abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zondag 3 september 2017 @ 20:56:53 #26
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_173571777
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op zondag 3 september 2017 20:03 schreef Molurus het volgende:
Dit klinkt wel interessant:

https://www.technologyrev(...)ntor/ian-goodfellow/

[..]

Cool. :Y
Speltip #7: No munnie?! Hier, suk a kok! suk_a_kok.mp4
Crazier than a bag of fucking angel dust.
  zondag 3 september 2017 @ 23:02:28 #27
446235 Broomer
Trump delenda est
pi_173575094
Robot =/= AI trouwens. Het gaat hier denk ik om de AI die slimmer kan worden dan de mens, of dit nou via robots gaat, of een server, maakt denk ik niet zo veel uit.
pi_173577748
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2017 23:02 schreef Broomer het volgende:
Robot =/= AI trouwens. Het gaat hier denk ik om de AI die slimmer kan worden dan de mens, of dit nou via robots gaat, of een server, maakt denk ik niet zo veel uit.
Niet helemaal, de vraag is of een machine zich kan redden IRL, dus intelligentie (vooral praktische) plus de nodige zintuigen en actoren om zich te kunnen redden in een omgeving.
Dat is punt 1 en dan kan de machine worden ingezet op werk, huishouden etc.
Google was toch bezig een robot te ontwikkelen voor de werkvloer?
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 4 september 2017 @ 10:29:58 #29
167383 Molurus
the talking snake
pi_173578675
Een robot zou inderdaad veel baat kunnen hebben bij intelligentie. Maar of een AI nou zo veel baat heeft (a priori) bij een 'robotlichaam' kun je je afvragen.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 10:34:48 #30
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_173578750
Een AI moet wel iets in de fysieke wereld kunnen maar dat zou in principe ook met 'domme poppen' kunnen die direct worden bestuurd door de AI zelf.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
  maandag 4 september 2017 @ 10:38:44 #31
167383 Molurus
the talking snake
pi_173578806
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 10:34 schreef jogy het volgende:
Een AI moet wel iets in de fysieke wereld kunnen maar dat zou in principe ook met 'domme poppen' kunnen die direct worden bestuurd door de AI zelf.
Persoonlijk denk ik dat een AI zo al heel veel zou kunnen doen, mits die AI toegang heeft tot internet. Geen 'poppen' of wat dan ook nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 04-09-2017 10:45:09 ]
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 11:21:38 #32
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_173579449
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2017 10:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat een AI zo al heel veel zou kunnen doen, mits die AI toegang heeft tot internet. Geen 'poppen' of wat dan ook nodig.
Voor enkel 'intellectuele/service' zaken is het niet nodig nee maar eventueel voor de eigen 'verzorging/onderhoud' kan het voordelen met zich mee brengen. Het ligt in ieder geval aan het doel van de AI, dat zeker. En de robots hoeven uiteraard niet menselijk te zijn. Liever niet zelfs. Kleine digitale onderhouds-insecten oid. Eventueel modulair. Een AI die een datacenter runt heeft heel veel baat bij het zelf kunnen vervangen van harde schijven en andere onderdelen.
Vrijheid
  maandag 4 september 2017 @ 11:27:30 #33
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_173579510
quote:
14s.gif Op maandag 4 september 2017 11:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Voor enkel 'intellectuele/service' zaken is het niet nodig nee maar eventueel voor de eigen 'verzorging/onderhoud' kan het voordelen met zich mee brengen. Het ligt in ieder geval aan het doel van de AI, dat zeker. En de robots hoeven uiteraard niet menselijk te zijn. Liever niet zelfs. Kleine digitale onderhouds-insecten oid. Eventueel modulair. Een AI die een datacenter runt heeft heel veel baat bij het zelf kunnen vervangen van harde schijven en andere onderdelen.
Ach, ben wel benieuwd naar het eerste AI virus eigenlijk, die zal ook wel uit de voeten kunnen zonder belichaming.
Speltip #7: No munnie?! Hier, suk a kok! suk_a_kok.mp4
Crazier than a bag of fucking angel dust.
  Moderator maandag 4 september 2017 @ 12:23:12 #34
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_173580327
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2017 11:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ach, ben wel benieuwd naar het eerste AI virus eigenlijk, die zal ook wel uit de voeten kunnen zonder belichaming.
Oh dat zeker. Als er een AI virus ontwikkeld wordt heeft die niet de limitaties van 'bezit' in zich en kan gewoon resources opeisen. Als het slim is en maar een relatief klein percentage van de infrastructuur gebruikt heb je ook nog eens kans dat het nooit opgemerkt wordt lijkt me.
Vrijheid
  maandag 4 september 2017 @ 20:15:31 #35
167383 Molurus
the talking snake
pi_173588254
Als er ooit een enorme server komt die een echte AI host, dan is dit geen heel ondenkbaar scenario:

Moderator maandag 4 september 2017 @ 20:24:22 #36
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_173588453
quote:
10s.gif Op maandag 4 september 2017 20:15 schreef Molurus het volgende:
Als er ooit een enorme server komt die een echte AI host, dan is dit geen heel ondenkbaar scenario:

Dat is dan wel weer waar. Maar in mijn scenario is de AI niet het datacenter maar onderhoud het dat datacenter. Zo'n AI kan een hele bende aan datacentra beheren vanaf waar dan ook ter wereld.
Vrijheid
pi_173588794
Ik kijk er wel naar uit. Als we er goed mee omgaan kan het een fantastische periode worden om in te leven. Ondanks baanverlies zullen er andere maatstaven in de maatschappij ontwikkelen waarop men competitie voert.

We zijn ook al verder dan ik vaak denk. Zie bijvoorbeeld deze video:

Vervolgens zul je waarschijnlijk staan of zitten op een interactief meubel en ben je ook gelinkt met je handen. Levensechte interactieve virtuele werelden zullen gebouwd worden. Ook in die werelden zal er gewerkt worden.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')