abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_173041949
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grappige dat die periode van het wilde westen maar ongeveer 20 jaar duurde, van ongeveer 1870 toen de transcontinentale spoorlijn klaar was en men ook in het zuiden een beetje ging investeren tot aan de tijd dat het prikkeldraad werd uitgevonden en dan nog vooral alleen met name in Texas. Volgens mij is het excessieve bezit van vuurwapens vooral iets van de laatste circa 40 jaar, dus vanaf de jaren 70 in de vorige eeuw.
Een aardig artikel voor je

5 ridiculous myths everyone believes about the wild west
  donderdag 10 augustus 2017 @ 15:35:00 #27
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_173042025
quote:
Ja, dat zijn nog meer mythes idd. Hoe dan ook wrs is dat excessieve bezit van wapens een vrij recente ontwikkeling juist.
pi_173042798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat zijn nog meer mythes idd. Hoe dan ook wrs is dat excessieve bezit van wapens een vrij recente ontwikkeling juist.
Volgens mij staat in het artikel duidelijk dat de meeste mensen gebruik maakten van een geweer en dat de pistolen zoals je die in een western vaak ziet helemaal niet veel in trek waren. Geweren zullen wel wijdverspreid beschikbaar zijn geweest. Ik zou niet graag in onbekend gebied met beren, wolven en poema''s verkeren zonder een geweer. Een pistool heb je weinig aan in de vrije natuur omdat de stopkracht en het bereik niet vergelijkbaar zijn met die van een geweer
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 10 augustus 2017 @ 16:30:44 #29
13387 Ryan3
Get rekt Wilders!
pi_173043101
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 16:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Volgens mij staat in het artikel duidelijk dat de meeste mensen gebruik maakten van een geweer en dat de pistolen zoals je die in een western vaak ziet helemaal niet veel in trek waren. Geweren zullen wel wijdverspreid beschikbaar zijn geweest. Ik zou niet graag in onbekend gebied met beren, wolven en poema''s verkeren zonder een geweer. Een pistool heb je weinig aan in de vrije natuur omdat de stopkracht en het bereik niet vergelijkbaar zijn met die van een geweer
Ja, en dat er restrictievere wapenwetten waren dan tegenwoordig, maar waar het wmb om gaat is dat het imago van wilde westen dus gebaseerd was op een vrij korte periode en vooral in een bepaald gebied, niet overal. Ik denk dat het excessieve bezit van vuurwapens in de VS pas begon rond de jaren 70 in de 20ste eeuw. Misschien iets eerder eind jaren 60. Ook zal in de steden eerder de Drooglegging en de ontwikkeling van de georganiseerde misdaad wellicht invloed hebben gehad.
Het frontier tijdperk, dat dus pas echt ontstond na de burgeroorlog en nadat die transcontinentale spoorlijn in 1869 klaar was, zorgde ervoor dat binnen 10 ŕ 20 jaar de 30 miljoen bizons gereduceerd waren tot in totaal 85 stuks, maar verlegde ook de habitat van dieren zoals jij opsomt. Die werden ook teruggedrongen.
Voordat die transcontinentale spoorlijn werd aangelegd was Californië al tot ontwikkeling gekomen (spaarzaam), maar die kon je bereiken via schip (rond Zuid-Amerika heen) of met je huifkar op pad gaan, dat laatste was nog in de jaren 40 van de 19de eeuw een zeer hachelijke onderneming, zoals we weten uit de geschiedenis van de Donner party.
pi_173048624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2017 15:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, ooit ergens gelezen dat er in een week tijd meer slachtoffers door wapenbezit in New York vallen dan er ooit in het wilde westen gevallen zijn.
pi_173056590
:D
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')