abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:25:15 #226
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_173138670
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 15:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Die eerste zin vind ik een rare conclusie... immigratie is een probleem afhankelijk van het aantal immigranten en het type immigrant. Zodra je controle hebt over de aantallen en het type dan is het probleem beheersbaar. Is niet zo moeilijk toch?
Tja, de discussie begon over massa-immigratie. Terwijl nu blijkt dat de bulk van die massa-immigratie blijkbaar toch niet zo'n probleem is. Het leek me goed om dat wat af te bakenen.
quote:
Als ze onverhoopt hun baan verliezen en binnen een bepaalde tijd geen nieuw werk weten te vinden dan moeten ze inderdaad weer weg. Afhankelijk natuurlijk van hoe lang ze hier al gewerkt hebben... als iemand hier x aantal jaar gewerkt heeft en zich gedragen heeft dan heeft hij op een gegeven moment wel recht op meer. En tuurlijk mogen ze weer terugkomen, mits ze aan de voorwaarden voldoen en een baan hebben.

En na hoeveel jaar krijgt een immigrant wat jou betreft gewone rechten?
quote:
Vluchtelingen zijn maar een deel van de asielzoekers. Dus exclusief gelukzoekers en illegalen. En exclusief de vluchtelingen die hier wel een tijd zijn geweest maar ondertussen al wel weg zijn.
De gelukszoekers wordt de deur gewezen. En er zijn ook weer niet zoveel illegalen dat we dat als massa-immigratie kunnen omschrijven.

quote:
Oost-Europeanen maakt me wel uit, maar minder vanwege de cultuur die beter past en het type immigrant.

Waarom hebben asielzoekers weinig met immigratiebeleid te maken?

Omdat die alleen een status krijgen als ze aantoonbaar vluchteling zijn.
Voor mij staat het asielbeleid wat los van het immigratiebeleid.
Maar kan me voorstellen dat het voor FvD-aanhangers onlosmakelijk aan elkaar verbonden is.

quote:
Baudet en Hiddema waren al BN-ers, niet zo gek dat zij de kar trekken in de media. Die andere mensen zullen we als het goed is steeds meer gaan zien en horen de komende jaren.
Ben heel benieuwd. Zeker nu ze even bezig zijn zullen steeds minder fatsoenlijke mensen zich willen binden aan deze club.

quote:
Of iets wel of niet "massa" immigratie is lijkt me slechts een kwestie van perceptie, om maar even je woorden te gebruiken. FVD wil controle terug, dat is de essentie en dat is incl. westerse immigratie. Maar dat niet-westerse immigratie een groter probleem is (in omvang en/of qua gevolgen) staat buiten kijf.
Ik ergerde me gewoon wat aan het wat simplistische taalgebruik. Hoewel ik ook wel snap waarom dat populair is in de FvD/PVV-hoek.
Ik kan tellen
pi_173145228
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 16:25 schreef 99.999 het volgende:

Ik ergerde me gewoon wat aan het wat simplistische taalgebruik. Hoewel ik ook wel snap waarom dat populair is in de FvD/PVV-hoek.
Oh ja? En waarom dan wel?
pi_173145413
quote:
7s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:50 schreef 99.999 het volgende:

Voor keer op keer de grens opzoeken of deze net overgaan? Dat moet dan een betere verklaring zijn dan het flamboyant of uit de losse pols redeneren. Die verklaring zou immers vooral hout snijden als de achterliggende gedachten van Baudet ook uit die hoek komen. Waar het hart vol van is loopt de mond immers van over.
Dat jij nou een hekel hebt aan Baudet is echt niet mijn pakkiean, als je dat alleen maar elke keer wil spuien hier stel ik voor om 'm gewoon eens te bellen of een mail te sturen. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Je verdraait en overdrijft alles.

quote:
Ik zeg dat omdat een van de kopstukken van de FvD dat zelf meerdere keren heeft aangegeven. En gezien alle malle strapatsen denk ik dat de kans groot is dat serieuze, fatsoenlijke en beschaafde mensen zich niet zo snel aan de FvD zullen verbinden. Hoe goed de bedoelingen misschien ook zijn.
Dat is allang gebeurd en gebeurt nog steeds. Het probleem ligt dan ook niet bij het FvD maar bij jou. Jij vindt iedereen die bij het FvD zit of dat overweegd onserieus, onfatsoenlijk en asociaal. Dat zeg je niet letterlijk maar het is zo doorzichtig als de pest. De reactie hierboven is daar ook een bewijs van, ik zou zeggen ga lekker ergens anders die frustratie botvieren of voer gewoon een normale discussie waarbij je iemand ook gelijk geeft, ipv negeren, verdraaien en overdrijven, als hij dat heeft.
  maandag 14 augustus 2017 @ 21:05:25 #229
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_173145422
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 13:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klopt en dat zal ongetwijfeld een van de redenen zijn dat sommige mensen het vertikken om aan de slag te gaan. Ze komen enkel in aanmerking voor banen aan de onderkant en dat zal amper of zelfs niet interessanter zijn dan een uitkering blijven trekken.

De vraag is natuurlijk wel wat je er aan gaat doen. De lonen optrekken betekent ook dat je minder concurrerend wordt. Het betekent ook wel wat voor de prijs van tomaatjes als de plukker opeens 1,5 keer zoveel gaat verdienen.
Minimumloon staat al 20 jaar op nul qua koopkracht ontwikkeling. Maakt voedsel niet goedkoper ofzo.

Rechts, rechtser, rechtst
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  maandag 14 augustus 2017 @ 21:13:25 #230
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_173145709
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 12:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mwah. Veel van die lui vangen behoorlijk wat betaalde sociale lasten weer terug. In het handje scheelt het behoorlijk.

Werkgevers verdienen er links en rechts ook nog wel wat extra aan. Gerommel met auto's, huisvesting, etc.

Persoonlijk ben ik overigens niet tegen Polen, Roemenen en Bulgaren die in Nederland komen werken. Prima, als ze komen om te werken en niet om gebruik/misbruik te maken van het sociale stelsel. Wel zou dat consequenties moeten hebben voor werkloze Nederlanders die zich blijkbaar te goed voelen voor dit werk.
In plaats van mensen steeds naar beneden willen drukken (het neoliberale beleid), moet je ze juist omhoog trekken.

Dat werken niet loont klopt niet. Het verschil met een modaal inkomen is stelselmatig vergroot. Bron: ESB artikel 'koppelingsbeleid in crisistijd'.

Natuurlijk moet het minimumloon dan wel meegroeien maar dat vertikt rechts Nederland, met allemaal angstverhalen in de hand. Maar kijk eens: in de VS of UK resulteert een hoger minimumloon helemaal niet in rampen.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_173145932
Als je een belastingsvrije voet hebt van 20.000 dan heb je toch eigenlijk een hoger netto opbrengst door je werk? Of je nou meer krijgt of minder weggeeft, je houdt meer over
pi_173148739
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 21:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

In plaats van mensen steeds naar beneden willen drukken (het neoliberale beleid), moet je ze juist omhoog trekken.

Dat werken niet loont klopt niet. Het verschil met een modaal inkomen is stelselmatig vergroot. Bron: ESB artikel 'koppelingsbeleid in crisistijd'.

Natuurlijk moet het minimumloon dan wel meegroeien maar dat vertikt rechts Nederland, met allemaal angstverhalen in de hand. Maar kijk eens: in de VS of UK resulteert een hoger minimumloon helemaal niet in rampen.
Werken voor een laag loontje, loont niet of amper. Dat blijkt ook wel, want voor bepaald werk zijn amper Nederlanders te porren. Terwijl er toch genoeg Nederlanders zonder werk zitten.

Ga je het minimumloon verhogen, dan verslechtert natuurlijk de concurrentiepositie. Om het interessant te maken, moet er meer bij dan vijf tientjes natuurlijk.
pi_173150600
fvdemocratie twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 00:27:25 #FVD steunt referendum over #sleepwet. FVD wil opsporing in NL verbeteren. Nog meer aftappen is heilloze weg. NL is… https://t.co/4WDpYC2196 reageer retweet
Ik had jou als mijn zoon willen hebben. ~ Djeez
pi_173150649
Hoe is die wet ooit door beide kamers gekomen :')
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_173150738
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:34 schreef Fylax het volgende:
fvdemocratie twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 00:27:25 #FVD steunt referendum over #sleepwet. FVD wil opsporing in NL verbeteren. Nog meer aftappen is heilloze weg. NL is… https://t.co/4WDpYC2196 reageer retweet
Prachtig! Ik was nog niet zeker hoe ze tov privacy stonden. Mooi dat het nu helder is.
Leven is het verliezen van illusies. - LK
pi_173151857
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:40 schreef Nattekat het volgende:
Omdat alle rechtse partijen aangevuld met PVDA en CU dit blijkbaar dolgraag willen.
Alleen D66, SP, GroenLinks en Partij voor de Dieren (plus in de Tweede Kamer de fracties Kuzu/ztrk en Klein) stemden tegen.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:43:45 #237
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_173152414
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:40 schreef Nattekat het volgende:
Omdat mensen zich totaal niet druk maken om privacy, maar eerder minder immigratie en behoud hypotheekrenteaftrek topprioriteiten zijn. Vandaar dat 98 zetels voor minder privacy stemden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:18:52 #238
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_173153753
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 07:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Omdat alle rechtse partijen aangevuld met PVDA en CU dit blijkbaar dolgraag willen.
Alleen D66, SP, GroenLinks en Partij voor de Dieren (plus in de Tweede Kamer de fracties Kuzu/ztrk en Klein) stemden tegen.
En wat stemde FvD ook alweer bij de moties...

DEsdxaDXYAAc3GG.jpg
En dat al in 1993
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:19:57 #239
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_173153766
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 08:43 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Omdat mensen zich totaal niet druk maken om privacy, maar eerder minder immigratie en behoud hypotheekrenteaftrek topprioriteiten zijn. Vandaar dat 98 zetels voor minder privacy stemden.
Afbreken van de rechtsstaat is niet direct zichtbaar, ook als het je buurman betreft. Dat hebben ze goed afgekeken van de DDR.
En dat al in 1993
pi_173154572
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 00:34 schreef Fylax het volgende:
Referendum ? ik ben voor :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:57:35 #241
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_173154631
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Afbreken van de rechtsstaat is niet direct zichtbaar, ook als het je buurman betreft. Dat hebben ze goed afgekeken van de DDR.
Het zelfde zie je in Polen en Hongarije, waar de rechtstaat ook stukje bij beetje wordt afgebroken, maar dat wordt weer goedgepraat met: 'als het volk het wil', 'andere landen hebben zich er niet mee te bemoeien' en vinden dat de EU een dictatuur in wording is in plaats van Polen en Hongarije.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_173154657
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 10:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En wat stemde FvD ook alweer bij de moties...

[ afbeelding ]
Welke moties ? word uit je afbeelding niet echt duidelijk namelijk.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Weblogger dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:25:48 #243
80791 crew  Paul
Fan van Braddie
pi_173157976
Door Braddie heeft mijn leven weer zin.
pi_173158070
quote:
Hij wordt bekender en bekender. Er komen dus meer en meer haters.
Ik zie het maar als iets positiefs :P
10.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:31:57 #245
235754 FireFox1
No pun intended
pi_173158119
quote:
Wat een achterlijk stom wijf _O_
“Everyone, deep in their hearts, is waiting for the end of the world to come.”
- Haruki Murakami, 1Q84
pi_173158208
quote:
Gaap. Word beetje vermoeiend onderhand wel.
pi_173158274
quote:
Wie de neuk is Elfie Tromp :? :')
  Weblogger dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:38:59 #248
80791 crew  Paul
Fan van Braddie
pi_173158293
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:38 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wie de neuk is Elfie Tromp :? :')
Ik las Trump :@
Door Braddie heeft mijn leven weer zin.
pi_173158383
De kern van zijn betoog is dat de Burgeroorlog – die meer dan 600.000 slachtoffers vergde en onnoemelijke destructie aanrichtte – onnodig en ongerechtvaardigd was. Hij stelt dat Noord-Amerika beter af was geweest zonder de eenheid die Abraham Lincoln uiteindelijk manu militari heeft afgedwongen.

Slavernij

Daarbij betoogt de auteur dat slavernij hoe dan ook zou zijn afgeschaft – en dat de Burgeroorlog daar geen significante bijdrage aan heeft geleverd. Sterker: hij impliceert dat juist de gespannen rassenrelaties die n de Burgeroorlog (onder meer via de wrede Jim Crow wetten) ontstonden, zijn voortgekomen uit het Zuidelijk ressentiment over de verloren Oorlog en de opgelegde Unie. Met andere woorden: de belangrijkste rechtvaardiging die doorgaans voor het bloedvergieten wordt aangedragen, namelijk afschaffing van de slavernij, zou op lucht zijn gebaseerd.

Prikkelende contralezing

Een prikkelende contralezing van de dominante visie op de geschiedenis. Voldoende reden om hem eens op te zoeken (zoals ik ook het Whitney Plantation slavernijmuseum in Louisiana heb bezocht en over de tragische geschiedenis van de Native Americans heb geleerd in het Tennessee State Museum in Nashville). Ben ik het helemaal met Kennedy eens? Och, moeilijk te zeggen. Op sommige punten maakt hij zeker interessante analyses, op andere punten heb ik mijn twijfels. Maakt dat uit voor een ontmoeting? Natuurlijk niet. Mag je dan ook geen foto online plaatsen? Wat een onzin.

Toch ontstond grote ophef op internet. Ik zou een ‘racist’ zijn, een voorstander van slavernij, ik zou lid zijn geworden van de Ku Klux Klan. GeenStijl scandeerde zelfs dat ik nu ‘voor migratie van slaven’ zou zijn. Geen van de woedende reaguurders had blijkbaar enig idee wat deze auteur betoogt; en nog geheel los daarvan, geen van hen vindt blijkbaar dat je een ontmoeting met een auteur mag hebben ongeacht de vraag in hoeverre je het met hem eens bent. Het Nederlands debat op z’n smalst.
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:45:52 #250
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_173158514
quote:
Behoor jij nu ook tot het FvD reclame team?

Geforceerd promoten.

http://jalta.nl/binnenlan(...)boze-rechtse-mannen/
En dat al in 1993
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')