abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 13 augustus 2017 @ 11:01:38 #251
330603 Ferraro
Part of the weekend never dies
pi_173105769
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 20:45 schreef WpuntNL het volgende:

[..]

Nee... lowlove is ten onder gegaan aan waar al hun voorgangers ook aan ten onder zijn gegaan... Lowlands moeheid in combinatie met veranderende interesses.
Nou, Lowlands-moe waren we in ieder geval niet ;)
  zondag 13 augustus 2017 @ 11:15:26 #252
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_173106099
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 augustus 2017 19:37 schreef Faazz het volgende:
Mijn enige klacht over Lowlands is dat het mij met de tijd duidelijk is geworden dat het één enorme commerciële machine is. Ze doen er alles aan zo veel mogelijk geld uit je te persen en dan ook nog de manier waar op. Zo slinks mogelijk, lijkt het wel.

Het is een erg duur festival, belachelijke prijzen voor eten en drinken. Wat dat betreft heeft LowLove wel een goed punt en het mag wat allemaal wel wat eerlijker.

Dit is echter wel al jaren duidelijk, je doet er dan ook goed aan zelf je eigen shit mee te nemen. Klagen is hoofdzonde nummer één. Goed voorbereid gaan is het halve werk.

Daarnaast, Lowlands doet er wel echt alles aan om het festival zo goed mogelijk aan te kleden. Het is in mijn ervaring het best gefaciliteerde festival dat ik ken. Nergens in EU zo strak geregeld met erg goede voorzieningen en diensten.

Uiteindelijk sta je zelf aan het roer van het geluk. Alles los laten en gaan.
enorme commerciele machine? Wat dacht je anders? Er moet geld verdiend worden. Dat is het hele doel van alles. Geld. Alsof geld weer een vies woord is. Vroeger was dat ook al zo, alleen toen is het je minder opgevallen. Op een gegeven moment ken je het verhaal wel.
De prijzen zijn ook gewoon goed. Ik snap al die mensen met het gezeul dan ook niet echt voor de poort. BVOtje ok, maar hele voorraad? Ik kwam in 2000 iemand tegen, die naar Lowlands alleen met zijn kaartje en zijn portemonnee ging. Alles wat hij nodig had, kocht hij daar. Kleding, tent, voedsel... alles. Dat is dan weer het andere uiterste, maar toch.
en wat betreft de veranderingen en het publiek? Nee het festival gaat gewoon met zijn tijd mee en met de mensen. Generation Z heeft gewoon andere voorkeuren dan Millenials. Het festival gaat mee met de tijd. Dat bepaalde millenials niet meegaan is hun probleem. Het festival is er niet voor jou, maar het festival is er voor het festival. En een goed festival weet wat zijn klant wil. Als je niet ziet wat jee wil, dan is het niet (meer) jou festival.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zondag 13 augustus 2017 @ 11:20:12 #253
453514 Mr.Floppy81
Don't trust the bunny
pi_173106247
Ga sinds 2006 naar Lowlands. Ben een beetje een laatbloeier. Was namelijk al 25.
Ging al wel jaren naar Eurosonic/Noorderslag en VERA.
Voor mij is muziek vooral ontdekken van nieuwe bandjes en nieuwe muziek.

Vandaar dat mijn vader met wie ik inmiddels 12 jaar heen gaan een keer zei zullen we naar Lowlands gaan. Lowlands is voor mij het festival met nieuwe/opkomende acts. Later zullen deze acts op grotere festivals te zien zijn op hoofdpodia of een eigen wereldtour hebben waar je 100+ euro per kaartje mag betalen.

De prijs van 185 euro voor een festival van 3, bijna 4 dagen inclusief camping vind ik niet duur. Helemaal als je kijkt naar de hoeveelheid aan acts waar je naar kan kijken.
Sinds 2006 zie je dat bands steeds minder inkomen halen uit verkoop van muziek op Cd’s en dus meer geld vragen voor optredens op festivals. Daar komt ook nog bij dat het aantal festivals enorm is gegroeid waardoor concurrentie groter is geworden.
Vroeger kon je met 3 festivals keurig de act verdelen. Nu moet je vechten om een act en een hogere prijs betalen, wellicht uit je reserves, of genoegen nemen met mindere acts.

Dan lees ik een fabel over het bekostigen van de veranderingen aan het terrein met de recette van dit jaar. Ikzelf werk op een financiële administratie. En weet hoe je als bedrijf reserves moet aanleggen om grote investeringen te doen.
Fiscaal mag je in de boekhouding in 10 jaar een investering afboeken. Dus de afgelopen 10 jaar heeft Lowlands een potje aangelegd voor de veranderingen van dit jaar. Een tegenvaller in de afgelopen 10 jaar waren de edities die niet uitverkochten. Om wel een kwalitatief goede editie neer te zetten moesten toen reserves worden aangesproken.

Als laatste nog even reageren op het hele Lowlove verhaal. Ook ik heb genoten van deze site. Alle informatie die ze er op zetten en de journalistiek hoogstaande stukken. Ik heb ook wel vermoeden waar het mis is gegaan. In een bedrijf is het soms beter om gewoon beter als medewerker met plezier je werkt te doen en niet teveel te weten van de problemen die er in een organisatie spelen. Als je in een ondernemingsraad gaat zitten krijg je al deze problemen wel mee.
Lowlove kwam steeds dichter op de organisatie te zitten. Met de interviews en de avondsessie met vragen voor EvE. Denk dat ze meer wisten dan andere bezoekers van het festival en daardoor kritischer hun stukken schreven. Kon mij op een gegeven moment ook niet meer vinden in de vide van de stukken. Wat wel jammer was.
Gelukkig zijn er fora zoals deze en Festileaks. En ook op Facebook en Twitter is genoeg te vinden. En misschien ook wel leuk dat niet alle informatie over het festival al bekend is. Want Lowlands is en blijft ook een ontdekkingstocht door een ander universum.
pi_173106296
Ben ik nou verdomme al zo oud dat ik nog nooit van Generation Z heb gehoord?
pi_173107315
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:20 schreef Mr.Floppy81 het volgende:
Ga sinds 2006 naar Lowlands. Ben een beetje een laatbloeier. Was namelijk al 25.
Ging al wel jaren naar Eurosonic/Noorderslag en VERA.
Voor mij is muziek vooral ontdekken van nieuwe bandjes en nieuwe muziek.

Vandaar dat mijn vader met wie ik inmiddels 12 jaar heen gaan een keer zei zullen we naar Lowlands gaan. Lowlands is voor mij het festival met nieuwe/opkomende acts. Later zullen deze acts op grotere festivals te zien zijn op hoofdpodia of een eigen wereldtour hebben waar je 100+ euro per kaartje mag betalen.

De prijs van 185 euro voor een festival van 3, bijna 4 dagen inclusief camping vind ik niet duur. Helemaal als je kijkt naar de hoeveelheid aan acts waar je naar kan kijken.
Sinds 2006 zie je dat bands steeds minder inkomen halen uit verkoop van muziek op Cd’s en dus meer geld vragen voor optredens op festivals. Daar komt ook nog bij dat het aantal festivals enorm is gegroeid waardoor concurrentie groter is geworden.
Vroeger kon je met 3 festivals keurig de act verdelen. Nu moet je vechten om een act en een hogere prijs betalen, wellicht uit je reserves, of genoegen nemen met mindere acts.

Dan lees ik een fabel over het bekostigen van de veranderingen aan het terrein met de recette van dit jaar. Ikzelf werk op een financiële administratie. En weet hoe je als bedrijf reserves moet aanleggen om grote investeringen te doen.
Fiscaal mag je in de boekhouding in 10 jaar een investering afboeken. Dus de afgelopen 10 jaar heeft Lowlands een potje aangelegd voor de veranderingen van dit jaar. Een tegenvaller in de afgelopen 10 jaar waren de edities die niet uitverkochten. Om wel een kwalitatief goede editie neer te zetten moesten toen reserves worden aangesproken.

Als laatste nog even reageren op het hele Lowlove verhaal. Ook ik heb genoten van deze site. Alle informatie die ze er op zetten en de journalistiek hoogstaande stukken. Ik heb ook wel vermoeden waar het mis is gegaan. In een bedrijf is het soms beter om gewoon beter als medewerker met plezier je werkt te doen en niet teveel te weten van de problemen die er in een organisatie spelen. Als je in een ondernemingsraad gaat zitten krijg je al deze problemen wel mee.
Lowlove kwam steeds dichter op de organisatie te zitten. Met de interviews en de avondsessie met vragen voor EvE. Denk dat ze meer wisten dan andere bezoekers van het festival en daardoor kritischer hun stukken schreven. Kon mij op een gegeven moment ook niet meer vinden in de vide van de stukken. Wat wel jammer was.
Gelukkig zijn er fora zoals deze en Festileaks. En ook op Facebook en Twitter is genoeg te vinden. En misschien ook wel leuk dat niet alle informatie over het festival al bekend is. Want Lowlands is en blijft ook een ontdekkingstocht door een ander universum.
Denk je serieus dat ze bij het niet uitverkopen verlies draaien? Lijkt me toch niet hoor, als je slim bent hou je altijd rekening met pieken en dalen. Een keer niet uitverkopen moet echt geen ramp zijn voor Lowlands. Ik denk dat die marge wel wanders zal liggen.
pi_173107530
quote:
6s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ben ik nou verdomme al zo oud dat ik nog nooit van Generation Z heb gehoord?
Paar weken geleden voor het eerst van gehoord, het schijnt de generatie te zijn tussen 1996 en 2010.

Als iemand van de generatie z snap ik echt niet waar dit in godsvredesnaam vandaan komt en waarom dit nou weer nodig is...
pi_173107604
Maar hebben we er wel een beetje zin in?
pi_173107652
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar hebben we er wel een beetje zin in?
pi_173107859
gisteren de laatste gaten in t blokkenschema in gevuld.
en eerlijk gezegd weet ik nog steeds niet wat we nu gaan kijken
vr nothing but thieves of michael kiwanuka,dan een gat,dan shame,en dan komt alles tegelijk!!
the xx -iggy-ty segal-mykki blanco-runfunk-cinema curioso
dus dat wordt nog puzzelen.
denk dat t iggy ,mykki blanco ,ty segall gaat worden

op za: haushka,25 jaar LL,dan weer een gat,en dan de enige 2 must sees van t weekend, London grammar VS bloody beetroots, wordt waarschijnlijk knallen met de beetroots . En daarna elbow en editors

dan de zo; john moreland,bruxas eh en dan?? martjn koning,maar verder is er echt niets waar ik warm van word,
zal waarschijnlijk futre islands worden,

wordt voor ons een LL van veel ontdeken en veel eten!
do overigens 1984 kijken

enige vraag is nog: hoe laat gaan we.
je tent opzetten in de regen is echt klote dus misschien dat we wel zoregn dat we do heeel vroeg aanwezig zijn!
pi_173108202
Hoelaat staan jullie aan de poorten? Wij gewoon tegen de middag
pi_173108210
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:15 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar hebben we er wel een beetje zin in?
Absoluut, het enige waar ik een beetje tegenop kijk is het weer, tent opzetten in regen betekend heel weekend nattigheid. Maar ach verder is lowlands lowlands en dus geweldig. *O* *O* B:)B B:)B

Ja zoals altijd pas donderdagavond.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lenbas87 op 13-08-2017 12:40:13 (vraag, antwoord) ]
pi_173108301
normaal komen wij rond 17 aan
maar als t smorgens droog is ,dan vertrekken we misschien wel veeel eerder zodat we droog de tent kunnen opzetten
pi_173108501
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:38 schreef indiaantje89 het volgende:
Hoelaat staan jullie aan de poorten? Wij gewoon tegen de middag
Zoals altijd donderdag tussen 4 en 6..beetje traditie. Rustig tentje opzetten in de zon (jaja wij houden hoop) en dan daarna beginnen met het feestje.

Prima tijd wat ons betreft om aan te komen, en eerlijk gezegd hebben er nagenoeg nooit file rond die tijd. De afgelopen jaren gewoon door kunnen rijden naar de parkeerplek, vroeger wel beetje vast op de dijk maar ook dat is leuk
pi_173108503
Wie weet er of het toegestaan is met een groepje op de camper camping te staan? Er staat dat je 1 tentje naast de camper mag hebben. Doen ze moeilijk als je er met 6 in totaal bent, waarvan 2 in de camper en 4 in een grotere tent?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:58:42 #265
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173108708
Wij rijden half 7 weg hier van huis, dan komen we iets van 8 uur 's ochtends daar aan. Weet niet of we nu een beetje doorslaan in vroeg weggaan :@ Maar geen idee hoe het dit jaar strakjes gaat qua drukte enzo, gezien alles al 9 uur opengaat
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 13 augustus 2017 @ 12:59:43 #266
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173108734
Maar zin an ja zeker.


Moet alleen nog wel een aantal dingetjes kopen/kappertje pakken enzo. Werken. Maar als ik helemaal #READY ben dan gaat het sowieso helemaal borrelen bij mij _O_
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_173108956
Nog ff een tip (op een hopelijk hoger als Green Happiness niveau);
Op de lockscreen van je telefoon een telefoonnummer zetten met "if found please call..." en dat een nummer van een vriend :) je weet maar nooit :)

Edit: en er dan wel een mooi Lowlands kunstwerkje ervan maken natuurlijk :)
pi_173110627
quote:
1s.gif Op zondag 13 augustus 2017 13:07 schreef leonolsthoorn het volgende:
Nog ff een tip (op een hopelijk hoger als Green Happiness niveau);
Op de lockscreen van je telefoon een telefoonnummer zetten met "if found please call..." en dat een nummer van een vriend :) je weet maar nooit :)

Edit: en er dan wel een mooi Lowlands kunstwerkje ervan maken natuurlijk :)
Ik ben gewoon het hele weekend zonder telefoon. Heerlijk!
pi_173110652
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 12:38 schreef indiaantje89 het volgende:
Hoelaat staan jullie aan de poorten? Wij gewoon tegen de middag
Zo vroeg mogelijk op donderdagochtend en de rest van onze groep op vrijdagochtend!
pi_173112616
Damn wat kijk ik uit naar The XX
pi_173112772
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 15:47 schreef indiaantje89 het volgende:
Damn wat kijk ik uit naar The XX
Wij ook!
Zie je daar!!
:P
pi_173115651
Dit is het schema zoals we het nu voor ons zien, het gaat natuurlijk helemaal precies zo lopen ;-)
Vet gedrukt zijn de volledige shows, waar we geen compromissen op maken. Zogenaamde “must see”. De rest is prima om een begin of eindstukje te missen ivm lopen of iets te eten, chillen, trippen etc.... S nachts zien we wel waar we uitkomen

Donderdag:
9.00 – Z.s.m. Kamperen
Z.s.m. - ??.?? Stille disco

Vrijdag: van Julliet > Lima>Heineken>Lima>Alpha> X-Ray
13.30 - 14.30 ISH
14.30 – 15.20 The Talks
15.20 - 16:20 Glass Animals
16:20 - 17:20 Naaman
17.45 – 18.45 Chef Special
19:30 - 20:45 Moderat
21:40 - 23:00 The xx

23.00 – 00.00 Marie Davidson

Zaterdag: van Julliet > Lima>Bravo>Lima>India>Alpha> Bravo
12.30 – 13.30 Orkater 237 redenen voor seks
14:15 - 15:05 Husky Loops
15:00 - 16:00 Tove Lo
16.10 - 17:00 Jeagnu Macrooy
18.15 - 19:15 Tycho
19.35 - 20:45 Alt-J
21:45 - 23:00 Editors (misschien Colin Benders)
00.30 - 01:30 Aurora Hala

Zondag: van Heineken>X-Ray>Heineken>Alpha
13:30 - 14:30 Tash Sultana
14:30 - 15:15 Bruxas
15:20 - 16:20 Chronixx (of Otzeki)
17:45 - 18:45 Cypress Hill
19:45 - 20:45 Flume

21:45 - 23:00 Mumford & Sons
pi_173121150
Nieuwe Alpha tent is in het filmpje van dit bericht immiddels meer afgebouwd:

https://nos.nl/artikel/21(...)ar-weer-instapt.html
pi_173121808
Naar Tash Sultana ben ik ook stiekem wel bekend ja, klinkt allemaal erg goed op album.
pi_173123521
quote:
0s.gif Op zondag 13 augustus 2017 11:01 schreef Ferraro het volgende:

[..]

Nou, Lowlands-moe waren we in ieder geval niet ;)
Jij hoorde bij de Lowlove redactie? Vertel...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')