abonnement Unibet Coolblue
pi_173041346
Welkom in het Peutertopic!!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki: http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

pi_173041453
Ik ben zelf niet zo licht ontvlambaar en heb heel veel geduld voor mijn peuter (itt tot voor mijn baby, dan moet ik mezelf wel eens een time-out geven :+ ). Ik word vooral "boos" als ze iets gevaarlijks doet, maar dat is dan vooral een schrikreactie van mij. Laatst probeerde ze weg te rennen de straat op en toen bulderde ik haar gelijk tot halt, het arme kind heeft nog 10 minuten gehuild omdat ze zo schrok. Maar het gewenste effect had het gelukkig dus wel. :D

Sinds ze geen middagslaapje meer doet is ze rond een uur of 5 wel vaak poepchagrijnig en begint dan wel eens zomaar te slaan. Als ik haar zeg dat het niet mag en/of apart zet probeert ze juist nog eens te slaan en zegt ze al pruilend dat ze dat wel mag. Dat gedrag irriteert me wel enorm, dan moet ik echt even weglopen en het negeren.

Verder nog even _O- voor je slimme dame Twist. Heel herkenbaar wel. :')
pi_173042146
Oeh ja selvaria dat herken ik. Of je gewoon uitlachen of ogen dichtknijpen en hoofd wegdraaien zodat je geen contact kan maken. Dat kan me woedend maken omdat ik het dan niet meer weet. Tot soms gillen door mij en zijn hoofd vastpakken zodat hij wel naar me toegedraaid is. Daar heb ik later dan spijt van, en datzegt ik soms ook. Nu heeft hij me een keer gebeten en dan ga ik ook heel hard stem verheffen, net als toen hij mijn haar trok en niet los liet. Daar ben ik nog steeds bang voor dat hij dat weer gaat doen, best erg :'( man maakt op heel irritante manier ruzie, en geeft mij dan op de schuld waar R bij is. Dat probeer ik te voorkomen en altijd zeggen dat we niet op hem boos zijn. Troosten bij verdriet doe ik wel met alle rust, en laat ik alles vallen bijpijn, want meestal is hij een bikkel omdat ik de geniale manier van away (en anderen) uitvoeren: pijn of geschrokken? En niet snel reageren als hij zelf geen kik geeft. Bij groot verdriet omdat hij zijn zin niet krijgt, kan ik ook beter handelen dan man, die loopt gewoon weg. Dat probeer ik niet te doen.

Docentenvak, ja heftig. Ben blij dat ik het zelf niet heb. Man is best ongelukkig in zijn docentenvak maar ja, vaste baan he. We kunnen niet gokken op een andere baan, hij zou ook niet weten wat.

Slapen overdag hebben wij gelukkig wel, en is mijn gouden tijd. Wel onhandig soms met afspreken ja, maar mijn eigen tijd is me meer dierbaarder. Geen idee hoe ik dan de hele dag moet vullen, dat zal enorm wennen zijn.
Ik heb nu soms al stress over hoe we het moeten doen met basisschool en als hij om 14.00 vrij is. Gelukkig zijn man en ik vier dagen opgeteld vrij, dus die ene dag BSO ofzo kan dan wel.

Nikki ik schrok ook van je verhaal :o
pi_173049792
Mijn duo is vanmorgen op het nieuwe kdv geweest om te wennen en het ging heel goed. Toen we binnenkwamen waren de kindjes aan het kleien en laat dat nu één van de favoriete activiteiten van T en S zijn. Na enige aarzeling gingen ze toch aan tafel zitten om mee te doen. We hadden nog een kort gesprekje met de juffen en toen konden we zonder drama vertrekken. T heeft nieteens meer gezwaaid. :') Toen we ze kwamen halen heb ik ze een tijdje geobserveerd tijdens het buitenspelen en dat zag er gezellig uit. We hebben zelfs een minuut of 5 onopgemerkt op het plein gestaan, voor S uiteindelijk zag dat we er waren. Al met al een prima eerste kennismaking. Aanstaande maandag gaan ze trakteren op het oude kdv en dan mogen ze dinsdag nog een keer oefenen bij de nieuwe voor ze voor het echie gaan woensdag. :)

Boos worden doe/moet ik helaas vrijwel dagelijks. Ik merk wel een duidelijk verschil tussen 1 (makkelijk) kind hebben en 3 kinderen hebben. Toen L deze leeftijd had werden we nooit boos, het was simpelweg niet nodig. T en S zijn echter erg jaloers en competitief tegenover elkaar en L. Het is bijvoorbeeld elke maaltijd een drama wie er 'naast mama' mag zitten. Het instellen van een T dag of S dag om te bepalen wie er eerst mag/naast mama mag zitten etc. had de laatste keer dat ik het probeerde nog geen positief effect. Af en toe word ik er echt een beetje moedeloos van, dat eeuwige gezeur over kleine dingen. T en S zijn ook best wel fysiek, zowel naar elkaar als naar mij. Dat is voor mij echt het grootste irritatiepunt, want als ik ergens een hekel aan heb dan is het slaan en knijpen. Ik heb T ook weleens teruggeknepen, puur om te laten zien dat hij mij daarmee echt pijn doet. :@ Dat is niet de manier en dat weet ik ook wel, maar na 10 keer in één minuut zeggen dat knijpen pijn doet en zijn hand weghalen en vertellen dat knijpen niet aardig is was de maat vol. Het had wel het gewenste effect want hij stopte er daarna wel mee.

Vandaag was bijvoorbeeld een drama middag. Ze vlogen elkaar elke 3 minuten in de haren toen we bij mijn zus op visite waren en ik was er op een gegeven moment zo klaar mee dat ik ze in de auto heb gezet en naar huis ben gereden. Het gekke is op dat soort momenten dat de stemming instant omslaat en thuis zijn ze dan ineens hardstikke lief aan het spelen. Ik snap dan echt niet waarom dat 5 minuten eerder bij mijn zus niet lukte. :?
pi_173050720
Wat fijn dat het kdv zo'n succes was, Nikki! Zeker omdat je onopgemerkt hebt kunnen kijken, dan zie je toch meer hoe het écht is, ipv dat ze zien en met hun spel stoppen :D

O was vandaag ook wennen in haar nieuwe kdv. Gisteren een paar uurtjes op bezoek geweest en vandaag zou ze een korte dag hebben. Manlief zat in het pauzekamertje te wachten en O was alleen op de groep. Toen ze gingen eten wilde hij haar ophalen om mee naar huis te gaan. "Nee." Dus toen is ze nog maar een poos gebleven, alleen. Toen ik haar om 15.30 op ging halen was er nog steeds geen sprake van naar huis gaan. Ik heb haar met ijs om moeten kopen :D
Klein dapper wijffie. Ik vind het nogal wat. In je up in een groep met 20 onbekende kinderen en 3 volwassenen. Ze had 20 minuten geduldig in de rij gestaan voor om haar gezicht te laten schminken. Toen ik haar kwam halen vertelde me dat ze hulpje was vandaag, waar haar plekje was en over wat routines die ze hebben. Bijzonder hoe snel dat eigen kan worden.
Echt, ik zat bijna te janken van trots en geluk. Volgens mij is dit zo'n fijn kdv voor haar.

En voor mij, want ik ga er in september ook werken :D
pi_173057599
Poe, Nikki, het klinkt niet makkelijk. Ik herken het erg van mijn oudste zus: die heeft twee jongens die net een jaar in leeftijd schelen en ik herinner me dat zij vroeger ook altijd aan het vechten waren, competities aangingen.. Ik ben maar vier jaar ouder dan de oudste van haar dus ik zat er vaak tussenin. Ik vond het als kind al vermoeiend. :P .

Ik herken ook de grootste irritatie: écht boos, en dat ik dan ook wel eens schrik van mezelf, word ik als I mijn (fysieke) grenzen overgaat. Vooral toen ik hoogzwanger was, trok ik dat absoluut niet. Als ik dan zei dat ze iets niet mocht (op mijn schoot klimmen of zo) en het dan toch steeds proberen te doen. Steeds "mama, jij moet.." erbij zeggen en doen alsof ik haar bezit ben en haar orders moet opvolgen. :{w . Dan is de maat bij mij ineens vol en schiet ik uit mijn slof.

Room, klinkt goed. Ook herkenbaar: kind dat niet mee wil naar huis. _O- . Mooi he, hoe ze zo jong al zo zelfstandig kunnen zijn en zich zo veilig voelen in een nieuwe omgeving. Is zo mooi teken dat ze goed in hun velletje zitten. O+ .

I is heel bewust met taal bezig. Gisteren zei ze dat ze verliefd is op B. Toen ik uitlegde dat ik verliefd ben op haar papa en dat hij mijn allerbeste vriendje is, zei ze: Neeeeee, dat kan niet, grote mensen kunnen geen vriendjes zijn! Wel vrienden!
_O_ . En vanochtend zei ze: ik kan dat goeder dan jij! Mama, ik zei 'dan'!
(Nadat we haar hadden uitgelegd dat je 'dan' ipv 'als' moet zeggen in deze gevallen :+ . _O- .)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173063675
Vraagje.
Hoe leer je een peuter zelf zijn billen af te laten vegen?
In januari gaat hij naar school dus we hebben nog even, maar tot nu toe krijg ik hem niet zover dat hij het zelf gaat doen. Hij vindt het namelijk vies :')
pi_173064394
Hallo :W Ik was nieuwsgierig naar het peutertopic (want zelf nog een half jaartje een van 3.5 en over een half jaar weer een verse).
Ik las iets over knijpen en corrigeren daarvan en dacht meteen aan de (in ons geval) niet onaardige tip die ik ooit kreeg:
Vraag het aan je peuter om het eens bij zichzelf te doen. Tot mijn grote verrassing deed peuter dat meteen en toen ik haar weer getroost had ( :') ) speelde ze weer vrolijk verder. Daarna heeft ze zoiets nooit meer bij iemand anders gedaan. Het is wel al een flinke tijd geleden
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:37:42 #9
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_173064805
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:52 schreef ikke_84 het volgende:
Vraagje.
Hoe leer je een peuter zelf zijn billen af te laten vegen?
In januari gaat hij naar school dus we hebben nog even, maar tot nu toe krijg ik hem niet zover dat hij het zelf gaat doen. Hij vindt het namelijk vies :')
Dat duurt nog wel even met een beetje pech ;). Hun armpjes zijn vaak ook nog net wat te kort voor het goede veegwerk :') . Mijn kleuter van net 5 veegt nu wel zelf maar daarna moet ik altijd nog even checken of het goed gegaan is (en meestal is dat dus ook niet zo). Op school poept ze gewoon niet :D
pi_173065211
Wow, zelf afvegen, dat klinkt echt nog lichtjaren ver weg. Ik zal blij zijn als die van mij echt eens iets deponeert in de wc ipv alleen er met kleding aan op te zitten en scheetgeluiden te maken. :')
pi_173065524
Ik heb even geen puf om gedetailleerd over boze peuters en boze mamas te schrijven, want dan ga ik huilen denk ik.

Kortom: het kan gezelliger hier, en we zijn deuk bezig om dat voor elkaar te boksen. Ben er echt doodmoe van 😳
Het menneke kan er niks aan doen, hij is nu eenmaal slim en pittig en wij hebben te weinig grenzen aangegeven. Maar man man man....

Overigens is hij tussen de buien door (en ook wel tijdens) uiteraard de beste ooit ❤
Kwak
pi_173065733
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 13:52 schreef ikke_84 het volgende:
Vraagje.
Hoe leer je een peuter zelf zijn billen af te laten vegen?
In januari gaat hij naar school dus we hebben nog even, maar tot nu toe krijg ik hem niet zover dat hij het zelf gaat doen. Hij vindt het namelijk vies :')
Mijn nichtje schakelt haar vriendinnetje in als ze het echt niet langer op kan houden, want liever poept ze niet op school.

Kwak, dat klinkt zwaar :* Ik vind het altijd zo knap om te lezen hoe jij situaties her- en erkent en hard aan de slag gaat om iets te veranderen als je het liever niet zo ziet :)

Wat fijn dat de kdv wissels zo goed uitpakken! Hier was het ook echt een groot succes. Hij heeft het nu minder naar zn zin, want zn grote vriend is er de hele zomer niet.

Mijn peuter gaat ineens hard. Is zomaar zindelijk, dag en nacht, nadat hij een Ikea treinbaan mocht in ruil voor al zn luiers. En hij wil dagelijks langs zijn school rijden, ook al duurt dat nog een half jaar O+
pi_173067247
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:12 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb even geen puf om gedetailleerd over boze peuters en boze mamas te schrijven, want dan ga ik huilen denk ik.

Kortom: het kan gezelliger hier, en we zijn deuk bezig om dat voor elkaar te boksen. Ben er echt doodmoe van 😳
Het menneke kan er niks aan doen, hij is nu eenmaal slim en pittig en wij hebben te weinig grenzen aangegeven. Maar man man man....

Overigens is hij tussen de buien door (en ook wel tijdens) uiteraard de beste ooit ❤
:*
Waarom denk je dat je te weinig grenzen hebt aangegeven?
pi_173068051
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:12 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb even geen puf om gedetailleerd over boze peuters en boze mamas te schrijven, want dan ga ik huilen denk ik.

Kortom: het kan gezelliger hier, en we zijn deuk bezig om dat voor elkaar te boksen. Ben er echt doodmoe van 😳
Het menneke kan er niks aan doen, hij is nu eenmaal slim en pittig en wij hebben te weinig grenzen aangegeven. Maar man man man....

Overigens is hij tussen de buien door (en ook wel tijdens) uiteraard de beste ooit ❤
het is een fase
Ik heb hier al dat ze beiden stickers kunnen verdienen voor goed gedrag heb staan janken vlak voor de schoolvakantie zo dwars beide kinderen dat ik dacht wat doe ik verkeerd
pi_173068772
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 14:19 schreef Vosje6 het volgende:
Hallo :W Ik was nieuwsgierig naar het peutertopic (want zelf nog een half jaartje een van 3.5 en over een half jaar weer een verse).
Ik las iets over knijpen en corrigeren daarvan en dacht meteen aan de (in ons geval) niet onaardige tip die ik ooit kreeg:
Vraag het aan je peuter om het eens bij zichzelf te doen. Tot mijn grote verrassing deed peuter dat meteen en toen ik haar weer getroost had ( :') ) speelde ze weer vrolijk verder. Daarna heeft ze zoiets nooit meer bij iemand anders gedaan. Het is wel al een flinke tijd geleden
Deze tip heb ik gelijk in de praktijk getest. T heeft mij vandaag in mijn bil gebeten omdat hij boos op me was. Toen heb ik hem toen hij eenmaal gekalmeerd was gevraagd om zichzelf in zijn arm te bijten. Dat deed hij na even twijfelen en moest daarna hard huilen omdat het pijn deed. Terwijl hij nieteens hard beet natuurlijk, maar hij schrok er wel van. Tijdens het troosten hebben we een gesprekje gehad over bijten, pijn en wat je wél kunt doen. Ik ben benieuwd of het effect heeft, maar dat is nog even afwachten.
pi_173068956
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 17:26 schreef Goitske het volgende:

[..]

het is een fase
Ik heb hier al dat ze beiden stickers kunnen verdienen voor goed gedrag heb staan janken vlak voor de schoolvakantie zo dwars beide kinderen dat ik dacht wat doe ik verkeerd
Ik kan ook soms wel janken. Ik hoop serieus dat dit een fase is, want jaren zo doorgaan... pfoe. Bij zo'n beetje alles wat ik voorstel volgt er 'NEEEEE, WILLIK NIEEEEEE' en als het feest is volgt er ook een hoop gekrijs. Af en toe twijfel ik eraan of ik er wel goed op reageer. Eigenlijk twijfel ik af en toe over alles omtrent het moederschap. Maar goed, ze rent altijd op me af als ik thuis kom van mijn werk en krijg een dikke knuffel. Ik zal dus wel iets goed doen :')

Sticker is goed idee!

[ Bericht 13% gewijzigd door Sunshine1982 op 11-08-2017 18:42:09 ]
pi_173069091
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 18:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik kan ook soms wel janken. Ik hoop serieus dat dit een fase is, want jaren zo doorgaan... pfoe. Bij zo'n beetje alles wat ik voorstel volgt er 'NEEEEE, WILLIK NIEEEEEE' en als het feest is volgt er ook een hoop gekrijs. Af en toe twijfel ik eraan of ik er wel goed op reageer.

Sticker is goed idee!
na een sticker of 7 mogen ze een cadeautje die ingepakt is uit het mandje. Geen goede dag geen sticker. Jan heeft vandaag juist een goede dag en Teun was echt drama incl gewoon weglopen en uitdagen. Beloning is voor Jan een sticker, Teun is vroeg in bed gegaan sliep ook direct en heb ik met Jan nog een spelletje gedaan die hij mocht kiezen
Verder heeft Jan door school kanjer training dus die plaatjes staan erbij

pi_173069801
Wij hadden een tijd terug ook het sticker systeem gedaan om I van het slaan af te krijgen. Dat werkte goed. Nu doen we het weer om het gillen en krijsen tegen te gaan. Het werkt vooral goed merk ik in combinatie met gesprekjes voeren. Tenminste, dat is bij I zo. Gesprekjes over waarom we dat gedrag niet leuk vinden, wat alternatieven zijn. En verder is duidelijkheid in combinatie met consequent zijn, altijd hetgeen waar we in moeten investeren. Het werkt maar dat vergt een goede samenwerking en samen gesprekken voeren en het versloft gemakkelijk. Maar I heeft er duidelijk baat bij.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173069880
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 19:18 schreef Franny_G het volgende:
Wij hadden een tijd terug ook het sticker systeem gedaan om I van het slaan af te krijgen. Dat werkte goed. Nu doen we het weer om het gillen en krijsen tegen te gaan. Het werkt vooral goed merk ik in combinatie met gesprekjes voeren. Tenminste, dat is bij I zo. Gesprekjes over waarom we dat gedrag niet leuk vinden, wat alternatieven zijn. En verder is duidelijkheid in combinatie met consequent zijn, altijd hetgeen waar we in moeten investeren. Het werkt maar dat vergt een goede samenwerking en samen gesprekken voeren en het versloft gemakkelijk. Maar I heeft er duidelijk baat bij.
Bij ongewenst gedrag praten wij er over, vragen ook welk kleur plaatje het was en of dat een leuk plaatje is etc. Vandaag met Jan gepraat over welke kleur hij vandaag was (wit dus goed gedrag) en dat ik dat heel fijn vind en dat wij daarom ook tijd hadden om een spelletje samen te doen voor het slapen gaan etc en dat het zo gezellig was vandaag. Dus ook echt benoemen van goed gedrag dus bewust waarvoor de sticker is. Meneer telde gelijk even hoeveel hij nog moest tot het cadeautje _O-
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:09:12 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173071094
Wat een fijne tip, Vosje6!
KuikenGuppy
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:14:56 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173071234
Wij doen overigens niet aan stickers, het lijkt me maar gedoe :P.

Het is wel een pittige leeftijd dit hè. En helemaal zo in de zomervakantie, ik kijk er best naar uit dat die straks voorbij is ;).

Kuiken wil tegenwoordig helpen met koken... Hij is dan helemaal trots op 'zijn' kookkunsten, en zit er vervolgens heerlijk van te smullen, terwijl hij uitroept: "Mmmmm! Dat heb ik best wel lekker gekookt!" :D O+.
KuikenGuppy
pi_173071417
I is de uitdaging ook wel eens aangegaan om zichzelf te slaan. Dat deed ze behoorlijk hard ook, maar ze ontkent gewoon dat het pijn doet. Dat doet ze wel vaker.

Burdie, dat is gezellig he, dat samen dingen doen. Helaas leidt de trots van het samen iets gemaakt hebben hier niet tot ook daadwerkelijk beter eten. Daarover gesproken: ik ben wat strenger met snoepen geworden (I snoepte best behoorlijk ondat ik dat tijdens de zwangerschap ook nogal deed) en I eet overdag echt wel goed maar toch is ze gewoon afgevallen, bijna een kilo. Ik kan het zien ook wel, dunne beentjes, dun lijfje. We gaan maar proberen meer volle en vette dingen erin te krijgen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173071979
Nu ik zelf amper tot niet meer snoep (wil er nog 7 a 8 kilo af maar ben echt al een eind) snoepen die van mij ook een stuk minder. Helaas eten ze er niet beter door.

Goitske wat goed dat je de kanjertraining thuis zo doorzet.
pi_173072138
Snoepen gebeurt hier in de vakantie ook wat vaker dan normaal. Op zich niet erg en er wordt ook voldoende normaal gegeten, maar T kan wel een uur blijven drammen om een snoepje, gewoon omdat wij de teugels wat hebben laten vieren. Na de vakantie gaan we weer wat strenger worden en ga ik ook gewoon niet meer zoveel snoepgoed kopen.
pi_173072271
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Nu ik zelf amper tot niet meer snoep (wil er nog 7 a 8 kilo af maar ben echt al een eind) snoepen die van mij ook een stuk minder. Helaas eten ze er niet beter door.

Goitske wat goed dat je de kanjertraining thuis zo doorzet.
ik heb gewoon meestal geen snoep in huis tot frustratie van de jongens. Ik wil er nog zeker 15-20 kg af hebben dus is voor mij beter.
En voor hun uiteindelijk dus ook, mijn tekst is dan pak maar wat van de fruitschaal aangezien ze slecht groente eten.

De kanjer training moest ik echt door zetten het was dramaaaaaa elkaar slaan, schoppen, weg lopen, mij in m'n gezocht uitlachen dat je echt denkt wtf gebeurt hier ineens? Teun had vandaag weer een bui weglopen en mij uitlachen.
Hij weet het nog niet maar ik moet morgen even naar de stad en hij gaat in de drager! Ik wil niet dat hij niet onder controle is in de bakwinkel als ik moet nadenken wat ik pak
pi_173072323
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Snoepen gebeurt hier in de vakantie ook wat vaker dan normaal. Op zich niet erg en er wordt ook voldoende normaal gegeten, maar T kan wel een uur blijven drammen om een snoepje, gewoon omdat wij de teugels wat hebben laten vieren. Na de vakantie gaan we weer wat strenger worden en ga ik ook gewoon niet meer zoveel snoepgoed kopen.
hier is de zak leeg de komende tijd komt er geen snoep het huis meer in, afkicken na de zomervakantie je pakt maar fruit dat is genoeg in huis
pi_173072352
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:48 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik heb gewoon meestal geen snoep in huis tot frustratie van de jongens. Ik wil er nog zeker 15-20 kg af hebben dus is voor mij beter.
En voor hun uiteindelijk dus ook, mijn tekst is dan pak maar wat van de fruitschaal aangezien ze slecht groente eten.

De kanjer training moest ik echt door zetten het was dramaaaaaa elkaar slaan, schoppen, weg lopen, mij in m'n gezocht uitlachen dat je echt denkt wtf gebeurt hier ineens? Teun had vandaag weer een bui weglopen en mij uitlachen.
Hij weet het nog niet maar ik moet morgen even naar de stad en hij gaat in de drager! Ik wil niet dat hij niet onder controle is in de bakwinkel als ik moet nadenken wat ik pak
Dat zijn geen leuke buien. Sac is ook veel meer van d'r grenzen opzoeken. Ze zegt ik doe het lekker toch en lacht er dan bij. En ik kan dat heel slecht hebben. Ean is altijd heel braaf iets te braaf. Wij hebben echt kind van jou, kind van mij.

Lukt het afvallen een beetje?
pi_173072781
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 20:50 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat zijn geen leuke buien. Sac is ook veel meer van d'r grenzen opzoeken. Ze zegt ik doe het lekker toch en lacht er dan bij. En ik kan dat heel slecht hebben. Ean is altijd heel braaf iets te braaf. Wij hebben echt kind van jou, kind van mij.

Lukt het afvallen een beetje?
ik heb 2 magneten die elkaar aantrekken en afstoten niet net elkaar en niet zonder elkaar dus soms knalt het de hele dag en soms is het de hele dag elkaar helpen en mijn broertje dit mijn broertje dat. Alleen het knallen was de afgelopen tijd meer...

Ik zit nu op -12.5 maar zit daar al een tijd op. Hèb het los gelaten in de zomer vakantie dus ook iets er weer aan wat er nu weer af is. Ik hoop zeker nog 15-20 er af te hebben komend anderhalf jaar. Ben sinds januari bezig
pi_173072846
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:02 schreef Goitske het volgende:

[..]

ik heb 2 magneten die elkaar aantrekken en afstoten niet net elkaar en niet zonder elkaar dus soms knalt het de hele dag en soms is het de hele dag elkaar helpen en mijn broertje dit mijn broertje dat. Alleen het knallen was de afgelopen tijd meer...

Ik zit nu op -12.5 maar zit daar al een tijd op. Hèb het los gelaten in de zomer vakantie dus ook iets er weer aan wat er nu weer af is. Ik hoop zeker nog 15-20 er af te hebben komend anderhalf jaar. Ben sinds januari bezig
Fors gewicht ben je al kwijt zeg. Goed bezig.

Ik ben al 3 jaar bezig en toen was ik er 14 kwijt lange tijd stabiel gebleven, en nu het laatste stukje in juni begonnen en sta nu op -22
pi_173072925
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:04 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Fors gewicht ben je al kwijt zeg. Goed bezig.

Ik ben al 3 jaar bezig en toen was ik er 14 kwijt lange tijd stabiel gebleven, en nu het laatste stukje in juni begonnen en sta nu op -22
wauw netjes! Is een heel gewicht wat je al kwijt bent. En je kunt beter langzaam doen dan crashen en het er zo weer aan hebben. Je bent je nu meer bewust op lange termijn

Ik kan mezelf wel eens voor de kop slaan hoor ben ooit 40 afgevallen en ook bijna alles weer aangekomen door kinderen krijgen, niet goed opletten en bij slaapgebrek ga ik eten en wat gebeurt er met kleine kinderen.... :@
pi_173072983
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:07 schreef Goitske het volgende:

[..]

wauw netjes! Is een heel gewicht wat je al kwijt bent. En je kunt beter langzaam doen dan crashen en het er zo weer aan hebben. Je bent je nu meer bewust op lange termijn

Ik kan mezelf wel eens voor de kop slaan hoor ben ooit 40 afgevallen en ook bijna alles weer aangekomen door kinderen krijgen, niet goed opletten en bij slaapgebrek ga ik eten en wat gebeurt er met kleine kinderen.... :@
Slaapgebrek is ook echt killing.
Ik kwam tijdens mijn zwangerschappen niet echt veel aan, maar daarna keihard.
Drink nu amper tot geen frisdrank en snoep amper tot niet en toen ging het rap met afvallen.
pi_173073113
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:09 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Slaapgebrek is ook echt killing.
Ik kwam tijdens mijn zwangerschappen niet echt veel aan, maar daarna keihard.
Drink nu amper tot geen frisdrank en snoep amper tot niet en toen ging het rap met afvallen.
afgelopen 2 dagen dus hier ook ff zwaar gehad, 1 nacht er uit geweest 2 dagen lol van. Maar het ritme van mijn werk is wel weer fijn dan is het weer beter vol te houden.
Ik ben blij met elke kg die er af is en probeer zo min mogelijk te kijken naar wat ik nog moet. Ik moet lekker in mijn vel zitten en dat bepaald de weegschaal gelukkig niet.
Ik wil voorkomen dat ik mijn zussen achterna ga die hebben beiden een gastricbypass bypass gehad en dat wil ik echt voorkomen
pi_173073169
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:09 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Slaapgebrek is ook echt killing.
Ik kwam tijdens mijn zwangerschappen niet echt veel aan, maar daarna keihard.
Drink nu amper tot geen frisdrank en snoep amper tot niet en toen ging het rap met afvallen.
frisdrank is idd een ramp, zitten zoveel suikers in! En snoep als het er niet is prima! Ik moet even weer goed in de flow komen maar jij zit dat nu wel!
pi_173073315
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:15 schreef Goitske het volgende:

[..]

frisdrank is idd een ramp, zitten zoveel suikers in! En snoep als het er niet is prima! Ik moet even weer goed in de flow komen maar jij zit dat nu wel!
Ik heb nu vakantie dat helpt de ene dag meer dan de andere. Ik heb op vakantie sowieso wel veel bewogen thuis is dat toch minder. Ik drink nu water of soms crystal clear. Maar met een verjaardag ofzo neem ik wel een stukje taart ed. Anders houd ik het echt niet vol.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 11-08-2017 21:57:54 ]
pi_173073370
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:19 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb nu vakantie dat helpt de ene dag meer dan de andere. Ik heb op vakantie sowieso wel veel bewogen thuis is dat toch minder. Ik drink nu water of soms crystal clean. Maar met een verjaardag ofzo neem ik wel een stukje taart ed. Anders houd ik het echt niet vol.
laatste verjaardagen waren bij m'n schoonzusjes nou dan ben je acuut op dieet zodra de taart komt _O- brrrr die lading botercrème met kleurstof :X

Het moet ook gewoon voor altijd zijn dus dan moet je ook je geniet momenten hebben dus een taartje of een bolletje ijs etc.
Anders verval je uiteindelijk in je oude gewoontes )
pi_173073438
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:21 schreef Goitske het volgende:

[..]

laatste verjaardagen waren bij m'n schoonzusjes nou dan ben je acuut op dieet zodra de taart komt _O- brrrr die lading botercrème met kleurstof :X
Daar word ik echt misselijk van. Cadeautje van mijn meiden ik word heel snel misselijk van vet en of pittig eten. Als ik al uiteten ga en gewoon niet eens alles opeet. Heb ik er toch 3 dagen last van.
pi_173073877
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 21:23 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Daar word ik echt misselijk van. Cadeautje van mijn meiden ik word heel snel misselijk van vet en of pittig eten. Als ik al uiteten ga en gewoon niet eens alles opeet. Heb ik er toch 3 dagen last van.
heb ik ook dus ik weiger acuut
pi_173084674
hoi :W wij gingen vanmorgen ter ere van de verjaardag van T (en het kakweer) voor het eerst naar een monkeytown. Het. Was. Fantastisch. :D O+ W was totaal manisch van al het geklim en gespeel, met een meltdown tot gevolg omdat ik hem appelsap aanbood :'). T heeft het supergoed gedaan in de babyhoek en is dol op de trampoline O+ nu liggen ze beiden plat, helemaal k.o. gespeeld.
pi_173084885
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 12:57 schreef Crumpette het volgende:
hoi :W wij gingen vanmorgen ter ere van de verjaardag van T (en het kakweer) voor het eerst naar een monkeytown. Het. Was. Fantastisch. :D O+ W was totaal manisch van al het geklim en gespeel, met een meltdown tot gevolg omdat ik hem appelsap aanbood :'). T heeft het supergoed gedaan in de babyhoek en is dol op de trampoline O+ nu liggen ze beiden plat, helemaal k.o. gespeeld.
Welkom bij de club :D O+
pi_173084892
Oh en verder vind ik het best een verademing, al die herkenbare verhalen over boos moeten worden. Ik vind het ook helemaal niet tof als ik de hele tijd boos moet zijn, dan denk ik aan het eind van zo'n dag echt dat het aan mij ligt. Maar als het bij iedereen zo gaat, dan zal het ook wel een fase zijn. Ik heb vanmorgen geprobeerd W zichzelf te laten slaan toen hij T op zijn kop tetste. Hij begreep het nog niet helemaal geloof ik maar de raderen draaien. :7
pi_173084940
Voordelen van fysiek en geestelijke uitputting met al dat kindergeweld is de k.o. versies.

:)
Schudden voor gebruik
pi_173085534
Ik vind het een supertip, Vosje! Ik denk dat veel kinderen weinig benul hebben van hoe het echt voor anderen voelt als zij slaan/bijten/etc. Als een ander hun bij dan is dat een heel andere situatie en niet zo makkelijk om op zichzelf toe te passen.
pi_173085689
Nou, +1 op de herkenbaarheid! Wat 'fijn' om al die worstelingen te lezen. Hier op vakantie zijn ook alle remmen los van de peuteremotierollercoaster. Goedemiddag zeg, van "Jaaaaa ik vind de kabelbaan het O+ ALLERLEUKSTE O+ " naar "Ik wil geeeeen ijsje dat wil ik nieeeeeet mamaaaaa ik wil :( NIET :( EEN :( IJSJE :( " naar wakker tot 22:30 en al 'Laat het loooosss, laat het gaaaaan'-zingend Elsa stickers plakken, tot diep verdrietig zijn over dat je niet de speen van je broertje over de rand van het balkon mag mikken :') .

Hard werken hoor, zo'n vakantie :+ .

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2017 14:01:09 ]
pi_173086319
Die tip kwam van een collega van mij waar ik echt tegenop kijk qua moederschap: zo eentje met engelengeduld, kennis van kleine breintjes en schijnbaar altijd goede zin. Jeweetwel: zoeen die je zelf wilt zijn.
Ik vond het zo apart te ervaren dat zo'n kleintje het dus echt, echt niet beseft en niet kan inschatten. Ha, ha Razz: dat laatste is letterlijk wat ik en vriendlief verzuchtten aan het einde van ons CP uitje deze vakantie ;)
Ik had ook nog eens flinke spierpijn van het achter mijn meiske aanklauteren in de binnenspeeltuinconstructies en blauwe plekken van de buizenglijbanen die peuter voor alle zekerheid eerst met mij wilde verkennen. Die dingen waren echt net niet gemaakt voor volwassenen en dan ben ik nog best klein (1.66 en smalletjes) :D
pi_173086437
Wat een held ben je dat je meegaat! Ik stuur papa meestal mee. Ga ik wel met de dreumes in de ballenbak zitten :7 .

Soms vergeet ik dat 'vakantie' voor zo'n kleine peuter ook heel veel is :@ . Ze vroeg vandaag of er ook een peuterspeelzaal in 'Duisterland' is want ze wilde zo graag met haar vriendjes spelen. Krak, zei m'n hart.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:47:16 #46
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173086504
Nog tips voor kinderen die niet aangekleed willen worden? Vanochtend een enorme krijspartij :'( echt houdgreepworstelen met man en ik om haar aan te kleden...
Vervolgens nog bijna ruzie met man over de aanpak van zulke situaties.

Ik ben best bereid om in heel veel dingen aan N toe te geven, maar ze kan toch niet bloot naar buiten.

De reden waarom ze zo boos was, was dat ze niet naar buiten wilde, maar soms moet dat toch echt.

Tips?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173086600
Misschien haar zelf laten kiezen wat ze aan doet? Keuze uit 2-3 setjes ofzo?
pi_173086687
Fijn dat het nieuwe kdv fijner lijkt, Nikki.

Ik heb best een brave peuter en kan ook heel veel hebben. Ik speel eerder boos dan dat ik het ben. Maar op momenten dat ik eigenlijk baal van mezelf of te moe ben, wil ik nog wel eens echt boos worden. Zoals vanochtend, schilderwerk was mislukt, ik keek hoe ik de schade kon beperken en peuter (die al een kwartier heerlijk zelf aan het spelen was) komt er met zijn neus bovenop staan en betweterige vragen stellen. Aaarghh.

Instant slaap is hier niet meer, sinds we gestopt zijn met de speen. Waar hij tot de dag van stoppen 3 uur kon slapen, komt hij nu gewoon niet in slaap. Hij neemt de rust niet. Terwijl hij de slaap wel nodig lijkt te hebben, hij is om 4u op.
Zijn daar trouwens nog tips voor?
pi_173086743
De speen weer teruggeven :P ?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2017 14:59:49 ]
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:07:05 #50
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173086923
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 14:52 schreef Goitske het volgende:
Misschien haar zelf laten kiezen wat ze aan doet? Keuze uit 2-3 setjes ofzo?
Dat hielp niks, ze wilde helemaal niets.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173087132
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 15:07 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat hielp niks, ze wilde helemaal niets.
Ik heb geen oplossing, maar wat hier in helpt is haar pas op het allerlaatste moment aankleden.

Dus de hele ochtendriedel (pap, tandenpoetsen, toet wassen) in pyjama en dan pas als we bijna weggaan zeggen "Oh, Annie gaat niet mee want ze wil geen kleren aan.. Nou doei!" en dan komt vaak de "Ik wil ook mee! Ik wil mijn kleren aan!".
pi_173087177
Wat ik de hele tijd doe is vragen wat er nodig is voor X en wat we moeten doen voor Y.

We gaan naar het kdv: kunnen we dan in pyjama? "Neeee moete kleren aan!"
Of
"Jaa! Inne pyjama!"
Dan doen we dat. En voordat we bij de deur zijn is ze er zelf vaak wel achter dat dat niet echt de bedoeling is.

Dat gaat vaak goed :')

Ik merk dat O sturing wil hebben over wat er gebeurt. Als we ineens hals over kop weggaan dan gaat die kont tegen de krib bv. Dus met alles proberen we aan te kondigen en voor te bereiden. Ik probeer me vaak in haar schoenen te zetten en te bedenken hoe het is om nú te moeten stoppen met spelen omdat je nú kleren aan moet, terwijl je pyjama toch ook lekker zit. Dan ga ik anders met de situaties om en lukt het me beter om haar buj de gebeurtenissen te betrekken.

Wij hebben nu twee buurmeisjes op bezoel van 3 en 4 (zusjes). Leuke meiden, maar ze spelen zo anders dan O. O is echt van het langdurende rollenspel en deze meiden spelen een minuut dokter, 2 minuten kok en lopen dan naar buiten. En dan ligt O nog op de bank ziek te wezen en te wachten op de dokters die inmiddels aan het fietsen zijn. En dat vind ik ergens zo sneu.
Ze heeft zo'n grote fantasie en zit zó in die rol dat ze daar maar blijft liggen wachten. En die meiden hupsen van hot naar her. Dus ik probeer de hele tijd O achter die meiden aan te pushen en die meiden wat te remmen zodat ze ergens in het midden samen kunnen spelen. Maar dat is nog best een uitdaging.
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:24:57 #53
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173087317
We bereiden N ook wel voor als we weggaan, vanochtend waren we al een uur bezig om haar ervan te ovetuigen dat het echt leuk was om naar buiten te gaan. Maar ze bleef volhouden dat ze binnen wilde blijven. Op zich mag ze dat vinden natuurlijk, maar wij wilden uiteindelijk toch echt weg. En dan ' escaleert' het in zo'n krijsfeest... Terwijl ze weer helemaal blij is als ze eenmaal buiten is. Het voelt zo fout om haar onder dwang iets te laten doen, maar als ze niet wil toegeven zie ik geen andere manier.

Die fantasie is leuk he :)
Gister een treinreis van 28 uur gemaakt (dat kan N dus prima, met iedereen kletsen en door de trein rennen). Vond ze zo'n papieren bagagelabel en binnen twee minuten had ze er zes functies voor bedacht (armband, vlinder, telefoon, brief, step en skateboard). Zó knap vind ik dat *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173088114
28 uur :o waar ging je heen!?
  zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:08:45 #55
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173088307
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 16:00 schreef Razztwizzle het volgende:
28 uur :o waar ging je heen!?
Van noord-west-Spanje via Barcelona en Parijs naar huis ^O^ N vond het allemaal prachtig, maar voor ons was het wel vermoeiend, steeds door de trein rennen achter haar aan. ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173088626
Klinkt bekend dat probleem SaskiaR! Hier werkt meestal de aankondigmethode + kleine keuzes geven in combi met de nou doei. Geen haast hebben helpt ook heel erg, maar ja :P.
De nou doei is het meest effectief gebleken bij die van mij: je zult maar eens wat missen. 28 uur treinen: das een boel geren geweest :)
Room: klinkt zo heerlijk geconcentreerd! Wij hebben wel eens twijfels over de ontwikkeling van het concentratievermogen hiero: maar lijkt toch redelijk binnen het peuterse
pi_173088806
Dit is trouwens mijn peuter (na een binnenspeeltuin bezoek: vandaar de moe):
Even bijkomen van het spelen https://imgur.com/a/AhPJn
pi_173089719
Saskia wat klinkt die reis heerlijk! Ik houd heel erg van treinreizen ❤
pi_173090714
Ik ben ook absoluut niet de rust zelve bij peuterbuien, zeker sinds de zwangerschap.

Ik heb wel een beetje de gebruiksaanwijzing van R gevonden. Dwars gedrag = oké dan ga ik zonder R, dag dag! / Oké ben je zo moe, dan ga je nu naar bed. En tot nu toe is dat genoeg om heel snel normaal te doen.
pi_173093316
Ik geloof dat we ons vooralsnog in onze handen mogen knijpen als ik het zo lees. Wolk is zelden echt dwars en haar peuterbuien duren hooguit 5 minuten. We horen steeds dat ze zo braaf en lief is. Op het kdv corrigeert ze zelfs de andere kinderen als die iets doen wat niet mag. En als ze toch doorgaan dan haalt ze de juf erbij. :P Als we buiten de deur zijn, in een winkel bijvoorbeeld dan vraagt ze meestal of ze iets mag pakken wat ze gezien heeft. En als ik vraag of ze het terug legt doet ze dat ook.

Het komt vast nog. :D Maar ik hoef dus eigenlijk nooit boos te worden en mijn geduld wordt ook vrijwel nooit op de proef gesteld.

Een gek trekje vind ik trouwens wel dat ze wanneer ze moe begint te worden, ze om eten gaat vragen. Hebben andere peuters dat ook? Ik weet vrij zeker dat ze geen honger heeft dan en toch gaat ze heel specifiek om bepaalde etenswaren vragen.
pi_173093382
Mooie dame heb je daar Vosje. O+ Duidelijk moegespeeld ja!
pi_173093604
Vosje O+ mooie meid heb je.
pi_173096025
mooie meid vos O+

wauw saskia wat een reis! ik vind 2 uur al lang.

Iemand die gebruik maakt van een monkey platter? Sarah zit in een fase dat ze dingen wel wil proberen dus ik wil eigenlijk proberen haar zo aan het eten te krijgen...

Wat doe je erop? en hoeveel ervan?

ze zit ook in de poepfase... poepie poep jij bent poep.. oh en dankzij onze buren komt ze soms met woorden waar we niet zo blij mee zijn... sukkel/zeikerd. Daar wordt bij hun om gelachen dus ze vind het lastig dat het thuis niet mag.

mijn meisje-eigenwijsje.



[ Bericht 57% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 12-08-2017 21:44:33 ]
S. 2014
J. 2016
pi_173096602
GM wij doen heel regelmatig aan monkey platters. Met wortel, paprika, kaas, komkommer, druiven, appel, tomaatjes etc. We gooien erop wat in huis is. Soms krijgen ze er een dipsausje bij in de vorm van sladressing, dat vinden ze erg lekker. Bij ons eten er 3 kinderen (en ikzelf :D) van, dus het is echt wel een bord vol. Halve paprika, kwart komkommer, 20 snoeptomaatjes, dat soort hoeveelheden. De schaal wordt altijd aangevallen alsof ze dagen niets te eten gehad hebben. :')

Vosje wat een dotje heb je! O+
  zondag 13 augustus 2017 @ 08:23:29 #65
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173103752
Hoi ook weer bijgelezen :W als ik jullie verhalen zo lees dan moet ik zeggen dat het hier meestal wel meevalt. Dat was een jaar geleden wel anders, heb mijn portie toen al gehad geloof ik. Meestal kan ik zijn gedrag nu wel bijsturen door mijn stem licht te verheffen en een strengere toon aan te slaan. Als het toch tot een meltdown komt dan mag hij in de hoek afkoelen en hebben we daarna een gesprekje. Bij mijn man lijkt hij wel meer de grenzen op te zoeken en die heeft momenteel ook wat minder geduld.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 13 augustus 2017 @ 08:37:51 #66
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173103837
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 20:05 schreef LuDann het volgende:
Ik geloof dat we ons vooralsnog in onze handen mogen knijpen als ik het zo lees. Wolk is zelden echt dwars en haar peuterbuien duren hooguit 5 minuten. We horen steeds dat ze zo braaf en lief is. Op het kdv corrigeert ze zelfs de andere kinderen als die iets doen wat niet mag. En als ze toch doorgaan dan haalt ze de juf erbij. :P Als we buiten de deur zijn, in een winkel bijvoorbeeld dan vraagt ze meestal of ze iets mag pakken wat ze gezien heeft. En als ik vraag of ze het terug legt doet ze dat ook.

Het komt vast nog. :D Maar ik hoef dus eigenlijk nooit boos te worden en mijn geduld wordt ook vrijwel nooit op de proef gesteld.

Een gek trekje vind ik trouwens wel dat ze wanneer ze moe begint te worden, ze om eten gaat vragen. Hebben andere peuters dat ook? Ik weet vrij zeker dat ze geen honger heeft dan en toch gaat ze heel specifiek om bepaalde etenswaren vragen.
Ja, dat laatste heeft V ook (nog steeds). Eigenlijk wil hij dan vooral snaaien, want als ik uitleg dat hij geen snoep/ijs oid mag, maar wel wat gezonds krijgt hij een meltdown, als ik hem een gezond alternatief voorstel waarvan ik weet dat hij het lekker vindt gaat het goed (plak kaas of vlees).

Ik weet niet helemaal waar het vandaan komt, het enige wat ik kan bedenken is dat hij dan niet zo lekker in zn vel zit en zichzelf iets lekkers gunt.

Als ik het hem vraag krijg ik altijd het antwoord 'maar ik ben gewoon geboren om te eten mama' . Niet dat je daar wat aan hebt :') .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_173103866
:') dat is ook wel hilarisch gezien de hoeveelheden die hij eet.

Ik doe een schaaltje met paprika bijv wel eens in de middag als ik weet dat we savonds iets gaan eten waar hij naar alle waarschijnlijkheid alle groenten laat liggen. Aka 1-pans-pastawonder ofzo.
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:01:09 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173104044
Hier komt bijna dagelijks een monkey platter op tafel, omdat kuiken anders de hele middag om koekjes loopt te zeuren :').

Ik leg er op wat ik in huis heb en gezond is. En dan probeer ik het ook nog eens leuk te presenteren, dus kaas bijvoorbeeld niet in blokjes maar hartjes mbv een koekjessteker.

Maar bijvoorbeeld dus kaas, worst, rolletje ham, tomaatjes, paprika in reepjes, olijven, dadel, rozijntjes, soepstengelstukjes met dip, komkommer, cashewnoten of pinda's, avocado in stukjes, gekookt eitje, gedroogd fruit, worteltjes... etc.
KuikenGuppy
  zondag 13 augustus 2017 @ 09:37:52 #69
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173104326
Het is zo'n ochtend. Franske heeft een pen in het oor van de oudste geramd, tot bloedens toe. Eigen schuld, want de oudste wilde de pen afpakken :') .

Nu zijn ze elkaar met natte takjes aan het bewerken. Buiten.

Ik denk dat ik een arena ga bouwen in de tuin en een soort worstelprogramma ga beginnen :') .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_173104340
sterkte vandaag away
pi_173105146
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:37 schreef AwayTL het volgende:
Het is zo'n ochtend. Franske heeft een pen in het oor van de oudste geramd, tot bloedens toe. Eigen schuld, want de oudste wilde de pen afpakken :') .

Nu zijn ze elkaar met natte takjes aan het bewerken. Buiten.

Ik denk dat ik een arena ga bouwen in de tuin en een soort worstelprogramma ga beginnen :') .
May the odds be ever in your favor.
pi_173106030
Teun heeft zonnebrand in zijn eigen oog gespoten vanmorgen :(
Gelukkig snel dicht geknepen dus viel alles mee dus gillend kind in de badkuip terwijl ik het aan het uitspoelen was en rondom het oog weg poetsen. Is allemaal goed afgelopen 8)7
  zondag 13 augustus 2017 @ 11:57:36 #73
409579 LuDann
All the way
pi_173107215
Monkeyplatter doe ik met wat er is huis is. Fruit, stukje worst, olijven, soms overgebleven groenten, een cracker.

quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 08:37 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ja, dat laatste heeft V ook (nog steeds). Eigenlijk wil hij dan vooral snaaien, want als ik uitleg dat hij geen snoep/ijs oid mag, maar wel wat gezonds krijgt hij een meltdown, als ik hem een gezond alternatief voorstel waarvan ik weet dat hij het lekker vindt gaat het goed (plak kaas of vlees).

Ik weet niet helemaal waar het vandaan komt, het enige wat ik kan bedenken is dat hij dan niet zo lekker in zn vel zit en zichzelf iets lekkers gunt.

Als ik het hem vraag krijg ik altijd het antwoord 'maar ik ben gewoon geboren om te eten mama' . Niet dat je daar wat aan hebt :') .
Geboren om te eten. _O- Gek hè, hoe ze zo jong al hun eigen eigenaardigheden kunnen ontwikkelen. Ze heeft dit sinds ze anderhalf was ofzo.

Wolk wil ook vooral lekkers ja. Ik vind het wel lastig omdat ze enerzijds nog steeds niet zo hard groeit en wat extra calorieën wel kan gebruiken maar anderzijds wil ik dit niet aanmoedigen omdat het me niet zo'n goede associatie lijkt.
pi_173107370
Eind van de dag, wat vermoeid, waarschijnlijk ietwat lage bloedsuiker want richting etenstijd..het is dan best 'natuurlijk' om iets zoets te willen eten. Suiker = snelle energie, dus best normaal dat je lichaam zoiets vraagt imo :)

Ik geef dan meestal iets van fruit.
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:10:57 #75
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173107502
Maar is haar definitie van iets lekkers ook perse iets ongezonds?

Bij ons thuis was het vroeger altijd zo dat iets lekkers ook iets ongezonds is, geassocieerd met feest en blijheid. Ik probeer ze aan te leren dat lekkers ook iets gezonds kan zijn, bananenijs, groentemuffin, noten.

Helaas vinden mijn kinderen het niet zo'n goed plan als ik zelf :') .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_173107537
Arme Teun dat doet ook echt heel veel pijn.

Leuk zo'n snackbord maar bij het meeste zeggen.ze dat lust ik niet.
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:23:51 #77
409579 LuDann
All the way
pi_173107819
Het is aan het einde van de dag ja, maar ook voor het middagdutje. Het maakt niet zoveel uit wat ik geef, het is dan 2 minuten goed, ze neemt er 1 hap van en zeurt om wat anders. Als ze dat dan krijgt neemt ze weer 1 hap en wil weer wat anders.

Het gaat me dus niet zozeer om wat eten als ze moe wordt maar meer om de manier waarop. Ze is dan erg gefocust op eten, is nergens mee af te leiden maar tegelijkertijd is niks wat ik geef goed.

Op zich is haar idee van lekker niet ongezond hoor, maar zoals ik zei lijkt me deze associatie niet zo heel goed (+ ik vind het een beetje zonde van alles wat de prullenbak in kan met slechts 1 hap eruit). Ik wil dus eigenlijk stoppen met erin mee gaan maar dat vind ik moeilijk. :@

@away: gewoon stug blijven aanbieden lijkt me, dan gaan ze het vast vanzelf een goed plan vinden. :P
pi_173107921
Ah, op die fiets :) Dan is het idd een kwestie van doorbijten en consequent daarin blijven (makkelijk gezegd, I know ;)).

Ik heb wel een peuter die echt last kan hebben van lage bloedsuikerspiegel, vandaar mijn associatie.
pi_173108107
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:37 schreef AwayTL het volgende:
Het is zo'n ochtend. Franske heeft een pen in het oor van de oudste geramd, tot bloedens toe. Eigen schuld, want de oudste wilde de pen afpakken :') .

Nu zijn ze elkaar met natte takjes aan het bewerken. Buiten.

Ik denk dat ik een arena ga bouwen in de tuin en een soort worstelprogramma ga beginnen :') .
succes!

Hier staat de baby telkens in de weg volgens saar dus die is al meerdere keren omgeduwd... :')
S. 2014
J. 2016
  zondag 13 augustus 2017 @ 13:05:42 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173108903
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Arme Teun dat doet ook echt heel veel pijn.

Leuk zo'n snackbord maar bij het meeste zeggen.ze dat lust ik niet.
Dan eet jij die dingen toch lekker zelf? :9 Het is als het goed is allemaal gezond, en het scheelt weer snaaizin naar iets ongezonds. Bovendien zullen ze sommige dingen, als je het steeds aanbiedt, vanzelf een keer proeven.
KuikenGuppy
pi_173108981
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

succes!

Hier staat de baby telkens in de weg volgens saar dus die is al meerdere keren omgeduwd... :')
welkom bij de club dan he :').
  zondag 13 augustus 2017 @ 13:27:00 #82
409579 LuDann
All the way
pi_173109437
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:28 schreef GotC het volgende:
Ah, op die fiets :) Dan is het idd een kwestie van doorbijten en consequent daarin blijven (makkelijk gezegd, I know ;)).

Ik heb wel een peuter die echt last kan hebben van lage bloedsuikerspiegel, vandaar mijn associatie.
Ja, vrees het wel ja.

Ik heb bij de mijne nog niet iets gemerkt van een laag bloedsuiker.
pi_173109788
Als ik een hypo heb, hoef ik ook niet te nemen waar mijn lichaam niet om vraagt, want dan neem ik idd 1 hap.

Laat Wolk eens zelf kiezen?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 13 augustus 2017 @ 14:42:11 #84
409579 LuDann
All the way
pi_173111192
Ik laat haar zelf kiezen, dwz ik geef haar meestal waar ze om vraagt.
pi_173112827
Ik moet ook vaker zo'n monkey plate maken. We eten alle losse dingen wel, maar allerlei verschillends op zo'n bord is wel gezellig.

Snoep lust O niet :D We hebben het ook amper in huis op zich. Chocolade houdt ze wel van, maar dat hebben we weinig in huis. We proberen overdag niet te veel van die zooi te eten. Ik wil niet dat ze denkt dat het normaal is om de hele dag door te snaaien (zoals ik eerder deed).

We hadden vanmiddag een prachtig bijna-tantrum.
We gingen een fietstochtje maken, dus we pakken de fietsen en ik zet S in zijn stoeltje, en doe de kinderen hun helm op. Daarna doe ik mijn eigen helm op en toen manlief later kwam, deed hij zijn helm op.
"Whee ik wil ook een he-(doet haar handen naar haar hoofd) Oi, OI! Maar ik héb een helm, mamma ik héb een helm! Hihi!!"

_O-
pi_173115569
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:10 schreef AwayTL het volgende:
Maar is haar definitie van iets lekkers ook perse iets ongezonds?

Bij ons thuis was het vroeger altijd zo dat iets lekkers ook iets ongezonds is, geassocieerd met feest en blijheid. Ik probeer ze aan te leren dat lekkers ook iets gezonds kan zijn, bananenijs, groentemuffin, noten.

Helaas vinden mijn kinderen het niet zo'n goed plan als ik zelf :') .
Dat bananenijs, hoe werkt dat?
pi_173116806
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 13:08 schreef Crumpette het volgende:

[..]

welkom bij de club dan he :').
2e (en 3e 4e 5e enz enz) kinderen worden vast met een inwendige helm geboren :')
S. 2014
J. 2016
pi_173117872
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 18:00 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat bananenijs, hoe werkt dat?
mijn lactose vrije aardbeienijs vond Teun ook geen succes :(
  zondag 13 augustus 2017 @ 19:34:40 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_173117939
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 18:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

2e (en 3e 4e 5e enz enz) kinderen worden vast met een inwendige helm geboren :')
Echt hoor, ik sta er nog steeds af en toe van te kijken wat een bikkel de kleine zus hier is :'). Waar de oudste juist zn ziekenhuisopname al plant bij een geschaafde knie.
  zondag 13 augustus 2017 @ 19:39:04 #90
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173118060
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 18:00 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat bananenijs, hoe werkt dat?
Men doet de bananen zonder schil ( ok ik deed alleen nog maar met, maar met schil levert je dus pijnlijk koude vingers op) in vriezer, minimaal een uur en dan blenderen. Evt met wat pindakaas/noten. Nom noms.

Wel voor het eten er eerst even uithalen, anders is het, net als normaal ijs, te hard en koud.

[ Bericht 6% gewijzigd door AwayTL op 13-08-2017 19:44:19 ]
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 13 augustus 2017 @ 19:41:00 #91
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173118113
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Echt hoor, ik sta er nog steeds af en toe van te kijken wat een bikkel de kleine zus hier is :'). Waar de oudste juist zn ziekenhuisopname al plant bij een geschaafde knie.
Ah ja. Ik denk ook altijd dat de oudste minimaal 6x reeds is overleden.

Als ik dan zeg dat er een oorlogswond is en dat het been er minimaal tot de knie af moet, dan is het weer eens mijn schuld.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 13 augustus 2017 @ 19:44:23 #92
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173118223
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:37 schreef AwayTL het volgende:
Het is zo'n ochtend. Franske heeft een pen in het oor van de oudste geramd, tot bloedens toe. Eigen schuld, want de oudste wilde de pen afpakken :') .

Nu zijn ze elkaar met natte takjes aan het bewerken. Buiten.

Ik denk dat ik een arena ga bouwen in de tuin en een soort worstelprogramma ga beginnen :') .
:X :X :X broederliefde :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173118263
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 09:37 schreef AwayTL het volgende:
Het is zo'n ochtend. Franske heeft een pen in het oor van de oudste geramd, tot bloedens toe. Eigen schuld, want de oudste wilde de pen afpakken :') .

Nu zijn ze elkaar met natte takjes aan het bewerken. Buiten.

Ik denk dat ik een arena ga bouwen in de tuin en een soort worstelprogramma ga beginnen :') .
oh kan ik die van mij er dan ook in zetten?
  zondag 13 augustus 2017 @ 19:51:59 #94
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_173118447
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:41 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ah ja. Ik denk ook altijd dat de oudste minimaal 6x reeds is overleden.

Als ik dan zeg dat er een oorlogswond is en dat het been er minimaal tot de knie af moet, dan is het weer eens mijn schuld.
Zo flauw! :7

Ik vind het wel lastig soms hoor, Sil was tot hij een jaar of 3 was helemaal niet flauw, maar nu zegt ie echt om álles au. Of hij doet idd alsof hij half sterft als hij eens valt. Ik weet serieus niet meer wanneer hij nou echt pijn heeft, en ik ga er door dit gedrag ook snel vanuit dat hij weinig of geen pijn heeft. Heb dit wel al een paar keer met 'm besproken, dat ik hierdoor echt niet meer weet wanneer er nou serieus iets aan de hand is. Maar volgens mij is het inmiddels een gewoonte en ik heb geen idee hoe ik die nu moet doorbreken :')
pi_173118483
Dat bananenijs klinkt fantastisch en, aangezien man en ik dit weekend beide een tros gehaald hebben, ga ik er morgen maar eens mee experimenteren. :9

Ik heb even wat advies nodig. N. eet al een tijdje heel slecht, maar we hadden nog wel een aantal (gezonde) succesnummers bij het avondeten, zoals pasta met zelfgemaakte tomatensaus, gebonden soepen, stamppot, pastasalade met prei en tonijn. Inmiddels eet ze alleen die laatste nog wel, maar verder echt alleen kale pasta/rijst en gebakken aardappelen in de vorm van patat en patat zelf uiteraard ook. Eerder at ze als snack nog wel eens tomaatjes of komkommer, maar ook daar wil ze niks meer van weten. Haar groente-intake is al weken letterlijk 0 (muv een paar stukjes prei bij de genoemde salade) en ik begin me daar toch wel een beetje zorgen om te maken. Ik heb me tot nu toe nooit druk gemaakt omdat ze linksom of rechtsom toch wel wat gezonds binnenkreeg, maar nu dus echt niet meer. De rest van de dag eet ze +/- vier boterhammen (enkel nog met zoet beleg of vlees, pindakaas/hummus/notenpasta's zijn uit den boze), twee tot drie stuks fruit en een kommetje Griekse yoghurt.

Ik maak me geen zorgen om of ze ooit nog gezond gaat eten, daar ben ik wel van overtuigd. Ook de hoeveelheid baart me geen zorgen, liefde en lucht toch? ;) Maar moet ik me druk maken over tekorten aan voedingsstoffen of gaat dat niet zo hard?
pi_173118905
Jan eet al ruim 2 jaar heel slecht. Hij wordt in oktober 5. Hij eet fruit gaat wel met name appel, banaan en druiven, brood als een bouwvakker, warm eten is drama. Groente is een no go alleen pastasaus die zonder stukjes is (lang leve de blender) en hopelijk straks weer de stamppotten.
Ik heb besloten er geen punt van de te maken, bied het elke dag aan, leg het elke dag op zijn bord tot zijn ergenis :)
Aardappelen zit ik onderhand wel op gekookt en gebakken dat hij weer eet, rijst ach we gaan het morgen weer proberen en pasta alleen macaroni, vormpjes bijv dieren en schelpjes pasta maar geen grote liefhebber.

Een tijdje geleden sprak ik een moeder die ook huisarts is en een van haar kinderen heeft tot z'n 6de alleen maar brood willen eten is ook gestopt met warm eten, hij weigerde gewoon. Nu eet hij alles dus er is hoop denk ik maar :@
Ook de kinderartsen waar ik werk zeggen maak er geen gevecht van en hou het gezellig aan tafel, het het goede voorbeeld en eet alles en bied wel alles aan maar maak er geen drama van
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:13:12 #97
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173119047
V van bijna 5 begint nu langzaam aan met proeven. Hij eet nu 3 groentes denk ik. Het slechte eten is van 1 tot nu geweest.

Hij eet nog slecht in vergelijking met anderen en Frans, maar het gaat al de goede kant op.

Ik zou veel aanbieden, weinig van zeggen en ook de bereidingswijze varieren.

Multivitamine erbij en ze komen hun tijd wel door selv :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_173119092
Gezellig houden aan tafel doen we sowieso, dat vinden we erg belangrijk. Ze mag als ze niks wil ook gerust een boekje lezen aan tafel en niks eten, maar ik vroeg me dus af of er idd iets van een multivitamine bij moet of zo. Dank voor jullie ervaringen, meer blijft welkom. ^O^
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:19:05 #99
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_173119237
Oh ja eten...
Hier een hele poos geen warme groente naar binnen gekregen, wel énorme hoeveelheden rauwkost, zoals sla, komkommer, paprika etc en andere toch redelijk goede dingen zoals vlees, pasta, brood, zuivel, hartig en zoet beleg etc. Bij het CB kregen we gelijk het predikaat: 'kieskeurige eter'. Pardon zeg :{

Nu ben ik afgelopen week gebeld door het CB, kon niet opnemen dus, dus voicemail. Hoe het met ons is?
Ze belt me halverwege de maand nogmaals terug. Ik zit er helemaal niet op te wachten. Heeft 1 van jullie dit ook wel eens meegemaakt? :o

Nu hebben we de afgelopen 2 weken énorme sprongen gemaakt qua warm eten. Ze at ineens prei, snij- en sperzieboontjes en tuinboontjes.. Hoezeeee *O*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_173119465
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh ja eten...
Hier een hele poos geen warme groente groente naar binnen gekregen, wel énorme hoeveelheden rauwkost, zoals sla, komkommer, paprika etc en andere toch redelijk goede dingen zoals pasta, brood, zuivel, hartig en zoet beleg etc. Bij het CB kregen we gelijk het predikaat: 'kieskeurige eter'. Pardon zeg :{

Nu ben ik afgelopen week gebeld door het CB, kon niet opnemen dus, dus voicemail. Hoe het met ons is?
Ze belt me halverwege de maand nogmaals terug. Ik zit er helemaal niet op te wachten. Heeft 1 van jullie dit ook wel eens meegemaakt? :o

Nu hebben we de afgelopen 2 weken énorme sprongen gemaakt qua warm eten. Ze at ineens prei, snij- en sperzieboontjes en tuinboontjes.. Hoezeeee
Ik had laten vallen bij het cb dat ze slecht sliep. Een maandje later kreeg ik een brief van het cb met een datum en tijd voor een afspraak. Om haar slaapritme nog een keer te bekijken en te bespreken... Ik heb dat direct afgekapt en afgezegd. Aan de telefoon gezegd dat het prima ging en niet nodig was. Zijn ze nou helemaal?!

Morgen weer afspraak cb en ik ga helemaal niks zeggen. En als ze vragen hoe het gaat met zindelijkheid verzin ik wel wat. Anders krijgen we daar misschien weer wat mee.
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:27:03 #101
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173119485
Hier zijn ze op dit moment ook kieskeurig met eten, maar ik merk dat er steeds al weer iets meer gegeten wordt. N eet niet alleen meer chocopasta op haar brood, maar stroop, kaas eet ze nu ook weer. L is minder kieskeurig over het broodbeleg. Daar kan ik ook pindakaas, smeerkaas, ham, kip op het brood doen. Fruit eten ze voldoende. Groenten eten ze soms wel, soms niet.
Doperwten gaan er altijd goed in. Wortel vinden ze ook lekker. N at op vakantie bij haar kindermenu ook eerste de appelmoes en daarna de wortels. Toen de wortels op waren, begon ze pas aan de frietjes.
En hoi, wij leven nog. Genoten van mijn vakantie. Het weekje weg was heerlijk en de meiden hebben het echt fantastisch gedaan! Uitgeslapen tot minstens half 9, elke dag super gezellig. Geen moment gezeurd. Zo fijn.
Morgen weer beginnen met het inrichten van mijn lokaal. Eens kijken of we er 31 tafeltjes ingepropt krijgen.
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:34:44 #102
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_173119726
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik had laten vallen bij het cb dat ze slecht sliep. Een maandje later kreeg ik een brief van het cb met een datum en tijd voor een afspraak. Om haar slaapritme nog een keer te bekijken en te bespreken... Ik heb dat direct afgekapt en afgezegd. Aan de telefoon gezegd dat het prima ging en niet nodig was. Zijn ze nou helemaal?!

Morgen weer afspraak cb en ik ga helemaal niks zeggen. En als ze vragen hoe het gaat met zindelijkheid verzin ik wel wat. Anders krijgen we daar misschien weer wat mee.
Wat een stelletje bemoeizuchtige types toch :o
Hoe oud is N. nu? Je kan moeilijk forceren. E. was de laatste keer ook volgens het CB moeilijk te motiveren/stimuleren voor de ogentest. Bij mij deed ze 'm zonder problemen, maar dat wilden ze niet. Het moest nml bij een 'vreemde'. Ik zag al gelijk toen die dame het probeerde dat het averechts ging werken bij E. Ik zei haar dat ook en uiteindelijk kreeg ik gelijk, dus mevrouw was gepikeerd. Ik mocht op herhaling met dezelfde uitkomst en nu heb ik een doorverwijzing voor de oogarts in the pocket. -O-
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 13 augustus 2017 @ 20:35:19 #103
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_173119750
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Oh ja eten...
Hier een hele poos geen warme groente naar binnen gekregen, wel énorme hoeveelheden rauwkost, zoals sla, komkommer, paprika etc en andere toch redelijk goede dingen zoals vlees, pasta, brood, zuivel, hartig en zoet beleg etc. Bij het CB kregen we gelijk het predikaat: 'kieskeurige eter'. Pardon zeg :{

Nu ben ik afgelopen week gebeld door het CB, kon niet opnemen dus, dus voicemail. Hoe het met ons is?
Ze belt me halverwege de maand nogmaals terug. Ik zit er helemaal niet op te wachten. Heeft 1 van jullie dit ook wel eens meegemaakt? :o

Nu hebben we de afgelopen 2 weken énorme sprongen gemaakt qua warm eten. Ze at ineens prei, snij- en sperzieboontjes en tuinboontjes.. Hoezeeee *O*
Ja ik had toen Lucas nog een baby was de wvpk die me ook belde omdat ze in de computer had gezien dat ik naar het weeguur was geweest en Lucas minder goed groeide. En ik was noet gebleven om haar wat te vragen (want ik had geen vragen) dus vond ze het nodig om zowel mij als mijn man te bellen. Toen heb ik aangegeven dat ik zelf wel kom als ik vragen heb. Kon dr wel wurgen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_173119807
Succes, Shop! Ik mag overmorgen weer beginnen aan mijn lokaal. Altijd weer een 'fris' begin (niet qua hygiëne trouwens).

Als ik het zo lees, gaat het hier best goed met eten. Zelf cherrytomaatjes van de plant plukken is de bom, die zou hij de hele dag wel willen eten.

Slapen lukte vanmiddag weer niet, ondanks een grote loopfietsronde en een 'zware' lunch met wafels :N. Maar vanavond lag hij er wel vroeg in en sliep ook meteen, dat dan weer wel. Na het motto "je moet altijd iets gevaarlijks doen voor het slapen gaan" dan, maar dat liep goed af.

Van dat soort cb vragen krijg ik altijd de kriebels. Ik zeg zo weinig mogelijk.
pi_173120203
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 19:53 schreef Selvaria het volgende:

Ik heb even wat advies nodig. N. eet al een tijdje heel slecht, maar we hadden nog wel een aantal (gezonde) succesnummers bij het avondeten, zoals pasta met zelfgemaakte tomatensaus, gebonden soepen, stamppot, pastasalade met prei en tonijn. Inmiddels eet ze alleen die laatste nog wel, maar verder echt alleen kale pasta/rijst en gebakken aardappelen in de vorm van patat en patat zelf uiteraard ook.
Herkenbaar verhaal. Of het echt nodig is, weet ik niet, maar voor onze gemoedsrust geven we I van die kauwtabletten. Ze ziet het als een snoepje dat ze zomaar iedere dag bij het ontbijt krijgt. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173120356
Over groenten weigeren heb ik ooit iets gelezen: https://kiind.nl/waarom-kinderen-geen-groente-lusten-en-prima-is/
Vond zelf het begin van het stukje interessant (waarom kindjes een fase van groenten weigeren hebben) en daarna bij best veel dingen mijn vraagtekens.
Mijn meisje begint nu zoetjes aan wat meer en gevarieerder te eten savonds. Tegen de tijd dat ze echt goed vast voedsel begon te eten, begon ze savonds steeds meer te weigeren. Aangezien ze ontbijt en lunch en vooral fruit wel goed deed heb ik me er nooit druk over gemaakt of ze iets tekort zou komen.
Ons CB is zo druk dat ik me afvraag of ze ooit uit zichzelf contact zouden opnemen buiten de reguliere afspraken :P
Ik denk wel dat als je de gewoonte hebt om jezelf te informeren, je het al snel als bemoeizucht kunt ervaren, terwijl er vast veel mensen zijn die dat simpelweg wel kunnen gebruiken.
pi_173120870
R eet alleen groenten als ik er een spelletje van maak of in soepvorm. Pitapientjes zijn dan weer het hoogtepunt van de dag.
Snaaizin heeft ze ook niet, ik wel. ;)
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:18:59 #108
409579 LuDann
All the way
pi_173121296
Ik zou dat van het CB niet zo hoog opnemen hoor. Het is hun werk, ik vind het eigenlijk wel netjes dat ze nog even nabellen om te vragen of alles goed gaat (zeker als een gezin een zware tijd achter de rug heeft bijvoorbeeld) en of er nog vragen zijn.

Wolk eet vooralsnog nog steeds wel prima eigenlijk. Aardappelen in elke vorm en bloemkool, broccoli en boontjes zijn favoriet. Op het KDV krijgt ze overdag warm eten en daar eten ze de meest exotische dingen lees ik, zoals raapstelen. Zou ik nooit op komen. :P
pi_173121511
quote:
2s.gif Op zondag 13 augustus 2017 20:49 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Herkenbaar verhaal. Of het echt nodig is, weet ik niet, maar voor onze gemoedsrust geven we I van die kauwtabletten. Ze ziet het als een snoepje dat ze zomaar iedere dag bij het ontbijt krijgt. :') .
ik heb de gummie vitamine tabletten van Dora. Jongens noemen het de snoepjes die goed voor je buik zijn :)
  zondag 13 augustus 2017 @ 21:44:37 #110
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173122341
Ja, ontzettend vervelend die mensen die als taakbeschrijving ELK kind tot 4 moeten monitoren om extremen eruit te pikken en te helpen waar nodig. Ontzettend ergerlijk dat ze dan soms vragen stellen of terugbellen als iets niet helemaal zoals standaard loopt. Het is natuurlijk ook belachelijk om gemiddeldes aan te houden als je zo veel kinderen onder ogen krijgt.

Het is niet verplicht om te gaan. Weet je het zelf beter, ook goed, waarschijnlijk wel nl. Wij zoeken veel uit en kijken naar ons kind, wij zien ze ook bijna elke dag.

Genoeg mensen die van helemaal niks weten en gebaat zijn bij de adviezen, ook al komen ze misschien uit de jaren 50. Ja eens, het cb is niet helemaal up to date, maarja niet gefinancierd vanuit eigen middelen, maar het zijn geen monsters die uit zijn op de moeders zo'n slecht gevoel mogelijk te geven noch de kinderen in allerlei verdoemhokjes te stoppen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_173122715
Vind het vaak sterk afhankelijk van het cb, de arts of verpleegkundige. Bij Jan had ik een verpleegkundige van de oude stempel en de arts riep gaat prima geniet er van, verpleegkundige wist mij het gevoel te geven alsof hij mega achter liep dat hij niet kon kruipen met 6 maanden. Had volgens mij moeten vragen of het boekje wel op de goede pagina open geslagen was....

Nu hele fijne verpleegkundige, leuke jonge vrouw die een peuter weet te motiveren om te doen wat hij moet laten zien. De arts die we hadden is helaas met pensioen was een super leuke vrouw en we hebben nu een andere en die is ook jong, moeder van 2 kinderen en ik heb een aantal jaren met haar samen gewerkt want zij is gewoon kinderarts die het met 2 kleine kinderen fijner vind om regelmaat te hebben ipv nachtdiensten, weekenddiensten etc. Haar kinderen zijn beiden ongeveer 9 maanden jonger dan de mijne. Dus niet elke CB arts is een afgekeurde arts die geen specialisatie heeft en niet met de tijd is mee gegaan.

De andere verpleegkundige die er nu nog is bij ons op het CB had goed ingeschat na de geboorte van Jan dat het niet helemaal soepel met mij zelf liep en belde regelmatig even om te horen hoe het ging en kwam extra kijken hoe het met ons allemaal ging toen ik met een borst en baarmoeder ontsteking plat lag en ook aandacht voor de vader of die het verzorgen van mij en een pasgeborene allemaal trok
pi_173122803
Ok. Maargoed he, n=1, voor ons. Voor het CB n=oneindig.

+1 op always.
pi_173122845
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 21:44 schreef AwayTL het volgende:
Ja, ontzettend vervelend die mensen die als taakbeschrijving ELK kind tot 4 moeten monitoren om extremen eruit te pikken en te helpen waar nodig. Ontzettend ergerlijk dat ze dan soms vragen stellen of terugbellen als iets niet helemaal zoals standaard loopt. Het is natuurlijk ook belachelijk om gemiddeldes aan te houden als je zo veel kinderen onder ogen krijgt.

Het is niet verplicht om te gaan. Weet je het zelf beter, ook goed, waarschijnlijk wel nl. Wij zoeken veel uit en kijken naar ons kind, wij zien ze ook bijna elke dag.

Genoeg mensen die van helemaal niks weten en gebaat zijn bij de adviezen, ook al komen ze misschien uit de jaren 50. Ja eens, het cb is niet helemaal up to date, maarja niet gefinancierd vanuit eigen middelen, maar het zijn geen monsters die uit zijn op de moeders zo'n slecht gevoel mogelijk te geven noch de kinderen in allerlei verdoemhokjes te stoppen.
Hear, hear!

Ik schrik er best van hoe goedbedoelde initiatieven en adviezen zo negatief opgepakt worden :{
pi_173122997
+1 op Always en Skittles!
Laatst met wat vragen en twijfels voor het eerst naar het inloopspreekuur geweest. We kregen fijn advies waar we direct wat mee konden en een hart onder de riem. Alleen willen ze T. voor zijn 4e verjaardag nog even zien voor de zekerheid. Top en prima ^O^
pi_173123325
Dat van die ogentest begrijp ik ook niet helemaal. Zo'n arts doet de test volgens de regels. En dan is de arts 'gepikeerd'? In het boekje van het CB staat bij mij ook uitgelegd dat als de ogentest tweemaal niet goed lukt, een doorverwijzing voor een test bij de ogenarts kan worden gegeven. Dat is helemaal niet erg verder, gewoon 'voor de zekerheid'.

Iemand doet dus gewoon haar werk, en is niet bezig het jou en je kind moeilijk te maken, of om dwars te zitten of wat dan ook.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:16:02 #116
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_173123591
Ik had voorheen ook nooit problemen met ons CB, totdat dit miepje in dienst kwam. Anyhow, gelukkig sprak ik laatst een andere verpleegkundige die tijdens de intake bij mijn dametje op bezoek kwam. Ze vond haar lief en groot geworden en nadat ze mijn verhaal had aangehoord, keek ze me toch met enigzins opgetrokken wenkbrauwen aan, van ehh :? Het gaat toch goed, waar doet ze moeilijk over..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:18:08 #117
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_173123678
quote:
2s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:08 schreef Franny_G het volgende:
Dat van die ogentest begrijp ik ook niet helemaal. Zo'n arts doet de test volgens de regels. En dan is de arts 'gepikeerd'? In het boekje van het CB staat bij mij ook uitgelegd dat als de ogentest tweemaal niet goed lukt, een doorverwijzing voor een test bij de ogenarts kan worden gegeven. Dat is helemaal niet erg verder, gewoon 'voor de zekerheid'.

Iemand doet dus gewoon haar werk, en is niet bezig het jou en je kind moeilijk te maken, of om dwars te zitten of wat dan ook.
Klopt, maar omdat mijn dametje niet wilde meewerken, begon ze een bozige toon naar haar aan te slaan.. :N

Je kan mij niet wijsmaken, dat dat de bedoeling moet zijn van een ogentest..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_173123693
quote:
2s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:08 schreef Franny_G het volgende:
Dat van die ogentest begrijp ik ook niet helemaal. Zo'n arts doet de test volgens de regels. En dan is de arts 'gepikeerd'? In het boekje van het CB staat bij mij ook uitgelegd dat als de ogentest tweemaal niet goed lukt, een doorverwijzing voor een test bij de ogenarts kan worden gegeven. Dat is helemaal niet erg verder, gewoon 'voor de zekerheid'.

Iemand doet dus gewoon haar werk, en is niet bezig het jou en je kind moeilijk te maken, of om dwars te zitten of wat dan ook.
Volgens mij werd rijst als gepikeerd bestempeld..

verder wel eens met away... Je hoeft niets met de adviezen te doen maar ik heb best goede tips van ze gekregen voor Saar. en wb James zijn ze heel soepel, moeilijke start,niet druk maken.
S. 2014
J. 2016
  zondag 13 augustus 2017 @ 22:20:50 #119
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_173123791
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Volgens mij werd rijst als gepikeerd bestempeld..

verder wel eens met away... Je hoeft niets met de adviezen te doen maar ik heb best goede tips van ze gekregen voor Saar. en wb James zijn ze heel soepel, moeilijke start,niet druk maken.
Zie mijn reactie hierboven Dees. Toen ik zei dat ik het niet fijn vond dat ze E. zo benaderde was ze dus pissed naar mij.. sorry, maar ik ben hier de moeder, niet zij, lijkt me..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_173123945
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 22:18 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Klopt, maar omdat mijn dametje niet wilde meewerken, begon ze een bozige toon naar haar aan te slaan.. :N

Je kan mij niet wijsmaken, dat dat de bedoeling moet zijn van een ogentest..
Dat is wel maf idd :o Mag hopen dat ze dan gewoon zeggen, jammer, dan maar nog een afspraak.
pi_173124277
Wij hebben wel een fijn cb, al heb ik met L wel momenten gehad waarbij ik helemaal zen binnenkwam, maar toch met een naar gevoel weer naar buiten liep. Er was op één of andere manier altijd wel iets niet goed. Nu deed mij het niet heel veel, maar ik kan me voorstellen dat onzekere mama's nog onzekerder zouden worden van dat soort bezoekjes. Toch vind ik het cb wel een fijne instantie, vooral omdat er ook ouders zijn die helemaal geen idee hebben van wat een baby, dreumes, peuter nodig heeft qua voeding, aandacht etc. Het cb kan juist die ouders die even een duwtje in de rug nodig hebben qua opvoedingszaken goed helpen.

Ik doe overigens ook af en toe mee aan de workshops die het cjg organiseert. Niet alles trekt me, maar ik pik er gewoon dingen uit die me aanspreken en waarvan ik denk dat het mij als moeder vaardiger maakt. :)

Morgen gaan T en S voor de laatste keer naar het oude kdv. Ze gaan muisjesknuffels trakteren met een kaartje eraan "wij piepen er tussenuit". Als lekkers voor de kindjes hebben we blokjes kaas en snoeptomaatjes. Ik ben erg blij dat de laatste dag eindelijk daar is. :)
pi_173126818
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 15:21 schreef Dot. het volgende:

[..]

Mijn nichtje schakelt haar vriendinnetje in als ze het echt niet langer op kan houden, want liever poept ze niet op school.

Kwak, dat klinkt zwaar :* Ik vind het altijd zo knap om te lezen hoe jij situaties her- en erkent en hard aan de slag gaat om iets te veranderen als je het liever niet zo ziet :)

Wat fijn dat de kdv wissels zo goed uitpakken! Hier was het ook echt een groot succes. Hij heeft het nu minder naar zn zin, want zn grote vriend is er de hele zomer niet.

Mijn peuter gaat ineens hard. Is zomaar zindelijk, dag en nacht, nadat hij een Ikea treinbaan mocht in ruil voor al zn luiers. En hij wil dagelijks langs zijn school rijden, ook al duurt dat nog een half jaar O+
Wat lief Dot dat je dat zegt.

Het gaat na een paar dagen doorzetten echt al radicaal beter. Ik heb mijn kind weer een beetje terug. Vanavond zei hij zelfs tijdens het verschonen met een handje door mijn haar "ik vind jou zo lief mama! En jouw haren ook!" *plasje*

dat was zo fijn na echt wel maanden alleen maar afwijzing en veel heel veel geschreeuw van hem om alles. Niks ging meer normaal en we liepen op een gegeven moment op eierschalen.

We aten vanavond gewoon aan tafel een maaltijd en hij at pasta mét saus :o

De truc is vooral consequent zijn bij ons, en voorspelbaar, en hele duidelijke grenzen (dus niet tevee meeveren) maar zonder op de gang en ultimatums en aftellen en boos worden. Ik heb Janet Lansbury's blog maar weer eens afgestoft...
Kwak
pi_173126878
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 augustus 2017 16:35 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

:*
Waarom denk je dat je te weinig grenzen hebt aangegeven?
We waren teveel bezig met voorkomen dat hij boos zou worden, veel te veel meegeven en te weinig grenzen. Kan best dat sommige kinderen dat fijn vinden, maar Melle gedijt er slecht op.

Verder te vaak tv ingezet om m aan t eten te krijgen, sowieso teveel aandacht aan of hij eet of niet, te lang tv laten kijken, duizend keer van gedachten laten veranderen omtrent eten/spelen/kleren. Heel erg meeveren maar het gedrag werd alleen maar erger. Hij zat zichzelf ook enorm in de weg ermee.

Nu gewoon een paar hele duidelijke regels, en vooral heel heel veel rust in wat wij doen en zeggen. We eten aan tafel, en hij hoeft niks maar als hij speelt gooit of van tafel gaat is hij klaar en gaat het bord weg. Niet complimenteren voor proeven of wel eten want dan weigert hij direct weer. Weinig aandacht aan het eten als handeing besteden. Het is gewoon vanzelfsprekend als hij dat doet. We veel aandacht voor gezellig samen zijn aan tafel, en gesprekjes en grapjes.

Niet boos worden, negatief gedrag en een bui accepteren als hij een grens tegenkomt zoals 'niet gooien'. Benoemen maar er geen enorme preek van maken over hoe het dan wel moet, niet onderhandelen of omkopen, geen time outs. Wel fysiek tegenhouden of begeleiden en altijd zeggen waarom je dat doet.

Werkt voor Melle echt heel goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 14-08-2017 00:48:25 ]
Kwak
pi_173127014
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 14:42 schreef LuDann het volgende:
Ik laat haar zelf kiezen, dwz ik geef haar meestal waar ze om vraagt.
Lu bij ons is dat ook zo, maar dat is dus een voorbeeld van dat hij teveel keus niet aankan. Dan gaat hij grenzen zoeken.

Dus nu vraag ik of hij fruit wil of een koekje en dan bied ik keus uit hooguit twee en dan kiest hij en als hij allebei niet wil dan is t jammer. We gaan straks weer wat anders eten (bijv abondeten).

Als hij dan na vijf minuten alsnog toch wel wil dan is het ook echt pech. Klinkt hard maar hij eet anders echt hap snap en wordt mega chaggo. Als ik hem bovendien dan wel geeg wat hij vraagt dan is t toch niet goed en wordt ermee gesmeten.

Overigens eet hij nu sinds een paar dagen meestal gewoon wat hij vraagt en hij krijgt ook gewoon wat extras als hij tussendoor aangeeft honger te hebben ofzo hoor.
Kwak
pi_173127142
(En we zijn heus nog weleens boos of geirriteerd, maar een halve week geleden was ik nog radeloos... dus ik hen tevreden over de huisige koers)
Kwak
pi_173128471
Ik snap het helemaal, kwak. Bijna alles wat je schrijft. I heeft die grenzen en de duidelijkheid ook heel erg nodig, anders heeft ze teveel ruimte voor haar 'drama' en wordt alles dus ook een drama. Ik vraag ook niet meer aan I "wat wil je eten?" Ik schotel haar gewoon wat voor. Dan zegt ze vaak eerst: dat hoef ik niet. Maar als ik daar gewoon niet op reageer dan zit ze het even later toch gewoon te eten. Terwijl, als ik dan een gesprek aan ga dan eindigt dat negen van de tien keer in boosheid van haar kant en ergernis bij mij.

We waren gistermiddag naar het strand met z'n viertjes. Het was zo leuk en I had het zo erg naar haar zin.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173128646
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 08:08 schreef Franny_G het volgende:
Ik snap het helemaal, kwak. Bijna alles wat je schrijft. I heeft die grenzen en de duidelijkheid ook heel erg nodig, anders heeft ze teveel ruimte voor haar 'drama' en wordt alles dus ook een drama. Ik vraag ook niet meer aan I "wat wil je eten?" Ik schotel haar gewoon wat voor. Dan zegt ze vaak eerst: dat hoef ik niet. Maar als ik daar gewoon niet op reageer dan zit ze het even later toch gewoon te eten. Terwijl, als ik dan een gesprek aan ga dan eindigt dat negen van de tien keer in boosheid van haar kant en ergernis bij mij.

We waren gistermiddag naar het strand met z'n viertjes. Het was zo leuk en I had het zo erg naar haar zin.
Heerlijk franny!

Hier is de truc ook zelf laten pakken/opscheppen. Als het al op het bord ligt en het is iets waar hij niet meteen enthousiast van is (eigenlijk is hij dat alleen bij frikandel :') ) dan knalt ie het met een IK WIL NIET ETEEEN WHEEEEE meteen op de vloer en hebben we een tantrum van hier tot tokio

:')

Mijn aha-moment was dat hij op het kdv weleens stout is en grenzen zoekt, maar totaal niet van die onhandelbare buien heeft. Het was echt iets van thuis, bij ons.
Kwak
pi_173128755
Goed bezig hoor Kwak! Ik heb ook stukken gelezen van die site van mevrouw Lansbury en er zit veel bruikbaars tussen. Vooral het stuk over niet meer dreigen en omkopen vind ik interessant. Wij doen dat toch (niet heel bewust) best vaak. "Als je nu (niet)... dan...". Of "Ik tel tot drie". Eigenlijk heb ik daar een hekel aan.

Hier op vakantie zijn we vaak uit eten en dan zetten we de iPad in om haar aan tafel te houden. Thuis gaan we dat niet doen, dus ik ben benieuwd hoe het afkicken straks zal gaan :') .

Verder is al het eten hier "supervies" (behalve schnitzel en ijs) en vindt ze in slaap vallen in een groot bed op één kamer met haar broertje onmogelijk. Wat helpt is haar stoïcijns blijven terugleggen met een "lekker slapen lieverd". Er zit vooruitgang in ^O^ .

Aan de andere kant is het zo leuk om met een peuter op vakantie te zijn O+ . Alles is nieuw, prachtig, geweldig. Liefdes in de kinderdisco, boven op de berg staan en de "allerbeste bergenbeklimmer van Duisterland" zijn en een miljoen keer van de glijbaan in het zwembad. Ze zuigt de wereld op als een spons, wat is dat mooi om te zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 08:59:20 ]
pi_173128756
Ik heb sac net naar de Bso gebracht, volgende week heeft ze kindervakantieweek en dan begint school en vso en Bso direct. Nu kan ze even rustig wennen maar het voelt wel raar.
pi_173131439
Wij hebben echt een raar kind, B is gek op veel groente, hij weigert dan wel weer aardappels, rijst en alle vlees behalve worst _O-

Is iemand hier wel eens met een peuter van 3 naar Nemo in Amsterdam geweest? Ik ben er wel eens geweest met mijn neefje van toen 6 maar kan me niet meer herinneren of het voor een ruim 3jarige ook leuk kan zijn.

Afgelopen weekend hadden we een logee, ons nichtje van 3 die 5 weekjes jonger is dan B. 1 groot feest, ze zijn zo enorm verschillend maar zo'n weekend gaat best goed. B stuurde haar op een gegeven moment wel zijn speelkamer uit want hij wilde even alleen zijn. Na 15 minuten kwam ie haar weer halen want hij was zo alleeeeeeen. _O- Mijn nichtje kan zich overigens echt niet zelf vermaken....dan is een weekend best lang :@ ;) Thuis precies hetzelfde volgens mijn schoonzus, ze hangt het liefst op schoot of in ieder geval om je heen. Gelukkig trok B haar steeds mee in spelletjes en activiteiten.

B is enorm bezig met termen als 'hij' en 'zij', mooi om te horen. Dat het begrip steeds groter wordt, ik vind dat erg leuke ontwikkelingen in dat breintje. Ook met tellen, tijdstippen en dagen van de week. Maar eens iets leuks voor verzinnen zodat het visueler wordt voor hem.
pi_173131582
Hier ook een meisje die grenzen en duidelijkheid heel erg nodig heeft.
Ik zeg ook vaak van te voren wat we gaan doen, of ik vraag als ik haar naar bed breng wat ze de dag erop samen met mij wil doen. Zo is ze toch soort van voorbereid.

Vanmorgen cb en alles was gelukkig goed. Dit keer een hele lieve arts gehad. Curves waren ook goed, 1 meter en 3 centimeter met 16,9 kg. Nora heeft nog steeds na het smeren met hormoonzalf verkleefde schaamlippen, maar dat komt allemaal goed volgens de arts.

Omdat ze het zo goed gedaan heeft, gaan we straks even decadent lunchen bij de mac :)


En! Ik heb afgelopen zaterdag in het drukke centrum van Rotterdam een leuk idyllisch speeltuintje ontdekt. Zo'n soort plek dat als je er zit je helemaal verwijderd voelt van de dagelijkse stress. Voor mensen die er in de buurt wonen, het heet de Eendrachtstuin. Echt de moeite waard!
pi_173131715
Ik was toevallig dit weekend met m'n 3 jarige in Nemo Exode :+ Naast dat het er super druk was denk ik dat ze voor veel dingen nog te jong zijn, ook omdat ze niet kunnen lezen. Maar met de dingen die ze wel kunnen, bouwen, kunnen ze zich ook uren vermaken :P

Dat blog ga ik ook eens lezen Kwak, dank voor de tip! Het gaat hier meestal wel goed, maar ik herken wat Razz zegt; dat 'dreigen & omkopen' komt hier, al dan niet bewust, ook voorbij en dat voelt eigenlijk niet zo fijn.

Zo'n monkeyplatter heb ik nog nooit gemaakt, maar nu eet F ook gewoon goed en snoep hebben we nooit in huis (eten we zelf nooit) Af en toe eet hij een koekje of een stukje chocolade maar verder is het nog rozijntjes of fruit. Dat bananen ijs klinkt wel heerlijk Away!!
F zei vanochtend dat hij vanavond graag rijst met soep wil eten (curry) en dan niet zelfgemaakt maar van de winkel :') zo vaak gaan we nou ook weer niet langs de toko :{w
pi_173132295
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 00:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

We waren teveel bezig met voorkomen dat hij boos zou worden, veel te veel meegeven en te weinig grenzen. Kan best dat sommige kinderen dat fijn vinden, maar Melle gedijt er slecht op.

Verder te vaak tv ingezet om m aan t eten te krijgen, sowieso teveel aandacht aan of hij eet of niet, te lang tv laten kijken, duizend keer van gedachten laten veranderen omtrent eten/spelen/kleren. Heel erg meeveren maar het gedrag werd alleen maar erger. Hij zat zichzelf ook enorm in de weg ermee.

Nu gewoon een paar hele duidelijke regels, en vooral heel heel veel rust in wat wij doen en zeggen. We eten aan tafel, en hij hoeft niks maar als hij speelt gooit of van tafel gaat is hij klaar en gaat het bord weg. Niet complimenteren voor proeven of wel eten want dan weigert hij direct weer. Weinig aandacht aan het eten als handeing besteden. Het is gewoon vanzelfsprekend als hij dat doet. We veel aandacht voor gezellig samen zijn aan tafel, en gesprekjes en grapjes.

Niet boos worden, negatief gedrag en een bui accepteren als hij een grens tegenkomt zoals 'niet gooien'. Benoemen maar er geen enorme preek van maken over hoe het dan wel moet, niet onderhandelen of omkopen, geen time outs. Wel fysiek tegenhouden of begeleiden en altijd zeggen waarom je dat doet.

Werkt voor Melle echt heel goed.
Wow!
Wat hebben jullie een onwijze ommekeer gemaakt, zo lijk het. Hoe is dat voor jullie zelf, ineens anders handelen? Voelt het goed? Lijkt me dat dat nog best wat energie vergt. Werkt het voor jullie ook?

quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 08:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mijn aha-moment was dat hij op het kdv weleens stout is en grenzen zoekt, maar totaal niet van die onhandelbare buien heeft. Het was echt iets van thuis, bij ons.
Kinderen zoeken grenzen op omdat ze ze zelf willen hebben. Het geeft ze vrijheid. Want als daar en daar de grens gaat, dan betekent dat dat ik binnen die grenzen vrij kan zijn.
Las ooit eens een mooie zin. Geef kinderen de ruimte, niet de leegte.
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 08:57 schreef Razztwizzle het volgende:

Aan de andere kant is het zo leuk om met een peuter op vakantie te zijn O+ . Alles is nieuw, prachtig, geweldig. Liefdes in de kinderdisco, boven op de berg staan en de "allerbeste bergenbeklimmer van Duisterland" zijn en een miljoen keer van de glijbaan in het zwembad. Ze zuigt de wereld op als een spons, wat is dat mooi om te zien.
Wat klinkt dat heerlijk O+ Annie lijkt me een meisje dat het bijzonder vindt om nieuwe dingen te ontdekken en daar heel enthousiast over kan zijn.
Inderdaad mooi om te zien hoe ze de wereld aanschouwen en er steeds meer deel uit van gaan maken.

O+ O+
pi_173132466
Duisterland klinkt mooi Razz :D Wij waren dit weekend met vrienden die op doorreis waren naar Duitsland en F was een beetje verdrietig dat hij niet mee mocht naar 'Duizendland' :+
pi_173132672
Klinkt alsof jullie goed bezig zijn Kwak. :*

Ooh Razz, dat klinkt heerlijk. O+ Over twee weken gaan wij ook op vakantie, maar N. piept de laatste tijd om alles; gisteren was ze bang voor de kippen op de kinderboerderij en wilde alleen opgetild worden, op het kdv huilt ze heel veel en vannacht heb ik naast haar geslapen op een matras omdat ze bleef huilen en hartverscheurend mamamama bleef roepen. Verder vraagt ze de hele dag om de tv/tablet, maar dat mag ze maar een half uurtje van ons (tablet) of na het avondeten (tv). Als het niet mag gaat ze zitten mokken. Hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase, ik wil zo graag mijn blije en ondernemende meisje terug. -O-
pi_173133008
Ja kak, hele post vol reacties en toen was m'n verbinding weg }:| .

Dan maar alleen de vakantiespam:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 12:25:29 ]
pi_173134533
Wat een mooie spam O+
pi_173135893
Mooie vakantiespam Razz O+
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 11:56 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Wow!
Wat hebben jullie een onwijze ommekeer gemaakt, zo lijk het. Hoe is dat voor jullie zelf, ineens anders handelen? Voelt het goed? Lijkt me dat dat nog best wat energie vergt. Werkt het voor jullie ook?

[..]
het gaat zo snel beter dat het niet zo erg is. we helpen elkaar met commentaar als de ander bezig is en we horen of zien iets wat we niet meer zouden doen. maar dat het helpt is zo duidelijk en dus motiveert dat.
quote:
Kinderen zoeken grenzen op omdat ze ze zelf willen hebben. Het geeft ze vrijheid. Want als daar en daar de grens gaat, dan betekent dat dat ik binnen die grenzen vrij kan zijn.
Las ooit eens een mooie zin. Geef kinderen de ruimte, niet de leegte.

[..]
het is niet zo dat we geen grenzen hadden hoor, juist wel, alleen ze waren onvoorspelbaar voor hem.
Kwak
pi_173137071
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2017 14:18 schreef kwakz0r het volgende:
Mooie vakantiespam Razz O+

[..]

het gaat zo snel beter dat het niet zo erg is. we helpen elkaar met commentaar als de ander bezig is en we horen of zien iets wat we niet meer zouden doen. maar dat het helpt is zo duidelijk en dus motiveert dat.

[..]

het is niet zo dat we geen grenzen hadden hoor, juist wel, alleen ze waren onvoorspelbaar voor hem.
oh dat geloof ik hoor! Ik zat niet met het idee dat jullie die niet hadden ;)
pi_173137250
Kwakzor wat goed dat je zo hard werkt aan hoe je melle het beste kunt begeleiden.

Razz mooie spam
pi_173137614
Kwak, wat goed om te lezen! Foute patronen slijten er zo snel in, heel erg fijn dat jullie ze als een echt team zo kunnen doorbreken!

Oh Razz, wat een mooie spam! Wat wordt haar haar laaaang! En Bambino loco, dat vindt I ook echt heel tof.

Wij zijn op vakantie in Itajie. Na wat opvoedkundige strubbelingen met Baard vanochtend (zeggen dat we weer naar huis gaan als I zijn ontbijt niet opeet, is niet handig) hebben we een superleuke ochtend/middag gehad in het grootste aquarium van Europa. I was ontzettend enthousiast en vond alles geweldig. O+. Bij het verlaten van het aquarium vroeg hij of we vanavond weer gaan. We zijn er vier uren geweest en hij was alleen maar lief, leuk en gezellig. Nu liggen zowel hij als ik uitgeteld op bed. :+.
En hij roept tegen iedereen ciao en bongiorno. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173138518
Wat heerlijk dad, jullie vakantie!
Hahaha en dat dreigement is niet realistisch nee.
Razz ook al zo'n lekkere vakantie
Tablet is bij ons alleen op vakantie, in restaurants en thuis ding meteen opgeborgen. Soms doet iets hem aan een spel herinneren, Azië restaurant, maar hij vraagt er niet naar.

Kwak, knap van jullie omslag. Sommige dingen vind ik echt heel lastig merk ik. Aftellen, bijvoorbeeld tot mond open doen bij tandenpoetsen, werkt ook niet omdat hij het niet doet, en ik dan de mond open trek. Echt fijn is dat niet :')

Nu met migraine op bank, en hij is zo lief voor me O+ het wordt wel beter mem zegt hij dan tegen me :'(

Groente, die van ons is beter gaan eten, op vakantie wonderlijk ook worteltjes en koude sperziebonen, dat is daar salade. Maar kauw vitamine, davitamon, wel elke dag met meteen de vit d erin. Gek dat die vitamines vanaf 3 jaar niet meer genoeg vit d lijken te hebben, dus kunnen we weer drupjes kopen.
  maandag 14 augustus 2017 @ 16:46:17 #143
409579 LuDann
All the way
pi_173139126
quote:
1s.gif Op maandag 14 augustus 2017 00:47 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Lu bij ons is dat ook zo, maar dat is dus een voorbeeld van dat hij teveel keus niet aankan. Dan gaat hij grenzen zoeken.

Dus nu vraag ik of hij fruit wil of een koekje en dan bied ik keus uit hooguit twee en dan kiest hij en als hij allebei niet wil dan is t jammer. We gaan straks weer wat anders eten (bijv abondeten).

Als hij dan na vijf minuten alsnog toch wel wil dan is het ook echt pech. Klinkt hard maar hij eet anders echt hap snap en wordt mega chaggo. Als ik hem bovendien dan wel geeg wat hij vraagt dan is t toch niet goed en wordt ermee gesmeten.

Overigens eet hij nu sinds een paar dagen meestal gewoon wat hij vraagt en hij krijgt ook gewoon wat extras als hij tussendoor aangeeft honger te hebben ofzo hoor.
Hmm, misschien is het een idee dan dat ik haar idd ook de keuze laat tussen 2 dingen. Ik zal het eens gaan proberen.

Ik vind nee zeggen moeilijk in deze omdat ze dan aan mijn benen gaat hangen tijdens het koken en dat vind ik niet alleen lastig, maar ook gevaarlijk. Als ik haar telkens wat te eten geef dan is ze weer even 5 minuten bezig. :')

Goed om te lezen dat deze nieuwe aanpak zo goed werkt voor jullie! Ik ben ook fan van Lansbury. Het begeleiden in meltdowns in plaats van te negeren was o.a. iets wat mij aansprak. Dat werkt hier ook heel goed, dan is ze er zo weer uit. Maar goed, zoals ik al schreef hebben wij het vooralsnog opvoedkundig nogal makkelijk en ik geloof niet dat dat veel met onze skills te maken heeft. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door LuDann op 14-08-2017 16:59:28 ]
pi_173139361
Bedankt voor het noemen van Lansbury Kwak! Ik vind het een fijne methode, die we deels al toepassen zo te lezen. Fijne tips staan erin ^O^
pi_173139425
Vakantiespam O+
En fijn ook weer het uitwisselen over peuters die grenzen nodig hebben en opzoeken. Hier verschilt het per dag heel erg, maar een aantal patronen zijn er altijd wel, dus af en toe in overleg de regels aanscherpen is wel goed :)

Ik was dit weekend in Brabant, bij Malteser en MevrouwenCactus en Ingee en Dot O+ Het was zo gezellig! Ik wil terug O+ :'( Drukke tijden hier nog steeds *O* (en geen vakantie dus ;) Ik geniet mee van jullie spam!)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 14 augustus 2017 @ 17:00:12 #146
409579 LuDann
All the way
pi_173139488
Wat een heerlijke foto's Razz. O+

En DAD, ook een goed begin van de vakantie zo te lezen. Geniet ervan!
pi_173144734
DAD, geniet van je vakantie!

Herkenbaar, dat van Baard. Mijn vriend kan soms ook uit frustratie ineens totaal iets over the tops zeggen waarvan ik denk: he? En I gaat dan zeker direct in standje dramaqueen. _O- .

Over bemoeizucht gesproken (nav ervaringen met cb). Ik ging vandaag naar de dierentuin en was nog maar een minuut binnen of ik werd geroepen door een andere moeder: mevrouw! mevrouw!
Ik dacht dat ik iets was verloren, want met twee kinderen op pad dwarrelt er al snel iets uit een tas, zak of wagen. Maar nee, ze vroeg of ik een hoedje had voor mijn baby? (Y zat in de draagdoek) Eeh, nee, niet nu hoezo? Ja, het was toch echt te warm zo, dus als ik geen hoedje had, moest ik maar iets van een doekje doen voor z'n hoofd.
Ik heb maar gewoon netjes bedankt voor het advies. :P .

Selvaria, lastig is dat he?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173144880
quote:
2s.gif Op maandag 14 augustus 2017 20:45 schreef Franny_G het volgende:

Over bemoeizucht gesproken (nav ervaringen met cb). Ik ging vandaag naar de dierentuin en was nog maar een minuut binnen of ik werd geroepen door een andere moeder: mevrouw! mevrouw!
Ik dacht dat ik iets was verloren, want met twee kinderen op pad dwarrelt er al snel iets uit een tas, zak of wagen. Maar nee, ze vroeg of ik een hoedje had voor mijn baby? (Y zat in de draagdoek) Eeh, nee, niet nu hoezo? Ja, het was toch echt te warm zo, dus als ik geen hoedje had, moest ik maar iets van een doekje doen voor z'n hoofd.
Ik heb maar gewoon netjes bedankt voor het advies. :P .

:o jeetje zeg!
pi_173145679
Haha :D Je liep niet met oarasol rond Franny?

Heerlijke vakantiespam en verhalen ❤

Haha DaD mijn man kan soms ook ineens zoiets uitkramen. Ik zeg dan vaak: ok doei, ik blijf :P

De HBO-nordic-app is stuk :'(
pi_173147433
Oh die dreigende vaders ja :D . Vandaag nog in het dierenpark hier: "Als je blijft gillen zet ik je in de berenkuil." Nou, dat was een mooie uitdaging voor Annie :+ .

Ook wel andersom trouwens. Staat er zo'n oostblokkinderspeelhelicopter waar een euro in moet. Annie: "Mag ik daar in?". Wij tegelijk "Ja tof!" (hij) en "Nee" (ik). Ehhh :') .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2017 22:07:55 ]
pi_173149067
Franny die vrouw. :o Ze bedoelde het vast goed, maar het zou echt nooit in me opkomen om zo'n opmerking te maken tegen een wildvreemde.

DaD dat klinkt als een superleuk uitstapje op valantie. Tof dat I zo genoot in het aquarium. O+

Ik ben nu wel benieuwd of Annie in de oostblokhelikopter is geweest. :+

Wij gaan morgenmiddag naar de theatervoorstelling van de Gruffalo in het Amsterdamse Bos theater. T en S zijn dol op de boeken van de Gruffalo, dus ik verwacht dat het een daverend succes wordt. O+
  maandag 14 augustus 2017 @ 23:09:54 #152
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173149243
Franny, heel herkenbaar. Zo liep ik een keer met N en L op een zonnige dag een rondje rond de Kralingse plas. De kappen van de kinderwagen wilden de meiden niet naar beneden hebben.
Zegt er een vrouw; ze hebben last van de zon hoor en dat is schadelijk voor hun ogen. Terwijl ze echt net even in de zon zaten.
Uhm pardon?
Heel vervelend mensen die zich er mee bemoeien. Zal vast allemaal goed bedoeld zijn hoor....

Hupje, welke groep krijg jij volgend jaar?

Kwak, je verhalen klinken positief! Fijn dag het nu zo de goede kant op gaat!

DaD, veel plezier op vakantie!!!!

Razz, ik moet altijd zo lachen om jouw verhalen. Ik heber ook altijd een beeld bij
pi_173153069
Zouden het allemaal juffen zijn die zich met iedereen willen bemoeien? Beroepsdeformatie. :+ .

Wat leuk, Nikki! Veel plezier. :) .

I vroeg gisteren in de drukke metro op weg naar huis ineens: mama, waar komt Y vandaan en waar kom ik vandaan?
En dit weekend was het: waar komen de sterren vandaan?

Mijn vriend probeerde toen de oerknal uit te leggen, maar ik heb het gisteren maar even simpel op 'uit mijn buik' gehouden. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173153628
Oerknal :D
pi_173154377
Veel plezier Nikki!

Ik ben weer gipsvrij *O* Wat een verademing.
Afgelopen donderdag mochten de peuters van de opvang op hey gips schilderen :D, had de gipsmeester nog nooit gezien.
pi_173156844
wat fijn Gotc!

De oerknal aan een peuter uitleggen, ik vind het gewaagd :P

Saar is heel druk met dr zoefzoef maar vanmorgen was ze er 1 kwijt... _O-

https://www.dropbox.com/s(...)0815_101226.mp4?dl=0
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:35:04 #157
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173158185
Franny, dat zal het zijn denk ik. Al heb ik dat zelf totaal niet dus. Ok, ik denk soms wel iets, maar ik zal het niet zeggen.

We wilden vandaag naar Plaswijckpark, de voorspelling was regen in de middag. Maar de regen was er vanmorgen al, dus zijn we maar even naar de ballenbak geweest. Het viel mee met de drukte! Meiden hebben heerlijk gespeeld. Voordeel was hier dat het peutergedeelte echt apart ligt van het grotere stuk. Er zit een gang tussen. En de grote kinderen werden ook echt weggestuurd uit het peutergedeelte. Wel 2 leerlingen van school tegen gekomen. Altijd leuk als ze de juf in het wild spotten. Nu liggen N en L heerlijk te slapen.
pi_173158323
Geen idee Franny :D Ik heb soms ook best een mening hoor, maar houd die vaak gewoon voor me. Het enige waarbij ik het echt niet kan laten, is het toedekken van de kinderwagen met een doek. Dat is zó link :X
pi_173158479
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:35 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Franny, dat zal het zijn denk ik. Al heb ik dat zelf totaal niet dus. Ok, ik denk soms wel iets, maar ik zal het niet zeggen.

We wilden vandaag naar Plaswijckpark, de voorspelling was regen in de middag. Maar de regen was er vanmorgen al, dus zijn we maar even naar de ballenbak geweest. Het viel mee met de drukte! Meiden hebben heerlijk gespeeld. Voordeel was hier dat het peutergedeelte echt apart ligt van het grotere stuk. Er zit een gang tussen. En de grote kinderen werden ook echt weggestuurd uit het peutergedeelte. Wel 2 leerlingen van school tegen gekomen. Altijd leuk als ze de juf in het wild spotten. Nu liggen N en L heerlijk te slapen.
Bedoel je de ballebak in Charlois? Daar wilde ik ook naartoe gaan vanmorgen, maar liever vermijd ik het als het vakantie/weekend is. Meestal te druk.
pi_173158607
Ik vind en denk ook veel, maar wie ben ik om daar (tenzij echt gevaarlijk inderdaad) iets over te zeggen? :s)

Hallelujah, N. slaapt. Voor het eerst in een week weer of zo. Hopelijk is ze dan straks iets minder chagrijnig dan de afgelopen dagen. Eergisteren viel ze aan het avondeten haast in slaap, maar ze bleef bij hoog en laag beweren dat ze niet moe was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
pi_173158687
Herkenbaar Sel. :') ik hoop dat ze vanmiddag gezellig is voor je. L. viel net in de buggy in slaap. Even laten liggen resulteerde in een slaapje van bijna 2 uur. Eerste keer in een week of twee dat ze een middagslaapje deed.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_173159020


[ Bericht 100% gewijzigd door Songeur op 15-08-2017 14:07:57 (Verkeerd topic) ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:31:47 #163
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173159537
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 13:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Bedoel je de ballebak in Charlois? Daar wilde ik ook naartoe gaan vanmorgen, maar liever vermijd ik het als het vakantie/weekend is. Meestal te druk.
Yep, de ballenbak in Charlois. Het was echt niet zo druk. Ook in het grote gedeelte niet. Misschien omdat Playcity omgebouwd gaat worden en nu een actie heeft, 2e kind gratis.... en die zit natuurlijk niet heel ver er vandaan.
pi_173160174
Wat fijn GotC geen gips meer *O*
Ik vind Plaswijckpark altijd zo leuk klinken, toch maar eens heengaan.
En en en Nikki hoe was het bij Gruffelo?
De oerknal? :D

Ik was gisteren in Amsterdam voor mijn werk en had wat gedoe met treinen terug. Vanochtend stond ik op het punt om weer naar Amsterdam te gaan, kreeg ik een heel vragenvuur over me heen van B. Of de trein het weer deed, hoeveel treinen er kapot waren, of ze gebotst hadden, wie ze dan gemaakt had, hoe ze dan gemaakt waren, of ze het wel echt weer deden, of er andere mensen in de trein zaten, of de wielen misschien kapot waren en oh ja waarom ik met de trein ging. Echt een simpel ja of nee of korte uitleg kan niet meer bij hem. De wekker wat vroeger zetten voortaan :D
pi_173163557
Ik merk weinig bemoeienis, maar helaas wel (vaak smoezelige) oudere mensen die mijn peuter over zijn haar of wang willen aaien :{w

Shop, ik krijg (weer) kleuters. Was even sprake van groep 3, maar dit vind ik toch het leukst O+. En jij?

Herkenbaar exode! Ze willen het naadje van de kous weten.

GotC zonder gips, dat zal fijn zijn!

Selvaria, ook al zo herkenbaar. Sinds het stoppen met de speen wordt hier gewoon niet meer geslapen overdag. Gelukkig laat hij zich nog wel even op bed leggen, dan rust hij toch wat uit ook al slaapt hij niet. Maar zodra ik hem er uit haal, zegt hij triomfantelijk "ik heb niet geslapen!" :')

Heeft iemand ervaring met een peuter die echt echt echt geen haren wil laten knippen? Oma wil het niet meer doen omdat ze bang is dat haar relatie met J er onder gaat lijden... Helaas is de kinderkapper hier in de buurt tijdelijk gesloten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 15-08-2017 19:26:28 ]
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:57:35 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173163870
Lekker lang laten? :P
KuikenGuppy
pi_173163908
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 17:42 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand ervaring met een peuter die echt echt echt geen haren wil laten knippen? Oma wil het niet meer doen omdat ze bang is dat haar relatie met J we onder gaat lijden... Helaas is de kinderkapper hier in de buurt tijdelijk gesloten.
Voor de tv? Telefoon met een filmpje erop? Op schoot een koekje?
pi_173164106
Ik zou het even laten en binnenkort weer proberen met een filmpje op de tv of telefoon. Spelletje op de telefoon/tablet laten doen etc
pi_173164289
We hebben al veel geprobeerd: lang ertussen laten, elke week knippen (gewenning), op schoot, filmpje, speciaal speelgoed wat hij normaal niet mag, iets lekkers, maar het is allemaal drama. Ik moet hem voor de veiligheid echt in de houdgreep houden :'(
Lang haar is leuk, Burdie, maar hij heeft mijn bos stro geërfd en daar valt weinig leuks van te maken zodra het langer wordt. :P
pi_173164370
Heel herkenbaar Hupje! T. vindt het ook niks, vooral de kleine haartjes die blijven plakken. Mja, vicieuze cirkel: Haartjes blijven plakken - huilen - warm daardoor - haartjes blijven nog meer plakken :{.

Dus ik lees mee voor De Ultieme Tip :+
  dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:42:26 #171
409579 LuDann
All the way
pi_173166416
Oei lastig, dat gedoe met haren knippen. Ik heb geen tips, Wolk is nog nooit naar de kapper geweest. Ik bedenk me nu opeens dat dat misschien wel een keer moet dan? :P

Ik kan het fietstopic mobiel even niet vinden. Iemand tips voor een stoeltje achterop? Wolk past op zich nog wel prima voor maar dat gaat over een tijdje niet meer zo lekker met dikke buik.
pi_173166825
Ik knip Sjaaks haren als hij op de bank zit en tv kijkt met een rijstwafel. Dat werkt nog het beste. En dan verspreid over 4 dagen, want ik mag steeds maar een paar keer knippen en dan is het weer klaar.
pi_173166910
Ik zou er mee wachten. Ik ben met Nora voor het eerst een jaar geleden naar de kapper geweest, dat werd helemaal niks. 2 weken geleden voor de tweede keer geweest en dat was een fluitje van een cent. Denk dus dat het wel goed komt.

Loop anders een paar keer langs de kapper zodat het geen vreemd terrein meer is en vraag of hij met ze mee kan kijken terwijl ze iemand knippen. Zo kan hij zien dat er niks gebeurd. Nora is de laatste keer naar een gewone kapper geweest, die had ook een kinderkapstoel.


Zelf knippen doe ik niet aan, ik wil wel dat mijn kind toonbaar over straat kan :') Mijn knipkunsten zijn daar niet op ingesteld zeg maar.
pi_173167382
De hele familie is al door oma geknipt om te laten zien dat dat niet erg is :')
Wachten is niet echt een optie, hij krijgt echt last van te lange haren (die kriebelen in zijn oren en hangen voor zijn ogen).
Nou ja, herkenning is alvast fijn. Gedeelde smart halve smart enzo.

Lu, als knippen niet nodig is, alleen maar handig, toch? J begon al met aardig wat haar dus met 11 mnd moesten we er echt aan geloven.
pi_173167689
Hmm, dan wordt het lastig. Misschien een petje die zijn haren uit zijn gezicht houden?
pi_173167760
Een man bun? :+ Lastig.. Denk je dat het bij de kinderkapper beter gaat of zou dit de eerste keer worden?
pi_173167896
Mijn peuter vind het ook niet leuk, maar is wel ijdel :+ voor de spiegel vind hij het een stuk interessanter!
pi_173168022
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 20:39 schreef Crumpette het volgende:
Mijn peuter vind het ook niet leuk, maar is wel ijdel :+ voor de spiegel vind hij het een stuk interessanter!
Dat vind ik wel een goeie! Met een spiegel voor zich kan hij precies volgen wat er gebeurd. Zou dat niet helpen?

Ik heb het vanmiddag geprobeerd, met Nora naar de bios. Ze vindt cars zo leuk en die draait ook toevallig :) Ze heeft het een uur volgehouden, toen de popcorn op was wilde ze naar huis :')
pi_173168618
Ik heb een peuter die geen kapperszaak voorbij wil lopen :') Best lastig als je óók lang haar wil!
pi_173170450
R is ook kapperverslaafd en heeft een tang uit haar speelkeukentje tot schaar benoemd. Nu worden we steeds op onverwachtse momenten geknipt en krijgen we staartjes (M en S ook).

Misschien kappersspeelgoed in huis halen en omstebeurt kappertje spelen om te wennen?
pi_173170629
Bijna alle vriendjes van I op het kdv hebben (half)lang haar en staartjes/bun. Hartstikke hip!

Over vriendjes gesproken. I zegt dat ze verliefd is op al haar vriendjes. En ook op Y. Vandaag zag ik haar op het kdv met een jongetje en ze gooide echt haar charmes in de strijd. Het zag er heel lief uit maar ook al een beetje geraffineerd. Een beetje overdreven en vaak lachen om zijn grapjes en toen ze samen in de schommel zaten en haar haar in haar gezicht waaide met zo'n typisch vrouwelijk gebaartje het haar wegvegen en haar hoofd schudden. 😀😂.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 16 augustus 2017 @ 09:01:21 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_173176298
Wat doen jullie als je peuter om eten vraagt en het dan vervolgens niet opvreet? Het is hier echt schering en inslag en ik word er echt helemaal leip van. Dat ze het eten wat op mijn initiatief komt niet opeet vind ik niet zo erg, maar expliciet om dingen vragen en het dan opzij schuiven... echt...
disclaimer
pi_173176354
Ik heb geen kappertips, B ging al vrij jong naar de kapper. Hij zat daar altijd in een Ikea kinderstoel met een tv scherm voor hem. Nu zit ie op een speciale kinderstoel met nog steeds dat scherm. Hij heeft wel voorkeur voor 1 kapper, de enige man die er werkt.
B heeft punkhaar en hoe langer het wordt hoe hoger het 'staat' :)

Wij gaan zo naar Burgers Zoo, B mocht kiezen en aangezien ie al maanden naar een dierentuin wil....

Uhm Franny van wie heeft ze dat ;)
pi_173176420
SQ, niets nieuws geven tot ze het vorige heeft opgegeten?

Exode, veel plezier!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173176918
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
Wat doen jullie als je peuter om eten vraagt en het dan vervolgens niet opvreet? Het is hier echt schering en inslag en ik word er echt helemaal leip van. Dat ze het eten wat op mijn initiatief komt niet opeet vind ik niet zo erg, maar expliciet om dingen vragen en het dan opzij schuiven... echt...
niks anders geven tot dat op is. Hier is ook de regel eet jij je eten niet op krijg je niks anders tot dat andere op is want dan hèb je ook geen honger in lekkere dingen
pi_173179860
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
Wat doen jullie als je peuter om eten vraagt en het dan vervolgens niet opvreet? Het is hier echt schering en inslag en ik word er echt helemaal leip van. Dat ze het eten wat op mijn initiatief komt niet opeet vind ik niet zo erg, maar expliciet om dingen vragen en het dan opzij schuiven... echt...
Dan halen we het weer weg. En is er pas bij het volgende eetmoment weer iets te eten.

En we dekken nu bij maaltijden de tafel met alles zodat hij daar zelf kiest, helpt ook heel erg. Maar bij tussendoortjes doen we dat niet. Hij kiest uit twee dingen of iets uit de kast. Niet wat je wilt?

'Dit heb je gekozen Melle, straks gaan we weer wat anders eten'

En als ie dan mental tantrummodus gaat:

'Je bent boos/verdrietig he, want je wilt iets anders eten. Vijf minuten geleden wilde je dit eten en nu ben je van gedachten veranderd. Straks gaan we weer eten, dit is wat je gekozen hebt voor nu'

Voelt in het begin geforceerd maar het werkt voor ons heel goed.
Kwak
  woensdag 16 augustus 2017 @ 12:28:05 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_173180775
Nou kwak het gaat dan niet om iets anders willen, maar gewoon helemaal niet willen :')
Maar we gaan maar eens een wat strengere aanpak hanteren. Thanks voor de input!
disclaimer
pi_173180943
R doet dat ook SQ. We gaan dan niks anders doen tot het op is. Niet kleuren, niet buiten spelen, etc. Kan niet, want de appel (oid) is nog niet op.

Het was bijna een hobby geworden, om eten zeuren en dan vragen of ze het in de prullenbak mocht gooien. :')

En als het echt drama is eet ik wel de helft op.
Dat geldt ook alleen voor iets waar ze zelf om heeft gevraagd, verder mag ze gerust eten laten staan.
pi_173182633
Oh, zó herkenbaar inderdaad :X Zal vast een ontwikkelingsding zijn met ontdekken van je mening en grenzen enzo, maar aargh }:|
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_173187273
Nieuwe peutermoeder meldt zich!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_173187406
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
Nou kwak het gaat dan niet om iets anders willen, maar gewoon helemaal niet willen :')
Maar we gaan maar eens een wat strengere aanpak hanteren. Thanks voor de input!
Ja bij Melle hetzelfde hoor. Wil niks. Nou dan niet. Doei.
Kwak
pi_173187450
Oh hij hoeft t van mij dus niet op te eten, daar heb ik een enorme aversie tegen, ook als hij t zelf kiest.

We zeten t dan in de keuken. Of pakken het weer in. En dan eet J t op later of t gaat weg.
Kwak
pi_173187930
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 12:28 schreef Stormqueen het volgende:
Nou kwak het gaat dan niet om iets anders willen, maar gewoon helemaal niet willen :')
Maar we gaan maar eens een wat strengere aanpak hanteren. Thanks voor de input!
ik heb niet de regel bordje leeg maar wel de regel wat je kiest eet je en anders maar niet. Is iets onverwacht niet lekker dan prima maar niet iets pakken en niet willen proeven
  woensdag 16 augustus 2017 @ 17:51:58 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_173188749
Opeten hoeft ook niet. Maar specifiek om iets vragen (Ik wil een banaan, en dan zes keer) en het dan meteen opzij schuiven, daar ben ik klaar mee ;)
En altijd een half uur later om snoep vragen :')
disclaimer
pi_173188892
Ja precies, dat herken ik. Dan is het dus: nee, hier heb je je banaan nog. En heel misschien, als dat op is, krijg je een snoepje.
Eerste paar keer boos, 'mama is stom', IK WIL EEN SNOEPJE- drama, daarna hebben ze wel in de gaten hoe het werkt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 16 augustus 2017 @ 18:31:13 #196
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173189731
Deze kwam ik vandaag tegen: http://www.scarymommy.com(...)ating/?utm_source=FB

Wat jullie zeggen eigenlijk: je hoeft het niet op te eten, maar je krijgt ook niets anders. Overigens eindigt dit soort dingen er bij N meestal mee dat ze borstvoeding krijgt, want dat gaat er altijd wel in.

Welkom FF en O *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173190994
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 18:31 schreef SaskiaR het volgende:
Deze kwam ik vandaag tegen: http://www.scarymommy.com(...)ating/?utm_source=FB

Wat jullie zeggen eigenlijk: je hoeft het niet op te eten, maar je krijgt ook niets anders. Overigens eindigt dit soort dingen er bij N meestal mee dat ze borstvoeding krijgt, want dat gaat er altijd wel in.

Welkom FF en O *O*
Zo gaat het hier ook met avondeten. Ik kook 1 maaltijd voor het hele gezin en je eet ervan wat je wil. Maar ik ga geen andere dingen koken en we eten ook geen boterham. Maar beide meiden eten goed, ze genieten ervan.

Die fase van continu eten vragen hebben we nu net achter de rug (hoop ik). Ik ben op een gegeven moment ook gaan bewaren en peuter krijgt wat anders als het eerste op is. Zo zonde wat er weggegooid werd.
pi_173191149
Eigenlijk herken ik het niet met het eten. Nora vraagt alleen om snoep en dat veegt ze nooit opzij :')
pi_173191388
R moet het tegenwoordig dus wel opeten.
Ik zie echt niet wat daar verkeerd aan is. Ze vraagt er zelf om, ze krijgt geen grote porties (halve boterham bijvoorbeeld) en ze weegt al 3x niks. Wat ik haar voor zet op mijn initiatief hoeft natuurlijk niet op, maar ik ben helemaal niet zo'n fan van dat totaal grenzeloze volgen van je kind in alles.
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:05:54 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_173192308
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:32 schreef ingee het volgende:
R moet het tegenwoordig dus wel opeten.
Ik zie echt niet wat daar verkeerd aan is. Ze vraagt er zelf om, ze krijgt geen grote porties (halve boterham bijvoorbeeld) en ze weegt al 3x niks. Wat ik haar voor zet op mijn initiatief hoeft natuurlijk niet op, maar ik ben helemaal niet zo'n fan van dat totaal grenzeloze volgen van je kind in alles.
ik ben het met je eens hoor!

Mijn kind kan trouwens écht niet omgaan met een tafel vol keuzes. Dan kiest ze alles en eet uiteindelijk niks :') ze mag wel uit de koelkast kiezen, maar dat eten we dan aan tafel op en dan ziet ze ook geen andere dingen meer.

Ik heb haar vandaag verteld dat er niks anders op het menu kwam als ze haar yoghurt niet opvrat. Dus de yoghurt is wél op gegaan. Nu moet ik nog bedenken hoe ik haar van het voeren af krijg (sinds de baby er is wil ze vaak weer gevoerd worden en vertikt het zelf te doen.) Zal ook wel een kwestie zijn van consequent weigeren :P
disclaimer
pi_173192559
Hier ook, hoor, dat voeren. J is lichtelijk gemakkelijk aangelegd (heeft ie van zijn vader O-) ) en ik kwam laatst ook tot de conclusie dat ik hem best wel regelmatig voer om maar te laten eten.
Is iets niet op, dan blijft dat hier binnen handbereik staan tot het volgende eetmoment. J houdt niet van snoep, maar wel van koekjes (die hij amper mag vanwege zijn allergie).

Welkom FF! Wat een leukerd heb je.

Oja, slaapt meneer al een paar weken niet meer thuis overdag, vandaag op het kdv lukte het wel en dus was hij níet stikchagrijnig bij het ophalen *O*
pi_173192575
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ben het met je eens hoor!

Mijn kind kan trouwens écht niet omgaan met een tafel vol keuzes. Dan kiest ze alles en eet uiteindelijk niks :') ze mag wel uit de koelkast kiezen, maar dat eten we dan aan tafel op en dan ziet ze ook geen andere dingen meer.

Ik heb haar vandaag verteld dat er niks anders op het menu kwam als ze haar yoghurt niet opvrat. Dus de yoghurt is wél op gegaan. Nu moet ik nog bedenken hoe ik haar van het voeren af krijg (sinds de baby er is wil ze vaak weer gevoerd worden en vertikt het zelf te doen.) Zal ook wel een kwestie zijn van consequent weigeren :P
Waarschijnlijk gebeurd dat als G ook zelf gaat eten :)

Eten gaat hier wel goed. Nora houdt erg van groene groentes. Spinazie, broccoli dat gaat er echt zo in. Hele roosjes droge broccoli propt ze in haar mond en stouwt ze weg. Fruit, wat minder. Ze houdt erg van frambozen en aardbeien, ze doet aan luxe :D Appels, mwah en bananen vindt ze vies.
pi_173192631
Die van mij vraagt alleen om koekjes en fruit en dat gaat altijd op, dus dat probleem van eten vragen-niet eten heb ik niet gelukkig :P
Ze begon dus savonds ook wat beter te eten, maar nu even niet want ziek (nare blafhoest en koorts en slijm :{ ). Gister nadat ze naar bed was gegaan nog opgeschrikt door peuter in paniek die het slijm niet goed weg kreeg en toen begon te spugen. Dat vind ik dus zo akelig, als ze het benauwd krijgen. Gelukkig rest van de nacht rustig en vandaag al iets meer praatjes dus hopelijk gaat het vanzelf over
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:20:51 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_173192664
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gebeurd dat als G ook zelf gaat eten :)
nee want die eet al zelf _O- en dan zeg ik "kijk, G.uus eet ook zelf" waarop ze antwoordt: "Ik is een baby. G.uus is een M.aud".
En daar mag ik het mee doen :')
disclaimer
pi_173192774
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee want die eet al zelf _O- en dan zeg ik "kijk, G.uus eet ook zelf" waarop ze antwoordt: "Ik is een baby. G.uus is een M.aud".
En daar mag ik het mee doen :')
:') Slimmerd :D

Welke peuters dragen hier nog een speen? Nora sws snachts en overdag ook nog wel soms... Vriend zei laatst 'zullen we je tut over een paar daagjes met je verjaardag aan een baby'tje geven die ook een tut nodig heeft?' Waarop Nora zei 'dan kunnen we toch een nieuwe kopen bij kruivat?'. Erm mkay... ik vrees dat dit een enorme struggle gaat worden. Gastouder zei vanmorgen dat ze vroeger de spenen in 1 keer afgepakt had van haar kinderen, maar dit lijkt me ook zo rigoureus?
pi_173192777
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee want die eet al zelf _O- en dan zeg ik "kijk, G.uus eet ook zelf" waarop ze antwoordt: "Ik is een baby. G.uus is een M.aud".
En daar mag ik het mee doen :')
oh als Teun bedenkt dat hij een baby is zeg ik oké kom maar speentje in, luier aan, rompertje en moet je naar bed want baby's liggen in bed. Acuut kan hij dingen zelf
pi_173192836
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:') Slimmerd :D

Welke peuters dragen hier nog een speen? Nora sws snachts en overdag ook nog wel soms... Vriend zei laatst 'zullen we je tut over een paar daagjes met je verjaardag aan een baby'tje geven die ook een tut nodig heeft?' Waarop Nora zei 'dan kunnen we toch een nieuwe kopen bij kruivat?'. Erm mkay... ik vrees dat dit een enorme struggle gaat worden. Gastouder zei vanmorgen dat ze vroeger de spenen in 1 keer afgepakt had van haar kinderen, maar dit lijkt me ook zo rigoureus?
Heb ik ook gedaan, Jan had hem overdag als hij niet lekker was of moe en snachts. Ik heb een kinderwekker voor hem gekocht, gezegd dat hij nu een grote jongen was en een grote jongens wekker heeft en dat je dan geen speen meer hebt. Hij jengelde toen ik de kamer uit liep, heb heel lief welterusten gezegd en pak maar je knuffeltje en ben naar beneden gelopen, voordat ik beneden was was het stil

Teun had alleen snachts nog de speen, heb hem gewoon niet gegeven en hij vroeg niet. Daarna was de speen "kwijt" en was het klaar
  woensdag 16 augustus 2017 @ 20:31:06 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_173192880
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:') Slimmerd :D

Welke peuters dragen hier nog een speen? Nora sws snachts en overdag ook nog wel soms... Vriend zei laatst 'zullen we je tut over een paar daagjes met je verjaardag aan een baby'tje geven die ook een tut nodig heeft?' Waarop Nora zei 'dan kunnen we toch een nieuwe kopen bij kruivat?'. Erm mkay... ik vrees dat dit een enorme struggle gaat worden. Gastouder zei vanmorgen dat ze vroeger de spenen in 1 keer afgepakt had van haar kinderen, maar dit lijkt me ook zo rigoureus?
ja de mijne heeft er zo'n 20 verspreid door het huis. Ik heb de strijd opgegeven. Zeker omdat ik merk dat er een sociaal bewustzijn begint te komen. Als we in gezelschap komen duwt ze subiet al dr spenen in mijn tas :D
Ze heeft het gewoon nog erg nodig. Nou ja prima. Ik probeer nu wel om bijvoorbeeld vragen te negeren als ze met speen in de mond gesteld worden :P

Maar goed, mauw drinkt ook nog een fles melk in bed :')
disclaimer
pi_173193369
Speen was stukgebeten, dus ik heb hem weggegooid en geen nieuwe meer gekocht. Geen big deal van gemaakt, ze pikte het. Jammer alleen dat ze nu duimt :')
pi_173193422
Sunshine, wij zijn 3 weken geleden gestopt. Van alleen in bed naar niets. Ging met minder drama dan ik had verwacht, maar het middagslaapje is daardoor wel verdwenen.
pi_173193928
Oké, ik sta ook open voor tips...

Onze Minion is eigenlijk een prima slaper, als ze eenmaal slaapt. Maar het in slaap vallen is tegenwoordig een spelletje voor d'r aan het worden. Ze blijft redenen verzinnen waarom ze niet kan slapen en wij moeten komen.

Eerst dat gedoe met die speen zelf naast dr bed leggen en ons roepen dat-ie gevallen is. Dat hebben we min of meer 'opgelost', maar vervolgens duwt ze dr deken van zich af en roept dat ze niet zonder deken kan slapen. En nu we daar niet op in gaan (lees: zeggen dat ze 'm zelf maar terug moet pakken), verzint ze weer wat nieuws: "Ik heb pijn mama!"
We hebben een camerababyfoon, dus ik kan zien dat er niks gebeurt wat evt. pijn zou kunnen doen, maar het voelt wel vervelend om zoiets te negeren :{ ik heb 'r nota bene zelf aangeleerd dat ze het moet zeggen als iets pijn doet en naar mij of papa moet komen...

Kortgezegd: hoe laat ik m'n inventieve peuter weten dat ik er wel voor d'r ben, zonder mee te gaan in dat uitprobeer-gedrag?
Of is dit echt zo'n gevalletje consequent-volhouden-is-een-faaaaase-gaat-vanzelf-voorbij?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173194181
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:08 schreef twist02 het volgende:
Oké, ik sta ook open voor tips...

Onze Minion is eigenlijk een prima slaper, als ze eenmaal slaapt. Maar het in slaap vallen is tegenwoordig een spelletje voor d'r aan het worden. Ze blijft redenen verzinnen waarom ze niet kan slapen en wij moeten komen.

Eerst dat gedoe met die speen zelf naast dr bed leggen en ons roepen dat-ie gevallen is. Dat hebben we min of meer 'opgelost', maar vervolgens duwt ze dr deken van zich af en roept dat ze niet zonder deken kan slapen. En nu we daar niet op in gaan (lees: zeggen dat ze 'm zelf maar terug moet pakken), verzint ze weer wat nieuws: "Ik heb pijn mama!"
We hebben een camerababyfoon, dus ik kan zien dat er niks gebeurt wat evt. pijn zou kunnen doen, maar het voelt wel vervelend om zoiets te negeren :{ ik heb 'r nota bene zelf aangeleerd dat ze het moet zeggen als iets pijn doet en naar mij of papa moet komen...

Kortgezegd: hoe laat ik m'n inventieve peuter weten dat ik er wel voor d'r ben, zonder mee te gaan in dat uitprobeer-gedrag?
Of is dit echt zo'n gevalletje consequent-volhouden-is-een-faaaaase-gaat-vanzelf-voorbij?
Ligt er aan, Teun heeft een hele tijd gehad dat er monsters waren dus van laten zien dat er niks is, monsters zijn er niet etc bleek de oplossing een tekening die hij van zijn monsters had gemaakt mee nemen op vakantie en in het sprookjesbos in Valkenburg achter gelaten. Dus nu zijn de monsters weg, die wonen op de vakantie in het sprookjesbos boven op de berg zodat ze hem wel kunnen zien en daar blijven
pi_173194271
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:08 schreef twist02 het volgende:
Oké, ik sta ook open voor tips...

Onze Minion is eigenlijk een prima slaper, als ze eenmaal slaapt. Maar het in slaap vallen is tegenwoordig een spelletje voor d'r aan het worden. Ze blijft redenen verzinnen waarom ze niet kan slapen en wij moeten komen.

Eerst dat gedoe met die speen zelf naast dr bed leggen en ons roepen dat-ie gevallen is. Dat hebben we min of meer 'opgelost', maar vervolgens duwt ze dr deken van zich af en roept dat ze niet zonder deken kan slapen. En nu we daar niet op in gaan (lees: zeggen dat ze 'm zelf maar terug moet pakken), verzint ze weer wat nieuws: "Ik heb pijn mama!"
We hebben een camerababyfoon, dus ik kan zien dat er niks gebeurt wat evt. pijn zou kunnen doen, maar het voelt wel vervelend om zoiets te negeren :{ ik heb 'r nota bene zelf aangeleerd dat ze het moet zeggen als iets pijn doet en naar mij of papa moet komen...

Kortgezegd: hoe laat ik m'n inventieve peuter weten dat ik er wel voor d'r ben, zonder mee te gaan in dat uitprobeer-gedrag?
Of is dit echt zo'n gevalletje consequent-volhouden-is-een-faaaaase-gaat-vanzelf-voorbij?
Ik lees mee! Hier is het 'IK HEB HONGEEUUURRRRR (of dorst)' of ze gilt na 2 seconden 'IK KANNIE SLAPEUUHHHHHH'.

Ik ga het morgenavond eens proberen, zonder speen naar bed. Al denk ik niet dat dat goed gaat uitpakken met de huidige slaapstruggles :')
pi_173194539
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:17 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ligt er aan, Teun heeft een hele tijd gehad dat er monsters waren dus van laten zien dat er niks is, monsters zijn er niet etc bleek de oplossing een tekening die hij van zijn monsters had gemaakt mee nemen op vakantie en in het sprookjesbos in Valkenburg achter gelaten. Dus nu zijn de monsters weg, die wonen op de vakantie in het sprookjesbos boven op de berg zodat ze hem wel kunnen zien en daar blijven
Ja, als ik oprecht ook maar zou twijfelen dat er echt iets van angst / pijn / etc. in het spel was, zou ik daar ook een oplossing voor zoeken. Maar ik heb echt het idee dat het gewoon uitproberen is, omdat ze dus steeds iets nieuws verzint als wij niet meegaan in haar 'reden' waarom we moeten komen.

"Ben klaar met slapen" --> "Nee schat, je bent nog niet klaar met slapen, ga maar gewoon lekker liggen"
"Mijn speen is gevallen" --> "Nee die heb je er zelf uitgegooid, dus pak 'm zelf maar terug" (incl. uit bed vallen en al :X)
"Kan niet slapen zonder deken" --> "Je kan al heel goed zelf je deken pakken, ga maar gewoon lekker liggen"
etc...

Vannacht zat ze echt ergens tussen klem met d'r voet, dus riep ze dat het pijn deed en toen kwam ik wel direct. Ik vermoed dus dat ze dat nu ziet als de volgende 'reden' dat papa/mama vast wel komen...

Ze huilt niet ofzo (jammert soms een beetje) en slaapt uiteindelijk vaak prima gedurende de nacht, dus ergens valt het allemaal wel mee. Maar het duurt op deze manier soms ruim anderhalf uur totdat ze slaapt terwijl ze wel moe is, en dat vind ik zo zonde...
Plus het feit dat ik het zelf gewoon minder goed trek nu...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173194653
Teun heeft nu de tic ik wil je nog wat vertellen en elke avond krijg ik het zelfde te horen om gek van te worden. Begint met de dino's zijn uitgestorven... Er zijn geen boeven, er zijn geen monsters etc ik kan er niet zo goed tegen dus Spock Brent wat vaker naar bed op het moment :@
pi_173194661
Volgens mij kun je niet meer doen dan heel consequent zijn, niet hele gesprekken of discussies voeren, maar alleen steeds zeggen: het is tijd om te slapen. Weer in bed stoppen en weggaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 16 augustus 2017 @ 21:42:20 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_173194889
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:33 schreef Franny_G het volgende:
Volgens mij kun je niet meer doen dan heel consequent zijn, niet hele gesprekken of discussies voeren, maar alleen steeds zeggen: het is tijd om te slapen. Weer in bed stoppen en weggaan.
ja dit dus. Mauw zit ook weer in zo'n periode maar als ze alles heeft afgewerkt wat ze kan bedenken geeft ze het wel op.

En die dingen zijn zo heerlijk voorspelbaar :') sinds 2 dagen is er "Ik moet poepen" bij gekomen.
Maar ik geef toe dat ze verrekte creatief zijn met nieuwe rekmiddelen bedenken :X
disclaimer
pi_173195229
quote:
2s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 21:33 schreef Franny_G het volgende:
Volgens mij kun je niet meer doen dan heel consequent zijn, niet hele gesprekken of discussies voeren, maar alleen steeds zeggen: het is tijd om te slapen. Weer in bed stoppen en weggaan.
+1, en het was echt een fase. Ben dolblij dat die fase voorbij is..

Hielp ook wel toen het middagslaapje eraf ging, tegenwoordig is hij zo moe dat hij direct slaapt.
pi_173195353
N. doet exact hetzelfde als Minion, twist. Ik zeg inderdaad elke keer maar dat het bedtijd is en ze lekker moet gaan slapen. Sinds ze 's middags niet meer slaapt gaat het wel echt veel beter.
pi_173195489
T en S willen de laatste tijd 'nog even praten' voor ze gaan slapen. Het liefst een uur, maar we houden het bij ongeveer 5 minuten per kind en dat vinden ze uiteindelijk wel oké. Ik vind het altijd wel een fijn momentje om even één op één aandacht aan ze te kunnen geven. Dat zit er overdag niet echt in en op deze manier krijgen ze toch allebei de mogelijkheid om de belangrijkste gebeurtenissen van de dag te bespreken.

Vandaag gingen T en S voor de derde keer naar het nieuwe kdv en ze wilden alwéér niet mee naar huis. Dat is bij het oude kdv nog nooit gebeurd. :o Gisteren kwam ik ze om 12:00 uur halen en wilden ze per se blijven tot na het eten. Dus ging ik weer zonder kinderen naar huis om daar in mijn eentje te eten. :') Vandaag kwam ik ze om 13:00 uur halen en wilden ze weer niet mee. Ik vind het zo'n opluchting dat ze zich daar zo op hun gemak voelen. O+ Er is heel veel aandacht voor elk kind en de juf vertelt bij het ophalen altijd even wat ze allemaal gedaan hebben die dag en hoe het ging. Wát een verademing dit. De juffen zijn lief maar geven ook duidelijke regels aan en daar gedijen T en S blijkbaar erg goed onder. Tot nu toe heb ik zeker geen spijt van de switch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173195918
De herkenning is fijn *;
Was ook al 'bang' dat er verder weinig anders op zit dan consequent hetzelfde te herhalen, maar hoop stiekem toch altijd op een gouden tip ("doe dit en dit dan is het per direct klaar") :+

Als ze eenmaal slaapt kan ik stiekem ook wel genieten van haar ingenieuze ideeën O+ maar op zo'n moment zelf is het vooral erg vermoeiend :')

Nikki, wat fijn dat de overstap zo goed bevalt, heerlijk zeg! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_173196160
Wat heerlijk Nikki! Zo fijn als ze niet mee willen :D Goed teken.
pi_173196531
Fijn Nikki dat de overstap zo goed bevalt ^O^

De smoezen-fase hebben we hier ook gehad :Y Buikpijn, honger, dorst, moeten poepen, ik-wil-nog-met-je-knuffelen (die is dan wel lief :+ ). Wat we wel bijna elke avond doen is een muziekje opzetten., meestal een cd van Dirk Scheele. Hij luistert of zingt mee en valt dan in slaap.

Het doornemen van de dag doen we wel elke avond, er komen ook heel veel fantasieverhalen voorbij O+
pi_173196912
Die smoesjes om tijd te rekken hebben we hier ook gehad Twist. Hier hielp het wel om uit te leggen dat je niet iets mag zeggen wat niet klopt. Nu heb ik een kind dat geloof ik vrij gemakkelijk luistert, dus ik weet niet hoe het bij jou zal helpen.
Maar misschien helpt het als je uitlegt dat je weet dat ze geen pijn heeft, maar stiekem gewoon niet wil slapen?
En verder vooral consequent blijven volhouden :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173197222
Wat fijn Nikki! Onze kindjes zijn ook heel blij en vertrouwd op hun kdv en dat is zo fijn :)
Fase rek-smoezen voor het slapengaan ook meermaals gehad. Zelfs een keer gehad dat ik na smoes x aankondigde dat ik echt niet meer langskwam-dat doorbrak het even. 1-2 x kort terug is niet zo erg, maar als het echt veel tijd gaat kosten vind ik het wel welletjes (voor haar en ons). Tegenwoordig gaat het bij terugroepen goed als ik ' oogjes dicht en snaveltjes toe, morgen komen we weer naar je toe' zeg O+
pi_173197553
Team speen en fles *O*

Twist, krijgt ze genoeg aandacht vlak voor bedtijd? R doet dit meer als we minder exclusieve aandacht aan haar besteden. Als we echt even samen spelen, boekje lezen, vertellen wie er allemaal van haar houden, wat gaan we morgen doen, etc dan is ze zo in slaap. Anders is het net of ze daarna haar tijd alsnog opeist.

Creatief wel! R heeft alleen de 'Ikbennietmoe!' en de 'Ikwilnogeenfleeeeees!'
pi_173197638
Hier was de leukste smoes vanavond (ik zal de verdere details van het hele naarbedcircus besparen, het duurde twee uur en it wasn't pretty -O- ): "Ik kan nog niet slapen want Elsa is nog onderweg mama en dan krijg ik een ijsje".

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2017 23:05:29 ]
pi_173197748
Tja, daar valt dan ook echt niets tegen in te brengen Razz _O-
pi_173199923
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 18:31 schreef SaskiaR het volgende:
Deze kwam ik vandaag tegen: http://www.scarymommy.com(...)ating/?utm_source=FB

Wat jullie zeggen eigenlijk: je hoeft het niet op te eten, maar je krijgt ook niets anders. Overigens eindigt dit soort dingen er bij N meestal mee dat ze borstvoeding krijgt, want dat gaat er altijd wel in.

Welkom FF en O *O*
Ja dat is wat wij ook doen. Met de toevoeging van het weghalen van het bord als hij met eten gooit of echt niet meer aan tafel wil zitten. (Op een voor hem voorspelbare manier, dus hij krijgt echt de kans wel om te eten).

was de naam Satter vergeten, naar heb eerder dit idd gelezen en we passen het al langer toe. Helaas snapt Melle niet wat 'je hoeft t niet te eten' betekent geloof ik want die woorden leiden vaak tot een breakdown :') IKWILNIETDEZEDIEISVIES! :+
Kwak
pi_173199934
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 19:32 schreef ingee het volgende:
R moet het tegenwoordig dus wel opeten.
Ik zie echt niet wat daar verkeerd aan is. Ze vraagt er zelf om, ze krijgt geen grote porties (halve boterham bijvoorbeeld) en ze weegt al 3x niks. Wat ik haar voor zet op mijn initiatief hoeft natuurlijk niet op, maar ik ben helemaal niet zo'n fan van dat totaal grenzeloze volgen van je kind in alles.
Het gaat niet om grenzeloos volgen van je kind, als je dat eruithaalt dan heb je echt de kern gemist.

Maar dwingen tot opeten gaat zo in tegen alles wat ik weet over eten. Kinderen hebben een heel goed werkend verzadigingsgevoel. Als je ze zo jong al aanleert dat dat gevoel niet telt en dat het op moet dan is dat later heel moeilijk weer af te leren. Dat wil ik gewoon niet. (Ik heb het niet over niks anders aanbieden als tussendoortje als een ander tussendoortje er nog staat, dat doe ik ook niet)

@Nikki wat fijn dat de overstap zo goed uitpakt!

En @iedereen jaaaa dat lijntrekken! Heel uitgebreid geweest hier en inmiddels al even een beetje op zijn retour. Als hij nu roept dat hij wil drinken heeft hij ook echt dorst, en bij 'ik heb poep' ook echt poep. Misschien toch maar weer een beker op de kamer zetten bedenk ik nu.

Bij het naar bed brengen wel allerlei pogingen tot uitstel nog, maar het lukt nu meestal wel om hem binnen 20- 30 min (incl verschonen poetsen en voorlezen) in bed te hebben.

[ Bericht 10% gewijzigd door kwakz0r op 17-08-2017 01:37:57 ]
Kwak
pi_173200289


[ Bericht 100% gewijzigd door ingee op 17-08-2017 04:14:47 (Laat maar :)) ]
pi_173200434
Dwingen tot opeten, vind ik ook een lastige. We vinden niet dat ze haar bord leeg moet eten. I kan wel heel snel zeggen dat haar buikje vol zit. Ik wil haar heel graag daarin respecteren. Maar dan wil ze na het eten ineens toch nog iets. Dat gebeurt behoorlijk vaak. En dan wil ze vooral zoet spul. Ik ga dus niet zomaar akkoord met die uitspraak. Zeker bij voedsel dat haar goed vult en waar veel goede voedingsstoffen in zitten, probeer ik haar te bewegen nog wat te eten, soms ook door te voeren. Dan gaat ee toch nog wat meer in.

Maar ja, ze is nu 3,5 en weegt nog steeds maar 13,4 kilo, is echt een sprietje dus als ze eten voor zich heeft staan waar ze wat calorieën uit kan halen dan is maar 1 hapje daarvan eten (zoals zij regelmatig doet) wel erg weinig.
We maken er geen strijd van verder, dat niet. En in de praktijk komt het er dan op neer dat ze misschien twee of drie hapjes meer eet. Maar ieder hapje is er een.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 17 augustus 2017 @ 07:14:17 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_173200448
Volgens mij was het punt juist het opeten van dingen waar zélf om gevraagd is. Dus niet het eten wat op initiatief van mama is neergezet. Bij dat laatste heb ik er ook veel minder moeite mee.
Maar als madam zes keer om iets vraagt, het krijgt, en dan zegt dat ze geen hommer heeft, ja sorry, maar dan wil ik toch wel dat ze het opeet. Ik vind dat echt niks te maken hebben met het wel of niet negeren van een verzadigingsgevoel. Dat spelletje heet "verken de grenzen" en ze mogen wmb best leren dat daar consequenties aan zitten. Volgens mij is dat ook wat Ingee bedoelt.
disclaimer
pi_173200724
Maar juist als het een spelletje is, vraagt ze misschien iets waar ze eigenlijk helemaal geen trek in heeft of omdat ze hongerig is maar is het meer vragen om het vragen. Ik ben wel van het: je krijgt niets anders als je al iets hebt gekregen. Maar of ze dat dan ook helemaal op eet of niet maakt me dan weer niet zoveel uit.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_173200760
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 07:14 schreef Stormqueen het volgende:
Volgens mij was het punt juist het opeten van dingen waar zélf om gevraagd is. Dus niet het eten wat op initiatief van mama is neergezet. Bij dat laatste heb ik er ook veel minder moeite mee.
Maar als madam zes keer om iets vraagt, het krijgt, en dan zegt dat ze geen hommer heeft, ja sorry, maar dan wil ik toch wel dat ze het opeet. Ik vind dat echt niks te maken hebben met het wel of niet negeren van een verzadigingsgevoel. Dat spelletje heet "verken de grenzen" en ze mogen wmb best leren dat daar consequenties aan zitten. Volgens mij is dat ook wat Ingee bedoelt.
Mja ik denk zelf ook weleens dat ik ergens trek in heb en dan heb ik het gepakt en denk ik 'neh'.

Ik vind het principe niet zo anders dan als ik iets voor hem kies eigenlijk.

Maar ik snap dat je geen zin hebt in vraagspelletjes. Hier zijn die wel gestopt nadat hij doorhad dat er echt maar 1 ding komt en anders niks.
Kwak
pi_173200801
Ik wilde in elk geval niet mensn het gevoel geven dat ze iets 'fout doen'.

Er werd dacht ik een paar pagina's terug gebraagd 'hoe doen jullie dat', en ik ben voor onszelf gewoon vrij principieel hoe we met Melle en eten omgaan (dit is niet iets van het grote experiment van de afgelopen week ofzo). Vanuit wat ik heb gelezen, weet uit ervaring en vanuit mijn achtergrond als dikke moeder die zelf de nodige slechte eetgewoontes als kind heeft opgepikt.

Maar iedereen beslist lekker zelf voor zijn eigen kind hoor. Ik lichtte alleen de achtergrond van mijn keuzes toe, en was wellicht iets gepikeerd toen ik het woord 'grenzeloos' tegenkwam :@ want als er hier thuis iets heel erg veel aandacht krijgy zijn het wel grenzen aan gedrag...
Kwak
pi_173201071
Eten is ook echt zo'n ding waar kindjes controle over kunnen uitoefenen he? Gaat vaak niet zozeer over het eten, maar het ontdekken van je eigen grenzen en die van een ander.
De vaste maaltijden zonder dwang (idd ouders bepalen wat en wanneer, kind of en hoeveel er gegeten word). Dat is dus prima voor een kind om zelf de controle te hebben en naar het lichaam te leren luisteren. Eindeloos vragen om bepaalde dingen en dan niet opeten is kijken waar de grenzen van de ouder liggen: duidelijk aangeven dat je geen gekke henkie bent die eindeloos van alles blijft aandragen en dat het zonde is van dat eten lijkt me ook een leermoment voor een kind. Wie haalde pas die quote aan: geef je kind de ruimte, niet de leegte? Dat somde het aardig op geloof ik.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 08:43:36 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_173201092
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:41 schreef Vosje6 het volgende:
Eten is ook echt zo'n ding waar kindjes controle over kunnen uitoefenen he? Gaat vaak niet zozeer over het eten, maar het ontdekken van je eigen grenzen en die van een ander.
De vaste maaltijden zonder dwang (idd ouders bepalen wat en wanneer, kind of en hoeveel er gegeten word). Dat is dus prima voor een kind om zelf de controle te hebben en naar het lichaam te leren luisteren. Eindeloos vragen om bepaalde dingen en dan niet opeten is kijken waar de grenzen van de ouder liggen: duidelijk aangeven dat je geen gekke henkie bent die eindeloos van alles blijft aandragen en dat het zonde is van dat eten lijkt me ook een leermoment voor een kind. Wie haalde pas die quote aan: geef je kind de ruimte, niet de leegte? Dat somde het aardig op geloof ik.
ja, dat verwoordt wel wat ik vind inderdaad :Y

Ik snap jouw argumenten ook wel hoor kwak. Maar ik ken mijn kind ook en wat zij doet heeft niks met wel / geen eetlust te maken ;)
disclaimer
pi_173201127
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2017 20:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:') Slimmerd :D

Welke peuters dragen hier nog een speen? Nora sws snachts en overdag ook nog wel soms... Vriend zei laatst 'zullen we je tut over een paar daagjes met je verjaardag aan een baby'tje geven die ook een tut nodig heeft?' Waarop Nora zei 'dan kunnen we toch een nieuwe kopen bij kruivat?'. Erm mkay... ik vrees dat dit een enorme struggle gaat worden. Gastouder zei vanmorgen dat ze vroeger de spenen in 1 keer afgepakt had van haar kinderen, maar dit lijkt me ook zo rigoureus?
Die van mij heeft er ook nog 1. Ze gebruikt hem om mee in slaap te vallen, en ze weet ook dat het alleen voor bij het slapen (en lange autoritten) is. Van mij hoeft ze hem ook echt nog niet weg te doen. Mijn zoon, die hem ook alleen om te slapen gebruikte, heeft hem op zijn vierde verjaardag weggedaan, nadat we hem daarop hadden voorbereid. Hij heeft er geen moment meer om gevraagd. Hij heeft nu tegen Suus verteld dat ze hem nog tot haar vierde verjaardag mag houden, dus dat papegaait ze constant na :').

Ik vind het ook echt geen punt, met name door het beperkte gebruik.
pi_173203249
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 08:15 schreef kwakz0r het volgende:
Ik wilde in elk geval niet mensn het gevoel geven dat ze iets 'fout doen'.

Er werd dacht ik een paar pagina's terug gebraagd 'hoe doen jullie dat', en ik ben voor onszelf gewoon vrij principieel hoe we met Melle en eten omgaan (dit is niet iets van het grote experiment van de afgelopen week ofzo). Vanuit wat ik heb gelezen, weet uit ervaring en vanuit mijn achtergrond als dikke moeder die zelf de nodige slechte eetgewoontes als kind heeft opgepikt.

Maar iedereen beslist lekker zelf voor zijn eigen kind hoor. Ik lichtte alleen de achtergrond van mijn keuzes toe, en was wellicht iets gepikeerd toen ik het woord 'grenzeloos' tegenkwam :@ want als er hier thuis iets heel erg veel aandacht krijgy zijn het wel grenzen aan gedrag...
Dat snap ik, het was ook wat gechargeerd, maar ik was iets gepikeerd bij 'enorme aversie' recht onder mijn post. ;)

Ik kan me voorstellen dat het aanleren van goede eetgewoontes voor jou ook veel principiëler is.

Mijn peuter maakt er echt een spelletje van en gaat op de curves nu richting de -2. Sowieso, peuter, grenzen zoeken, baby erbij... :'(
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:15:17 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_173204612
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:30 schreef ingee het volgende:

[..]

Dat snap ik, het was ook wat gechargeerd, maar ik was iets gepikeerd bij 'enorme aversie' recht onder mijn post. ;)

Ik kan me voorstellen dat het aanleren van goede eetgewoontes voor jou ook veel principiëler is.

Mijn peuter maakt er echt een spelletje van en gaat op de curves nu richting de -2. Sowieso, peuter, grenzen zoeken, baby erbij... :'(
never a dull moment!
Mijne zoekt heel graag grenzen als de baby net slaapt of aan de borst moet O+
disclaimer
pi_173204705
Jaaa, maandag in de dierentuin deed I dat ook. Heel handig.
Mama, ik wil bij je zitten!
Nee, dat kan niet, dat zie je toch, ik geef Y de borst.

Nou dan ga ik spugen.

En ja hoor, daar droop een klodder speeksel van haar kin op de grond.

8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 17 augustus 2017 @ 11:29:49 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_173204996
:')
disclaimer
pi_173205584
Dan zijn flesjes toch wel handig, kan ze tenminste 'zelf doen!'.
Of willen ze ook de borst vasthouden voor baby?

Het vocabulaire is sinds kort uitgebreid met toffe dingen als
'lekker toch!' en 'ik juistel niet' (handen op de oren).

(En kutkutkutkutkut nadat ik met een iets te hete pan bijna door m'n pannenlappen heen brande :( )
pi_173205726
Die van mij probeerde mijn baby ín mijn borst te duwen, ingee. "Hier Jenne, goed drinken" *duw tegen achterhoofd*. :')

Franny. _O- Voor dat soort praktijken is N. nog net iets te klein denk ik. Het scheelt ook dat ik al echt weer veel tijd voor haar heb buiten de voedingen om. Als wij met Duplo een dierentuin of toren bouwen ligt haar zusje er gewoon bij terwijl ze het keukenkastje open en dicht doet. Of wat andere Duplo likt. :')

N. zag gisteren haar avondeten en at niks. }:| Wij doen exact zo als in die link van Saskia, maar van binnen kan ik me er toch zo kriebelig over voelen. Maar goed, daar ging het hier laatst al over en jullie ervaringen geven me wel goede hoop op een goede afloop. ;)
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:37:56 #246
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_173206726
Niet willen eten..
Hier helpt lachend/grappig zeggen: "dan ga ik lekker een hapje van je pikken!!" en lepel richting mijn mond.. Nou dan weet hij niet hoe snel zijn mond open moet en trekt hij de lepel naar zich toe :')
Dit heb ik afgekeken van een vriendin waar het ook zeer effectief bij hielp :P
Maar over het algemeen eet hij redelijk goed tot goed.. dus zal bij 'moeilijke eters' misschien niet werken..

Vv is gisteren met zijn voortanden op de betonnen rand van het zwembad geklapt :'(
Van beide tanden klein stukje eraf ;( (millimeterwerk)
Bij de tandarts zijn de scherpe randjes geslepen en nu zie je er gelukkig bijna niks meer van.
Pffffff ik schrok zo!
Vv was super stoer bij de tandarts.. en gaf geen kik en deed netjes wat de tandarts vroeg O+ *trots*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 17 augustus 2017 @ 12:45:58 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_173206876
Ai wat een schrik rady ;(
Maar wel fijn dat hij er zelf minder van onder de indruk lijkt dan mama ;)
disclaimer
pi_173208345
Oeh dat is schrikken Rady! Gelukkig heeft hij er geen last van...
Kwak
pi_173208421
Rady :o dat is zo naar en je schrikt je rot als ze zo'n klap maken. Stoer dat hij zo goed zijn best deed bij de tandarts. :Y
  donderdag 17 augustus 2017 @ 14:27:42 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173209271
Pfff Rady dat is schrikken!
KuikenGuppy
pi_173209770
ow joh! Dat is zeker schrikken Rady
Wat knap dat hij het zo goed deed bij de tandarts.

Het gaat volgens mij bijna overal wel een beetje het zelfde als het over eten gaat. Ik lees iig veel herkenbare verhalen.
Mats at perfect tot hij 2 werd toen wilde hij geen warm eten meer. Als je het bord voor hem neer zet dan schuift hij het bord gelijk weg en zegt "bah, dat lust ik niet"
We hebben van alles geprobeerd maar meneer weigerde het gewoon. Ik heb het los gelaten en vind het belangrijker dat hij gezellig bij ons aan tafel zit.
Over 4 maanden wordt hij 4 en nu pas begint hij weer iets te eten. Het zijn dan maar een paar hapjes maar goed het is een begin.
Soms neemt hij een hap en dan hoor ik hem heel zachtjes "hmmm lekker" zeggen maar schuift hij toch het bord weg :') principes he :D
Hij zit al heel lang stabiel op de -2 lijn qua gewicht maar dat past ook bij hem dus ik maak me er totaal geen zorgen om.

bedankt nog voor de tips over het zelf afvegen van de billen. We gaan zien hoe het zich gaat ontwikkelen. Hij is er iig goed vies van want zelfs een papiertje aangeven doet hij niet omdat hij dan bang is dat hij het zelf moet doen :D

Franny wat heb je toch een pittig dametje
Ik moet stiekem altijd wel een beetje lachen om de streken van I. (al zullen ze op dat moment echt niet om te lachen zijn)

Ik las gisteren op facebook dat het een no go is om tegen je peuter te zeggen 'niet doen anders wordt de mevrouw van de winkel boos'
Ik zeg dat tegenwoordig wel vaker :@ zelf boos worden is niet indrukwekkend genoeg en dat werkt echt gelijk -O-
Is dat echt een no go of waren dat kinderloze mensen die dat riepen?
pi_173210075
O, dat zeg ik ook wel eens, ikke.
pi_173210190
Toen ik nog in een winkel werkte vond ik het behoorlijk irritant: voed zelf je kinderen maar op. Nu als ouder kan ik me voorstellen dat ik het zou zeggen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173210354
Dat is schrikken Rady! Ik snap nog steeds niet dat ze die kinderen niet van rubber maken.

Ik zeg wel eens tegen R bij gegil in de tuin 'Zachtjes, anders worden de buren wakker.' Hoorde ook laatst rond 14u over de schutting dat ze echt niet de hele dag op bed liggen. Oeps. :+
  donderdag 17 augustus 2017 @ 15:27:13 #255
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173210379
ik vind het een beetje suf dat soort zinnen want misschien is de mevrouw van de winkel wel niet gek te krijgen maar voor mij zit het vooral in het gehoorzamen voor een ander. Ik vind intrinsieke motivatie heel belangrijk, dat ze dingen doen omdat ze het nut er van begrijpen.
Zo zijn er meer dingen die moeten of niet mogen ook zonder dat mensen er boos om worden en gewoon omdat ik er blij van kan worden.
pi_173210628
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:25 schreef ingee het volgende:
Dat is schrikken Rady! Ik snap nog steeds niet dat ze die kinderen niet van rubber maken.

Ik zeg wel eens tegen R bij gegil in de tuin 'Zachtjes, anders worden de buren wakker.' Hoorde ook laatst rond 14u over de schutting dat ze echt niet de hele dag op bed liggen. Oeps. :+
_O-

buda mijn 3 jarige begint het allemaal steeds beter te begrijpen waarom bepaalde dingen niet mogen of soms moeten, maar soms is dat nog erg moeilijk voor hem en vind ik het gewoon niet ok als hij bv alles uit de schappen trekt.
Ik heb dan 2 keuzes (als hij in een dwarse bui is, want dan gebruik ik die zin) of ik gooi alle pedagogisch verantwoorde manieren er tegen aan en krijg alsnog een gillende, stampende peuter of ik zeg 'de mevrouw van de winkel wordt boos' en hij houdt er direct mee op.
Maar als jij die zin niet gebruikt hoe doe jij dat dan in een situatie dat uitleggen niet helpt en je peuter door gaat? Ik ben wel heel benieuwd hoe ik het anders zou kunnen doen namelijk.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 16:21:49 #257
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173211492
ik geef mijn kinderen dan mijn boze mama blik, dan zijn ze instant still, want niets is er erger dan mama die apeshit gaat in de supermarkt }) Nee het hangt dus helemaal van de situatie af.

Ik ben sowieso van team beter voorkomen dan genezen, dus ik probeer veel te entertainen.
Veel afleiden, strategische routes, veel hulp vragen met dingen pakken/uitkiezen, mijn kind parkeren op strategische plekken aan het begin van een pad :+ zodat ze niet de dora koekjes spotten.

Maar mocht het toch voorkomen dat hij alles pakt dan parkeer ik hem op mijn heup, en ga ik praten,dat gaat vaak zo:
Ik parkeer je even bij mij want ik kan het gooien/smijten/ druk doen niet waarderen.
AARRGHHHH grommende peuter.
zit je iets dwars? Ben je boos? verdrietig, zeg het mij eens met woorden dan kan ik je begrijpen.
AAAGRRGHH

Dat gaat dan vaak even zo door en soms is het dan snel duidelijk maar is hij niet voor rede vatbaar Dan gooi ik er een vraag in die ze niet zien aankomen zoals:

wanneer had je voor het laatst een naaktslak gespot?
weet ik niet?
Zullen we zo naaktslakken gaan zoeken op de terugweg? (dat zijn dus echt zijn lievelingsdieren :') )
jaaaaa
Zullen we dan maar eerst proberen de winkel uit te komen in 1 deel, met alle spullen in de schappen?
nee :+
Waar ligt de filet americain?
Oh kom maar mama ik laat het je wel zien

Werkt hier 99 van de 100 keer. The element of surprise is mijn grote tactiek, gewoon laten vergeten dat ze boos zijn, en dan terwijl we naar huis lopen en hij door de bosjes aan het scannen is opzoek naar slakkies praten we er nog even luchtig over.

Maar ik ga dus liever door de supermarkt met een krijsende peuter onder mijn arm dan dat ik iets zeg waar ik niet van weet of het waar is.
pi_173211689
hmm mijn peuter is daar te vasthoudend voor. Element of surprise of niet. Hij weet nog precies wat hij aan t doen was en gaat daar dan mee door..
Hier werkt het meestal (bij spullen uit de schappen trekken niet zo handig) om zijn gedrag te kopiëren. Als hij bijvoorbeeld stampvoetend en nee schreeuwend niet mee wil lopen ga ik er gewoon naast staan, stamp overdreven op de grond en roep NEENEE, ik wil NIET incl. gebalde vuistjes. Daar moet peuter dan ondanks zichzelf vreselijk hard om lachen en dan loopt hij gewoon weer braaf mee O-) bij peuter wil kietelen ook nog wel eens helpen.

(Kleuter is als peuter buitenshuis eigenlijk altijd redelijk braaf geweest. maar een keer gehad dat die niet meer mee wilde lopen en toen een vreemde mevrouw vroeg; goh, heb jij geen zin vandaag? wist ze niet hoe snel ze mee moest. Maar als kleuter boos is werkt bovenstaande tactiek juist niet en wordt ze alleen maar nog bozer)
pi_173212085
The element of surprise werkt bij mijn peuters voor zolang ze na moeten denken over de vraag, maar zodra ze die dan beantwoord hebben gaan ze verder met hun eerdere activiteit in 99% van de gevallen. :D
En ook ik gebruik de zin dat de meneer van de winkel boos wordt als ze niet luisteren. Maar ook die werkt lang niet altijd. Vorige week gingen we winterschoenen kopen rond etenstijd. What was I thinking? :') T heeft wel 10 ontsnappigspogingen ondernomen waarbij hij rennend de winkel door ging op nieuwe schoenen die hij aan het passen was. Het was ver-schrik-ke-lijk! Eenmaal klaar waren zij ieder 2 paar schoenen rijker en ik was bezweet van top tot teen. :@
  donderdag 17 augustus 2017 @ 17:02:51 #260
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_173212334
Ik doe niets meer met kinderen die moe zijn als het ook een andere keer kan. :D
Dat is vooral iets waar ik mij elke keer weer aan moet herinneren.

Moe = no go

En wat mij het meest helpt is geen reet meer vinden van wat de omgeving denkt over mijn opvoedkunsten, of ik nou 20 minuten op een bankje in de supermarkt een gesprek heb met mijn peuter en mensen vinden me te soft of tegen hem snauw: EN NU IS HET KLAAR! en mensen vinden me een enorme trut, het zal mij echt worst wezen. :+
pi_173212417
quote:
17s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:02 schreef Budabuddumbam het volgende:

En wat mij het meest helpt is geen reet meer vinden van wat de omgeving denkt over mijn opvoedkunsten
Volgens mij moet ik nog een paar kinderen krijgen voor ik zo ver ben. ;)
pi_173212769
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:09 schreef ingee het volgende:

[..]

Volgens mij moet ik nog een paar kinderen krijgen voor ik zo ver ben. ;)
Ik ook ja. Daarom neem ik nog vaak de kinderwagen mee met boodschappen doen. Ik werk zelf bij AH en ik zie geregeld peuters braaf met een kinderboodschappenwagentje achter moeder of vader aan drentelen. Ik vraag me dan echt af, hoe dan?! Wat doe ik verkeerd :')
pi_173213059
quote:
17s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:02 schreef Budabuddumbam het volgende:

En wat mij het meest helpt is geen reet meer vinden van wat de omgeving denkt over mijn opvoedkunsten, of ik nou 20 minuten op een bankje in de supermarkt een gesprek heb met mijn peuter en mensen vinden me te soft of tegen hem snauw: EN NU IS HET KLAAR! en mensen vinden me een enorme trut, het zal mij echt worst wezen. :+
Absoluut dit!
Toen ik nog naïef en kinderloos was, dacht ik altijd dat het de schuld van de ouders was als hun kind stond te gillen om een pak koekjes in de winkel. En als mijn kind dat nu doet en ik zie een veroordelende blik zie, kan ik alleen maar denken: 'wacht maar' >:)
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173213402
quote:
1s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 17:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ook ja. Daarom neem ik nog vaak de kinderwagen mee met boodschappen doen. Ik werk zelf bij AH en ik zie geregeld peuters braaf met een kinderboodschappenwagentje achter moeder of vader aan drentelen. Ik vraag me dan echt af, hoe dan?! Wat doe ik verkeerd :')
Dit heb ik bij de speeltuin :') ze lopen allemaal zo lief en braaf mee met hun ouders als zij zeggen dat het spelen klaar is. Ik moet de mijne krijsend onder de arm nemen en worstelend in de fietsstoel vastklikken :')

In de supermarkt weet Lou dat er een karretje staat met fruit voor kinderen om te pakken. En dat ze bij de vlees- en broodafdeling een worstje en krentebol krijgt. Dus ze pakt dan eerst een stuk fruit, gooit deze in mijn mandje en sprint dan naar de vleesafdeling. Ik heb het maar losgelaten dat ze bij me moet blijven. Zolang ze niks op de grond gooit of breekt is het top :P
  donderdag 17 augustus 2017 @ 18:13:47 #265
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_173213688
Die van mij kan dit dus wel *) . Gloat gloat.

Dingen uit de schappen pakken doen ze bijna niet en karretjes gaan goed. Als ze wel wat te pakken hebben hoef ik alleen maar te zeggen 'ja dat is lekker he, leg maar even terug' en dan gaat het goed. Maaaarrrrr buiten mazzel kan het ook nog liggen aan dat Frans al met een karretje in de supert -rende- liep toen hij net kon lopen en ik hem, toen nog meningloos, als een ware beroepsmillitair rondcommandeerde :') .

/gloating uit
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 18:15:10 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_173213716
quote:
17s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 15:27 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik vind het een beetje suf dat soort zinnen want misschien is de mevrouw van de winkel wel niet gek te krijgen maar voor mij zit het vooral in het gehoorzamen voor een ander. Ik vind intrinsieke motivatie heel belangrijk, dat ze dingen doen omdat ze het nut er van begrijpen.
Zo zijn er meer dingen die moeten of niet mogen ook zonder dat mensen er boos om worden en gewoon omdat ik er blij van kan worden.
Ik vind ook altijd dat ik niet voor een ander kan spreken, en dat doe ik dus ook zo min mogelijk. Maar ik ben er laatst weer een keer "ingetrapt", Kuiken wilde in de kerk kijken (hij had gezien dat de deur open stond) en ik wilde daarna snel door naar huis. De meeste van zijn vragen ("waar is die deur voor, waarom zit daar een scheur waarom is de kerk oud" etc) had ik daarom een beetje afgekapt, maar toen kwam er net een meneer naar buiten en toen begon hij zijn vragenvuur op die meneer te richten :'). Ik zei toen dat die meneer vast naar huis wilde, maar die meneer negeerde mij helemaal en naam uitgebreid de tijd voor alle vragen! Het bleek de organist te zijn, en we mochten mee naar binnen, helemaal naar boven naar het orgel, waar we uitleg kregen over werkelijk álles :D. Echt een super gave en unieke ervaring, die we anders nooit hadden meegemaakt O+.

Qua boodschappen, dat doe ik liever zonder kinderen. Maar mijn man sleept ze gewoon mee en heeft het dan heel leuk en gezellig en zonder tantrums, dus misschien valt mijn peuter best mee op dat vlak ;).
KuikenGuppy
pi_173214292
Mijnes is ook op haar best met een eigen karretje (gloat mee). Ze heeft ook een eigen lijstje met krabbels en mag op commando geweldige dingen zoals hagelslag pakken.

En bij de kassa krijgt ze OMFGBBQ een muntje voor de bus! :o *O*

Waar we dan op zaterdag voor in de rij mogen gaan staan. -O-
  donderdag 17 augustus 2017 @ 19:15:34 #268
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_173215194
*O* voor de AH bezorg service of het Pick-Up point. En anders zoveel mogelijk boodschappen doen zonder N en L. Als ze wel meegaan, zet ik ze in een kar (blijft weinig plek over voor de boodschappen dan) of heb ik de kinderwagen mee.
Al deden ze het van de week echt goed toen ze mee waren naar Loods5. Wel een kar meegenomen waar ze in konden als ze moe waren.
pi_173216655
+ 1 op alles smoesjes bij het slapen 's avonds.
Wat fijn om over het nieuwe KDV te lezen Nikki! Hele goede stap dus.

B mist het samen sporten, tot de zomer ging hij elke vrijdagochtend naar peutergym (aapjeskooi). Wij waren dat na een jaar wel een beetje zat. Het viel behoorlijk in herhaling. Nu denken we aan voetjebal. Is bij ons om het hoekje maar helaas wel op zaterdag en dan 14 zaterdagen.
Heeft iemand hier ervaring met het concept voetjebal? Ik als voetbalgek zie het wel zitten....
pi_173216964
Sjaak deed van het weekend voor het eerst in tijden weer mee boodschappen. Hiervoor was het altijd Kommer ende Kwel want hij mocht geen producten uit de schappen trekken, of mandjes afpakken van andere mensen, of producten in karretjes van andere mensen gooien :')
Zondag kreeg meneer zijn eigen kleine karretje en ik liep met hem door de winkel om dat karretje vol te laden met onbreekbare producten die we nodig hadden. Hij vond het Geweldig! En er zijn twee kleine tv's met spelletjes waar hij af en toe naartoe kuierde om even te spelen. Briljant.
Ik weet ook dat dit geen garantie geeft voor de toekomst, maar het was wel heel prettig!
pi_173217427
N. is best braaf onderweg, ik gebruik zelden de wagen voor haar. Van de parkeerplaats naar de supermarkt moet ze aan de hand ("auto's zijn heeeel gevaajijk mama!" :Y ), in de supermarkt krijgt ze een klein karretje of rolmandje en dan gaan we samen zonder al te grote problemen op speurtocht naar de boodschappen van de dag. ;) We gaan altijd naar de AH en als we op de helft van ons rondje zijn wordt ze meestal verleid door die speeltv die daar staat. Prima, ga daar maar even zitten, dan sjeest mama nog even naar de laatste dingen. ^O^

In de stad blijft ze ook wel altijd netjes bij ons lopen. Haar zusje zit meestal in de kinderwagen (zitgedeelte, maar dan plat), maar ik heb ook altijd de draagzak voor L. bij me, dus als ze echt moe is kan ze wel even in de wagen, dat is alleen nog nooit gebeurd. Volgens mij zou het kind de avondvierdaagse al kunnen lopen. :D
pi_173217701
Haha Nikki dat is een hele work out om een paar schoenen te shoppen.
Mats rent hier alleen in de hema alle kanten op. Ik ben nog niet zo goed in los laten en ben veel te bang dat ik hem kwijt raak dus de hema probeer ik altijd te vermijden

Mijn peuter is 9 van de 10 keer ook heel braaf en loopt heel netjes met zijn karretje mee. Hij vraagt wel om dingen maar als ik dan een alternatief aanbied is dat vaak ook goed.
Maar de afgelopen 2 weken is hij vanaf wakker worden tot naar bed gaan moe, moe en nog eens moe en dus ook opstandig en boos. (Bestaan sprongen nog op deze leeftijd?)
De grote boodschappen komt de ah meneer brengen maar dingen zoals brood en melk haal ik hier in het dorp.
Helaas trapt mijn peuter ook niet in afleiden. Als hij boos is is hij boos en optillen is dan helemaal uit den boze. Maar misschien wel een goede tip om het eens op een hele andere boeg te gooien zoals die naaktslakken. Ga ik de volgende keer proberen ^O^
Knap dat je je niks van andere aantrekt buda. Ik neem me elke keer voor om dat ook niet meer te doen maar op sommige dagen vind ik dat nog wel wat moeilijk.
pi_173218267
Wij doen met zijn 3en maar eens per week boodschappen, tussendoor doe ik ze vrijwel nooit. Mijn man houdt zich dan met Wolk bezig terwijl ik alles bij elkaar ritsel.

Als ze een plek goed kent, zoals de supermarkt, dan gaat ze best lopen dwalen. Dan loopt ze naar fruit voor de gratis banaan, het computerscherm of de hobbelauto (waar een muntje in moet). Ze halen altijd een eigen winkelwagentje of een mandje, maar meestal wil ze daar in gaan zitten en de winkel rondgeduwd worden terwijl ze eerder genoemde banaan verorbert. :')
pi_173218612
De grote boodschappen haal ik tegenwoordig bij een pick-up point, maar voor kleine dingetjes tussendoor gaat het eigenlijk met een klein winkelwagentje wel goed. Ik hoef alleen maar te zeggen wat we nodig hebben en I haalt het wel. :+. Alleen oppassen dat hij niet iedereen van hun sokken rijdt.

Als ik meer dan een paar dingen moe(s)t hebben, pak ik een winkelwagen en spreek ik van te voren met I af dat hij zelf mag lopen, maar alleen als hij zich aan de afspraken kan houden (niet wegrennen, geen spullen pakken die we niet nodig hebben, dat soort dingen). Is dat te moeilijk, dan gaat hij direct in het zitje.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173219084
Leuk, die booschappenverhalen,

Ik vind boodschappen doen altijd zo gezellig. Lekker keuvelen met z'n twee <3

Ik kom weer met de kinderen naar NL, en al hoewel het de vorige keer echt zo goed ging, ben ik nu al weer een beetje nerveus. S zit niet meer stil en O slaapt niet meer overdag :N
pi_173220123
Hoi :W F en ik komen ons hier aanmelden. Morgen is ie echt jarig, maar eigenlijk voelt ie zich al maanden een peuter. Meelezen doe ik trouw, schrijven ga ik ook weer proberen ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 augustus 2017 @ 21:54:09 #277
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_173220503
Welkom F!!! *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_173220877
Boodschappen doen is eigenlijk nooit een probleem hier. Nu zit F dan gewoon in het wagentje (niet in het zitje) en mag hij alles scannen. Werkt prima ^O^
pi_173225515
Welkom grote F!

Ik vind boodschappen doen ook wel leuk. M zit meestal nog wel een deel van de tijd in het zitje. Vorige week voor t eerst een meltdown bij de kinderkoekjes, maar toen zei ik " mama gaat vast naar de karnemelk" en toen kwam hij, met pakje minionkoekjes.

Ik heb gezegd "ik zei dat we een andere keer koek gaan kopen, we kopen die nu niet"

toen deed hij ze in de kar. ik zei "ok, we gaan ze straks terugleggen, want we gaan ze nu niet kopen".

vijf minuten later zat hij weer in de kar (mazzeltje, laars deed auw) en zijn we ze terug gaan leggen :+

gelukkig issie daarin wel een beetje een zacht ei nog...

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 18-08-2017 02:22:00 ]
Kwak
pi_173227157
Boodschappen doen gaat hier ook goed *) Ik probeer te kiezen voor een supermarkt met kleine karretjes, hij loopt apetrots achter me aan ('ik zelf kajjjjjtje mama!') en in geval van muiterij tussendoor leid ik 'm af met een opdrachtje inderdaad ('waar staat de melk/eieren/brood ook alweer??') en stapje erger halen we druifjes/aardbeien/... waar hij onderweg al van mag snoepen. En bij de kassa ('wij nu betalen mama? Ok!' O+ ) helpt hij mee boodschappen op de band leggen. ('Wij kunt deze betalen jij werkt mama! Dan geld en dan pannenkoeken en boosjappen kopen hè mama!')
Indien geen kleine karretjes: de DaD-aanpak van loslopen en luisterenof anders in het zitje werkt hier ook :Y
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_173227285
Het scheelt denk ik ook ontzettend dat I nog geen enkel benul heeft van kinderkoekjes en snoep en zo. Op ons lijstje staat meestal brood, bananen en broccoli (of iets in die trant), dat kan ie allemaal zelf pakken. We komen niet in het gangpad met de verleidelijke producten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173227292
Welkom mousemickey!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173227299
Het hoogtepunt van de boodschappen vindt mijn peuter als hij de koekjes "voor papa" mag aanwijzen en vasthouden. Hij mag dat soort dingen zelf niet eten, dus daar komt geen gedoe over. Bij de weekboodschappen zit hij in de kar en kletsen we gezellig. Bij een klein boodschapje mag hij wel ooit een rijdend mandje.
Op vakantie was boodschappen wel ooit een drama, maar dan was hij eigenlijk al te moe. Die momenten kies ik thuis gewoon niet uit om te gaan.
pi_173227314
Hoi Mousemickey!
pi_173227649
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 07:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het scheelt denk ik ook ontzettend dat I nog geen enkel benul heeft van kinderkoekjes en snoep en zo. Op ons lijstje staat meestal brood, bananen en broccoli (of iets in die trant), dat kan ie allemaal zelf pakken. We komen niet in het gangpad met de verleidelijke producten.
Tsja, op weg van de karnemelk naar de crackers kom ik daar toch echt langs. :')

Op mijn lijstje staat nooit fruit of groente natuurlijk, ik koop alleen kinderkoekjes en frituurvet :Y

[ Bericht 10% gewijzigd door kwakz0r op 18-08-2017 08:37:21 (Even drie keer ademgehaald.) ]
Kwak
pi_173227689
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 08:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Tsja, op weg van de karnemelk naar de crackers kom ik daar toch echt langs. :')

Maar wat Ont.zet.tend goed dat je jouw kind dat allemaal bespaart! Wat een prestatie! Allemaal applaudisseren graag! Op mijn lijstje staat nooit fruit of groente natuurlijk, ik koop alleen kinderkoekjes en frituurvet 😂
:').

Dat is inderdaad precies wat ik zei. Kun je je persoonlijke frustraties even op iemand anders botvieren?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_173228021
Denk dat je er idd wat te zwaar aan tilde Kwak ;). Goed dat je even doorademde. Is toch redelijk normaal (en vet handig) als een kind nog geen besef heeft van snoep en koek? Mijn meisje kreeg op een gegeven moment zelfs al af en toe wat aangeboden maar gaf de voorkeur aan dingen als paprika, tomaatjes en fruit. Huidige dreumes is zich natuurlijk allang bewust van het bestaan van dat soort traktaties want grote zus. Bij peuter volstaat een 'ja dat ziet er lekker uit he? Kom we gaan verder naar wat we gaan kopen.' Dreumes is heel anders qua karakter dus als hij eenmaal zelf rond mag in de supermarkt wordt het heel veel geduld en volharding vrees ik :P
pi_173228029
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 08:38 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

:').

Dat is inderdaad precies wat ik zei. Kun je je persoonlijke frustraties even op iemand anders botvieren?
Ik had al geedit, echt binnen vijf seconden.

ik snap gewoon niet wat het toevoegt aan gedeelde ervaringen met lastige kinderen in de supermarkt om te melden dat jij daar geen last van hebt dankzij je picture perfect opvoeding...

"I zat naast me op de bank een koekje te eten MAAR WEL EEN ZELFGEBAKKEN BIIOLOGISCHE HAVERKOEK HOOR".

Seriously, al at ie een kitkat, niemand hier die jou daarop beoordeelt. Jij zo te zien anderen wel.
Kwak
pi_173228045
Welkom MM: heb je ook zo'n autofan?
pi_173228224
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:03 schreef Vosje6 het volgende:
Denk dat je er idd wat te zwaar aan tilde Kwak ;). Goed dat je even doorademde. Is toch redelijk normaal (en vet handig) als een kind nog geen besef heeft van snoep en koek? Mijn meisje kreeg op een gegeven moment zelfs al af en toe wat aangeboden maar gaf de voorkeur aan dingen als paprika, tomaatjes en fruit. Huidige dreumes is zich natuurlijk allang bewust van het bestaan van dat soort traktaties want grote zus. Bij peuter volstaat een 'ja dat ziet er lekker uit he? Kom we gaan verder naar wat we gaan kopen.' Dreumes is heel anders qua karakter dus als hij eenmaal zelf rond mag in de supermarkt wordt het heel veel geduld en volharding vrees ik :P
Heel fijn als je kind die voorkeur heeft, maar je begrijpt ook dat dat niet per se je eigen verdienste is. Kinderen hebben een mening en als ze eenmaal (via kdv of op bezoek, of gewoon omdat je ze een keer iets lekkers geeft) dingen leren kennen kan die voorkeur veranderen.

Wat jij bij peuter doet werkte bij ons tot een week geleden ook nog goed ja.

Overigens, het gaat me om de toon en wat die impliceert

Ik vind het vergelijkbaar met als mensen in een huis wonen dat straight out of VT wonen komt, zich enorm gaan lopen verontschuldigen over De Troep als er op de achtergrond drie stukken speelgoed liggen, terwijl ze ook bij jou thuis geweest zijn en weten dat het er daar uitziet als een studentenhuis waar een speelgoedbom ontploft is, als je goed je best hebt gedaan met netjes houden. En bovendien wetem dat het bij de meeste mensen zo is, of ze dat nou expres doen of niet.

Dat is echt valse bescheidenheid, en dat impliceert heel duidelijk wat ze van mensen.met een troephuis vinden. Daar mag je best wat van zeggen vind ik.
Kwak
pi_173228412
Welkom MM! Wat een knapperd!

Boodschappen gingen goed, maar sinds kort niet meer zo soepel, B wil echt niet meer in het zitje van het karretje (en is er eigenlijk ook te groot en te zwaar voor...) dus die rent de hele winkel door. Op zich geen issue, want hij laat de spullen met rust en rent altijd weer terug, maar ja...hij botst wel eens tegen iemand aan. Voor kleinere boodschappen neem ik hem mee, de 'grote' boodschappen doet tegenwoordig 1 van ons 2tjes op donderdagavond zonder kind.
Vreemd genoeg is B geen snoepjes en koekjes gek, chocolade daarentegen...hij weet de vlokken en hagel feilloos te vinden en als ik niet oplet, heb ik 10 pakken vlokken in mijn kar liggen.

Gisteren bracht B het tijdrekken naar de next level met naar bed brengen. Een uur bezig geweest.....en nu is ie doodop naar opa en oma gegaan. Succes oma!
pi_173228504
Valse bescheidenheid? Nee Kwak, jij hebt er zelf een oordeel over en ziet dat dan bevestigd in wat de ander zegt.

Ik lees in de Posts hier een verscheidenheid aan reacties die peuters kunnen geven, zonder ook maar enige veroordeling naar de ander.
pi_173228515
Ik wil ook een groente liefhebber :') maar Saar is echt overtuigd dat ik haar probeer te vermoorden met tomaat en worteltjes ed.

Deze week hadden ze witte tent week op het dorp en gister deed Saar voor het eerst een dagje mee, en sloten de dag af met een lampionoptocht, pas om 22:30 lag ze op bed maar ze vond het geweldig!
S. 2014
J. 2016
pi_173228723
Wat lijkt het me lastig om jou te zijn Kwak.
Jij voelt zo vaak dat je jezelf moet verdedigen omdat iemand jou persoonlijk lijkt aan te vallen, en ik kan alleen maar denken: hoe dan?!
Probeer eens wat minder butthurt te zijn als iemand zijn kind anders opvoedt dan jij, en doe niet alsof iedereen het steeds over jou heeft.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_173228785
Dat kan ook goedkomen.. Kleuter lustte toen ze peuter was consequent niets dat rood was (tomaat, aardbei, radijs, framboos, appel). Maar inmiddels is daar alleen de tomaat van over..
pi_173228814
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:30 schreef Fazzoletti het volgende:
Valse bescheidenheid? Nee Kwak, jij hebt er zelf een oordeel over en ziet dat dan bevestigd in wat de ander zegt.

Ik lees in de Posts hier een verscheidenheid aan reacties die peuters kunnen geven, zonder ook maar enige veroordeling naar de ander.
Ja ik heb een oordeel over mensen die uit de hoogte doen ja. Het gaat niet om 1 post, het gaat over de standaard toon van bepaalde reacties.

En dat ga ik niet bij mij laten leggen, dank je.
Kwak
pi_173228816
GM, dat is natuurlijk ook zo, weet je wel hoe gevaarlijk tomaten zijn? :D

Ik heb geen idee waarom B niet van snoepjes en koekjes houdt want zijn andere moeder is er gek op. Dus dat ziet ie en hij zou dan toch snoep genen moeten hebben. Je maakt hem veel blijer met fruit en snoeppaprika. Gek kind. Hij vindt het wel reuze gezellig om in het weekend met ons samen 'te borrelen'. Met chipjes, stokbrood, kaasje, drankje in een sjiek glas. Dan is ie helemaal in zijn element.
pi_173228818
Verdedigen is nog niet erg, maar vanuit je eigen frustraties anderen afkraken. Snap je nou echt niet dat je mensen daar pijn mee doet?
pi_173228980
Iedere moeder die hier post probeert het allerbeste voor haar kind te doen, daar ben ik van overtuigd :)

Hier helaas wel een kind dat van zoetigheid houdt. Ze krijgt elke dag wel een snoepje. Staat wel tegenover dat er elke dag fruit en/of groente gegeten wordt. Ik vind het dan niet zo'n probleem :)
pi_173228988
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2017 09:45 schreef ingee het volgende:
Verdedigen is nog niet erg, maar vanuit je eigen frustraties anderen afkraken. Snap je nou echt niet dat je mensen daar pijn mee doet?
Ik vind het echt heel bijzonder dat jullie allemaal weten wat mijn frustraties zijn. :? Ik vind iets gewoon stom. Ik heb een mening. :') En ik heb niet altijd maar zin om die voor me te houden omdat mensen me dan misschien niet aardig vinden.

Dus zeg ik wat ik weet of denk, als ik het idee heb dat ik kennis van zaken heb. Prima als iemand dan iets anders vindt of het niet aan wil nemen hoor. En dus zeg ik het, als ik een post vervelend vind. Mogen jullie ook van mijn posts zeggen.

Echt.

Maar ga me niet in de schoenen schuiven dat ik me verdedig, als ik antwoord op een reactie of een vraag. Of dat ik gefrustreerd ben. Plz.

(Ik ben op deze pagina hierboven ook niet aardig, I know, maar gisteren tegen jou was ik je echt niet aan het afkraken hoor, weet niet waar je dat vandaan haalt).
Kwak
pi_173229013
Als je jezelf minderwaardig voelt, dan doen anderen vast al snel uit de hoogte...

Echt Kwak, ik vind het super om te lezen hoe je werkt aan jezelf en je relatie met M maar gebruik je energie voor jezelf ipv je continue aangevallen voelen over wat anderen users hier posten. Dat lijkt me echt dodelijk vermoeiend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')