abonnement Unibet Coolblue
pi_173041505
(Dit is de oorspronkelijke OP:) <-- Fout, OP is van #3, in ieder geval niet van mij, als TS van #4 en nu #5.

quote:
Google ontslaat werknemer die omstreden gender-memo schreef

Alphabet, het moederbedrijf van Google, heeft maandag een ingenieur ontslagen omdat hij een omstreden memo had geschreven over het diversiteitsbeleid van het technologiebedrijf.

Bewerkt door: Redactie 08-08-17, 05:44 Bron: REUTERS

James Damore bevestigt tegenover Reuters dat hij op straat is gezet. Hij schreef een interne memo waarin hij betoogt dat sekseverschillen in de technologische sector voortkomen uit biologische verschillen. 'De verdeling van voorkeuren en vaardigheden van mannen en vrouwen zijn gedeeltelijk te wijten aan biologische oorzaken. Deze biologische verschillen kunnen verklaren waarom we geen gelijke vertegenwoordiging van mannen en vrouwen zien in technologie en in leidinggevende posities', zo schreef Damore vorige week.

Het betoog lekte uit en kwam Google op enorme kritiek te staan. Het bedrijf liet al snel weten dat de ideeën in de memo niet het bedrijfsstandpunt zijn. Google geeft geen toelichting op het ontslag maar een interne mail over de zaak lekte uit en daarin zegt topman Sundar Pichai dat delen van de memo in strijd zijn met de gedragscode van het bedrijf. Damore laat weten dat hij alle mogelijke juridische middelen onderzoekt om zijn ontslag aan te vechten.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2017 14:24 schreef speknek het volgende:
Gaan we nog een derde thread openen over een arme Harvard graduate die ergens ontslagen is?
Echt, fucking kanker van de maatschappij dit.

Blij wanneer over een paar jaar die hele politieke correctheid uitgebannen is.
Het resultaat is vooral dat door politieke correctheid steeds meer mensen naar de rechterkant van het politieke spectrum worden geduwd omdat dialoog onmogelijk blijkt.

Je moet eens opletten hoeveel mensen van links naar rechts switchen en hoe weinig mensen van rechts naar links gaan. Links vreet zichzelf op in een soort penismeetwedstrijd om te zien wie zichzelf de meeste slachtofferrollen kan aanmeten.

Game on. ^O^ . <--- This little nugget heb ik wel zelf toegevoegd btw. Het is een SunChaserisme.
I´m back.
pi_173041587
Okee, ik doe een beroep op de vrouwelijke FOK!kers om hun steentje bij te dragen in deze topicreeks.
Leandra?
I´m back.
pi_173041590
Je kunt het beste de TS opschonen, want je gaat er waarschijnlijk weer veel reacties op krijgen.
pi_173041602
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:11 schreef Refragmental het volgende:
Je kunt het beste de TS opschonen, want je gaat er waarschijnlijk weer veel reacties op krijgen.
Ik heb er uitleg bij gezet.
I´m back.
pi_173041676
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:11 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, ik doe een beroep op de vrouwelijke FOK!kers om hun steentje bij te dragen in deze topicreeks.
Leandra?
Waarom? Heb de reeks verder niet gevolgd. Een TL;DR samenvatting? Heb zelf niet echt de biologische make-up om dat zelf te kunnen.
Ja doei.
pi_173041734
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Waarom? Heb de reeks verder niet gevolgd. Een TL;DR samenvatting? Heb zelf niet echt de biologische make-up om dat zelf te kunnen.
:D.
I´m back.
pi_173041819
Nou vooruit dan maar... ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Waarom? Heb de reeks verder niet gevolgd. Een TL;DR samenvatting? Heb zelf niet echt de biologische make-up om dat zelf te kunnen.
quote:
De schrijver van de memo:

Zegt in zijn memo dat hij niet tegen diversiteit binnen bedrijven is.

Zegt in zijn memo dat hij de huidige oplossingen om diversiteit te vergroten niet de juiste vindt.

Benoemd in zijn memo generaliserende verschillen tussen mannen en vrouwen (op basis statistiek/biologie) met opmerkingen erbij dat er natuurlijk uitzonderingen zijn.

Benoemd in zijn memo oplossingen om die verschillen op de werkvloer op te lossen om op die wijze de diversiteit op te lossen ipv de manier waarop Google het wil doen.
En nu lopen er eigenlijk twee discussies door elkaar.

1: mag Google iemand ontslaan die zo denkt

2: klopt zijn zijn denkwijze wel dat de oorzaak van verschillen op de arbeidsmarkt ontstaan zijn door o.a. biologische verschillen en zijn statement dat een quotum niet werkt voor bedrijven, maar dat er andere betere oplossingen zijn in zijn ogen.

En dit is de memo:

http://gizmodo.com/exclus(...)creed-1797564320/amp
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173042010
Maar waarom is er input van vrouwen nodig? Dat kunnen mannen toch allemaal prima zelf bedenken? Als niet, dan is het inderdaad onzin van die vent en staat Google compleet in haar recht.
Ja doei.
pi_173042107
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit is een interessante stelling, want dit kan wel degelijk (tijdelijke) vrouwenquota ondersteunen als maatregel die een doorbraak in de houding van mannen t.o.v. vrouwen kan forceren.

Anyways, fijn dat in dit topic serieus over dit onderwerp gediscussieerd kan worden. :)
Ik vind quota zelf altijd wel enorme paardenmiddelen, maar aan de andere kant vind ik het idee dat de arbeidsmarkt een mooie lineaire match tussen objectief meetbare prestaties en beloning zou opleveren hopeloos naïef.

Meer vrouwen aan de top werkt inderdaad door in de rest van de organisatie volgens een aantal onderzoeken:

quote:
We study gender spillovers in career advancement using 11 years of employer-employee matched data on white-collar workers at over 4,000 private-sector workplaces in Norway. Our data allow us to define seven hierarchical ranks that are consistent across plants and over time and track promotions even for individuals who change employers. We find positive spillovers across ranks (flowing from higher-ranking to lower-ranking women) but negative spillovers within ranks. The finding of narrower gender gaps in promotions for workers with more female bosses suggests that policies that increase female representation in corporate leadership can have spillover benefits to women in lower ranks.
bron

quote:
What If Your Boss is a Woman? Work Organization, Work-Life Balance and Gender Discrimination at the Workplace

In this paper, we investigate the association between female leadership, work organization practices and perceived gender discrimination within firms. Using data for 30 European countries for the period 1995-2010, we find that having a female "boss" is associated with lower overall gender discrimination at work. The female boss effect, however, differs across gender: it is associated with lower discrimination among female employees, but higher among male employees. We also investigate the underlying mechanisms that shape gender discrimination within firms. We find evidence of a "women helping women" pattern through spill-over effects which reduce discrimination among women, but increase discrimination among men, particularly in female-dominated jobs. A better balance between work and life, a supportive work environment and flexible working time, particularly for women in high-skilled jobs, are shown to be effective in reducing gender discrimination. The above findings are robust to a number of specification changes and different sub-populations in our sample. Further, similar results are found when more traditional measures of gender imbalance, such as wages or career prospects, are used. Finally, to account for potential endogeneity and selection, arising from the non-random distribution of females in higher-rank jobs, we jointly estimate the selection process and the discrimination equation, finding support for a causal interpretation of the results.
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 10-08-2017 15:47:56 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_173042300
quote:
19s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:34 schreef motorbloempje het volgende:
Maar waarom is er input van vrouwen nodig? Dat kunnen mannen toch allemaal prima zelf bedenken? Als niet, dan is het inderdaad onzin van die vent en staat Google compleet in haar recht.
Dat is paternalistisch.
Vrouwen kunnen prima zelf meningen verwoorden. Daar hebben ze mannen niet persé voor nodig en andersom.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 15:53:31 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_173042459
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit is een interessante stelling, want dit kan wel degelijk (tijdelijke) vrouwenquota ondersteunen als maatregel die een doorbraak in de houding van mannen t.o.v. vrouwen kan forceren.

Anyways, fijn dat in dit topic serieus over dit onderwerp gediscussieerd kan worden. :)
Het heeft er o.a. mee te maken dat managers favoritisme laten zien voor mensen die het meest op henzelf lijken, of zoals zij waren toen ze jong waren. Die nemen ze eerder aan en eerder onder hun vleugel om door te laten groeien in het bedrijf. Het is verder geen bewuste actie, maar een hele impliciete bias die iedereen heeft--ik heb het gehaald dus mijn karaktereigenschappen zijn een factor voor succes. En dat is eigenlijk ook weer de valkuil waar Dalmore in stapt als hij a posteriori probeert te verklaren waarom zijn gender succesvol is.

quote:
Rivera attributes this similarity effect to three factors. First, and by far the most common, is the question of fit. She discovered that firms within professional service occupations have different personalities. For example, some are “country-club” and others “scrappy.” The extent to which a candidate can convince an interviewer that he is also “country-club” or “scrappy” will affect his prospects. But even beyond fitting in with the firm, candidates must appeal to individual interviewers. They must pass what one hiring professional described as the Stranded In the Airport Test: “Would I want to be stuck in an airport in a snowstorm with them? And if I’m on a business trip for two days and I have to have dinner with them, is this the kind of person I enjoy hanging with?”

Another factor at play is what Rivera has termed Looking Glass Merit, or the idea that people unconsciously define merit in a self-validating way. “Because these firms leave a lot of discretion to evaluators—‘I want you to pick somebody that’s driven!’—but they don’t tell you what drive looks like, people end up defining it in their own image,” says Rivera. She explains that interviewers who themselves majored in physics, for instance, might claim to favor physics majors due to their analytical training. And this process, unlike the others, seems to be fairly unconscious. “I don’t think a lot of people knew the degree to which their own biographies were shaping their definitions of merit.”

Finally comes excitement. Interviewers get excited about candidates who share their own passions, and are therefore likelier to serve as their champion in the final hiring-committee deliberations. Rivera writes of one hiring professional, “Scanning the resume, his face lit up as he saw Sarah’s extracurricular pursuits. ‘She plays squash. Anyone who plays squash I love,” he said smiling, and immediately ranked her first.”
https://insight.kellogg.northwestern.edu/article/hirable_like_me
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173042540
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:25 schreef ender_xenocide het volgende:
Nou vooruit dan maar... ;)

[..]

[..]

En nu lopen er eigenlijk twee discussies door elkaar.

1: mag Google iemand ontslaan die zo denkt

2: klopt zijn zijn denkwijze wel dat de oorzaak van verschillen op de arbeidsmarkt ontstaan zijn door o.a. biologische verschillen en zijn statement dat een quotum niet werkt voor bedrijven, maar dat er andere betere oplossingen zijn in zijn ogen.

En dit is de memo:

http://gizmodo.com/exclus(...)creed-1797564320/amp
De Gizmodo versie is niet volledig; er zijn aanpassingen in gemaakt, Gizmodo is ook niet vies van enige SJW invloeden. Dit is de juiste link: http://diversitymemo.com/
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:03:40 #13
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173042630
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als er binnen een vakgebied als de software engineering een vrouwen-quota voor de hogere functies opgelegd wordt kan ik mij voorstellen dat dit het niveau nadelig kan beïnvloeden daar slechts 15% van de software engineers vrouw is, hierdoor heb je een veel kleinere vijver om uit te vissen. Hoe zie jij dit? Let wel ik stel niet dat vrouwen mindere software engineers zijn.
Dan ga je ervan uit dat je voor iedere functie de allerbeste moet hebben. Veel mensen zijn meer dan competent, zonder de allerbeste te zijn.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:04:44 #14
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173042646
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:15 schreef drexciya het volgende:

[..]

Je lijkt wel een SJW; de boel verdraaien is iets waarin ze uitblinken. Denk je nu echt dat de status van een bepaald beroep overeind blijft, als je er allerlei minder capabele mensen in toelaat, omdat ze aan een quotum moeten voldoen? Waarom zou je nog je best doen, als dat niet gewaardeerd wordt?

Als je capabel bent, kun je ook in andere, gerelateerde vakgebieden werk vinden. En dat gaan mensen doen als ze het gevoel krijgen niet gewaardeerd te worden, en dat is precies wat in deze situatie speelt. En als je denkt dat dit geen invloed heeft op het niveau binnen een vakgebied dan ben je erg naïef.

En dan het tweede punt; jij (net zoals vele anderen die blijkbaar de memo niet goed gelezen hebben) denkt meteen dat iemand meteen vrouwen als minderwaardig ziet? Daar gaan we weer met het verdraaien en bewust verkeerd interpreteren, waarin bepaalde groepen uitblinken. Als je mensen aanneemt omdat ze vrouw zijn en om daarmee een quotum in te vullen is dat juist hetgeen wat je suggereert; dat ze niet capabel zijn en zonder hulp niet die functie kunnen uitoefenen. De hypocrisiemeter slaat lekker uit hier wat dat aangaat.
Zou jij stoppen met je baan omdat je collega incompetent is?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:05:56 #15
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173042670
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 14:16 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Quotums hebben nog nooit hun doel bereikt zonder neveneffect. Alleen dwazen geloven daarin. En met dwazen kan je per definitie niet praten.
Het orakel heeft gesproken, mensen!
pi_173042722
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan ga je ervan uit dat je voor iedere functie de allerbeste moet hebben. Veel mensen zijn meer dan competent, zonder de allerbeste te zijn.
Het lijkt mij het best voor iedereen om de beste persoon op de beste plaats te hebben ja, jij denkt daar anders over? Jij zou liever een minder goede vrouw op een positie hebben dan een man louter omdat zij als vrouw is geboren?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:11:13 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173042755
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het lijkt mij het best voor iedereen om de beste persoon op de beste plaats te hebben ja, jij denkt daar anders over? Jij zou liever een minder goede vrouw op een positie hebben dan een man louter omdat zij als vrouw is geboren?
Nee. Ik zou eventueel een minder goede vrouw op een positie hebben omdat er daardoor meer diversiteit is en omdat het op de lange termijn meer talent ontsluit.
pi_173042765
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Ik zou eventueel een minder goede vrouw op een positie hebben omdat er daardoor meer diversiteit is en omdat het op de lange termijn meer talent ontsluit.
*) :')
pi_173042780
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Ik zou eventueel een minder goede vrouw op een positie hebben omdat er daardoor meer diversiteit is en omdat het op de lange termijn meer talent ontsluit.
Hoe is dat anders dan wat ik schrijf?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:13:52 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173042807
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Hoe is dat anders dan wat ik schrijf?
Jij suggereert dat het me te doen is om dat vrouw-zijn. Het is me echter te doen om de voordelen die een vrouw heeft boven een man. Ik kan het ook als volgt zeggen: de vrouw is geschikter dan de man; ze is misschien minder goed in het werk, maar ze heeft andere sterke punten.
pi_173042836
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zou jij stoppen met je baan omdat je collega incompetent is?
Nee, ik zou een andere werkgever opzoeken, die me niet opzadelt met collega's die incompetent zijn. Incompetente collega's zorgen ervoor dat jij harder moet werken of puin moet ruimen, en daar zitten veel mensen niet op te wachten. Sowieso wordt de werksfeer er niet bepaald beter op, als een organisatie meubilair/dood hout niet opruimt.
pi_173042850
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij suggereert dat het me te doen is om dat vrouw-zijn. Het is me echter te doen om de voordelen die een vrouw heeft boven een man. Ik kan het ook als volgt zeggen: de vrouw is geschikter dan de man; ze is misschien minder goed in het werk, maar ze heeft andere sterke punten.
Als vrouw geboren zijn geeft je positieve eigenschappen die deze persoon beter maken voor een positie, ook al is een ander persoon die toevallig als man is geboren beter in het werk dat is gevraagd voor die specifieke positie? Over welke voordelen spreek je dan precies?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:21:30 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173042926
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als vrouw geboren zijn geeft je positieve eigenschappen die deze persoon beter maken voor een positie, ook al is een ander persoon die toevallig als man is geboren beter in het werk dat is gevraagd voor die specifieke positie? Over welke voordelen spreek je dan precies?
Dat ze diversiteit binnenbrengt en dat ze als rolmodel kan dienen om later nog meer talent te ontsluiten.
pi_173042946
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij suggereert dat het me te doen is om dat vrouw-zijn. Het is me echter te doen om de voordelen die een vrouw heeft boven een man. Ik kan het ook als volgt zeggen: de vrouw is geschikter dan de man; ze is misschien minder goed in het werk, maar ze heeft andere sterke punten.
En waarom kan dat niet in een andere functie tot uiting komen? Mijn ervaring is dat een mix van mensen in verschillende functies goed is voor een bedrijf, maar dat gaat om het gehele plaatje. Voor een specifieke functie zie ik die noodzaak niet direct. Sowieso werk je in een bedrijf over de grenzen van een specifieke functie heen.

Jij ziet diversiteit als een doel op zich, en dat is nu juist hetgeen waar de schrijver van de memo tegen ageert. En als ik zie met welke, aan religieus fanatisme grenzende (blasfemie), ophef er wordt gereageerd op dit document, dan is zijn punt meer dan terecht. Geen enkele discussie, maar bam hij moet ontslagen worden, mensen nemen een dag vrij omdat ze niet tegen de inhoud van de memo kunnen (dat toont ongeschiktheid aan) en we zien foto's en twitter bio's van diversiteitsmedewerkers bij Google waarbij je denkt "is dit een grap; dit kan niet echt zijn".
pi_173042955
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat ze diversiteit binnenbrengt en dat ze als rolmodel kan dienen om later nog meer talent te ontsluiten.
Dus deze toegevoegde diversiteit weegt zwaarder dan het presteren van een organistatie?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173043076
Zouden de SJW-achtigen, waaronder die in deze topicreeks, doorhebben hoe creepy en geïndoctrineerd ze overkomen? Waarschijnlijk niet.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173043078
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus deze toegevoegde diversiteit weegt zwaarder dan het presteren van een organistatie?
Komt erg over als communisme lijkt me. Dat heeft in het verleden ook zoveel goeds voortgebracht. Ook moet ik enigszins denken aan het boek 1984 als we dat nog verder laten doorgaan. Zeker de dwang erachter, en het publiekelijk mensen aan de schandpaal nagelen die niet in het diversiteitsevangelie geloven.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:34:24 #28
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173043141
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als vrouw geboren zijn geeft je positieve eigenschappen die deze persoon beter maken voor een positie, ook al is een ander persoon die toevallig als man is geboren beter in het werk dat is gevraagd voor die specifieke positie? Over welke voordelen spreek je dan precies?
Tetten!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173043142
quote:
9s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:29 schreef 2thmx het volgende:
Zouden de SJW-achtigen, waaronder die in deze topicreeks, doorhebben hoe creepy en geïndoctrineerd ze overkomen? Waarschijnlijk niet.
Dus... Tegen sociale rechtvaardigheid zijn is de neutrale stand?
pi_173043150
quote:
9s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:29 schreef 2thmx het volgende:
Zouden de SJW-achtigen, waaronder die in deze topicreeks, doorhebben hoe creepy en geïndoctrineerd ze overkomen? Waarschijnlijk niet.
Het is een religie, een cult, een cocon, en zoals de schrijver van de memo al opmerkte een echokamer. Je ziet het ook in het niet willen aangaan van een discussie, maar meteen voluit iedereen die niet purist genoeg is voor van alles en nog wat uitmaken. En als er geen reden voor te verzinnen is, wordt die wel even bedacht. Mijn indruk is dat deze ellende zichzelf nu aan het opvreten is, maar voordat we ervan af komen (hopelijk) zullen nog veel mensen beschadigd worden.

Wil je een indruk krijgen van hoe ziek SJWs echt zijn, dan is nuttig om het kanaal van Benjamin Boyce te bekijken https://www.youtube.com/channel/UCm13xHVNFVwzHzK3QHSaZ3Q. Hij heeft allerlei informatie verzameld over het Evergreen college in Vermont, waar we allerlei uitwassen zien van de SJWs en de mensen erachter (die dit aanmoedigen).

Sommige filmpjes zijn zo tenenkrommend dat je ze niet eens helemaal kunt bekijken, maar de conclusie is in mijn ogen dat Grievance Studies en gerelateerde andere pseudowetenchap domweg geen geld meer moet krijgen van de overheid.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:35:51 #31
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173043163
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus... Tegen sociale rechtvaardigheid zijn is de neutrale stand?
Hoe men zich noemt of genoemd wordt, komt niet altijd overeen met wat men is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173043169
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:35 schreef nixxx het volgende:

[..]

Hoe men zich noemt of genoemd wordt, komt niet altijd overeen met wat men is.
Nou, dat schiet dan lekker op weer...
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:39:20 #33
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173043214
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, dat schiet dan lekker op weer...
Maduro en zijn revolutionairen vinden zich vast ook de beschermers van het venezolaanse volk. FARC noemde zich ook vrijheidsstrijders. De PVV noemt zich ook een democratische partij..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_173043252
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:39 schreef nixxx het volgende:

[..]

Maduro en zijn revolutionairen vinden zich vast ook de beschermers van het venezolaanse volk. FARC noemde zich ook vrijheidsstrijders. De PVV noemt zich ook een democratische partij..
Ja, punt is alleen dat de SJW's de term SJW niet hebben bedacht.
pi_173043262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus... Tegen sociale rechtvaardigheid zijn is de neutrale stand?
Zogenaamde sociale rechtvaardigheid die zich uit in het uitsluiten en aanvallen van bepaalde groepen zie ik niet als sociale rechtvaardigheid. Iedereen aanvallen die het niet met je eens is, is geen sociale rechtvaardigheid of "openheid/diversity". Het is allemaal zeer regressief, en heeft niets meer met iets progressiefs te maken.

En hoe dit uiteindelijk uitpakt, zie je in dit filmpje terug, waarbij iemand aangeeft dat er van onderwijs weinig terechtkomt, als het door activisme uit deze hoek wordt geïnfiltreerd:
pi_173043318
quote:
9s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:29 schreef 2thmx het volgende:
Zouden de SJW-achtigen, waaronder die in deze topicreeks, doorhebben hoe creepy en geïndoctrineerd ze overkomen? Waarschijnlijk niet.
Nee.
Want zelfreflectie is afwezig bij die groep. Geen enkele inbeeldingsvermogen naar een ander want 'mijn mening is toch de beste en meest geaccepteerde mening?'.
Waarom zouden ze dat doen met hun verhevenheid en het zelfverklaarde intellect?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173043322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:35 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het is een religie, een cult, een cocon, en zoals de schrijver van de memo al opmerkte een echokamer. Je ziet het ook in het niet willen aangaan van een discussie, maar meteen voluit iedereen die niet purist genoeg is voor van alles en nog wat uitmaken. En als er geen reden voor te verzinnen is, wordt die wel even bedacht. Mijn indruk is dat deze ellende zichzelf nu aan het opvreten is, maar voordat we ervan af komen (hopelijk) zullen nog veel mensen beschadigd worden.

Wil je een indruk krijgen van hoe ziek SJWs echt zijn, dan is nuttig om het kanaal van Benjamin Boyce te bekijken https://www.youtube.com/channel/UCm13xHVNFVwzHzK3QHSaZ3Q. Hij heeft allerlei informatie verzameld over het Evergreen college in Vermont, waar we allerlei uitwassen zien van de SJWs en de mensen erachter (die dit aanmoedigen).

Sommige filmpjes zijn zo tenenkrommend dat je ze niet eens helemaal kunt bekijken, maar de conclusie is in mijn ogen dat Grievance Studies en gerelateerde andere pseudowetenchap domweg geen geld meer moet krijgen van de overheid.
Eens. Overheidsgelden wegsnijden bij SJW-achtige studies zou niet meer dan logisch zijn, aangezien daar geen wetenschap wordt bedreven. Los daarvan, vraag ik me wel eens af hoe ouders hiernaar kijken. De meeste SJW-achtige figuren komen uit de hogere middenklasse, dus zij kunnen zich een SJW-flutstudie permitteren, maar toch, als ouder moet je haast wel met afgrijzen toezien hoe je kind met elk 'college' meer en meer wordt gehersenspoeld.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173043324
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:42 schreef drexciya het volgende:

[..]

Zogenaamde sociale rechtvaardigheid die zich uit in het uitsluiten en aanvallen van bepaalde groepen zie ik niet als sociale rechtvaardigheid. Iedereen aanvallen die het niet met je eens is, is geen sociale rechtvaardigheid of "openheid/diversity". Het is allemaal zeer regressief, en heeft niets meer met iets progressiefs te maken.
Dan is het misschien een idee om daar een andere term voor te gebruiken. Noem het dan sociaal-regressief of zo. Met sterk verschuivende betekenissen wordt op den duur alles onbespreekbaar.
quote:
En hoe dit uiteindelijk uitpakt, zie je in dit filmpje terug, waarbij iemand aangeeft dat er van onderwijs weinig terechtkomt, als het door activisme uit deze hoek wordt geïnfiltreerd:
Ooit heb ik een paar weken in BNW rondgehangen en nu heb ik een levenslange hyperaversie tegen 'kijk dit filmpje en alles wordt duidelijk'.
pi_173043355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, punt is alleen dat de SJW's de term SJW niet hebben bedacht.
Meestal niet zo. Pvv stemmers worden ook tokkies genoemd, waaronder door jou, en dat hebben ze ook niet zelf bedacht.

Dus, wat wil je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173043383
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Meestal niet zo. Pvv stemmers worden ook tokkies genoemd, waaronder door jou, en dat hebben ze ook niet zelf bedacht.

Dus, wat wil je?
Goed punt. Ik een SJW'er, PVV'ers tokkies en jij gewoon een neonazi. Iedereen blij. Discussie tussen verschillende groepen is inmiddels toch al totaal onmogelijk. Op naar de nieuwe verzuiling. Iedereen in zijn eigen kamp.
pi_173043403
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed punt. Ik een SJW'er, PVV'ers tokkies en jij gewoon een neonazi. Iedereen blij. Discussie tussen verschillende groepen is inmiddels toch al totaal onmogelijk. Op naar de nieuwe verzuiling. Iedereen in zijn eigen kamp.
Ging toch vrij aardig voor dit SJW geneuzel. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:54:51 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_173043506
quote:
9s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:29 schreef 2thmx het volgende:
Zouden de SJW-achtigen, waaronder die in deze topicreeks, doorhebben hoe creepy en geïndoctrineerd ze overkomen? Waarschijnlijk niet.
Laat me raden, je komt straks met Youtube filmpjes die mijn OGEN OPENEN

oh wacht iemand was je al voor.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173043513
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ging toch vrij aardig voor dit SJW geneuzel. :)
Pure schijn. Uiteindelijk wordt het gewoon weer een beetje radicaler allemaal.

Segregatie is voorlopig de beste oplossing. SJW'ers gooien tokkies hun bedrijven uit en tokkies die eh... Doen niet meer wat tokkies voor SJW's doen. Wat dat ook wezen mag.
pi_173043537
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Pure schijn. Uiteindelijk wordt het gewoon weer een beetje radicaler allemaal.

Segregatie is voorlopig de beste oplossing. SJW'ers gooien tokkies hun bedrijven uit en tokkies die eh... Doen niet meer wat tokkies voor SJW's doen. Wat dat ook wezen mag.
Maar waar moet ik dan bij gaan zitten. -O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173043546
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan is het misschien een idee om daar een andere term voor te gebruiken. Noem het dan sociaal-regressief of zo. Met sterk verschuivende betekenissen wordt op den duur alles onbespreekbaar.

[..]

Ooit heb ik een paar weken in BNW rondgehangen en nu heb ik een levenslange hyperaversie tegen 'kijk dit filmpje en alles wordt duidelijk'.
Mwah, het gaat om een studente op het genoemde college, die, in tegenstelling tot wat de regressieven zouden willen doen voorkomen, uitlegt hoe ze juist de aanwezigheid van regressieven als een zeer slechte/bedreigende omgeving ervaart (wat dus niet zo zou moeten zijn op een universiteit). Dus niet iemand van buiten, maar iemand die, tot op zekere hoogte, nog wel sympathie heeft voor "gelijkheid", maar die inziet dat het volledig uit de hand is gelopen, en het de kwaliteit van het onderwijs aantast.

En onbespreekbaar; op allerlei gebieden is de "ideologie" van de regressieven op lucht gebaseerd. Daarom gaat men meteen vol in de aanval om te voorkomen dat er een discussie kan zijn. Men verschuilt zich achter intersectionalisme en critical theory, maar het is allemaal een wassen neus.
pi_173043564
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Laat me raden, je komt straks met Youtube filmpjes die mijn OGEN OPENEN

oh wacht iemand was je al voor.
Maar serieus, heb je ook vrienden of kennissen die kritisch staan tegenover wat ik voor het gemak maar het SJW-gedachtegoed zal noemen? Vertellen zij je nooit dat je een beetje rare ideeën hebt (gekregen)?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173043566
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar waar moet ik dan bij gaan zitten. -O-
Je hoort bij het midden? Dan ben je SJW. Sorry.
pi_173043588
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, punt is alleen dat de SJW's de term SJW niet hebben bedacht.
Dat was Sam Harris, geloof ik hè en daarna is het alleen pejoratief gebruikt.
I´m back.
pi_173043614
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat was Sam Harris, geloof ik hè
Nee.
pi_173043622
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee.
Wie dan?
I´m back.
pi_173043666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed punt. Ik een SJW'er, PVV'ers tokkies en jij gewoon een neonazi. Iedereen blij. Discussie tussen verschillende groepen is inmiddels toch al totaal onmogelijk. Op naar de nieuwe verzuiling. Iedereen in zijn eigen kamp.
Dat zie je verkeerd; de echte regressieven, en dat zien we in dit voorbeeld duidelijk terug, zien iedereen die niet in hun straatje zit als facist/racist/... In Nederland hebben we er nog niet zoveel last van, al was de gang van zaken in de UvA al een voorproefje (ook wat betreft de slappe houding van het bestuur van de universiteit), maar in de VS zien we dat dit soort volk compleet is doorgedraaid, en dat leidt tot bedreiging en geweld tegen iedereen die niet regressief genoeg is.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:04:12 #53
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173043715
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus deze toegevoegde diversiteit weegt zwaarder dan het presteren van een organistatie?
Nee, deze toegevoegde diversiteit kan zwaarder wegen dan het presteren van een enkeling binnen de organisatie.
pi_173043743
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Nee. Ik zou eventueel een minder goede vrouw op een positie hebben omdat er daardoor meer diversiteit is en omdat het op de lange termijn meer talent ontsluit.
En wat vind jij van het volgende voorbeeld?

quote:
Ombudsman kraakt Defensiebenoeming

den haag - De politieke top van Defensie heeft een janboel gemaakt van de benoeming van civiel ambtenaar Hillie Beentjes tot plaatsvervangend commandant van de Koninklijke Marechaussee.

Dit concludeert de Nationale Ombudsman Alex Brenninkmeijer na zijn onderzoek naar de procedure rond de omstreden aanstelling in maart 2012. Door de promotie van een burgermedewerker naar een functie van vlagofficier voelden veel topmilitairen zich gepasseerd. Bovendien vrezen ze nog altijd voor ongelukken als de van elke krijgservaring gespeende Beentjes leiding moet geven aan militaire operaties.

De officierenvereniging GOV/MHB diende een klacht over de benoemingsprocedure in bij de ombudsman. Deze laat in zijn rapport geen spaan heel van de handelwijze van de opeenvolgende defensieministers Hans Hillen en Jeanine Hennis. De eerste verwijt hij een gebrek aan transparantie en ’fair play’. De huidige bewindsvrouw krijgt kritiek omdat ze de keuze voor Beentjes tot op de dag van vandaag nog steeds niet goed heeft gemotiveerd.

„Zowel richting de Tweede Kamer als tijdens mijn onderzoek is geen antwoord gegeven op de vraag waarom er geen geschikte militair voor de betreffende functie voorhanden was”, aldus Brenninkmeijer. Volgens hem bestond de ’gerechtvaardigde verwachting’ dat één van de hoge militairen voor de topbaan in aanmerking zou komen: „Indien de minister van dit verwachtingspatroon wil afwijken, dan had dit duidelijk gemotiveerd moeten worden.”

Klacht

De ombudsman veegt de vloer aan met Hillens weigering in 2012 om een klacht van de officierenkoepel GOV/MHB over de benoeming in behandeling te nemen. De bewindsman stelde zich op het standpunt dat louter individuele militairen een bezwaar kunnen indienen. De ombudsman acht echter klip-en-klaar dat de officierenbond ook de individuele belangen van militairen vertegenwoordigt. De GOV/MHB is verheugd over de bevindingen. Er komen geen verdere stappen om de benoeming van Beentjes alsnog ongedaan te krijgen. „Het gaat ons niet om de persoon maar om de procedure”, aldus duovoorzitter Marc de Natris.

Defensie belooft beterschap. „We nemen het advies ter harte om in het vervolg anders om te gaan met een klacht. We betreuren dat onze uitleg in Kamerbrieven over de wijze waarop de benoeming tot stand kwam, blijkbaar niet bij iedereen als transparant is overgekomen”, zo reageert zegsman Maarten Hilbrandie.
Telegraaf

Mevr Beentjes werd in 2012 als extern (burger) persoon even gemilitairiseerd en generaal gemaakt. Dit ten faveure van een hele rits militairen die wel aan de vereiste eisen voldeden. De enige reden dat mevr Beentjes als generaal aangesteld werd was puur en alleen vanwege het gender-/ diversiteitsbeleid, men zou en moest een vrouwelijke generaal binnen de gelederen hebben.

Wat gebeurt er 2 jaar later?

quote:
’Burgergeneraal’ stapt alweer op

DEN HAAG - De sinds haar benoeming in 2012 tot plaatsvervangend commandant Koninklijke Marechaussee omstreden generaal-majoor Hillie Beentjes gaat Defensie alweer verlaten.

De stafofficier levert per 15 augustus haar uniform in, omdat ze directeur begrotingszaken en plaatsvervangend directeur-generaal Rijksbegroting wordt bij het ministerie van Financiën. In officierenkringen wordt opgelucht gereageerd op het vertrek van de voormalig burgermedewerkster, die twee jaar geleden na een militair spoedcursusje uit het niets generaal werd.

„We hebben niets tegen de persoon Beentjes en wensen haar veel succes in deze nieuwe functie. Wel zijn we tot op de dag van vandaag bezorgd over haar gebrek aan militaire ervaring voor deze functie”, aldus overste Marc de Natris, duovoorzitter van de officierenkoepel GOV/MHB.

Veel officieren voelden zich twee jaar geleden gepasseerd door de benoeming. „Terwijl collega’s jarenlang door operationele hoepels moesten springen om een militaire carrière te kunnen maken, duikt nu een witte raaf op”, zo fulmineerde oud-commandant landstrijdkrachten generaal b.d. Hans Couzy.

Zelfde fouten

Medevoorman van de GOV/MHB generaal b.d. Ruud Vermeulen drukt de Defensiestaf op het hart om bij de zoektocht naar een opvolger niet dezelfde fouten te maken. Hij wijst hierbij op een rapport van de Nationale Ombudsman over de kwestie. Deze liet vorig jaar in een rapport geen spaan heel van de benoeming van Beentjes.

Zegsman Alfred Ellwanger van de Koninklijke Marechaussee meldt dat Beentjes door het ministerie van Financiën is gevraagd de overstap te maken. „De generaal heeft hier naar volle tevredenheid gefunctioneerd. We betreuren haar vertrek, maar zijn ook trots dat ze vanuit onze organisatie in zo’n prachtige functie terechtkomt.”
Telegraaf

Nu vraag ik me af hoe jij hier een postieve draai aan gaat geven.
pi_173043748
quote:
Ja, die heb ik ook op gezet. Niet te herleiden naar 1 persoon dus. Term die wel al eerder werd gebruikt, niet pejoratief, maar na de Gamergate controversy in 2011 wel pejoratief werd gebruikt. https://en.wikipedia.org/wiki/Gamergate_controversy

Regressief links dat is uit de koker van Sam Harris naar verluid.
I´m back.
pi_173043753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:35 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het is een religie, een cult, een cocon, en zoals de schrijver van de memo al opmerkte een echokamer. Je ziet het ook in het niet willen aangaan van een discussie, maar meteen voluit iedereen die niet purist genoeg is voor van alles en nog wat uitmaken. En als er geen reden voor te verzinnen is, wordt die wel even bedacht. Mijn indruk is dat deze ellende zichzelf nu aan het opvreten is, maar voordat we ervan af komen (hopelijk) zullen nog veel mensen beschadigd worden.

Wil je een indruk krijgen van hoe ziek SJWs echt zijn, dan is nuttig om het kanaal van Benjamin Boyce te bekijken https://www.youtube.com/channel/UCm13xHVNFVwzHzK3QHSaZ3Q. Hij heeft allerlei informatie verzameld over het Evergreen college in Vermont, waar we allerlei uitwassen zien van de SJWs en de mensen erachter (die dit aanmoedigen).

Sommige filmpjes zijn zo tenenkrommend dat je ze niet eens helemaal kunt bekijken, maar de conclusie is in mijn ogen dat Grievance Studies en gerelateerde andere pseudowetenchap domweg geen geld meer moet krijgen van de overheid.
Enne .. gewoon voor de duidelijkheid .. Hoe groot is die groep / subcultuur? En zijn alle leden van die groep in gelijke mate zo 'extreem', of zit daar nog een bepaalde gradatie in? En in Nederland?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173043766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:01 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat zie je verkeerd; de echte regressieven, en dat zien we in dit voorbeeld duidelijk terug, zien iedereen die niet in hun straatje zit als facist/racist/... In Nederland hebben we er nog niet zoveel last van, al was de gang van zaken in de UvA al een voorproefje (ook wat betreft de slappe houding van het bestuur van de universiteit), maar in de VS zien we dat dit soort volk compleet is doorgedraaid, en dat leidt tot bedreiging en geweld tegen iedereen die niet regressief genoeg is.
Weet ik niet. Ik volg Amerika niet. Nederland wel en daar zie je dat radicaal rechts zich politiek volledig geïsoleerd heeft. Voor de partijen die je hier 'SJW' zou noemen (D66, GroenLinks, PvdA, PvdD) geldt dat niet.

O ja, het voormalige Artikel1 is dan wel een uiterste in 'SJW'. Simons wordt gewoon uitgenodigd voor allerlei praatprogramma's en wordt daar ook serieus genomen. Uit rechtsradicale hoek leidt dat vervolgens weer tot bedreigingen en racistische reacties, maar dat zegt vooral veel over die hoek.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:12:18 #58
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173043854
De bozeblankeburger, ooit tot leven gewekt door Fortuyn en in de twintig jaar daarna tot volle wasdom gekomen, is net zo goed een SJW. Radicaal-schuimbekkend met alles en iedereen in gevecht voor het Grote Eigen Gelijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:12:31 #59
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173043858
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Ik zou eventueel een minder goede vrouw op een positie hebben omdat er daardoor meer diversiteit is en omdat het op de lange termijn meer talent ontsluit.
Niet mee eens. Als er sprake is van een te klein aanbod van geschikte vrouwen zou ik willen zien dat we pogen dat aanbod te vergroten ipv minder geschikte mensen (vrouwen in dit geval) toch maar op die plaats te zetten.

In het geval waar het hier over gaat vind ik, op dit moment, een 50/50 verdeling niet realistisch. Maar evt wat extra moeite doen om die wel geschikte vrouw aan te trekken, een 30/70(?) verdeling te hebben vind ik dan wel weer verstandig. Vooral ook omdat bepaalde mensen (vrouwen in dit geval) op die plaatsen kan helpen om meer mensen te stimuleren ook voor die baan te gaan, geschikt te worden voor die baan. Maar dat hele aantrekken van een groter aanbod van geschikte mensen zit hem vooral in het voortraject. In opleiding en keuze voor werkvlak.

Als er dus nu een 30/70 (v/m) verdeling is in geschikte mensen dan zou je niet naar meer dan dat moeten streven. Want daarmee zou je, in dit geval mannen, tekort doen.
Het is niet dat mannen dit gratis krijgen, die moeten ook hun stinkende best doen. Het is dan lullig (no pun intended) als een ander die minder geschikt is voorrang krijgt, dat levert wrijving op.

Streven naar een bepaalde verdeling zou gebaseerd moeten zijn op beschikbaar aanbod. Quota zijn een paardenmiddel en zouden nooit dat beschikbare aanbod moeten overschrijden. Liever zijn quota niet nodig, zouden enkel ingezet moeten worden als laatste redmiddel. Maar als ze ingezet worden zou dat enkel moeten gebeuren naar aanleiding van geschikt aanbod.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173043867
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:12 schreef Ringo het volgende:
De bozeblankeburger, ooit tot leven gewekt door Fortuyn en in de twintig jaar daarna tot volle wasdom gekomen, is net zo goed een SJW. Radicaal-schuimbekkend met alles en iedereen in gevecht voor het Grote Eigen Gelijk.
Nee, da's een ASJW. Behalve dan voor de eigen uitkering, want 'daar heb ik recht op'.
pi_173043958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, deze toegevoegde diversiteit kan zwaarder wegen dan het presteren van een enkeling binnen de organisatie.
Nouwja dat moet je dan wel vrij zeker van zijn want dit kan flinke gevolgen hebben, wanneer de diversiteit niet opweegt tegen de minder competente personen op bepaalde posities heb je minder presterende organisaties, en dat is iets waar wij allemaal niet op zitten te wachten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:17:26 #62
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173043961
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wat vind jij van het volgende voorbeeld?

[..]

Telegraaf

Mevr Beentjes werd in 2012 als extern (burger) persoon even gemilitairiseerd en generaal gemaakt. Dit ten faveure van een hele rits militairen die wel aan de vereiste eisen voldeden. De enige reden dat mevr Beentjes als generaal aangesteld werd was puur en alleen vanwege het gender-/ diversiteitsbeleid, men zou en moest een vrouwelijke generaal binnen de gelederen hebben.

Wat gebeurt er 2 jaar later?

[..]

Telegraaf

Nu vraag ik me af hoe jij hier een postieve draai aan gaat geven.
Niet?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:18:57 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_173043999
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:57 schreef 2thmx het volgende:
Maar serieus, heb je ook vrienden of kennissen die kritisch staan tegenover wat ik voor het gemak maar het SJW-gedachtegoed zal noemen? Vertellen zij je nooit dat je een beetje rare ideeën hebt (gekregen)?
Mijn vrienden en kennissen zijn in het algemeen intelligent dus dat valt wel mee. Er zijn natuurlijk wel mensen die er anders over denken, meestal win ik het vrij gemakkelijk daarvan als we het er echt over hebben. Of soms duurt het gewoon vijf jaar voordat ze naar me toe komen om te zeggen dat ik inderdaad toch wel gelijk had dat bijvoorbeeld zwarte piet = racisme. Maar geindoctrineerd, nee dat moet ik van mensen op het forum horen. Maar dat is dan ook mijn voornaamste contact met tokkies.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173044012
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet mee eens. Als er sprake is van een te klein aanbod van geschikte vrouwen zou ik willen zien dat we pogen dat aanbod te vergroten ipv minder geschikte mensen (vrouwen in dit geval) toch maar op die plaats te zetten.

In het geval waar het hier over gaat vind ik, op dit moment, een 50/50 verdeling niet realistisch. Maar evt wat extra moeite doen om die wel geschikte vrouw aan te trekken, een 30/70(?) verdeling te hebben vind ik dan wel weer verstandig. Vooral ook omdat bepaalde mensen (vrouwen in dit geval) op die plaatsen kan helpen om meer mensen te stimuleren ook voor die baan te gaan, geschikt te worden voor die baan. Maar dat hele aantrekken van een groter aanbod van geschikte mensen zit hem vooral in het voortraject. In opleiding en keuze voor werkvlak.

Als er dus nu een 30/70 (v/m) verdeling is in geschikte mensen dan zou je niet naar meer dan dat moeten streven. Want daarmee zou je, in dit geval mannen, tekort doen.
Het is niet dat mannen dit gratis krijgen, die moeten ook hun stinkende best doen. Het is dan lullig (no pun intended) als een ander die minder geschikt is voorrang krijgt, dat levert wrijving op.

Streven naar een bepaalde verdeling zou gebaseerd moeten zijn op beschikbaar aanbod. Quota zijn een paardenmiddel en zouden nooit dat beschikbare aanbod moeten overschrijden. Liever zijn quota niet nodig, zouden enkel ingezet moeten worden als laatste redmiddel. Maar als ze ingezet worden zou dat enkel moeten gebeuren naar aanleiding van geschikt aanbod.
Die 30/70 verdeling is nog steeds een quota waar ik principiëel niet achter sta, maar achter het pogen het aanbod om uit te vissen te vergroten ben ik wel een groot voorstander. :Y
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173044029
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Enne .. gewoon voor de duidelijkheid .. Hoe groot is die groep / subcultuur? En zijn alle leden van die groep in gelijke mate zo 'extreem', of zit daar nog een bepaalde gradatie in? En in Nederland?
Genoeg om bepaalde onderwijsinstituten in de VS over te nemen, en te vergiftigen met hun debiele ideeën. Helaas krijgen ze ook te weinig tegengas, en zie je dat veel media en grote bedrijven bijna bang zijn om maar iets negatiefs over zich heen te krijgen (wat je ook in Nederland ziet). In de media (Hollywood) zie je ook een significante invloed in mijn ogen, maar het werkt inmiddels averechts.
pi_173044036
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Goed punt. Ik een SJW'er, PVV'ers tokkies en jij gewoon een neonazi. Iedereen blij. Discussie tussen verschillende groepen is inmiddels toch al totaal onmogelijk. Op naar de nieuwe verzuiling. Iedereen in zijn eigen kamp.
Beginnen we weer?
Kan jij uberhaupt wel normaal een discussie voeren zonder iemand uit te maken voor tokkie of neonazi? Of is je hersencapaciteit daar te beperkt voor?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173044050
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Mijn vrienden en kennissen zijn in het algemeen intelligent dus dat valt wel mee. Er zijn natuurlijk wel mensen die er anders over denken, meestal win ik het vrij gemakkelijk daarvan als we het er echt over hebben. Of soms duurt het gewoon vijf jaar voordat ze naar me toe komen om te zeggen dat ik inderdaad toch wel gelijk had dat bijvoorbeeld zwarte piet = racisme. Maar geindoctrineerd, nee dat moet ik van mensen op het forum horen. Maar dat is dan ook mijn voornaamste contact met tokkies.
Je komt zelf bijzonder verheven over ja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173044053
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beginnen we weer?
Ik volgde jouw voorstel gewoon.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:21:49 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_173044067
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Je komt zelf bijzonder verheven over ja.
Dank je. Dat vond ik nou ook.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:22:15 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044079
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet mee eens. Als er sprake is van een te klein aanbod van geschikte vrouwen zou ik willen zien dat we pogen dat aanbod te vergroten ipv minder geschikte mensen (vrouwen in dit geval) toch maar op die plaats te zetten.

In het geval waar het hier over gaat vind ik, op dit moment, een 50/50 verdeling niet realistisch. Maar evt wat extra moeite doen om die wel geschikte vrouw aan te trekken, een 30/70(?) verdeling te hebben vind ik dan wel weer verstandig. Vooral ook omdat bepaalde mensen (vrouwen in dit geval) op die plaatsen kan helpen om meer mensen te stimuleren ook voor die baan te gaan, geschikt te worden voor die baan. Maar dat hele aantrekken van een groter aanbod van geschikte mensen zit hem vooral in het voortraject. In opleiding en keuze voor werkvlak.

Als er dus nu een 30/70 (v/m) verdeling is in geschikte mensen dan zou je niet naar meer dan dat moeten streven. Want daarmee zou je, in dit geval mannen, tekort doen.
Het is niet dat mannen dit gratis krijgen, die moeten ook hun stinkende best doen. Het is dan lullig (no pun intended) als een ander die minder geschikt is voorrang krijgt, dat levert wrijving op.

Streven naar een bepaalde verdeling zou gebaseerd moeten zijn op beschikbaar aanbod. Quota zijn een paardenmiddel en zouden nooit dat beschikbare aanbod moeten overschrijden. Liever zijn quota niet nodig, zouden enkel ingezet moeten worden als laatste redmiddel. Maar als ze ingezet worden zou dat enkel moeten gebeuren naar aanleiding van geschikt aanbod.
Minder geschikt is niet hetzelfde als ongeschikt...
pi_173044081
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Dank je. Dat vond ik nou ook.
Ja, je legt de lat dan ook wel absurd laag.
pi_173044090
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Dank je. Dat vond ik nou ook.
Het is jammer dat ik je niet kan aanraken, maar als ik als gelukkig man zal sterven komt die dag nog eens.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:23:04 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044093
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nouwja dat moet je dan wel vrij zeker van zijn want dit kan flinke gevolgen hebben, wanneer de diversiteit niet opweegt tegen de minder competente personen op bepaalde posities heb je minder presterende organisaties, en dat is iets waar wij allemaal niet op zitten te wachten.
Dat is een kortetermijnprobleem, dat absoluut opweegt tegen de langetermijnvoordelen.
pi_173044120
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is een kortetermijnprobleem, dat absoluut opweegt tegen de langetermijnvoordelen.
Het is een kortetermijnprobleem dat klopt, maar wel met een behoorlijke impact, waarbij er mogelijk veel betere oplossingen zijn te verzinnen waarbij dit kortetermijnprobleem niet voorkomt maar wel met eenzelfde resultaat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:25:51 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173044135
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:20 schreef Red_85 het volgende:
Beginnen we weer?
Kan jij uberhaupt wel normaal een discussie voeren zonder iemand uit te maken voor tokkie of neonazi? Of is je hersencapaciteit daar te beperkt voor?
Jongen toch, waar is je safe space gebleven? :{
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:26:46 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044154
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit is dus een direct resultaat van een opgedrongen diversiteitsbeleid.
Een voorbeeld van hoe het niet moet. Het is een mensendingetje, er gaan vast nog steeds dingen fout.
pi_173044164
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jongen toch, waar is je safe space gebleven? :{
Dat is toch meer iets voor hipsters en sjw's, een safe space?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173044173
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Mijn vrienden en kennissen zijn in het algemeen intelligent dus dat valt wel mee. Er zijn natuurlijk wel mensen die er anders over denken, meestal win ik het vrij gemakkelijk daarvan als we het er echt over hebben. Of soms duurt het gewoon vijf jaar voordat ze naar me toe komen om te zeggen dat ik inderdaad toch wel gelijk had dat bijvoorbeeld zwarte piet = racisme. Maar geindoctrineerd, nee dat moet ik van mensen op het forum horen. Maar dat is dan ook mijn voornaamste contact met tokkies.
Oké, dus je zit zoals verwacht hoofdzakelijk binnen je eigen SJW-bubbel waar het SJW-gedachtegoed dwingend is voor iedereen die niet als 'tokkie' weggezet wil worden. Niet erg verrassend. Je hebt wel nog genoeg binding met de buitenwereld om te weten dat het overgrote deel van Nederland, waaronder mensen die daadwerkelijk hoogopgeleid zijn (dus geen SJW-achtige fop-studie hebben gevolgd), hooguit wat grinnikt of soms diep zucht om de SJW-theorietjes?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:28:05 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044179
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is een kortetermijnprobleem dat klopt, maar wel met een behoorlijke impact, waarbij er mogelijk veel betere oplossingen zijn te verzinnen waarbij dit kortetermijnprobleem niet voorkomt maar wel met eenzelfde resultaat.
Oplossingen die hun eigen problemen hebben: die de ongelijkheid van vrouwen nog langer laten duren.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:29:04 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_173044198
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is jammer dat ik je niet kan aanraken, maar als ik als gelukkig man zal sterven komt die dag nog eens.
Ik organiseer zo nu en dan wel eens aanrakingssessies voor de hoi polloi, maar alleen na afgifte van een officieel gestempelde doktersverklaring dat je geen luizen of builenpest hebt. Ik zal mijn majordomus vragen een afspraak in te plannen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173044206
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Oplossingen die hun eigen problemen hebben: die de ongelijkheid van vrouwen nog langer laten duren.
Het zou minstens nodig zijn om meerdere oplossingen te vergelijken zijn lijkt mij, of gaat het meer om het werktuig dan het resultaat?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173044207
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:27 schreef 2thmx het volgende:
(dus geen SJW-achtige fop-studie hebben gevolgd),
Wetenschapsontkenner gespot.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:29:28 #84
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173044210
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Die 30/70 verdeling is nog steeds een quota waar ik principiëel niet achter sta, maar achter het pogen het aanbod om uit te vissen te vergroten ben ik wel een groot voorstander. :Y
Quota zie ik echt als een laatste redmiddel. Wenselijk vind ik het niet.
Hier in Nederland vind ik dan ook dat we echt nog niet toe zijn aan quota. Zelfs niet bij die schamele 10/90 verdeling in de top terwijl er een 20/80-30/70 aanbod is.

Het is iets waarover nagedacht moet worden, een stukje bewustwording van de bias bij het aannemen van nieuwe mensen. Daarnaast zou het gunstig zijn te denken over hoe we het aanbod nog verder kunnen vergroten. Maar nog geen paardenmiddel en zoals quota.
Paardenmiddelen hebben namelijk ook nadelen en die zijn, op dit moment, nog te groot.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173044221
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik volgde jouw voorstel gewoon.
Ik zie niet in waarom iemand mij een neonazi zou moeten noemen. Ik heb niks tegen joden, vermoord niemand omdat hij anders denkt als ik en loop niet in een pofbroek met zwart hugo boss pak.

Wat een dwaze hersenspinsels heb je toch...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173044222
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:18 schreef speknek het volgende:

Er zijn natuurlijk wel mensen die er anders over denken, meestal win ik het vrij gemakkelijk daarvan als we het er echt over hebben. Of soms duurt het gewoon vijf jaar voordat ze naar me toe komen om te zeggen dat ik inderdaad toch wel gelijk had dat bijvoorbeeld zwarte piet = racisme.
Wat?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:30:57 #87
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044234
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik organiseer zo nu en dan wel eens aanrakingssessies voor de hoi polloi, maar alleen na afgifte van een officieel gestempelde doktersverklaring dat je geen luizen of builenpest hebt. Ik zal mijn majordomus vragen een afspraak in te plannen.
Let op voor die hofmeiers, die willen nog wel eens een mes in je rug steken. Vieze SJW's.
pi_173044243
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik organiseer zo nu en dan wel eens aanrakingssessies voor de hoi polloi, maar alleen na afgifte van een officieel gestempelde doktersverklaring dat je geen luizen of builenpest hebt. Ik zal mijn majordomus vragen een afspraak in te plannen.
Gelieve er een topic over terug te lezen, begeleid met een OP waarin goed en uitgebreid beschreven staat hoe fantastisch je wel niet bent, kunnen we daar de aanraaksessie plannen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173044254
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom iemand mij een neonazi zou moeten noemen. Ik heb niks tegen joden, vermoord niemand omdat hij anders denkt als ik en loop niet in een pofbroek met zwart hugo boss pak.

Wat een dwaze hersenspinsels heb je toch...
Ja, wat is het nou? Gaan we nou wel of geen dramatische termen gebruiken? SJW's, oké, maar dan gaan we het ook gewoon weer over tokkies en neonazi's hebben.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:32:13 #90
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044264
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:29 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het zou minstens nodig zijn om meerdere oplossingen te vergelijken zijn lijkt mij, of gaat het meer om het werktuig dan het resultaat?
Nee hoor. Het gaat meer om de onredelijke tegenwerpingen tegen quota. Ze zijn niet unfair, ze zijn effectief en hun gevolgen zijn (zover we weten) blijvend. Pas als je dat kunt toegeven, kun je een eerlijke vergelijking maken.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:32:29 #91
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173044276
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Minder geschikt is niet hetzelfde als ongeschikt...
Minder geschikt betekend dat iemand (man in dit geval) tekort wordt gedaan. In mogelijkheid om aangenomen te worden en als men aangenomen is. Er wordt dan aan de wel geschikte mensen (m/v) gevraagd dat minder geschikte persoon te dragen.

Let op, ik vind wel dat bedrijven moeten streven naar een realistische verdeling. Dat die realistische verdeling gestimuleerd moet worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:33:37 #92
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044291
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Minder geschikt betekend dat iemand (man in dit geval) tekort wordt gedaan. In mogelijkheid om aangenomen te worden en als men aangenomen is. Er wordt dan aan de wel geschikte mensen (m/v) gevraagd dat minder geschikte persoon te dragen.

Let op, ik vind wel dat bedrijven moeten streven naar een realistische verdeling. Dat die realistische verdeling gestimuleerd moet worden.
Waarom? Heeft die persoon recht op de baan?

Daarnaast zijn quota juist bedoeld om tegen te gaan dat vrouwen als minder geschikt worden gezien door hun sekse.
pi_173044297
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wetenschapsontkenner gespot.
Vrees niet, zolang je binnen je eigen SJW-bubbel blijft, wordt je bij elkaar geSJWde diplomaatje sociale psychologie met niets dan bewondering ontvangen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:34:01 #94
8369 speknek
Another day another slay
pi_173044299
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:27 schreef 2thmx het volgende:
Oké, dus je zit zoals verwacht hoofdzakelijk binnen je eigen SJW-bubbel waar het SJW-gedachtegoed dwingend is voor iedereen die niet als 'tokkie' weggezet wil worden. Niet erg verrassend. Je hebt wel nog genoeg binding met de buitenwereld om te weten dat het overgrote deel van Nederland, waaronder mensen die daadwerkelijk hoogopgeleid zijn (dus geen SJW-achtige fop-studie hebben gevolgd), hooguit wat grinnikt of soms diep zucht om de SJW-theorietjes?
Nee hoor, ik ben doctor in een betarichting en werkzaam als wetenschapper op een technische universiteit en mijn bubbel zijn medewerkers van universiteiten over de hele wereld. Je zit er natuurlijk heel ver naast, maar laat me je droom niet verstoren. Je hebt het schijnbaar al moeilijk genoeg om zo bevooroordeeld door het leven te gaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173044305
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee hoor. Het gaat meer om de onredelijke tegenwerpingen tegen quota. Ze zijn niet unfair, ze zijn effectief en hun gevolgen zijn (zover we weten) blijvend. Pas als je dat kunt toegeven, kun je een eerlijke vergelijking maken.
Ik heb nooit tegengesproken dat een quota het beoogde effect kan behalen, het gaat mij er om wat de negatieve gevolgen hiervan zijn, hier ga jij aan voorbij, en wilt deze oplossing niet eens vergelijken met andere mogelijke oplossingen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173044316
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, wat is het nou? Gaan we nou wel of geen dramatische termen gebruiken? SJW's, oké, maar dan gaan we het ook gewoon weer over tokkies en neonazi's hebben.
Snap je niet zo goed. Jij hebt eigenschappen van een sjw, ik niet bepaald van een neonazi. Dus je voorstel slaat kant noch wal.

Zal wel horen bij je kinderlijke mindset. 'Iedereen die het niet eens met mij is, is hitler!'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:35:46 #97
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044335
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:33 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Vrees niet, zolang je binnen je eigen SJW-bubbel blijft, wordt je bij elkaar geSJWde diplomaatje sociale psychologie met niets dan bewondering ontvangen.
Wel tof dat je tegenwoordig al het onderzoek dat je niet gaait, gewoon kunt negeren.
pi_173044337
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Quota zie ik echt als een laatste redmiddel. Wenselijk vind ik het niet.
Hier in Nederland vind ik dan ook dat we echt nog niet toe zijn aan quota. Zelfs niet bij die schamele 10/90 verdeling in de top terwijl er een 20/80-30/70 aanbod is.

Het is iets waarover nagedacht moet worden, een stukje bewustwording van de bias bij het aannemen van nieuwe mensen. Daarnaast zou het gunstig zijn te denken over hoe we het aanbod nog verder kunnen vergroten. Maar nog geen paardenmiddel en zoals quota.
Paardenmiddelen hebben namelijk ook nadelen en die zijn, op dit moment, nog te groot.
Bij defensie hadden we in de jaren 90 al de door het personeel zo genoemde "11% regeling"... De politiek wilde dat 11% van het bestand uit vrouwelijk personeel bestond. Het was dan ook geen geheim dat vrouwen in de opleiding niet konden zakken zodat de 11% gehaald werd.
pi_173044352
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:34 schreef speknek het volgende:

[..]

[..]

Nee hoor, ik ben doctor in een betarichting en werkzaam als wetenschapper op een technische universiteit en mijn bubbel zijn medewerkers van universiteiten over de hele wereld. Je zit er natuurlijk heel ver naast, maar laat me je droom niet verstoren.
Rrrrrright, in al mijn universiteitsjaren heb ik nog nooit een SJW'er gespot (God zij geprezen), maar op de 'technische universiteit' waar jij als 'doctor in een betarichting' werkt, stikt het er kennelijk van.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173044354
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wel tof dat je tegenwoordig al het onderzoek dat je niet gaait, gewoon kunt negeren.
Ach, diederik stapel kon zo ook zijn 'wetenschap' 'onderbouwen'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_173044359
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:33 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Vrees niet, zolang je binnen je eigen SJW-bubbel blijft, wordt je bij elkaar geSJWde diplomaatje sociale psychologie met niets dan bewondering ontvangen.
Ja, ik ken al die wetenschapsontkenningsriedeltjes wel. 'Ook maar een mening', 'is gewoon een ideologie', 'complot van de joden/illuminati/reptilians/sjw', enzovoort.
pi_173044378
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wel tof dat je tegenwoordig al het onderzoek dat je niet gaait, gewoon kunt negeren.
Onderzoek negeer ik niet, 'onderzoek' wel.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173044395
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Snap je niet zo goed.
Korte zinnetjes dan. Ik SJW? Is goed. Dan jij neonazi.

Snap je het nu wel?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:39:11 #104
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044427
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik heb nooit tegengesproken dat een quota het beoogde effect kan behalen, het gaat mij er om wat de negatieve gevolgen hiervan zijn, hier ga jij aan voorbij, en wilt deze oplossing niet eens vergelijken met andere mogelijke oplossingen.
Er zijn vrijwel geen negatieve gevolgen. Er is geen enkel onderzoek dat heeft gevonden dat bedrijven slechter gaan draaien door quota. Quota zijn geen geval van vrouwen promoveren ongeacht of ze geschikt zijn; het zijn gevallen van vrouwen promoveren als ze geschikt zijn. Zelfs het gedoe over excuustruzen blijkt in praktijk reuze mee te vallen.
pi_173044428
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Korte zinnetjes dan. Ik SJW? Is goed. Dan jij neonazi.

Snap je het nu wel?
Lees de rest eens van die post, dan wordt het jou ook duidelijk.
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:40:20 #106
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044454
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ach, diederik stapel kon zo ook zijn 'wetenschap' 'onderbouwen'.
Dat is een beetje de baby met het badwater weggooien.
pi_173044477
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ik ken al die wetenschapsontkenningsriedeltjes wel. 'Ook maar een mening', 'is gewoon een ideologie', 'complot van de joden/illuminati/reptilians/sjw', enzovoort.
Vreemd inderdaad, dat mensen nog aan alle 'onderzoeksbevindingen' van sociale 'wetenschappers' durven te twijfelen, ondanks al het diepgaande en uiterst objectieve 'onderzoek' dat zij verrichten. Komt waarschijnlijk doordat joden/illuminati/reptilians/kapitalisten zoveel valse informatie over sociale 'wetenschap' verspreiden, kan haast niet anders.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:41:01 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173044478
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:27 schreef Red_85 het volgende:
Dat is toch meer iets voor hipsters en sjw's, een safe space?
Gezien jouw lichtgeraaktheid als iemand je een stempel opdrukt, kun jij ook wel een safe space gebruiken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:41:11 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044480
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:37 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Onderzoek negeer ik niet, 'onderzoek' wel.
Ja, dat bedoel ik. Gewoon negeren als het je niet aanstaat.
pi_173044494
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik. Gewoon negeren als het je niet aanstaat.
Nee hoor, ik negeer al het sociaal-'wetenschappelijke' 'onderzoek', ongeacht de uitkomst. Ik wijs 't namelijk af op methodologie, niet op conclusies.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173044495
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er zijn vrijwel geen negatieve gevolgen. Er is geen enkel onderzoek dat heeft gevonden dat bedrijven slechter gaan draaien door quota. Quota zijn geen geval van vrouwen promoveren ongeacht of ze geschikt zijn; het zijn gevallen van vrouwen promoveren als ze geschikt zijn. Zelfs het gedoe over excuustruzen blijkt in praktijk reuze mee te vallen.
Wanneer niet de beste persoon op de juiste plaats terechtkomt lijkt mij dat dit een negatieve impact op een organisatie heeft, is dit niet zo?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173044501
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:41 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad, dat mensen nog aan alle 'onderzoeksbevindingen' van sociale 'wetenschappers' durven te twijfelen, ondanks al het diepgaande en uiterst objectieve 'onderzoek' dat zij verrichten. Komt waarschijnlijk doordat joden/illuminati/reptilians/kapitalisten zoveel valse informatie over sociale 'wetenschap' verspreiden, kan haast niet anders.
Twijfelen moet je altijd blijven doen. Of het nou over natuurkunde of sociologie gaat. Maar wetenschapsontkenning is ronduit dom.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:43:16 #113
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173044523
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom? Heeft die persoon recht op de baan?

Daarnaast zijn quota juist bedoeld om tegen te gaan dat vrouwen als minder geschikt worden gezien door hun sekse.
Tuurlijk heeft de meer geschikte persoon meer recht op die baan. Hij/zij is immers meer geschikt. Die heeft die talenten meer gecultiveerd en dat komt vrijwel nooit uit de lucht vallen, maar komt omdat dat persoon hard werkt. Daar mag best wat tegenover staan.

Ik ben niet perse tegen quota, ik vind wel dat ze gezien moeten worden als laatste redmiddel, als al het andere faalt. Voor als het echt gaat om dat vrouw zijn in dit geval en niet om een te klein aanbod van.
In dit geval is een 50/50 quotum niet realistisch, er is niet voldoende aanbod om dat te vullen. Dat gaat dus niet zozeer omdat vrouw, maar simpelweg omdat er een te klein aanbod is.

Dat ik quota niet wenselijk vind betekend niet dat ik vind dat er geen werk aan de winkel is. Nogmaals, ik vind streven naar een realistische verdeling in combi met het aanbod vergroten een noodzaak.
In het geval van Google kan je stellen dat ze zich daar bewust van zijn, er is niet voor niets een programma om diversiteit te vergroten. De vinger aan de pols houden is verstandig, maar minder geschikte mensen voorrang geven vind ik niet verstandig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173044531
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gezien jouw lichtgeraaktheid als iemand je een stempel opdrukt, kun jij ook wel een safe space gebruiken.
Lichtgeraaktheid?
2 haar terug was het nog reden tot een permban, iemand uitmaken voor nazi. Die gast doet niet anders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:43:39 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044536
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:41 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nee hoor, ik negeer al het sociaal-'wetenschappelijke' 'onderzoek', ongeacht de uitkomst. Ik wijs 't namelijk af op methodologie, niet op conclusies.
Wat is er mis met de methodologie dan?
pi_173044539
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gezien jouw lichtgeraaktheid als iemand je een stempel opdrukt, kun jij ook wel een safe space gebruiken.
Ja, ironie blijft voor dat soort extreem moeilijk. Korte zinnetjes maken, alles stap voor stap uitleggen, anders wordt het niks dan een hoop woeste hysterie.
pi_173044543
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Twijfelen moet je altijd blijven doen. Of het nou over natuurkunde of sociologie gaat. Maar wetenschapsontkenning is ronduit dom.
"Ontkennen dat appels peren zijn, is ronduit dom."
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:44:08 #118
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044556
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wanneer niet de beste persoon op de juiste plaats terechtkomt lijkt mij dat dit een negatieve impact op een organisatie heeft, is dit niet zo?
Zo blijkt het niet te werken.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:44:48 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_173044576
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:36 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Rrrrrright, in al mijn universiteitsjaren heb ik nog nooit een SJW'er gespot (God zij geprezen), maar op de 'technische universiteit' waar jij als 'doctor in een betarichting' werkt, stikt het er kennelijk van.
Misschien is dat omdat SJWs niet echt bestaan. Ik weet niet of jij in 'al je universiteitsjaren' (totdat wat, je eraf geschopt werd?) Een cursus empirische onderzoeksmethoden hebt gevolgd maar ik gok van niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173044592
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo blijkt het niet te werken.
Dat klinkt voor mij op zijn minst bijzonder, heb je daar toevallig een onderzoek bij?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173044594
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:43 schreef 2thmx het volgende:

[..]

"Ontkennen dat appels peren zijn, is ronduit dom."
Hé, mensen van hun ideologie afpraten heb ik al lang geleden opgegeven. Geloof maar raak. Goden, kwakzalverij, astrologie, de wetenschap als sjw-complot, prima.
pi_173044646
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Misschien is dat omdat SJWs niet echt bestaan. Ik weet niet of jij in 'al je universiteitsjaren' (totdat wat, je eraf geschopt werd?) Een cursus empirische onderzoeksmethoden hebt gevolgd maar ik gok van niet.
Ik gok van wel. SJW'ers zoals hier in dit topic heb ik letterlijk niet één keer op een universiteit ontmoet. Maar, toegegeven, ik heb dan ook geen sociale psychologie gestudeerd, dat scheelt allicht. In welke onderzoeksrichting zit je?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173044651
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is er mis met de methodologie dan?
WACHT, DAAR HEB IK EEN YOUTUBEFILMPJE VOOR:

Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:49:24 #124
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173044689
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er zijn vrijwel geen negatieve gevolgen. Er is geen enkel onderzoek dat heeft gevonden dat bedrijven slechter gaan draaien door quota. Quota zijn geen geval van vrouwen promoveren ongeacht of ze geschikt zijn; het zijn gevallen van vrouwen promoveren als ze geschikt zijn. Zelfs het gedoe over excuustruzen blijkt in praktijk reuze mee te vallen.
Mits realistisch!

De meeste opgelegde quota gaan over een realistische verdeling en niet over een geforceerde 50/50 verdeling terwijl het aanbod te klein is daarvoor.
En in vrijwel alle gevallen waar die quota opgelegd zijn zijn eerst andere wegen bewandeld en was er geen verandering ondanks andere pogingen.

Stel, we gaan vandaag een quotum invoeren voor mannen in het basis onderwijs. Geen realisme, gewoon 50/50. Dat gaat nare gevolgen hebben, want dat aanbod is er niet nu. Dan krijg je slechte leraren waardoor de kwaliteit van onderwijs zakt.

Ik ben voor meer mannen in het basis onderwijs, vind ik zelfs heel belangrijk. Maar een 50/50 quotum zou op dit moment meer kwaad dan goed doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173044691
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hé, mensen van hun ideologie afpraten heb ik al lang geleden opgegeven. Geloof maar raak. Goden, kwakzalverij, astrologie, de wetenschap als sjw-complot, prima.
Houd je flauwe frame gerust halsstarrig vol, maar ik heb het steeds over de sociale 'wetenschap' gehad, niet over dé wetenschap.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173044693
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:47 schreef 2thmx het volgende:

[..]

WACHT, DAAR HEB IK EEN YOUTUBEFILMPJE VOOR:

Je kritiek op wetenschappelijke methodiek bestaat uit een youtube-filmpje? Ja, goede methode die je daar hanteert zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173044707
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:49 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Houd je flauwe frame gerust halsstarrig vol, maar ik heb het steeds over de sociale 'wetenschap' gehad, niet over dé wetenschap.
Of wat voor wetenschap dan ook. Wil je geen wetenschapsontkenner zijn, ontken dan geen wetenschap. Doe je dat wel, dan ben je er per definitie een en pas je dus gewoon binnen de BNW-idioterie.
pi_173044718
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Je kritiek op wetenschappelijke methodiek bestaat uit een youtube-filmpje? Ja, goede methode die je daar hanteert zeg.
op pseudowetenschappelijke methodiek*
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173044745
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:51 schreef 2thmx het volgende:

[..]

op pseudowetenschappelijke methodiek*
Ik geloof er inmiddels geen hol meer van dat jij ooit een universiteit van binnen hebt gezien. Of zijn vakken als wetenschapsfilosofie inmiddels afgeschaft?
pi_173044756
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:49 schreef probeer het volgende:

[..]

Je kritiek op wetenschappelijke methodiek bestaat uit een youtube-filmpje? Ja, goede methode die je daar hanteert zeg.
Het is Feynman, dan mag dat.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173044760
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:51 schreef 2thmx het volgende:

[..]

op pseudowetenschappelijke methodiek*
Waarbij je (zonder überhaupt in te willen gaan op die methodiek) even alle sociale wetenschappen gelijk stelt aan pseudowetenschappelijk?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173044766
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Of wat voor wetenschap dan ook. Wil je geen wetenschapsontkenner zijn, ontken dan geen wetenschap. Doe je dat wel, dan ben je er per definitie een en pas je dus gewoon binnen de BNW-idioterie.
Nope, dan ben je een 'ontkenner' van sociale 'wetenschap', als je 't dan toch in die terminologie wil uitdrukken.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173044773
Hmmm jammer volgens mij hadden we aantal een delen lang een redelijk fatsoenlijke discussie in dit topic. Lijkt nu wel snel bergafwaarts te gaan... :')
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173044792
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:52 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nope, dan ben je een 'ontkenner' van sociale 'wetenschap', als je 't dan toch in die terminologie wil uitdrukken.
Subcategorie van hetzelfde. Maar geloof verder maar raak. Zit er ook nog een geheime organisatie achter die sociale wetenschappen? Of doen ze gewoon maar wat?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:55:14 #135
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173044809
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij defensie hadden we in de jaren 90 al de door het personeel zo genoemde "11% regeling"... De politiek wilde dat 11% van het bestand uit vrouwelijk personeel bestond. Het was dan ook geen geheim dat vrouwen in de opleiding niet konden zakken zodat de 11% gehaald werd.
Hier heet dat saudization en betekent het dat saudis niet kunnen zakken voor testen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:55:16 #136
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044811
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat klinkt voor mij op zijn minst bijzonder, heb je daar toevallig een onderzoek bij?
Ik heb al onderzoeken geplaatst over dat quota geen negatieve invloed op een bedrijf hebben, geloof ik.
pi_173044817
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb al onderzoeken geplaatst over dat quota geen negatieve invloed op een bedrijf hebben, geloof ik.
In deze reeks topics?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173044841
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Subcategorie van hetzelfde. Maar geloof verder maar raak. Zit er ook nog een geheime organisatie achter die sociale wetenschappen? Of doen ze gewoon maar wat?
Nee hoor, totaal iets anders. Ontkennen dat competitief masturberen een sport is, maakt je ook nog geen sportontkenner. Dat je 't verschil niet begrijpt, doet vrezen voor je intelligentie. Nofi, verder.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:57:00 #139
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_173044847
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:43 schreef Red_85 het volgende:
Lichtgeraaktheid?
2 haar terug was het nog reden tot een permban, iemand uitmaken voor nazi. Die gast doet niet anders.
Alles beter dan een SJW, toch?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_173044851
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het is Feynman, dan mag dat.
De eerste 10 seconden gaan over sociale wetenschappen, waarin hij stelt dat ze inderdaad methodiek volgen, maar er geen universele wetten uit voort komen.

Dan lult ie een minuut over leken die iets typen en dan beweren een expert te zijn.

Dan begint ie over het vermoeden dat er bij 'die wetenschappen' (geen idee meer welke hij nou precies bedoelt) geen degelijke methodiek gehanteerd wordt. Terwijl juist een van de pilaren van al het wetenschappelijk onderzoek is dat het tot in de puntjes gedocumenteerd wordt, zo ook bij sociale wetenschappen. Allemaal te checken dus. Maar blijkbaar heeft hij daar nog nooit de moeite voor genomen, want hij zegt het niet zeker te weten.

En tot slot een leuke disclaimer. Dit is wat ik denk, ik heb het nooit echt gecheckt, dus het zou kunnen zijn dat ik er naast zit.

Ja, fantastisch filmpje.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:57:14 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_173044854
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:47 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ik gok van wel. SJW'ers zoals hier in dit topic heb ik letterlijk niet één keer op een universiteit ontmoet. Maar, toegegeven, ik heb dan ook geen sociale psychologie gestudeerd, dat scheelt allicht. In welke onderzoeksrichting zit je?
Informatica maar dat maakt verder niet uit, ik heb samengewerkt met mensen uit allerlei richtingen. De meeste mensen met dr. voor hun naam doen namelijk niet zo bekrompen om de penis aan hun vakgebied te ontlenen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173044857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:52 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarbij je (zonder überhaupt in te willen gaan op die methodiek) even alle sociale wetenschappen gelijk stelt aan pseudowetenschappelijk?
Correct.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173044867
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik geloof er inmiddels geen hol meer van dat jij ooit een universiteit van binnen hebt gezien. Of zijn vakken als wetenschapsfilosofie inmiddels afgeschaft?
Met een 9 afgerond destijds.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 17:58:13 #144
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044881
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:47 schreef 2thmx het volgende:

[..]

WACHT, DAAR HEB IK EEN YOUTUBEFILMPJE VOOR:

Hij zegt nergens wat er mis is met de methodologie binnen de sociale wetenschappen. Kun je het me misschien in eigen woorden uitleggen?
pi_173044904
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:56 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nee hoor, totaal iets anders. Ontkennen dat competitief masturberen een sport is, maakt je ook nog geen sportontkenner. Dat je 't verschil niet begrijpt, doet vrezen voor je intelligentie. Nofi, verder.
Hmja, succes met je overtuigingen verder en laat het niet uit de klauwen lopen, want dan wordt het gevaarlijk.
pi_173044925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hij zegt nergens wat er mis is met de methodologie binnen de sociale wetenschappen. Kun je het me misschien in eigen woorden uitleggen?
Wel degelijk: conclusies trekken uit onderzoek dat onvoldoende diepgaand is om daadwerkelijk de geponeerde conclusie te kunnen staven. Dit geldt voor vrijwel elk sociaal-'wetenschappelijk' onderzoek.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:01:11 #147
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173044935
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben doctor in een betarichting en werkzaam als wetenschapper op een technische universiteit en mijn bubbel zijn medewerkers van universiteiten over de hele wereld. Je zit er natuurlijk heel ver naast, maar laat me je droom niet verstoren. Je hebt het schijnbaar al moeilijk genoeg om zo bevooroordeeld door het leven te gaan.
Hallo soort van collega! Moet toch zeggen dat ik het in mijn studietijd nooit zo ervaren heb. Tudelft chemische technologie, merendeel toch wel vrij conservatief. Ben er ook al wel een hele tijd, dikke 10 jaar, niet meer geweest, misschien is het nu anders...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:03:49 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173044978
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

In deze reeks topics?
Volgens mij wel. Even zien of ik 'm nog in mijn geschiedenis kan vinden.
pi_173044986
Zonde van een constructieve discussie.
pi_173044994
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij wel. Even zien of ik 'm nog in mijn geschiedenis kan vinden.
Thanks. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:05:30 #151
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173045011
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:00 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wel degelijk: conclusies trekken uit onderzoek dat onvoldoende diepgaand is om daadwerkelijk de geponeerde conclusie te kunnen staven. Dit geldt voor vrijwel elk sociaal-'wetenschappelijk' onderzoek.
Waarom is onderzoek in de sociale wetenschappen onvoldoende diepgaand?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:11:22 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_173045134
quote:
13s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:04 schreef Harmankardon het volgende:
Zonde van een constructieve discussie.
Op het moment dat mensen wetenschap onzin gaan noemen zodat ze maar aan hun gelijk vast kunnen blijven houden is een discussie toch voorbij.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173045184
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom is onderzoek in de sociale wetenschappen onvoldoende diepgaand?
Naast de gebrekkige intelligentie van de meeste sociale 'wetenschappers', is de hoofdoorzaak vermoedelijk dat de opdracht die zij zichzelf stellen -- menselijk gedrag terugbrengen tot algemene theorieën, zoals de natuurwetenschappen dit met de natuur tracht te doen -- vrijwel ondoenlijk is. Daarnaast lijkt er in de sociale 'wetenschappen' een cultuur te heersen die gebrekkig onderzoek niet afstraft. Zie bijvoorbeeld het lachwekkend opgezette onderzoek (nog los van de fraude) van Roos Vonk e.a. naar agressief gedrag bij vleeseters. Zij zei toen ter 'verdediging', ik dacht bij P&W, dat zij een in haar wetenschapstak gebruikelijke onderzoeksmethodologie volgde. Tja.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173045203
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:42 schreef drexciya het volgende:

[..]

Zogenaamde sociale rechtvaardigheid die zich uit in het uitsluiten en aanvallen van bepaalde groepen zie ik niet als sociale rechtvaardigheid. Iedereen aanvallen die het niet met je eens is, is geen sociale rechtvaardigheid of "openheid/diversity". Het is allemaal zeer regressief, en heeft niets meer met iets progressiefs te maken.

En hoe dit uiteindelijk uitpakt, zie je in dit filmpje terug, waarbij iemand aangeeft dat er van onderwijs weinig terechtkomt, als het door activisme uit deze hoek wordt geïnfiltreerd:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik eerst vrij sceptisch was, maar het is eigenlijk best een interessant filmpje. Nu vraag ik me af hoe het zit met eisen voor universiteiten in de VS. Wat het minimale niveau van vakken moeten zijn. Is daar überhaupt toezicht op.
ROBODEMONS..................|:(
pi_173045280
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Op het moment dat mensen wetenschap onzin gaan noemen zodat ze maar aan hun gelijk vast kunnen blijven houden is een discussie toch voorbij.
Want als je er maar een sticker met 'wetenschap' op plakt, dan moet iedereen er ook wetenschap in zien. Kijk, een appel:

Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:28:01 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_173045495
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:17 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Want als je er maar een sticker met 'wetenschap' op plakt, dan moet iedereen er ook wetenschap in zien. Kijk, een appel:

[ afbeelding ]
:O.

Wat vond je van de biologische verklaring in de memo?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173045529
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:28 schreef speknek het volgende:

[..]

:O.

Wat vond je van de biologische verklaring in de memo?
Niets, biologie is niet mijn vakgebied.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:30:32 #158
8369 speknek
Another day another slay
pi_173045557
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:14 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Naast de gebrekkige intelligentie van de meeste sociale 'wetenschappers', is de hoofdoorzaak vermoedelijk dat de opdracht die zij zichzelf stellen -- menselijk gedrag terugbrengen tot algemene theorieën, zoals de natuurwetenschappen dit met de natuur tracht te doen -- vrijwel ondoenlijk is. Daarnaast lijkt er in de sociale 'wetenschappen' een cultuur te heersen die gebrekkig onderzoek niet afstraft. Zie bijvoorbeeld het lachwekkend opgezette onderzoek (nog los van de fraude) van Roos Vonk e.a. naar agressief gedrag bij vleeseters. Zij zei toen ter 'verdediging', ik dacht bij P&W, dat zij een in haar wetenschapstak gebruikelijke onderzoeksmethodologie volgde. Tja.
Ja hoor dat gebrekkige onderzoek van Roos Vonk en Diederik Stapel(!) werd niet afgestraft.



Geen echte wetenschap, medicijnen en natuurkunde.

En weet je ook hoe ze erachter kwamen dat Stapel loog?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173045615
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Op het moment dat mensen wetenschap onzin gaan noemen zodat ze maar aan hun gelijk vast kunnen blijven houden is een discussie toch voorbij.
O+
Ja doei.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:33:33 #160
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173045644
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:14 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Naast de gebrekkige intelligentie van de meeste sociale 'wetenschappers',
Zo'n zielige ad hominem is wel erg opvallend voor iemand die zo de mond vol heeft van methodologie.
quote:
is de hoofdoorzaak vermoedelijk dat de opdracht die zij zichzelf stellen -- menselijk gedrag terugbrengen tot algemene theorieën, zoals de natuurwetenschappen dit met de natuur tracht te doen -- vrijwel ondoenlijk is.
Waarom is dat ondoenlijk, en wat heeft dat met methodologie te maken?
quote:
Daarnaast lijkt er in de sociale 'wetenschappen' een cultuur te heersen die gebrekkig onderzoek niet afstraft. Zie bijvoorbeeld het lachwekkend opgezette onderzoek (nog los van de fraude) van Roos Vonk e.a. naar agressief gedrag bij vleeseters. Zij zei toen ter 'verdediging', ik dacht bij P&W, dat zij een in haar wetenschapstak gebruikelijke onderzoeksmethodologie volgde. Tja.
Volgens mij heerst die cultuur geenszins; Stapel is toch gepakt en eruitgebonjourd? Je kunt hen hoogstens verwijten dat ze niet het geld en de tijd steken in uitgebreidere peer review, maar dat zouden ze denk ik best willen doen, als ze daarvoor het geld en de tijd kregen.
pi_173045647
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:30 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja hoor dat gebrekkige onderzoek van Roos Vonk en Diederik Stapel(!) werd niet afgestraft.

[ afbeelding ]

Geen echte wetenschap, medicijnen en natuurkunde.

En weet je ook hoe ze erachter kwamen dat Stapel loog?
Heb je m'n post überhaupt gelezen? Ik had 't over de methodologie an sich, niet over de fraude.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:34:07 #162
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173045658
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:29 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Niets, biologie is niet mijn vakgebied.
Wat is dan wel je vakgebied?
pi_173045677
Oh, ik ben ook nog eens een zeer sociale wetenschapper, dus dan mag ik hier natuurlijk helemaal niets over zeggen.
Ja doei.
pi_173045685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:35 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het is een religie, een cult, een cocon, en zoals de schrijver van de memo al opmerkte een echokamer. Je ziet het ook in het niet willen aangaan van een discussie, maar meteen voluit iedereen die niet purist genoeg is voor van alles en nog wat uitmaken. En als er geen reden voor te verzinnen is, wordt die wel even bedacht. Mijn indruk is dat deze ellende zichzelf nu aan het opvreten is, maar voordat we ervan af komen (hopelijk) zullen nog veel mensen beschadigd worden.

Wil je een indruk krijgen van hoe ziek SJWs echt zijn, dan is nuttig om het kanaal van Benjamin Boyce te bekijken https://www.youtube.com/channel/UCm13xHVNFVwzHzK3QHSaZ3Q. Hij heeft allerlei informatie verzameld over het Evergreen college in Vermont, waar we allerlei uitwassen zien van de SJWs en de mensen erachter (die dit aanmoedigen).

Sommige filmpjes zijn zo tenenkrommend dat je ze niet eens helemaal kunt bekijken, maar de conclusie is in mijn ogen dat Grievance Studies en gerelateerde andere pseudowetenchap domweg geen geld meer moet krijgen van de overheid.
De hysterie is wel typisch Amerikaans. In Nederland zijn we een stuk nuchtiger. Een programma zoals VI zou daar bijvoorbeeld nooit kunnen.
Noodles
pi_173045698
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zo'n zielige ad hominem is wel erg opvallend voor iemand die zo de mond vol heeft van methodologie.

[..]

Waarom is dat ondoenlijk, en wat heeft dat met methodologie te maken?

[...]

Volgens mij heerst die cultuur geenszins; Stapel is toch gepakt en eruitgebonjourd? Je kunt hen hoogstens verwijten dat ze niet het geld en de tijd steken in uitgebreidere peer review, maar dat zouden ze denk ik best willen doen, als ze daarvoor het geld en de tijd kregen.
Hij is eruit gegooid vanwege zijn fraude, niet vanwege zijn pseudowetenschappelijke methodologie.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173045703
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:34 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, ik ben ook nog eens een zeer sociale wetenschapper, dus dan mag ik hier natuurlijk helemaal niets over zeggen.
Toepasselijke ondertitel voor dit topic. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_173045716
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Toepasselijke ondertitel voor dit topic. :D
:7
Ja doei.
pi_173045741
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is dan wel je vakgebied?
Helaas iets met economie, dus ik weet uit eerste hand dat sociale 'wetenschappen' onzin zijn.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173045752
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:42 schreef drexciya het volgende:

[..]

Zogenaamde sociale rechtvaardigheid die zich uit in het uitsluiten en aanvallen van bepaalde groepen zie ik niet als sociale rechtvaardigheid. Iedereen aanvallen die het niet met je eens is, is geen sociale rechtvaardigheid of "openheid/diversity". Het is allemaal zeer regressief, en heeft niets meer met iets progressiefs te maken.

En hoe dit uiteindelijk uitpakt, zie je in dit filmpje terug, waarbij iemand aangeeft dat er van onderwijs weinig terechtkomt, als het door activisme uit deze hoek wordt geïnfiltreerd:
De SJW zijn dan ook vooral een legertje wereldverbeteraars die het beter weten en geweld niet schuwen om hun stempel te drukken op de samenleving, daar kregen we nog maar eens een mooi voorbeeldje van laatst in Hamburg.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:40:14 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173045799
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:35 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Hij is eruit gegooid vanwege zijn fraude, niet vanwege zijn pseudowetenschappelijke methodologie.
Waarom was zijn methodologie nou precies pseudowetenschappelijk?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:40:43 #171
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173045809
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:37 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Helaas iets met economie, dus ik weet uit eerste hand dat sociale 'wetenschappen' onzin zijn.
Heb je je opleiding ook afgemaakt?
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:40:56 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_173045815
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:33 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Heb je m'n post überhaupt gelezen? Ik had 't over de methodologie an sich, niet over de fraude.
Ja en wat je zei was nogal dom en klopt niks van, maar omdat je zo'n hoog IQ hebt moet de vraag die ik stelde vrij gemakkelijk te beantwoorden zijn.

Edit: oh economie dan heb ik niks gezegd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_173045827
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heb je je opleiding ook afgemaakt?
Zowaar.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173045846
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom was zijn methodologie nou precies pseudowetenschappelijk?
Roos Vonk is een zij, dacht ik. Iets met bordjes omhoog houden en dan kijken hoe mensen reageren. Google zelf maar.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173045860
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja en wat je zei was nogal dom en klopt niks van, maar omdat je zo'n hoog IQ hebt moet de vraag die ik stelde vrij gemakkelijk te beantwoorden zijn.

Edit: oh economie dan heb ik niks gezegd.
Terechte edit, een sociale 'wetenschap' immers.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173045869
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:37 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Helaas iets met economie, dus ik weet uit eerste hand dat sociale 'wetenschappen' onzin zijn.
:')
Ja doei.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:48:16 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173045991
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:41 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Zowaar.
Zelf of heeft pappie het voor je betaald? Want ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die zo weinig van wetenschap snapt, een universitaire opleiding af kan maken.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:48:55 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173046007
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:42 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Roos Vonk is een zij, dacht ik. Iets met bordjes omhoog houden en dan kijken hoe mensen reageren. Google zelf maar.
Je had het niet over een enkeling. Je zei dat het meeste onderzoek in de sociale wetenschappen pseudowetenschappelijk is. Waarom is dat zo?
pi_173046062
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je had het niet over een enkeling. Je zei dat het meeste onderzoek in de sociale wetenschappen pseudowetenschappelijk is. Waarom is dat zo?
Je schept er plezier in om anderen bezig te houden met je 'waarom'-vragen, zo lijkt het. Deel je mijn mening dat Roos Vonks onderzoek naar vleeseters pseudowetenschap is? Qua methodologie bedoel ik dan, los van de fraude. Zo nee, waarom niet?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173046091
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zelf of heeft pappie het voor je betaald?
Is dat een diss die je ooit op een Amerikaans forum hebt gelezen? In de Nederlandse context slaat'ie niet echt ergens op namelijk. Maar goed, je doet vast je best, daar niet van.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:53:36 #181
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173046133
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:51 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je schept er plezier in om anderen bezig te houden met je 'waarom'-vragen, zo lijkt het. Deel je mijn mening dat Roos Vonks onderzoek naar vleeseters pseudowetenschap is? Qua methodologie bedoel ik dan, los van de fraude. Zo nee, waarom niet?
Jij beweert iets, dus ik vraag op welke gronden je dat beweert.

Ik heb geen idee wat dat onderzoek inhoudt, en waarom ik de methodologie pseudowetenschappelijk zou moeten vinden.
pi_173046166
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij beweert iets, dus ik vraag op welke gronden je dat beweert.

Ik heb geen idee wat dat onderzoek inhoudt, en waarom ik de methodologie pseudowetenschappelijk zou moeten vinden.
Google 't dan even, mag je daarna je mening geven.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:55:33 #183
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173046184
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:52 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Is dat een diss die je ooit op een Amerikaans forum hebt gelezen? In de Nederlandse context slaat'ie niet echt ergens op namelijk. Maar goed, je doet vast je best, daar niet van.
Neuh, de meeste studenten Economie zijn naar mijn ervaring gesjeesde corpsballetjes wiens enige drijfveer geld is. Het lijkt me dan ook niet onwaarschijnlijk dat de dommere onder hen hun pappie de beurs laten trekken voor vijf jaar extra studie, om die 180 studiepunten toch binnen te kunnen sprokkelen.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 18:56:11 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173046209
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:54 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Google 't dan even, mag je daarna je mening geven.
Nee, zo werkt het niet. Als je je stelling niet met bewijs wilt ondersteunen, ga ik 'm zonder bewijs verwerpen. Zo werkt het wel.
pi_173046321
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet. Als je je stelling niet met bewijs wilt ondersteunen, ga ik 'm zonder bewijs verwerpen. Zo werkt het wel.
Ik vraag je mening over een onderzoek dat uitgebreid in 't nieuws is geweest. Kennelijk is dat aan je voorbijgegaan en ben je te lui om die leemte in je kennis met wat googlen op te vullen. Sociale wetenschapper, toevallig?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173046389
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, de meeste studenten Economie zijn naar mijn ervaring gesjeesde corpsballetjes wiens enige drijfveer geld is. Het lijkt me dan ook niet onwaarschijnlijk dat de dommere onder hen hun pappie de beurs laten trekken voor vijf jaar extra studie, om die 180 studiepunten toch binnen te kunnen sprokkelen.
'Originele' invalshoek. Mocht je ooit een corpsbal treffen bij pakweg econometrie, gooi er dan een netje overheen, 't zou namelijk goed de eerste kunnen zijn. Maar goed, jouw 'ervaring' heb je waarschijnlijk al zuigend aan je dikke duim opgedaan.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:09:30 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_173046504
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:00 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ik vraag je mening over een onderzoek dat uitgebreid in 't nieuws is geweest. Kennelijk is dat aan je voorbijgegaan en ben je te lui om die leemte in je kennis met wat googlen op te vullen. Sociale wetenschapper, toevallig?
Klopt, eentje die zijn werk verstaat en dus weet dat 'zoek maar op' geen argument is.
pi_173046520
Goed ontopic wel dit, verder.
Ja doei.
pi_173046741
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 18:51 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je schept er plezier in om anderen bezig te houden met je 'waarom'-vragen, zo lijkt het. Deel je mijn mening dat Roos Vonks onderzoek naar vleeseters pseudowetenschap is? Qua methodologie bedoel ik dan, los van de fraude. Zo nee, waarom niet?
Omdat je gewoon echt nul argumenten geeft waarom die methodologie niet zou deugen. Keer op keer.

En dan kom je met een paar sociale wetenschappers als voorbeelden van frauduleus werk. En die uitzonderingen zijn voor jou genoeg om het hele vakgebied, decennia van onderzoek door talloze mensen, af te serveren.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:22:34 #190
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_173046791
Ben ik even blij dat ik een wetenschap heb gedaan waar de feiten nogal vast staan en emoties en psychologie geen rol spelen. :D
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 19:23:42 #191
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173046820
Oh, voor de meeschrijvers, dit is wat wat iemand met een echte Masters degree in evolutionary biology heeft te zeggen:

TL;DR: Yes, men and women are biologically different — which doesn’t mean what the author thinks it does. The article perniciously misrepresents the nature and significance of known sex differences to advance what appears to be a covert alt-right agenda

https://www.quora.com/Wha(...)hare=13d40fd1&srid=Q
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173046833
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat je gewoon echt nul argumenten geeft waarom die methodologie niet zou deugen. Keer op keer.
Google wil mij niet helpen om 't onderzoek weer boven water te halen, maar 't kwam erop neer dat ze afbeeldingen van vlees aan mensen liet zien en dan keek hoe zij hierop reageerden. Aan de hand hiervan concludeerde ze dat vleeseters agressiever zijn dan vegetariërs. Wat vind jij van deze onderzoeksmethodologie?
quote:
En dan kom je met een paar sociale wetenschappers als voorbeelden van frauduleus werk. En die uitzonderingen zijn voor jou genoeg om het hele vakgebied, decennia van onderzoek door talloze mensen, af te serveren.
Leer lezen, ik heb hierboven al meermaals aangegeven dat 't me niet om de fraude gaat.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 19:26:02 #193
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173046867
Toch leuk als semi-autistische IT'ers los gaan op sociale wetenschappers terwijl ze een gast verdedigen die liegt over zijn kwalificaties op LinkedIn.

De ironie zal ze wel ontgaan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173046873
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, voor de meeschrijvers, dit is wat wat iemand met een echte Masters degree in evolutionary biology heeft te zeggen:

TL;DR: Yes, men and women are biologically different — which doesn’t mean what the author thinks it does. The article perniciously misrepresents the nature and significance of known sex differences to advance what appears to be a covert alt-right agenda

https://www.quora.com/Wha(...)hare=13d40fd1&srid=Q
En dit is wat weer andere 'wetenschappers' ervan vinden (vrijwel allemaal positief over z'n memo): http://quillette.com/2017(...)-scientists-respond/
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 19:27:47 #195
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173046900
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:26 schreef 2thmx het volgende:

[..]

En dit is wat weer andere 'echte biologen' ervan vinden (vrijwel allemaal positief over z'n memo): http://quillette.com/2017(...)-scientists-respond/
Dat zijn allemaal psychologen, geen biologen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173046909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal psychologen, geen biologen.
Je reactie was sneller dan m'n edit :).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173046940
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:24 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Google wil mij niet helpen om 't onderzoek weer boven water te halen, maar 't kwam erop neer dat ze afbeeldingen van vlees aan mensen liet zien en dan keek hoe zij hierop reageerden. Aan de hand hiervan concludeerde ze dat vleeseters agressiever zijn dan vegetariërs. Wat vind jij van deze onderzoeksmethodologie?

[..]

Leer lezen, ik heb hierboven al meermaals aangegeven dat 't me niet om de fraude gaat.
Zelfs al zou dat onderzoek niet kloppen. Zegt verder vrij weinig over de ontelbare andere sociaal wetenschappelijke onderzoeken.

Dat snap je toch wel?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173046961
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:26 schreef 2thmx het volgende:

[..]

En dit is wat weer andere 'wetenschappers' ervan vinden (vrijwel allemaal positief over z'n memo): http://quillette.com/2017(...)-scientists-respond/
Maar die wetenschappers zijn sociale wetenschappers. Dus het maakt niet uit wat ze vinden, want volgens jou is het allemaal gelul. Toch?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173046977
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:29 schreef probeer het volgende:

[..]

Zelfs al zou dat onderzoek niet kloppen. Zegt verder vrij weinig over de ontelbare andere sociaal wetenschappelijke onderzoeken.

Dat snap je toch wel?
Naar eigen zeggen volgde ze een in haar onderzoeksveld gebruikelijke methodologie.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 19:31:46 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173046986
quote:
14s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:28 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je reactie was sneller dan m'n edit :).
Waarom gaan we het oordeel van psychologen over een ander vakgebied accepteren?

Ga jij ook naar de tandarts als je een lekke band hebt?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173046998
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar die wetenschappers zijn sociale wetenschappers. Dus het maakt niet uit wat ze vinden, want volgens jou is het allemaal gelul. Toch?
Hun 'wetenschappelijke' titel geeft inderdaad geen extra gewicht aan hun mening.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_173047013
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:31 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Naar eigen zeggen volgde ze een in haar onderzoeksveld gebruikelijke methodologie.
Ah, en dát neem je dan wel van haar aan? De rest is onzin, maar als ze dat ene zegt wat jij kan gebruiken als stok om te slaan, dan is dat het enige wat je er wel van gelooft?

Kom nou zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173047015
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom gaan we het oordeel van psychologen over een ander vakgebied accepteren?

Ga jij ook naar de tandarts als je een lekke band hebt?
Zelden.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 19:33:20 #204
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173047019
Als men zo nodig de positie wil innemen dat Damore authoritief is vanwege zijn studie dan is iemand die een Master in het zelfde veld heeft uiteraard toch veel autoritiever, of niet?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173047037
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Ah, en dát neem je dan wel van haar aan? De rest is onzin, maar als ze dat ene zegt wat jij kan gebruiken als stok om te slaan, dan is dat het enige wat je er wel van gelooft?

Kom nou zeg.
Ja. Die leugen lijkt me immers te eenvoudig te weerleggen om zonder blozen op nationale tv te verkondigen. Maar goed, je hebt gelijk, 't is maar één onderzoek. Heb je een linkje naar een sociaal'wetenschappelijk' onderzoek dat methodologisch goed in elkaar zit? Of beter nog, kan je wat voorbeelden geven van kennis (zonder aanhalingstekens) die sociale 'wetenschap' heeft opgeleverd? Ik kan zo snel voor de economie welgeteld één voorbeeld geven, meer niet.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:35:06 #206
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173047050
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, voor de meeschrijvers, dit is wat wat iemand met een echte Masters degree in evolutionary biology heeft te zeggen:

TL;DR: Yes, men and women are biologically different — which doesn’t mean what the author thinks it does. The article perniciously misrepresents the nature and significance of known sex differences to advance what appears to be a covert alt-right agenda

https://www.quora.com/Wha(...)hare=13d40fd1&srid=Q
Iemand met een duidelijke mening ook die er gebrand op is dit verhaal met de grond gelijk te maken.

Zie dit:

I’m simply stating that the distribution of preferences and abilities of men and women differ in part due to biological causes and that these differences may explain why we don’t see equal representation of women in tech and leadership. Many of these differences are small and there’s significant overlap between men and women, so you can’t say anything about an individual given these population level distributions.

At what point did we jump from talking about personalities to abilities? It’s a massive leap to conclude that a slight difference in average personality must undermine women’s professional abilities in software engineering.

Het gebruik van woorden als completely of repugnant.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Moderator donderdag 10 augustus 2017 @ 19:36:55 #207
54278 crew  Tijger_m
42
pi_173047091
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Iemand met een duidelijke mening ook die er gebrand op is dit verhaal met de grond gelijk te maken.

Zie dit:

I’m simply stating that the distribution of preferences and abilities of men and women differ in part due to biological causes and that these differences may explain why we don’t see equal representation of women in tech and leadership. Many of these differences are small and there’s significant overlap between men and women, so you can’t say anything about an individual given these population level distributions.

At what point did we jump from talking about personalities to abilities? It’s a massive leap to conclude that a slight difference in average personality must undermine women’s professional abilities in software engineering.

Het gebruik van woorden als completely of repugnant.
Dus? Damore kan verwijzingen naar Wikipedia in zijn verhaal opnemen en is wel geloofwaardig maar iemand met meer kwalificitaties in het correcte vakgebied word afgerekend op een woord in een niet -wetenschappelijke publicatie,

Hyprocriet tot en met, de bro's.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_173047252
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Alles beter dan een SJW, toch?
Maar om gelijk iemand uit te maken voor neo nazi...
Dat weet jij ook net zo goed, ringo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:45:47 #209
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173047318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus? Damore kan verwijzingen naar Wikipedia in zijn verhaal opnemen en is wel geloofwaardig maar iemand met meer kwalificitaties in het correcte vakgebied word afgerekend op een woord in een niet -wetenschappelijke publicatie,

Hyprocriet tot en met, de bro's.
Ik zeg nergens dat Damore wel geloofwaardig is toch? Ik schrijf enkel dat de reactie nogal zuur is en op plaatsen interpreteert, fascisme en racisme worden er weer met de haren bijgesleept; niet erg overtuigend dit stuk.

Ze klaagt zelfs dat de schrijver retoriek bedrijft en doet daarna precies hetzelfde... hypocriet.

[ Bericht 5% gewijzigd door BlaZ op 10-08-2017 19:51:38 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 19:46:01 #210
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173047326
quote:
7s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:31 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Naar eigen zeggen volgde ze een in haar onderzoeksveld gebruikelijke methodologie.
Niet echt aangezien het fraude bleek te zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173047666
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet echt aangezien het fraude bleek te zijn.
Ze had de onderzoeksresultaten verzonnen, ja, dat is vermoedelijk ook bij sociale psychologie een tikkeltje ongebruikelijk. De onderzoeksopzet daarentegen was kennelijk niet afwijkend, maar daardoor niet minder lachwekkend.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 20:12:53 #212
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_173047951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:00 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ze had de onderzoeksresultaten verzonnen, ja, dat is vermoedelijk ook bij sociale psychologie een tikkeltje ongebruikelijk. De onderzoeksopzet daarentegen was kennelijk niet afwijkend, maar daardoor niet minder lachwekkend.
Als ze resultaten niet had verzonnen was er wat anders uitgekomen. Wat wel zou kloppen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_173048847
Ik heb ook problemen met psychologische studies en met "SJW's".

SJW's maken het moeilijk om een zijde te kiezen, toch als ze domineren. Dan is het keuze tussen een underdog wiens ideeën ik verwerpelijk vind, en een stel bullies (op wikipedia) waar ik me aan erger, of aanstellers (op youtube) die me plaatsvervangende schaamte bezorgen.
Heb geleerd op wikipedia bepaalde artikels links te laten liggen, want als ik de edit wars zie erger ik me dood.

Wat psychologie betreft: in geneeskunde gebruikt men dubbel-blind onderzoek om placebo effect uit te sluiten. In psychologie gebruikt men vaak vrij doorzichtige misleiding (we testen dit, maar eigenlijk dat). Ik heb psychologie papers gelezen waar de proefpersonen van dezelfde universiteit kwamen, soms zelfs psychologiestudenten, en ze credits kregen voor deelname. Wat er getest wordt is vaak af te leiden, en het ligt voor de hand dat sommigen niet alleen doorhebben wat getest wordt, maar dat niet zullen toegeven. Vaak is het resultaat voorspelbaar; als je iemand kleineert of beledigt zal die minder geconcentreerd werken.
En steeds extrapoleert men een resultaat bij een minderheid naar heel de populatie. Als 30% minder goed presteert na "conditioning", 60% hetzelfde en 10% beter, dan is de conclusie: mensen presteren minder goed na XXX. Dat het misschien een verschil in "type" (persoonlijkheid, temperament, etc..) aangeeft, maw dat die 10% niet toevallig beter scoren, die overweging ben ik zelden of nooit tegengekomen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173049146
Evolutionary Psychologists Are Largely Composed of Sexist Men Except…
Many of the leading evolutionary psychologists are…WOMEN!

https://www.psychologytod(...)ed-sexist-men-except
pi_173049224
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 17:57 schreef probeer het volgende:

[..]

De eerste 10 seconden gaan over sociale wetenschappen, waarin hij stelt dat ze inderdaad methodiek volgen, maar er geen universele wetten uit voort komen.

Dan lult ie een minuut over leken die iets typen en dan beweren een expert te zijn.

Dan begint ie over het vermoeden dat er bij 'die wetenschappen' (geen idee meer welke hij nou precies bedoelt) geen degelijke methodiek gehanteerd wordt. Terwijl juist een van de pilaren van al het wetenschappelijk onderzoek is dat het tot in de puntjes gedocumenteerd wordt, zo ook bij sociale wetenschappen. Allemaal te checken dus. Maar blijkbaar heeft hij daar nog nooit de moeite voor genomen, want hij zegt het niet zeker te weten.

En tot slot een leuke disclaimer. Dit is wat ik denk, ik heb het nooit echt gecheckt, dus het zou kunnen zijn dat ik er naast zit.

Ja, fantastisch filmpje.
M'n vraagt zijn mening, hij zegt er iets over. Dat hij zich niet heeft verdiept in wetenschappen die hem niet interesseren kan je hem moeilijk kwalijk nemen. De man had weinig tijd, atoombom ontwerpen, lock picking, bongo's spelen, stripteaseuses tekenen, de challenger ramp onderzoeken, fysics lectures geven...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Beste debater 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 21:00:28 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173049239
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173049243
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 20:48 schreef crystal_meth het volgende:
Wat psychologie betreft: in geneeskunde gebruikt men dubbel-blind onderzoek om placebo effect uit te sluiten. In psychologie gebruikt men vaak vrij doorzichtige misleiding (we testen dit, maar eigenlijk dat). Ik heb psychologie papers gelezen waar de proefpersonen van dezelfde universiteit kwamen, soms zelfs psychologiestudenten, en ze credits kregen voor deelname. Wat er getest wordt is vaak af te leiden, en het ligt voor de hand dat sommigen niet alleen doorhebben wat getest wordt, maar dat niet zullen toegeven. Vaak is het resultaat voorspelbaar; als je iemand kleineert of beledigt zal die minder geconcentreerd werken.
Leuke anekdote. Super verhaal. Toont maar weer eens aan dat decennia van sociaalwetenschappelijk onderzoek allemaal grote onzin is.

quote:
En steeds extrapoleert men een resultaat bij een minderheid naar heel de populatie. Als 30% minder goed presteert na "conditioning", 60% hetzelfde en 10% beter, dan is de conclusie: mensen presteren minder goed na XXX. Dat het misschien een verschil in "type" (persoonlijkheid, temperament, etc..) aangeeft, maw dat die 10% niet toevallig beter scoren, die overweging ben ik zelden of nooit tegengekomen.
Dan heb je geen degelijke onderzoeken gelezen (of je lult gewoon wat in het rond), want in vrijwel elk sociaal wetenschappelijk onderzoek is wel iets te vinden over de mate van externe validiteit, oftewel generaliseerbaarheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 10-08-2017 21:17:44 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_173049289
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

M'n vraagt zijn mening, hij zegt er iets over. Dat hij zich niet heeft verdiept in wetenschappen die hem niet interesseren kan je hem moeilijk kwalijk nemen. De man had weinig tijd, atoombom ontwerpen, lock picking, bongo's spelen, stripteaseuses tekenen, de challenger ramp onderzoeken, fysics lectures geven...
En dat is allemaal dikke prima. Maar zolang die man niet met gedegen argumenten en bewijs komt, is dat filmpje dus gewoon nutteloos als antwoord op 'wat er mis is met de methodologie van sociaal wetenschappelijk onderzoek'.
"Pools are perfect for holding water"
  Beste debater 2022 donderdag 10 augustus 2017 @ 21:03:32 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_173049353
Karl Popper
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_173049466
quote:
17s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Karl Popper
En t rare is .. als je leest wat die man schreef mbt (de paradox van) tolerantie, dan zouden velen hier toch echt met hem weg moeten lopen.

quote:
Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them."

Popper, 1945, The Open Society and Its Enemies.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173050272
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 19:23 schreef Tijger_m het volgende:
Oh, voor de meeschrijvers, dit is wat wat iemand met een echte Masters degree in evolutionary biology heeft te zeggen:

TL;DR: Yes, men and women are biologically different — which doesn’t mean what the author thinks it does. The article perniciously misrepresents the nature and significance of known sex differences to advance what appears to be a covert alt-right agenda

https://www.quora.com/Wha(...)hare=13d40fd1&srid=Q
Vind het niet zo'n goed stuk, eerlijk gezegd. Volgens mij wil ze wat al te graag hem aanvallen, nogal wat motivated reasoning.

Bijvoorbeeld dit:

quote:
"His implicit model is that cognitive traits must be either biological (i.e. innate, natural, and unchangeable) or non-biological (i.e., learned by a blank slate). "
Waar blijkt dat uit?

quote:
Are these trait differences biological?
Haar aanval op hem in dit stuk is niert goed onderbouwd. Ik denk dat ie echt wel kan zeggen dat 'research suggests that “greater nation-level gender equality leads to psychological dissimilarity in men’s and women’s personality traits.”' Natuurlijk zijn er alternatieve verklaringen mogelijk, en die poneert ze ook, maar geeft daar zelf eigenlijk nauwelijks onderbouwing voor.

En dan dit:
quote:
Do sex differences make women less suited to be software engineers?

[Damore]I’m simply stating that the distribution of preferences and abilities of men and women differ in part due to biological causes and that these differences may explain why we don’t see equal representation of women in tech and leadership. Many of these differences are small and there’s significant overlap between men and women, so you can’t say anything about an individual given these population level distributions.

[Sadedin]At what point did we jump from talking about personalities to abilities? It’s a massive leap to conclude that a slight difference in average personality must undermine women’s professional abilities in software engineering.
Veel te sterk: dat zegt ie helemaal niet.

Dat is alleen al in de eerste paar paragrafen.
pi_173050565
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:06 schreef probeer het volgende:

[..]

En t rare is .. als je leest wat die man schreef mbt (de paradox van) tolerantie, dan zouden velen hier toch echt met hem weg moeten lopen.

[..]

Klinkt aardig als "oog om oog, tand om tand". Het biedt ook geen uitweg uit een situatie waarin beide partijen beweren in principe tolerant te zijn, maar alleen niet tolerant zijn omdat de andere partij niet tolerant is.

Precies daarom dat Jezus zei, dat wie op de ene wang geslagen wordt, de andere wang toekeren moet. Maar wel gecombineerd met de zendingsopdracht!

Misschien dat daar wat van te leren valt.
pi_173050568
Kan niet geloven dat dit topic nog steeds loopt, is het echt zo interessant allemaal?
pi_173050870
Waarom doet Google niet een experiment eigenlijk, ze hebben geld zat? 1 afdeling met affirmative actie, regenboogjes, eenhorntjes, 60/40 mannen/vrouwen en SJWs galore, andere afdeling zonder regenboogjes en eenhoorntjes enz. en dan kijken welke afdeling beter scoort na een bepaalde tijd? Wel zonder dat iemand dat weet dan hè.
Ik geloof best overigens als je bijv. verpleegkundigen ziet in een verhouding 10/90 mannen/vrouwen dat dat een gevolg is van social constructing btw. Alleen dat heeft een heel lange geschiedenis, dus dat kun je ook niet zo snel wegwerken, en bovendien: als het niet kapot is hoef je het niet te repareren imho.
Verder zijn juist de verschillen tussen de seksen iets dat de verschillende seksen voor elkaar aantrekkelijk maakt. Ook een sociaal construct? Daardoor gaan mensen wel baby's maken iig.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ryan3 op 10-08-2017 21:52:38 ]
I´m back.
pi_173050947
quote:
2s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:46 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom doet Google niet een experiment eigenlijk, ze hebben geld zat? 1 afdeling met affirmative actie, regenboogjes, eenhorntjes, 60/40 mannen/vrouwen en SJWs galore, andere afdeling zonder regenboogjes en eenhoorntjes enz. en dan kijken welke afdeling beter scoort na een bepaalde tijd? Wel zonder dat iemand dat weet dan hè.
Je hebt echt minachtende en respectloze benamingen voer mensen van de tegenpartij, die het niet met jouw eens zijn. Zullen we wat leuke namen verzinnen voor julie soort in deze discussie? Sommigen staan te popelen hierom.
pi_173050974
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:49 schreef Hdero het volgende:

[..]

Je hebt echt minachtende en respectloze benamingen voer mensen van de tegenpartij, die het niet met jouw eens zijn. Zullen we wat leuke namen verzinnen voor julie soort in deze discussie? Sommigen staan te popelen hierom.
?
I´m back.
pi_173051044
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:49 schreef Hdero het volgende:

[..]

Je hebt echt minachtende en respectloze benamingen voer mensen van de tegenpartij, die het niet met jouw eens zijn. Zullen we wat leuke namen verzinnen voor julie soort in deze discussie? Sommigen staan te popelen hierom.
"Jullie soort"... tsja... Voel je jezelf echt zo verheven?
pi_173051080
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

"Jullie soort"... tsja... Voel je jezelf echt zo verheven?
Game of thrones taal serie 7 heb ik begrepen. http://politiek.tpo.nl/20(...)blanke-mannen-soort/

jan_bert twitterde op woensdag 09-08-2017 om 13:04:28 @Liefdevollid wat leren we van #GoTS7 ? tijdperk van jullie soort is voorbij. reageer retweet
Ik ben iig flabbergasted. Moet wel wel weer lachen, dat wel. :D.
I´m back.
pi_173051116
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

"Jullie soort"... tsja... Voel je jezelf echt zo verheven?
Nou ja, alt-right, extremistische, seksistische, conservatieve haatdragende mannen zijn volgens jou door iedereen lief gevonden?
pi_173051133
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:55 schreef Hdero het volgende:

[..]

Nou ja, alt-right, extremistische, seksistische, conservatieve haatdragende mannen zijn volgens jou door iedereen lief gevonden?
Ik ben links, dude.
I´m back.
pi_173051157
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:54 schreef Ryan3 het volgende:

Game of thrones taal serie 7 heb ik begrepen.
Ik ben iig flabbergasted. Moet wel wel weer lachen, dat wel. :D.
Opzich is dit ook best een vermakelijk topic, vind het alleen jammer dat ik pas in dit deel ingestapt ben. :D
pi_173051234
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Opzich is dit ook best een vermakelijk topic, vind het alleen jammer dat ik pas in dit deel ingestapt ben. :D
Ja, sommige mensen maken het wel steeds gekker iig. :D.
Gaan ze een links iemand ook al uitschelden voor: jullie soort...
I´m back.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:02:51 #233
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173051332
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben links, dude.
Niet links genoeg blijkbaar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_173051402
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Niet links genoeg blijkbaar.
Dusdanig dat je alt-right bent ineens.
Alsof je de serie North and South zit te kijken en dat iemand zegt: ja, maar jij bent van de zuidelijken.
Echt niet, wat dan? :D.
I´m back.
pi_173051411
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben links, dude.
Zo werkt dat hier niet meer. Ik ben rechts, maar hier heet ik extreemlinks, want ik ben radicaal progressief. Jij kunt dan wel economisch links zijn, maar als je je conservatief opstelt, dan heet je hier al vrij snel rechts.
pi_173051470
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo werkt dat hier niet meer. Ik ben rechts, maar hier heet ik extreemlinks, want ik ben radicaal progressief. Jij kunt dan wel economisch links zijn, maar als je je conservatief opstelt, dan heet je hier al vrij snel rechts.
Ja, en ik stel me niet rechts op, ik stel voor dat Google gewoon een experiment doet dan. Kun je empirisch vaststellen wie gelijk heeft. Ze hebben geld zat.
I´m back.
pi_173051528
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zo werkt dat hier niet meer. Ik ben rechts, maar hier heet ik extreemlinks, want ik ben radicaal progressief. Jij kunt dan wel economisch links zijn, maar als je je conservatief opstelt, dan heet je hier al vrij snel rechts.
Tijden veranderen ook.

Ik heb altijd gepleit voor een verenigd Europa met open grenzen maar wel met de daarvoor noodzakelijke bewaking van de buitengrens. Tot een jaar of 5 geleden was je dan een linkse kosmopolitische D66'er die ten strijde trok tegen PVV'ers die zich achter de dijken wilden verschuilen en Poolse klusjesmannen haatten. Tegenwoordig ben je met precies dezelfde mening eerder een xenofobe, racistische alt-right'er.
pi_173051561
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en ik stel me niet rechts op, ik stel voor dat Google gewoon een experiment doet dan. Kun je empirisch vaststellen wie gelijk heeft. Ze hebben geld zat.
We kunnen beter dat hele links-rechts-gedoe laten vallen. Niemand heeft het daar meer over. Noem het conservatief/progressief en liberaal/socialistisch.
pi_173051582
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Tijden veranderen ook.

Ik heb altijd gepleit voor een verenigd Europa met open grenzen maar wel met de daarvoor noodzakelijke bewaking van de buitengrens. Tot een jaar of 5 geleden was je dan een linkse kosmopolitische D66'er die ten strijde trok tegen PVV'ers die zich achter de dijken wilden verschuilen en Poolse klusjesmannen haatten. Tegenwoordig ben je met precies dezelfde mening eerder een xenofobe, racistische alt-right'er.
Welnee.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:10:41 #240
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_173051600
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en ik stel me niet rechts op, ik stel voor dat Google gewoon een experiment doet dan. Kun je empirisch vaststellen wie gelijk heeft. Ze hebben geld zat.
Waarbij de deelnemers weten dat het een experiment is?

"In a laboratory experiment we observe, as we increase the competitiveness of the environment, a significant increase in performance for men, but not for women. This results in a significant gender gap in performance in tournaments, while there is no gap when participants are paid according to piece rate."

https://academic.oup.com/qje/article-abstract/118/3/1049/1942992

Misschien een methode om een nep experiment te doen om de productie te verhogen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:13:23 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173051716
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarbij de deelnemers weten dat het een experiment is?

"In a laboratory experiment we observe, as we increase the competitiveness of the environment, a significant increase in performance for men, but not for women. This results in a significant gender gap in performance in tournaments, while there is no gap when participants are paid according to piece rate."

https://academic.oup.com/qje/article-abstract/118/3/1049/1942992

Misschien een methode om een nep experiment te doen om de productie te verhogen.
Ze kunnen slecht tegen prestatiedruk hé. De vrouwtjes.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 22:14:09 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173051753
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze kunnen slecht tegen prestatiedruk hé. De vrouwtjes.
Ze kunnen andere dingen weer goed, die lieverds.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173051859
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:55 schreef Hdero het volgende:

[..]

Nou ja, alt-right, extremistische, seksistische, conservatieve haatdragende mannen zijn volgens jou door iedereen lief gevonden?
Ik vraag me af wie dat zijn dan in dit topic.
pi_173051934
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Waarbij de deelnemers weten dat het een experiment is?

"In a laboratory experiment we observe, as we increase the competitiveness of the environment, a significant increase in performance for men, but not for women. This results in a significant gender gap in performance in tournaments, while there is no gap when participants are paid according to piece rate."

https://academic.oup.com/qje/article-abstract/118/3/1049/1942992

Misschien een methode om een nep experiment te doen om de productie te verhogen.
Nee, dat is nog heel moeilijk, maar niemand moet weten dat het om een experiment gaat. Dus in het ene land doe je veel vrouwen aannemen, totdat je een verhouding zeg 60/40 hebt, en in het andere land ga je mensen aannemen puur vanwege hun merites, dus dat kunnen mannen en vrouwen zijn.
I´m back.
pi_173051956
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Tijden veranderen ook.

Ik heb altijd gepleit voor een verenigd Europa met open grenzen maar wel met de daarvoor noodzakelijke bewaking van de buitengrens. Tot een jaar of 5 geleden was je dan een linkse kosmopolitische D66'er die ten strijde trok tegen PVV'ers die zich achter de dijken wilden verschuilen en Poolse klusjesmannen haatten. Tegenwoordig ben je met precies dezelfde mening eerder een xenofobe, racistische alt-right'er.
Als je niet "Welkom in mijn land" zingend en met lampions, slingers en spandoeken klaarstaat ben je al rap een racistische alt-righter tegenwoordig ja.
pi_173051965
Sommige vrouwelijke Google medewerkers zijn thuisgebleven nav deze memo. Ze waren emotioneel niet in staat te werken.

Lol :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173052026
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

We kunnen beter dat hele links-rechts-gedoe laten vallen. Niemand heeft het daar meer over. Noem het conservatief/progressief en liberaal/socialistisch.
Mwaoh, ik ben wel voor de noordelijken/ Lincoln (die dan weliswaar een Republikein was, maar toen waren de Republikeinen nog progressief, hetgeen veranderd is bij Teddy Roosevelt en daarna, vooral ten tijde van Herbert Hoover) en ik ben in Schindler's List voor Schindler en de joden en tegen de nazi's en in Good fellows ben ik niet voor de maffia en gangsters. :D.
I´m back.
pi_173052044
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Welnee.
Je ziet het ook op andere vlakken.

Ik heb me altijd ingezet voor tolerantie en tegen religieus fanatisme. 5 jaar geleden stond ik in de discussie dan tegenover mensen die alle moslims het land uit wilden hebben en werd ik dan zelf voor "allochtoon" uitgescholden. Tegenwoordig sta je eerder tegenover linksen die het een onredelijke inperking van de godsdienstvrijheid vinden als je financiering van radicaal-islamitische scholen door dubieuze Arabische regimes aan banden zou willen leggen.

Ik ben altijd aanhanger geweest van integratie naar het motto van "een beetje van jezelf en een beetje van Maggi". 5 jaar geleden kreeg je dan de wind van voren van radicaal-rechtse luitjes die niet met minder tevreden waren dan complete assimilatie. Tegenwoordig krijg je met dezelfde mening maar zo kritiek uit de SJW-hoek, dat dat kwaadaardige "cultural appropriation" inhoudt.

Ik heb altijd gelijke kansen en gelijke rechten voor iedereen gewild. 5 jaar geleden stond je dan tegenover figuren die "eigen volk eerst" riepen. Tegenwoordig word je dan vooral door 'links' ervan beschuldigd het 'white male privilege' niet te onderkennen.
pi_173052070
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Sommige vrouwelijke Google medewerkers zijn thuisgebleven nav deze memo. Ze waren emotioneel niet in staat te werken.

Lol :D
Ja, nou ja, 35 jaar geleden had je dat soort reacties al hoor. Ik kan me nog herinneren dat veel dames mij bijvoorbeeld dominant vonden. Toen zeiden ze nog niet je moet je bek houden. Nu ook niet, nu blijven ze thuis.
I´m back.
pi_173052085
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Je ziet het ook op andere vlakken.

Ik heb me altijd ingezet voor tolerantie en tegen religieus fanatisme. 5 jaar geleden stond ik in de discussie dan tegenover mensen die alle moslims het land uit wilden hebben en werd ik dan zelf voor "allochtoon" uitgescholden. Tegenwoordig sta je eerder tegenover linksen die het een onredelijke inperking van de godsdienstvrijheid vinden als je financiering van radicaal-islamitische scholen door dubieuze Arabische regimes aan banden zou willen leggen.

Ik ben altijd aanhanger geweest van integratie naar het motto van "een beetje van jezelf en een beetje van Maggi". 5 jaar geleden kreeg je dan de wind van voren van radicaal-rechtse luitjes die niet met minder tevreden waren dan complete assimilatie. Tegenwoordig krijg je met dezelfde mening maar zo kritiek uit de SJW-hoek, dat dat kwaadaardige "cultural appropriation" inhoudt.

Ik heb altijd gelijke kansen en gelijke rechten voor iedereen gewild. 5 jaar geleden stond je dan tegenover figuren die "eigen volk eerst" riepen. Tegenwoordig word je dan vooral door 'links' ervan beschuldigd het 'white male privilege' niet te onderkennen.
Klinkt alsof je de PoHi van KoosVogels beschrijft.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_173052127
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:23 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Klinkt alsof je de PoHi van KoosVogels beschrijft.
Welnee, Koos is niet veranderd en die is nu economisch rechts, omdat-ie denkt dat iedereen die kritiek heeft tav de islam een tokkie is met een uitkering, haal je door rechts de uitkering weg, hoor je geen kritiek meer op de islam. Ik kan die gast totaal niet serieus nemen, Igen wel.
I´m back.
pi_173052211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Je ziet het ook op andere vlakken.

Ik heb me altijd ingezet voor tolerantie en tegen religieus fanatisme. 5 jaar geleden stond ik in de discussie dan tegenover mensen die alle moslims het land uit wilden hebben en werd ik dan zelf voor "allochtoon" uitgescholden. Tegenwoordig sta je eerder tegenover linksen die het een onredelijke inperking van de godsdienstvrijheid vinden als je financiering van radicaal-islamitische scholen door dubieuze Arabische regimes aan banden zou willen leggen.

Ik ben altijd aanhanger geweest van integratie naar het motto van "een beetje van jezelf en een beetje van Maggi". 5 jaar geleden kreeg je dan de wind van voren van radicaal-rechtse luitjes die niet met minder tevreden waren dan complete assimilatie. Tegenwoordig krijg je met dezelfde mening maar zo kritiek uit de SJW-hoek, dat dat kwaadaardige "cultural appropriation" inhoudt.

Ik heb altijd gelijke kansen en gelijke rechten voor iedereen gewild. 5 jaar geleden stond je dan tegenover figuren die "eigen volk eerst" riepen. Tegenwoordig word je dan vooral door 'links' ervan beschuldigd het 'white male privilege' niet te onderkennen.
Een heel bijzondere ontwikkeling idd.

Maar het is tegenwoordig ook wel heel erg bon-ton om bij het "nieuwe" links of SJW of hoe je ze ook maar wil noemen te horen. Dan tel je echt mee in de "betere" kringen.
pi_173052233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Je ziet het ook op andere vlakken.

Ik heb me altijd ingezet voor tolerantie en tegen religieus fanatisme. 5 jaar geleden stond ik in de discussie dan tegenover mensen die alle moslims het land uit wilden hebben en werd ik dan zelf voor "allochtoon" uitgescholden. Tegenwoordig sta je eerder tegenover linksen die het een onredelijke inperking van de godsdienstvrijheid vinden als je financiering van radicaal-islamitische scholen door dubieuze Arabische regimes aan banden zou willen leggen.

Ik ben altijd aanhanger geweest van integratie naar het motto van "een beetje van jezelf en een beetje van Maggi". 5 jaar geleden kreeg je dan de wind van voren van radicaal-rechtse luitjes die niet met minder tevreden waren dan complete assimilatie. Tegenwoordig krijg je met dezelfde mening maar zo kritiek uit de SJW-hoek, dat dat kwaadaardige "cultural appropriation" inhoudt.

Ik heb altijd gelijke kansen en gelijke rechten voor iedereen gewild. 5 jaar geleden stond je dan tegenover figuren die "eigen volk eerst" riepen. Tegenwoordig word je dan vooral door 'links' ervan beschuldigd het 'white male privilege' niet te onderkennen.
Ik heb met een in grote lijnen weinig veranderde opvatting het omgekeerde meegemaakt. Ik heette racist, moslimbasher, en dat soort dingen, maar nu behoor ik ineens tot het linkse kamp.
pi_173052303
quote:
10s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, sommige mensen maken het wel steeds gekker iig. :D.
Gaan ze een links iemand ook al uitschelden voor: jullie soort...
Dat is het hele probleem met de SJW gekkies; ze draaien in hun "purisme" helemaal door; iedereen die niet hun denkbeelden steunt wordt reeds als vijand gezien. De manier om iedere vorm van draagvlak weg te vagen, en dat zie je dus ook hier terug.
pi_173052329
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een heel bijzondere ontwikkeling idd.

Maar het is tegenwoordig ook wel heel erg bon-ton om bij het "nieuwe" links of SJW of hoe je ze ook maar wil noemen te horen. Dan tel je echt mee in de "betere" kringen.
Je ziet wel steeds meer mensen die dus wel degelijk vraagtekens stellen. Damore is daar een voorbeeld van natuurlijk. Die jongen is verder ook een liberal.
I´m back.
pi_173052397
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:30 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat is het hele probleem met de SJW gekkies; ze draaien in hun "purisme" helemaal door; iedereen die niet hun denkbeelden steunt wordt reeds als vijand gezien.
Is dat zo ? Is dat niet jouw overdrijven ?
pi_173052442
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Klinkt aardig als "oog om oog, tand om tand". Het biedt ook geen uitweg uit een situatie waarin beide partijen beweren in principe tolerant te zijn, maar alleen niet tolerant zijn omdat de andere partij niet tolerant is.

Precies daarom dat Jezus zei, dat wie op de ene wang geslagen wordt, de andere wang toekeren moet. Maar wel gecombineerd met de zendingsopdracht!

Misschien dat daar wat van te leren valt.
Dit volgt na het citaat:

quote:
— In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal.”
Op basis van die kenmerken zou men onderscheid kunnen maken tussen de tolerante en intolerante. Maar het blijft gevaarlijk terrein inderdaad. Op een gegeven moment komt ook de vraag; 'Wie begon eigenlijk met intolerantie?' Tja...
pi_173052534
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb met een in grote lijnen weinig veranderde opvatting het omgekeerde meegemaakt. Ik heette racist, moslimbasher, en dat soort dingen, maar nu behoor ik ineens tot het linkse kamp.
Maar dat kan óók best.

Stel dat je bijv. voor segregatie en raciale discriminatie bent. Vroeger heette dat "separate but equal" en "Apartheid" en zat je dan in de racistische en extreem-rechtse hoek. Tegenwoordig kun je het "safe spaces" en "rechtzetten van white male privilege" noemen en dan is het ineens links en anti-racistisch.

Voor de goeie orde: dit is een algemeen voorbeeld, ik wil niet zeggen dat dit jouw standpunt is!
pi_173052708
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb met een in grote lijnen weinig veranderde opvatting het omgekeerde meegemaakt. Ik heette racist, moslimbasher, en dat soort dingen, maar nu behoor ik ineens tot het linkse kamp.
Vroeger strooide je ook nog niet zo snel met bruinhemd en NAZI beschuldigingen richting andere users... Er is dus wel wat veranderd.
pi_173052799
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je ziet wel steeds meer mensen die dus wel degelijk vraagtekens stellen. Damore is daar een voorbeeld van natuurlijk. Die jongen is verder ook een liberal.
Misschien is het wel een tijdelijk mode verschijnsel. We zien het wel.
pi_173052933
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vroeger strooide je ook nog niet zo snel met bruinhemd en NAZI beschuldigingen richting andere users... Er is dus wel wat veranderd.
Wel naar bruinhemden hoor. Wat dat betreft is er niks veranderd.
pi_173053027
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Misschien is het wel een tijdelijk mode verschijnsel. We zien het wel.
Ergens ga ik wel uit van een slingerbeweging. Dit zal weer een reactie opleveren, die weer op gegeven moment te ver gaat, en dus krijg je weer een tegenreactie. Ik zie iig dat er wel meer mensen in de VS een reactie beginnen hiertegen.
Nu dacht ikzelf dat NL te nuchter was voor dit soort dingen, maar dat is dus niet zo, dus bij ons krijgen we het toppunt nog voor onze kiezen wrs. Het gaat alleen allemaal zo snel dat dat wrs niet lang meer duurt.
I´m back.
pi_173053273
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alleen lag die lat ruim hoger dan nu.
Nee, eigenlijk altijd al bij bevolkingsgroepen op transport willen zetten en zo. Klassiek nazisme, zeg maar.
pi_173053308
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ergens ga ik wel uit van een slingerbeweging. Dit zal weer een reactie opleveren, die weer op gegeven moment te ver gaat, en dus krijg je weer een tegenreactie. Ik zie iig dat er wel meer mensen in de VS een reactie beginnen hiertegen.
Nu dacht ikzelf dat NL te nuchter was voor dit soort dingen, maar dat is dus niet zo, dus bij ons krijgen we het toppunt nog voor onze kiezen wrs. Het gaat alleen allemaal zo snel dat dat wrs niet lang meer duurt.
We wachten het wel af. Het levert iig wel vermakelijk leesvoer op gok ik. :D
pi_173053368
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ergens ga ik wel uit van een slingerbeweging. Dit zal weer een reactie opleveren, die weer op gegeven moment te ver gaat, en dus krijg je weer een tegenreactie. Ik zie iig dat er wel meer mensen in de VS een reactie beginnen hiertegen.
Nu dacht ikzelf dat NL te nuchter was voor dit soort dingen, maar dat is dus niet zo, dus bij ons krijgen we het toppunt nog voor onze kiezen wrs. Het gaat alleen allemaal zo snel dat dat wrs niet lang meer duurt.
Denk dat het hier nog wel mee gaat vallen gezien de huidige sire campagne over jongens. En de discussie over het lager onderwijs.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173053398
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

We wachten het wel af. Het levert iig wel vermakelijk leesvoer op gok ik. :D
Ja, en heel wat discussie hier idd. ;).
I´m back.
pi_173053479
Is het geen unicum in de geschiedenis, de snelheid waarmee termen en opvattingen (over de ander) heen en weer schieten?
pi_173053503
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:57 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Denk dat het hier nog wel mee gaat vallen gezien de huidige sire campagne over jongens. En de discussie over het lager onderwijs.
Ja, dat was wel ineens een draai van 180 graden idd. Ik vond dat wel merkwaardig iig.

Toch paar maanden geleden had ik al gezegd we zijn hier te nuchter voor toestanden als in de VS, Canada en Scandinavische landen, maar dan kreeg je toch ineens de genderneutraliteit van de gemeente Asd en de NS om je oren hè. We gaan het zien, na de vakantieperiode. Komt ook nog weer Zwarte Piet season03 aan. :D.
I´m back.
pi_173053558
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 21:00 schreef probeer het volgende:

[..]

Leuke anekdote. Super verhaal. Toont maar weer eens aan dat decennia van sociaalwetenschappelijk onderzoek allemaal grote onzin is.

[..]

Dan heb je geen degelijke onderzoeken gelezen (of je lult gewoon wat in het rond), want in vrijwel elk sociaal wetenschappelijk onderzoek is wel iets te vinden over de mate van externe validiteit, oftewel generaliseerbaarheid.
Ik ging sowieso uit van externe validiteit, my mistake. Tja, als dat reeds een probleem is dan heeft mijn vraag weinig zin.

En blijkbaar is dat zo: Ik lees dat stereotype threat moeilijk repliceerbaar is...
quote:
Whether the effect occurs at all has also been questioned, with researchers failing to replicate the finding. Flore and Wicherts concluded the reported effect is small, but also that the field is inflated by publication bias. They argue that, correcting for this, the most likely true effect size is near zero (see meta-analytic plot, highlighting both the restriction of large effect to low-powered studies, and the plot asymmetry which occurs when publication bias is active).[11]

Earlier meta-analyses reached similar conclusions. For instance, Ganley et al. (2013)[10] examined stereotype threat on mathematics test performance. They report a series of 3 studies, with a total sample of 931 students. These included both childhood and adolescent subjects and three activation methods, ranging from implicit to explicit. While they found some evidence of gender differences in math, these occurred regardless of stereotype threat. Importantly, they found "no evidence that the mathematics performance of school-age girls was impacted by stereotype threat". In addition, they report that evidence for stereotype threat in children appears to be subject to publication bias. The literature may reflect selective publication of false-positive effects in underpowered studies, where large, well-controlled studies find smaller or non-significant effects:[10]
In dit topic werd naar meerdere artikels gelinkt waarin gender stereotype effect als argument aangehaald wordt. Als het klopt wat in de tekst hierboven staat, dan zijn die argumenten van twijfelachtige waarde...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_173053591
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wel naar bruinhemden hoor. Wat dat betreft is er niks veranderd.
Ik vind elke referentie mbt de Holocaust sws eigenlijk not done hoor.
Kijk hier op FOK! is wat dat betreft de discussie wel veranderd.
I´m back.
pi_173053620
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind elke referentie mbt de Holocaust sws eigenlijk not done hoor.
Kijk hier op FOK! is wat dat betreft de discussie wel veranderd.
Ja, dat zie ik ook. Radicaalrechts heeft hier een beschermde status tegenwoordig. Dat was 10 jaar geleden absoluut niet zo.
pi_173053646
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:06 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, en ik stel me niet rechts op, ik stel voor dat Google gewoon een experiment doet dan. Kun je empirisch vaststellen wie gelijk heeft. Ze hebben geld zat.
ja, ze hebben een heel groot marktaandeel. Met Android bijv bijna alle mobiele telefonie in handen, en met de Google zoekmachine ook erg veel.
Geld zat. En diversiteit zal hen wel daarbij geholpen hebben: altijd goed om te weten wat je klanten van je willen. Die komen tenslotte ook overal vandaan. :)
Btw, vrouwen beheren meestal de huishoudportemonnee. ;)
pi_173053673
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind elke referentie mbt de Holocaust sws eigenlijk not done hoor.
Kijk hier op FOK! is wat dat betreft de discussie wel veranderd.
Den Holocaust kan je niet ontkennen, helaas.
pi_173053713
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 22:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk altijd al bij bevolkingsgroepen op transport willen zetten en zo. Klassiek nazisme, zeg maar.
Dat heb ik in dit topic nog niet zien gebeuren en toch was je niet te beroerd om in dit topic een bepaalde user een bruinhemd te noemen die maar met rest van zijn vrienden met opgeheven rechterarm moest gaan staan... Vroeger moest er toch wel wat meer gebeuren voordat je met dat soort retoriek kwam.
pi_173053722
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, dat zie ik ook. Radicaalrechts heeft hier een beschermde status tegenwoordig. Dat was 10 jaar geleden absoluut niet zo.
>10 jaar geleden werd het punt gemaakt dat de multicultiraliteit werd gefundeerd op het uitbaten van de Holocaust, terwijl de Holocaust niet als bewezen werd gezien.
Die discussie hoeven we niet meer te voeren gelukkig. De Holocaust wordt niet meer ter discussie gesteld. Je kunt de multiculturele samenleving best ter discussie stellen zonder dat je de Holocaust bagatelliseert dus. We zijn zover wel gekomen.
I´m back.
pi_173053742
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat heb ik in dit topic nog niet zien gebeuren en toch was je niet te beroerd om in dit topic een bepaalde user een bruinhemd te noemen die maar met rest van zijn vrienden met opgeheven rechterarm moest gaan staan... Vroeger moest er toch wel wat meer gebeuren voordat je met dat soort retoriek kwam.
Er is ook in het verleden wel wat gebeurd ja. Bijna niemand komt met een schone lei een topic binnen.
pi_173053769
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:07 schreef Hdero het volgende:

[..]

Den Holocaust kan je niet ontkennen, helaas.
Nee, maar dat werd dus wel gedaan. Iig gebagatelliseerd, cause célèbre geweest op FOK! hoor.
I´m back.
pi_173053777
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

>10 jaar geleden werd het punt gemaakt dat de multicultiraliteit werd gefundeerd op het uitbaten van de Holocaust, terwijl de Holocaust niet als bewezen werd gezien.
Op Stormfront misschien, maar hier echt niet.
pi_173053783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat was wel ineens een draai van 180 graden idd. Ik vond dat wel merkwaardig iig.

Toch paar maanden geleden had ik al gezegd we zijn hier te nuchter voor toestanden als in de VS, Canada en Scandinavische landen, maar dan kreeg je toch ineens de genderneutraliteit van de gemeente Asd en de NS om je oren hè. We gaan het zien, na de vakantieperiode. Komt ook nog weer Zwarte Piet season03 aan. :D.
Wordt er nu al moe van... :P
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173053822
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar dat werd dus wel gedaan. Iig gebagatelliseerd, cause célèbre geweest op FOK! hoor.
Binnen freakdelen als BNW wel ja, maar daar zijn toen ook regels ingevoerd omdat de strafbare meuk daar bijna de fundering vormde. Doet het nu nog steeds trouwens, maar nu wordt het niet meer uitgesproken.
pi_173053881
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:06 schreef poemojn het volgende:

[..]

ja, ze hebben een heel groot marktaandeel.
Geld zat. En diversiteit zal hen wel daarbij geholpen hebben:
'Zal hen wel geholpen hebben'. Ja, dat zal wel...maar kan je het hardmaken?
pi_173053894
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Helaas? Jij wil de holocaust ontkennen?
Beetje sarcastisch bedoeld. ;(
pi_173053914
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Op Stormfront misschien, maar hier echt niet.
Hier als in FOK! Of hier als in NWS?

Anders zijn er helaas nog wat BNW'ers...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_173053925
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:16 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Hier als ik FOK! Of hier als in NWS?

Anders zijn er helaas nog wat BNW'ers...
Ja, sorry. Ik bedoelde FOK! buiten BNW en TRU.
pi_173054016
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Op Stormfront misschien, maar hier echt niet.
Ja, nou ja, als je er niet mee bekend bent: FB / Holocaust-ban.
Dit was het einde van het argument op FOK! waarbij multiculturele samenleving gekoppeld werd aan een joods complot om de Holocaust geschiedenis te propageren. Door vervolgens als tegenstander de Holocaust te bagatelliseren.
Meer dan 12 jaar geleden al weer.
Uiteraard kwam het niet uit de lucht vallen en ging er een hele geschiedenis op FOK! aan voor af.
I´m back.
pi_173054017
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oh, okee. Mijn sarcasme radar sloeg niet aan...
Gebeurt hier wel vaker.
pi_173054094
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, als je er niet mee bekend bent: FB / Holocaust-ban.
Dit was het einde van het argument op FOK! waarbij multiculturele samenleving gekoppeld werd aan een joods complot om de Holocaust geschiedenis te propageren. Door de Holocaust te bagatelliseren.
Meer dan 12 jaar geleden al weer.
Uiteraard kwam het niet uit de lucht vallen en ging er een hele geschiedenis op FOK! aan voor af.

Jeeeeeeezusssss....

Oké, je hebt gelijk. Nooit geweten dat dat hier vroeger zo'n ding was.
pi_173054103
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, als je er niet mee bekend bent: FB / Holocaust-ban.
Dit was het einde van het argument op FOK! waarbij multiculturele samenleving gekoppeld werd aan een joods complot om de Holocaust geschiedenis te propageren. Door de Holocaust te bagatelliseren.
Meer dan 12 jaar geleden al weer.

Ik zou eerder denken dat ze de Holocaust geschiedenis zouden opvoeren en overdrijven om de multiculturele samenleving te rechtvaardigen. :? Als ze tegen zijn dan bagatelliseren. Dat os logischer.
pi_173054115
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jeeeeeeezusssss....

Oké, je hebt gelijk. Nooit geweten dat dat hier vroeger zo'n ding was.
Ja, en dat argument kom ik niet meer tegen, en er ging al heel wat aan voor af hoor.

Niet helemaal waar, zie wel vaak Soros aangehaald worden tegenwoordig. Neigt ernaar.
I´m back.
pi_173054191
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2005 00:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zal die slechte dag volgens jou dan prolongeren, want ik verzoek nu en hier om een ban voor onbepaalde tijd voor de user sjuuun, die het mijns inziens maar niet kan leren. Wat betreft 1 ding ben ik het eens met de neoconservatieven en dat is de immense weerzin van gedachtegoed zoals jij (en je vriendjes) deze verspreidt, dit ondanks je leuke improviserende toneelstukje, want een vergaande blague heb jij geslagen wat mij betreft.
pi_173054200
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:22 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik zou eerder denken dat ze de Holocaust geschiedenis zouden opvoeren en overdrijven om de multiculturele samenleving te rechtvaardigen. :? Als ze tegen zijn dan bagatelliseren. Dat os logischer.
Ik heb idd even die laatste zin iets scherper gezet. Holocaust was een manier waardoor joden via een complot de multiculturaliteit wilden doen invoeren. En daar zetten zij tegenover als ultieme argument dat de Holocaust alleen maar slachtoffers maakte door slechte behandeling en ziektes. En Zyklon-B was een desinfectant om juist die ziektes tegen te gaan, in die optiek.
I´m back.
pi_173054330
quote:
15s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Heavy :D.
Hij kon later gewoon weer terug komen. Ik heb niet gek zoveel invloed op het banbeleid op FOK!.
Overigens zij gingen toen door op het FOK!voorbij-forum hè. dat was ook apart. :D.
I´m back.
pi_173054410
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb idd even die laatste zin iets scherper gezet. Holocaust was een manier waardoor joden via een complot de multiculturaliteit wilden doen invoeren. En daar zetten zij tegenover als ultieme argument dat de Holocaust alleen maar slachtoffers maakte door slechte behandeling en ziektes. En Zyklon-B was een desinfectant om juist die ziektes tegen te gaan, in die optiek.
Maar dan nog begrijp ik dat argument niet helemaal, want door te zeggen dat Duitsers/Nederlanders altijd tolerant waren, speel je juist op iemands trotsgevoel in om Nederlander te zijn? De huidige multiculturalisme-discussie gaat deels erover dat blanken zich destijds flink hebben misdragen en daardoor toleranter moeten zijn jegens buitenlanders. Door te zeggen dat ze zich altijd netjes hebben gedragen, pleit je juist tegen het multiculturalisme?
pi_173054506
quote:
1s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:33 schreef Hdero het volgende:

[..]

Maar dan nog begrijp ik dat argument niet helemaal, want door te zeggen dat Duitsers/Nederlanders altijd tolerant waren, speel je juist op iemands trotsgevoel in om Nederlander te zijn? De huidige multiculturalisme-discussie gaat deels erover dat blanken zich destijds flink hebben misdragen en daardoor toleranter moeten zijn jegens buitenlanders. Door te zeggen dat ze zich altijd netjes hebben gedragen, pleit je juist tegen het multiculturalisme?
Je moet lief zijn tegen alle minderheden, waaronder moslims, want anders krijgen we weer een Holocaust, was het argument dat voorstanders aandroegen van de multiculturele samenleving (waar zij baat bij handen van stemvee voor hun als in linkse partijen) zeiden ze.
In werkelijkheid waren er maar 300.000 mensen omgekomen oid, volgens hen, tijdens die zogenaamde Holocaust en als oorzaak had dat slechte behandeling en ziektes. Zyklon-B was er om die ziektes tegen te gaan, zoals een mes snijdt door een brood oid, wat er in die laatste posts stond. Dus die multiculturele samenleving was gebaseerd op ruk komma ruk en manipulatie van de werkelijkheidsbeleving.
Dat was de discussie.
I´m back.
pi_173054516
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:15 schreef LelijKnap het volgende:
'Zal hen wel geholpen hebben'. Ja, dat zal wel...maar kan je het hardmaken?
het belang dat ze hieraan hechten (tot ontslag van deze man aan toe) is voor jou onvoldoende bewijs? 😁
Kun jij het tegendeel dan bewijzen, dus bedrijven zonder diversiteit presteren beter op deze gebieden (mobiele besturingssystemen/zoekmachines)?

Edit, ik heb even snel voor je gegoogeld https://www.inc.com/salva(...)ity-bottom-line.html
pi_173054552
Raar argument. Je kan ook prima beargumenteren dat de Holocaust tot middel is gemaakt om multiculturaliteit af te dwingen zónder de Holocaust te ontkennen. Het is wel opvallend dat de aantallen niet bediscussieerd mogen worden omdat er een ontkenningsverbod van kracht is, die op zichzelf ook al opmerkelijk genoeg is. De status quo daaromtrent is complotvoer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2017 23:41:32 ]
pi_173054597
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 23:39 schreef LelijKnap het volgende:
Raar argument. Je kan ook prima beargumenteren dat de Holocaust tot middel is gemaakt om multiculturaliteit af te dwingen zónder de Holocaust te ontkennen. Het is namelijk wel opvallend dat de aantallen niet bediscussieerd mogen worden omdat er een ontkenningsverbod van kracht is, die op zichzelf ook al opmerkelijk genoeg is. De status quo daaromtrent is complotvoer.
Ja, dat werd dus niet gedaan en dat zie je in dat topic aan het eind.
Zat wel een voorgeschiedenis aan vast omtrent heel veel onderwerpen die steeds verder uit elkaar liepen.
Vraag maar aan Bluesdude, OllieA, ook Ringo, Speknek (alhoewel minder involved) mensen die allen nog vandaag gepost hebben en dat allemaal nog wel weten.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')