abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_173998690
registreer om deze reclame te verbergen
Een interessante discussie die ook op Facebook gevoerd werd (spel, avontuur etc.) Scout In, ooit bedoeld als trainingsweekend met acts als lokkertjes, zou nu teveel festival zijn en leunen op bier drinken. Terwijl het voor mij juist als festival tekort schoot. Overigens kan dat ook aan Zeewolde liggen, want voor het gevoel van mijn groep ontbreekt het dat terrein ontzettend aan sfeer en karakter.

Al zal het er ook mee te maken hebben dat dit inderdaad landelijk wordt georganiseerd, met scouts uit alle windstreken en van alle pluimage. Als iedereen een beetje water bij de wijn doet, drinkt niemand de wijn die hij lekker vindt.
't Echte en 't ware!
pi_173999277
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 23:29 schreef Japepk het volgende:
Een interessante discussie die ook op Facebook gevoerd werd (spel, avontuur etc.) Scout In, ooit bedoeld als trainingsweekend met acts als lokkertjes, zou nu teveel festival zijn en leunen op bier drinken. Terwijl het voor mij juist als festival tekort schoot. Overigens kan dat ook aan Zeewolde liggen, want voor het gevoel van mijn groep ontbreekt het dat terrein ontzettend aan sfeer en karakter.

Al zal het er ook mee te maken hebben dat dit inderdaad landelijk wordt georganiseerd, met scouts uit alle windstreken en van alle pluimage. Als iedereen een beetje water bij de wijn doet, drinkt niemand de wijn die hij lekker vindt.
Als ik puur voor mezelf spreek vond ik Boxtel echt veel relaxter. Maar ik vind Zeewolde sowieso maar een guur open terrein zonder een greintje sfeer dus dat zal niet echt helpen.

En ik denk dat als ze de scout in echt gaan inzetten op puur de trainingen dat het bezoekersaantal drastisch zal dalen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_174002146
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als ik puur voor mezelf spreek vond ik Boxtel echt veel relaxter. Maar ik vind Zeewolde sowieso maar een guur open terrein zonder een greintje sfeer dus dat zal niet echt helpen.
Het is inderdaad nog een beetje sfeerloos daar, maar dat is iets wat altijd pas met de jaren komt.
Voor zo'n scout-in vond ik het een prima terrein, maar om daar nu met een groepje scouts te staan lijkt me dan weer helemaal niets.. Veel te open, kun je bijna net zo goed op een voetbalveld gaan staan :X :P

quote:
En ik denk dat als ze de scout in echt gaan inzetten op puur de trainingen dat het bezoekersaantal drastisch zal dalen.
Waarom zouden ze dat willen :?

Als je de aftermovies bekijkt, presenteren ze het juist als een leuk festival
  dinsdag 26 september 2017 @ 12:40:33 #54
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_174004853
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 00:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Kwantiteit boven kwaliteit, tsss :{w
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_174010755
Vanuit onze groep is er niemand naar de scout - in geweest. We gaan nu zelf workshops organiseren, er zijn genoeg mensen bij ons met zoveel vakkennis (pedagogisch, medisch, scoutingtechnieken, veiligheid etc) dat het ons een uitdaging lijkt om trainingen voor de groep/regio aan te gaan bieden.
pi_174025659
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 17:27 schreef douche-eendje het volgende:
Vanuit onze groep is er niemand naar de scout - in geweest. We gaan nu zelf workshops organiseren, er zijn genoeg mensen bij ons met zoveel vakkennis (pedagogisch, medisch, scoutingtechnieken, veiligheid etc) dat het ons een uitdaging lijkt om trainingen voor de groep/regio aan te gaan bieden.
Daar is vast interesse voor ^O^ Wellicht even babbelen met het trainingsteam van jullie regio, die staan ongetwijfeld te springen om dit soort mensen. En dan is er waarschijnlijk ook een budget beschikbaar vanuit de regio ;)
pi_174050529
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:55 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Het is inderdaad nog een beetje sfeerloos daar, maar dat is iets wat altijd pas met de jaren komt.
Voor zo'n scout-in vond ik het een prima terrein, maar om daar nu met een groepje scouts te staan lijkt me dan weer helemaal niets.. Veel te open, kun je bijna net zo goed op een voetbalveld gaan staan :X :P

[..]

Waarom zouden ze dat willen :?

Als je de aftermovies bekijkt, presenteren ze het juist als een leuk festival
Zijn er nog mensen die naar Exploraxxion gaan dit weekend? Dat is vergelijkbaar met Scout-In toch?
't Echte en 't ware!
  donderdag 28 september 2017 @ 12:46:20 #58
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_174050898
Dit jaar niet. De vorige keer in Ommen wel als begeleiding, was toen wel erg leuk. Het is natuurlijk veel kleinschaliger en overdag is er ook echt een programma. Het feestje 's avonds is als mooie extra.
Maar moet zeggen dat Zeewolde als locatie hiervoor me minder trekt. In Ommen stond je op de gewone kampeervelden met meerdere groepen. Gaf toch was knusser gevoel dan ik heb bij Zeewolde.
Ik kan tellen
pi_174119809
Ik zag wel dat het weer meer te vergelijken was met Scout-In 2 jaar terug dan nu :P
't Echte en 't ware!
  zondag 1 oktober 2017 @ 18:43:49 #60
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_174119913
Haha, onze opkomst was vrijdag een tikje verregend, koken op houtvuur en plensbuien gaan matig samen. Maar toen was ik wel blij niet op kamp te zijn daar :P
Ik kan tellen
pi_174143595
Wij zijn momenteel met onze pivo(stam) een beetje zoekende. Je merkt duidelijk dat we met twee 'generaties' zijn die naar elkaar toe trekken. Wij als oudsten willen ons daarom afscheiden omdat we op een andere, lossere manier willen draaien en daarbij de jongeren niet in de weg willen staan. Het groepsbestuur is echter niet zo happig op meerdere stammen naast elkaar, omdat zij de generatiecultuur (van de bevers naar de welpen etc.) willen handhaven. Overigens was ons bestuur daarbij in de veronderstelling dat je tot 23 bij de pivo's mocht blijven. Wij hebben ze erop gewezen dat de speltakken tot 21 gaan.

Als goed voorbeeld zijn we nu bijvoorbeeld met de voorbereidingen van ons jaarlijkse feest bezig. Dat is echt het kindje van de ouderen. De jongeren worden er wel in betrokken, maar tonen weinig initiatief en raffelen dingen af. We hebben regelmatig een bespreking voor het feest, wat ze weer wel met heel de groep willen 'want het is ons feest'. Met als gevolg dat er 15 man zit te bespreken, waarvan 5 actief en 10 een beetje in hun neus zitten te peuteren. Die hadden in mijn ogen beter een leuk programma kunnen draaien.
't Echte en 't ware!
pi_176428663
De boerenkool was weer lekker dit jaar :+ Een erg leuke aftrap van ons jubileumjaar.

Ik ben nu druk bezig met de uitwerking van de posten van ons WeKa, super tof thema om mee te werken deze keer: wie is de mol.
Daarna mag ik aan de slag met de organisatie van onze groepsdag. Ik vind dit zo leuk om te doen :D

Hebben jullie je zoka-locatie al?
  Grappenmaker donderdag 11 januari 2018 @ 20:31:39 #63
388507 d4v1d
Wat vind je van de Singel?
pi_176439332
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:02 schreef douche-eendje het volgende:
De boerenkool was weer lekker dit jaar :+ Een erg leuke aftrap van ons jubileumjaar.

Ik ben nu druk bezig met de uitwerking van de posten van ons WeKa, super tof thema om mee te werken deze keer: wie is de mol.
Daarna mag ik aan de slag met de organisatie van onze groepsdag. Ik vind dit zo leuk om te doen :D

Hebben jullie je zoka-locatie al?
Heb je die software om testen en executies te doen al?

Wij gaan naar Limburg met zomerkamp.
Op vrijdag 3 oktober 2014 22:08 schreef LompeHork het volgende:
D4v1d is wel een baas _O_
Op zondag 25 september 2016 16:43 schreef Crip het volgende:
Ik vind jou echt een onwijs leuke user.
pi_176442007
quote:
10s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:31 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Heb je die software om testen en executies te doen al?

Wij gaan naar Limburg met zomerkamp.
Daar is m'n medestaf mee bezig.

Wij gaan naar het scoutcentrum Rotterdam...
pi_176442334
Nog mensen hit dit jaar?

Wij hebben onze 10 editie. En zitten alweer vol *O*
pi_176442524
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nog mensen hit dit jaar?
Dit jaar niet. Ik ben ermee gestopt na 5x TeCoHIT.
  donderdag 11 januari 2018 @ 22:48:32 #67
372780 99.999
Komt voor 100.000
pi_176442783
Geen HIT. Voor zomerkamp verkennen we de optie TsjechiŽ voor dit jaar. We gaan vermoedelijk ook meedoen met iScout. Volgens mij is dat best leuk.
Ik kan tellen
pi_176442847
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:36 schreef qltel het volgende:

[..]

Dit jaar niet. Ik ben ermee gestopt na 5x TeCoHIT.
Ahw wat jammer. Geen tijd meer voor? Ik doe sowieso dit jaar nog. Is mijn 8 keer. En voor volgend jaar moet ik er nog even diep over nadenken. Ligt er ook aan wat te toekomst brengt enzo.
pi_176446906
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ahw wat jammer. Geen tijd meer voor? Ik doe sowieso dit jaar nog. Is mijn 8 keer. En voor volgend jaar moet ik er nog even diep over nadenken. Ligt er ook aan wat te toekomst brengt enzo.
Nee, is leuk geweest. Ik heb het 5x met veel plezier gedaan en als ik nu nog een paar keer zou gaan gaat de lol er vanaf. Het is ook elk jaar erg veel werk en ook een eind rijden (vanuit Duitsland naar Kapelle in Zeeland) met veel drukte op de weg (vakantievierende Duitsers op weg naar Zeeland). Dus vandaar besloten te stoppen als het nog leuk is.
pi_176447141
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 07:46 schreef qltel het volgende:

[..]

Nee, is leuk geweest. Ik heb het 5x met veel plezier gedaan en als ik nu nog een paar keer zou gaan gaat de lol er vanaf. Het is ook elk jaar erg veel werk en ook een eind rijden (vanuit Duitsland naar Kapelle in Zeeland) met veel drukte op de weg (vakantievierende Duitsers op weg naar Zeeland). Dus vandaar besloten te stoppen als het nog leuk is.
Begrijpelijk wel. Het is ook iedere keer weer een heel gedoe en geregel.

Moet zaterdag onze dag route uit gaan zetten en dan zondag vergadering.. Toch weer een heel weekend wat je dan kwijt bent aan de HIT.
pi_176447817
quote:
14s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:48 schreef 99.999 het volgende:
Geen HIT. Voor zomerkamp verkennen we de optie TsjechiŽ voor dit jaar. We gaan vermoedelijk ook meedoen met iScout. Volgens mij is dat best leuk.
iScout is tof :D Wij doen hem altijd samen met een andere groep uit het dorp, voor explo's, stam, staf en Plusscouts.
pi_176448498
Wij gaan dit jaar met de scouts eens wat dichter bij (vanuit Drenthe): vorig jaar zomerkamp BelgiŽ, daarvoor in de buurt van Delft, dit jaar een keer naar Arnhem :)
  Grappenmaker maandag 5 februari 2018 @ 21:35:57 #73
388507 d4v1d
Wat vind je van de Singel?
pi_176980718
Na het daverende succes van het Landelijke RSW-thema " De Toekomstboom" Hebben ze dit jaar ook wel weer iets moois abstracts neergezet _O-

Of ik heb gewoon een gebrek aan inbeeldingsvermogen en snap niks van dat "Planet big bang" :P
Op vrijdag 3 oktober 2014 22:08 schreef LompeHork het volgende:
D4v1d is wel een baas _O_
Op zondag 25 september 2016 16:43 schreef Crip het volgende:
Ik vind jou echt een onwijs leuke user.
pi_176982349
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:35 schreef d4v1d het volgende:
Na het daverende succes van het Landelijke RSW-thema " De Toekomstboom" Hebben ze dit jaar ook wel weer iets moois abstracts neergezet _O-

Of ik heb gewoon een gebrek aan inbeeldingsvermogen en snap niks van dat "Planet big bang" :P
Het RSWteam hier schijnt het fantastisch te vinden dit jaar. Ach, nog een paar weken en dan gaan we aan de slag met de scouts voorbereiden, het doel is toch wel om dit jaar naar de LSW te kunnen :+ bij onze rsw mag alleen nummer 1 naar de LSW*. Vorig jaar haalden onze patrouilles een 2e, 9e en 10e plaats.

*Onze regio heeft 2 rsw's, maar daardoor een scheve verdeling. De Rsw waar wij aan meedoen heeft meer groepen/deelnemers
pi_178679150
En toen werden mijn scouts 1e op de RSW :o
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')