjes van KVHV (conservatieve katholieken) tegen het homohuwelijk betoogden, wat hij tegenover de pers verdedigde met de woorden: "als conservatieve moslims [zouden] betogen, dan kunnen zo'n uitingen beschouwd worden als een tegenbetoging". Wat op Fok en elders verontwaardiging oogste: we buigen weer voor onverdraagzame moslims.
Niks mis mee? Tja..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:51:15 #196
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173065082
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mijn argument heb ik al eerder gegeven, kennelijk heb je daar overheen gelezen.

Dat er biologische verschillen zijn is een feit. Dat gebruiken om tot generaliseringen te komen is een politieke agenda.

Blijft moeilijk voor conservatieven, het idee van individuen.
Dat verschil gebruiken kun je ook om voor gemiddelde vrouwen een sector zoals techniek aantrekkelijker te maken. Dat kan een politieke agenda zijn, maar niet perse met een negatieve lading.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173065134
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat er biologische verschillen zijn lijkt mij een vaststaand gegeven; dat gebruiken om alle personen behorende tot een bepaald gender bij voorbaat in het hokje 'minder stressbestendig' te douwen, eerder een vorm van wensdenken die in de 19e eeuw thuishoort.
De schrijver van de memo gebruikt die verschillen niet om vrouwen te verbieden te solliciteren toch? Hij probeert juist zo te verklaren waarom de gender gap, die hij erkent, wellicht ontstaat en dat het daarom wellicht verkeerd en inefficiënt is om bepaalde quota voor vrouwen te halen.

Dat is iets heel anders hé.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:54:17 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173065141
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De schrijver van de memo gebruikt die verschillen niet om vrouwen te verbieden te solliciteren toch? Hij probeert juist zo te verklaren waarom de gender gap, die hij erkent, wellicht ontstaat en dat het daarom wellicht verkeerd en inefficiënt is om bepaalde quota voor vrouwen te halen.

Dat is iets heel anders hé.
Heb 't niet over die memo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173065143
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:51 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat verschil gebruiken kun je ook om voor gemiddelde vrouwen een sector zoals techniek aantrekkelijker te maken. Dat kan een politieke agenda zijn, maar niet perse met een negatieve lading.
Heb ik hem ook al 2x aangegeven, maar daar wordt niet op gereageerd....

sorry had de reactie gemist
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:55:02 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173065151
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:51 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dat verschil gebruiken kun je ook om voor gemiddelde vrouwen een sector zoals techniek aantrekkelijker te maken. Dat kan een politieke agenda zijn, maar niet perse met een negatieve lading.
Daarom ben ik ook geen voorstander van quota's. Beoordeel mensen gewoon op individueel karakter en talent
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:01:24 #201
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173065305
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook geen voorstander van quota's. Beoordeel mensen gewoon op individueel karakter en talent
Ben ik met je eens, maar dat is niet het enige. Sectoren als tech en de techniek is gewoon een zware ondervertegenwoordiging van vrouwen. Over de oorzaken daarvan moet je open en eerlijk onderzoek kunnen doen en discussieren. Ook over manieren om daar wat aan te doen via bijv onderwijs of verandering van de werkomstandigheden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173065374
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:01 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar dat is niet het enige. Sectoren als tech en de techniek is gewoon een zware ondervertegenwoordiging van vrouwen. Over de oorzaken daarvan moet je open en eerlijk onderzoek kunnen doen en discussieren. Ook over manieren om daar wat aan te doen via bijv onderwijs of verandering van de werkomstandigheden.
Klopt alleen wordt helaas de discussie aan zowel linker- als rechterkant vertroebeld door halsstarrigen, waardoor er nu allerlei discussies door elkaar lopen en ik soms de draad kwijt ben in dit topic.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173065391
Maar die vrouwen hè? En/of mannen.

Kan iedereen niet gewoon iedereen als persoon beschouwen, los van gender, piemel, kut en cupmaat, en gewoon kijken naar wat iemand doet, gedaan heeft en wil doen? Lijkt me zo fijn! O+
Ja doei.
pi_173065414
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:06 schreef motorbloempje het volgende:
Maar die vrouwen hè? En/of mannen.

Kan iedereen niet gewoon iedereen als persoon beschouwen, los van gender, piemel, kut en cupmaat, en gewoon kijken naar wat iemand doet, gedaan heeft en wil doen? Lijkt me zo fijn! O+
Laat dat de mannen maar bepalen schatje.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:08:02 #205
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173065427
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:06 schreef motorbloempje het volgende:
Maar die vrouwen hè? En/of mannen.

Kan iedereen niet gewoon iedereen als persoon beschouwen, los van gender, piemel, kut en cupmaat, en gewoon kijken naar wat iemand doet, gedaan heeft en wil doen? Lijkt me zo fijn! O+
Volgens mij willen de meeste mensen dat wel. Helaas hebben een boel mensen er moeite mee om te erkennen dat het nog niet zo ver is, en nog meer mensen willen niet meewerken aan de oplossingen.
pi_173065452
quote:
Alt-right plans 'free speech' march against Google

Alt-right protesters are planning a "March On Google" next week, following the tech giant's firing of an employee over his internal company memo discussing gender differences in the workforce.

Far right internet activist Jack Posobiec and "a coalition of free speech activists around the United States" organized the march, according to the official "#MarchOnGoogle" site.

“We are going to raise awareness about Google’s one-sided bias and campaign against dissenting opinions and voices,” Posobiec told The Mercury News.



The marches will take place "anywhere Google has an office" including Austin, Boston, New York City, Mountain View, and Washington, D.C.

"Google is a monopoly, and it's abusing its power to silence dissent and manipulate election results," says the website. "Their company YouTube is censoring and silencing dissenting voices by creating "ghettos" for videos questioning the dominant narrative. We will thus be Marching on Google!"

James Damore, a software engineer at Google, was fired this week after he circulated a controversial anti-diversity memo. Google CEO Sundar Pichai said Damore's memo violated the company's code of conduct.



According to the Mercury News, march organizers have reached out to Damore to speak at their event.
http://thehill.com/busine(...)march-against-google
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173065552
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Heb 't niet over die memo.
Maar je roept dus exact hetzelfde.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:18:21 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173065663
deze gaat even op slot, dan kunnen we het misschien vanavond als de bezem erdoorheen is geweest weer over google en gender memo's hebben ipv dode syrische baby's enzo

dat lijkt me nu wel echt iets leuks

tot die tijd

slotje!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:48:11 #209
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_173066251
nou volgens mij heb ik het grootste deel wel ... gender-memo's vanaf nu en anders een permanenter slotje

game on!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_173067437


:')
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:46:26 #211
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173067474
In een gulag krijg je geen smoothy met oats.. dus dat is ook weer een beetje overdreven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173067969
quote:
Ik moet zeggen -- ik ben het niet oneens met de grote lijn in Damore's memo, bepaalde onderdelen heeft ie misschien ongelijk.

Maar zoals ie zich nu aan het gedragen is, dat staat me wel een beetje tegen. Dat had wat frisser gekund. Google = Goolag, hou op zeg.
pi_173067987
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:01 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar dat is niet het enige. Sectoren als tech en de techniek is gewoon een zware ondervertegenwoordiging van vrouwen. Over de oorzaken daarvan moet je open en eerlijk onderzoek kunnen doen en discussieren. Ook over manieren om daar wat aan te doen via bijv onderwijs of verandering van de werkomstandigheden.
Totaal mee eens. En dat is m.i. ook een van de strekkingen van Damore's memo.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:27:28 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173068067
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:19 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik moet zeggen -- ik ben het niet oneens met de grote lijn in Damore's memo, bepaalde onderdelen heeft ie misschien ongelijk.

Maar zoals ie zich nu aan het gedragen is, dat staat me wel een beetje tegen. Dat had wat frisser gekund. Google = Goolag, hou op zeg.
Dit had je echt niet verwacht? Hij is de nieuwe messias in bepaalde kringen. Dat had ik meteen al door.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:46:14 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_173068308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:19 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik moet zeggen -- ik ben het niet oneens met de grote lijn in Damore's memo, bepaalde onderdelen heeft ie misschien ongelijk.

Maar zoals ie zich nu aan het gedragen is, dat staat me wel een beetje tegen. Dat had wat frisser gekund. Google = Goolag, hou op zeg.
Hij zit ook op Twitter. Gelijk Cernovich en posts dat hij een held is retweeten enzo.
https://mobile.twitter.com/Fired4Truth

In een van de eerste topics zei ik dat ik dacht dat hij best een kans had zijn baan terug te krijgen omdat hij gewoon 'in good faith' wat verbeterpunten voorstelde, maar hij doet wel zijn best dat idee van good faith teniet te doen (een beetje zoals wanneer hij zegt dat hij heel erg voor het stimuleren van diversiteit is behalve alle programma's waar hij zelf niet aan deel mag nemen). Heeft hij de memo toch zelf gelekt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173068484
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit had je echt niet verwacht? Hij is de nieuwe messias in bepaalde kringen. Dat had ik meteen al door.
Ik ken hem niet, dus wist niet hoe hij zou reageren. Dat hij nogal populair in bepaalde kringen is, verbaast me niet, maar daar hoef je niet in mee te gaan.
pi_173068503
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Hij zit ook op Twitter. Gelijk Cernovich en posts dat hij een held is retweeten enzo.
https://mobile.twitter.com/Fired4Truth

In een van de eerste topics zei ik dat ik dacht dat hij best een kans had zijn baan terug te krijgen omdat hij gewoon 'in good faith' wat verbeterpunten voorstelde, maar hij doet wel zijn best dat idee van good faith teniet te doen
Eens

quote:
(een beetje zoals wanneer hij zegt dat hij heel erg voor het stimuleren van diversiteit is behalve alle programma's waar hij zelf niet aan deel mag nemen
Omdat dat natuurlijk ook discriminatie is. dat kan ik best begrijpen, zeker als ie nogal libertair is.
quote:
). Heeft hij de memo toch zelf gelekt?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:04:08 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173068511
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:01 schreef Broomer het volgende:

[..]

Ik ken hem niet, dus wist niet hoe hij zou reageren. Dat hij nogal populair in bepaalde kringen is, verbaast me niet, maar daar hoef je niet in mee te gaan.
Dat was bij mij al vanaf het begin duidelijk. Dat hele gezeik over het onderdrukt voelen vanwege 'conservatieve opvattingen' is al zo oud als de weg naar Rome :O.

Vandaar dat het ontslag ook volkomen terecht is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173068609
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat was bij mij al vanaf het begin duidelijk. Dat hele gezeik over het onderdrukt voelen vanwege 'conservatieve opvattingen' is al zo oud als de weg naar Rome :O.

Da's waar, dat is wel een beetje een tell.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:14:54 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173068670
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:11 schreef Broomer het volgende:

[..]

Da's waar, dat is wel een beetje een tell.
Ik zie Google de nieuwe CNN of DNC worden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:31:43 #221
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173068915
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Hij zit ook op Twitter. Gelijk Cernovich en posts dat hij een held is retweeten enzo.
https://mobile.twitter.com/Fired4Truth

In een van de eerste topics zei ik dat ik dacht dat hij best een kans had zijn baan terug te krijgen omdat hij gewoon 'in good faith' wat verbeterpunten voorstelde, maar hij doet wel zijn best dat idee van good faith teniet te doen (een beetje zoals wanneer hij zegt dat hij heel erg voor het stimuleren van diversiteit is behalve alle programma's waar hij zelf niet aan deel mag nemen). Heeft hij de memo toch zelf gelekt?
Waarom zou hij in godsnaam zijn baan nog terug willen nadat hij voor deze kleinigheid ontslagen is?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:35:27 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173068973
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom zou hij in godsnaam zijn baan nog terug willen nadat hij voor deze kleinigheid ontslagen is?
De vraag is eerder waarom hij er überhaupt werkte als hij zich zo onderdrukt voelde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:39:40 #223
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173069037
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De vraag is eerder waarom hij er überhaupt werkte als hij zich zo onderdrukt voelde.
Op deze manier kan hij toch mooi een schadevergoeding opstrijken en bekendheid vergaren. Prima gehandeld dus.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:41:05 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173069050
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Op deze manier kan hij toch mooi een schadevergoeding opstrijken en bekendheid vergaren. Prima gehandeld dus.
Ik verwacht een aantal optredens bij Fox News en verwanten. Daarna een mooie carrière in het lucratieve lecture circuit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_173069085
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:06 schreef motorbloempje het volgende:
Maar die vrouwen hè? En/of mannen.

Kan iedereen niet gewoon iedereen als persoon beschouwen, los van gender, piemel, kut en cupmaat, en gewoon kijken naar wat iemand doet, gedaan heeft en wil doen? Lijkt me zo fijn! O+
Ja, dat is precies wat rechts wil. Links wil iedereen in groepen (vrouwen, zwarten, Mexicanen, LGBT) plaatsen.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:46:51 #226
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173069142
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:43 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja, dat is precies wat rechts wil. Links wil iedereen in groepen (vrouwen, zwarten, Mexicanen, LGBT) plaatsen.
Redelijke rechtse mensen willen dat, net zoals redelijke linkse mensen. De uitwassen aan beide zijden krijgen gewoon teveel aandacht, want dat scoort clicks.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173069192
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:46 schreef nixxx het volgende:

[..]

Redelijke rechtse mensen willen dat, net zoals redelijke linkse mensen. De uitwassen aan beide zijden krijgen gewoon teveel aandacht, want dat scoort clicks.
''Redelijke linkse mensen'' zijn gewoon voor affirmative action programma's, hoor. Dat is echt niet een punt van een klein groepje bij links.

Links is letterlijk voor racistisch en seksistisch beleid. Ze zijn een stuk naar links verschoven de afgelopen decennia.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:56:41 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_173069313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarom zou hij in godsnaam zijn baan nog terug willen nadat hij voor deze kleinigheid ontslagen is?
Had ie zelf gezegd:

http://nypost.com/2017/08(...)-wants-his-job-back/

Misschien gewoon voor een settlement. Tenminste, zou ik doen en Google waarschijnlijk ook. Alhoewel nu dan niet meer waarschijnlijk want hij doet nogal insinueren dat het om aandacht gericht was.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:58:33 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173069364
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:43 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja, dat is precies wat rechts wil. Links wil iedereen in groepen (vrouwen, zwarten, Mexicanen, LGBT) plaatsen.
Nee, zowel rechts als links willen dat iedereen wordt genomen voor wie hij is. Alleen wil rechts niet accepteren dat het nu nog niet zo ver is, terwijl links dat wel doet. Dat is het enige verschil.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:59:57 #230
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173069398
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, zowel rechts als links willen dat iedereen wordt genomen voor wie hij is. Alleen wil rechts niet accepteren dat het nu nog niet zo ver is, terwijl links dat wel doet. Dat is het enige verschil.
Rechts is realistisch en weet dat dit soort veranderingen generaties lang duren, links is niet geduldig en wil verandering snel doordrukken.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:03:26 #231
8369 speknek
Another day another slay
pi_173069479
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:49 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

''Redelijke linkse mensen'' zijn gewoon voor affirmative action programma's, hoor. Dat is echt niet een punt van een klein groepje bij links.

Links is letterlijk voor racistisch en seksistisch beleid. Ze zijn een stuk naar links verschoven de afgelopen decennia.
Misschien dat redelijke linkse mensen meer met Aziaten omgaan.

quote:
Study finds that when white people are told of the success of Asian applicants, their commitment to basing admissions on grades and test scores drops.
https://www.insidehighere(...)bout-asian-americans

Het is allemaal lang leve de meritocratie en de beste mensen moeten op de beste plekken komen, totdat groepen met een ander kleurtje het land inkomen en het een stuk beter doen op school. Dan is affirmative action ineens best een goed idee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173069536
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, zowel rechts als links willen dat iedereen wordt genomen voor wie hij is.
Dit is aantoonbaar vals. Links wil dat jij als man minder kans hebt om geaccepteerd te worden voor een universiteit, minder kans hebt op topposities in het (private!) bedrijfsleven en minder kans hebt een goede startpositie te krijgen in het (private!) bedrijfsleven. Dit proberen ze te bewerkstelligen door beleidspunten als quota en affirmative action programma's en door maatschappelijke onderdrukking van andersgezinden.

Idem voor blank en zwart in de V.S.

quote:
Alleen wil rechts niet accepteren dat het nu nog niet zo ver is, terwijl links dat wel doet. Dat is het enige verschil.
Ik denk dat je in de war bent. Rechts is voor individuele vrijheid en waarde voor individuele merites. Links is voor collectieve onderdrukking van individuen en waarde voor geslacht en ras.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:06:28 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173069541
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Rechts is realistisch en weet dat dit soort veranderingen generaties lang duren, links is niet geduldig en wil verandering snel doordrukken.
Links is inderdaad niet geduldig met een situatie waarin mensen achtergesteld worden op basis van geslacht, gender, afkomst of iets dergelijks.

Een beetje rond gaan staan kijken en dan zeggen: 'Ja, de verandering zou sneller kunnen, maar kijk ons eens realistisch zijn.' is best wel laf. Gelukkig gaat niet iedereen met z'n handen in z'n zakken staan hopen dat het vanzelf goedkomt.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:10:40 #234
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173069624
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Misschien dat redelijke linkse mensen meer met Aziaten omgaan.

[..]

https://www.insidehighere(...)bout-asian-americans

Het is allemaal lang leve de meritocratie en de beste mensen moeten op de beste plekken komen, totdat groepen met een ander kleurtje het land inkomen en het een stuk beter doen op school. Dan is affirmative action ineens best een goed idee.
wel grappig dat dat stuk white californians noemt.. dat zouden toch juist veel progressieven moeten zijn?

quote:
Specifically, he found, in a survey of white California adults, they generally favor admissions policies that place a high priority on high school grade-point averages and standardized test scores. But when these white people are focused on the success of Asian-American students, their views change
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173069649
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:03 schreef speknek het volgende:

[..]

Misschien dat redelijke linkse mensen meer met Aziaten omgaan.

[..]

https://www.insidehighere(...)bout-asian-americans

Het is allemaal lang leve de meritocratie en de beste mensen moeten op de beste plekken komen, totdat groepen met een ander kleurtje het land inkomen en het een stuk beter doen op school. Dan is affirmative action ineens best een goed idee.
Ik weet niet wat dit met links en rechts te maken heeft. Dit gaat over blanke mensen in het algemeen.

Sterker nog, het is links dat pleit voor minder kansen voor Aziaten. Inderdaad, dankzij affirmative action programma's, gepropageerd door links, komt het vaak voor dat Aziaten met een betere score niet binnen komen omdat ze het ''verkeerde kleurtje'' hebben.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:12:07 #236
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173069652
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:06 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dit is aantoonbaar vals. Links wil dat jij als man minder kans hebt om geaccepteerd te worden voor een universiteit, minder kans hebt op topposities in het (private!) bedrijfsleven en minder kans hebt een goede startpositie te krijgen in het (private!) bedrijfsleven. Dit proberen ze te bewerkstelligen door beleidspunten als quota en affirmative action programma's en door maatschappelijke onderdrukking van andersgezinden.

Idem voor blank en zwart in de V.S.
Ja, omdat je als man buitensporig veel kans hebt, alleen vanwege je man-zijn. Dat willen ze gelijktrekken met de andere geslachten. Je verliest geen kans zodat je minder kans hebt dan een vrouw, je verliest kans zodat je evenveel kans krijgt als een vrouw.
quote:
[..]

Ik denk dat je in de war bent. Rechts is voor individuele vrijheid en waarde voor individuele merites. Links is voor collectieve onderdrukking van individuen en waarde voor geslacht en ras.
Man-zijn is onderdeel van de individuele merites? Want dat is een van de factoren waar tegenwoordig nog waarde aan wordt gehecht. Links wil dat veranderen, rechts staat daar kennelijk niet zo om te springen. Je kunt niet zeggen dat je voor individuele merites bent en vervolgens een systeem willen volhouden waarin er naast individuele merites ook naar geslacht gekeken wordt.
pi_173069662
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:06 schreef KrappeAuto het volgende:

Links is voor collectieve onderdrukking van individuen en waarde voor geslacht en ras.
:')
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:12:29 #238
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173069663
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Links is inderdaad niet geduldig met een situatie waarin mensen achtergesteld worden op basis van geslacht, gender, afkomst of iets dergelijks.

Een beetje rond gaan staan kijken en dan zeggen: 'Ja, de verandering zou sneller kunnen, maar kijk ons eens realistisch zijn.' is best wel laf. Gelukkig gaat niet iedereen met z'n handen in z'n zakken staan hopen dat het vanzelf goedkomt.
Geduld is een schone zaak, juist door het forceren van zaken veroorzaak je enkel onrust en conflict. Juist door langzame verandering creëer je een breed draagvlak waardoor deze veranderingen ook op lange termijn gehandhaafd kunnen blijven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:14:56 #239
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173069712
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Man-zijn is onderdeel van de individuele merites? Want dat is een van de factoren waar tegenwoordig nog waarde aan wordt gehecht. Links wil dat veranderen, rechts staat daar kennelijk niet zo om te springen. Je kunt niet zeggen dat je voor individuele merites bent en vervolgens een systeem willen volhouden waarin er naast individuele merites ook naar geslacht gekeken wordt.
Als ik dat hele gender gedoe een beetje gesnapt heb kun je er als vrouw toch gewoon voor kiezen om je als man te identificeren?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:16:46 #240
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173069747
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Geduld is een schone zaak, juist door het forceren van zaken veroorzaak je enkel onrust en conflict. Juist door langzame verandering creëer je een breed draagvlak waardoor deze veranderingen ook op lange termijn gehandhaafd kunnen blijven.
En dan? Wachten totdat we een ons wegen? Iedere stap vooruit maar annuleren omdat we geduld moeten hebben en het vanzelf gebeuren?

Het feit dat quota ingevoerd worden geeft al aan dat we lang genoeg hebben gewacht tot er een breed draagvlak voor deze veranderingen is.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:18:03 #241
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173069779
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:14 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als ik dat hele gender gedoe een beetje gesnapt heb kun je er als vrouw toch gewoon voor kiezen om je als man te identificeren?
Als ze een beetje overtuigend door kan gaan voor man, zou dat moeten werken ja. Maar het is een beetje als tegen een homo zeggen dat hij geen last heeft van discriminatie als hij zich als een hetero gaat identificeren.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:21:39 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_173069867
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Geduld is een schone zaak, juist door het forceren van zaken veroorzaak je enkel onrust en conflict. Juist door langzame verandering creëer je een breed draagvlak waardoor deze veranderingen ook op lange termijn gehandhaafd kunnen blijven.
Kom op ik ben niet eens links, maar geduld is vooral een schone zaak voor de mensen die garen spinnen bij de discriminatie. Laten we paard een paard noemen. Mensen die nu gediscrimineerd worden schieten nul komma nul op met het betrachten van kalmte bij de mensen die er winst uit halen.

Geduld is een schone zaak, zei de man met het medicijn tegen de lepralijder. Straks zijn jullie allemaal dood en dan hebben we voor de volgend keer tenminste een voorraad medicijnen voor eventuele calamiteiten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173069900
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, omdat je als man buitensporig veel kans hebt, alleen vanwege je man-zijn. Dat willen ze gelijktrekken met de andere geslachten. Je verliest geen kans zodat je minder kans hebt dan een vrouw, je verliest kans zodat je evenveel kans krijgt als een vrouw.
Dit is inderdaad de drogreden die gebruikt wordt voor de rechtvaardiging van seksistisch en racistisch beleid.

Waarom niet gewoon erkennen dat je seksistisch en racistisch beleid wilt voeren, omdat je daarmee denkt seksisme en racisme op te lossen?

Een man heeft van nature natuurlijk meer kans. Wie gaat het beter doen in moeilijke en zeer competitieve carrières, iemand die zwanger raakt en veel tijd vrij nodig heeft en een maandelijkse stresscyclus heeft of iemand die dat niet heeft?

Wie gaan het beter doen in de topposities, de groep die meer mensen in de hoogste IQ-schijven heeft of de groep die minder mensen heeft in de hoogste IQ-schijven?

Van nature verwachten we dus een disproportioneel aandeel mannen in bepaalde posities. Waarom je dit wilt veranderen met seksistisch beleid is me een raadsel. Wil je dat bijvoorbeeld ook voor kleine mensen en kale mannen (ook groepen die disproportioneel ondervertegenwoordigd zijn terwijl voor hen geldt dat er geen duidelijke biologische redenen zijn)?

quote:
Man-zijn is onderdeel van de individuele merites? Want dat is een van de factoren waar tegenwoordig nog waarde aan wordt gehecht. Links wil dat veranderen, rechts staat daar kennelijk niet zo om te springen. Je kunt niet zeggen dat je voor individuele merites bent en vervolgens een systeem willen volhouden waarin er naast individuele merites ook naar geslacht gekeken wordt.
Man-zijn is natuurlijk onderdeel van individuele merites als je mannen vergelijkt met vrouwen. Mannen worden niet zwanger en hebben maandelijks geen last van een cyclus.

Dan zijn er nog talloze andere verschillen tussen mannen en vrouwen, zoals verschillen in interesses, gewenste balans in werk en privé, enzovoort.

Het is absurd dit allemaal te ontkennen en te doen alsof mannen en vrouw identieke wezens zijn die je kunt programmeren zoals je wilt, en zelfs mannen wilt benadelen door seksistisch beleid door te voeren.
pi_173069999
Vrouwen worden ongesteld en zwanger dus werken moeten ze overlaten aan mannen! :')

1900 belde.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:28:03 #245
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173070019
Nou, ik zie dat de opruim actie niet veel resultaat heeft gesorteerd. De rechtse blanke mannetjes zijn nog steeds doodsbang voor "Links" die hun piemeltjes komt afpakken.

Wat een zwaar leven heb je dan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:29:59 #246
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173070068
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:22 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de drogreden die gebruikt wordt voor de rechtvaardiging van seksistisch en racistisch beleid.

Waarom niet gewoon erkennen dat je seksistisch en racistisch beleid wilt voeren, omdat je daarmee denkt seksisme en racisme op te lossen?

Een man heeft van nature natuurlijk meer kans. Wie gaat het beter doen in moeilijke en zeer competitieve carrières, iemand die zwanger raakt en veel tijd vrij nodig heeft en een maandelijkse stresscyclus heeft of iemand die dat niet heeft?

Wie gaan het beter doen in de topposities, de groep die meer mensen in de hoogste IQ-schijven heeft of de groep die minder mensen heeft in de hoogste IQ-schijven?

Van nature verwachten we dus een disproportioneel aandeel mannen in bepaalde posities. Waarom je dit wilt veranderen met seksistisch beleid is me een raadsel. Wil je dat bijvoorbeeld ook voor kleine mensen en kale mannen (ook groepen die disproportioneel ondervertegenwoordigd zijn terwijl voor hen geldt dat er geen duidelijke biologische redenen zijn)?
Als het nou alleen die vermeende biologische redenen waren... Maar er is al meer dan eens aangetoond dat er ook meer dan genoeg niet-biologische redenen zijn. Met andere woorden: er zit voor een groot deel seksisme tussen. Van het type dat jij hier ook begaat: "Oh, jij bent een vrouw, dus je zult wel stressgevoeliger, geestelijk instabieler en dommer zijn dan de mannelijke kandidaat."
quote:
[..]

Man-zijn is natuurlijk onderdeel van individuele merites als je mannen vergelijkt met vrouwen. Mannen worden niet zwanger en hebben maandelijks geen last van een cyclus.

Dan zijn er nog talloze andere verschillen tussen mannen en vrouwen, zoals verschillen in interesses, gewenste balans in werk en privé, enzovoort.

Het is absurd dit allemaal te ontkennen en te doen alsof mannen en vrouw identieke wezens zijn die je kunt programmeren zoals je wilt, en zelfs mannen wilt benadelen door seksistisch beleid door te voeren.
Moeten we nou wel of niet naar individuele merites kijken? Want er is geen reden om aan te nemen dat jij als man beter bent in een baan dan een willekeurige vrouw. Je begint over individuen en gaat vervolgens zeuren over groepsgemiddelden.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:32:02 #247
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173070106
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En dan? Wachten totdat we een ons wegen? Iedere stap vooruit maar annuleren omdat we geduld moeten hebben en het vanzelf gebeuren?

Het feit dat quota ingevoerd worden geeft al aan dat we lang genoeg hebben gewacht tot er een breed draagvlak voor deze veranderingen is.
We hebben amper gewacht, sociale en culturele verandering duren vrijwel zonder uitzondering generaties. Juist het niet willen hebben van geduld en het aanzetten tot extreme maatregelen (discriminatie) zorgen ervoor dat er meer weerstand tegen de gewenste verandering is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_173070199
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als het nou alleen die vermeende biologische redenen waren... Maar er is al meer dan eens aangetoond dat er ook meer dan genoeg niet-biologische redenen zijn. Met andere woorden: er zit voor een groot deel seksisme tussen. Van het type dat jij hier ook begaat: "Oh, jij bent een vrouw, dus je zult wel stressgevoelig zijn, PMS hebben en dommer zijn."
Erken je dat je seksistisch en racistisch beleid wilt voeren, en daarmee dus een seksist en racist bent?

Ik wil wel eens bronnen zien die laten zien dat er sprake is van substantieel seksisme bij bijvoorbeeld de aanvragen voor universiteit.

Dat mannen meer voordeel hebben bij de meest competitieve carrières geloof ik wel, maar dat is geen seksisme omdat het niet gestoeld is op kwaliteiten die niets met productiviteit te maken hebben.

quote:
Moeten we nou wel of niet naar individuele merites kijken? Want er is geen reden om aan te nemen dat jij als man beter bent in een baan dan een willekeurige vrouw. Je begint over individuen en gaat vervolgens zeuren over groepsgemiddelden.
We moeten enkel naar individuele merites kijken. En vervolgens niet janken als een bepaalde groep disproportioneel vertegenwoordigd is, omdat het terug te leiden is naar individuele productiviteit.

Rechts begint dus helemaal niet te zeuren over groepsgemiddelden. Het is links dat huilt als een blanke man het goed doet en met overheidsdwang wil opleggen dat blanke mannen nadeel hebben.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:35:55 #249
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173070204
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]

We hebben amper gewacht, sociale en culturele verandering duren vrijwel zonder uitzondering generaties. Juist het niet willen hebben van geduld en het aanzetten tot extreme maatregelen (discriminatie) zorgen ervoor dat er meer weerstand tegen de gewenste verandering is.
Dat is natuurlijk onzin. Hoe veel langer moeten vrouwen dan nog wachten op een gelijke behandeling? En waarom zouden we daarmee wachten, alleen omdat een stel conservatieven op hun pik getrapt is?

Sociale en culturele veranderingen duren overigens niet 'vrijwel zonder uitzondering' generaties. Vrouwenkiesrecht was er in één generatie. Het afschaffen van de slavernij ook. Homohuwelijk duurde niet veel langer. De meeste veranderingen gebeuren zelfs vrij snel.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:37:00 #250
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173070232
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:35 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]

We moeten enkel naar individuele merites kijken. En vervolgens niet janken als een bepaalde groep disproportioneel vertegenwoordigd is, omdat het terug te leiden is naar individuele productiviteit.
Prima, maar wat nou als het niet terug te leiden is tot individuele productiviteit?
pi_173070277
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Prima, maar wat nou als het niet terug te leiden is tot individuele productiviteit?
Kapitalisme is een prachtig systeem dat mensen straft die bezig zijn met andere zaken dan productiviteit.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:40:54 #252
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173070330
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:38 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Kapitalisme is een prachtig systeem dat mensen straft die bezig zijn met andere zaken dan productiviteit.
Prima, maar wat nou als het niet terug te leiden is tot individuele productiviteit?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:43:07 #253
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173070382
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Hoe veel langer moeten vrouwen dan nog wachten op een gelijke behandeling? En waarom zouden we daarmee wachten, alleen omdat een stel conservatieven op hun pik getrapt is?

Sociale en culturele veranderingen duren overigens niet 'vrijwel zonder uitzondering' generaties. Vrouwenkiesrecht was er in één generatie. Het afschaffen van de slavernij ook. Homohuwelijk duurde niet veel langer. De meeste veranderingen gebeuren zelfs vrij snel.
Dit is vrij eenzijdige kijk op dergelijke veranderingen natuurlijk. Je weet ook best dat er eerst een fase van ontkerkelijking aan vooraf ging en een basis in de filosofie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:44:34 #254
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173070419
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit is vrij eenzijdige kijk op dergelijke veranderingen natuurlijk. Je weet ook best dat er eerst een fase van ontkerkelijking aan vooraf ging en een basis in de filosofie.
Ja, en honderduizend jaar menselijke voortplanting.

Dan nog zijn het een veranderingen die van conceptie tot uitvoering nog geen generatie hebben geduurd.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:47:50 #255
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173070496
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Kom op ik ben niet eens links, maar geduld is vooral een schone zaak voor de mensen die garen spinnen bij de discriminatie. Laten we paard een paard noemen. Mensen die nu gediscrimineerd worden schieten nul komma nul op met het betrachten van kalmte bij de mensen die er winst uit halen.

Geduld is een schone zaak, zei de man met het medicijn tegen de lepralijder. Straks zijn jullie allemaal dood en dan hebben we voor de volgend keer tenminste een voorraad medicijnen voor eventuele calamiteiten.
Dit is met name van toepassing op dat de aanwezigheid van vrouwen in topfuncties niet van dag 1 op dag 2 te realiseren is. Daar gaat een generatie overheen, zo vreemd is dat toch niet?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_173070562
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:12 schreef bamibij het volgende:

[..]

:')
Beargumenteer je :') eens?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:50:35 #257
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173070577
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, en honderduizend jaar menselijke voortplanting.

Dan nog zijn het een veranderingen die van conceptie tot uitvoering nog geen generatie hebben geduurd.
A Vindication of the Rights of Woman (1792).
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_173071060
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Links is inderdaad niet geduldig met een situatie waarin mensen achtergesteld worden op basis van geslacht, gender, afkomst of iets dergelijks.

Een beetje rond gaan staan kijken en dan zeggen: 'Ja, de verandering zou sneller kunnen, maar kijk ons eens realistisch zijn.' is best wel laf. Gelukkig gaat niet iedereen met z'n handen in z'n zakken staan hopen dat het vanzelf goedkomt.
Waar je steeds aan voorbij gaat, en dat is een van de punten die in de memo werd gemaakt, is dat de werkomstandigheden ook een factor zijn die bepaalde banen onaantrekkelijk maken. En laten we wel wezen, daar zit natuurlijk ook in zijn algemeenheid wel wat in. Lange dagen maken, en in je eentje grotendeels aan het programmeren zijn, is sowieso iets wat selecteert op bepaalde groepen. Hoog IQ, niet zo hoog EQ, is enigszins "ingeprogrammeerd" in deze, wat ik in het interview met Jordan Peterson ook terug zag komen.

Ook al pas je een quotum toe, dan nog worden mensen niet gelukkig van het werk. Wellicht moet je de werkinvulling en dergelijke aanpassen, wat ook één van zijn suggesties was. Dat zou je, in het geval van de VS, nog wel wat verder door kunnen trekken trouwens. Het is bijzonder debiel dat men daar zo weinig vakantiedagen heeft bijvoorbeeld (ten opzichte van Europa). In plaats van hier zo'n ophef over maken, zou het misschien zinvoller zijn om werkomstandigheden in het algemeen eerst eens te verbeteren.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:14:10 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_173071206
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:08 schreef drexciya het volgende:

[..]

Hoog IQ, niet zo hoog EQ, is enigszins "ingeprogrammeerd" in deze, wat ik in het interview met Jordan Peterson ook terug zag komen.
Dat is niet bekend. En als dat het wel was kunnen ook sociale factoren verantwoordelijk zijn voor die 'programmering'.

Zoals gewoonlijk wordt er weer lekker ge-cherry-picked. Voor iedereen die daadwerkelijk geïnteresseerd is in de research:

https://heterodoxacademy.(...)-gender-differences/
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:44:23 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173072126
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:38 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Kapitalisme is een prachtig systeem dat mensen straft die bezig zijn met andere zaken dan productiviteit.
Man, man, man... |:(
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:47:47 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173072245
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beargumenteer je :') eens?
De geschiedenis aanhalend, blijkt dat het onderdrukken van individuen op basis van ras of gender vooral een conservatief-rechts fenomeen is. Lachwekkend, derhalve, dat die groep zich thans uitroept tot ware kleur- en sekseblinden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173072692
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is niet bekend. En als dat het wel was kunnen ook sociale factoren verantwoordelijk zijn voor die 'programmering'.

Zoals gewoonlijk wordt er weer lekker ge-cherry-picked. Voor iedereen die daadwerkelijk geïnteresseerd is in de research:

https://heterodoxacademy.(...)-gender-differences/
Ga ik eens goed lezen - nu op werk dus kan dat niet doen. Interessante link!
pi_173072810
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De geschiedenis aanhalend, blijkt dat het onderdrukken van individuen op basis van ras of gender vooral een conservatief-rechts fenomeen is. Lachwekkend, derhalve, dat die groep zich thans uitroept tot ware kleur- en sekseblinden.
Dit is geschiedsvervalsing. Honderden miljoenen doden door socialisme/communisme. Venezuela is het nieuwste voorbeeld.

Die onderdrukking is van een hele andere order dan de breed geaccepteerde positie van bijvoorbeeld de vrouw in de maatschappij. Voor zover je toen al van rechts/links kon spreken, beide onderschreven deze positie. Conservatief-rechts was uiteindelijk langzamer deze positie te veranderen, klopt.

Dat neemt niet weg dat links de stroming is van collectivisme, mensen in hokjes plaatsen, onderdrukking van individuele vrijheid, enzovoort.
pi_173072863
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:06 schreef KrappeAuto het volgende:

Ik denk dat je in de war bent. Rechts is voor individuele vrijheid en waarde voor individuele merites. Links is voor collectieve onderdrukking van individuen en waarde voor geslacht en ras.
Hoe simpel van geest.... Hoe dom.
De koreanen bedreigen met een atoombom is collectieve onderdrukking . Echt wel.
En deze bedreiging van Trump wordt vooral door rechtse mensen goedgepraat..
Islamieten verbieden Amerika binnen te komen is ook zo''n onderdrukking van rechts Amerika.

LInks in Nederland is voor mensenrechten en grondwettelijke burgerrechten. Dus voor vrijheden van de mens. Rechts is dat ook, maar minder. En het anti-democratische PVV die burgerrechten van bepaalde mensen wil afnemen is vooral populair bij bepaalde rechtse mensen.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:10:44 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173073021
Aangezien dit een Amerikaans nieuwsfeit is, laten we voor de gein eens kijken hoe conservatieven aan de ene kant en liberalen/progressieven aan de andere kant hebben gestemd met betrekking tot zaken als stemrecht voor niet-blanken en arme blanken, stemrecht voor vrouwen, gelijkwaardige salarissen en onderwijs...

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:03 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dit is geschiedsvervalsing. Honderden miljoenen doden door socialisme/communisme. Venezuela is het nieuwste voorbeeld.

Die onderdrukking is van een hele andere order dan de breed geaccepteerde positie van bijvoorbeeld de vrouw in de maatschappij. Voor zover je toen al van rechts/links kon spreken, beide onderschreven deze positie. Conservatief-rechts was uiteindelijk langzamer deze positie te veranderen, klopt.

Dat neemt niet weg dat links de stroming is van collectivisme, mensen in hokjes plaatsen, onderdrukking van individuele vrijheid, enzovoort.
We hadden het over Amerika, niet? Dat het communisme een walgelijke ideologie is, is van een geheel andere orde, daar bij mijn weten niemand hier ontkent dat het leidt tot vernieling en moord.

Maar goed, dat tot 1965 de zwarten in de V.S. geen stemrecht hadden in die staten waar zij een grote minderheid vormden (het oerconservatieve Zuiden) is natuurlijk géén voorbeeld van de wijze waarop conservatieven in de V.S. voorbij gingen aan individuen, dachten in hokjes en daarmee burgerrechten vernietigden. Om over hun visie op stemrecht voor arme blanken (bijvoorbeeld in Mississippi) en vrouwenrechten in het algemeen nog maar te zwijgen.

Op al die punten, zo toont de geschiedenis, hebben conservatieve lieden in de V.S. steevast 'in hokjes gedacht', geredeneerd vanuit het collectivistische idee van een blanke, mannelijke, welvarende opperklasse en alles daaronder.

Wat heet; de Grondwet van Mississippi uit 1890, die gewoon de burgerrechten van zwarten en arme blanken ontnam, werd pas eind 20e eeuw herzien.

Dus bespaar me die jubelende lofzangen over conservatief rechts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173073393
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe simpel van geest.... Hoe dom.
De koreanen bedreigen met een atoombom is collectieve onderdrukking . Echt wel.
En deze bedreiging van Trump wordt vooral door rechtse mensen goedgepraat..
Islamieten verbieden Amerika binnen te komen is ook zo''n onderdrukking van rechts Amerika.

LInks in Nederland is voor mensenrechten en grondwettelijke burgerrechten. Dus voor vrijheden van de mens. Rechts is dat ook, maar minder. En het anti-democratische PVV die burgerrechten van bepaalde mensen wil afnemen is vooral populair bij bepaalde rechtse mensen.
Volgens mij dwalen we nu weer volledig af en dat is jammer.

Dreigen met een atoombom is onzin, en dat weet je zelf ook net zo goed. Met China als buurman, en alle industrie in Zuid-Korea (Seoel zit op artillerieafstand van Noord-Korea, waar denk je dat Samsung en co fabrieken hebben staan?) gaat daar echt niets gebeuren. Dit is voor de bühne een beetje stoer doen. Merk op dat Trump allemaal lof kreeg van de VS pers na zijn kruisraketten actie in Syrië (was het de New York Times of zo die ineens Trump wel als presidentieel zag na die actie?). Is dit niet gewoon een act die erbij hoort in de VS?

En het generaliseren van links is beter dan rechts op het gebied van mensenrechten is ook wel erg kort door de bocht. Waar je wel onderscheid in zou kunnen maken is het verschil tussen collectief en individu, wat bij libertariërs wat extreem wordt doorgetrokken aan de ene kant, en door communisten/marxisten aan de andere kant. Al is zelfs dat niet geheel hard te maken (religieus rechts in de VS doet erg veel aan liefdadigheid bijvoorbeeld).
pi_173074173
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Aangezien dit een Amerikaans nieuwsfeit is, laten we voor de gein eens kijken hoe conservatieven aan de ene kant en liberalen/progressieven aan de andere kant hebben gestemd met betrekking tot zaken als stemrecht voor niet-blanken en arme blanken, stemrecht voor vrouwen, gelijkwaardige salarissen en onderwijs...
Allemaal punten die conservatieven geaccepteerd hebben, zij het dat ze er langer over deden. En dat is hoogstwaarschijnlijk maar goed ook, want als je te veel wilt veranderen in korte periodes loop je het risico de maatschappij te ontwrichten met daarmee veel meer totale schade dan een extra tijdelijk gebrek aan burgerrechten.

quote:
We hadden het over Amerika, niet?
Ik had het over het feit dat links vandaag de dag de stroming is van onderdrukking, zowel door socialistische economische plannen en quota/affirmative action programma's als door het in stand houden van stringente politieke correctheid. Ook de omarming van onderdrukkende religies (islam) en socialistische leiders als Chavez dragen daar aan bij.

Jij maakte er toen een conservatief rechts verhaaltje van.

quote:
Dat het communisme een walgelijke ideologie is, is van een geheel andere orde, daar bij mijn weten niemand hier ontkent dat het leidt tot vernieling en moord.
Ja, maar in zekere zin wel een product van progressiviteit (de wil om de samenleving te vernieuwen).

quote:
Maar goed, dat tot 1965 de zwarten in de V.S. geen stemrecht hadden in die staten waar zij een grote minderheid vormden (het oerconservatieve Zuiden) is natuurlijk géén voorbeeld van de wijze waarop conservatieven in de V.S. voorbij gingen aan individuen, dachten in hokjes en daarmee burgerrechten vernietigden. Om over hun visie op stemrecht voor arme blanken (bijvoorbeeld in Mississippi) en vrouwenrechten in het algemeen nog maar te zwijgen.

Op al die punten, zo toont de geschiedenis, hebben conservatieve lieden in de V.S. steevast 'in hokjes gedacht', geredeneerd vanuit het collectivistische idee van een blanke, mannelijke, welvarende opperklasse en alles daaronder.

Wat heet; de Grondwet van Mississippi uit 1890, die gewoon de burgerrechten van zwarten en arme blanken ontnam, werd pas eind 20e eeuw herzien.
Het is natuurlijk wel oneerlijk om het gebrek aan burgerrechten voor zwarten compleet toe te schrijven aan ''rechts'' terwijl dergelijke zaken een hele lange tijd breed geaccepteerd werden door de gehele samenleving. Ook omdat de rechtvaardiging voor afschaffing van de slavernij deels ingegeven was door het Christelijke idee dat iedereen gelijk is voor God.

Om het tevens toe te schrijven aan collectivisme is nogal een stretch. Collectivisme gaat over het superieure belang van de gemeenschap over het belang van het individu. Een typisch links stokpaardje om zaken als socialisme te rechtvaardigen.

quote:
Dus bespaar me die jubelende lofzangen over conservatief rechts.
Historisch gezien kun je conservatief rechts verwijten dat ze te lang hebben gewacht met het accepteren van zaken als burgerrechten, maar het is moeilijk vast te stellen wat er gebeurd zou zijn als ze dat niet hadden gedaan. Een scheuring in de V.S. door snelle radicale vernieuwing had historisch gezien wel veel meer schade kunnen toebrengen.

Je hebt denk ik de historische progressieve beweging zo erg opgehemeld in je eigen wereld dat je blind bent geworden voor de schade die het aanricht vandaag de dag, en dat je conservatief rechts ook vandaag nog als een soort vijand van burgerrechten beschouwt, terwijl deze stroming eigenlijk de enige is die seksistisch en racistisch beleid vandaag de dag bestrijdt en durft op te staan tegen invloeden van de islam.
pi_173074534
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoe simpel van geest.... Hoe dom.
De koreanen bedreigen met een atoombom is collectieve onderdrukking . Echt wel.
En deze bedreiging van Trump wordt vooral door rechtse mensen goedgepraat..
Vergeet niet dat de dreiging van Noord-Korea (groten)deels dankzij gebrek aan actie is van een zekere linkse professor die president is geworden.

Dreigen met een atoombom kan gewoon strategisch de juiste actie zijn. Dit is doelbewust in samenwerking met Japan gedaan (zij hebben recent strategische informatie over Noord-Korea gelekt).

quote:
Islamieten verbieden Amerika binnen te komen is ook zo''n onderdrukking van rechts Amerika.
Nee, andersom. Het omarmen van de islamitische onderdrukkende ideologie en het binnenhalen van massa's islamieten is het slechtste wat je kunt doen als je de vrijheden van vrouwen en minderheden belangrijk acht.

Zie ook:



quote:
LInks in Nederland is voor mensenrechten en grondwettelijke burgerrechten. Dus voor vrijheden van de mens. Rechts is dat ook, maar minder. En het anti-democratische PVV die burgerrechten van bepaalde mensen wil afnemen is vooral populair bij bepaalde rechtse mensen.
Links was ooit voor mensenrechten. Nu is het een steeds minder relevant wordende groep van aan de ene kant mensen die oprecht denken dat islam, quota, socialisme, enzovoort goede ideeën zijn en aan de andere kant mensen waar je in privé achter komt dat ze eigenlijk rechts zijn maar links stemmen omdat dat sociaal geaccepteerd is of vanwege een soort traditie in de familie.

De PVV is overigens de beschermer van de rechtstaat door haar rol in de verdediging tegen de islamisering.
pi_173074668
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:57 schreef KrappeAuto het volgende:

.

De PVV is overigens de beschermer van de rechtstaat door haar rol in de verdediging tegen de islamisering.
Die PVV- verdediging is afbraak van de rechtstaat.
Mensen van een bepaalde afkomst discrimineren en wegwensen.
pi_173074875
We moeten dingen ook in hun context kunnen bespreken. De memo is natuurlijk gewoon een goed stuk, het feit dat de auteur zo hard aangevallen wordt is exemplarisch voor het verval van links. Dat moet besproken kunnen worden.
pi_173074919
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:45 schreef KrappeAuto het volgende:
Het is natuurlijk wel oneerlijk om het gebrek aan burgerrechten voor zwarten compleet toe te schrijven aan ''rechts'' terwijl dergelijke zaken een hele lange tijd breed geaccepteerd werden door de gehele samenleving. Ook omdat de rechtvaardiging voor afschaffing van de slavernij deels ingegeven was door het Christelijke idee dat iedereen gelijk is voor God.
Dat is wel een hele bijzondere interpretatie van de geschiedenis. :D Het protestantisme heeft de afschaffing van de slavernij eerder verhinderd dan gestimuleerd, eigenlijk alleen Aquino is iemand die zich binnen de protestantse gemeenschap van begin af aan heeft afgezet tegen de slavernij. En Nederland was één van de laatste Europese landen waar de slavernij werd afgeschaft, niet in de laatste plaats omdat het protestantisme hier zo weeldig tierde.
pi_173074946
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:57 schreef KrappeAuto het volgende:
De PVV is overigens de beschermer van de rechtstaat door haar rol in de verdediging tegen de islamisering.
Whehe. :D
pi_173075079
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:08 schreef KrappeAuto het volgende:
We moeten dingen ook in hun context kunnen bespreken. De memo is natuurlijk gewoon een goed stuk, het feit dat de auteur zo hard aangevallen wordt is exemplarisch voor het verval van links. Dat moet besproken kunnen worden.
Voor iemand die tegen hokjesdenken is, denk je wel behoorlijk in hokjes.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173075178
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:57 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de dreiging van Noord-Korea (groten)deels dankzij gebrek aan actie is van een zekere linkse professor die president is geworden.

Dreigen met een atoombom kan gewoon strategisch de juiste actie zijn. Dit is doelbewust in samenwerking met Japan gedaan (zij hebben recent strategische informatie over Noord-Korea gelekt).

[..]

Nee, andersom. Het omarmen van de islamitische onderdrukkende ideologie en het binnenhalen van massa's islamieten is het slechtste wat je kunt doen als je de vrijheden van vrouwen en minderheden belangrijk acht.

Zie ook:

[ afbeelding ]

[..]

Links was ooit voor mensenrechten. Nu is het een steeds minder relevant wordende groep van aan de ene kant mensen die oprecht denken dat islam, quota, socialisme, enzovoort goede ideeën zijn en aan de andere kant mensen waar je in privé achter komt dat ze eigenlijk rechts zijn maar links stemmen omdat dat sociaal geaccepteerd is of vanwege een soort traditie in de familie.

De PVV is overigens de beschermer van de rechtstaat door haar rol in de verdediging tegen de islamisering.
Wist je trouwens dat stemmen anoniem gaat? Als je rechts wilt stemmen zonder dat iemand daar achterkomt, is dat gewoon mogelijk.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173075452
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:08 schreef KrappeAuto het volgende:
We moeten dingen ook in hun context kunnen bespreken. De memo is natuurlijk gewoon een goed stuk, het feit dat de auteur zo hard aangevallen wordt is exemplarisch voor het verval van links. Dat moet besproken kunnen worden.
Je persoonlijke jihad tegen links is misschien beter op z'n plek in een ander topic.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:31:13 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173075487
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:45 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Allemaal punten die conservatieven geaccepteerd hebben, zij het dat ze er langer over deden. En dat is hoogstwaarschijnlijk maar goed ook, want als je te veel wilt veranderen in korte periodes loop je het risico de maatschappij te ontwrichten met daarmee veel meer totale schade dan een extra tijdelijk gebrek aan burgerrechten.

[..]

Ik had het over het feit dat links vandaag de dag de stroming is van onderdrukking, zowel door socialistische economische plannen en quota/affirmative action programma's als door het in stand houden van stringente politieke correctheid. Ook de omarming van onderdrukkende religies (islam) en socialistische leiders als Chavez dragen daar aan bij.

Jij maakte er toen een conservatief rechts verhaaltje van.

[..]

Ja, maar in zekere zin wel een product van progressiviteit (de wil om de samenleving te vernieuwen).

[..]

Het is natuurlijk wel oneerlijk om het gebrek aan burgerrechten voor zwarten compleet toe te schrijven aan ''rechts'' terwijl dergelijke zaken een hele lange tijd breed geaccepteerd werden door de gehele samenleving. Ook omdat de rechtvaardiging voor afschaffing van de slavernij deels ingegeven was door het Christelijke idee dat iedereen gelijk is voor God.

Om het tevens toe te schrijven aan collectivisme is nogal een stretch. Collectivisme gaat over het superieure belang van de gemeenschap over het belang van het individu. Een typisch links stokpaardje om zaken als socialisme te rechtvaardigen.

[..]

Historisch gezien kun je conservatief rechts verwijten dat ze te lang hebben gewacht met het accepteren van zaken als burgerrechten, maar het is moeilijk vast te stellen wat er gebeurd zou zijn als ze dat niet hadden gedaan. Een scheuring in de V.S. door snelle radicale vernieuwing had historisch gezien wel veel meer schade kunnen toebrengen.

Je hebt denk ik de historische progressieve beweging zo erg opgehemeld in je eigen wereld dat je blind bent geworden voor de schade die het aanricht vandaag de dag, en dat je conservatief rechts ook vandaag nog als een soort vijand van burgerrechten beschouwt, terwijl deze stroming eigenlijk de enige is die seksistisch en racistisch beleid vandaag de dag bestrijdt en durft op te staan tegen invloeden van de islam.
'Tijdelijk gebrek aan burgerrechten'... In de V.S. pak 'm beet een eeuwtje of drie.

Voorts heb ik weinig op met SJWs noch progressievelingen die onder het mom van vooruitgang precies het tegenovergestelde bewerken: positieve discriminatie, hetgeen gewoon discriminatie is.

Verder ken je geloof ik mijn standpunt inzake de islam niet helemaal, maar quote me gerust waar ik mezelf 'niet-kritisch' opstel.

Integendeel, ik zie frappant veel overeenkomsten tussen islam en conservatisme; dezelfde visie op de rol van de vrouw, dezelfde afkeer van homoseksualiteit, dezelfde hang naar hiërarchie in een maatschappij. Dat soort zaken. Wat heet, genoeg conservativo's hier hebben reeds geopperd om vrouwen het stemrecht af te nemen omdat ze te emotioneel zijn, of iets dergelijks.

Verder werd de mening dat zwarten (en vrouwen) niet capabel genoeg waren om te kunnen stemmen énkel en alleen door politiek conservatieven gehuldigd; of ze nu Democraat of Republikein waren. Juist de progressieve stromingen binnen die clubs hebben voor de kentering gezorgd. Let wel, de V.S. werd onafhankelijk in 1776. In 1965 had dan eindelijk iedereen het recht om te stemmen.

Zo laat? Ja, omdat een club conservatieve welvarende blanke mannen er alles aan heeft gedaan om hun hokje gesloten te houden. Zij waren de collectivisten, in die zin dat ze de hele samenleving opdeelden in groepen.

Oh en die 'scheuring' kwam er ook, de Burgeroorlog, 1861-1865. En in tegenstelling tot wat de nieuwste hipste trend onder neo-confederates (stuk voor stuk conservatieven) beweert, dat het om een 'eervolle oorlog om de Rechten van de Staten' ging was het de onwil van het Zuiden om de slavernij af te schaffen omdat hun hele economie daarop gestoeld was: andermans werk, en zo.

[ Bericht 4% gewijzigd door EttovanBelgie op 11-08-2017 22:40:49 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:35:28 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173075642
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:57 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Vergeet niet dat de dreiging van Noord-Korea (groten)deels dankzij gebrek aan actie is van een zekere linkse professor die president is geworden.

Dreigen met een atoombom kan gewoon strategisch de juiste actie zijn. Dit is doelbewust in samenwerking met Japan gedaan (zij hebben recent strategische informatie over Noord-Korea gelekt).

[..]

Nee, andersom. Het omarmen van de islamitische onderdrukkende ideologie en het binnenhalen van massa's islamieten is het slechtste wat je kunt doen als je de vrijheden van vrouwen en minderheden belangrijk acht.

Zie ook:

[ afbeelding ]

[..]

Links was ooit voor mensenrechten. Nu is het een steeds minder relevant wordende groep van aan de ene kant mensen die oprecht denken dat islam, quota, socialisme, enzovoort goede ideeën zijn en aan de andere kant mensen waar je in privé achter komt dat ze eigenlijk rechts zijn maar links stemmen omdat dat sociaal geaccepteerd is of vanwege een soort traditie in de familie.

De PVV is overigens de beschermer van de rechtstaat door haar rol in de verdediging tegen de islamisering.
Ik herhaal: de roep om vrouwen nu het stemrecht te ontnemen is hier al meerdere malen geopperd. Niet door linksen, overigens. Dus zoveel hebben vrouwen en minderheden niet te verwachten van het hippe nieuwe zogenaamd inclusieve conservatisme
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173076033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

'Tijdelijk gebrek aan burgerrechten'... In de V.S. pak 'm beet een eeuwtje of drie.
Een extra tijdelijk gebrek zei ik, waarmee ik doel op een periode dat de V.S. achter liep op de rest van de wereld op het gebied van burgerrechten. Nu ik daar over na denk vraag ik me af of dat überhaupt het geval is geweest. Liep de V.S. met haar grote verschrikkelijke conservatieve groep achter op andere belangrijke delen in de wereld?

quote:
Voorts heb ik weinig op met SJWs noch progressievelingen die onder het mom van vooruitgang precies het tegenovergestelde bewerken: positieve discriminatie, hetgeen gewoon discriminatie is.

Verder ken je geloof ik mijn standpunt inzake de islam niet helemaal, maar quote me gerust waar ik mezelf 'niet-kritisch' opstel.
Top!

quote:
Integendeel, ik zie frappant veel overeenkomsten tussen islam en conservatisme; dezelfde visie op de rol van de vrouw, dezelfde afkeer van homoseksualiteit, dezelfde hang naar hiërarchie in een maatschappij. Dat soort zaken. Wat heet, genoeg conservativo's hier hebben reeds geopperd om vrouwen het stemrecht af te nemen omdat ze te emotioneel zijn, of iets dergelijks.
Ik vind dit altijd een drogreden of valse equivalentie die ik wel eens vaker hoor. Dat de conservatieve wens om de man het geld te laten verdienen en de vrouw het huiswerk te laten doen ook maar in de buurt komt van de wens van 90%+ van moslims dat de vrouw altijd haar man moet gehoorzamen. Dat de islam die met haar sharia-wetgeving extreem seksistische praktijken (zoals maximaal de helft kunnen erven als haar broer, een vrouwelijke getuigenis is de helft waard als die van een man, het slaan van de vrouw als ze niet gehoorzaamt, enzovoort) wil doorvoeren hetzelfde zou zijn als het conservatieve ideaal dat de vrouw voor de kinderen zorgt in plaats van aan een zeer competitieve carrière begint.

Je kunt ook onmogelijk zeggen dat vrouwen net zo goed behandeld worden in vrijwel de hele westerse wereld als in vrijwel de hele islamitische wereld.

quote:
Verder werd de mening dat zwarten (en vrouwen) niet capabel genoeg waren om te kunnen stemmen énkel en alleen door politiek conservatieven gehuldigd; of ze nu Democraat of Republikein waren. Juist de progressieve stromingen binnen die clubs hebben voor de kentering gezorgd. Let wel, de V.S. werd opgericht in 1776. In 1965 had dan eindelijk iedereen het recht om te stemmen.

Zo laat? Ja, omdat een club conservatieve welvarende blanke mannen er alles aan heeft gedaan om hun hokje gesloten te houden. Zij waren de collectivisten, in die zin dat ze de hele samenleving opdeelden in groepen.
Ja, ik ben heel blij met de progressieve beweging op het gebied van burgerrechten. En ook wel met de conservatieven die mijns inziens toch vaak voorkomen hebben dat de samenleving uit elkaar valt door radicale ideeën.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:48:02 #279
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173076068
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wel een hele bijzondere interpretatie van de geschiedenis. :D Het protestantisme heeft de afschaffing van de slavernij eerder verhinderd dan gestimuleerd, eigenlijk alleen Aquino is iemand die zich binnen de protestantse gemeenschap van begin af aan heeft afgezet tegen de slavernij. En Nederland was één van de laatste Europese landen waar de slavernij werd afgeschaft, niet in de laatste plaats omdat het protestantisme hier zo weeldig tierde.
Thomas van Aquino of wie bedoel je? Aquino verruilde op dit vlak juist een Platonische voor een Arestoteliaanse interpretatie, hij viel terug op de natuurwetten van laatstgenoemde, hoewel hij de zondeval interpretatie van Sint Augustinus, gebaseerd op Platonisme, niet afwijst.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_173076182
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Thomas van Aquino of wie bedoel je? Aquino verruilde op dit vlak juist een Platonische voor een Arestoteliaanse interpretatie, hij viel terug op de natuurwetten van laatstgenoemde, hoewel hij de zondeval interpretatie van Sint Augustinus, gebaseerd op Platonisme, niet afwijst.
Aquino was één van de weinigen die zich verzette tegen de slavernij geloof ik.
pi_173076266
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik herhaal: de roep om vrouwen nu het stemrecht te ontnemen is hier al meerdere malen geopperd. Niet door linksen, overigens. Dus zoveel hebben vrouwen en minderheden niet te verwachten van het hippe nieuwe zogenaamd inclusieve conservatisme
Ja er wordt wel vaker iets half-grappend geroepen als een vrouw een fout maakt ergens. Ik denk dat vrouwen en mannen wel in belangrijke mate verschillen als het aan komt op cruciale politieke punten, en eerlijk gezegd zie ik over het algemeen wel meer vrouwen die voor de in mijn mening schadelijke beleidspunten gaan, maar afnemen van stemrecht voor alle vrouwen lijkt me een slecht idee. Ik heb ook totaal niet het idee dat dit brede acceptatie vindt binnen de nieuwe conservatieve stroming van mensen als Baudet in Nederland. Het is ook iets wat ik nog nooit op bijvoorbeeld The_Donald ben tegengekomen.

Liever gooi ik de stemgerechtigde leeftijd (flink) omhoog.
  Beste debater 2022 vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:52:43 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173076318
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:51 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Ja er wordt wel vaker iets half-grappend geroepen als een vrouw een fout maakt ergens. Ik denk dat vrouwen en mannen wel in belangrijke mate verschillen als het aan komt op cruciale politieke punten, en eerlijk gezegd zie ik over het algemeen wel meer vrouwen die voor de in mijn mening schadelijke beleidspunten gaan, maar afnemen van stemrecht voor alle vrouwen lijkt me een slecht idee. Ik heb ook totaal niet het idee dat dit brede acceptatie vindt binnen de nieuwe conservatieve stroming van mensen als Baudet in Nederland. Het is ook iets wat ik nog nooit op bijvoorbeeld The_Donald ben tegengekomen.

Liever gooi ik de stemgerechtigde leeftijd (flink) omhoog.
Afnemen van stemrecht van sommige vrouwen wel dan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173076348
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Afnemen van stemrecht van sommige vrouwen wel dan?
Mannen en vrouwen, ja. Ik denk dat een leeftijd van 18 veel te jong is om te beslissen over cruciale beleidspunten.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:56:13 #284
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173076488
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aquino was één van de weinigen die zich verzette tegen de slavernij geloof ik.
Je kan het op twee manieren interpreteren denk ik.
Hij dacht zelf dat er een natuurlijke orde was waarin bepaalde mensen over anderen zouden heersen, maar in tegenstelling tot Arestoteles was hij wel van mening dat slaven beperkte rechten zouden moeten hebben.

Sint Augustinus was naar mijn mening milder; slavernij zou niet voor moeten kunnen komen in een pure wereld; echter de onze na de zondeval zit vol zonde en is dus niet puur.

Thomas van Aquinas heeft via de herintroductie van Arestoteles wel invloed gehad op het moderne denken waaruit uiteindelijk het verbod op slavernij is voortgekomen, we kunnen het dus bezien als een tijdelijke teruggang met een positief resultaat eeuwen later.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_173077455
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:51 schreef KrappeAuto het volgende:
Ja er wordt wel vaker iets half-grappend geroepen als een vrouw een fout maakt ergens.
Dit is in bepaalde (kerkelijke) groepen in NL eerder al gebeurd; na een kerkscheuring werd vrouwen hun stemrecht weer ontnomen. Misschien is het geen handig grapje.
pi_173077503
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:53 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Mannen en vrouwen, ja. Ik denk dat een leeftijd van 18 veel te jong is om te beslissen over cruciale beleidspunten.
wetenschappelijk juister zou zijn dat mannen mogen stemmen vanaf hun 43e en vrouwen vanaf hun 32e. http://www.ad.nl/lifestyl(...)e-leeftijd~a0011eb5/ *O* *O*
pi_173077588
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik herhaal: de roep om vrouwen nu het stemrecht te ontnemen is hier al meerdere malen geopperd. Niet door linksen, overigens. Dus zoveel hebben vrouwen en minderheden niet te verwachten van het hippe nieuwe zogenaamd inclusieve conservatisme
Owja, mooi topic was dat. De redenatie van enkelen was als ik het me goed herinner dat 'vrouwen teveel vanuit socialisme, emotie en empathie zouden stemmen, en dus meer op 'linkse' partijen. En dat als Nederland ooit de PVV (en andere rechtse partijen) aan de macht wil krijgen om zo de vluchtelingencrisis en de islamisering van Nederland een halt toe te brengen, vrouwen het stemrecht ontnomen zou moeten worden.' Bloedserieus waren ze.

Griezelige lui.

gevonden: NWS / Verkrachting Zweedse vrouw en arrestatie live op Facebook

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 11-08-2017 23:34:28 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:33:13 #288
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173077738
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:38 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Kapitalisme is een prachtig systeem dat mensen straft die bezig zijn met andere zaken dan productiviteit.
Dus Damore is terecht ontslagen, tenslotte is Google een kapitalistisch bedrijf geleid door mensen die winst willen maken en daar veel voor over hebben gezien hun verleden op het gebied van arbeidsrelaties.

Prima systeem dus, toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173077825
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus Damore is terecht ontslagen, tenslotte is Google een kapitalistisch bedrijf geleid door mensen die winst willen maken en daar veel voor over hebben gezien hun verleden op het gebied van arbeidsrelaties.

Prima systeem dus, toch?
Het kan best zijn dat hij terecht ontslagen is. Ik weet niet wat de regels zijn wat betreft politieke memo's rondsturen. En soms moet je als bedrijf helaas toegeven aan een schreeuwende menigte die de politieke correctheid bepaalt.

Dat doet niet af aan de correctheid van de inhoud van de memo of kapitalisme.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:40:30 #290
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173077901
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:37 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat hij terecht ontslagen is. Ik weet niet wat de regels zijn wat betreft politieke memo's rondsturen. En soms moet je als bedrijf helaas toegeven aan een schreeuwende menigte die de politieke correctheid bepaalt.

Dat doet niet af aan de correctheid van de inhoud van de memo of kapitalisme.
Nou ja, de memo is niet correct en al flink onderuit gehaald door biologen die daar voor wel Masters titels gehaald hebben en die niet zelf verzonnen hebben als Damore maar dat wist je eigenlijk wel, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173077942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou ja, de memo is niet correct en al flink onderuit gehaald door biologen die daar voor wel Masters titels gehaald hebben en die niet zelf verzonnen hebben als Damore maar dat wist je eigenlijk wel, natuurlijk.
Lol.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:43:29 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173077979
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:42 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Lol.
Dat zijn psychologen. Dat is al eens besproken hier, ik neem ook geen adviezen over mijn tanden aan van een kerngeleerde.

Volgende keer eerst even lezen voor je copy/paste doet van Breitbart oid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173078049
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zijn psychologen. Dat is al eens besproken hier, ik neem ook geen adviezen over mijn tanden aan van een kerngeleerde.

Volgende keer eerst even lezen voor je copy/paste doet van Breitbart oid.
Debra W Soh is a Toronto based science writer who has a PhD in sexual neuroscience from the University of York:

quote:
Within the field of neuroscience, sex differences between women and men—when it comes to brain structure and function and associated differences in personality and occupational preferences—are understood to be true, because the evidence for them (thousands of studies) is strong. This is not information that’s considered controversial or up for debate; if you tried to argue otherwise, or for purely social influences, you’d be laughed at.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:47:31 #294
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173078054
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:46 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Debra W Soh is a Toronto based science writer who has a PhD in sexual neuroscience from the University of York:

[..]

Dus ook al geen bioloog? Interessant.

Het gaat niet om het feit of er verschillen zijn, dombo, dat is algemeen bekend, het gaat om de conclusies die eruit getrokken worden. DIE worden niet door wetenschappelijk onderzoek gesteund en Damore is daarvoor ook niet gekwalificeerd om die te trekken.

Zoals gewoonlijk pik je er iets uit wat wel klopt, net als Damore, en geeft daar een eigen uitleg aan die NIET gestaafd word. Het is wel een patroon bij figuren zoals jij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173078134
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is niet bekend. En als dat het wel was kunnen ook sociale factoren verantwoordelijk zijn voor die 'programmering'.

Zoals gewoonlijk wordt er weer lekker ge-cherry-picked. Voor iedereen die daadwerkelijk geïnteresseerd is in de research:

https://heterodoxacademy.(...)-gender-differences/
Dank voor deze link. Interessant stuk.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173078159
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zijn psychologen. Dat is al eens besproken hier, ik neem ook geen adviezen over mijn tanden aan van een kerngeleerde.

Volgende keer eerst even lezen voor je copy/paste doet van Breitbart oid.
Huh? Ik heb vooral argumenten van psychologen gezien. Blijkbaar is er dus ook geen concensus betreffende het vakgebied..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173078248
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus ook al geen bioloog? Interessant.

Het gaat niet om het feit of er verschillen zijn, dombo, dat is algemeen bekend, het gaat om de conclusies die eruit getrokken worden. DIE worden niet door wetenschappelijk onderzoek gesteund en Damore is daarvoor ook niet gekwalificeerd om die te trekken.

Zoals gewoonlijk pik je er iets uit wat wel klopt, net als Damore, en geeft daar een eigen uitleg aan die NIET gestaafd word. Het is wel een patroon bij figuren zoals jij.
En zelfs de verschillen die er zijn, vinden voornamelijk plaats mbt interesse en voldoening in specifieke codering-functies, en niet of nauwelijks mbt daadwerkelijk talent en prestaties. Cultuur is van invloed op die verschillen.

quote:
The research findings are complicated, as you can see from the many abstracts containing both red and green text, and from the presence on both sides of the debate of some of the top researchers in psychology. Nonetheless, we think that the situation can be greatly clarified by distinguishing abilities from interests. We think the following three statements are supported by the research reviewed above:
1. Gender differences in math/science ability, achievement, and performance are small or nil.* (See especially the studies by Hyde; see also this review paper by Spelke, 2005). The one exception to this statement seems to be spatial abilities, such as the ability to rotate 3-dimensional objects in one’s mind. This ability may be relevant in some areas of engineering, but it’s not clear why it would matter for coding. Thus, the large gender gap in coding (and in tech in general) cannot be explained as resulting to any substantial degree from differences in ability between men and women.
2. Gender differences in interest and enjoyment of math, coding, and highly “systemizing” activities are large. The difference on traits related to preferences for “people vs. things” is found consistently and is very large, with some effect sizes exceeding 1.0. (See especially the meta-analyses by Su and her colleagues, and also see this review paper by Ceci & Williams, 2015).
3. Culture and context matter, in complicated ways. Some gender differences have decreased over time as women have achieved greater equality, showing that these differences are responsive to changes in culture and environment. But the cross-national findings sometimes show “paradoxical” effects: progress toward gender equality in rights and opportunities sometimes leads to larger gender differences in some traits and career choices. Nonetheless, it seems that actions taken today by parents, teachers, politicians, and designers of tech products may increase the likelihood that girls will grow up to pursue careers in tech, and this is true whether or not biology plays a role in producing any particular population difference. (See this review paper by Eagly and Wood, 2013).
Over de oorzaak van die verschillen tussen de seksen:

quote:
In this review, we also do not address Damore’s claims that some gender differences are rooted in biological factors, such as the effect of prenatal hormones on brain development. Meta-analyses cannot tell us the origins of differences. Most researchers studying these questions assume that biology, childhood socialization, and current context interact in complex ways, but most psychologists know that pointing to a biological contribution (such as a genetic or hormonal influence) does not mean that an effect is “hard wired,” unmalleable, or immune to contextual variables (see Eagly & Wood, 2012).
Allemaal uit https://heterodoxacademy.(...)-gender-differences/. Met dank aan Fir3fly voor de link.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173078263
Toegeven aan een "mob" is niet echt een goede zet van de CEO van Google; het is weliswaar een opiniestuk, maar het is toch iets wat in de New York Times staat. Met de strekking van het stuk ben ik het wel eens; je moet als CEO "ballen hebben" (heh) en boven al het geschreeuw staan. Ook merkt men terecht op dat de media zich in deze situatie zeer slecht hebben gedragen; de meeste media hebben überhaupt niet gekeken naar wat in de memo stond.
https://www.nytimes.com/2(...)-diversity.html?_r=0
  Moderator zaterdag 12 augustus 2017 @ 00:01:22 #299
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173078342
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 23:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Huh? Ik heb vooral argumenten van psychologen gezien. Blijkbaar is er dus ook geen concensus betreffende het vakgebied..
En Damore baseert zijn conclusies op biologie. Iedereen is het er over eens dat er verschillen zijn, echter is er geen enkel onderzoek wat overeind blijft dat de conclusies van Damore rechtvaardigt, niet in psychologie en niet in biologie.

En waar praten we over? Of vrouwen wel of niet geschikt zijn als IT'ers, nou, dat zijn ze, ooit waren vrijwel alle programmeurs vrouwen, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173078376
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 00:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En Damore baseert zijn conclusies op biologie. Iedereen is het er over eens dat er verschillen zijn, echter is er geen enkel onderzoek wat overeind blijft dat de conclusies van Damore rechtvaardigt, niet in psychologie en niet in biologie.

En waar praten we over? Of vrouwen wel of niet geschikt zijn als IT'ers, nou, dat zijn ze, ooit waren vrijwel alle programmeurs vrouwen, overigens.
Dat laatste punt is inderdaad waar (Admiraal Hopper staat me zo bij), waarom is dat zo veranderd in de loop van de tijd?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')