abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173059015
Weet iemand of dit kan? Online op sites van derden dus niet de belastingdienst komt ik het volgende tegen.

Aftrekposten van de fiscale bijtelling
Wie een eigen bijdrage aan de werkgever betaalt, kan dit bedrag - mits dit bedrag betrekking heeft op het privégebruik - in de belastingaangifte is opgeven. Dit bedrag wordt dan afgetrokken van de bijtelling. Ook andere kosten die aan de werkgever worden betaald, kunnen in mindering worden gebracht:

- kosten van parkeren/stalling;
- kosten accessoires;
- de werknemer rijdt in een auto uit een duurdere klasse;
- kosten van zelf betaalde brandstof in het buitenland;
- de afkoopsom ('boete') die een werknemer betaalt wanneer hij het leasecontract eerder wil beëindigen;
- de eigen bijdrage bij schade, mits deze schade geen gevolg is van onrechtmatig of onzorgvuldig handelen van de werknemer.

Op de bijtelling komen eveneens in mindering:
- door de werknemer zelf betaalde autokosten (benzine, tol, autowassen, stalling);
- een aan de werkgever betaalde bijdrage in de brandstofkosten

Op de site van de belastingdienst komt ik alleen maar iets tegen over de eigen bijdrage.

Ik ben benieuwd of de door mij betaalde benzine en tol gelden in het buitenland aftrekbaar zijn van de bijtelling?
pi_173059025
Ja
pi_173059376
Ja, maar volgens mij kun je niet zelf de kosten aftrekken in de belastingaangifte

Je moet dan de kosten declareren bij de werkgever, die ze vervolgens ook weer inhoudt als vergoeding privé gebruik auto. Die inhouding kan je werkgever verrekenen met de fiscale bijtelling. (de verrekening kan uiteraard nooit meer zijn dan de totale bijtelling over het hele jaar)
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:18:46 #4
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_173064368
Moet inderdaad via de werkgever lopen. Wij hebben gelukkig een tankpas die het veelal ook in het buitenland doet en zelfs bij tolpoorten gebruikt kan worden.
Maar het is wel voorgekomen dat een eigen risico bij schadeherstel in rekening werd gebracht waarop we hebben verzocht die kosten af te trekken van de bijtelling. De maand erna was het gecorrigeerd.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')