abonnement Unibet Coolblue
pi_173059550
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:00 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Transgenders kiezen er toch ook niet voor? Of moeten ze de situatie maar accepteren en zich hun hele leven ongelukkig voelen?
Ik beslis het niet voor ze, dat doen ze toch echt zelf.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:09:05 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173059874
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:01 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik was gister weer de weg kwijt, had ook politie aan de deur.
Ik vreesde zoiets. :{
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:12:06 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_173059939
Laat mensen lekker zijn wie ze willen zijn.

Wat een anti-Nederlanders in dit topic zeg. Iedereen lijkt wel Gristenfundi geworden. Sinds wanneer geven Nederlanders om wat iemand seksueel met zichzelf doet. Moeten we ineens weer mensen in spruitjesbakjes gaan duwen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173059961
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:12 schreef speknek het volgende:
Laat mensen lekker zijn wie ze willen zijn.

Wat een anti-Nederlanders in dit topic zeg. Iedereen lijkt wel Gristenfundi geworden. Sinds wanneer geven Nederlanders om wat iemand seksueel met zichzelf doet. Moeten we ineens weer mensen in spruitjesbakjes gaan duwen.
*vind ik leuk*
Ja doei.
pi_173060348
De hype van de snowflakes. 'Ik ben anders, ik ben speciaal'.

Ik ga er nooit, maar dan ook nooit aan meedoen en zal het beestje gewoon bij de naam blijven noemen. 200.000 jaar evolutie van onze diersoort en daarnaast nog miljarden jaren bestaan van andere diersoorten die, op een handjevol soorten na, allemaal maar 2 geslachten hebben, ga ik niet negeren omdat mensen met zichzelf in de knoop zitten in deze onnatuurlijke maatschappij.

Helaas worden ze door veel andere mensen wel serieus genomen. De zieligheidsindustrie draait overuren.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:34:00 #56
365231 Fera
Fire & Blood
pi_173060512
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:45 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wanneer een transgender mij vraagt om op een bepaalde manier aangesproken te worden zal ik dat ook gewoon doen. Kleine moeite, mij maakt het niet uit.

Hoe is het een probleem dat een groep mensen wil dat de maatschappij rekening met hen houdt, en daar zijn best voor doet? Jij en ik verwachten ook dat we in een maatschappij kunnen leven waarin wij onszelf volledig kunnen ontplooien.
Het gaat mij niet per se om transgenders, als die op een bepaalde manier aangesproken willen worden (het geslacht waar ze zich goed bij voelen) vind ik dat zelf geen enkel probleem. Maar er zijn niet alleen transgenders, maar blijkbaar nog een heel scala aan genders. Ik heb lijstjes gezien waar er wel twintig op stonden. Is het de bedoeling dat we met al die aparte straatjes rekening gaan houden?

Het is in zijn algemeenheid niet verkeerd om te faciliteren voor mensen die wat afwijken van de standaard zodat zij ook goed kunnen functioneren. Maar hoever moet je hierin gaan? Wat hebben ze echt nodig om te kunnen functioneren en wat is slechts een prettige bijzaak? Wanneer voel jij je een bepaald soort gender en wanneer heb je misschien last van onderliggende psychische problematiek en is je 'gender' slechts een uiting daarvan? Waar ligt de grens?

Er werd hier ook al gepraat over mensen zich een andere huidskleur, andere leeftijd of andere diersoort voelen dan ze daadwerkelijk zijn. In hoeverre dienen we dat dan serieus te nemen? Stel, ik voel mezelf een spin (ik noem maar wat) en uit dat door vliegen te eten, webjes te spinnen en me ergens in een hoekje verder stil te houden. Dat is thuis. Thuis mag eenieder doen waar hij zin in heeft lijkt me, zolang je anderen maar niet schaadt.
Maar ik heb ook een kantoorbaan, want ik moet toch ergens van leven. Mijn spinbehoeftes kan ik eerst prima thuis houden en op het werk net doen alsof ik een mens ben. Maar stel dat dit niet meer 'gaat'. Stel dat ik niet meer fatsoenlijk kan functioneren zonder mijn spinnendingen. In hoeverre dient mijn werkgever dit te faciliteren? Moet er een speciale spinnenwc komen? Een hoekje waar ik mijn webje kan hangen? Moet de bedrijfskantine mij vliegen gaan serveren? Als ze mij ontslaan, is dit dan een vorm van discriminatie?

Misschien dat ik een beetje ver ga in deze, maar ik vraag me gewoon af waar die grens ligt. Je wil dat iedereen zich goed voelt en mee kan draaien, maar is het ook mogelijk om iedereen op zijn wenken te bedienen? Is het redelijk te verwachten dat iedereen meegaat in hoe jij je voelt en wat je daarbij nodig denkt te hebben? Zelf denk ik van niet.Tevens, wanneer voel jij je gewoon anders en wanneer dien je toch professionele hulp te gaan zoeken?

Dat een maatschappij faciliteert is mooi, maar een maatschappij kan zich niet op elk individu aanpassen. Uiteindelijk zal het individu zich aan de maatschappij moeten aanpassen. Anders denk ik niet dat er een maatschappij kan bestaan.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_173060608
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:12 schreef speknek het volgende:
Laat mensen lekker zijn wie ze willen zijn.

Wat een anti-Nederlanders in dit topic zeg. Iedereen lijkt wel Gristenfundi geworden. Sinds wanneer geven Nederlanders om wat iemand seksueel met zichzelf doet. Moeten we ineens weer mensen in spruitjesbakjes gaan duwen.
Je spreekt jezelf tegen, misschien willen mensen wel lekker een anti-Nederlandse fundi zijn die zich bemoeit met andermans/vrouws seksleven.
pi_173060678
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:45 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je bedoelt de transgenders die ook na hun "verandering" nog massaal zelfmoord plegen?
Ik weet wat dat betreft de cijfers niet maar volgens mij zouden er nog meer transgenders zelfmoord plegen als ze niet in transitie zouden zijn gegaan (maar daar weten de mensen in het Genderdysforie topic denk ik meer van)
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:42:10 #59
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_173060708
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:01 schreef Mutiilation het volgende:

[..]

Ik was gister weer de weg kwijt, had ook politie aan de deur.
Alleen vrouwen raken de weg kwijt.
Mannen hebben een biologische GPS.
  Moderator vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:42:17 #60
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_173060711
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:34 schreef Fera het volgende:

[..]

Het gaat mij niet per se om transgenders, als die op een bepaalde manier aangesproken willen worden (het geslacht waar ze zich goed bij voelen) vind ik dat zelf geen enkel probleem. Maar er zijn niet alleen transgenders, maar blijkbaar nog een heel scala aan genders. Ik heb lijstjes gezien waar er wel twintig op stonden. Is het de bedoeling dat we met al die aparte straatjes rekening gaan houden?

Het is in zijn algemeenheid niet verkeerd om te faciliteren voor mensen die wat afwijken van de standaard zodat zij ook goed kunnen functioneren. Maar hoever moet je hierin gaan? Wat hebben ze echt nodig om te kunnen functioneren en wat is slechts een prettige bijzaak? Wanneer voel jij je een bepaald soort gender en wanneer heb je misschien last van onderliggende psychische problematiek en is je 'gender' slechts een uiting daarvan? Waar ligt de grens?

Er werd hier ook al gepraat over mensen zich een andere huidskleur, andere leeftijd of andere diersoort voelen dan ze daadwerkelijk zijn. In hoeverre dienen we dat dan serieus te nemen? Stel, ik voel mezelf een spin (ik noem maar wat) en uit dat door vliegen te eten, webjes te spinnen en me ergens in een hoekje verder stil te houden. Dat is thuis. Thuis mag eenieder doen waar hij zin in heeft lijkt me, zolang je anderen maar niet schaadt.
Maar ik heb ook een kantoorbaan, want ik moet toch ergens van leven. Mijn spinbehoeftes kan ik eerst prima thuis houden en op het werk net doen alsof ik een mens ben. Maar stel dat dit niet meer 'gaat'. Stel dat ik niet meer fatsoenlijk kan functioneren zonder mijn spinnendingen. In hoeverre dient mijn werkgever dit te faciliteren? Moet er een speciale spinnenwc komen? Een hoekje waar ik mijn webje kan hangen? Moet de bedrijfskantine mij vliegen gaan serveren? Als ze mij ontslaan, is dit dan een vorm van discriminatie?

Misschien dat ik een beetje ver ga in deze, maar ik vraag me gewoon af waar die grens ligt. Je wil dat iedereen zich goed voelt en mee kan draaien, maar is het ook mogelijk om iedereen op zijn wenken te bedienen? Is het redelijk te verwachten dat iedereen meegaat in hoe jij je voelt en wat je daarbij nodig denkt te hebben? Zelf denk ik van niet.Tevens, wanneer voel jij je gewoon anders en wanneer dien je toch professionele hulp te gaan zoeken?

Dat een maatschappij faciliteert is mooi, maar een maatschappij kan zich niet op elk individu aanpassen. Uiteindelijk zal het individu zich aan de maatschappij moeten aanpassen. Anders denk ik niet dat er een maatschappij kan bestaan.
Allereerst, complimenten voor je uitgebreide en goed onderbouwde post. Ik snap je punt nu veel beter en kan het er eigenlijk wel mee eens zijn. Faciliteren in plaats van aanpassen lijkt me een redelijk uitgangspunt. Betreft de grenzen te bepalen, tja, daar zal nog wel een lang maatschappelijk debat over bestaan me dunkt. Het blijft een uitermate lastige kwestie, waarin ook de vraag moet worden meegenomen hoe gezorgd wordt dat er een mate van tolerantie/acceptatie door de gehele maatschappij bestaat, tot de bontkraagjes aan toe.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:44:52 #61
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173060774
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:12 schreef speknek het volgende:
Laat mensen lekker zijn wie ze willen zijn.

Wat een anti-Nederlanders in dit topic zeg. Iedereen lijkt wel Gristenfundi geworden. Sinds wanneer geven Nederlanders om wat iemand seksueel met zichzelf doet. Moeten we ineens weer mensen in spruitjesbakjes gaan duwen.
Los van de hypocrisie van je eigen opmerking, wordt er natuurlijk hier nauwelijks gezegd dat men niet seksueel vrij mag zijn. Dat heeft namelijk niks te maken met het topic.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173060785
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:55 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik beslis het niet voor ze, dat doen ze toch echt zelf.
Als dat een oplossing voor hun problemen is is dat toch prima?

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vreesde zoiets. :{
Effe offtopic, wil hier niet over doorgaan verder:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173060889
Enerzijds lachwekkend, anderzijds een beetje zielig. Ze moeten het lekker zelf weten allemaal maar ik vind het een beetje vermoeiend dat ze de hele tijd in de media verschijnen. Het zijn nou niet bepaald interessante mensen maar voornamelijk aandachtshoeren met een acceptatie-fetish.
Conscience do cost.
pi_173060935
Iedereen wil graag bijzonder zijn, en het is makkelijker om jezelf een dom etiket te geven dan om bijvoorbeeld hard te werken en zo iets bijzonders te bereiken.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:57:32 #65
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_173061063
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:18 schreef Mutiilation het volgende:
Ik ben tranny/shemale. Vind al die nieuwe gendertypes verder helemaal mooi. Vrijheid, blijheid.
Ja? Je bent blij met al de negatieve aandacht die deze nogal radicale meningen genereren en de backblow op transgenders die gewoon binnen het man-vrouw spectrum zitten?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_173061191
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 10:45 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Wanneer een transgender mij vraagt om op een bepaalde manier aangesproken te worden zal ik dat ook gewoon doen. Kleine moeite, mij maakt het niet uit.

Hoe is het een probleem dat een groep mensen wil dat de maatschappij rekening met hen houdt, en daar zijn best voor doet? Jij en ik verwachten ook dat we in een maatschappij kunnen leven waarin wij onszelf volledig kunnen ontplooien.
Diegene aanspreken met hij en zij, hem en haar vind ik geen probleem. Maar ik ga niet iemand xor of zex noemen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:05:41 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173061271
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:34 schreef Fera het volgende:

[..]

Het gaat mij niet per se om transgenders, als die op een bepaalde manier aangesproken willen worden (het geslacht waar ze zich goed bij voelen) vind ik dat zelf geen enkel probleem. Maar er zijn niet alleen transgenders, maar blijkbaar nog een heel scala aan genders. Ik heb lijstjes gezien waar er wel twintig op stonden. Is het de bedoeling dat we met al die aparte straatjes rekening gaan houden?

Het is in zijn algemeenheid niet verkeerd om te faciliteren voor mensen die wat afwijken van de standaard zodat zij ook goed kunnen functioneren. Maar hoever moet je hierin gaan? Wat hebben ze echt nodig om te kunnen functioneren en wat is slechts een prettige bijzaak? Wanneer voel jij je een bepaald soort gender en wanneer heb je misschien last van onderliggende psychische problematiek en is je 'gender' slechts een uiting daarvan? Waar ligt de grens?

Er werd hier ook al gepraat over mensen zich een andere huidskleur, andere leeftijd of andere diersoort voelen dan ze daadwerkelijk zijn. In hoeverre dienen we dat dan serieus te nemen? Stel, ik voel mezelf een spin (ik noem maar wat) en uit dat door vliegen te eten, webjes te spinnen en me ergens in een hoekje verder stil te houden. Dat is thuis. Thuis mag eenieder doen waar hij zin in heeft lijkt me, zolang je anderen maar niet schaadt.
Maar ik heb ook een kantoorbaan, want ik moet toch ergens van leven. Mijn spinbehoeftes kan ik eerst prima thuis houden en op het werk net doen alsof ik een mens ben. Maar stel dat dit niet meer 'gaat'. Stel dat ik niet meer fatsoenlijk kan functioneren zonder mijn spinnendingen. In hoeverre dient mijn werkgever dit te faciliteren? Moet er een speciale spinnenwc komen? Een hoekje waar ik mijn webje kan hangen? Moet de bedrijfskantine mij vliegen gaan serveren? Als ze mij ontslaan, is dit dan een vorm van discriminatie?

Misschien dat ik een beetje ver ga in deze, maar ik vraag me gewoon af waar die grens ligt. Je wil dat iedereen zich goed voelt en mee kan draaien, maar is het ook mogelijk om iedereen op zijn wenken te bedienen? Is het redelijk te verwachten dat iedereen meegaat in hoe jij je voelt en wat je daarbij nodig denkt te hebben? Zelf denk ik van niet.Tevens, wanneer voel jij je gewoon anders en wanneer dien je toch professionele hulp te gaan zoeken?

Dat een maatschappij faciliteert is mooi, maar een maatschappij kan zich niet op elk individu aanpassen. Uiteindelijk zal het individu zich aan de maatschappij moeten aanpassen. Anders denk ik niet dat er een maatschappij kan bestaan.
Het is toch vrij simpel: kies voor neutraal, zoals bijv. de NS nu doet. Je maakt het veel te ingewikkeld. Beetje 'slippery slope'-argumentatie.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:09:02 #68
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_173061345
Volledig van het padje natuurlijk, gewoon schreeuwen om aandacht dit. Als men zich over dit soort dingen druk kan maken dan is het wel weer tijd voor een oorlog.
Fade to Black
pi_173061441
Het maakt mij niet uit hoe iemand anders zich voelt of hoe die aangesproken wilt worden, ik zou alleen wel willen weten om hoe mensen het gaat in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door FlippingCoin op 11-08-2017 12:49:03 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:28:14 #70
451005 Grems
Clown World
pi_173061871
De enige geestesziekte waarvan het maatschappelijk onacceptabel is om niet mee te gaan in de waanzin van de patiënt.
pi_173062004
Ach, bij een deel zal het vast interessantdoenerij zijn, maar over het algemeen een prima ontwikkeling. Vroeger kon je niet eens praten over dit onderwerp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2017 12:32:51 ]
pi_173062298
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 11:12 schreef speknek het volgende:
Laat mensen lekker zijn wie ze willen zijn.

Wat een anti-Nederlanders in dit topic zeg. Iedereen lijkt wel Gristenfundi geworden. Sinds wanneer geven Nederlanders om wat iemand seksueel met zichzelf doet. Moeten we ineens weer mensen in spruitjesbakjes gaan duwen.
Gender =/= seksualiteit...
Tails tell tales
pi_173062305
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:25 schreef zarGon het volgende:
Dit is echt zo'n onderwerp waar ik geen mening over hoef te hebben.
Jammer wel, ook omdat ik niet zeker ben over wat je hiermee nou precies bedoelt te zeggen ;)
Tails tell tales
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:46:10 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_173062313
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 08:49 schreef habitue het volgende:
Ze keuvelen maar voort met hun onzin. Wat ik wel vervelend vind is dat ze nu al wel het bedrijfsleven beginnen te infiltreren met hun onzin.
Het zijn niet "ze" die dat doen, maar de sjw's die menen namens hen te spreken.
pi_173062318
Compleet doorgeschoten en doorgeslagen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')