abonnement Unibet Coolblue
pi_173047699
In multimedia worden mensen gebrainwasht om op een bepaalde manier te denken. Dit is een probleem voor onze maatschappij en voor de gehele mensheid.

Voorbeelden van zulke brainwash:
- Mensen leren denken in stereotypes en hokjes. (Je wordt geprogrammeerd om een beetje op een bepaalde manier te denken. Je gaat bijvoorbeeld denken dat mannen van nature aggressief zijn en dat vrouwen sexy en dun moeten zijn.)
- Mensen worden aangezet tot onrechtvaardig gedrag. (Agressie, seksuele perversie, geweld.)
- Mensen worden op politiek gebied gebrainwasht, bijvoorbeeld om sjw te worden. Ook wordt het liberalisme in films gepromoot.
- Religieuze verhalen uit heilige boeken worden in films verwerkt, ze wijzigen een paar dingen in het verhaal en verdraaien daarmee het hele verhaal. Een voorbeeld is dat Batman Dark Knight Rises een soort aangepaste kopie is van het verhaal van Jezus.
- Subliminal messages (jawel, die zijn er echt, en de meeste mensen hebben het niet door. ze zien ook niet welke subliminal messages het precies zijn.)
- Aliens in films verwerken met als ultieme plan om door middel van technologie een nep alien invasie te simuleren, terwijl het gewoon Amerikanen zijn en geen aliens. Het is duidelijk dat NASA er naar toe werkt om straks een alien invasie te faken. Ze bouwen de informatie over aliens langzamerhand op om naar dat doel toe te werken.
- Bepaalde uitspraken worden in films gedaan, en het kan zijn dat mensen het gaan geloven of het opvolgen omdat het logisch klinkt. Een voorbeeld is de uitspraak dat tiener jongens 5000 keer per dag aan seks denken. Dit is onderdeel van het algemene stereotype denken. Hier is een onderzoek waaruit blijkt dat vrouwen vaker aan seks denken dan aan mannen. En zo zijn er nog heel veel meer stereotypes van een bepaalde groep die niet kloppen. Eigenlijk zijn stereotypes in het algemeen meestal gewoon fout.

Je denkt waarschijnlijk dat ik onzin praat en dat films helemaal geen invloed hebben, maar in je onderbewuste is dat wel zo. Eigenlijk merk je in je onderbewuste het verschil niet tussen iets wat echt is en wat nep is, maar je denkt het wel te onderscheiden. Toch kan het zijn dat je onverwachts bepaalde dingen doet omdat je steeds een bepaalde serie kijkt. Dan vertoon je bijvoorbeeld een beetje het gedrag van één van de hoofdpersonen van die serie, terwijl je zelf niet zo bent. Of je gaat aggressief gedrag vertonen omdat je steeds gewelddadige games speelt. En je denkt dan dat het daar niks mee te maken heeft, maar toch kan het wel zo zijn dat je op een onverwacht moment daardoor dat gedrag vertoont. En alsnog, er zijn mensen bij wie het invloed heeft. Er zijn mensen die in de militaire dienst gaan na het spelen van bijvoorbeeld Arma.

Er zit echt psychologische brainwash in films, games en ook in veel vocale muziek. Men denkt dat het geen invloed heeft, dus luistert men maar naar muziek die allerlei negatieve en nadelige boodschappen bevat (hate speech, aanzetten tot drugs gebruik, constant schelden, negativiteit, geheime boodschappen (subliminal messages), etc.)

Je denkt dat het geen invloed heeft, maar onbewust kan het toch effect hebben.

Als je me niet gelooft, ik zal je een voorbeeld geven van een psychologisch trucje die op TV wordt gebruikt. Altijd op een spannend moment in een film krijg je plotseling reclame te zien. Dit is nog een simpel trucje die je waarschijnlijk direct door hebt, maar de mensen die Hollywood beheersen kennen nog veel meer psychologische brainwash trucjes die veel moeilijker te detecteren zijn en waarvan het effect moeilijk te doorzien is.
pi_173049596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:01 schreef Firewarrior het volgende:

Als je me niet gelooft, ik zal je een voorbeeld geven van een psychologisch trucje die op TV wordt gebruikt. Altijd op een spannend moment in een film krijg je plotseling reclame te zien.
Das niet waar, maar laten we er van uit gaan dat het wel waar is: hoezo is dat een psychologisch trucje? Het is hooguit zo gepland om er voor te zorgen dat je niet wegzapt tijdens de reclame. Zelfde als cliffhangers in series, bedoeld om er voor te zorgen dat je de volgende aflevering ook ziet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173049673
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Das niet waar, maar laten we er van uit gaan dat het wel waar is: hoezo is dat een psychologisch trucje? Het is hooguit zo gepland om er voor te zorgen dat je niet wegzapt tijdens de reclame. Zelfde als cliffhangers in series, bedoeld om er voor te zorgen dat je de volgende aflevering ook ziet.
Meen je dit nou? Het is zo gepland zodat de reclame in je hoofd blijft zitten. Je zit in zo'n moment in spanning en dan maak je adrenaline aan, dan ga je je diep focussen en daardoor blijft de reclame eerder in je hoofd zitten. Maar jij wil graag geloven dat het allemaal mooie entertainment is en dat het bevorderlijk is en goed bedoeld.
pi_173050629
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:12 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Meen je dit nou? Het is zo gepland zodat de reclame in je hoofd blijft zitten. Je zit in zo'n moment in spanning en dan maak je adrenaline aan, dan ga je je diep focussen en daardoor blijft de reclame eerder in je hoofd zitten. Maar jij wil graag geloven dat het allemaal mooie entertainment is en dat het bevorderlijk is en goed bedoeld.
Het is zo niet gepland, aangezien de reclame niet altijd op een spannend moment is.
Verder zie ik het probleem niet, reclame is inderdaad bedoeld om te blijven hangen bij je.
Dat is geen nieuws.
Jij maakt dit topic ook omdat je wilt dat jouw boodschap bij ons blijft hangen, toch?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173050674
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is zo niet gepland, aangezien de reclame niet altijd op een spannend moment is.
Verder zie ik het probleem niet, reclame is inderdaad bedoeld om te blijven hangen bij je.
Dat is geen nieuws.
Jij maakt dit topic ook omdat je wilt dat jouw boodschap bij ons blijft hangen, toch?
Het is niet vergezocht dat ze heel veel kennis van psychologie hebben en dat toepassen om mensen onbewust te brainwashen.
pi_173050830
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:41 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Het is niet vergezocht dat ze heel veel kennis van psychologie hebben en dat toepassen om mensen onbewust te brainwashen.
reclame die bedoeld is om onbewust te brainwashen? Reclame probeert je toch bewust te bewegen een bepaald product of dienst af te nemen?
Er is toch niemand zo naief om te denken dat reclame een stukje vermaak is zonder bijbedoeling?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173050848
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

reclame die bedoeld is om onbewust te brainwashen? Reclame probeert je toch bewust te bewegen een bepaald product of dienst af te nemen?
Er is toch niemand zo naief om te denken dat reclame een stukje vermaak is zonder bijbedoeling?
Nee, maar er zit brainwash in films, games en muziek.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 21:46:47 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173050876
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:41 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Het is niet vergezocht dat ze heel veel kennis van psychologie hebben en dat toepassen om mensen onbewust te brainwashen.
Dit geldt toch voor alle media? Alles wat uitgezonden wordt is een boodschap, met trucjes en al.
pi_173050925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:45 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Nee, maar er zit brainwash in films, games en muziek.
Maar dit ging specifiek over de reclameprogrammering. Dat staat los van de film zelf.

Verder geldt wat je stelt over entertainment net zo goed voor het verhaal in de OP.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173050970
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:01 schreef Firewarrior het volgende:
In multimedia worden mensen gebrainwasht om op een bepaalde manier te denken. Dit is een probleem voor onze maatschappij en voor de gehele mensheid.

Voorbeelden van zulke brainwash:
- Aliens in films verwerken met als ultieme plan om door middel van technologie een nep alien invasie te simuleren, terwijl het gewoon Amerikanen zijn en geen aliens. Het is duidelijk dat NASA er naar toe werkt om straks een alien invasie te faken. Ze bouwen de informatie over aliens langzamerhand op om naar dat doel toe te werken.

Maar hoezo helpt het bij het opzetten van een nepaanval door aliens door het publiek te laten zien dat je levensechte alieninvasies in scene kunt zetten?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173050992
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit geldt toch voor alle media? Alles wat uitgezonden wordt is een boodschap, met trucjes en al.
Ja, het nieuws is vaak partijdig. Ze kunnen je niet vertellen over alle moorden die per dag plaats vinden bijv, dus moeten ze wel kiezen wat je wel te horen krijgt.
pi_173051045
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar hoezo helpt het bij het opzetten van een nepaanval door aliens door het publiek te laten zien dat je levensechte alieninvasies in scene kunt zetten?
Ze kunnen het misschien zo simuleren dat het lijkt alsof er echt een alieninvasie is, en dat kunnen ze misschien als tactiek gebruiken. Waarvoor dat handig is weet ik niet precies, misschien om mensen te bestelen of om bepaalde gebieden te veroveren, maar dat is waarschijnlijk niet de reden waarom ze het zouden doen.

Toevoeging: Misschien hebben ze hele geavanceerde technologie die ze verborgen houden, en kunnen ze daarmee doen alsof die nep aliens goden zijn en daarmee extra macht afdwingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2017 21:55:27 ]
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:00:26 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173051254
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:53 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ze kunnen het misschien zo simuleren dat het lijkt alsof er echt een alieninvasie is, en dat kunnen ze misschien als tactiek gebruiken. Waarvoor dat handig is weet ik niet precies, misschien om mensen te bestelen of om bepaalde gebieden te veroveren, maar dat is waarschijnlijk niet de reden waarom ze het zouden doen.

Toevoeging: Misschien hebben ze hele geavanceerde technologie die ze verborgen houden, en kunnen ze daarmee doen alsof die nep aliens goden zijn en daarmee extra macht afdwingen.
Ik denk dat je zonder dit soort toestanden met uit de lucht vallende aliens op aarde ook een heel eind kunt komen met het afdwingen van macht.
En niet iedereen gelooft in aliens. En dat moet natuurlijk wel.
pi_173051302
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:00 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik denk dat je zonder dit soort toestanden met uit de lucht vallende aliens op aarde ook een heel eind kunt komen met het afdwingen van macht.
En niet iedereen gelooft in aliens. En dat moet natuurlijk wel.
Klopt, daar zijn ze al in geslaagd, en men accepteert hier veel slechte dingen die eigenlijk schadelijk zijn, puur omdat we het gewend zijn.

Als mensen geavanceerde aliens zien dan geloven ze er wel in.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:06:22 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173051459
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:02 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Klopt, daar zijn ze al in geslaagd, en men accepteert hier veel slechte dingen die eigenlijk schadelijk zijn, puur omdat we het gewend zijn.
Noem eens wat voorbeelden.

quote:
Als mensen geavanceerde aliens zien dan geloven ze er wel in.
Hoe zien die er uit dan? Als het een soort Robocops zijn gaat dat niet werken.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:20:58 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173052001
TS, vraagje.. kijk je zelf nog tv films etc?

Ten eerste tegenwoordig is de programmering op TV kut, en ik kijk al 8 jaar niet.
Ik zie nog af en toe reclame als ik bij een ander thuis zit.
Reclame word gemaakt met een grappig onderwerp of een citaat wat blijft hangen, zodat jij af en toe aan het product denkt en dat jij het koopt in de winkel.
maar dat is niks nieuws!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_173052047
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Noem eens wat voorbeelden.
Die voorbeelden zullen wel controversieel zijn en veel mensen willen erin blijven zitten, maar oké.

- De multimedia (zie OP)
- Bewerkt voedsel
- Geavanceerde moderne technologie die we eigenlijk niet nodig hebben, zoals smartphones. Het lijkt allemaal mooi, maar eigenlijk is het gevaarlijk en problematisch, omdat we erdoor steeds minder verbonden zijn met elkaar en er verslaafd aan raken. Hier nog een topic die een probleem met het gebruik van smartphones omschrijft.

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat alle overbodige technologie die sinds de komst van de TV werd uitgevonden (inclusief de TV) problematisch is geweest. Het lijkt allemaal mooi en brengt voordelen met zich mee, maar ook nadelen. En die nadelen zien we vaak over het hoofd.
De media is eigenlijk een probleem waar we mee worstelen, omdat we erdoor gebrainwasht worden, en er ongelukkig van worden. Misschien was een wereld zonder technologie als de TV, computer, enz wel beter geweest. We krijgen zoveel informatie via internet binnen, dat is niet gezond meer, en we raken soms misschien wel eens in de war wat nou de waarheid is.

Vanwege onze hebzuchtigheid en luiheid maken we de natuur kapot. Technologie heeft daar aan bijgedragen, bijv de auto en ook bankbiljetten. We gebruiken heel veel papier en beschadigen het milieu op verschillende manieren.

Ik kan hier nog meer over uitwijden, maar daar heb ik even geen zin in. Je snapt denk ik wel ongeveer wat ik bedoel.
quote:
Hoe zien die er uit dan? Als het een soort Robocops zijn gaat dat niet werken.
Er zijn verschillende mogelijkheden, maar ze moeten er dan uitzien als geavanceerde aliens die met laserwapens komen. En dan blijkt misschien dat Amerikanen laserwapens verborgen hebben gehouden, maar ze wel hebben.




Maar het blijft speculatie.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2017 22:25:30 ]
pi_173052101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:20 schreef theguyver het volgende:
TS, vraagje.. kijk je zelf nog tv films etc?

Ten eerste tegenwoordig is de programmering op TV kut, en ik kijk al 8 jaar niet.
Ik zie nog af en toe reclame als ik bij een ander thuis zit.
Reclame word gemaakt met een grappig onderwerp of een citaat wat blijft hangen, zodat jij af en toe aan het product denkt en dat jij het koopt in de winkel.
maar dat is niks nieuws!
Nee, ik ben er dit jaar mee gestopt, want nu is het me echt duidelijk geworden wat erachter zit. Ik zie ook nog wel eens reclame of een stukje van een film/serie als ik beneden ben en de TV aan staat. En hoe reclame in elkaar zit is niks nieuws, maar dat er achter de films zelf iets zit misschien wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2017 22:24:20 ]
pi_173052842
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:53 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Ze kunnen het misschien zo simuleren dat het lijkt alsof er echt een alieninvasie is, en dat kunnen ze misschien als tactiek gebruiken. Waarvoor dat handig is weet ik niet precies, misschien om mensen te bestelen of om bepaalde gebieden te veroveren, maar dat is waarschijnlijk niet de reden waarom ze het zouden doen.

Toevoeging: Misschien hebben ze hele geavanceerde technologie die ze verborgen houden, en kunnen ze daarmee doen alsof die nep aliens goden zijn en daarmee extra macht afdwingen.
Nou, jij stelt dat we films over alieninvasies krijgen te zien zodat we wennen aan alieninvasies ;)
Maar waarom precies is niet echt duidelijk. Waarom mensen laten wennen aan hoe eenvoudig het is om een nepinvasie te laten zien als je een nepinvasie wilt plannen die mensen als echt beschouwen?

Je verhaal is nogal verward.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:44:27 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173052866
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 10 augustus 2017 22:22 schreef Firewarrior het volgende:
- knipje-
Ik kan hier nog meer over uitwijden, maar daar heb ik even geen zin in. Je snapt denk ik wel ongeveer wat ik bedoel.
Grotendeels ben ik het helemaal met je eens. Maar het onderwerp was 'brainwashen', dat ben ik nu kwijt.

quote:
Er zijn verschillende mogelijkheden, maar ze moeten er dan uitzien als geavanceerde aliens die met laserwapens komen. En dan blijkt misschien dat Amerikanen laserwapens verborgen hebben gehouden, maar ze wel hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar het blijft speculatie.
Dit is zoals wij denken dat ze er uitzien. Maar wie weet dat zeker?
pi_173053238
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:43 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, jij stelt dat we films over alieninvasies krijgen te zien zodat we wennen aan alieninvasies ;)
Maar waarom precies is niet echt duidelijk. Waarom mensen laten wennen aan hoe eenvoudig het is om een nepinvasie te laten zien als je een nepinvasie wilt plannen die mensen als echt beschouwen?

Je verhaal is nogal verward.
Mensen gaan eerder denken dat aliens bestaan doordat ze die films hebben gezien. Het kan zijn dat NASA langzamerhand toewerkt naar het bekend maken van zogenaamde aliens. Kijk maar naar het nieuws over nieuwe planeten en aliens.

quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Grotendeels ben ik het helemaal met je eens. Maar het onderwerp was 'brainwashen', dat ben ik nu kwijt.

[..]
Daar ging mijn reactie niet over, en jouw deel van die post ook niet.
quote:
Dit is zoals wij denken dat ze er uitzien. Maar wie weet dat zeker?
Ik zei al dat we niet weten hoe ze er uit zouden zien, maar als er een alien invasie gefaked wordt dan zouden ze er uit zien als geavanceerde aliens (vergelijkbaar met die in scifi films en op die foto's) en ze zouden een soort van laser geweren hebben o.i.d.

Volgens NASA zijn er eencellige wezens in de ruimte gevonden, daaruit blijkt dus dat aliens bestaan. Maar zodra er hier geavanceerde aliens verschijnen (die mogelijk zelfs nep zijn) moeten we wel uitkijken.

En ja, de mogelijkheden voor hoe andere aliens er uit zien, wat ze doen en hoe geavanceerd ze zijn, zijn oneindig. Dus dat weten we niet.
pi_173053437
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:44 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Grotendeels ben ik het helemaal met je eens. Maar het onderwerp was 'brainwashen', dat ben ik nu kwijt.

[..]

Dit is zoals wij denken dat ze er uitzien. Maar wie weet dat zeker?
Nee, dat is zoals Hollywood ons laat denken dat ze er uit zien, als opmaat naar een invasie in scene gezet door NASA.
Kiek, je bent al een beetje gebrainwashed :)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_173053624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:54 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Mensen gaan eerder denken dat aliens bestaan doordat ze die films hebben gezien. Het kan zijn dat NASA langzamerhand toewerkt naar het bekend maken van zogenaamde aliens. Kijk maar naar het nieuws over nieuwe planeten en aliens.
Buitenaards leven vinden de meesten sowieso interessant. Maar tot op heden komt zelfs NASA met geen enkel bewijs dat er ergens leven is buiten onze planeet. En dat is een beetje raar als hun doel is om ons op te warmen voor een invasie door niet zomaar buitenaards leven, maar leven dat ook nog eens geavanceerder is dan het onze.

quote:
Volgens NASA zijn er eencellige wezens in de ruimte gevonden,
Nee, zelfs dat zegt NASA niet.

quote:
daaruit blijkt dus dat aliens bestaan. Maar zodra er hier geavanceerde aliens verschijnen (die mogelijk zelfs nep zijn) moeten we wel uitkijken.
Nee, zelfs al vinden ze eencellig leven, dat betekent niet dat er geavanceerde aliens zijn die ons kunnen aanvallen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 10 augustus 2017 @ 23:13:15 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_173053821
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:24 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Nee, ik ben er dit jaar mee gestopt, want nu is het me echt duidelijk geworden wat erachter zit. Ik zie ook nog wel eens reclame of een stukje van een film/serie als ik beneden ben en de TV aan staat. En hoe reclame in elkaar zit is niks nieuws, maar dat er achter de films zelf iets zit misschien wel.
Films zijn er puur voor vermaak, en mensen ergens over na te laten denken!
Zo zijn er honderden complotten bedacht puur door films, zoals de matrix stragate JFK etc.

en dan zijn er ook nog van die films waarbij net een scenario bedacht zijn en 2 of meerdere films verschijnen een jaar later in de bios.
Zoals
- Astroid deep impact armagedon
- white house down, en olympus has falen.

maar heel af en toe zit er echt wel een betekenis achter.
Zoals bijvoorbeeld 12 angry men.
in de VS word er best makkelijk een persoon ter dood veroordeeld, de jury is gewoon een burger, en de burger kijkt ook films.
Op deze manier word er wel een bericht naar de kijker gegeven om een veroordeling niet zo makkelijk te doen.

Mja..
jij denkt te diep en ID4 gebeurt of is al gaande... tja, zo kan je elke film wel te letterlijk nemen.
Zo is Avatar transformers terminator robocop en lord of the rings pirates of the carabeen, based on a true story..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 10 augustus 2017 @ 23:17:12 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173053942
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, dat is zoals Hollywood ons laat denken dat ze er uit zien, als opmaat naar een invasie in scene gezet door NASA.
Kiek, je bent al een beetje gebrainwashed :)
Ik geloof zelf niet in die aliens. En hoe vergezocht jouw verhaal ook klinkt, sinds de Twin Towers loodrecht instortten acht ik de meest idiote dingen nog mogelijk ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')