abonnement Unibet Coolblue
pi_173098647
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat de fuck....
Niet alle vluchtelingen gelukkig, alleen vn-vluchtelingen. Van 20.000 naar 40.000 dus niet zo erg als het lijkt
pi_173098676
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 21:22 schreef Gohf046 het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)et-naar-armenie.html

Ik vind dit echt absurd. Moeder met kinderen terug sturen, kinderen nog nooit in Armenië geweest.

Kijk dat je selectief wilt zijn met wie je binnen laat ben ik helemaal voor. Maar je kunt niet mensen zo lang in het ongewisse laten en ze dan alsnog terugsturen. Richt de regels en procedures dan anders in.
Ja bizar. Dit moet echt niet kunnen. Dan ben je mensen gewoon aan het verbannen.
pi_173098871
Van zo'n zelfbenoemd intellectueel als Baudet zou je toch mogen verwachten dat hij "Merkels leiband" in correct Nederlands zou kunnen schrijven...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 augustus 2017 @ 23:05:25 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173099299
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niet alle vluchtelingen gelukkig, alleen vn-vluchtelingen. Van 20.000 naar 40.000 dus niet zo erg als het lijkt
Wat is dat nou weer voor iets raars? Vluchteling is vluchteling.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173100054
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niet alle vluchtelingen gelukkig, alleen vn-vluchtelingen. Van 20.000 naar 40.000 dus niet zo erg als het lijkt
Toch weer een hoop steuntrekkers extra.
  zondag 13 augustus 2017 @ 00:10:00 #156
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173100679
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 23:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor iets raars? Vluchteling is vluchteling.
Omdat het dan uit de context wordt getrokken. Ik zou ook "wat de fuck" denken bij het lezen dat men het aantal vluchtelingen wil gaan verdubbelen. Maar als je dan verder leest dan is een verdubbeling van 20k op zo'n gebied niet zo heel veel. Dan zou mijn reactie een beetje overtrokken zijn geweest

Snap de reactie, maar het valt natuurlijk wel mee. Beetje stemmingmakerij imo.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173100934
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:15 schreef Gohf046 het volgende:
Hiddema: 'Ik kan bijvoorbeeld heel goed opschieten met die jongens van Denk.'

Spong: 'Denk?'

Hiddema: 'Nu wil ik hen niet vergelijken met strafklanten, maar ik herken er wel veel van. Turken, Marokkanen, Denk. Het zijn kwajongens, maar ze maken er wat van. Ze zitten met z'n drieën in een bondgenootschap en hebben er zin an, arbeidsvreugde. Ze zijn ijverig hoor, dienen veel moties in. Af en toe met een taalfout, maar dat maakt niet uit. Die drie rakkers hebben mijn hart gestolen. Het zal me een worst wezen wat voor kleur ze hebben, ik voel me prettig bij dat trio.'

Spong luistert zichtbaar geamuseerd.

Hiddema: 'Laatst hadden die drie van Denk een motie ingediend die niet zo slim was. Ik zei tegen Thierry: kom we gaan die motie gewoon ondersteunen. Je zag ze denken: wat hebben wij voor stoms gedaan, dat die twee met ons meestemmen?

Heerlijk dit _O_
Geweldig _O-
(she/her)
pi_173103533
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 00:10 schreef richolio het volgende:

[..]

Omdat het dan uit de context wordt getrokken. Ik zou ook "wat de fuck" denken bij het lezen dat men het aantal vluchtelingen wil gaan verdubbelen. Maar als je dan verder leest dan is een verdubbeling van 20k op zo'n gebied niet zo heel veel. Dan zou mijn reactie een beetje overtrokken zijn geweest

Snap de reactie, maar het valt natuurlijk wel mee. Beetje stemmingmakerij imo.
Het is 'en en', cumulerend, weer 20k extra bovenop al het andere.

Compleet van de pot gerukt. Merkel gedraagt zich als een dictator.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 augustus 2017 @ 20:31:37 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173119636
Het probleem met mensen die op het gebied van immigratie met open armen langs de grens staan is dat ze hun emoties veel te veel de overhand laten hebben. Onze welvaart zouden we moeten delen met de mindere gebieden en iedereen heeft alle recht om hier te gaan wonen als ze er zin in hebben. De wereld is van iedereen. Het zijn tevens dezelfde groepen die vinden dat iedereen gelijk is en dat culturele verschillen juist een kans zijn om nieuwe denkbeelden op te doen.

Zodra je over de gevolgen na gaat denken, dan heb je in de gaten dat dat gewoon gigantisch dom is. Iedereen hier is het daar wel een beetje over eens. Die groepen denken daar gewoon niet aan, die zielige kinderen op het strand is wat belangrijk is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:44:09 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_173120028
Ik denk dat immigratie en rassenvermenging pure noodzaak is.
pi_173120145
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:44 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat immigratie en rassenvermenging pure noodzaak is.
Zodat je kinderen meer ADHD ontwikkelen en de supermarkt standaard dweilen. Waarom zoveel cultureel marxisme?
pi_173120320
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:31 schreef Nattekat het volgende:
Die groepen denken daar gewoon niet aan, die zielige kinderen op het strand is wat belangrijk is.
De media spelen in op mensen met die beelden. Daar zit een voorbedacht kwaadaardig plan achter Niks toeval. Ze weten heus wel dat je er als volk niet op vooruit gaat. Overigens valt het mij op dat vooral Moslims en zwarten worden voorgetrokken in deze. De Aziaten laten ze haast beleidsmatig buiten dit debat.
pi_173120776
quote:
14s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:44 schreef remlof het volgende:
Ik denk dat immigratie en rassenvermenging pure noodzaak is.
Welke problemen moet dit oplossen dan?
pi_173120799
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hoe leggen linkse mensen dat eigenlijk uit naar de onderkant van de samenleving dat er geen woningen meer voor hun zijn en dat ze hun wijk moeten delen met mensen die hun cultuur niet delen?
Dan zijn ze inderdaad beter af bij de rechtse mensen die zeggen dat armoede een keuze is en ze daarom niet moeten zeiken.
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:07:20 #165
104871 remlof
Europees federalist
pi_173120849
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:47 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Zodat je kinderen meer ADHD ontwikkelen en de supermarkt standaard dweilen. Waarom zoveel cultureel marxisme?
Nee, zodat de mesnelijke soort zich steeds beter ontwikkelt. Rassenvermenging is een logische volgende stap in de menselijke evolutie.

ADHD komt volgens mij trouwens vooral bij blanken voor, dus ook wat dat betreft kunnen "wij" wel wat nieuw DNA gebruiken.
pi_173120964
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik onderschat het ook niet, daarom vind ik ook dat de mensen die vluchtelingen willen helpen ook verantwoordelijk moeten zijn voor een goede integratie.
Het kost de overheid nauwelijks geld als men het zo doet, de mensen die vluchtelingen willen helpen worden dan gedwongen om zelf verantwoordelijkheid te nemen en de mensen die het niet willen hoeven niet te leven met de nadelige gevolgen van immigratie.

Hoe leggen linkse mensen dat eigenlijk uit naar de onderkant van de samenleving dat er geen woningen meer voor hun zijn en dat ze hun wijk moeten delen met mensen die hun cultuur niet delen?
Links legt dat uit door maar te beweren dat er geen enkel verband is.

Ik ben sceptisch, maar misschien overschat ik de animo ook wat. Je kunt het proberen met mensen die er toch al zijn en die ook nog wel even zullen blijven.
pi_173121041
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, zodat de mesnelijke soort zich steeds beter ontwikkelt. Rassenvermenging is een logische volgende stap in de menselijke evolutie.

ADHD komt volgens mij trouwens vooral bij blanken voor, dus ook wat dat betreft kunnen "wij" wel wat nieuw DNA gebruiken.
En wat is precies het ideologische verschil tussen rassenzuiverheid en rassenvermeninging?
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 augustus 2017 @ 21:27:34 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_173121608
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, zodat de mesnelijke soort zich steeds beter ontwikkelt. Rassenvermenging is een logische volgende stap in de menselijke evolutie.

ADHD komt volgens mij trouwens vooral bij blanken voor, dus ook wat dat betreft kunnen "wij" wel wat nieuw DNA gebruiken.
Door het op te dwingen? Nope. Heeft nooit gewerkt en gaat nooit werken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173121638
Het geeft wel aan dat de agenda van sommigen dubbel is. Schauble heeft ook al zoiets geroepen.
pi_173121727
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, zodat de mesnelijke soort zich steeds beter ontwikkelt. Rassenvermenging is een logische volgende stap in de menselijke evolutie.

ADHD komt volgens mij trouwens vooral bij blanken voor, dus ook wat dat betreft kunnen "wij" wel wat nieuw DNA gebruiken.
Behoorlijk dubieus dit soort ideeën. Blijkbaar vind je dus dat bepaalde rassen op dit moment inferieur zijn.
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:34:11 #171
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_173121915
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, zodat de mesnelijke soort zich steeds beter ontwikkelt. Rassenvermenging is een logische volgende stap in de menselijke evolutie.

ADHD komt volgens mij trouwens vooral bij blanken voor, dus ook wat dat betreft kunnen "wij" wel wat nieuw DNA gebruiken.
Je begint een beetje eng te praten Remlof. Rassen mengen is prima mits dat geschiedt uit vrije keuze als in verliefd worden en zo. Zodra het een plan wordt zitten we op een hellend vlak.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_173122372
Dat het ook iets zou oplossen is pure kolder. Immigratie en rassenvermening wordt gewoon als doel opzich gesteld, en alle redenen die worden aangedragen worden keer op keer eenvoudig weerlegt en ontkracht.
pi_173122428
Men verraadt zichzelf er mee. Het gaat ook niet meer om het vermeende welzijn van "vluchtelingen", maar om iets anders. De vluchtelingen zijn dan ook maar een pionnetje in een ander plan. Dubieus.
pi_173125246
Verreweg de meeste immigranten/ vluchtelingen die naar het westen gekomen zijn, en nog onderweg, zijn economische gelukzoekers die niets tot hooguit veul te weinig gaan bijdragen aan de economie van het land van aankomst.
De gemiddelde asielzoeker is een kostenpost, geen aanwinst.
Als ze echt economisch van zoveel waarde zijn, laat ze dan hun eigen land opbouwen

Uiteraard is een mensenbestaan niet alleen economisch te berekenen.
Cultureel zie ik ook weinig pluspunten, eigenlijk geen.
De waarden en normen van zullie liggen iets anders dan onze westerse waarden en normen.....

Er zijn echter ook (hooguit 3%) echte oorlogsvluchtelingen.
Overwegend jonge gezonde mannen die het beste te betitelen zijn als deserteurs.
Als je land in oorlog is, vecht je daarvoor en je rent niet weg als een laffe hond.
Daarna bouw je je eigen land weer op, zoals het een normaal mens betaamt.
Dat je je vrouw en kinderen uit de oorlogssituatie haalt en in veiligheid brengt, is deel van je taak als echtgenoot en vader.
Als je je vrouw en kinderen in oorlogssituatie achterlaat en zelf vlucht, dan ben je pas echt een egoïst.

en in veel van jullie ogen ben ik waarschijnlijk een racist enzo.... :)
pi_173125944
quote:
7s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, zodat de mesnelijke soort zich steeds beter ontwikkelt. Rassenvermenging is een logische volgende stap in de menselijke evolutie.

ADHD komt volgens mij trouwens vooral bij blanken voor, dus ook wat dat betreft kunnen "wij" wel wat nieuw DNA gebruiken.
"Alle rassen moeten mengen" is in feite gewoon de extreme tegenhanger van "alle rassen moeten zuiver blijven". Allebei even eng. Een normaal mens moet van beide niets hebben want ras is totaal niet van belang.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173129312
Topic weer eens opgeschoond. Don't feed the trolls.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 14 augustus 2017 @ 10:45:58 #177
104871 remlof
Europees federalist
pi_173130626
-sorry, hoort in feedback-

[ Bericht 97% gewijzigd door remlof op 14-08-2017 11:09:10 ]
pi_173130646
:')
  maandag 14 augustus 2017 @ 11:22:07 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_173131459
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je begint een beetje eng te praten Remlof. Rassen mengen is prima mits dat geschiedt uit vrije keuze als in verliefd worden en zo. Zodra het een plan wordt zitten we op een hellend vlak.
Waar zeg ik dat het een plan is? Ik betoog juist dat je het natuurlijke vermengen der rassen niet moet tegenwerken zoals de harde kern FvD'ers wil.
  maandag 14 augustus 2017 @ 11:23:12 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_173131498
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En wat is precies het ideologische verschil tussen rassenzuiverheid en rassenvermeninging?
Het eerste is onnatuurlijk en afgedwongen, het tweede gebeurt spontaan. Als het niet wordt tegengewerkt.
pi_173132049
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Het eerste is onnatuurlijk en afgedwongen, het tweede gebeurt spontaan. Als het niet wordt tegengewerkt.
Massa-immigratie tegenhouden ≠ rassenmenging tegenwerken. De reden dat FVD massa-immigratie wil stoppen heeft namelijk niets met ras te maken. Wel met onze eigen beperkte draagkracht, de kansloosheid van de meeste immigranten en culturele tegenstrijdigheden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173132119
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het een plan is? Ik betoog juist dat je het natuurlijke vermengen der rassen niet moet tegenwerken zoals de harde kern FvD'ers wil.
Dat is niet de harde kern van FVD maar van extreem-rechtse clubjes die zich op sommige punten, bij gebrek aan beter, (onterecht) aangetrokken voelen tot FVD. Het gaat FVD om cultuur en gedrag, niet om ras.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173132187
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:47 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Massa-immigratie tegenhouden ≠ rassenmenging tegenwerken. De reden dat FVD massa-immigratie wil stoppen heeft namelijk niets met ras te maken. Wel met onze eigen beperkte draagkracht, de kansloosheid van de meeste immigranten en culturele tegenstrijdigheden.
Welke massa-immigratie doel je dan precies op? We zien dat daadwerkelijk immers vooral vanuit de diverse EU-landen. Is de FvD daar nu ook tegen?
pi_173132208
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het een plan is? Ik betoog juist dat je het natuurlijke vermengen der rassen niet moet tegenwerken zoals de harde kern FvD'ers wil.
Ik zeg niet dat het jouw plan is, maar het is wel een plan van enkelen. In het geval dat het inderdaad gaat om natuurlijk vermengen (als in vanzelf) dan ben in het met je eens. Ik heb niets met rassenzuiverheid, waarom zou ik ook het slaat nergens op.
Maar nu is het wel een plan, het wordt van hogerop bepaald, of rassenvermenging nou het doel is, (ik wil mijn alu-hoedje niet opzetten) of dat er andere motieven meespelen (zoals de economie), het is een plan en wordt tegen de wil van een groot deel doorgedrukt, en een deel krijgt niet voldoende informatie mee om zelf te kunnen oordelen.

Even wat stellig gezegd
pi_173132209
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:51 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Dat is niet de harde kern van FVD maar van extreem-rechtse clubjes die zich op sommige punten, bij gebrek aan beter, (onterecht) aangetrokken voelen tot FVD. Het gaat FVD om cultuur en gedrag, niet om ras.
Is dat werkelijk zo? Dan is Baudet wel wat onzorgvuldig in zijn uitspraken.
pi_173132309
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dat werkelijk zo? Dan is Baudet wel wat onzorgvuldig in zijn uitspraken.
Begin daar nou niet weer over. Die discussie is al 100 keer gevoerd
pi_173132511
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zo kun je niet zijn, begin daar nou niet weer over. Die discussie is al 100 keer gevoerd
Hij kiest zijn vriendjes en doet zijn uitspraken dan blijkbaar wel zeer onzorgvuldig als wat hij echt helemaal niks in die richting bedoelt...

Dat kan natuurlijk en als FvD'er die niks met racisme heeft is dat ook iets wat aantrekkelijk is om te geloven.

En dat die discussie vaker is gevoerd weet ik maar ik ben niet degene die het dit keer oprakelt. Of degene die keer op keer dubieuze signalen afgeeft.
Overigens is de discussie vaker gevoerd maar natuurlijk niet echt beslecht.
pi_173132587
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 22:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat de fuck....
Is dit nu de demonisatie waar men het bij de FvD vaak over heeft? Of moeten we dit heel anders zien?

En inhoudelijk gaat het om een hele kleine groep dus de ophef en grote woorden lijken weer erg overdreven.
pi_173132702
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke massa-immigratie doel je dan precies op? We zien dat daadwerkelijk immers vooral vanuit de diverse EU-landen. Is de FvD daar nu ook tegen?
FVD wil uit de EU en weer baas over eigen grens worden. Dus ja, ook massa-immigratie uit diverse EU-landen. Al is die immigratie een minder groot probleem vanwege de kleinere culturele verschillen en zelfreddend vermogen van die mensen.

Ik doel natuurlijk op de massa-immigratie uit Afrika en het Midden Oosten waar de culturele tegenstrijdigheden groter zijn en het zelfreddend vermogen kleiner is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173132818
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

FVD wil uit de EU en weer baas over eigen grens worden. Dus ja, ook massa-immigratie uit diverse EU-landen. Al is die immigratie een minder groot probleem vanwege de kleinere culturele verschillen en zelfreddend vermogen van die mensen.
Ok, goed om dit even helder te krijgen. De grote massa van de massa-immigratie is geen heel groot probleem maar moet wel stoppen. Hoe wil de FvD de negatieve economische gevolgen hiervan opvangen? Denken zij de bijstandsklanten en WAjongers wel aan het aspergesteken of varkens slachten te krijgen?

quote:
Ik doel natuurlijk op de massa-immigratie uit Afrika en het Midden Oosten waar de culturele tegenstrijdigheden groter zijn en het zelfreddend vermogen kleiner is.
Er zijn vluchtelingen maar dat is geen gigantische massa en de rest is hier eigenlijk niet welkom tenzij ze aan zeer strenge voorwaarden voldoen.
Welke massa spreek je dan over? Of is het vooral het overnemen van de PVV-retoriek in dit geval?
pi_173133108
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, goed om dit even helder te krijgen. De grote massa van de massa-immigratie is geen heel groot probleem maar moet wel stoppen. Hoe wil de FvD de negatieve economische gevolgen hiervan opvangen? Denken zij de bijstandsklanten en WAjongers wel aan het aspergesteken of varkens slachten te krijgen?
Vast wel, is alleen niet zo interessant voor de werkgever. Zij hebben liever een Pool in een caravan die een stuk goedkoper is en harder werkt.
pi_173133132
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dat werkelijk zo? Dan is Baudet wel wat onzorgvuldig in zijn uitspraken.
Voor mensen met een beetje begrijpend en nuancerend vermogen is het geen probleem. Helaas zijn er ook mensen die dat niet hebben. Mensen die een woordje pakken en het naar het extreme trekken. Het zit niet echt in hem om zorgvuldiger te zijn.. hij doet veel uit de losse pols en met passie... dat komt de zorgvuldigheid niet ten goede. Zou mooi zijn als er mensen binnen Forum opstaan die misschien wat minder charismatisch zijn maar wel zorgvuldiger zijn en meer feeling hebben met de disconnect van met name politiek correcten, SJW's en extreem-linkse mensen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:30:59 #193
104871 remlof
Europees federalist
pi_173133148
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:28 schreef Vesz het volgende:

[..]

Vast wel, is alleen niet zo interessant voor de werkgever. Zij hebben liever een Pool in een caravan die een stuk goedkoper is en harder werkt.
Ik denk dat iedereen liever een hardwerkende Pool dan een Nederlandse nietsnut in dienst heeft.
pi_173133149
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:28 schreef Vesz het volgende:

[..]

Vast wel, is alleen niet zo interessant voor de werkgever. Zij hebben liever een Pool in een caravan die een stuk goedkoper is en harder werkt.
Qua prijs scheelt het allemaal niet zoveel. Maar hoe denkt de FvD het arbeidstekort wat ze blijkbaar nastreven door te stoppen met arbeidsmigratie in te gaan vullen?
Of accepteren ze liever dat die bedrijven dan vertrekken uit Nederland.
pi_173133208
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:30 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Voor mensen met een beetje begrijpend en nuancerend vermogen is het geen probleem. Helaas zijn er ook mensen die dat niet hebben.
Zit het probleem niet eerder bij de mensen die alles goed blijven praten tot ze er echt niet meer omheen kunnen?
Het is toch op z'n minst opmerkelijk dat een Baudet keer op keer op keer gekke straptsen uithaalt op dit onderwerp?

quote:
Mensen die een woordje pakken en het naar het extreme trekken. Het zit niet echt in hem om zorgvuldiger te zijn.. hij doet veel uit de losse pols en met passie... dat komt de zorgvuldigheid niet ten goede. Zou mooi zijn als er mensen binnen Forum opstaan die misschien wat minder charismatisch zijn maar wel zorgvuldiger zijn en meer feeling hebben met de disconnect van met name SJW's en extreem-linkse mensen.
Bedoel je dat ze wat fatsoenlijke en beschaafde mensen moeten zoeken? Daar zit wat in maar willen die zich met zo'n partij verbinden? Immers zusterpartij PVV heeft ze in al die jaren niet echt kunnen binden. En op de gevoelige onderwerpen staat de FvD volgens Hiddema gewoon op één lijn met de PVV.
pi_173133260
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Qua prijs scheelt het allemaal niet zoveel. Maar hoe denkt de FvD het arbeidstekort wat ze blijkbaar nastreven door te stoppen met arbeidsmigratie in te gaan vullen?
Dat streven ze niet na, dat maak jij er van. Er zijn genoeg werkelozen die aan de slag willen, en dat in combinatie met de belastingvrije voet van 20k is het een stuk aantrekkelijker om te gaan werken omdat het daadwerkelijk loont. Nu blijven ze in een uitkering zitten omdat het gewoonweg niet loont en ze allerlei toeslagen verliezen.
  maandag 14 augustus 2017 @ 12:37:45 #197
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_173133278
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, goed om dit even helder te krijgen. De grote massa van de massa-immigratie is geen heel groot probleem maar moet wel stoppen. Hoe wil de FvD de negatieve economische gevolgen hiervan opvangen? Denken zij de bijstandsklanten en WAjongers wel aan het aspergesteken of varkens slachten te krijgen?

[..]

Op zijn Trumps natuurlijk door zich af te zonderen van Europa (uit de EU/euro/Schengen) zodat Polen , Roemenen en Bulgaren geen banen meer innemen van Nederlanders. Door ruim baan te geven voor kolencentrales, wegenaanleg, ed.

Had gisteren Oplichters in het Buitenland gezien en daar werd gezegd dat mensen uit Mexico naar de VS 4 uur moeten vor de grensovergang. Ben blij dat je in Europa in één keer kan doortuffen naar Talinn, Budapest, Rome of Lissabon. Maar de FvD wil de Amerikaanse praktijken ook naar Nederland halen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_173133332
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:36 schreef Vesz het volgende:

[..]

Dat streven ze niet na, dat maak jij er van.
Nee, dat is wat Ronald_Koeman aangaf in deze discussie. De massa-immigratie moet stoppen en dus ook en juist van arbeiders uit de rest van de EU. Daar zit immers de grote massa.
Dat zorgt direct voor problemen. zoals een arbeidstekort.
quote:
Er zijn genoeg werkelozen die aan de slag willen, en dat in combinatie met de belastingvrije voet van 20k is het een stuk aantrekkelijker om te gaan werken omdat het daadwerkelijk loont. Nu blijven ze in een uitkering zitten omdat het gewoonweg niet loont en ze allerlei toeslagen verliezen.
Tot 20k betaal je nu in de praktijk al erg weinig belasting. Dat zal het grote verschil dus niet maken. Maar stel dat het toch iets scheelt, denk jij dan dat een beetje extra geld het grote verschil zal maken in deze?
En levert dat genoeg extra arbeidskrachten op om bv de Oost-Europese arbeidsmigranten te vervangen?
pi_173133380
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zit het probleem niet eerder bij de mensen die alles goed blijven praten tot ze er echt niet meer omheen kunnen?
Ja daar zit het inderdaad. Mensen die immigratie maar blijven goedpraten, mensen die gebrekkige integratie maar blijven goedpraten, mensen die het falen van de EU maar blijven goedpraten. Etc. etc.
quote:
Het is toch op z'n minst opmerkelijk dat een Baudet keer op keer op keer gekke straptsen uithaalt op dit onderwerp?
In de zuiverste definitie had ik inderdaad wel iets opgemerkt. Maar er is wel een hele logische verklaring voor die hier al is aangedragen én ook door Baudet is gegeven.

quote:
Bedoel je dat ze wat fatsoenlijke en beschaafde mensen moeten zoeken? Daar zit wat in maar willen die zich met zo'n partij verbinden? Immers zusterpartij PVV heeft ze in al die jaren niet echt kunnen binden. En op de gevoelige onderwerpen staat de FvD volgens Hiddema gewoon op één lijn met de PVV.
Dat zeg je nu wel elke keer, maar dat wil niet zeggen dat die plannen precies hetzelfde zijn, laat staan de toon. Waar zegt het FvD dat ze de koran willen verbieden bijv? Ik durf het uit te spreken, anderen durven het ook dus ik denk dat het allemaal prima zal gaan.
pi_173133434
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, dat is wat Ronald_Koeman aangaf in deze discussie. De massa-immigratie moet stoppen en dus ook en juist van arbeiders uit de rest van de EU. Daar zit immers de grote massa.
Dat zorgt direct voor problemen. zoals een arbeidstekort.
Nee, FvD wil immigranten die Nederland nodig heeft. Als er een tekort is aan arbeiders in een bepaalde sector die niet door Nederlanders opgevuld kunnen worden zijn ze welkom.

quote:
[..]

Tot 20k betaal je nu in de praktijk al erg weinig belasting. Dat zal het grote verschil dus niet maken. Maar stel dat het toch iets scheelt, denk jij dan dat een beetje extra geld het grote verschil zal maken in deze?
En levert dat genoeg extra arbeidskrachten op om bv de Oost-Europese arbeidsmigranten te vervangen?
Dat is wel een groot verschil omdat het werken ALTIJD loont en daardoor een stuk aantrekkelijker is om te gaan werken. In veel gevallen gaan mensen met een uitkering er op achteruit als ze gaan werken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lyrebird op 14-08-2017 15:46:27 (persoonlijk) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')