abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:50:03 #1
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173060880

* Welkom bij het topic voor recreatieve tennissers!



Pats hier met je ranking, achterhaal de ware identiteit van Fokkers, deel je Federer-FAN-momenten of roddel over je tegenstanders: alles kan je kwijt in dit topic!



Om je een beetje op weg te helpen hier wat nuttige links:
KNLTB
TennisDirect - Goedkope tennisspulletjes
TennisPro - Eveneens goedkope tennisspulletjes
TennisActueel.nl - Tennisnieuws van Nederland

steescarna.gifmeeuw2.jpgJoshai.gifChriz2k.jpgtekentje.jpgsmile.jpgava.jpeg

De ratings worden tegenwoordig bijgehouden in een open document op Google! Klik hier om jouw eigen rating bij te werken of te zien!. Om in de lijst met toptennissers te komen kun je je eigen avatar toevoegen aan de OP op Wiki.

Topicreeks: Recreatief Tennis Topic #26: Ongedempt het hardst
Game on :).
  † In Memoriam † vrijdag 11 augustus 2017 @ 16:31:06 #2
21636 Feestkabouter
pi_173067160
Goed, dan nog even de ontknoping: deel 3 (laatste)

Het was niet een stuk wedstrijd dat ik zag, maar het was een wedstrijd die ik zelf speelde. Ikzelf was speler A. Ik heb voor de rally helaas niet de stand genoemd (en ook niet gecheckt), en ik heb ook de bal die 25-30 cm uit ging niet gecalled (omdat ik er vanuitging dat het voor mijn tegenstander wel duidelijk was). We waren allebei niet consequent in het hardop noemen van de stand en het hardop callen van uit-ballen (dus naar mijn persoonlijke mening kan mijn tegenstander mij dat niet verwijten).
Het was al de 2e set, in de 16 eerdere games hebben we geen discussies gehad over in of uit dus het verliep wat dat betreft allemaal prima.

Ik merkte pas na de pauze (aan het eind van de wissel) dat er een misverstand was en heb dat toen meteen ter sprake gebracht.
Ik legde uit dat de bal echt uit was, en dat ik eigenlijk op dat moment niet wist of het voordeel of nadeel was. Ik zag mijn tegenstander richting het bankje lopen dus ik ging er vanuit dat het voordeel was en na de laatste rally dus game voor mij: 3-4....... maar na enig overleg kwamen we samen tot de conclusie dat het nadeel was, en dan was de terechte stand dus volgens mij deuce. Omdat ikzelf nooit zin heb in grote problemen stelde ik al snel voor om dan gezien het meningsverschil over de laatste bal een let te spelen op nadeel. Daar ging hij niet mee akkoord.

Uiteindelijk kwam er de wedstrijdleiding bij, we bespraken de situatie. Mijn tegenstander zei: ik speel niet verder vanaf nadeel, het is 5-2. Waarop ik reageerde: ik speel niet verder vanaf 5-2, dat is onacceptabel; het is eigenlijk deuce en ik stel voor dat we het oplossen door een let te spelen vanaf nadeel.
De dame van de wedstrijdleiding is gaan overleggen met een collega en kwam terug met de mededeling: ja wij zijn van mening dat het nu 5-2 is, waarop ik mijn tegenstander een hand heb gegeven met de (ongemeende maar sociaal wenselijke) tekst 'gefeliciteerd' en de dame van de wedstrijdleiding een hand heb gegeven met de (sarcastische) tekst 'dankjewel', en 30 seconden later was ik met mijn spullen van de baan verdwenen.

Als ik zeg 'ik doe dit of dat niet', dan doe ik het ook echt niet.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:03:26 #3
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173068505
Dat ze hadden besloten om voor 5-2 te gaan had ik al gezien op toernooi.nl.
Mijn inziens klopt het gewoon niet. Tuurlijk moet jij callen volgens de regels (maar dat deed hij ook niet consequent). Een let op nadeel zou een gepaste oplossing zijn.
Je had desnoods de kaart "ik had geroepen, maar je hoorde het niet" kunnen trekken. Nu word je afgerekent op je eerlijkheid.
Het is gewoon krom opgelost op deze manier.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:33:20 #4
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_173070142
Wat een incompetente wedstrijdleiding :')
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:55:23 #5
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173070722
Maarre Feestkabouter, dit hele gebeuren gaat er natuurlijk wel voor zorgen dat jij daar nooit meer aan een toernooi mee gaat doen.
Moeten we op zoek naar een ander toernooi -O-
  † In Memoriam † vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:28:59 #6
21636 Feestkabouter
pi_173071633
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:55 schreef tja77 het volgende:
Maarre Feestkabouter, dit hele gebeuren gaat er natuurlijk wel voor zorgen dat jij daar nooit meer aan een toernooi mee gaat doen.
Moeten we op zoek naar een ander toernooi -O-
Of zorgen dat mijn broer in juli op vakantie gaat ipv in augustus...

Ik heb ze een e-mail gestuurd, als ze daar positief op reageren zie ik nog mogelijkheden.
pi_173071736
Mag ik vragen welke speelsterkte je hebt?
U MAD?
  † In Memoriam † vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:48:17 #8
21636 Feestkabouter
pi_173072270
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:31 schreef de_boswachter het volgende:
Mag ik vragen welke speelsterkte je hebt?
6
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 21:03:27 #9
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173072805
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:28 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Of zorgen dat mijn broer in juli op vakantie gaat ipv in augustus...

Ik heb ze een e-mail gestuurd, als ze daar positief op reageren zie ik nog mogelijkheden.
Komt goed, en anders gewoon een ander toernooi.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:04:24 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173074765
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:48 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

6
Wat een lul, die tegenstander van je. Als 6 is het zelfs niet ongebruikelijk dat je niet eens de setstanden zet. Los daarvan: als 6 weet je dat je verantwoordelijk bent voor alle calls aan jouw kant en het is ongelofelijk coulant dat je let op nadeel aanbiedt. Hij moet hier in mijn ogen deuce accepteren. Punt is gelopen, jij bent verantwoordelijk voor de call en jij zegt uit.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 22:04:46 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173074775
Ik zou hem persoonlijk beledigen in zo'n situatie
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173076273
Gaf de wedstrijdleiding nog argumenten waarop ze 5-2 baseerden?

Je hebt natuurlijk wel de schijn tegen.
- Je callt niet.
- Je roept de stand niet.
- Je gaat zitten na het door jou gewonnen punt op nadeel.

Dat punt 1 en 2 eerder geen probleem was, zal de wedstrijdleiding niet zoveel mee kunnen, aangezien ze daar niet bij waren en niet kunnen beoordelen of dat vergelijkbare situaties zijn.

Persoonlijk zou ik let op nadeel een prima compromis vinden, maar ik denk dat volgens de regels iets meer te zeggen is voor 5-2

Ik vind het wel kinderachtig van beide spelers om tegen de wedstrijdleiding te zeggen: als ik mijn zin niet krijg speel ik niet verder. Als ik de wedstrijdleiding was geweest zou ik sterk de neiging hebben jullie op zo'n moment allebei weg te sturen. Aan de andere kant kan ik wel weer waarderen dat je woord hebt gehouden.

Overigens; ik speel in de 7 en ik voel het echt wel als ik een bal meer dan 5cm uitsla, dus erg vreemd dat er in de 6 discussie ontstaat op 20-25 cm.
elk oordeel heeft z'n nadeel
pi_173128568
Wellicht een domme vraag, maar hoe kom je als nieuwe speler achter al deze ongeschreven regels? :P

Vorig topic zag ik al e.e.a. over drankje aanbieden aan de verliezer, nu gaat het over wel/niet callen en hardop roepen van de stand.. Is dit door heel Nederland (tennis wereld?) gelijk?
  maandag 14 augustus 2017 @ 08:55:00 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_173128724
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 08:30 schreef Thrilled het volgende:
Wellicht een domme vraag, maar hoe kom je als nieuwe speler achter al deze ongeschreven regels? :P

Vorig topic zag ik al e.e.a. over drankje aanbieden aan de verliezer, nu gaat het over wel/niet callen en hardop roepen van de stand.. Is dit door heel Nederland (tennis wereld?) gelijk?
Dat voel je aan. Als je merkt dat je tegenstander nooit de stand weet tel je hardop. Als hij niet kan inspelen ook. Dat soort aanwijzingen. Drankje aanbieden begrijp je na 2x verliezen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_173139332
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 08:30 schreef Thrilled het volgende:
Wellicht een domme vraag, maar hoe kom je als nieuwe speler achter al deze ongeschreven regels? :P

Vorig topic zag ik al e.e.a. over drankje aanbieden aan de verliezer, nu gaat het over wel/niet callen en hardop roepen van de stand.. Is dit door heel Nederland (tennis wereld?) gelijk?
De verplichting tot callen en roepen van de stand zijn geschreven regels ;) , https://www.knltb.nl/site(...)tennisspelregels.pdf
In de praktijk gebeurt het lang niet altijd. Of als er wel geroepen/gecalled wordt is dit niet altijd te verstaan.

Hoe je dat moet weten? Bij mij moesten we dit altijd doen van mijn tennisleraar als we een partijtje speelden in de les, "want dat moet je in een wedstrijd ook doen", dit was nog voordat ik wedstrijdjes speelde.
Meestal loopt het wel los, als de tegenstander de stand niet roept, doe ik het of als ik twijfel over een bal vraag ik of die bal uit of in was.

Verder is het gewoon ervaring.

Aangezien ik alleen in mijn eigen regio speel, weet ik niet of het in heel NL/de wereld gebruikelijk is om een drankje aan te bieden. Ik geloof dat een tennissende kennis mij vertelde dat dit gebruikelijk was toen ik vertelde dat ik mijn eerste wedstrijd ging spelen.
elk oordeel heeft z'n nadeel
pi_173162618
Thnx :) Ik kwam ook www.tennismasterz.nl (initiatief van noc*nsf/sportbonden/word gesteund door de knltb) tegen, erg handige site voor mij (en dus voor andere beginners ook schat ik in :) ).
  † In Memoriam † woensdag 16 augustus 2017 @ 01:06:03 #17
21636 Feestkabouter
pi_173174555
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:28 schreef Feestkabouter het volgende:

Ik heb ze een e-mail gestuurd, als ze daar positief op reageren zie ik nog mogelijkheden.
dit verhaal krijgt nog een staartje........

ik heb hen vrijdag mijn email gestuurd.
ze gaven zondag aan dat ze contact hadden opgenomen met de bondsgedelegeerde en dat die hun beslissing bevestigt ("Hij geeft aan dan onze beslissing in zijn ogen ook de juiste keuze is geweest."). zonder nadere uitleg.

je voelt hem al aankomen: ik heb de betreffende bondsgedelegeerde een emil gestuurd en gevraagd om uitleg. en nu heb ik een antwoord gekregen waaruit blijkt dat zijn reactie richting de commissie helemaal niet is geweest dat hij hun beslissing bevestigde, integendeel!

dus nu heb ik de commissie om nadere uitleg gevraagd over wat ze mij zondag schreven.....
  woensdag 16 augustus 2017 @ 06:44:25 #18
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_173175290
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 01:06 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dit verhaal krijgt nog een staartje........

ik heb hen vrijdag mijn email gestuurd.
ze gaven zondag aan dat ze contact hadden opgenomen met de bondsgedelegeerde en dat die hun beslissing bevestigt ("Hij geeft aan dan onze beslissing in zijn ogen ook de juiste keuze is geweest."). zonder nadere uitleg.

je voelt hem al aankomen: ik heb de betreffende bondsgedelegeerde een emil gestuurd en gevraagd om uitleg. en nu heb ik een antwoord gekregen waaruit blijkt dat zijn reactie richting de commissie helemaal niet is geweest dat hij hun beslissing bevestigde, integendeel!

dus nu heb ik de commissie om nadere uitleg gevraagd over wat ze mij zondag schreven.....
Wat een figuren bij de wedstrijdleiding
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_173175399
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 01:06 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dit verhaal krijgt nog een staartje........

ik heb hen vrijdag mijn email gestuurd.
ze gaven zondag aan dat ze contact hadden opgenomen met de bondsgedelegeerde en dat die hun beslissing bevestigt ("Hij geeft aan dan onze beslissing in zijn ogen ook de juiste keuze is geweest."). zonder nadere uitleg.

je voelt hem al aankomen: ik heb de betreffende bondsgedelegeerde een emil gestuurd en gevraagd om uitleg. en nu heb ik een antwoord gekregen waaruit blijkt dat zijn reactie richting de commissie helemaal niet is geweest dat hij hun beslissing bevestigde, integendeel!

dus nu heb ik de commissie om nadere uitleg gevraagd over wat ze mij zondag schreven.....
hahah typisch, gegokt maar verloren, nu staan ze al 2-1 achter in de discussie
  woensdag 16 augustus 2017 @ 07:50:13 #20
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_173175555
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 01:06 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dit verhaal krijgt nog een staartje........

ik heb hen vrijdag mijn email gestuurd.
ze gaven zondag aan dat ze contact hadden opgenomen met de bondsgedelegeerde en dat die hun beslissing bevestigt ("Hij geeft aan dan onze beslissing in zijn ogen ook de juiste keuze is geweest."). zonder nadere uitleg.

je voelt hem al aankomen: ik heb de betreffende bondsgedelegeerde een emil gestuurd en gevraagd om uitleg. en nu heb ik een antwoord gekregen waaruit blijkt dat zijn reactie richting de commissie helemaal niet is geweest dat hij hun beslissing bevestigde, integendeel!

dus nu heb ik de commissie om nadere uitleg gevraagd over wat ze mij zondag schreven.....
Dat is best onhandig van de commissie...
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_173179796
Ik pak de popcorn erbij!
  woensdag 16 augustus 2017 @ 22:47:18 #22
224960 highender
Travellin' Light
pi_173197088
Even een vraag voor diegene die kennis hebben van het beleid van een toernooileiding.

Ik heb me voor aankomende week in 2 categorieën ingeschreven (HE en GD) bij een toernooi. Ik moet aankomende vrijdag en maandag HE spelen, de dagen daarop GD. Nu heb ik een blessure opgelopen waardoor ik vrijdag hoogstwaarschijnlijk niet kan spelen. Ik heb deze blessure eerder gehad en verwacht wel dat ik begin volgende week zou kunnen spelen.

Mijn vraag:
Zou ik voor de HE een W.O. kunnen geven maar wel de GD kunnen spelen? Of ben je dan meteen automatisch voor beide categorieën uitgeschakeld?

In het toernooireglement staat hierover niets vermeld, en in het KNLTB reglement (PDF) kan ik er zo ook niets over vinden.

Bij voorbaat dank!
  woensdag 16 augustus 2017 @ 23:28:55 #23
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_173198330
quote:
5s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:47 schreef highender het volgende:
Even een vraag voor diegene die kennis hebben van het beleid van een toernooileiding.

Ik heb me voor aankomende week in 2 categorieën ingeschreven (HE en GD) bij een toernooi. Ik moet aankomende vrijdag en maandag HE spelen, de dagen daarop GD. Nu heb ik een blessure opgelopen waardoor ik vrijdag hoogstwaarschijnlijk niet kan spelen. Ik heb deze blessure eerder gehad en verwacht wel dat ik begin volgende week zou kunnen spelen.

Mijn vraag:
Zou ik voor de HE een W.O. kunnen geven maar wel de GD kunnen spelen? Of ben je dan meteen automatisch voor beide categorieën uitgeschakeld?

In het toernooireglement staat hierover niets vermeld, en in het KNLTB reglement (PDF) kan ik er zo ook niets over vinden.

Bij voorbaat dank!
Interessante. Meestal hebben toernooien in de reglementen iets als "In gevallen waarin deze bepalingen en het Toernooireglement niet voorzien, beslist de toernooileiding"

Het lijkt me logisch dat bij elk toernooi als je een partij opgeeft voor die categorie inderdaad niet meer mag spelen, maar ik zou zeggen dat je gewoon in GD kunt starten (pin me er alleen niet op vast ;) ).

Misschien het beste gewoon even bellen met de toernooileiding en de situatie uitleggen?
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  donderdag 17 augustus 2017 @ 00:00:06 #24
224960 highender
Travellin' Light
pi_173199080
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 23:28 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Interessante. Meestal hebben toernooien in de reglementen iets als "In gevallen waarin deze bepalingen en het Toernooireglement niet voorzien, beslist de toernooileiding"
Die staat er inderdaad bij.
quote:
Het lijkt me logisch dat bij elk toernooi als je een partij opgeeft voor die categorie inderdaad niet meer mag spelen, maar ik zou zeggen dat je gewoon in GD kunt starten (pin me er alleen niet op vast ;) ).

Misschien het beste gewoon even bellen met de toernooileiding en de situatie uitleggen?
Ja, dat ga ik sowieso doen, ik was even benieuwd naar de meningen / ervaringen van andere spelers, waarvoor dank.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 01:05:29 #25
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173199880
*O* *O* *O*
7-5, 6-3 gewonnen (samen met de one and only Feestkabouter). Strakke pot gespeeld tegen een koppel dat dynamisch toch een stuk hoger staat.
Morgen kwartfinale.
Of ja morgen....straks.
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2017 @ 01:33:00 #26
21636 Feestkabouter
pi_173199994
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 01:05 schreef tja77 het volgende:
*O* *O* *O*
7-5, 6-3 gewonnen (samen met de one and only Feestkabouter). Strakke pot gespeeld tegen een koppel dat dynamisch toch een stuk hoger staat.
Morgen kwartfinale.
Of ja morgen....straks.
ja man, thanks, was een erg mooie pot!
trots op ons!

ze waren in totaal meer dan 1,5 punt beter, dus wij krijgen er erg goeie cijfers bij!
Als de opgeteld zwakste
combinatie wint, dan is voor de
winnaars het behaalde resultaat
1 minder dan het cijfer van de
eigen rating. Voor de verliezers is
het behaalde resultaat 1 meer
dan het cijfer van de eigen rating.

[ Bericht 15% gewijzigd door Feestkabouter op 17-08-2017 01:48:09 ]
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2017 @ 01:39:02 #27
21636 Feestkabouter
pi_173200016
quote:
5s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 22:47 schreef highender het volgende:
Even een vraag voor diegene die kennis hebben van het beleid van een toernooileiding.

Ik heb me voor aankomende week in 2 categorieën ingeschreven (HE en GD) bij een toernooi. Ik moet aankomende vrijdag en maandag HE spelen, de dagen daarop GD. Nu heb ik een blessure opgelopen waardoor ik vrijdag hoogstwaarschijnlijk niet kan spelen. Ik heb deze blessure eerder gehad en verwacht wel dat ik begin volgende week zou kunnen spelen.

Mijn vraag:
Zou ik voor de HE een W.O. kunnen geven maar wel de GD kunnen spelen? Of ben je dan meteen automatisch voor beide categorieën uitgeschakeld?

In het toernooireglement staat hierover niets vermeld, en in het KNLTB reglement (PDF) kan ik er zo ook niets over vinden.

Bij voorbaat dank!
ik ben zelf toernooileider geweest en ik heb ook zelf wel eens zo'n blessure-moment gehad terwijl ik aan een toernooi meedeed: ik ken het dus van beide kanten. en van beide kanten zeg ik: geen enkel probleem!
zoals je het vertelt is het in mijn ogen in alle opzichten acceptabel en redelijk om te zeggen 'ik moet morgen of overmorgen spelen en dat is voor mijn blessure nu te vroeg dus dat onderdeel moet ik helaas walkover geven, maar aangezien mijn eerste wedstrijd in een ander onderdeel pas later in de week gepland is houd ik er rekening mee dat ik op dat moment wel weer in staat ben om te spelen dus dat andere onderdeel wil ik wel gewoon graag meedoen (met altijd nog de mogelijkheid dat ik die later alsnog walkover moet geven als de blessure toch langer aanhoudt)'

de toernooileiding (plus het spelersveld) is erbij gebaat om de deelnemers zoveel mogelijk wedstrijden te laten spelen, dus het is ook in hun voordeel als je het andere onderdeel toch wel kunt meedoen.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 06:55:28 #28
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_173200413
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 01:39 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik ben zelf toernooileider geweest en ik heb ook zelf wel eens zo'n blessure-moment gehad terwijl ik aan een toernooi meedeed: ik ken het dus van beide kanten. en van beide kanten zeg ik: geen enkel probleem!
zoals je het vertelt is het in mijn ogen in alle opzichten acceptabel en redelijk om te zeggen 'ik moet morgen of overmorgen spelen en dat is voor mijn blessure nu te vroeg dus dat onderdeel moet ik helaas walkover geven, maar aangezien mijn eerste wedstrijd in een ander onderdeel pas later in de week gepland is houd ik er rekening mee dat ik op dat moment wel weer in staat ben om te spelen dus dat andere onderdeel wil ik wel gewoon graag meedoen (met altijd nog de mogelijkheid dat ik die later alsnog walkover moet geven als de blessure toch langer aanhoudt)'

de toernooileiding (plus het spelersveld) is erbij gebaat om de deelnemers zoveel mogelijk wedstrijden te laten spelen, dus het is ook in hun voordeel als je het andere onderdeel toch wel kunt meedoen.
ik ben het volledig met je eens :)
Ik ben toevallig de afgelopen anderhalve week druk met de planning van ons open toernooi, dat zaterdag start.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:00:16 #29
224960 highender
Travellin' Light
pi_173205880
Ik heb inmiddels een reactie en de toernooileiding deed er niet moeilijk over, een W.O. voor de HE dus en wel spelen in de GD.
pi_173206255
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 01:33 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ja man, thanks, was een erg mooie pot!
trots op ons!

ze waren in totaal meer dan 1,5 punt beter, dus wij krijgen er erg goeie cijfers bij!
Als de opgeteld zwakste
combinatie wint, dan is voor de
winnaars het behaalde resultaat
1 minder dan het cijfer van de
eigen rating. Voor de verliezers is
het behaalde resultaat 1 meer
dan het cijfer van de eigen rating.
Schelen jullie niet te veel om uberhaupt punten te kunnen halen? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2017 @ 12:27:04 #31
21636 Feestkabouter
pi_173206511
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Schelen jullie niet te veel om uberhaupt punten te kunnen halen? :D
net iets meer dan anderhalf punt nu.
pas bij 2,5 punt verschil krijgt niemand een cijfer (en in sommige andere gevallen ook), maar wij krijgen nu dus een heel punt beter dan onze eigen rating erbij!
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:27:17 #32
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173206515
quote:
7s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:15 schreef Norrage het volgende:

[..]

Schelen jullie niet te veel om uberhaupt punten te kunnen halen? :D
Voor aanvang toernooi minder dan 1.5 verschil, nu 1.6 verschil.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:29:59 #33
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173206586
Wat is er gebeurt met het minder dan 1 punt van de gezamelijke rating van de tegenstanders? In dit geval een 3,8? -O-
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2017 @ 12:33:56 #34
21636 Feestkabouter
pi_173206656
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 12:29 schreef tja77 het volgende:
Wat is er gebeurt met het minder dan 1 punt van de gezamelijke rating van de tegenstanders? In dit geval een 3,8? -O-
gebeurddddddd

https://www.knltb.nl/site(...)aling_dubbelspel.pdf
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:39:36 #35
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173208146
quote:
Volgens mij zouden wij dan 0,5 minder scoren dan onze eigen rating.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 13:59:02 #36
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173208584
Ik weet ondertussen wel dat die hele kutrating me geen zak meer kan schelen.
Vorige week verloren we van een 4,3 en 5,6 in de dubbel, omdat ik 6,3 stond krijg ik er een 6,8 bij. Dat slaat toch als een lul op een drumstel? We verloren die wedstrijd tie-break 3e set en als dank word ik richting de 7 gezet.
Gisteren wonnen we van een 4,6 en 5,1 en dan zou ik een 5,8 of 5,9 scoren. Wat een kutbaggersysteem hebben ze bedacht bij de KNLTB.
Daarom fuck die rating.
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2017 @ 15:42:20 #37
21636 Feestkabouter
pi_173210756
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 13:39 schreef tja77 het volgende:

[..]

Volgens mij zouden wij dan 0,5 minder scoren dan onze eigen rating.
Is in de partij minimaal
één combinatie betrokken
waarin het verschil in
rating tussen de partners
tussen de 1½ en 2½ ligt
of hier gelijk aan is?
JA (wij)

dus:
Is het verschil
tussen de beide
combinaties
opgeteld 1½ of
kleiner?
JA

dus:
Als de opgeteld zwakste
combinatie wint (dat was van toepassing), dan is voor de
winnaars (wij dus) het behaalde resultaat
1 minder dan het cijfer van de
eigen rating.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:04:52 #38
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173211202
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:42 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Is in de partij minimaal
één combinatie betrokken
waarin het verschil in
rating tussen de partners
tussen de 1½ en 2½ ligt
of hier gelijk aan is?
JA (wij)

dus:
Is het verschil
tussen de beide
combinaties
opgeteld 1½ of
kleiner?
JA

dus:
Als de opgeteld zwakste
combinatie wint (dat was van toepassing), dan is voor de
winnaars (wij dus) het behaalde resultaat
1 minder dan het cijfer van de
eigen rating.
Feestkabouter 4,8639
tja77 6,3173

Verschil was bij aanvang toernooi kleiner dan 1,5 punt. Het vorige toernooi eindigde zondag, dit toernooi begon zaterdag.
Tevens als ik jouw beredenering volg, kom ik op die -0,5 punt uit.
Maar misschien kijk ik niet goed (weinig geslapen).
pi_173211708
Op mijnknltb.nl staat een rekentooltje: https://www.mijnknltb.nl/mijntennis/dss/Pages/default.aspx
Wel even inloggen.

Volgens mij heeft tja77 gelijk, een JA op
Is het verschil
tussen de beide
combinaties
opgeteld 1½ of
kleiner?

geeft
Bij winst is het behaalde resultaat ½ minder dan het cijfer van de eigen rating. Bij verlies is het behaalde resultaat ½ meer dan het cijfer van de eigen rating.

Ook wordt er gekeken naar de huidige rating, dus incl vorig toernooi, de resultaten hebben als datum de dag van de finale.
De zaterdag en de zondag wordt over het algemeen als voorweekend gezien, anders zou je namelijk in 2 toernooien tegelijk deelnemen, wat niet mag.
elk oordeel heeft z'n nadeel
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2017 @ 16:49:30 #40
21636 Feestkabouter
pi_173212060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:04 schreef tja77 het volgende:

[..]

Feestkabouter 4,8639
tja77 6,3173

Verschil was bij aanvang toernooi kleiner dan 1,5 punt. Het vorige toernooi eindigde zondag, dit toernooi begon zaterdag.
maar ik weet zeker dat de KNLTB het verwerkt met de rating zoals ie op het moment van verwerken in het systeem staat (en dan is ons verschil net iets groter).
wat er in het begin van de toernooiweek in de toernooiplanner-software is geladen door de toernooicommissie en misschien ook hier en daar op de site of in de app te zien is, is slechts indicatief (of misschien is het voor de loting ingeladen).
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2017 @ 16:51:25 #41
21636 Feestkabouter
pi_173212104
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:04 schreef tja77 het volgende:

Tevens als ik jouw beredenering volg, kom ik op die -0,5 punt uit.
Maar misschien kijk ik niet goed (weinig geslapen).
dat niet goed kijken denk ik dan, want ik volg niet hoe je middels mijn redenering op die -0.5 uitkomt
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2017 @ 16:52:44 #42
21636 Feestkabouter
pi_173212123
quote:
2s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 16:35 schreef desub het volgende:

Ook wordt er gekeken naar de huidige rating, dus incl vorig toernooi, de resultaten hebben als datum de dag van de finale.
en dan wordt het verschil tussen tja en mij dus net wel iets groter dan 1,5
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:55:14 #43
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_173220561
De indeling voor de najaarscompetitie is ook bekend zag ik. Wat een idioot grote reisafstanden weer bij ons zeg :')
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  † In Memoriam † vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:09:47 #44
21636 Feestkabouter
pi_173233960
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 01:33 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ja man, thanks, was een erg mooie pot!
trots op ons!

ze waren in totaal meer dan 1,5 punt beter, dus wij krijgen er erg goeie cijfers bij!
Als de opgeteld zwakste
combinatie wint, dan is voor de
winnaars het behaalde resultaat
1 minder dan het cijfer van de
eigen rating. Voor de verliezers is
het behaalde resultaat 1 meer
dan het cijfer van de eigen rating.
helaas hebben we gisteren verloren, het liep niet zo lekker als woensdag.

tja77, thanks voor weer een paar leuke gezellige potten deze zomer!!
en hopelijk tot volgend jaar maar weer :D

raar eigenlijk, we zien elkaar in juli/augustus een paar keer op de tennisbaan en verder helemaal niet.
en het was ook alweer 2 jaar geleden omdat ik vorig jaar in de kreukels lag.
  vrijdag 18 augustus 2017 @ 14:33:33 #45
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_173234424
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 14:09 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

helaas hebben we gisteren verloren, het liep niet zo lekker als woensdag.

tja77, thanks voor weer een paar leuke gezellige potten deze zomer!!
en hopelijk tot volgend jaar maar weer :D

raar eigenlijk, we zien elkaar in juli/augustus een paar keer op de tennisbaan en verder helemaal niet.
en het was ook alweer 2 jaar geleden omdat ik vorig jaar in de kreukels lag.
Ik stond inderdaad redelijk te frotten (vooral de 2e set).
Ik was over het algemeen genomen (de 3 wedstrijden) te grillig. Zal wel komen door gebrek aan wedstrijdritme. Komt komende maanden wel weer goed. Speel nog wat ladderwedstrijden, de clubkampioenschappen en najaarscompetitie, in september begint de training ook weer.

Volgend jaar beter (even kijken hoe de vakanties vallen).
En een paar kg. lichter.

Het is ook raar die 2 weken per jaar, maar jij tennist anders nooit in mijn district en ik nooit in die van jou.
  † In Memoriam † zaterdag 16 september 2017 @ 11:45:15 #46
21636 Feestkabouter
pi_173807023
veel plezier met de competitie allemaal!
pi_174323875
http://www.knltb.nl/nieuw(...)jzigingen-voor-2018/

Verplicht 3e set tiebreak in de dubbels volgend jaar.

Wel onbeperkte invalregeling ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:42:46 #48
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_174323998
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:35 schreef Norrage het volgende:
http://www.knltb.nl/nieuw(...)jzigingen-voor-2018/

Verplicht 3e set tiebreak in de dubbels volgend jaar.

Wel onbeperkte invalregeling ;)
Ik speel op dit moment ook competitie met die puntentelling.
Ik ben allang blij dat het geen beslissend punt op 40-40 is geworden.
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:45:31 #49
21636 Feestkabouter
pi_174324058
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:35 schreef Norrage het volgende:
http://www.knltb.nl/nieuw(...)jzigingen-voor-2018/

Verplicht 3e set tiebreak in de dubbels volgend jaar.

Wel onbeperkte invalregeling ;)
zucht....
verloedering van het tennis!

en geen dispensatie meer nodig om vaker per weekend te spelen.
daar hadden ze dan wel een andere regel bij mogen doen, namelijk dat de invaller qua speelsterkte wel echt binnen de klasse moet vallen!!
in mijn afdeling (speelsterkte 5/6/7) vallen nu ook 3tjes in (omdat ze geen andere invallers kunnen vinden).

komend weekend wel lekker 6 potten spelen!
(zaterdag 2, zondag eerst 2 die we inhalen van een eerdere zaterdag, en dan mijn 2 normale zondagse wedstrijden)
Zal wel weer kutweer worden.......... :{
  † In Memoriam † dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:46:25 #50
21636 Feestkabouter
pi_174324073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 13:42 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik speel op dit moment ook competitie met die puntentelling.
Ik ben allang blij dat het geen beslissend punt op 40-40 is geworden.
dat ben ik zeker met je eens ja!!

wel raar voor de zondagse mixteams in het voorjaar dat ze nu ineens alle 4 de dubbels verkort moeten spelen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')