Dat had misschien gewerkt, maar ik ben vertrouwen nu wel kwijt. Overigens is PayPal ook een verzekering.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 15:27 schreef ShevaJB het volgende:
Of gewoon shipment insurance afsluiten? Doe ik ook altijd, nooit problemen gehad.
Net alsnog gedaan....quote:Op donderdag 10 augustus 2017 15:45 schreef J.B. het volgende:
Daarom duurdere dingen gewoon kopen bij Banggood.
Dubbeltje eerste rang. En achteraf lekker klagen. Broertje dood aan volk zoals TS.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 15:27 schreef ShevaJB het volgende:
Of gewoon shipment insurance afsluiten? Doe ik ook altijd, nooit problemen gehad.
Hallo BillW,quote:Op donderdag 10 augustus 2017 15:26 schreef BillW het volgende:
Ik had in juni bij GearBest een Xiaomi Mi Pad 3 besteld, die maar niet aankwam. Na het verstrijken van de levertijd aan de bel getrokken en toen kreeg ik het verzoek om geduld te hebben, bij het postkantoor te informeren en te kijken op de tracking site. Daar bleek dat het pakje al vanaf het begin op "shipped out" stond. Toen ik daarover reclameerde, kreeg ik opnieuw de reactie dat ik moest wachten. Uiteindelijk bleek GB bereid mij het halve bedrag terug te betalen. Argument was dat ik geen shipment insurance had afgesloten.
Gelukkig had ik betaald met PayPal, die ik gebeld heb en die onmiddelijk een claim indienden bij GB. Uitstekende service, trouwens, compliment voor PayPal. Toen begon een wonderlijke onderhandeling met GB: eerst werd het terugbetalinsbod verhoogd met 10 dollar, vervolgens met 20 en op het laatst met 30. Toen de einddatum van de claim van PayPal naderde kreeg ik een bod van 60 dollar meer dan aanvankelijk. Alles geweigerd.
Vandaag ontving ik bericht dat het volle aankoopbedrag is teruggestort. Dankzij PayPal.
De les: nooit meer GearBest en altijd betalen met PayPal.
Okay, laten we stellen dat dit is gebeurd... Post is kwijt.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 17:28 schreef Gearbest het volgende:
Het pakketje is verzonden, zoals je zei en is naar alle waarschijnlijkheid zoek geraakt bij het post bedrijf.
Alleen maar omdat het via PayPal is gegaan. Zonder PayPal moest hij wel akkoord gaan met wat jullie hem aan hebben geboden destijds.quote:Prima dat het gelukt is met Paypal en jij je aankoopbedrag terug hebt gekregen.
Mja, excuses, en dan? Heeft de klant niets aan.quote:Jammer dat de klantenservice dit niet meteen goed heeft aangepakt. Onze excuses hiervoor.
quote:Toen begon een wonderlijke onderhandeling met GB: eerst werd het terugbetalinsbod verhoogd met 10 dollar, vervolgens met 20 en op het laatst met 30. Toen de einddatum van de claim van PayPal naderde kreeg ik een bod van 60 dollar meer dan aanvankelijk.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het zo gegaan. Ten eerst mag het pakketje niet kwijt raken natuurlijk. Ook al hebben we geen invloed op. De klant moet hier dan ook niet de dupe van worden.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 17:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Okay, laten we stellen dat dit is gebeurd... Post is kwijt.
[..]
Alleen maar omdat het via PayPal is gegaan. Zonder PayPal moest hij wel akkoord gaan met wat jullie hem aan hebben geboden destijds.
[..]
Mja, excuses, en dan? Heeft de klant niets aan.
Ik ben juist blij dat hij hier een topic over heeft geoepend, want in een algemene topic zou ik het niet gezien hebben.
Lesje dat ik hieruit leer is: Bestellen bij GearBest? Doe het alleen via PayPal, want wanneer het product niet aankomt krijg je je geld niet terug van GearBest.
Vooral dit vind ik toch wel enorm klantonvriendelijk:
[..]
Ja, dat hele shipping insurance snap ik niet. Er moet toch gewoon voor worden gezorgd dat de klant krijgt waarvoor hij / zij betaald heeft? Of is dat te veel de Nederlandse gedachtegang omdat wij in Nederland als consument goed beschermd worden? Als het zo'n ding is daar, stop het lekker bij de prijs in inderdaad.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 18:50 schreef BillW het volgende:
Order No.:WB1706171502260955
Ticket: AT17080204109
Excuses aanvaard.
Maar ik zou adviseren om de shipping insurance gewoon in de prijs op te nemen; dan is dat gedonder niet nodig.
Ik vind dat de omgekeerde wereld. Gearbest shipped en wij betalen voor een product dat correct aan huis bezorgd hoort te worden. Service heet dat.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 15:27 schreef ShevaJB het volgende:
Of gewoon shipment insurance afsluiten? Doe ik ook altijd, nooit problemen gehad.
Nee das inderdaad geen service, daarom probeer ik hier op FOK zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk te helpen, want zoiets mag gewoon niet.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 11:56 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Ik vind dat de omgekeerde wereld. Gearbest shipped en wij betalen voor een product dat correct aan huis bezorgd hoort te worden. Service heet dat.
En volgens mij heeft de topicstarter zelf veel te laat gecheckt waar zijn zending was ("te kijken op de tracking site. Daar bleek dat het pakje al vanaf het begin op "shipped out" stond."). Dan had je informatie kunnen inwinnen en actie kunnen ondernemen voordat de levertijd verstreken was.
@gearbest, die terugbetalingen die steeds iets hoger worden zijn wel heel heel smerig. "Daarom is het ook spijtig dat de klantenservice dit niet goed heeft aangepakt" Is daar geen standaard procedure voor?
Ik heb zelf een kapot product ontvangen (lage waarde) en dat is opnieuw verzonden zonder al te veel drama. Ik hoor wel iets te veeel slechte verhalen over gearbest de laatste tijd.. Nodigt niet echt uit om daar te bestellen.
Beste Zolderkamer,quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 12:41 schreef Zolderkamer het volgende:
Gearbest is idd een drama qua service.. Ik heb het al eens eerder verteld en is al even geleden maar:
Tablet (PIPO W3F) besteld, brief van de douane, kosten voldaan, pakketje geleverd, haal er een telefoon uit...
Contact opgenomen.. moest hem maar terugsturen op eigen kosten, kosten zouden vergoed worden zodra het pakketje ontvangen was.. (werd me 3 keer uitdrukkelijk beloofd, was er echt niet blij mee)
Dus keurig verzekerd gedaan, via postnl, tracking erbij.. Ik zie dus dat het pakketje is aangekomen, hoor niets.. dus na een week stuur ik een mailtje, krijg ik een antwoord dat gericht is aan de ontvanger van mijn tablet in Hannover (waarvan ik diens telefoon dus heb)
Stuur terug dat ik die andere persoon ben, vervolgens is er een hoop verwarring.. en ik krijg geen antwoord op mn vraag of mn pakketje al is ontvangen (ik kon dus zien dat dit het geval was)
Na een hele hoop heen en weer gemail krijg ik als antwoord dat "Amy" (degene die alles geregeld had) "Is in the hospital" dat was de enige mededeling die nog gedaan werd, ik kreeg op geen enkele gestelde vraag een antwoord (niet een onbevredigend antwoord, maar gewoon niets)
Ondertussen kon ik niets claimen bij paypal, want ik had het pakketje immers ontvangen en paypal vond dat ik geen bewijs kon leveren dat ik iets anders had ontvangen dan de bedoeling was..
Weg 150 euro, weg telefoon
Vervolgens dus de douane kosten...
De kosten van het terugsturen..
Al met al was dat 84 dollar (of euro, dat weet ik niet meer uit mn hoofd)
Ik heb nooit meer een antwoord gehad..
Waarop ik ze (inmiddels een paar maand later) nog eens een laatste kans heb gegeven om het te regelen..
Toen daar geen antwoord op kwam heb ik alsnog hetzelfde tablet besteld en direct bij paypal geclaimed dat ik niets ontvangen had..
Deze keer kreeg ik het voordeel van de twijfel na een hoop mails die bij hoog en laag probeerden om te bewijzen dat ik het tablet toch echt ontvangen had..
Al met al ben ik belazerd.. en niet een klein beetje met alle beloftes en garanties...maar daar kom je dus niet mee weg als webshop, handelaar, of wie dan ook.. Ik zal op de lange termijn altijd terugkomen als je opeens je kop in het zand steekt..
Als paypal er niet was geweest had ik nooit meer iets terug gezien..
Lui waar je absoluut niet op kunt vertrouwen als er iets niet goed gaat..
(heb meerdere telefoons gekocht waar er niets aan de hand was)
Dus Gearbest... helaas komt geschaad vertrouwen nooit meer terug.. en aangezien ik nooit meer iets gehoord heb terwijl dat wel uitdrukkelijk was beloofd zal ik niet schromen om mijn verhaal te doen..
Verder natuurlijk niets ten nadele van de huidige NL klantenservice..maar die heb ik niet meer nodig..
Beste enorm lieve Gearbest... Ik heb een gigantische blunder begaan door jullie te verwarren met de concurrent Geekbuying..quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 15:07 schreef Gearbest het volgende:
Beste Zolderkamer,
Dit is toch alweer een heel naar verhaal. Zeker doordat je met zoveel moeite alsnog lege handen staat en na veel beloftes niks meer hebt gehoord.....
Toch wil ik je bedanken voor het delen van dit verhaal. Ik weet dat je de NL klantenservice niet meer nodig hebt, maar ik wil er toch naar kijken. Kan je misschien je ordernummer van de eerste bestelling van de tablet geven (waar je de telefoon hebt gekregen) + support ticket nummers (en de berichten die naar de telefoon eigenaar bedoeld waren) en eventueel nog het PostNL track & Trace code. Mocht je deze nog kunnen vinden en willen geven. Ik wil er toch nog even induiken.
Daar zou ik eigenlijk ook wel aan denken bij enkel de naam; maar goed dat kan ook veel over mij zeggen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2017 20:17 schreef mtchel112 het volgende:
Lijken ook zo allemaal op elkaar.
Mijn vriendin dacht zat laatst op mijn laptop en dacht dat banggood een porno site was sommige China shops namen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |