Dit dus.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 14:41 schreef daNpy het volgende:
Welk jaar is die Fiesta dat je er zoveel voor hebt betaald?
Aan je opmerkingen te zien is het nog een vrij karige uitvoering ook.
Met een Fiësta tussen vrachtverkeer blijven hangen vind ik eigenlijk niet zo'n strakke tip.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 14:50 schreef fathank het volgende:
Als je die 25 km heen en 25 km terug lekker tussen de vrachtwagens blijft chillen scheelt een hoop brandstof en je bent nagenoeg net zo snel op je werk.
Daardoor kun je meer sparen en een betere wagen kopen.
Het gaat me niet om de snelheid waarmee ik op mijn werk kom, maar dat ik kan rijden zoal ik dat wil (en dat gaat nu dus niet).quote:Op donderdag 10 augustus 2017 14:50 schreef fathank het volgende:
Als je die 25 km heen en 25 km terug lekker tussen de vrachtwagens blijft chillen scheelt een hoop brandstof en je bent nagenoeg net zo snel op je werk.
Daardoor kun je meer sparen en een betere wagen kopen.
Ik denk dat je blij mag zijn met 1000 euro terug.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 14:43 schreef Fluppert het volgende:
2007, met 96k km (toen), nu 102 of 103 geloof ik.
Maar, stel dat ik er maar 3.5k voor terug krijg, ik wil toch echt kijken voor een nieuwe.
Dus houdt het budget maar gewoon op wat er in de OP staat, ik heb wat marge
Wat een lulkoek deze post.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 14:55 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ik denk dat je blij mag zijn met 1000 euro terug.
4600 voor een Fiesta uit 2007 met meer dan een ton gelopen
Tenzij je een nieuwe auto koopt van 20k+, dan zit er waarschijnlijk wel iets meer in het vat.
Dat wel, maar mijn schatting is dat je met 3k toch wel een beetje aan de max. zit qua inruil...quote:
Ik zie wel veel auto's als opel corsa, ford fiesta, seat ibiza etc voorbij komen, maar veel daarvan zijn het allemaal "net niet". Maar ik weet dan niet wat het "net wel" is.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 14:55 schreef fathank het volgende:
Als je je 'eisen' invult op gaspedaal.nl of iets vergelijkbaars, wat kom je zelf tegen wat je wel aan staat?
De 1.4 laten staan! Die blijkt in de praktijk langzamer aan te voelen dan de 1.25 82PK. Althans, dat staat in de rijtest van Autoweek en overal op het internet. Ik heb hem zelf niet getest.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 22:25 schreef Kriegel het volgende:
Trouwens, voor dat budget dat je impliceert kun je ook naar een Mk7 zoals Sjeeser als aangaf.
https://www.marktplaats.n(...)ise-pdc-nap-apk.html
https://www.marktplaats.n(...)ler-onderhouden.html
https://www.marktplaats.n(...)-4-ghia-bj-2009.html
https://www.marktplaats.n(...)verw-dealer-ond.html
https://www.marktplaats.n(...)-3dr-2008-groen.html
Ah, geen idee eerlijk gezegd. Hij heeft in de Mk7 een fatsoenlijke hoeveelheid meer vermogen dan de 1.4 uit de Mk6 (die op papier zelfs 2 pk minder heeft dan de 1.25 toen al zal ie allicht wat koppelrijker zijn geweest), dus ik dacht dat het in dit geval wel de moeite waard was.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 23:29 schreef Sjeeser het volgende:
[..]
De 1.4 laten staan! Die blijkt in de praktijk langzamer aan te voelen dan de 1.25 82PK. Althans, dat staat in de rijtest van Autoweek en overal op het internet. Ik heb hem zelf niet getest.
Da's een 1.3 blokkie met vermogen hoog in de toeren.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 14:45 schreef BBach het volgende:
Suzuki Swift? Wij hebben er een paar jaar geleden eentje gekocht voor mijn vrouw, 2de hands, niet zo duur en zeker beter of vergelijkbaar met een Fiesta. Ik rij er zelf niet zoveel mee, maar elke keer als ik er mee rij ben ik gecharmeerd door het vermogen en de wegligging. Het is een benzine met +-100pk dacht ik.
[ afbeelding ]
Die motor(1,25 liter) is perfect, het irritante is dat er geen zesde versnelling in zit en dat de versnellingen vrij kort zijn. Heb zelf een tijd in zo'n ding gereden. Prima auto verder, wel klein.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 23:38 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Da's een 1.3 blokkie met vermogen hoog in de toeren.
Waarom heb je dan ook niet een 1,25 liter Zetec gekozen i.p.v. die fossiele 1.3 als je zo nodig een Fiesta wilde???quote:Op donderdag 10 augustus 2017 14:36 schreef Fluppert het volgende:
TS is wederom voorzichtig aan het kijken naar een nieuwe auto, de huidge (Ford fiesta) heb ik sinds februari maar is toch niet helemaal naar mijn zin. Ik heb deze gekocht omdat de auto daarvoor total loss was (koppeling stuk, goedkope auto uit 2001).
Wat bevalt mij niet? Voornamelijk de snelheid van het ding. Het is een 1.3 met 69pk. Ik kom op de snelweg voor mijn gevoel echt niet vooruit, en ik kan ook niet "even snel" een vrachtwagen inhalen. Mijn vorige auto had 109pk en dat mis ik. De voor- en achterbumper zijn trouwens ook in het kunststof grijs ipv zwart, dus als ik dat wil laten doen ben ik ook weer een paar honderd euro's verder.
Wat doe ik ermee?
Ik rij er voornamelijk mee naar m'n werk (+- 25km heen, 25km terug), afentoe eens een uitstapje maar niets bijzonders (doe geen roadtrips etc). (dus 10-15k km per jaar)
Wat wil ik eraan uitgeven?
Weet ik niet precies, hangt vooral af van wat ik voor deze terug krijg. Heb 'm voor 4600 gekocht, dus verwacht wel iets rond die koers terug te krijgen. Dan kan ik er zelf 2-3k bovenop doen.
Wat voor iets zoek ik?
Eigenlijk hetzelfde, maar dan sneller. Maar de nieuwe Ford fiesta's zijn echt niet te betalen als je ze ook vlot wil hebben.
Het ding moet sportief zijn (of te maken zijn), goede wegligging hebben, een neutraal interieur (ik vind bijv rode of blauwe accenten echt ontzettend lelijk), airco, en niet al te groot.
Een wat jongere auto zou fijn zijn (2008+) met zo min mogelijk KM.
Kom maar op met die suggesties!
Beetje stuiterig en motor is wel zeer betrouwbaar maar koppel bij lage toeren is ver te zoeken.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 23:42 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Die motor(1,25 liter) is perfect, het irritante is dat er geen zesde versnelling in zit en dat de versnellingen vrij kort zijn. Heb zelf een tijd in zo'n ding gereden. Prima auto verder, wel klein.
Tja, misschien andere (lange, op zuinigheid afgestelde) bakverhoudingen? Dan kan ie misschien bij 130 een prettige eindoverbrenging hebben die je in relatieve stilte over de snelweg laat kabbelen, maar voor het acceleratiegevoel is zoiets niet denderend.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 23:36 schreef Sjeeser het volgende:
Nee, het is ook wat vreemd natuurlijk. Je zou zeggen: hoe meer inhoud en pk's hoe beter.
Het onderstel is wat sportief afgesteld, ja, maar dat heeft niets met de motor te maken.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 23:45 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Beetje stuiterig en motor is wel zeer betrouwbaar maar koppel bij lage toeren is ver te zoeken.
quote:Een aangename verassing, deze sterkste Fiesta 1.2. Je kunt goed met het verkeer meekomen en het verbruik valt alleszins mee. Wie van stevig doorrijden houdt, kan deze versie maar beter laten staan, maar het grootste deel van de doelgroep kan hier prima mee leven.
quote:De Fiesta 1.4 was niet de gulden middenweg die wij hadden verwacht. De motor doet weliswaar rustig z'n werk, maar de auto maakt geen moment de indruk ook daadwerkelijk de beschikking te hebben over 100 pk. Ook het verbruik viel nogal tegen. Al met al genoeg reden om naar andere benzineversies te kijken.
quote:De 1,6-litermotor met 120 pk is een levendig blok. Wie lekker wil sturen met z'n nieuwe Fiesta (2009), kan niet om deze versie heen. Omdat deze motor nieuw is, valt ook het meerverbruik ten opzicht van de minder krachtige (oudere) benzinversies mee; de geteste Fiesta 1.6 is zelfs zuiniger dan de 1.4
Ook een hele goede auto die je relatief goedkoop kunt kopen.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 23:51 schreef Stien_Struis het volgende:
Ik heb zelf maatje groter rondgekeken met relatief laag gewicht nog betaalbaar.
Voor iets meer als 1000 Euro koop je Mazda 626 van laatste generatie.
1.8 benzine, niet snel, wel genoeg PK en koppel , verbruik 1:13 gemiddeld, 1:15 op de snelweg
Kost wat meer in vaste lasten maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door lage aanschafprijs en onderhoudskosten en het rijdt gewoon net wat beter dan een B segment.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 23:54 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ook een hele goede auto die je relatief goedkoop kunt kopen.
Duidelijk, als ik TS was zou ik bij een Mk7 dan zeker doorsparen voor een 1.6je.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 23:54 schreef Sjeeser het volgende:
Rijtest uit 2009 gevonden:
[..]
[..]
[..]
Een wat oudere C/D-segment Jap kopen is vanuit je portemonnee bijna altijd een goed te verantwoorden keuze. Maar je levert t.o.v. een moderne kleinere auto al wel gauw in op elektronische stukjes gemak en veiligheidsopties die er gewoon nog niet opzaten. Net wat je belangrijk vindt.quote:Op donderdag 10 augustus 2017 23:54 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Ook een hele goede auto die je relatief goedkoop kunt kopen.
Dat niet alleen. Als ik zijn vorige topic lees, dan heeft hij weinig gedaan met de gegeven adviezen.quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:09 schreef Kriegel het volgende:
Weer zo'n topic waar de TS verdwijnt.
quote:Op donderdag 17 augustus 2017 17:09 schreef Kriegel het volgende:
Weer zo'n topic waar de TS verdwijnt.
Ik ben een lurker die iedere dag online is, en vergeet dan te reagerenquote:Op donderdag 17 augustus 2017 19:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Als ik zijn vorige topic lees, dan heeft hij weinig gedaan met de gegeven adviezen.
Oké, dat is tenminste iets.quote:Op maandag 21 augustus 2017 09:20 schreef Fluppert het volgende:
[..]
[..]
Ik ben een lurker die iedere dag online is, en vergeet dan te reageren
Ik spaar nog eventjes door voor een andere. Probeer mezelf te beheersen voor impuls aan- en verkopen
206 1.6 16V quicksilver, 110pk en een gewicht van ca. 950kg, succes en rijplezier verzekerd .quote:Op donderdag 10 augustus 2017 15:08 schreef Fluppert het volgende:
Ik heb morgen een vrije dag dus ik ga dan langs wat garages, om even te vragen of ze een indicatie willen doen.
[..]
Ik zie wel veel auto's als opel corsa, ford fiesta, seat ibiza etc voorbij komen, maar veel daarvan zijn het allemaal "net niet". Maar ik weet dan niet wat het "net wel" is.
+- 990 kg officieel. Dat lijkt mierenneuken maar het scheelt toch weer ⅓ Braddie.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:11 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
206 1.6 16V quicksilver, 110pk en een gewicht van ca. 950kg, succes en rijplezier verzekerd .
Ja.. Mijn vorige auto was een 206 1.6 met 110 pk van 950kgquote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:11 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
206 1.6 16V quicksilver, 110pk en een gewicht van ca. 950kg, succes en rijplezier verzekerd .
Stiekem mis je je leeuwtje en wil je eigenlijk gewoon weer eentje voor je deur hebben staan .quote:Op donderdag 24 augustus 2017 16:16 schreef Fluppert het volgende:
[..]
Ja.. Mijn vorige auto was een 206 1.6 met 110 pk van 950kg
Dan weet je meteen wat ik nu mis. Maar ik spaar dus nog even door voor n andere.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |