abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 10 augustus 2017 @ 21:54:35 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_173051085
http://www.hln.be/hln/nl/(...)terd-verkracht.dhtml

Vluchtelingen en migranten belanden in LibiŽ in 'de hel op aarde', zo blijkt uit een rapport van Oxfam. Ze worden het slachtoffer van seksueel misbruik, ontvoeringen, martelingen en dwangarbeid vooraleer ze een poging ondernemen om de Middellandse Zee over te steken richting ItaliŽ. De ngo maant de EU-lidstaten aan een billijk aantal asielzoekers op te nemen en veilige routes voor migranten open te stellen.

media_xll_9923727.jpg
Vorig jaar kwamen 180.000 mensen via de Middellandse Zee vanuit LibiŽ aan in ItaliŽ. Dit jaar zijn dat er al meer dan 95.000

Oxfam stelde het rapport op in samenwerking met de Italiaanse ngo's Dokter voor Mensenrechten (MEDU) en Borderline Sicilia. Die analyseerden 285 getuigenissen, waaronder 158 interviews met 31 vrouwen en 127 mannen in vanuit LibiŽ op SiciliŽ aankwamen.

Gruwel
Die getuigenissen brengen gruwelijke misbruiken van migranten in LibiŽ aan het licht. Op ťťn na getuigden alle vrouwen het slachtoffer te zijn geweest van seksueel misbruik. Driekwart van de vluchtelingen en migranten zei dat ze getuige waren van de moord en of foltering van een reisgezel.

Er waren ook getuigenissen van vluchtelingen die in de handen van bendes terechtkwamen die mensen opsloten in ondergrondse cellen. Daarna werden hun familieleden gecontacteerd en gevraagd losgeld te betalen.

De 18-jarige Gambiaan Chidi verklaarde dat hij door een bende werd ontvoerd en drie maanden opgesloten zat in een gevangenis in Sabratha. "Onze ontvoerders folterden iedereen. Ik werd voortdurend op het hoofd geslagen en werd aan touwen opgehangen". Een tiener uit Senegal verklaarde dat hij wist te ontsnappen uit een cel die vol lijken lag. "Ik zag hoe soldaten een jongen sloegen tot zijn neus brak. Ze sloegen hem zo hard op het hoofd dat hij blind werd. Ze braken mijn vinger en sneden in mijn been met een mes".
Lees ook
Onveiligheid en misbruik jaagt vluchtelingen vanuit LibiŽ naar Europa
"Europese Unie duwt vluchtelingen terug naar 'hel op aarde' in LibiŽ"
Veilige route
Oxfam stelt dat in 84% van de getuigenissen mensen verklaarden mensonterend te zijn behandeld, 80% verklaarde vaak geen voedsel of water te hebben gekregen tijdens hun opsluiting en 70% verklaarde te zijn vastgebonden.

Oxfam en partners dringen er bij alle EU-lidstaten op aan een eerlijk aantal asielzoekers op te nemen en een veilige route te creŽren voor migranten die uit LibiŽ weg willen.

"De EU zou een bastion van mensenrechten moeten zijn. EU-lidstaten zouden zich ervan moeten vergewissen dat migranten veilig aankomen in Europa, waar ze toegang moeten hebben tot een eerlijke en transparante asielaanvraag".

Volgens Oxfam kwamen in 2016 180.000 mensen via de Middellandse Zee vanuit LibiŽ aan in ItaliŽ. Dit jaar zijn dat er al meer dan 95.000.

Schending mensenrechten en internationaal recht
In een onderzoeksrapport beschuldigde de onafhankelijke humanitaire organisatie Refugees International (RI) de Europese Unie eerder al van schending van de mensenrechten en het internationaal recht.

Door de Libische autoriteiten en kustwacht financieel te ondersteunen, beoogt Europa de vluchtelingenstroom over de Middellandse Zee te stremmen. Zo duwt Europa vluchtelingen terug naar wat RI 'de hel op aarde' noemt in het politiek instabiele LibiŽ.
pi_173051168
Ze kiezen er zelf voor om via Libie te proberen het grondgebied van de EU illegaal binnen te dringen. Geen enkele medelijden mee. 99,999% van de Afrikanen is verstandig en blijft wel gewoon thuis. Dit zijn de gelukszoekers die alles willen riskeren. Dan kun je wel eens het deksel op je neus krijgen.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 21:59:57 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173051239
Eerlijk gezegd denk ik dat Afrika beter af is als het weer gekoloniseerd wordt. Kunnen die mensen blijven waar ze zijn en toch onder Europees regieme leven.
pi_173051450
Het huidige immigratiebeleid met bijbehorende (mensenrechten)vedragen, wet- en regelgeving heeft een sterk aanzuigende werking op economische migranten. Deze (mensenrechten)verdragen, wet- en regelgeving moeten zo spoedig mogelijk drastisch op de schop.

Daarbij is een consequent opsporings-, aanhoudings- en uitzettingsbeleid noodzakelijk.

Zolang falende Europese politici blijven doormodderen zullen de migrantenstromen niet opdrogen en allerlei misstanden blijven bestaan.

Een strikt ontmoedigingsbeleid voeren en niet zoals nu, dat migranten illegaal de EU binnendringen en grote kans hebben om dan te kunnen blijven.
pi_173051545
De zieligheidsindustrie draait weer op volle toeren zie ik.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173051795
quote:
11s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:54 schreef slashdotter3 het volgende:
De ngo maant de EU-lidstaten aan een billijk aantal asielzoekers op te nemen en veilige routes voor migranten open te stellen.
:')
I'm 75 years old, and I still wake up with the little guy saluting.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:35:52 #7
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_173052514
Harpoenjagers zijn zeker te duur :')
pi_173052543
Eenmaal hier kunnen asielzoekers in een asielprocedure komen en gratis huizen en geld krijgen. En zelfs als dat niet lukt, zijn ze in ieder geval binnen in Europa.

De risico's zijn groot, maar de prijs is dat ook. Er staat een pot met goud achter het mijnenveld.

[ Bericht 13% gewijzigd door luxerobots op 10-08-2017 22:51:26 ]
pi_173052895
Een soort van advertentie van de asielindustrie die miljarden belasting geld opslurpt en niet te verzadigen is, de zuigende werking van de EU moet gestopt worden, wetten / verdragen moeten worden aangepast anders gaat de EU ten onder aan deze invasie om de EU stabiliteit te ondermijnen.
pi_173053066
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:59 schreef Lunatiek het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat Afrika beter af is als het weer gekoloniseerd wordt. Kunnen die mensen blijven waar ze zijn en toch onder Europees regieme leven.
Dit, beginnend met ItaliŽ dat LibiŽ (weer) overneemt.
pi_173053483
Hopelijk komen er nog miljoenen in Europa. Dan worden de blanke tokkies vervangen!
pi_173053654
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:06 schreef rutger05 het volgende:
Het huidige immigratiebeleid met bijbehorende (mensenrechten)vedragen, wet- en regelgeving heeft een sterk aanzuigende werking op economische migranten. Deze (mensenrechten)verdragen, wet- en regelgeving moeten zo spoedig mogelijk drastisch op de schop.

Daarbij is een consequent opsporings-, aanhoudings- en uitzettingsbeleid noodzakelijk.

Zolang falende Europese politici blijven doormodderen zullen de migrantenstromen niet opdrogen en allerlei misstanden blijven bestaan.

Een strikt ontmoedigingsbeleid voeren en niet zoals nu, dat migranten illegaal de EU binnendringen en grote kans hebben om dan te kunnen blijven.
^^ Dit
  donderdag 10 augustus 2017 @ 23:07:18 #13
468768 Amavi
veni vici amavi
pi_173053661
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:00 schreef 6star6lord6 het volgende:
Hopelijk komen er nog miljoenen in Europa. Dan worden de blanke tokkies vervangen!
Hoe zien mensen uit LibiŽ eruit? Als ze lekker zijn vind ik het prima.
Op zaterdag 12 augustus 2017 20:23 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Jij bent ook gecondenseerde aids he
pi_173053735
Oxfam heeft ook totaal geen belangen in deze
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_173054308
Ach die arme jongen gevlucht uit Gambia, wist niet dat het daar zo extreem onveilig was en het land in oorlog verkeerde...
http://www.ad.nl/buitenla(...)oor-gambia~a0fbec1c/
pi_173054520
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:36 schreef luxerobots het volgende:
Eenmaal hier kunnen asielzoekers in een asielprocedure komen en gratis huizen en geld krijgen. En zelfs als dat niet lukt, zijn ze in ieder geval binnen in Europa.

De risico's zijn groot, maar de prijs is dat ook. Er staat een pot met goud achter het mijnenveld.
Beetje vergezocht lijkt me, het binnenkomen van Europa is geenszins gelijk aan een pot goud, anders zou er ook geen jungle in calais zijn, dat is immers ook Europa maar wel een deel van Europa dat voor hen blijkbaar niet goed genoeg is. En of je nou in een lemen hutje woont in Senegal, of in een AZC of tentenkamp met armoedige voorzieningen lijkt me weinig verschil.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_173054634
Ja, het is kut op sommige plekken in Afrika. Dat is al een aantal jaartjes zo.
pi_173054687
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

En of je nou in een lemen hutje woont in Senegal, of in een AZC of tentenkamp met armoedige voorzieningen lijkt me weinig verschil.
Is dit een grapje?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:27:35 #19
102757 EdvandeBerg
aan het typen...
pi_173055386
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:44 schreef RobbieRonald het volgende:
Ja, het is kut op sommige plekken in Afrika. Dat is al een aantal jaartjes zo.
In grote delen van Afrika gaat het prima. De mensen die zich als vluchteling voordoen zijn doorgaans wannabe-profiteurs die gespaard hebben voor de overtocht, die als het goed is duizenden gratis euro's per jaar gaat opleveren om naar huis te sturen. Wie dit niet snapt is oliedom of verdient zelf een leuke boterham in de asielmaffia.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 01:32:32 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_173056066
Haal op zijn minst de 'lees ook' stukjes etc. uit je tekst.
pi_173056101
quote:
11s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:54 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)terd-verkracht.dhtml

Vluchtelingen en migranten belanden in LibiŽ in 'de hel op aarde', zo blijkt uit een rapport van Oxfam. Ze worden het slachtoffer van seksueel misbruik, ontvoeringen, martelingen en dwangarbeid vooraleer ze een poging ondernemen om de Middellandse Zee over te steken richting ItaliŽ. De ngo maant de EU-lidstaten aan een billijk aantal asielzoekers op te nemen en veilige routes voor migranten open te stellen.

[ afbeelding ]
Vorig jaar kwamen 180.000 mensen via de Middellandse Zee vanuit LibiŽ aan in ItaliŽ. Dit jaar zijn dat er al meer dan 95.000

Oxfam stelde het rapport op in samenwerking met de Italiaanse ngo's Dokter voor Mensenrechten (MEDU) en Borderline Sicilia. Die analyseerden 285 getuigenissen, waaronder 158 interviews met 31 vrouwen en 127 mannen in vanuit LibiŽ op SiciliŽ aankwamen.

Gruwel
Die getuigenissen brengen gruwelijke misbruiken van migranten in LibiŽ aan het licht. Op ťťn na getuigden alle vrouwen het slachtoffer te zijn geweest van seksueel misbruik. Driekwart van de vluchtelingen en migranten zei dat ze getuige waren van de moord en of foltering van een reisgezel.

Er waren ook getuigenissen van vluchtelingen die in de handen van bendes terechtkwamen die mensen opsloten in ondergrondse cellen. Daarna werden hun familieleden gecontacteerd en gevraagd losgeld te betalen.

De 18-jarige Gambiaan Chidi verklaarde dat hij door een bende werd ontvoerd en drie maanden opgesloten zat in een gevangenis in Sabratha. "Onze ontvoerders folterden iedereen. Ik werd voortdurend op het hoofd geslagen en werd aan touwen opgehangen". Een tiener uit Senegal verklaarde dat hij wist te ontsnappen uit een cel die vol lijken lag. "Ik zag hoe soldaten een jongen sloegen tot zijn neus brak. Ze sloegen hem zo hard op het hoofd dat hij blind werd. Ze braken mijn vinger en sneden in mijn been met een mes".
Lees ook
Onveiligheid en misbruik jaagt vluchtelingen vanuit LibiŽ naar Europa
"Europese Unie duwt vluchtelingen terug naar 'hel op aarde' in LibiŽ"
Veilige route
Oxfam stelt dat in 84% van de getuigenissen mensen verklaarden mensonterend te zijn behandeld, 80% verklaarde vaak geen voedsel of water te hebben gekregen tijdens hun opsluiting en 70% verklaarde te zijn vastgebonden.

Oxfam en partners dringen er bij alle EU-lidstaten op aan een eerlijk aantal asielzoekers op te nemen en een veilige route te creŽren voor migranten die uit LibiŽ weg willen.

"De EU zou een bastion van mensenrechten moeten zijn. EU-lidstaten zouden zich ervan moeten vergewissen dat migranten veilig aankomen in Europa, waar ze toegang moeten hebben tot een eerlijke en transparante asielaanvraag".

Volgens Oxfam kwamen in 2016 180.000 mensen via de Middellandse Zee vanuit LibiŽ aan in ItaliŽ. Dit jaar zijn dat er al meer dan 95.000.

Schending mensenrechten en internationaal recht
In een onderzoeksrapport beschuldigde de onafhankelijke humanitaire organisatie Refugees International (RI) de Europese Unie eerder al van schending van de mensenrechten en het internationaal recht.

Door de Libische autoriteiten en kustwacht financieel te ondersteunen, beoogt Europa de vluchtelingenstroom over de Middellandse Zee te stremmen. Zo duwt Europa vluchtelingen terug naar wat RI 'de hel op aarde' noemt in het politiek instabiele LibiŽ.
Ik stel voor dat de schepen na het oppikken van de vluchtelingen de komende zes maanden richting de VS varen om ze daar af te zetten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173056327
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:47 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is dit een grapje?
Nee, vertel mij het verschil maar eens dan.
pi_173056724
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:07 schreef Amavi het volgende:

[..]

Hoe zien mensen uit LibiŽ eruit? Als ze lekker zijn vind ik het prima.
Aangezien slechts de criminelen vrouwen hebben, zullen die mensen nooit fraai van uiterlijk en innerlijk zijn. Bereid je maar voor op het ergste.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:05:50 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173056796
Als oxfam deze info nou eens ging verspreiden in sub sahara afrika zou dat toch een stuk effectiever zijn he..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:13:40 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173056818
quote:
Onveiligheid en misbruik jaagt vluchtelingen migranten vanuit LibiŽ naar Europa
Nee, het plan om naar Europa te komen hadden ze al lang voordat ze in LibiŽ aankwamen,
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')